Jammer wel, van wie moeten we die verhalen dan horen als heloef ze niet vertelt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:42 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ben 2 keer vroeg gaan slapen en 1 keer onvrijwillig vroeg in slaap gedonderd.
Mij zal het nooit lukken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:42 schreef arachide. het volgende:
[..]
670 in een uur of 20 is niet slecht?
Weet ik. Ik weet alleen niet of ik dat het geld waard vind. Het is maar hobby, he.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:41 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Mooie bokeh is moeilijk te imiteren met fotowinkel of vuurtoren. Ook in het donker heb je profijt van een lens die ver open kan staan (snellere autofocus).
Weet ik, maar in photoshop en ligthouse kan je veel met het licht doen, zodoende vraag ik mij af of die optie mij dat extra geld waard is... Die lenzen zijn gewoon niet goedkoop en het is een hobby, niet m'n vak of zo.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:42 schreef dawg het volgende:
[..]
meer lichtsterkte is daar niet voor natuurlijk.
een groter diafragma is om meer licht door te laten, waardoor je zelfs met een groothoek dof (depth of field) kunt krijgen, en je hebt gewoon veel minder licht nodig dus ben je veel flexibeler. photoshop is geen fotografie heh.
/fotovakschool.
Ik kan hem gelukkig ook inhouden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:43 schreef twi het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewoon 670 keer het knopje indrukken. Dat kan in 20 minuten ook wel.
elke 30 seconden een foto makenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:41 schreef arachide. het volgende:
[..]
Mijn record is 350 in zegmaar 3 uur. Dit was 530 in 3 weken.
Geoefende vingers hè.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:47 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
elke 30 seconden een foto maken
ah, f-mount. dan zou ik ook eens tweedehands kijken, nikkor/nikon heeft al jaren de f-mount, en er zijn in het verleden heel wat mooie lenzen uitgebracht door nikkor.quote:
Ja, ik ben al wel op zoek geweest. Ik heb nu ook een nikkor lens, maar dat had je vast al geraden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:48 schreef dawg het volgende:
[..]
ah, f-mount. dan zou ik ook eens tweedehands kijken, nikkor/nikon heeft al jaren de f-mount, en er zijn in het verleden heel wat mooie lenzen uitgebracht door nikkor.
Is je goed rechtquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ik ben al wel op zoek geweest. Ik heb nu ook een nikkor lens, maar dat had je vast al geraden.
Op een of andere manier heb ik wat tegen 2e hands techniek...
Je hoeft niet zo bang te zijn voor het tweedehands gedeelte, maar wel voor de oude techniek die fysiek wel past op je camera maar er niet mee "communiceert" (jouw body heeft geen focusmotor bijvoorbeeld). Dan loop je alleen maar te oetelen met manueel focussen en de belichting zelf te bepalen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, ik ben al wel op zoek geweest. Ik heb nu ook een nikkor lens, maar dat had je vast al geraden.
lenzen slijten niet snel hoor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Freaky shit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:53 schreef arachide. het volgende:
WTtje, mag ik even een mening
[ afbeelding ]
Nou ja, dat is eigenlijk meer wat ik bedoel met 2e hands. Het is vaak, lang niet altijd hoor, toch ouder spul.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:52 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo bang te zijn voor het tweedehands gedeelte, maar wel voor de oude techniek die fysiek wel past op je camera maar er niet mee "communiceert" (jouw body heeft geen focusmotor bijvoorbeeld). Dan loop je alleen maar te oetelen met manueel focussen en de belichting zelf te bepalen.
Aangezien ik veel paarden fotografeer, denk ik dat een telelens makkelijker is in dit geval. Het is behoorlijk lastig een paard dat langs je draaft op de foto te zetten als je lopend moet zoomen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:53 schreef dawg het volgende:
[..]
lenzen slijten niet snel hoor.beetje goed zoeken.
aangezien je al een 55-200 hebt kun je jezelf ook uitdagen en een prime nemen, vast brandpuntsafstand. lopen als je wilt zoomen, more or less.
50/1.8 is nieuw bijvoorbeeld helemaal niet zo duur.
Ik zou niet zo goed weten wat ik hier nog op kan "opbouwen". Je zou misschien kunnen pietlutten over dat de linkerbovenhoek niet eenzelfde mate van vignettering heeft als de rechter, maar ja. Ik denk dat je wel het maximale eruit hebt gehaald. Je zou je hoofd lukken fixeren met een flitser die je twee keer laat afgaan. (zal je wel handmatig moeten doen, kan misschien ook met een lamp, of misschien dat je met een zaklamp nog veel meer crooked effecten kan maken.)quote:
Aan de ene kant is ie tof, maar aan de andere kant ook vreemdquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:53 schreef arachide. het volgende:
WTtje, mag ik even een mening
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |