quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef MrMonkeyman het volgende:
Sorry hoor maar wat een aanfluitingWat een cliché foto's, ik ga nog eens niet een beslissing nemen welke de beste is. DJSmiley is de enige die nog wat creativiteit heeft durven te uiten in zijn foto, de rest is allemaal tot in den treure herhaald. Jammer dat dit nog beloond word ook. Ik ga mijn tijd maar gewoon weer besteden voor de expos en andere dingen, want als het niveau telkens zo blijft kan ik net zo goed naar google images gaan en dieren opzoeken.
Ik kan niet meer tellen.. je heb helemaal gelijk...quote:Op woensdag 28 november 2012 09:57 schreef Rebubbled het volgende:
Nee. Ik heb gewonnen.Gefeliciteerd aan mezelf dan maar!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 28 november 2012 10:40 schreef Rebubbled het volgende:
Het was krap aan allemaal! Goed gedaan, het gebeurt niet vaak dat iedereen zo dicht op elkaar zit qua punten.
Ik had allemaal mooie ideeen, zoals zwartwit, zag echter dat dit minder dan een jaar geleden ook al is geweest. Feestdagen, alleen toen bleek enkel Sinterklaas binnen de gestelde termijn te vallen. Maar ik heb wat verzonnen!
Het nieuwe thema wordt *drum roll*: Bokeh!! Mooie romige bokeh, ronde bokeh, flare bokeh, bokeh in de voorgrond, alle soorten en maten bokeh. Verder ben je vrij om te schieten wat je wil.
Ik hoop dat jullie er een beetje blij mee zijn..
Ik heb ook net gezochtquote:Op woensdag 28 november 2012 11:48 schreef FalleNk810i het volgende:
Gefeliciteerd met de eerste plek!
Mag niet klagen met de 3de plek aangezien dat 1 van mijn eerste foto's is sinds ik een spiegelreflex heb
Heb Bokeh net even moeten wikipedia-en maar klinkt als een leuke uitdaging!
quote:Op woensdag 28 november 2012 11:47 schreef BrandX het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Alleen.... wat is bokeh?
Ook de hele foto mag uiteraard bokeh zijn!quote:Op woensdag 28 november 2012 11:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik heb ook net gezocht
als ik het goed begrijp: het hoofdonderwerp is scherp, de achtergrond/omgeving is zo onscherp mogelijk (ff in lekentaal)?
Of mag ook de gehele foto onscherp zijn met bokeh, mits 'kunstzinnig' (wat natuurlijk een kwestie van smaak kan zijn)?
Ok, goed gezocht/gevonden dus!quote:Op woensdag 28 november 2012 11:51 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bokeh is het effect op de achtergrond dat je krijgt als je werkt met scherpte/diepte.
Eigen invulling. Maar ik zal het zelf beoordelen op rol en kwaliteit van de onscherpte.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik heb ook net gezocht
als ik het goed begrijp: het hoofdonderwerp is scherp, de achtergrond/omgeving is zo onscherp mogelijk (ff in lekentaal)?
Of mag ook de gehele foto onscherp zijn met bokeh, mits 'kunstzinnig' (wat natuurlijk een kwestie van smaak kan zijn)?
wat bedoel je met: op rol?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Eigen invulling. Maar ik zal het zelf beoordelen op rol en kwaliteit van de onscherpte.
Tipje van de sluier, want we zitten hier immers voornamelijk om van elkaar te leren en te oefenen.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ok, goed gezocht/gevonden dus!
Gaat een hele grote uitdaging worden ben ik bang
eerst maar eens bekijken hoe dat technisch te doen is met ijn camera, mooi leermoment!
ok! Dat geeft me al goed veel richting, thanksquote:Op woensdag 28 november 2012 11:54 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Tipje van de sluier, want we zitten hier immers voornamelijk om van elkaar te leren en te oefenen.Je krijgt veel scherpte/diepte wanneer je je lens zo ver mogelijk openzet en er veel licht op je sensor valt. Dit doe je door te fotograferen met een groot diafragma, oftewel een laag F getal op je camera.
ah helder!quote:Op woensdag 28 november 2012 14:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Functie. Of de Bokeh iets toevoegt.
Een tele zou ook te gebruiken moeten zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:05 schreef Rebubbled het volgende:
Nu wil ik een macrolens.Iemand die nog een nier wil kopen? Eicellen? Bloed? Gebruikte slipjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |