Congrats!quote:Op woensdag 28 november 2012 09:57 schreef Rebubbled het volgende:
Nee. Ik heb gewonnen.Gefeliciteerd aan mezelf dan maar!
Thanks! Die foto's waren alleen vorige maand gemaakt. Kat van mn ouders. Beestje is ook niet compleet (mist een oogje).quote:Op maandag 26 november 2012 13:45 schreef Rebubbled het volgende:
5. Sjiep: Mooi scherp. Verder geen bijzonder pose of perspectief om het enigszins spannend te maken. En zeker met zo’n plaatje kan je zijn oren er wel in zijn geheel op krijgen. Ik had even op je flickr account gekeken, jammer dat je niet voor één van de diverse foto’s van je rode kat bent gegaan, die waren erg mooi.
Leuk onderwerp!quote:Op woensdag 28 november 2012 11:54 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Tipje van de sluier, want we zitten hier immers voornamelijk om van elkaar te leren en te oefenen.Je krijgt veel scherpte/diepte wanneer je je lens zo ver mogelijk openzet en er veel licht op je sensor valt. Dit doe je door te fotograferen met een groot diafragma, oftewel een laag F getal op je camera.
Kijk eens naar een setje macroringen, kost je een keer 100 euro voor 3 stuks.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:05 schreef Rebubbled het volgende:
Nu wil ik een macrolens.Iemand die nog een nier wil kopen? Eicellen? Bloed? Gebruikte slipjes?
Ok, hier kan een beginner wat meequote:Op woensdag 28 november 2012 18:05 schreef Sjiep het volgende:
Leuk onderwerp!
Nog additionele tips:
Meer bokeh:
- Groot diafragma (laag getal)
- verder ingezoomd, minder scherp (lange focal length dus)
- hoe dichter bij het object, hoe minder scherp
Als iedereen voor komende maand nu ook nog (een deel van) de EXIF info erbij zet, zodat iedereen ook weet met wat voor instellingen de foto gemaakt is.. om gewoon nog meer van te leren.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:54 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Tipje van de sluier, want we zitten hier immers voornamelijk om van elkaar te leren en te oefenen.Je krijgt veel scherpte/diepte wanneer je je lens zo ver mogelijk openzet en er veel licht op je sensor valt. Dit doe je door te fotograferen met een groot diafragma, oftewel een laag F getal op je camera.
Juist!quote:Op woensdag 28 november 2012 23:25 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Als iedereen voor komende maand nu ook nog (een deel van) de EXIF info erbij zet, zodat iedereen ook weet met wat voor instellingen de foto gemaakt is.. om gewoon nog meer van te leren.
Omdat appel?quote:Op donderdag 29 november 2012 08:58 schreef Aschkael het volgende:
omdat appel...dit is het fotoforum, niet TTK, toch ?
Normaal antwoord geven is dan niet jouw sterkste punt.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:00 schreef Aschkael het volgende:
lezen is ook niet je sterkste punt of wel ?
Dit moet iedereen snappen?quote:Op donderdag 29 november 2012 10:03 schreef Aschkael het volgende:
stomme vragen=stomme antwoorden
over & uit
quote:Op donderdag 29 november 2012 08:58 schreef Aschkael het volgende:
omdat appel...dit is het fotoforum, niet TTK, toch ?
Dat lijkt me een super idee!! Want mij gebeurd het nog te vaak dat het me overkomt, ipv dat het een bewuste keus was.quote:Op woensdag 28 november 2012 23:25 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Als iedereen voor komende maand nu ook nog (een deel van) de EXIF info erbij zet, zodat iedereen ook weet met wat voor instellingen de foto gemaakt is.. om gewoon nog meer van te leren.
Intradasting. Iemand die mij hier meer over kan vertellen voor een Tamron 17-50mm 2.8 lens?quote:Op woensdag 28 november 2012 19:10 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Kijk eens naar een setje macroringen, kost je een keer 100 euro voor 3 stuks.
De maandopdracht is pas geldig in December he, dus vandaag mag kinderachtig gedrag nog (nee, eigenlijk niet...)quote:Op donderdag 29 november 2012 10:30 schreef CamelNLD het volgende:
Huh, ik dacht dat de maandopdracht bokeh was ipv kinderachtig gedrag?
Ik snap dat dat een voorbeeld was, die vraag van mij over de datum was een algemene vraag en niet gericht naar Ashkael.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:10 schreef Rebubbled het volgende:
Be nice people. Aschkael postte de foto als voorbeeld, samen met hoe hij het bereikt had. Niet als inzending. FalleN, opzich kan je weerstand verwachten wanneer je commentaar geeft op iemand.
Nee jou reactie is niet raar en de namen van de foto's zet ik mijn vraagtekens ook bij, maar als hij zich daarbij prettig voelt moet hij vooral doen. Alleen wel jammer dat hij dan niet normaal een antwoord kan geven.. omdat appel is gewoon een respectloos antwoord.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:04 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ik snap dat dat een voorbeeld was, die vraag van mij over de datum was een algemene vraag en niet gericht naar Ashkael.
En ja, dat snap ik dat ik weerstand kan verwachten, maar ik vraag waarom hij zijn foto's zulke vage namen geeft en dan krijg ik een antwoord waar ik de ballen van snap. Is mijn reactie echt zo raar dan?
Was nooit de bedoeling om iemand aan te vallen ofzo....
Hij voelt zich aangevallen door die smilie die je gebruikt (quote:Op donderdag 29 november 2012 09:14 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Omdat appel?
TTK?
Maakt mij niet uit, vroeg het me gewoon af. Niet zo aangevallen voelen...
Maaruh, deze maand is dan toch van 1 dec tot de 27ste?
Ik! Ik! ik!quote:
Euh, iedereen moet de foto kunnen zien. Dan pak je de url uit de balk en gebruik je de flickrtags die hier ingebakken zijn (naast het youtube icoontje boven je bericht)quote:Op woensdag 5 december 2012 10:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
durf mijn foto niet te postenwas min of meer in t donker genomen met een kitlens dus niet heel erg scherp en noise
PS : hoe zet ik hier een foto neer vanuit mijn flickr account?
Snap er nog niet echt veel van, kan wel een share link vinden maar dan zie je een rood X hier.
Ik vermoed dat het met de license setting te maken heeft maar ..ja stel ik dat af op de juiste manier?
Ja dank je het is gelukt, nooit die flickr knoppen eerder gezien,quote:Op woensdag 5 december 2012 10:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, iedereen moet de foto kunnen zien. Dan pak je de url uit de balk en gebruik je de flickrtags die hier ingebakken zijn (naast het youtube icoontje boven je bericht)
Erg mooie foto, maar de bokeh is pas vanaf 1 dec, de andere fotos staan er (volgens mij) nog van voor december.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:00 schreef Stefan het volgende:
Ik zie allemaal dieren en muzikantenfoto's maar het onderwerp is bokeh?
Dan denk ik meer aan (geen inzending, net dag te vroeg gemaakt)
[ afbeelding ]
Een fallusquote:Op woensdag 5 december 2012 15:19 schreef Rebubbled het volgende:
Hihi, ik zag er voor een moment een fallus in.Gelukkig ging dat moment snel weg. Goeie bokeh! Ik had de kerstman wellicht een beetje ingeflitst, zodat hij er wat duidelijker uit zou springen. In het donker foto's maken is ook lastig. Netjes gedaan!
Ik heb de foto gemaakt op 30 nov dus ik mag m niet inzendenquote:Op woensdag 5 december 2012 16:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Erg mooie foto, maar de bokeh is pas vanaf 1 dec, de andere fotos staan er (volgens mij) nog van voor december.
Nee, natuurlijk nietquote:Op woensdag 5 december 2012 16:10 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb de foto gemaakt op 30 nov dus ik mag m niet inzenden
Ik heb m bewerkt op 5 dec geldt dat niet?
Ik ben morgen weer in IntraTuin en ga deze foto 1 op 1 nog een keer maken, vind m te leuk.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:35 schreef kanovinnie het volgende:
Soms wel, soms niet. Het gaat om eerlijkheid.
Als hij precies hetzelfde is valt het ook op hequote:Op donderdag 6 december 2012 00:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ben morgen weer in IntraTuin en ga deze foto 1 op 1 nog een keer maken, vind m te leuk.
quote:Op donderdag 6 december 2012 06:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als hij precies hetzelfde is valt het ook op he
Ik zometeen, ff in de tuin proberenquote:Op donderdag 6 december 2012 08:38 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Wie is er nog meer aan het azen op sneeuw en bevroren dingen?
Ik zit vast op mijn werk, dus geen sneeuwpret voor mij.quote:Op donderdag 6 december 2012 09:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik zometeen, ff in de tuin proberengeen zin om groot stuk te lopen hier (ik woon aan de rand van de veluwe maar ben moe xD)
Sneeuw inderdaad, en morgen vrijquote:Op donderdag 6 december 2012 08:38 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Wie is er nog meer aan het azen op sneeuw en bevroren dingen?
Dat effect op de achtergrond is inderdaad bokeh. Bij echt goede bokeh is de achtergrond of één grote romige vloeiende waas of is alles in de achtergrond mooi rond. Vallende sneeuw is lastig, want dat conformeert niet altijd aan een nette ronde vorm heb ik gemerkt.quote:Op donderdag 6 december 2012 09:49 schreef DaMook het volgende:
Is dit Bokeh ? ? En ja deze is van vorig jaar, maar ben nog niet heel bekend met de termen.
[ afbeelding ]
Ok, eens kijken of ik deze maand dan eens een foto kan insturenquote:Op donderdag 6 december 2012 10:20 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Dat effect op de achtergrond is inderdaad bokeh. Bij echt goede bokeh is de achtergrond of één grote romige vloeiende waas of is alles in de achtergrond mooi rond. Vallende sneeuw is lastig, want dat conformeert niet altijd aan een nette ronde vorm heb ik gemerkt.
Info staat toch in de foto zelfquote:Op donderdag 6 december 2012 06:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als hij precies hetzelfde is valt het ook op he
Ik schaar dit persoonlijk onder gewoon gebruik van scherpte diepte. Wel een heel mooi plaatje!quote:Op maandag 10 december 2012 22:13 schreef FalleNk810i het volgende:
Als noob
Is dit ook Bokeh?
[ afbeelding ]
Wat bokeh ook precies isquote:Op dinsdag 11 december 2012 08:52 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik schaar dit persoonlijk onder gewoon gebruik van scherpte diepte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |