nu ben ik benieuwdquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:38 schreef LittleBrownie het volgende:
Wedstrijd voorbij, heb ik net een perfecte fotogodver
Dit is wel een vreemde situatie...quote:
Hier herken ik me wel een beetje in. Was dat niet ook de reden dat de vorige reeks doodging? Ik heb me ook geregeld ingezet voor deze reeks, maar je voelt je ook zo'n zeur als je telkens mensen moet DM'en.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:21 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb de laatste tijd de wedstrijd wel een beetje opgepakt, maar ik heb de zin niet om achter iedereen aan te zitten. Vandaar dat ik dit keer niet bezig ben geweest met DM's sturen aan de mensen die nog niet gestemd hadden. Volgens mij mogen we best eigen verantwoordelijkheid verwachten van elkaar.
Oh jaquote:
Thanks, nabewerken is nog een beetje oefenen, ik ben echt slecht met photoshop (heb het nieteensquote:Op zondag 28 oktober 2012 14:03 schreef DJSmiley het volgende:
Ik had ook nog niet gestemd, was/ben ff druk met mn server opschonen (zat wat meuk op..)
Maar 'dieren' onderwerp is denk ik een stuk makkelijker, met ook een stuk meer inzendingen gok ik.
Herfst zou overigens ook nog kunnen, ondanks dat het nu koud is, zit er nog genoeg blad aan de bomen enz.
Maar Sjiiep, feli. Vooral de nabewerking/kleursetting doet 't aan alsof die foto oud is. (alleen nog wat krasjes/scheurtjes toevoegen).
Nice! Met welke lens gemaakt? Deze heeft wel een aardig "Zeiss 3D" effect.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:08 schreef bakkerl het volgende:
Niet geheel optimaal, maar kwam ik afgelopen zondag tegen in het Amsterdamse bos.
[ afbeelding ]
(en ze moeten toch eens leren om wat langer stil te blijven staan.)
Zo te zien geschoten met een korte brandpuntafstand waardoor hij lichtelijk groothoek oogt met als gevolg dat de zijkanten van het hoofd 'wegvallen'.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:40 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Nice! Met welke lens gemaakt? Deze heeft wel een aardig "Zeiss 3D" effect.
Een Canon EF-S17-55mm f/2.8 IS USM..quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:40 schreef Ener-G het volgende:
Nice! Met welke lens gemaakt? Deze heeft wel een aardig "Zeiss 3D" effect.
En tijdens het maken stond die op de 55mm Op een Canon 60D dus hebben we nog een crop factor om rekening mee te houden. Dus niet een hele korte brandpuntafstand.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:31 schreef Rebubbled het volgende:
Zo te zien geschoten met een korte brandpuntafstand waardoor hij lichtelijk groothoek oogt met als gevolg dat de zijkanten van het hoofd 'wegvallen'.
Dat is sowieso het beste recept voor katten natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:22 schreef Rebubbled het volgende:
Stomme kat doet geen schattige truukjes.Vanmiddag ga ik haar doodstalken met mijn camera. Schattig zal ze kijken! SCHATTIG! En anders een enkeltje plasticzak + water voor haar.
Gewoon meerdere katten nemen, grotere kans dat er ten minste 1 schattig isquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is sowieso het beste recept voor katten natuurlijk.
Bewehe, dan heb ik nul verstand van hoe herten eruit zien.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:25 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Een Canon EF-S17-55mm f/2.8 IS USM..
[..]
En tijdens het maken stond die op de 55mm Op een Canon 60D dus hebben we nog een crop factor om rekening mee te houden. Dus niet een hele korte brandpuntafstand.
Het is geen optie om de accu op te halen?quote:Op maandag 12 november 2012 22:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kwam er vorig weekend achter dat mijn accu ergens was blijven liggen. Daarom maar een nieuwe accu besteld. Blijk ik niet gecheckt te hebben wat de levertijd was, zit ik er alsnog 3 weken op te wachten!
Morgen maar eens de D70 opladen.
Nee, ik ga daarvoor niet twee uur heen en twee uur terug rijden. Dat komt later wel. Ik vond het idee van een kloon als tussenoplossing wel ok, maar helaas, ik had gewoon niet goed opgelet...quote:
Na de sluiting wordt alles op een rijtje gezet en dan geef je alle foto's punten. Wijst zich vanzelf, moet je wél tussen de 21ste en de 28ste even terugkomen in dit topic.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Hoe moet je stemmen e.d.?
Hier in ieder geval mijn bijdrage!
[ afbeelding ]
Hmm, dat is inderdaad wel ver voor een accuquote:Op woensdag 14 november 2012 13:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nee, ik ga daarvoor niet twee uur heen en twee uur terug rijden. Dat komt later wel. Ik vond het idee van een kloon als tussenoplossing wel ok, maar helaas, ik had gewoon niet goed opgelet...
Dat is ook balen. Maar dat kan je wat gemakkelijker en goedkoper oplossen, aangezien het in vrijwel elk dorp te koop is.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:26 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Hmm, dat is inderdaad wel ver voor een accu
Ik heb het weleens gehad dat ik mijn camera meenam en er achter kwam dat ik mijn SD kaart nog in de computer had zitten en mijn reserve SD kaart in mn andere tas... Jammerhehe.
Zo kun je inderdaad behoorlijk wat foto's makenquote:Op donderdag 15 november 2012 19:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is ook balen. Maar dat kan je wat gemakkelijker en goedkoper oplossen, aangezien het in vrijwel elk dorp te koop is.
Of je kan, zoals mijn vader een aantal jaar geleden toen hij erachter kwam dat hij zijn grote kaartje thuis had laten liggen, gewoon je camera instellen op 640x480 bij low quality. Dan kan je ook gewoon 4 maanden lang foto's maken in Australië en Nieuw-Zeeland...
Nou, niet veel lastiger hoor. Met 640 x 480 @ low blijft er ook niks toonbaars over...quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:34 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Zo kun je inderdaad behoorlijk wat foto's maken
Ik was op bezoek en wilde foto's laten zien, niet zo zeer maken. Dat wordt dan iets lastiger
En dan te bedenken je "vroeger" trots was als je camera 640x480 hadquote:Op zaterdag 17 november 2012 20:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Nou, niet veel lastiger hoor. Met 640 x 480 @ low blijft er ook niks toonbaars over...
Leuke foto! Vooral de blik van 'huh?'quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:54 schreef Sjiep het volgende:
[..]
En dan te bedenken je "vroeger" trots was als je camera 640x480 had
Niet veel tijd gehad en een aantal andere foto's waren toch niet zo goed gelukt als gehoopt.. Dan maar een van mn katjes lastigvallen:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:35 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Leuke foto! Vooral de blik van 'huh?'
Ik heb geen in-house slachtoffer.. vandaag even op pad geweest, maar het weer zoog enorm. Misschien morgen beter.. Ik had wel een mooie actiefoto van een reiger die net wegvloog, maar dankzij de enorme donkere/grijze lucht was die bewogen... doordat ie spontaan wegvloog had ik te weinig tijd om snel de ISO omhoog te schroeven...
ISO 200 + 200mm F4 non-IS was vandaag geen succes.. maar ja, zeg ff tegen zo'n beest 'wacht ff, ff camera instellen'
Focus stond bij mij wel goed, maar dat hielp niet zoveel als je een lange sluitertijd hebt...quote:Op zondag 18 november 2012 12:27 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Thanks!
Ik had bijna hetzelfde, maar dan wel met ISIk was ook op pad gegaan, kwam ook een reiger tegen maar die was ook bewogen (focus stond ook niet op servo
). Kwam ook nog wat paardjes tegen, maar daar zat net een stuk van de omheining in de weg.. even later een schattig schaapje en geitje, maar inmiddels al weer wat donkerder. Dus dan mn kat maar lastigvallen
Flickr zegt bij de foto "This photo was taken on September 24, 2012."....quote:
Is dat een belofte?quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
De foto van CamelNLD zou niet mee mogen doen. Deze is reeds in september al genomen.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:37 schreef Rebubbled het volgende:
Bij deze alle deelnemende foto's op een rij! Het is weer pracht en praal.![]()
Met de namen tussen quotes in de hoop dat jullie een pop up krijgen en gestimuleerd worden te stemmen!
Alright, Camel verwijder ik, Aschkael zei specifiek dat hij niet meedeed met die foto volgens mij.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:58 schreef bakkerl het volgende:
[..]
De foto van CamelNLD zou niet mee mogen doen. Deze is reeds in september al genomen.
En als die wel mee mag doen, dan zou de foto van Orbox er nog bij moeten...
[Laatste Edit] Op de foto van Aschkael staan ook dieren
De resultaten van mij komen deze avond.. als ik niet meer op kantoor zit
Klopt:quote:Op donderdag 22 november 2012 16:17 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Alright, Camel verwijder ik, Aschkael zei specifiek dat hij niet meedeed met die foto volgens mij.
Schanulleke, jammer dat je niet mee kon doen!quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:05 schreef Aschkael het volgende:
just kiddin'...niet voordeelname hoor
quote:Op donderdag 22 november 2012 18:10 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Klopt:
[..]
Schanulleke, jammer dat je niet mee kon doen!
Mijn lijstje
4) MrMonkeyman: weer eens wat andersmooie foto, wel een beetje creepy
Elk spel, groot en klein, heeft regel. Een van de regels moest zorgen dat de foto die mee zou doen, tussen de 1e en de 21 van de maand gemaakt moet zijn. Keuzes, keuzes, keuzes...quote:Op donderdag 22 november 2012 22:17 schreef CamelNLD het volgende:
lol, kun je in verband met de grote deelname aan het spel die regel niet beter weghalen vanaf volgende maand?
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:47 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Elk spel, groot en klein, heeft regel. Een van de regels moest zorgen dat de foto die mee zou doen, tussen de 1e en de 21 van de maand gemaakt moet zijn. Keuzes, keuzes, keuzes...
En volgens mij was deze er juist zodat mensen niet hun lightroom archief zouden open trekken, maar juist met het apparaat bezig zouden zijn... en ja dat levert niet altijd een groot aantal foto's op (wel leuker naar mijn mening)
Helemaal zoals het is!quote:Op donderdag 22 november 2012 23:47 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Elk spel, groot en klein, heeft regel. Een van de regels moest zorgen dat de foto die mee zou doen, tussen de 1e en de 21 van de maand gemaakt moet zijn. Keuzes, keuzes, keuzes...
En volgens mij was deze er juist zodat mensen niet hun lightroom archief zouden open trekken, maar juist met het apparaat bezig zouden zijn... en ja dat levert niet altijd een groot aantal foto's op (wel leuker naar mijn mening)
Niet van dode rattenquote:Op donderdag 22 november 2012 20:19 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]![]()
![]()
Ben je ooit naar een expositie geweest?
Wat een trieste instelling!quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef MrMonkeyman het volgende:
Sorry hoor maar wat een aanfluitingWat een cliché foto's, ik ga nog eens niet een beslissing nemen welke de beste is. DJSmiley is de enige die nog wat creativiteit heeft durven te uiten in zijn foto, de rest is allemaal tot in den treure herhaald. Jammer dat dit nog beloond word ook. Ik ga mijn tijd maar gewoon weer besteden voor de expos en andere dingen, want als het niveau telkens zo blijft kan ik net zo goed naar google images gaan en dieren opzoeken.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:02 schreef MrMonkeyman het volgende:
Sorry hoor maar wat een aanfluitingWat een cliché foto's, ik ga nog eens niet een beslissing nemen welke de beste is. DJSmiley is de enige die nog wat creativiteit heeft durven te uiten in zijn foto, de rest is allemaal tot in den treure herhaald. Jammer dat dit nog beloond word ook. Ik ga mijn tijd maar gewoon weer besteden voor de expos en andere dingen, want als het niveau telkens zo blijft kan ik net zo goed naar google images gaan en dieren opzoeken.
Ik kan niet meer tellen.. je heb helemaal gelijk...quote:Op woensdag 28 november 2012 09:57 schreef Rebubbled het volgende:
Nee. Ik heb gewonnen.Gefeliciteerd aan mezelf dan maar!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 28 november 2012 10:40 schreef Rebubbled het volgende:
Het was krap aan allemaal! Goed gedaan, het gebeurt niet vaak dat iedereen zo dicht op elkaar zit qua punten.
Ik had allemaal mooie ideeen, zoals zwartwit, zag echter dat dit minder dan een jaar geleden ook al is geweest. Feestdagen, alleen toen bleek enkel Sinterklaas binnen de gestelde termijn te vallen. Maar ik heb wat verzonnen!
Het nieuwe thema wordt *drum roll*: Bokeh!! Mooie romige bokeh, ronde bokeh, flare bokeh, bokeh in de voorgrond, alle soorten en maten bokeh. Verder ben je vrij om te schieten wat je wil.
Ik hoop dat jullie er een beetje blij mee zijn..
Ik heb ook net gezochtquote:Op woensdag 28 november 2012 11:48 schreef FalleNk810i het volgende:
Gefeliciteerd met de eerste plek!
Mag niet klagen met de 3de plek aangezien dat 1 van mijn eerste foto's is sinds ik een spiegelreflex heb
Heb Bokeh net even moeten wikipedia-en maar klinkt als een leuke uitdaging!
quote:Op woensdag 28 november 2012 11:47 schreef BrandX het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Alleen.... wat is bokeh?
Ook de hele foto mag uiteraard bokeh zijn!quote:Op woensdag 28 november 2012 11:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik heb ook net gezocht
als ik het goed begrijp: het hoofdonderwerp is scherp, de achtergrond/omgeving is zo onscherp mogelijk (ff in lekentaal)?
Of mag ook de gehele foto onscherp zijn met bokeh, mits 'kunstzinnig' (wat natuurlijk een kwestie van smaak kan zijn)?
Ok, goed gezocht/gevonden dus!quote:Op woensdag 28 november 2012 11:51 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bokeh is het effect op de achtergrond dat je krijgt als je werkt met scherpte/diepte.
Eigen invulling. Maar ik zal het zelf beoordelen op rol en kwaliteit van de onscherpte.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik heb ook net gezocht
als ik het goed begrijp: het hoofdonderwerp is scherp, de achtergrond/omgeving is zo onscherp mogelijk (ff in lekentaal)?
Of mag ook de gehele foto onscherp zijn met bokeh, mits 'kunstzinnig' (wat natuurlijk een kwestie van smaak kan zijn)?
wat bedoel je met: op rol?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Eigen invulling. Maar ik zal het zelf beoordelen op rol en kwaliteit van de onscherpte.
Tipje van de sluier, want we zitten hier immers voornamelijk om van elkaar te leren en te oefenen.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ok, goed gezocht/gevonden dus!
Gaat een hele grote uitdaging worden ben ik bang
eerst maar eens bekijken hoe dat technisch te doen is met ijn camera, mooi leermoment!
ok! Dat geeft me al goed veel richting, thanksquote:Op woensdag 28 november 2012 11:54 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Tipje van de sluier, want we zitten hier immers voornamelijk om van elkaar te leren en te oefenen.Je krijgt veel scherpte/diepte wanneer je je lens zo ver mogelijk openzet en er veel licht op je sensor valt. Dit doe je door te fotograferen met een groot diafragma, oftewel een laag F getal op je camera.
ah helder!quote:Op woensdag 28 november 2012 14:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Functie. Of de Bokeh iets toevoegt.
Een tele zou ook te gebruiken moeten zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:05 schreef Rebubbled het volgende:
Nu wil ik een macrolens.Iemand die nog een nier wil kopen? Eicellen? Bloed? Gebruikte slipjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |