Hij heeft inmiddels wel een helm, zelfs 1 met een lampje achterop. Goede uitvinding!.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heeft ie nou geen helm? Hij rijd wel makkelijk weg ja
Collega van me is met 40 km gevallen. 5 gebroken ribben, schouder, gekneuze long en hij had nog iets gebroken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:06 schreef Auti het volgende:
[..]
Hij heeft inmiddels wel een helm, zelfs 1 met een lampje achterop. Goede uitvinding!.
Ik ben inmiddels ook overtuigd. Ik heb ook geen last van mijn helm, voel mij er een stuk prettiger bij en professioneler.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Collega van me is met 40 km gevallen. 5 gebroken ribben, schouder, gekneuze long en hij had nog iets gebroken.
En een dik ei op zijn hoofd, maar zijn helm is kapot dus die heeft zijn werk gedaan.
Ik vind alles prima.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Kunnen we niet de vorige delen en vaste bezoekers veranderen? Vorige delen uit de op (is niet meer nodig) en de vaste bezoekers zonder naam met avatars naast elkaar? Dan wordt de op een stuk compacter.
Verbaas me er de laatste tijd veel meer over, zag in Emmen 1 fietsen op een modderige singletrail.. en laatst 2 op een breed (weliswaar vastgereden) zandpadquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:34 schreef Garagardo het volgende:
Als je trouwens serieus aan het mtben bent heb je toch vrij weinig te maken met wielrenners? Ik heb er nog nooit een door de modder zien ploegen hier of af zien dalen op iets anders dan asfaltwegen. Daar kom ik sowieso vrij weinig
Ik heb persoonlijk ook helemaal niks met wielrennen, op hier en daar een koers kijken na dan. Kan ook komen omdat ik nooit een wielrenfiets heb mogen bedwingen, though. Het lijkt mij saai; doe mij die natuur maar.
Mwah, ze hadden voor zover ik kan herinneren normale racefietsen, en gewoon van die smalle bandjes en haast afwezige remmen..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:11 schreef Garagardo het volgende:
Misschien was het een cyclo-crosser? Wel een mafkees. Misschien was het ook wel een ex-mtber die de modder in zijn mond miste? Hier is het allemaal net wat te die-hard om off-road te racefietsen denk ik, want ik ben ze nooit tegengekomen.
Ik had er vroeger altijd een hekel aan in Nederland. Vooral die kleine pelotonnetjes van de lokale wielervereniging die vaak door het gehucht waar ik woonde kwamen. Als echte pros schreeuwden ze altijd dat ik aan de kant moest als ik op de fiets zat en als ik in de auto zat kwam ik er nooit voorbij. Als je ze tegenkwam keken ze je met norse gezichten aan, alsof ik in de berm had moeten parkeren om ze langs te laten ofzo.
Ernstige gevallen van zelfoverschatting als je het mij vraagt en buiten dat ook bijzonder asociaal. Ik snap dat je graag wilt trainen en dat je dat het liefst zo ongestoord mogelijk wilt doen kan ik ook nog inkomen, maar je bent nu eenmaal op de openbare weg aan het trainen en daar horen ook bijverschijnselen bij zoals autos, bejaarden, kinderen, dieren, etc.
Hier zijn wielrenners iets aardiger naar mijn idee, maar je komt er maar een enkeling tegen op de wegen in de bergen. Een heel peloton amateurs ben ik zelfs nog nooit tegengekomen. Het lijkt bijna alsof ik een trauma heb
BTW: ik kan geen berichten quoten? Is dat een vaker voorkomend iets of ben ik seniel aan het worden?
Ach, paar schrammetjes en blauwe plekken ben ik wel gewend van het mountainbiken.. maar het leuke is dan dat omdat ze in een groep rijden, allemaal tegelijk naar 1 kant moeten uitwijken en/of vol moeten remmen, en aangezien ze altijd zo dicht achter/naast elkaar fietsen, word het dan een leuke domino-day..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:24 schreef Garagardo het volgende:
Wat dat aangaat zijn het net van die stoere mannetjes die in groepsverband een grote muil hebben, maar alleen zo weinig voorstellen. Ik zou het overigens niet proberenWie weet kom je net iemand tegen die hetzelfde denkt
Inderdaad zoals eerder genoemd vervorming van je frame maar kan ook een slag in de schijf zijn (of bedoelde je dat met "geen slag in het wiel"?). Dan kan je gewoon een tang erop zetten en beetje terug buigen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Kan je daar iets specifieker over zijn misschien? Over hoe dat is op te lossen.. want tjjing-tsjing in de bochten heb ik dus op mijn achterwiel. Wiel heeft geen speling, schijf zit vast, geen slag in het wiel, maar bij een goede bocht en overhellen is het echt zo'n tsjing-tsjing geluid. Beste omschrijving ooit.
Ik kan je geen ongelijk geven dat je daar in Spanje woont. Wat is het daar fucking mooi zegquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:11 schreef Garagardo het volgende:
Misschien was het een cyclo-crosser? Wel een mafkees. Misschien was het ook wel een ex-mtber die de modder in zijn mond miste? Hier is het allemaal net wat te die-hard om off-road te racefietsen denk ik, want ik ben ze nooit tegengekomen.
Ik had er vroeger altijd een hekel aan in Nederland. Vooral die kleine pelotonnetjes van de lokale wielervereniging die vaak door het gehucht waar ik woonde kwamen. Als echte pros schreeuwden ze altijd dat ik aan de kant moest als ik op de fiets zat en als ik in de auto zat kwam ik er nooit voorbij. Als je ze tegenkwam keken ze je met norse gezichten aan, alsof ik in de berm had moeten parkeren om ze langs te laten ofzo.
Ernstige gevallen van zelfoverschatting als je het mij vraagt en buiten dat ook bijzonder asociaal. Ik snap dat je graag wilt trainen en dat je dat het liefst zo ongestoord mogelijk wilt doen kan ik ook nog inkomen, maar je bent nu eenmaal op de openbare weg aan het trainen en daar horen ook bijverschijnselen bij zoals autos, bejaarden, kinderen, dieren, etc.
Hier zijn wielrenners iets aardiger naar mijn idee, maar je komt er maar een enkeling tegen op de wegen in de bergen. Een heel peloton amateurs ben ik zelfs nog nooit tegengekomen. Het lijkt bijna alsof ik een trauma heb
BTW: ik kan geen berichten quoten? Is dat een vaker voorkomend iets of ben ik seniel aan het worden?
De echte singletrails met boomwortels enzo sla ik over, maar onverhard is verder geen probleem op de racert hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Verbaas me er de laatste tijd veel meer over, zag in Emmen 1 fietsen op een modderige singletrail.. en laatst 2 op een breed (weliswaar vastgereden) zandpad
Dat is ook de ervaring die ik heb met wielrenners hier. Ze wanen zich de koning op de weg en menen dat verkeersregels niet voor hen gelden. "Fietspad? Nee, dat is toch niet voor ons" Ik ga toch ook met mijn auto niet racen op de openbare weg? Wielrennen lijkt me dan ook nog eens dodelijk saai, maar na zoiets als de Tour de France zie je ze weer een korte periode massaal op de weg om het na twee weken weer op te geven...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:11 schreef Garagardo het volgende:
Misschien was het een cyclo-crosser? Wel een mafkees. Misschien was het ook wel een ex-mtber die de modder in zijn mond miste? Hier is het allemaal net wat te die-hard om off-road te racefietsen denk ik, want ik ben ze nooit tegengekomen.
Ik had er vroeger altijd een hekel aan in Nederland. Vooral die kleine pelotonnetjes van de lokale wielervereniging die vaak door het gehucht waar ik woonde kwamen. Als echte pros schreeuwden ze altijd dat ik aan de kant moest als ik op de fiets zat en als ik in de auto zat kwam ik er nooit voorbij. Als je ze tegenkwam keken ze je met norse gezichten aan, alsof ik in de berm had moeten parkeren om ze langs te laten ofzo.
Ernstige gevallen van zelfoverschatting als je het mij vraagt en buiten dat ook bijzonder asociaal. Ik snap dat je graag wilt trainen en dat je dat het liefst zo ongestoord mogelijk wilt doen kan ik ook nog inkomen, maar je bent nu eenmaal op de openbare weg aan het trainen en daar horen ook bijverschijnselen bij zoals autos, bejaarden, kinderen, dieren, etc.
Neuh, totaal niet. Net zoals bij GSMs: pas als ik toe ben aan een nieuwequote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:12 schreef Unsub het volgende:
Volgt iemand hier eigenlijk ook een beetje het mtb-nieuws? Nieuwe modellen, onderdelen etc.
Inderdaadquote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is het toch lekker overzichtelijk als we iedereen zo makkelijk in een hokje stoppen
Het maakt het leven zoveel makkelijkerquote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is het toch lekker overzichtelijk als we iedereen zo makkelijk in een hokje stoppen
Inderdaad, ik hou gewoon niet van grijs, alles is zwart of wit.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 09:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het maakt het leven zoveel makkelijker
Precies. MTB-ers zijn net zo goed een irritant onbeschaafd volk. Als ik meepraat zoals in dit topic dan, waarschijnlijker is dat ik af en toe een eikel tegenkom en de meesten zich wel weten te gedragenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:45 schreef Garagardo het volgende:
Ik stop niemand in hokjes hoor, maar het is gewoon wel de ervaring die ik had met die pelotonnetjes amateur wielrenners. Ik zeg dan ook niet dat alle wielrenners eikels zijn, maar wel dat er mafkezen tussen zitten. Mafkezen heb je tenslotte overal.
Ik schreeuw zelf nooit op de fiets overigens, ook al lopen de wandelaars me soms in de weg. De berg is niet van mij, noch van de wandelaars. Ik kan mijn adem ook wel beter gebruikenZo nu en dan bruusk remmen laat de meesten wel aan de kant springen (en vloeken en schreeuwen, hehe). Vooral ouders met kinderen vinden dat je met 5 km per uur naar beneden moet rossen...
Nog zoiets: ouders met kinderen, al is dat een hele andere discussie
Oh nee hoor, was niet specifiek tegen jou..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef Garagardo het volgende:
Maar nu maak je de misvatting dat ik alle wielrenners mafkezen vind. Het zijn vooral die stomme groepjes (of een paar stomme groepjes met enkele eikels, voor ik er weer van langs krijg ivm generalisatie). Single wielrenners had en heb ik nooit last van.
MTBers kunnen ook best irritant zijn, maar een beetje begrip van alle kanten zou niemand kwaad doen denk ik. Bij kinderen en honden ram ik ook echt niet met 50/60 door, maar ze moeten ook niet verwachten dat ik afstap en langs ze ga lopen. Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat dat van mij verwacht wordt zo nu en dan...
Dat is wel een goeie inderdaad. Goh, die gekke Belgen toch. In Nederland is een groep wielrenners toch ook ehh ... speciaal? Niet dat het zo goed geregeld is als in België dan, maar het is niet een standaard fietser meer en heeft ook andere rechten meen ik me te herinneren.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Oh nee hoor, was niet specifiek tegen jou..
En ben het er eigenlijk wel mee eens dat die grote groepen niet kunnen. Fiets zelf ook wel eens in een groep maar dan max 5 tot 6 man, nog net te doen. Het is ook vaak niet per se onwil hoor, maar de sterke mannen op kop kunnen vaak niet goed anticiperen op wat achter in de groep gebeurd. Dus zij beoordelen een situatie als "ach, dat kan nog net" maar degene die achteraan hangt (vaak ook minder sterke fietsers, dus vermoeid, dus minder oplettend) moet dan al weer allerlei, asociale, toeren uit halen om bij te blijven.
Eigenlijk moeten we naar de situatie zoals in België. Bij meer dan 15 fietsers ben je daar verplicht om op de weg te fietsen met een volgwagen die als volgwagen te herkennen is. Dat zou denk ik al een hoop ergernis wegnemen.
Meh. Ik ben niet zo van de gemiddelden. Buiten dat ben ik zo goed als thuis als ik eenmaal onder sta (500mtr van mijn huis).quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:17 schreef kanovinnie het volgende:
Wachten is zonde van je gemiddelde!
Dan stel je gewoon Runkeeper (of wat je ook gebruikt) dat hij automatisch pauzeert. Verder: lekker boeiend, ik wacht liever even dan dat ik me ergens onder een auto rijd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:17 schreef kanovinnie het volgende:
Wachten is zonde van je gemiddelde!
Ik ook hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan stel je gewoon Runkeeper (of wat je ook gebruikt) dat hij automatisch pauzeert. Verder: lekker boeiend, ik wacht liever even dan dat ik me ergens onder een auto rijd.
Heel relaxed baantje heb ik: ik ben werkloos.. (maar de verwachting is dat ik begin sept. bij een overheidsinstantie mag beginnen..)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:52 schreef Garagardo het volgende:
Appelskea! Nooit serieus wezen fietsen, want in de tijd in Nederland had ik domweg nog geen mtb. Het moet daar wel mooi fietsen zijn. Ik ben er wel eens te voet geweest, want ik woonde er niet heel ver vandaanTof om in het achterhoofd te houden voor als ik weer eens in de buurt ben.
Relaxed baantje heb je trouwens, als je zo lekker in de middag kan gaan fietsen. Dat zit er hier lang niet altijd in.
Ik kom zelf uit Friesland en studeerde ook in Leeuwardenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heel relaxed baantje heb ik: ik ben werkloos.. (maar de verwachting is dat ik begin sept. bij een overheidsinstantie mag beginnen..)
En ik ben Groninger, dus het is gewoon Appelscha..(studeer echter wel deeltijd in Leeuwarden)
Boh, is het hier warmer.. 24 graden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:04 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Ik kom zelf uit Friesland en studeerde ook in LeeuwardenIk voel me bijna schuldig om mijn tof baantje opmerking, waarvoor dan ook mijn verontschuldiging! Mooi dat je uitzicht op een baan hebt in elk geval. Voor welke overheidsinstantie ga je aan het werk?
Ik zit bijna in hetzelfde schuitje, aangezien ik het equivalent ben van een ZZPer in Nederland, maar dan in economisch slecht Spanje. Ik trek er alleen wel hard aan, dus op de bank hangen is er niet bij. Zolang ik de kop boven water kan houden zal ik er alles aan doen om me hier doorheen te worstelen.
Also: regen en 21 graden!Dit weekend lekker de fiets afstoffen dus. Nu alweer zin om te beginnen.
In het Canadameer?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:44 schreef Marco001 het volgende:
Daarna lekker de fiets en mezelf afgespoeld door een stuk door het meertje mee te fietsen met een groep studenten die net vlotten hadden gebouwd.. Tot aan de assen in het water..
Mwah, had bij mijn vorige baan(bij een ICT-detacheerder) ook niks te klagen, zou een leuk leaseautotje krijgen, voldoende doorgroeimogelijkheden, gratis studeren(wel in eigen tijd..) en grote kortingen bij o.a. Gstar kleding.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:17 schreef Garagardo het volgende:
Zo zeg! Tropisch warm daar dus. Ik ben wel blij met een beetje regen, want om eerlijk te zijn went het snel dat je vaker dan in Nederland mooi en vaak ook relatief heet weer hebt. Ik heb er dan ook snel genoeg van en fiets de hele zomer eigenlijk niet serieus. Hier en daar wat vlakke routes rond meertjes richting Vitoria, in het zuiden van het Baskenland. Lang niet zo serieus als modderhappen in de lokale bergen in elk geval.
Gefeliciteerd met je werk! Als ICTer bij een overheidsinstantie werken moet vast wel relaxed zijn. De arbeidsvoorwaarden zijn vast beter dan in de pure ICT sector.
De weg heet wel Canada inderdaad, meer heet anders geloof ik.. I.i.g. "tegenover" de zandvlakte.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
In het Canadameer?
Ik heb vanmiddag de Havelte route even gedaan, is mijn standaard route, 5 min fietsen vanaf mijn huis.
Bijna 1,5 uur over 22km. Heb onderweg nog wat lopen kloten met de zadelhoogte en de rebound van de voorvork. En ben even bij mijn ouders langs geweest om de nieuwe fiets te laten zien.
Aekingermeer, iedereen kent het als en noemt het het Canadameer.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De weg heet wel Canada inderdaad, meer heet anders geloof ik.. I.i.g. "tegenover" de zandvlakte.
Ah, ook goed..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Aekingermeer, iedereen kent het als en noemt het het Canadameer.
Noord Spanje isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:13 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Meh. Ik ben niet zo van de gemiddelden. Buiten dat ben ik zo goed als thuis als ik eenmaal onder sta (500mtr van mijn huis).
Hoe was de vakantie? Ik las al dat je het erg mooi vond in Noord Spanje. Heb je nog wat kunnen doen met mijn tips? Heb je nog mooie fotos kunnen maken?
Haha ja. Ik kan me daar compleet in vinden. Ik ben ook in Potes geweest in April. Erg mooi dorpje is dat wel, alleen stikt het er wel van de toeristen. Een kilometer of 15 doorrijden en je bent al bij Fuente Dé, waar je naar de toppen kunt van de Picos. De natuur aldaar is briljant en je schijnt er ook erg goed te kunnen raften in de buurt. Dat moet ik nog eens proberen in de zomermaanden. Verder is Baskenland voor mij het mooiste gebied van Spanje. Jammer dat je Bilbao over hebt moeten slaan, maar San Sebastián is een goede tweedequote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Noord Spanje isBen vanaf porto naar Port o sin/Muros geweest, dagje naar santiago. Daarna naar Valdes. Door naar de Picos (potes) Toen Zarautz (dagje San sebastian, Bilbao overgeslagen voor een relaxdagje)
Maargoed, Noord Spanje samengevat: Prachtige natuur, Cider, aardige mensen, heerlijk eten, niet duur, mooie vrouwen, geen lelijke vrouwen, helaas weinig werk. Als ik ooit naar het buitenland zou moeten, dan kom ik naar Noord Spanje.
Ik dump wel een linkje naar mijn vakantiefoto's als ze uitgekozen/nabewerkt zijn.
Nee, is op het diepste punt maar 2,5 meter, eind van de zomer nog geen 2 meter diep.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ah, ook goed..Ik kom niet uit die buurt dus tja..
Word daar niet echt snel diep vond ik..
29 inch is volgens mij groter dan 28quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:30 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, en nog even wat de TT betreft; Op een MTB zou je theoretisch een sprintje tegen een wielrenner, mits deze niet te lang is, makkelijk moeten kunnen winnen door de kleinere wielmaat. Dat accelereert sneller.
Ben ik ook geweest, Fuente Dé. Ben naar 2300 meter hoogte gelopen (toeristenroute vanaf het bovenste kabelbaanhuisje) en een rondje om een andere piek heen waarbij we piekte op 2100 meter.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:20 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Haha ja. Ik kan me daar compleet in vinden. Ik ben ook in Potes geweest in April. Erg mooi dorpje is dat wel, alleen stikt het er wel van de toeristen. Een kilometer of 15 doorrijden en je bent al bij Fuente Dé, waar je naar de toppen kunt van de Picos. De natuur aldaar is briljant en je schijnt er ook erg goed te kunnen raften in de buurt. Dat moet ik nog eens proberen in de zomermaanden. Verder is Baskenland voor mij het mooiste gebied van Spanje. Jammer dat je Bilbao over hebt moeten slaan, maar San Sebastián is een goede tweede
Vrouwen ftw! Ze zijn er ook wel lelijk hoor, daar niet van, maar de Spaanse vrouw is voor mij de reden dat ik hier terecht ben gekomen! (Als ze dit leest hangt ze me op, want ze is niet Spaans, maar Baskisch)
Ik wacht de fotos wel af
Standaard mtb is 26" hé?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
29 inch is volgens mij groter dan 28
Maar hoezo maakt wielmaat wat uit? Het gaat toch om het verzet?
[..]
Ben ik ook geweest, Fuente Dé. Ben naar 2300 meter hoogte gelopen (toeristenroute vanaf het bovenste kabelbaanhuisje) en een rondje om een andere piek heen waarbij we piekte op 2100 meter.
Klopt, sowieso logisch dat een MTB lichtere verzetten heeft. Toch vraag ik me af wie er nou daadwerkelijk sneller zou zijn, want op mijn 39x27 verzet trap ik ook aardig licht.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Standaard mtb is 26" hé?
Enne het is wielomtrek x verzet wat de uiteindelijke afgelegde weg per pedaalomwenteling bepaald.
Een mtb band van 2.35 heeft trouwens bijna dezelfde wielomtrek als een 23mm raceband.
Het gaat niet om het lichte verzet, maar om de massa die op gang gebracht moet worden. Racefietsen hebben lichte banden en velgen tov. een mtb, dus sneller op gang.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt, sowieso logisch dat een MTB lichtere verzetten heeft. Toch vraag ik me af wie er nou daadwerkelijk sneller zou zijn, want op mijn 39x27 verzet trap ik ook aardig licht.
Tof! Er lag vast geen sneeuw meer, wat wel het geval was toen ik er was. Desalniettemin erg indrukwekkend. Sowieso is Noord Spanje en het binnenland the way to go als je van authentiek Spanje wilt genieten. Alles aan de Middellandse Zee is om zeep geholpen door massa toerisme.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik ook geweest, Fuente Dé. Ben naar 2300 meter hoogte gelopen (toeristenroute vanaf het bovenste kabelbaanhuisje) en een rondje om een andere piek heen waarbij we piekte op 2100 meter.
Bij een sprint trekken heb je denk ik sowieso belang bij kleinere verzetten en graduele opbouw. Op den duur zal je het wel afleggen natuurlijk. Wat houdt trouwens een elite licentie in? Klinkt pro, maar ik ken dat wereldje niet bepaald van binnen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik nog een elite wielrenlicentie had ging ik 's winters altijd duurtrainingen fietsen met de andere teamgenoten. Ik reed op een winter op mijn mtb mee met een paar Schwalbe supermoto banden van 2.35. Dan deden we sprintjes trekken onderweg en dan zat ik continu voorin.
Klopt, als ze echt finale gingen rijden aan het einde van de training had ik het voor de wind lastig op 44x11. Verder vond ik het opmerkelijk hoe makkelijk ik meekwam. Wel met keihard opgepompte banden natuurlijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:17 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Bij een sprint trekken heb je denk ik sowieso belang bij kleinere verzetten en graduele opbouw. Op den duur zal je het wel afleggen natuurlijk. Wat houdt trouwens een elite licentie in? Klinkt pro, maar ik ken dat wereldje niet bepaald van binnen.
Het klinkt dus elitairder (is dat een woord?) dan het isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, als ze echt finale gingen rijden aan het einde van de training had ik het voor de wind lastig op 44x11. Verder vond ik het opmerkelijk hoe makkelijk ik meekwam. Wel met keihard opgepompte banden natuurlijk.
Een elite licentie is een knwu amateurlicentie btw. Dan de hoogste categorie 23+ zonder contract. Iedere sterveling die lid is van een wielerclub en in bezit van een medische keuring kan trouwens zo'n licentie aanvragen. Daar hoef je dus geen hardrijder voor te zijn. Als je prijzen wilt binnenhalen in die wedstrijdcategorie moet dat uiteraard wel.
Ja, het heeft natuurlijk geen zin zo'n licentie te nemen als je daar niks te zoeken hebt qua niveau.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:38 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Het klinkt dus elitairder (is dat een woord?) dan het isAl denk ik niet dat iedere sterveling een medische keuring gaat doorlopen. Heb je zelf voor de prijzen kunnen rijden?
Crap man. Dat loopt aardig in de papieren inderdaad. Ik ben zelf niet bepaald op dat niveau bezig, maar heb wel bewondering voor mensen die zo ver (durven) gaan. Het vergt vast enkele offers op andere gebieden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, het heeft natuurlijk geen zin zo'n licentie te nemen als je daar niks te zoeken hebt qua niveau.
Het is ook best duur, 250.- per jaar + je contributie voor de club.
ik heb wel prijzen gereden maar zelden top 10, er zijn meestal 20 of 30 eindprijzen.
Ja, maar bij die detacheerders ben je wel volledig inwisselbaar, maar daar ben je ook al achter denk ikquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, had bij mijn vorige baan(bij een ICT-detacheerder) ook niks te klagen, zou een leuk leaseautotje krijgen, voldoende doorgroeimogelijkheden, gratis studeren(wel in eigen tijd..) en grote kortingen bij o.a. Gstar kleding.
Klopt, maar met wat ik uiteindelijk wil gaan doen ben je dat toch. (IT consultant) dus tja. Had alleen niet verwacht dat ze me in de proefperiode, tijdens de trainingsklas er uit zouden zetten onder het mom dat mijn competenties niet voldoende aansloten bij die van hun. Nu vraag ik me alleen nog steeds af of dat komt door mijn hoge scores(elke keer beste van de klas) tijdens de testen en examens voor certificering, of doordat ik ook vaak met de rest zat te ouhoeren en hun altijd hielp als ze iets niet snapten..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, maar bij die detacheerders ben je wel volledig inwisselbaar, maar daar ben je ook al achter denk ikIk ben toen blij dat mijn baan bij één van de grote ICT detacheerders uiteindelijk niet is doorgegaan, dat was nét voor het begin van de crisis, als ik daar toch was aangenomen was ik de eerste geweest die eruit was gevlogen... Maar ben sowieso de ICT een beetje zat, ik werk er wel nog in
Mijn band is nog steeds lek, geen fietsenwinkel die nog open is en moet ook een nieuwe fietspomp hebben omdat die Lidl pomp van mij doormidden is gebroken
Tja, het gaat alleen maar om geld. Uiteindelijk kijken ze alleen naar de cijfertjes en als ze je op dat moment niet kunnen plaatsen en je toch nog in de proefperiode zit, is het voor hun heel makkelijk om je eruit te knikkeren...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, maar met wat ik uiteindelijk wil gaan doen ben je dat toch. (IT consultant) dus tja. Had alleen niet verwacht dat ze me in de proefperiode, tijdens de trainingsklas er uit zouden zetten onder het mom dat mijn competenties niet voldoende aansloten bij die van hun. Nu vraag ik me alleen nog steeds af of dat komt door mijn hoge scores(elke keer beste van de klas) tijdens de testen en examens voor certificering, of doordat ik ook vaak met de rest zat te ouhoeren en hun altijd hielp als ze iets niet snapten..
Ik ga toch weer voor een goedkope...quote:Ik wil eigenlijk ook wel een nieuwe pomp, weet merk en type niet zo, maar die gele van rond de 45,- schijnen erg goed te zijn.
Precies ja.. AL vind ik het wel vreemd dat ze er de 2 slechtste uit hebben geknikkerd en mij.. Qua examenscores scoorde ik het beste, en ook steeds direct in de 1e poging. Vermoed dat het vooral te maken had met de reisafstand naar de mogelijke werkgever(woon in Delfzijl...)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, het gaat alleen maar om geld. Uiteindelijk kijken ze alleen naar de cijfertjes en als ze je op dat moment niet kunnen plaatsen en je toch nog in de proefperiode zit, is het voor hun heel makkelijk om je eruit te knikkeren...
[..]
Ik ga toch weer voor een goedkope...Eigenwijs is ook wijs zeggen ze wel eens
Beters! En wanneer heb je hem dan binnen?quote:
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:24 schreef _Flea_ het volgende:
Sinds deze week in het bezit van een Trek 6000. Lekker fietsje om mee te beginnen.
Weet ik nog niet precies, 2-4 werkdagen geven ze op. Chainreactioncycles komt hij vandaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Beters! En wanneer heb je hem dan binnen?
CRC is wel snel met leveren.. verwacht maar dat je hem ook binnen die dagen hebt..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Weet ik nog niet precies, 2-4 werkdagen geven ze op. Chainreactioncycles komt hij vandaan.
Ik heb een trackcode gekregen maar die werkt niet, heb ze gemaild voor een nieuwe, maar ik verwacht dat hij maandag of dinsdag wordt geleverd.
Dan ga ik de handleiding eens doornemen en dan héél erg gaan twijfelen of ik hem zelf monteer of dat ik een maandje wacht en het door de LBS laat doen, waar ik dan ook meteen SPD pedaaltjes en schoenen ga halen.
Ach hij moet volgende maand toch ook even voor een servicebeurtje..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
CRC is wel snel met leveren.. verwacht maar dat je hem ook binnen die dagen hebt..
SPD spul kan je in ieder geval heel makkelijk zelf monteren..
Pedaaltjes verwisselen is letterlijk alleen een kwestie van boutje losdraaien, pedaal eruitschuiven, nieuw pedaal erin, boutje daarvan vastdraaien en klaar.. (dat boutje tussen pedaal en de crank..)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:55 schreef Auti het volgende:
[..]
Ach hij moet volgende maand toch ook even voor een servicebeurtje..
Ik noemde het laatst een drempel die ik moet nemen (zelf sleutelen) maar een berg is een betere omschrijving
Ik krijg het vast wel op één of andere manier voorelkaar om het tapdraad te slopenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Pedaaltjes verwisselen is letterlijk alleen een kwestie van boutje losdraaien, pedaal eruitschuiven, nieuw pedaal erin, boutje daarvan vastdraaien en klaar.. (dat boutje tussen pedaal en de crank..)
Vooral dat laatste is, zeker met een voorvork, waar toch je wiel aan vast zit (duh) erg belangrijk. Veiligheid boven alles.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:03 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik krijg het vast wel op één of andere manier voorelkaar om het tapdraad te slopen![]()
Ach ik kijk wel, het budget is nu even nihil dus ik moet toch wachten, misschien kan ik even wat prutsen bij mijn broer.. die doet wel alles zelf.
Ik wil iig A) niets slopen, zonde van het geld en ik ben niet rijk, plus B) het moet allemaal echt 100% goed en veilig in elkaar zitten.
Pedalen is een fluitje van een cent. Het belangrijkste is dat je goed gereedschap hebt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:03 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik krijg het vast wel op één of andere manier voorelkaar om het tapdraad te slopen![]()
Ach ik kijk wel, het budget is nu even nihil dus ik moet toch wachten, misschien kan ik even wat prutsen bij mijn broer.. die doet wel alles zelf.
Ik wil iig A) niets slopen, zonde van het geld en ik ben niet rijk, plus B) het moet allemaal echt 100% goed en veilig in elkaar zitten.
Tot hij straks weer kapot isquote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:46 schreef Metalfreak het volgende:
Zo, band is vervangen. En toch, eigenwijs als ik ben, een goedkope fietspomp gekocht bij de Action, maar die is echt al 100.000x beter dan elke pomp die ik hiervoor had. Voor mij voldoet 'ie...
Ik heb ook eerst tot 2 keer toe een goedkope pomp gehaald, alle twee de keren al gauw spijt van gehad. Van dat verspilde geld had ik beter meteen een goede kunnen kopen, had me geld gescheeld. Over het algemeen loont het uiteindelijk wel om wat meer uit te geven aan goed spul.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tot hij straks weer kapot isIk had er eerst ook zo 1, daar niet van, maar nu heb ik een knappe pomp.
Tis niet met alles zo, maar het is over het algemeen wel zo dat het goedkoopste spul maar net aan deugt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb ook eerst tot 2 keer toe een goedkope pomp gehaald, alle twee de keren al gauw spijt van gehad. Van dat verspilde geld had ik beter meteen een goede kunnen kopen, had me geld gescheeld. Over het algemeen loont het uiteindelijk wel om wat meer uit te geven aan goed spul.
Dat zie ik dan wel, voor 5,79 kun je wel eens wat gokkenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tot hij straks weer kapot isIk had er eerst ook zo 1, daar niet van, maar nu heb ik een knappe pomp.
Ik kan me woest maken als ik zo'n goedkope pomp heb die opeens afbreekt terwijl ik 'm nodig heb. Dan gaat ie niet in 1 stuk de vuilnisbak in. En zeker als je maar 1 pomp hebt is dat gewoon kut.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat zie ik dan wel, voor 5,79 kun je wel eens wat gokkenDe nieuwe binnenband was duurder
Pomp zelf is gewoon van metaal, die zie ik niet gauw afbreken en ach, dan sla ik gewoon een keer fietsen over, persoonlijk vind ik dat niet zo'n rampquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan me woest maken als ik zo'n goedkope pomp heb die opeens afbreekt terwijl ik 'm nodig heb. Dan gaat ie niet in 1 stuk de vuilnisbak in. En zeker als je maar 1 pomp hebt is dat gewoon kut.
Was bij mijn vader ook zo, maar dan met een focus..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:06 schreef StateOfMind het volgende:
Hmm, ik kan nu zo'n 2 weken niet fietsen, mijn aandrijving doet het niet meer![]()
Is hoogstwaarschijnlijk de body van de cassette.
Vorige week had ik plotseling opeens last van dat de ketting tijdens het trappen als het ware even bleef hangen/steken en meteen daarna weer los schoot (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Alles bij elkaar 8 keer.
Meteen naar de dealer gereden (tijdens de rit daar naar toe geen last meer van gehad). Daar de situatie uitgelegd en de monteur heeft een uitgebreide testrit gemaakt, maar de klacht heeft zich niet meer voorgedaan.
Maar uitgaande van mijn verhaal dacht hij dat een palletje van de body niet goed 'pakte' en ik moest het maar in de gaten houden. Tot vandaag geen enkel probleem meer gehad.
Maar toen ik vanmiddag de fiets wilde pakken bleef de ketting weer hangen/steken en meteen daarna had ik geen aandrijving meer![]()
Fiets met de auto van pa (in mijn auto past ie niet) naar de dealer gebracht. Ze hebben contact opgenomen met Cube zelf en het is idd de body. En nu moeten ze mijn achterwiel (DT Swiss) inclusief cassette en de body opsturen naar Juncker. En dat kon dus wel 2 weken duren.
Antiklacht: ik heb nu rustig de tijd om op zoek te gaan naar wat winter fietskleding.
De Vuelta was spannend inderdaad vandaag al viel Rabobank op door het redelijk mee kunnen komen van ten Dam en het niet mee kunnen komen van Gesink en Mollema. De Spaanse commentatoren gaven fijntjes aan dat ze Gesink niet meer als winnaar van een grote ronde zien. Telkens als het er op aankomt laat hij het niet zien. Ik kan me daar wel in vinden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:02 schreef StateOfMind het volgende:
Het is lekker weer, ik zit de Vuelta te kijken (zoveel leuker dan de afgelopen Tour)m en ik heb afkickverschijnselen
Dat had ik vandaag, te slecht geslapen en helemaal brak en ik kon mijn draai niet vinden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:52 schreef StateOfMind het volgende:
Van het fietsen uiteraard; ik wou wel, maar kon niet
Het is kut dat een setje reservewielen zo duur is. Zou ik dolgraag willen hebben, maar je bent zo 800 tot 1000 euro kwijt.. (beetje kwaliteit natuurlijk en incl banden)quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:59 schreef StateOfMind het volgende:
Ik wou dat ik maandag alles eruit kon trappen, maar ik moest helaas rekenen op een week of 2. Net nu er er mooi nazomerweer aan komt.
Goed getraind dusquote:Op zaterdag 1 september 2012 20:37 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Vandaag heen en weer terug naar mijn schoonouders gefietst.
21,5 km enkele reis. Heenweg 25 km/u gemiddeld, terugweg 27,5 km/u.
Heenweg de hele tijd de wind van voren of schuin van voren.
Mijn conditie viel me niet tegen. Mijn benen wel. Misschien gisteravond niet zo zwaar moeten squatten.
Het was net elastiek, en zuur!!
Euh, wat? Wat voor wielen heb je?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:02 schreef Auti het volgende:
[..]
Het is kut dat een setje reservewielen zo duur is. Zou ik dolgraag willen hebben, maar je bent zo 800 tot 1000 euro kwijt.. (beetje kwaliteit natuurlijk en incl banden)
Nee, door je knieën zakken met een gewicht in je nek.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:22 schreef Marco001 het volgende:
squatten is toch dat tegen de muur zitten gedoe?
Ik heb Alex rimms met DT Swiss spaken, gewoon standaard Shimano naaf (5nogwat) XT cassette,quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, wat? Wat voor wielen heb je?
Je kan ook gewoon marktplaats in de gaten houden. Ik zit er wel aan te denken omdat ik vaak van banden wissel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |