abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_116062953
Nieuwste transfer: Julian Kern, de 22-jarige Duitser die vorig jaar Europees kampioen bij de beloften werd en dit jaar 3e was op het Duits kampioenschap na Wegmann en Gerdemann, heeft voor 2 jaar getekend bij AG2R.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:46:00 #2
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116088213
Liquigas zou nu toch zeker blijven bestaan, de ploeg wordt overgenomen door Brixia Sport. Voor zover ik heb begrepen nemen die enkel de structuur achter de ploeg over, de nieuwe sponsor zou nog een ander bedrijf zijn. Basso, Sagan, Moser, Viviane en hun vriendjes zouden allemaal hun contract onder deze nieuwe opzet hebben verlengd.

Vanmarcke gaat zeker niet naar een Belgisch team, maar wil toch dichter bij huis gaan rijden, in een ploeg waar hij zich verder kan ontwikkelen en waar hij nog niet de volledige teamdruk op zich krijgt. Vind ik eerlijk gezegd eerder als Vacansoleil klinken dan Rabobank, tenzij Breschel blijft wat ik betwijfel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116137875
Er waren eigenlijk al weinig grote geruchten met betrekking tot Argos, ondanks dat ze blijkbaar wel enige financiele backup hebben, maar ik denk niet dat we puntenkapers mogen verwachten. Zeeman, alhoewel die weggaat, zegt dat ze er niet vanuit gaan dat ze bij de eerste 15 ploegen voor de WT-status zitten qua RV. Ze gaan echter wel voor de top 20, waardoor ze toegelaten kunnen worden. Die kans lijkt mij echter klein, wanneer alle huidige WT-ploegen ook in de top 20 staan. Momenteel, zonder transfer doorberekend staan ze 17e met ongeveer 200 pnt achter op de veilige 15e plats(Lotto). FDJ zal het ook nog lastig krijgen om in de top 15 te komen met het vertrek van Hutarovich.

Geniez zal vertrekken, die neemt een paar puntjes mee. Maar renners waar volgende de geruchten interesse in is, zoals Barguil, Monier, Boswell en Ahlstrand nemen geen punten mee. Ik zie nu wel dat Janse van Reinsburg, Koning en Barta worden genoemd. Alhoewel ik niet verwacht dat die 1-2-3 komen, zouden die wel enkele punten meebrengen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116144264
Volgens Velochrono gaan Petacchi, Chicchi en Taborre naar Farnese Vini.

Penasa (3e in de Baby Giro en 7e in Aosta) zou naar Liquigas gaan.

Wallays mogelijk naar OPQS.

Benjamin Le Montagner gaat zijn profdebuut maken bij Bretagne-Séché Environnement, zoals de ploeg volgend seizoen gaat heten.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:30:33 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116164270
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:56 schreef Steven184 het volgende:
Er waren eigenlijk al weinig grote geruchten met betrekking tot Argos, ondanks dat ze blijkbaar wel enige financiele backup hebben, maar ik denk niet dat we puntenkapers mogen verwachten. Zeeman, alhoewel die weggaat, zegt dat ze er niet vanuit gaan dat ze bij de eerste 15 ploegen voor de WT-status zitten qua RV. Ze gaan echter wel voor de top 20, waardoor ze toegelaten kunnen worden. Die kans lijkt mij echter klein, wanneer alle huidige WT-ploegen ook in de top 20 staan. Momenteel, zonder transfer doorberekend staan ze 17e met ongeveer 200 pnt achter op de veilige 15e plats(Lotto). FDJ zal het ook nog lastig krijgen om in de top 15 te komen met het vertrek van Hutarovich.
Ik denk dat de top 16 wel safe zit en dan heb je nog Euskaltel, Saxo, Argos en Europcar voor 2 plekken. Riis/Tinkoff zullen ook nog wel wat uit de hoed toveren.

Dan blijft het altijd wankele plekje van Euskaltel over, maar of dat nu een team is dat ze er gaan uittrappen? Die rijden wel in een hoop wedstrijden als figuranten mee, maar dat geldt ook voor Argos. Ik denk dat Europcar dan de breedste basis voor een volledig World Tour programma heeft.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116164595
quote:
2s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik denk dat de top 16 wel safe zit en dan heb je nog Euskaltel, Saxo, Argos en Europcar voor 2 plekken. Riis/Tinkoff zullen ook nog wel wat uit de hoed toveren.

Dan blijft het altijd wankele plekje van Euskaltel over, maar of dat nu een team is dat ze er gaan uittrappen? Die rijden wel in een hoop wedstrijden als figuranten mee, maar dat geldt ook voor Argos. Ik denk dat Europcar dan de breedste basis voor een volledig World Tour programma heeft.
Ik verwacht momenteel eigenlijk gewoon dezelfde WT-teams als dit jaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:45:48 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116164973
Het verbaast me vooral dat Cofidis, ondanks al hun aankopen (half Saur leeggekocht) nog steeds niet verder is geraakt dan een kansloze 25e plek. Ze zijn natuurlijk wel hun puntenverzamelaartje Dumoulin kwijt, maar ook met hem erbij stonden ze pas 21e met een grote achterstand op de 20e.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116165276
Tsja, Cofidis. Daar wordt tegenwoordig niemand vrolijk meer van.

Dan dit:
quote:
Vanmarcke heeft mondelinge overeenkomst met Radioshack RadioShack-Nissan bereikte volgens Het Belang van Limburg kort na afloop van de
voorjaarsklassiekers een mondelinge overeenkomst met Sep Vanmarcke, de winnaar van de Omloop
Het Nieuwsblad. Deze afspraak werd later ook op schrift werd gezet. Vanmarcke is ondanks de
mondelinge overeenkomst met Radioshack-Nissan toch in onderhandeling gegaan met andere
ploegen. RadioShack-Nissan is niet blij met de gang van zaken en er wordt gedacht aan het aangaan van een
juridische procedure. Vanmarcke verlaat eind van dit seizoen zijn huidige ploeg Garmin-Sharp. (Wielerland)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:53:39 #9
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_116165366
Dju... carrière van Vanmarcke is dus ook naar de klote'n.
Trotse Belg.
pi_116177823
quote:
16s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:53 schreef Sasman het volgende:
Dju... carrière van Vanmarcke is dus ook naar de klote'n.
Dit nieuwsbericht is er ook nog:

quote:
Vanmarcke lijkt onderweg naar Rabobank

Rabobank ligt in poleposition om Sep Vanmarcke binnen te halen. De Nederlandse formatie krijgt concurrentie van Saxo Bank en BMC.

De 25-jarige Waregemnaar had aanbiedingen zat. Op enkele Italiaanse teams na zat de hele wereld achter de winnaar van de jongste Omloop Het Nieuwsblad aan. Eerst leek het erop dat Vanmarcke bij Garmin zou blijven. Daarna kwam RadioShack nadrukkelijk in beeld. De formatie van Johan Bruyneel claimt zelfs een ondertekend voorakkoord en is er niet over te spreken dat het document aan kant wordt geschoven.

Ondertussen heeft Vanmarcke zijn keuze gemaakt, maar hij laat het aan zijn nieuwe werkgever om die wereldkundig te maken. Bij Rabobank zou Vanmarcke zich in een beschermde rol –naast Lars Boom weliswaar– kunnen uitleven in zijn favoriete lenteklassiekers. De Nederlandse formatie verliest in principe Breschel (Saxo Bank) en Matthews (Orica-GreenEdge).

In de klassiekers is het met alleen Boom weinig gewapend tegen een team als Omega Pharma-Quick Step, waarvoor Vanmarcke paste. Hij denkt dat hij in een Belgisch team méér prestatiedruk te verwerken zou krijgen.

Bij Rabobank zou hij in de luwte twee jaar kunnen doorgroeien, aan weliswaar fel verbeterde financiële voorwaarden. Bij Saxo Bank kan dat ook, maar de signalen wijzen in de richting van Rabobank, waarvoor ook onze landgenoot Maarten Wynants rijdt.

Nieuwsblad
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116179035
Onze Ray meldt het ook

raykerckhoffs twitterde op donderdag 30-08-2012 om 09:22:50 Breschel weg bij Rabobank en terug bij SaxoBank. Rabobank bijna rond met Sep Vanmarcke als opvolger. Vandaag in Telesport. reageer retweet
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:35:17 #12
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_116179935
Zou een mooie zet zijn. Beetje bij rabobank ervaring als kopman opdoen en dan vertrekken naar OPQS als Boonen stopt en dan pas grote koersen beginnen winne.
Trotse Belg.
pi_116179945
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:35 schreef Sasman het volgende:
Zou een mooie zet zijn. Beetje bij rabobank ervaring als kopman opdoen en dan vertrekken naar OPQS als Boonen stopt en dan pas grote koersen beginnen winne.
_O-
pi_116179957
Goeie aankoop (maar dat dacht ik van Breschel ook).
pi_116180388
Breschel vind ik nog steeds wel een goede aankoop eigenlijk, maar die heeft vorig seizoen door 276 fysieke problemen zowat geen koers gereden. Dit jaar is hij wat op de weg terug (al is hij voorlopig dramatisch bezig in de Vuelta) en volgend jaar zal hij vast wel weer terugkeren op zijn oude niveau, maar dan weer niet bij Rabo..
pi_116180452
Saxo zal vast zo verstandig zijn om hem in de kasseiklassiekers in te zetten in hem niet te laten richten op de heuvelklassiekers.
What's it going to be then, eh?
pi_116180468
quote:
De winnaar van Omloop Het Nieuwsblad heeft een tweejarige verbintenis van de bankiersformatie op zak. De Oost-Vlaming zal Garmin-Sharp verlaten. Ook de Belgische formaties Omega Pharma-QuickStep en Lotto hengelden naar Vanmarcke, maar zij schrokken van de vraagprijs. Naar verluidt zou het prijskaartje zelfs 800.000 euro per seizoen bedragen. „Een jonge renner moet in zichzelf durven te investeren en niet alleen naar het geld kijken”, zei Omega Pharma-teammanager Patrick Lefevere destijds, die Vanmarcke graag had willen inlijven maar zijn prijs overdreven vond.

De 1,89 meter lange Vanmarcke staat te boek als een van de grootste talenten in de kasseienklassiekers. Naast Lars Boom moet de Belg kopman worden voor de Vlaamse klassiekers.

Met Breschel had Rabobank graag verder gewild, maar de Deen koos resoluut voor een aanbieding van zijn oude teambaas Riis.

Mag toch hopen dat hij geen 8 ton gaat verdienen straks..
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 11:35:20 #18
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116181506
8 ton voor Vanmarcke. :')!

Dat zou een hele slechte zet zijn, hij moet zich eerst nog ontwikkelen en tegen de tijd dat hij dat heeft gedaan gaat hij vrolijk naar de volgende ploeg.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116181655
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat hij geen 8 ton gaat verdienen straks..
Rabo kennende hebben ze de buidel weer eens getrokken. Werkte bij Renshaw ook prima, heeft toch wel eens in onbeduidende koersen voor Bos een sprint niet kunnen aantrekken en in de TDF zag je hem ook nooit. Top aankoop.
pi_116181880
Rabobank heeft natuurlijk nooit bekendgestaan om het efficiente gebruik van haar financiele middelen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116181934
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:49 schreef Steven184 het volgende:
Rabobank heeft natuurlijk nooit bekendgestaan om het efficiente gebruik van haar financiele middelen.
ze moeten toch wat met de 20 miljoen die ze hebben voor het proteam, althans als ik de gemiddelde poster in TdF moet geloven
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116182130
Maar gaat RadioShack nog een rechtzaak aanspannen of wat?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_116182333
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:51 schreef franklop het volgende:

[..]

ze moeten toch wat met de 20 miljoen die ze hebben voor het proteam, althans als ik de gemiddelde poster in TdF moet geloven
:D

Waar ik op doelde: Highroad was ook bij lange na niet het rijkste team, maar die wisten zo ontzettend veel uit elke euro te halen, dat was briljant.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116182334
Als je veel (goede) Nederlandse renners in de ploeg wil hebben, dan kost dat sowieso al meer geld. Maar voor buitenlanders lijken ze ook wat eerder de hoofdprijs te betalen. 8 ton lijkt me een bizar bedrag... hoeveel verdient L.L. dan wel niet?
pi_116183204
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar gaat RadioShack nog een rechtzaak aanspannen of wat?
Lijkt me niet, dan komt ook uit dat ze zelf verkeerd zaten door al over een contract te praten met nieuwe renners voordat het officieel toegestaan was..
pi_116184346
Volgens Ciclismoweb gaat Cav naar OPQS.
pi_116187933
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:12 schreef TheArt het volgende:
Volgens Ciclismoweb gaat Cav naar OPQS.
Dat zou jammer zijn.
What's it going to be then, eh?
pi_116225090
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:04 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn.
Wel een logisch besluit. Hij wordt herenigd met veel Columbia-ploeggenoten en ze hebben de mannen om een treintje op te zetten.
pi_116225257
Ik had ook altijd het idee dat Cavendish en Wiggins in één ploeg een beetje een verstandshuwelijk is. Het is natuurlijk voor de Britten leuk om de twee grootste Britten in een Britse ploeg te zien, maar hun belangen stroken niet.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:10:06 #30
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116227649
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:04 schreef Leatherface het volgende:
Ik had ook altijd het idee dat Cavendish en Wiggins in één ploeg een beetje een verstandshuwelijk is. Het is natuurlijk voor de Britten leuk om de twee grootste Britten in een Britse ploeg te zien, maar hun belangen stroken niet.
Er gaan geruchten (geen idee hoe accuraat) dat de overstap van Cavendish naar Sky enigszins geforceerd was. Dat er in 2011 al dealtjes waren dat hij alleen de hele Sky-ploeg op de OS (toch zijn grote droom) achter zich kreeg als hij overstapte.

Het is wel opvallend dat hij meteen na die OS met nieuwe ploegen begon te praten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116228157
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er gaan geruchten (geen idee hoe accuraat) dat de overstap van Cavendish naar Sky enigszins geforceerd was. Dat er in 2011 al dealtjes waren dat hij alleen de hele Sky-ploeg op de OS (toch zijn grote droom) achter zich kreeg als hij overstapte.

Het is wel opvallend dat hij meteen na die OS met nieuwe ploegen begon te praten.
Nou ja, zoals gezegd stroken de belangen niet. Sky gaat voor het rondewerk en dan is er weinig ruimte voor een sprinter. Die overstap van Cav naar Sky was vooral commercieel gemotiveerd (de grote Britten samen in een Britse ploeg) en met het oog op de Spelen.
pi_116237300
Ciolek/Steegmans/Boonen/Chavanel/Terpstra. Da's een nette trein.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:09:25 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_116239418
Eisel zal ook wel mee overkomen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_116346545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:45 schreef TheArt het volgende:
Volgens Velochrono gaan Petacchi, Chicchi en Taborre naar Farnese Vini.

Cunego wordt nu ook genoemd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116346690
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:09 schreef rubbereend het volgende:
Eisel zal ook wel mee overkomen.
Renshaw hopelijk ook.
pi_116413240
Nieuws van Biciciclismo:

Lofkvist naar IAM Cycling.
Kulhavy zou de weg opgaan en wordt genoemd bij Farnese en OPQS.
Thomas Campana, voormalig manager van Cervelo, gaat naar het Zuid-Afrikaanse MTN. Interessant. Over Reinardt Janse Van Rensburg is dan nog steeds niets bekend.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116414347
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 12:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er gaan geruchten (geen idee hoe accuraat) dat de overstap van Cavendish naar Sky enigszins geforceerd was. Dat er in 2011 al dealtjes waren dat hij alleen de hele Sky-ploeg op de OS (toch zijn grote droom) achter zich kreeg als hij overstapte.

Het is wel opvallend dat hij meteen na die OS met nieuwe ploegen begon te praten.
Op Sporza vandaag een bericht dat hij ook in beeld was bij Katusha. Echter gaan zij hem niet willen omdat de afkoopsom te hoog is. Daar waar eerder toch gezegd was dat Sky hem vrij lieten te gaan. Beetje raar.. eerst indruk wekken dat ie mag gaan, maar daar dan wel hele flinke som tegenover zetten zodat de kans dat ie werkelijk gaat, erg laag is. Willen ze dan volgend jaar toch Cav in team houden?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116414886
Bakala dokt wel voor Renshaw joh.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 5 september 2012 @ 13:54:41 #39
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116419177
2e rustdag van de Vuelta en is er transfernieuws? Nee, nada, noppes. Iedereen blijft gewoon zwijgen tot het seizoen bijna over is uit vrees nergens meer te worden opgesteld.

De olympische kampioen mountainbike Kulhavy is mogelijk op weg naar Saxo of OPQS.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116419408
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
2e rustdag van de Vuelta en is er transfernieuws? Nee, nada, noppes. Iedereen blijft gewoon zwijgen tot het seizoen bijna over is uit vrees nergens meer te worden opgesteld.

De olympische kampioen mountainbike Kulhavy is mogelijk op weg naar Saxo of OPQS.
Ik postte vanochtend Farnese en OPQS :D. Hoe ik daar nou bij kwam |:(

Barle en Bagot verlengen bij Cofidis. Moncoutie stopt ermee.
Volgens Piva komt Cavendish niet naar Katusha.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116424393
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
2e rustdag van de Vuelta en is er transfernieuws? Nee, nada, noppes. Iedereen blijft gewoon zwijgen tot het seizoen bijna over is uit vrees nergens meer te worden opgesteld.

De olympische kampioen mountainbike Kulhavy is mogelijk op weg naar Saxo of OPQS.
OPQS lijkt me logisch met de Tsjechische geldschieter.

Ik ben benieuwd of de omniumkampioen Lasse Norman Hansen op de weg gaat rijden.
pi_116451025
Sepulveda gaat prof worden bij Bretagne _O_

Team MTN is er werk van aan het maken, nu ook Jay Robert Thompson vastgelegd.

Netapp en Endura zouden definitief gefuseerd zijn.

Zardini naar Colnago.

Malaguti naar Androni.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116457225
Sohrabi gaat vertrekken bij Lotto, heeft niet echt wat waar kunnen maken. Maar zijn punten kunnen voor bepaalde teams nog best wat waard zijn.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116463778
Thomas Dekker verlengt met 2 jaar bij Garmin.
pi_116463934
Vaughters hem naar snel een contract gegeven na zijn eerdere woorden :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116464217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:41 schreef franklop het volgende:
Vaughters hem naar snel een contract gegeven na zijn eerdere woorden :P
Dat was gewoon naar aanleiding van de contractonderhandelingen :P
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116464520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:37 schreef baggerbaas het volgende:
Thomas Dekker verlengt met 2 jaar bij Garmin.
Had je trouwens bron? Kan namelijk niks vinden op verschillen Twitter accounten, Garmin site e.d.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116465656
https://twitter.com/SEGcycling

En Dekker zelf retweet het nu ook.

Nou ja, dan krijgt hij in ieder geval nog 2 jaar om er iets serieus van proberen te maken wederom... :)
Jack does it in real time...
  donderdag 6 september 2012 @ 17:36:18 #49
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_116466132
Goed voor Dekker dat hij mag blijven. Ik vind dat hij de eerste helft van het jaar best goed bezig was. Reed wel vrij goed mee en pakte zo nog zijn zege. Maar na de knieblessure is het alweer een stuk minder geworden. Want als je ziet dat hij hier in de Vuelta aan alle kanten wordt losgereden als het net even wat harder gaat, moet hij zeker nog stappen gaan maken.

Maar ik ben benieuwd hoe het volgend jaar met hem gaat.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_116466194
Ik had eigenlijk niet verwacht dat Garmin twee jaar met hem verder wil gaan.
What's it going to be then, eh?
pi_116466579
ik weet nog altijd niet in wat voor koersen hij nou uitblinkt
pi_116466615
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:46 schreef Evertjan het volgende:
ik weet nog altijd niet in wat voor koersen hij nou uitblinkt
Nu nergens meer in.

Vroeger heuvelklassiekers en tijdritten.
What's it going to be then, eh?
pi_116494680
Zaugg naar Saxo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116495344
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:47 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Nu nergens meer in.

Vroeger heuvelklassiekers en tijdritten.
ook korte meerdaadgse koersen en hooggebergte kon hij ook prima.. Voordat Gesink er was, werd Dekker gebombardeerd tot neerlands hoop op Tour Geel..
Ik ben erg benieuwd wat hij de komende jaren gaat doen.
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:05:48 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116495862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:26 schreef Steven184 het volgende:
Zaugg naar Saxo.
Schitterend seizoen na zijn winst in Lombardije, is helemaal niet op zijn lauweren gaan rusten.

Vrijwel al zijn punten voor 2012 op de CQranking zijn voor het uitrijden van een koers :')
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116496186
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:05 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Schitterend seizoen na zijn winst in Lombardije, is helemaal niet op zijn lauweren gaan rusten.

Vrijwel al zijn punten voor 2012 op de CQranking zijn voor het uitrijden van een koers :')
De transfer heeft hij dan ook enkel verdiend aan de RV die hij nog van 2011 heeft staan gok ik zo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:13:38 #57
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116500533
Bennati zou naar Saxo gaan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116500595
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:48 schreef the_critic het volgende:

[..]

ook korte meerdaadgse koersen en hooggebergte kon hij ook prima.. Voordat Gesink er was, werd Dekker gebombardeerd tot neerlands hoop op Tour Geel..
Ik ben erg benieuwd wat hij de komende jaren gaat doen.
In meerdaagse koersen blonk hij vooral uit omdat hij zo goed was in tijdritten en wat zwaardere etappes. In het hoogebergte heeft hij nooit echt uitgeblonken.
What's it going to be then, eh?
pi_116501689
Hij was toch een heel aardige locomotief bergop voor Rasmussen, samen met Boogerd. Die Dekker (dus combo doping en in goede vorm) leek toen best de potentie te hebben om uit te groeien naar iemand die in de afgelopen Tour kort had kunnen eindigen.
pi_116501797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Hij was toch een heel aardige locomotief bergop voor Rasmussen, samen met Boogerd. Die Dekker (dus combo doping en in goede vorm) leek toen best de potentie te hebben om uit te groeien naar iemand die in de afgelopen Tour kort had kunnen eindigen.
Potentie had hij wel. De vraag was echter waar hij in uitblinkt.
What's it going to be then, eh?
pi_116513308
quote:
De wegen van Mehdi Sohrabi en Lotto-Belisol scheiden na dit jaar. Schitteren deed de 30-jarige Iraniër niet. "Het World Tour-niveau is te hoog gegrepen", zegt teammanager Marc Sergeant.
...
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/120906_sohrabi_weg
pi_116514565
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bennati zou naar Saxo gaan.
De centjes van ome Oleg zorgen toch voor nieuwe impulsen dus.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:27:59 #63
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_116516286
Breukink vertrekt, aldus Danny
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_116516340
dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 21:26:16 En daar is de bevestiging. Erik Breukink vertrekt bij Rabobank! reageer retweet
pi_116516522
Ik zou Niermann meteen maar doorschuiven naar de plek van Breukink :Y
pi_116517104
En daar gaat Van Houwelingen.

dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 21:37:27 Stap twee in operatie grote Rabo schoonmaak: Van Houwelingen reageer retweet
pi_116517228
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:31 schreef wimderon het volgende:
Ik zou Niermann meteen maar doorschuiven naar de plek van Breukink :Y
niet eens zo heel gek
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116518076
Hmm, Van Houwelingen vond ik altijd wel geschikt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116518495
Dat dacht ik ook. Dat was wel iemand die zei waar het op stond. Maar goed ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe hij binnen de ploeg was en als ploegleider.
pi_116518885
dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 21:37:27 Breaking: Johan Derksen adviseur Rabo Wielerploeg reageer retweet
pi_116519527
dnelissen twitterde op vrijdag 07-09-2012 om 21:37:27 Gert Jakobs volgt Breukink op reageer retweet


[ Bericht 9% gewijzigd door TargaFlorio op 07-09-2012 22:33:24 ]
pi_116520847
Wie zal Breukink gaan opvolgen ?
Denk dat Bassie wel kans maakt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 22:39:22 #73
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116520972
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:54 schreef marcodej het volgende:
Hmm, Van Houwelingen vond ik altijd wel geschikt.
Precies. Als ik een ongeschikte ploegleider bij Rabobank aan moet wijzen dan zou het Jan Boven zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116521456
ik zeg Leo van Vliet hij doet het ook al zo goed als bondscoach
pi_116525849
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Precies. Als ik een ongeschikte ploegleider bij Rabobank aan moet wijzen dan zou het Jan Boven zijn.
Of Erik Dekker...die is volgens mij veel te snel van de fiets naar de auto overgestapt.

Ik ben wel benieuwd met wie Rabo nu komt aanzetten. Op zich zou ik een opschoning van het ploegleiderscorps wel goed vinden. Breukink heeft altijd nog de geur van het Rasmussen-schandaal rond zich hangen, en hoewel de ploeg het altijd wel degelijk doet, blijkt het toch vaak dat ze bij een grote groep renners er niet de maximale potentie uit kunnen halen.

Eigenlijk zie ik binnen de ploeg niemand die in de verste verte geschikt is om omhoog gepromoveerd te worden. Ik heb eigenlijk echt geen idee wat een goede vervanger zou zijn.
pi_116525871
Joop Alberda natuurlijk ook nog zon sporticoon of zouden ze misschien een buitenlander aan het roer zetten?
pi_116526007
Van Houwelingen was het lek naar Telesport, zou meegespeeld kunnen hebben.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116527430
Grischa Niermann stopt ermee. Ik denk een van de renners die het langste bij 1 ploeg heeft gezeten in het prof peloton, zijn hele actieve carriere bij Rabobank. Ondanks dat er een zege mist, blijft ik het een enorme cult held vinden _O_
  zaterdag 8 september 2012 @ 03:25:42 #79
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_116527439
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 03:19 schreef Remzz het volgende:
Grischa Niermann stopt ermee. Ik denk een van de renners die het langste bij 1 ploeg heeft gezeten in het prof peloton, zijn hele actieve carriere bij Rabobank. Ondanks dat er een zege mist, blijft ik het een enorme cult held vinden _O_
In 2000 was ie met een 24ste plek zelfs nog eens de beste Rabobanker in 't eindklassement van de Tour ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_116527464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 03:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In 2000 was ie met een 24ste plek zelfs nog eens de beste Rabobanker in 't eindklassement van de Tour ...
In 2003 nog eens _O_
pi_116528241
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 03:19 schreef Remzz het volgende:
Grischa Niermann stopt ermee. Ik denk een van de renners die het langste bij 1 ploeg heeft gezeten in het prof peloton, zijn hele actieve carriere bij Rabobank. Ondanks dat er een zege mist, blijft ik het een enorme cult held vinden _O_
Held _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_116528414
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 03:19 schreef Remzz het volgende:
Grischa Niermann stopt ermee. Ik denk een van de renners die het langste bij 1 ploeg heeft gezeten in het prof peloton, zijn hele actieve carriere bij Rabobank. Ondanks dat er een zege mist, blijft ik het een enorme cult held vinden _O_
Volgens de wikipedia pagina over Niermann heeft hij de ronde van Nedersaksen een keer gewonnen, de Regio tour en een aantal jaar later een tijdrit in dezelfde Regio tour. Dus het is niet zo dat hij helemaal niets heeft gewonnen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_116531838
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:49 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Of Erik Dekker...die is volgens mij veel te snel van de fiets naar de auto overgestapt.

Ik ben wel benieuwd met wie Rabo nu komt aanzetten. Op zich zou ik een opschoning van het ploegleiderscorps wel goed vinden. Breukink heeft altijd nog de geur van het Rasmussen-schandaal rond zich hangen, en hoewel de ploeg het altijd wel degelijk doet, blijkt het toch vaak dat ze bij een grote groep renners er niet de maximale potentie uit kunnen halen.

Eigenlijk zie ik binnen de ploeg niemand die in de verste verte geschikt is om omhoog gepromoveerd te worden. Ik heb eigenlijk echt geen idee wat een goede vervanger zou zijn.
Volgens een artikel in het Brabants Dagblad wordt Zeeman de opvolger van Breukink.
pi_116531953
Heeft Koos Moerenhout geen ambitie als ploegleider?
pi_116533116
quote:
Wie Mark Cavendish wil losweken van Team Sky, moet een afkoopsom van één miljoen pond (iets meer dan 1,25 miljoen euro) op tafel leggen. Dat meldt de Britse omroep BBC, gebaseerd op bronnen ‘dicht bij het team'.

De regerende wereldkampioen heeft nog een contract tot eind 2014. Katusha haakte al af, terwijl Omega Pharma-Quick Step en BMC in de wachtkamer zitten. Nog steeds volgens de BBC zou er de jongste zes weken niet meer onderhandeld zijn tussen Cav en zijn team. ‘Wat tot frustraties leidt van beide kanten.'
pi_116533233
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volgens een artikel in het Brabants Dagblad wordt Zeeman de opvolger van Breukink.
Die wordt trainer dacht ik. Ging die niet Delahaye opvolgen, die een meer coordinerende functie kreeg?

Nu is bekend dat naast Blijlevens op dit moment onderhandeld wordt met nog een ploegleider van buitenaf (Egon van Kessel bijvoorbeeld?). Dus naast de plek van Houwelingen komt er nog een plekje vrij. Dit komt overeen met het gerucht dat Nico Verhoeven door zou schuiven naar de positie van Breukink.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116533740
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

Lijkt me dat Bakala dat wel op wil hoesten.
pi_116539353
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:13 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die wordt trainer dacht ik. Ging die niet Delahaye opvolgen, die een meer coordinerende functie kreeg?

Nu is bekend dat naast Blijlevens op dit moment onderhandeld wordt met nog een ploegleider van buitenaf (Egon van Kessel bijvoorbeeld?). Dus naast de plek van Houwelingen komt er nog een plekje vrij. Dit komt overeen met het gerucht dat Nico Verhoeven door zou schuiven naar de positie van Breukink.
Ik dacht ook dat Zeeman puur als trainer gehaald was maar volgens het BD artikel zal hij meer zeggenschap hebben. Ik heb die krant even niet bij de hand, maar in BN/De Stem ook een artikel dat Zeeman op de plek van technisch directeur zet:

quote:
Erik Breukink moet weg bij de Raboploeg

Afscheid van Erik Breukink kent een lange aanloop - Het huwelijk tussen de wielerploeg van Rabobank en technisch directeur Erik Breukink verliep al langer moeizaam. Een scheiding was een kwestie van tijd. Aan het einde van dit jaar verdwijnt hij noodgedwongen bij de wielerploeg. Volgens de officiële lezing maakt een 'structuurwijziging' zijn aanblijven overbodig. Deze dooddoener deed de waarheid geweld aan. De inkt op het contract van zijn opvolger was reeds lang opgedroogd.

De ploeg maakte tijdens de Tour de France bekend in de herfst Merijn Zeeman over te nemen van Team Argos-Shimano. De 33-jarige Amsterdammer geldt als architect van het succes van de derde Nederlandse ploeg. In de Vuelta, waarin hij de eerste anderhalve week als ploegleider actief was, ligt het meest tastbare bewijs. Sprinter John Degenkolb won tot nu toe vier etappes.

Zijn functieomschrijving zou, zo meldde algemeen directeur Harold Knebel in Frankrijk, op termijn worden ingevuld. Bij Argos-Shimano maakte Zeeman naam met een innovatieve en directe manier van coaching. Hij maakte zich sterk voor de oprichting van centrale trainingscentra en legde zich onder meer toe op mentale begeleiding. Zeeman kon tijdens de Tour al melden dat Rabobank zijn model deels ging gebruiken. Trainingsstages zouden op vaste locaties plaatshebben en geen vrijblijvend karakter meer krijgen. De regie kwam in zijn handen.

Eén zinnetje maakte in Frankrijk echt duidelijk, dat de dagen van Breukink waren geteld. Zeeman bevestigde zeggenschap over het personeelsbeleid te krijgen.
De positie van Breukink stond om meerdere redenen flink onder druk. Hij maakte in 2007 deel uit van de staf die Michael Rasmussen onder druk van bovenaf in de gele trui naar huis stuurde nadat inzichtelijk werd dat de Deen had gelogen over zijn 'whereabouts'. Nadien ging de stofkam door het beleid en het personeel. Breukink mocht aanblijven, maar verloor zijn glans. Als telg van het besmeurde verleden was hij niet langer boven elke twijfel verheven.

Tegenvallende sportieve prestaties leidden uiteindelijk zijn definitieve val in. Zowel intern (de bank) als extern schreeuwde men om vernieuwing. Breukink werd geslachtofferd voor Zeeman aan wie het succes kleeft.
Aantrekken van Blijlevens is naar mijn mening een goede zet. Misschien niet de gemakkelijkste persoon maar wel een echte sprinter die van toegevoegd waarde is voor de sprinters binnen de ploeg.

Overigens volgens Danny Nelissen of Martijn Berkhout is dokter Leinders weg bij Sky.
pi_116548386
quote:
Mark Cavendish breaks long silence to confirm he wants a move away from Team Sky

Mark Cavendish finally broke his silence last night to confirm that he wants an amicable split for Team Sky after the experiment of challenging for Yellow and green jerseys at the Tour de France didn't work out this summer.

Well not for him anyway, with all Sky's efforts being directed towards Bradley Wiggins.
Rumours have been circulating since the Tour that he is likely to join the Omega-Pharma-Liquigas team but Cavendish has not commented until last night. when he left nobody in any doubt that he is now looking to leave on friendly terms.

The World champion will meet with Dave Brailsford during the forthcoming Tour of Britain, which starts in Ipswich on Sunday, and is hoping the Team Sky principal will not stand in his way by demanding compensation from any team seeking to sign Cavendish.

With two years on his contract such a sum could be close to £5m if Sky wished to play hard ball although Brailsford said after the Tour de France that all concerned were adults and discussions would be conducted in that light.

"I want the best for British cycling, it has grown so much and we had this idea that we could have this British superteam that could win stages and dominate," said Cavendish. "Dave sold me the idea last year but for some reason it hasn't worked out like that. Its difficult to do.

"Winning the yellow jersey is the biggest thing in cycling, for me not to want a team and a company I love not to go and do the biggest thing would be wrong.

"But obviously it restricts me and what I can do as a professional cyclist myself. I have got this ambition of winning as many stages in the Tour de France as I can and I want to be somewhere I can do that. We had ambitions that can't work out.

"If they want to go and do it again, why not? The yellow jersey is the biggest prize in sport, but Dave's stated ambitions are not really involving sprinters or a green jersey or stage wins so that puts me in a position where I am lost.

"Rather than kicking and screaming I hope we can come to an amicable solution and we can have the best for both parties.

"It's like a long distance relationship with a girl. Everything is great but you live apart and it can't work out. But you want to be friends and you would rather the best thing happens so that everything can remain good and that you can stay close.

"I've been very happy at Sky. I am still happy at Sky. It's the guys I grew up racing with, a management I grew up racing with. I don't want to compromise Sky and hopefully Sky won't compromise me."

"I've not said anything before, I've just heard things and read things. The Tour de France is hardest sprint event in the world and it became apparent this year that you can't go in with a two-pronged attack.

"I was incredibly proud to be part of that team that won a yellow – that was big thing in my career, it will go down as possibly the biggest thing of my career.

"I've got a two-year contract with Sky and it will be interesting to see what Dave says. Hopefully he won't keep me suppressed down. I don't want to keep Sky suppressed down either. I've heard talk of a release fee but I've known Dave since I was 14 and I don't think he will do that. Hopefully we can find an amicable solution."

No season featuring 12 professional wins to date, including six Grand Tour stages victories, can ever be classified as a failure but Cavendish tends to be judged by different criteria than most and this has undoubtedly been a difficult season for him.

In the Giro d'Italia, Sky backed him up with a strong leadout train and he was desperately unlucky not to be win the points competition, crashing in two stages. He had looked favourite to win with neither crash being his fault.

But in the Tour de France, after an encouraging early win at Reims, Cavendish quickly had to settle for team role as Sky threw the kitchen sink at securing a yellow jersey for Wiggins, so much so that on some days we were treated to the rare sight of the rainbow jersey collecting water bottles for his colleagues and setting tempo at the front of the peloton early on before the mountains reared up too steeply.

It didn't seem right at the time and it still doesn't make sense and in the interests of all concerned it would probably be best to shake hands, stay friends and accept that an unusual and audacious experiment did not quite work.
pi_116592005
Viennet naar FDJ
Delagne en Vaugrenard een jaar langer bij FDJ.
Corbel naar Bretagne
Demaret en Hunt stoppen ermee.
Jarc verlengd bij de nieuwe fusieploeg Netapp-Endura.

Bruseghin nu ook genoemd bij Saxo, evenals de jonge Pool Poljanski. Marysz zou dan mogelijk weer weggaan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116601662
MTN is serieus bezig: Ze hebben nu Konovalovas aangetrokken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116603096
Bole, die dit seizoen nog niet veel heeft laten zien, vertrekt naar Vacansoleil.
Ook Argos heeft een Sloveen weten te binden, Mezgec genaamd. Die won eerder dit jaar 5 etappes in Tour of Qinghai Lake.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116603138
Bole is wel een renner met heel veel kwaliteiten, kan een bergje over en heeft een goede sprint. Maar dit jaar komt hij amper vooruit inderdaad.
pi_116606308
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:33 schreef Steven184 het volgende:
Bole, die dit seizoen nog niet veel heeft laten zien, vertrekt naar Vacansoleil.
Ook Argos heeft een Sloveen weten te binden, Mezgec genaamd. Die won eerder dit jaar 5 etappes in Tour of Qinghai Lake.
vooral goed voor de RV die Mezgec
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116608260
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 16:47 schreef franklop het volgende:

[..]

vooral goed voor de RV die Mezgec
34 pnt is inderdaad niet verkeerd. Daarmee derde renner in het team, achter het sprintersduo.

Er zijn trouwens hier en daar nog wel wat puntenpakkers vrij voor de teams die dat nog nodig hebben.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116609927
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:33 schreef Steven184 het volgende:
Bole, die dit seizoen nog niet veel heeft laten zien, vertrekt naar Vacansoleil.
Ook Argos heeft een Sloveen weten te binden, Mezgec genaamd. Die won eerder dit jaar 5 etappes in Tour of Qinghai Lake.
Vooral Mezgec vind ik echt een hele goede aankoop. Naast zijn RV-punten is het ook gewoon een jonge gast die elk jaar nog flink progressie boekt. Goed opgelet.
pi_116611148
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vooral Mezgec vind ik echt een hele goede aankoop. Naast zijn RV-punten is het ook gewoon een jonge gast die elk jaar nog flink progressie boekt. Goed opgelet.
Via de Sloveense verzorger onder andere gok ik zo ;). Maar inderdaad, leuke renner, benieuwd hoe hij zich zal aanpassen.

Ik vind Bole voor Vacansoleil eigenlijk ook een hele goede aankoop, moet zijn oude niveau weer kunnen halen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116624800
Gerucht: Reinard Janse van Rensburg genoemd voor Argos team 2013.. Zou een erg mooie aanwinst kunnen zijn..
Talent druipt eraf, kijken hoe hij (als het waar is) die overstap kan gaan verteren
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116625153
En Pozzato zou (als hij vrijgesproken wordt) kiezen tussen Movistar en Katusha
pi_116625309
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:37 schreef Marcoss het volgende:
En Pozzato zou (als hij vrijgesproken wordt) kiezen tussen Movistar en Katusha
:o

Die had eerder nog verklaard dat hij bij Farnese zou blijven, ondanks interesse van veel WT-teams.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116633642
Larsson naar IAM cycling.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116635148
Jense van rensburg mogelijk naar Argos.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_116638002
David Lopez Garcia komende 2 jaar bij Sky.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116643381
Het contract van Vermeltfoort bij Rabobank zal niet worden verlengd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116643563
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:50 schreef Steven184 het volgende:
Het contract van Vermeltfoort bij Rabobank zal niet worden verlengd.
Op naar de trein van Argos?
pi_116643583
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Op naar de trein van Argos?
Mogelijk naar De Rijke, maar Argos lijkt mij beter inderdaad.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116644668
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:49 schreef Steven184 het volgende:
David Lopez Garcia komende 2 jaar bij Sky.
Die gaan dus daadwerkelijk volledig voor de (grote) rondes.
pi_116692104
Volgens Oleg Tinkoff gaat Bennati naar zijn ploeg, Saxo dus.
pi_116695009
Nieuwste gerucht komende van Cyclingnews: Bobridge naar Rabobank. Laat duidelijk zijn, het is slechts een gerucht.
  Moderator woensdag 12 september 2012 @ 17:50:29 #110
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116695052
Een nieuwe Australiër zou wel logisch zijn, Renshaw en Brown zijn niet echt goede reclame. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116695145
Als dat waar is heeft GreenEdge veel plezier van hem gehad :') op de weg alleen de Giro gereden en verder was alles gefocust op de team pursuit in Londen.
pi_116698431
Dat zou een mooie aankoop zijn.

Ik snap dat aankoopbeleid van Saxo absoluut niet overigens.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_116699816
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:11 schreef Doff het volgende:
Dat zou een mooie aankoop zijn.

Ik snap dat aankoopbeleid van Saxo absoluut niet overigens.
Ridervalue.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116705527
Rabo komt vanavond met persbericht omtrent personele- en structuurwijzigingen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116708172
Elijzen en Blijlevens komen, Breukink en Houwelingen gaan. Verder gaat men verder met een meer wetenschappelijke benadering, gaat samenwerken met meerdere universiteiten.

Komt net binnen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116708613
Elijzen, nice. Verder lag dit wel in de lijn der verwachting.
  woensdag 12 september 2012 @ 21:39:48 #117
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_116709192
Wat is er mis met Adri?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_116709226
Sporttechnische zaken en tactiek: Nico Verhoeven. Training: Louis Delahaije. Merijn Zeeman: coaching. Richard Plugge: PR en P&O. Piet Kuijs doet stapje terug en wordt scout, Van Dongen blijft bij CT.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_116709247
quote:
Rabobank voert noodzakelijke structuurwijziging door
Rabobank Wielerploeg ondergaat structuurwijziging die stap markeert in de ontwikkeling van ploeg.

De Rabobank Wielerploeg ondergaat een structuurwijziging die de volgende stap markeert in de ontwikkeling van de ploeg. Met een volledig nieuw begeleidingsmodel breekt de ploeg met de traditionele werkwijze. De ambitie is het Nederlandse talent naar de wereldtop te brengen.

“De wielerwereld verandert, de sportwereld verandert, de ploeg is er ook aan toe mee te veranderen”, legt Harold Knebel de reden van de structuurwijziging uit. “De ambitie van de Rabobank Wielerploeg is om het voornamelijk Nederlands talent uit alle ploegen, profs, continentals, crossers en vrouwen, naar de wereldtop te brengen. Het trainen, coachen en begeleiden van renners en atleten is geïnnoveerd. De grenzen van het huidige begeleidingsmodel binnen onze ploeg zijn bereikt. We breken met de traditionele werkwijze binnen het wielrennen en brengen een nieuwe dynamiek in de ploeg. Vandaar deze herstructurering naar de maatstaven van de toekomst.”

'Renner en team centraal'

De grootste verandering voor alle ploegen is de wijze waarop de renner en het team benaderd en begeleid worden. Harold Knebel: “We stellen de renner en het team centraal en zullen deze vanuit verschillende disciplines begeleiden naar de volgende stap. We gaan werken met coach-de-coach programma’s, de ploegleiders zullen meer als coach optreden en nog nauwer met de trainers samenwerken. Innovatie en de wetenschappelijke benadering krijgt een zwaarder stempel en wordt compromisloos doorgevoerd.”

De kennis komt niet alleen vanuit de ploeg, ook zal veel met externe adviseurs gewerkt worden. Knebel: “We zoeken nadrukkelijk de samenwerking zoals bijvoorbeeld met de KNWU op het gebied van talentontwikkeling. Daarnaast putten we uit de beschikbare sportknowhow in Nederland zoals bijvoorbeeld de Cruyff University, Universiteiten van Maastricht en Amsterdam en de Technische Universiteiten van Eindhoven en Delft. Maar we kijken ook in de keuken van andere sporten en zoeken daarmee de verbinding. Dit vergt een heel andere denkwijze dan we gewend zijn. Elke positie binnen het team zal hiermee te maken krijgen en het vergt maximale inzet van iedereen. Dit vraagt veel van alle mensen binnen de ploeg.”

Vernieuwingsslag

Gevolg van deze vernieuwingsslag is dat de top van de Rabobank Wielerploegen anders wordt ingericht en dat alle mensen binnen de ploeg op een nieuwe manier gaan werken. Als gevolg van deze veranderende werkwijze zal aan het einde van het jaar afscheid worden genomen van Erik Breukink en Adri van Houwelingen. Bij de Continentals zal eerder dan gepland Piet Kuijs het stokje overdragen aan Arthur van Dongen en Kuijs zal onder andere als scout worden ingezet. Grischa Niermann wordt als trainer/coach toegevoegd aan die ploeg. Jeroen Blijlevens maakt de overstap van de vrouwenploeg naar de Worldtour-ploeg en waar Michiel Elijzen ook aan wordt toegevoegd.

Knebel over de verdere invulling: “Het technisch management bestaande uit verschillende disciplines voert de sportieve leiding over de ploegen, is verantwoordelijk voor de prestaties en voor het doorvoeren en handhaven van de nieuwe werkwijze. Het technisch management bestaat uit Nico Verhoeven voor de sporttechnische en –tactische zaken, Louis Delahaije voor de training, medische aansturing en innovatie, Merijn Zeeman voor coaching en scouting en Richard Plugge voor de communicatie en personeelsbeleid.”

Talent en team naar de top

De aangekondigde structuurwijziging is het vervolg op een traject dat in 2008 werd ingezet. Directeur Harold Knebel legt uit hoe dat traject verlopen is: “In eerste instantie werd afscheid genomen van de focus op buitenlandse toppers. Daarna kreeg het aanwezige Nederlandse talent onder het motto Tijd voor Talent gelegenheid te rijpen en te groeien. Nu is het tijd de ambitie die ten grondslag lag aan dit traject naar een volgende fase te brengen: het talent naar de top, het team naar de top.”

Deze ontwikkeling van de Wielerploeg werd in nauw overleg met de Rabobank en de Raad van Commissarissen gemaakt. Knebel: “We hebben zorgvuldig gekeken hoe we een stap voorwaarts kunnen maken. Hoe we het wielerplan van de Rabobank een niveau hoger kunnen tillen. We zijn ervan overtuigd dat we hiermee het aanwezige talent volledig tot wasdom kunnen laten komen.”

Rabosport
pi_116709585
Elijzen dus erbij

sowieso wel vermakelijke vent;
Ploegleider Elijzen sarcastisch over huiszoeking Longo
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116709699
quote:
15s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:39 schreef Szura het volgende:
Wat is er mis met Adri?
Is volgens mij de succesvolste ploegleider bij Rabo, als je het puur als "scorebord-journalistiek" bekijkt. Vreemd ja.
pi_116710412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:44 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Is volgens mij de succesvolste ploegleider bij Rabo, als je het puur als "scorebord-journalistiek" bekijkt. Vreemd ja.
De kritiek die hij een aantal keer geuit heeft is hem fataal geworden?

Michiel Elijzen is een talentvol ploegleider?
pi_116710502
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De kritiek die hij een aantal keer geuit heeft is hem fataal geworden?

Michiel Elijzen is een talentvol ploegleider?
Geen idee, ken hem eigenlijk alleen van z'n columns (die zijn vaak wel goed :P ), maar weet niet wat zijn rol precies is bij Lotto op dit moment.
pi_116711194
Jan Boven, Grischa Niermann en Michiel Elijzen zijn nou niet renners die weten wat winnen is. Nu weet ik wel dat een succesvolle renner niet automatisch een goede ploegleider is, maar van buiten af beoordeeld zijn deze heren wel enigzins grijze muizen. Ervaring van finales rijden lijkt me toch wel nuttig als ploegleider.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:01:32 #125
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_116711307
Die Twitter van Elijzen is wel baas
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_116711314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Jan Boven, Grischa Niermann en Michiel Elijzen zijn nou niet renners die weten wat winnen is. Nu weet ik wel dat een succesvolle renner niet automatisch een goede ploegleider is, maar van buiten af beoordeeld zijn deze heren wel enigzins grijze muizen. Ervaring van finales rijden lijkt me toch wel nuttig als ploegleider.
Maar is Erik Dekker nou al een succesvolle ploegleider dan?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_116711381
Nee, daarom zeg ik al dat succesvol renner niet automatisch een goede ploegleider is.

Van een afstand is het ook moeilijk te beoordelen. Ik ga ervan uit dat b.v. Elijzen bewust gescout is.
pi_116711501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Nee, daarom zeg ik al dat succesvol renner niet automatisch een goede ploegleider is.
Maar andersom ook. Een niet bijzonder succesvol renner kan ook prima een hele goede ploegleider zijn. Voorbeelden genoeg.
pi_116711774
Tuurlijk
(en ik laat me graag overtuigen door deze 3 ;) )
pi_116714725
Volgens de Harold Knebel gaat er dus sowieso nog minstens 1 renner aangetrokken worden voor de sprinttrein.
pi_116715330
Adri weg vind ik jammer, en van mij had Delahaije dan wel weer weg gemogen. Maar ja, de toekomst zal het leren.
  FOK!fotograaf woensdag 12 september 2012 @ 22:57:01 #132
842 Zorro
Z
pi_116716780
Laf van de Rabobank, eerst Breukink weg net voor het weekend in de hoop dat het niet echt opvalt, en nu op verkiezingsavond dit bekendmaken in de hoop dat het verdwijnt in de uitslagen en commentaren :r
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_116721114
Orica heeft trouwens al gezegd dat hun ploeg compleet is voor 2013, inclusief Bobridge.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116723322
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef franklop het volgende:
Elijzen dus erbij

sowieso wel vermakelijke vent;
Ploegleider Elijzen sarcastisch over huiszoeking Longo
Niet echt grappig :{
pi_116723939
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Niet echt grappig :{
Ik vind die over het kunstgebit wel oké :)
  Moderator donderdag 13 september 2012 @ 01:31:45 #136
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116726861
Waarom zou Elijzen geschikter zijn dan Van Houwelingen?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116729053
edit: verkeerde topic.

[ Bericht 85% gewijzigd door wimderon op 13-09-2012 02:59:22 ]
pi_116734844
Ferrari en Favilli naar Lampre.
pi_116736311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:40 schreef TheArt het volgende:

[..]

Eindelijk! _O_ Een samenwerking met de Technische Universiteiten, en hopelijk ook het bedrijfsleven.
pi_116739906
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:11 schreef Sautor het volgende:

[..]

Eindelijk! _O_ Een samenwerking met de Technische Universiteiten, en hopelijk ook het bedrijfsleven.
Wat verwacht je van het bedrijfsleven dan? Misschatting moeten ze eens iets met een bank gaan doen!
pi_116745137
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat verwacht je van het bedrijfsleven dan? Misschatting moeten ze eens iets met een bank gaan doen!
Het meer technische bedrijfsleven bedoelde ik. Als je kijkt dat bedrijven als BAE in de UK meewerken om topsport te ontwikkelen (wel vanuit het NOC-NSF van UK, niet de teams zelf), zou dat hier ook moeten kunnen. Samenwerken met de TU's is al een stap in de goede richting.
pi_116749274
TourDeJose twitterde op donderdag 13-09-2012 om 18:37:25 Robert Wagner (now RNT) and David Tanner (now STB) go to Rabobank to reinforce the sprinttrain reageer retweet
  donderdag 13 september 2012 @ 18:48:45 #143
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_116749612
voor welke sprinter?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 13 september 2012 @ 18:56:16 #144
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_116749944
quote:
11s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:48 schreef Sheepcidus het volgende:
voor welke sprinter?
Tss onze topper Graeme Brown man :{w
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_116750134
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat verwacht je van het bedrijfsleven dan? Misschatting moeten ze eens iets met een bank gaan doen!
DSM doet leuke dingen met materialen bijvoorbeeld.
  donderdag 13 september 2012 @ 19:02:16 #146
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_116750165
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

DSM doet leuke dingen met materialen bijvoorbeeld.
Als ze het dan maar niet 2 dagen voor gebruik afschrijven zoals die peperdure roeiboot :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_116750298
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:02 schreef Szura het volgende:

[..]

Als ze het dan maar niet 2 dagen voor gebruik afschrijven zoals die peperdure roeiboot :')
Ja, dat was misschien niet heel handig :')
  donderdag 13 september 2012 @ 19:08:50 #148
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_116750431
quote:
Wielerland.nl‏@WielerlandNL

Devolder, Carrara en Larsson verlaten Vacansoleil-DCM
Devolder _O_

:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_116750594
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:40 schreef baggerbaas het volgende:
TourDeJose twitterde op donderdag 13-09-2012 om 18:37:25 Robert Wagner (now RNT) and David Tanner (now STB) go to Rabobank to reinforce the sprinttrain reageer retweet
Tanner begrijp ik heel goed. Vrij complete renner. Wagner rijdt dit jaar geen deuk in een pakje boter. Weet niet precies waarom. Was de jaren daarvoor toch altijd vrij constant.
pi_116751047
En Wagner heeft natuurlijk van die kekke mouwtjes
pi_116753095
Dat levert toch wel gelijk 20 zeges extra op volgend seizoen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator donderdag 13 september 2012 @ 20:46:39 #152
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116755274
Waarom zou je investeren in je sprinttrein als Bos je beste sprinter is? :')

Kansloze zet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116755444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom zou je investeren in je sprinttrein als Bos je beste sprinter is? :')

Kansloze zet.
Omdat Bos nog elk jaar progressie boekt. Als hij stil blijft staan in zijn ontwikkeling en bij de laag in de subtop blijft horen, kan je dat zeggen, maar nu is dat nog te vroeg.
  donderdag 13 september 2012 @ 20:56:21 #154
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_116755838
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat Bos nog elk jaar progressie boekt. Als hij stil blijft staan in zijn ontwikkeling en bij de laag in de subtop blijft horen, kan je dat zeggen, maar nu is dat nog te vroeg.
het is dan ook nog te vroeg om hem al een sprinttrein te bezorgen, vind ik dan.
pi_116756104
quote:
2s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:56 schreef Beregd het volgende:

[..]

het is dan ook nog te vroeg om hem al een sprinttrein te bezorgen, vind ik dan.
Hij toont wel potentieel. En volgend jaar zal hoe dan ook het jaar van de waarheid worden. Hij krijgt een hele trein voor zich. Wint hij 10 keer of meer zal de opzet geslaagd zijn. Gebeurt dat niet dan zal Renshaw de ploeg verlaten aan het einde van het seizoen om plaats te maken voor een nieuwe topsprinter en mag Bos het als 2e man doen
pi_116757325
Om nou een sprinttrein op te zetten om derderangs koersen te winnen lijkt me wat zonde van de investering. Maar je pakt er natuurlijk wel overwinningen mee.
  donderdag 13 september 2012 @ 21:36:40 #157
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116758506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat Bos nog elk jaar progressie boekt. Als hij stil blijft staan in zijn ontwikkeling en bij de laag in de subtop blijft horen, kan je dat zeggen, maar nu is dat nog te vroeg.
Hij wordt efficiënter met de jaren, maar het niveau van de koersen waarin hij dat doet, gaat niet echt omhoog. Hij blijft op het Van Hummel niveau hangen. Zo'n renner is handig voor een WT-ploeg om de lijst overwinningen wat aan te dikken, maar ik denk niet dat er veel ploegen geld en kostbare plekjes voor zouden overhebben om dat ook nog eens te gaan ondersteunen. Dat type overwinningen zouden leuke extraatjes moeten zijn, geen doel op zich.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116760640
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:08 schreef Szura het volgende:

[..]

Devolder _O_

:')
Devolder gaat gewoon weer opbloeien onder Bruyneel _O_

Larsson heeft eigenlijk het hele seizoen achter de feiten aangereden, en heeft dan nog met geluk de proloog in Parijs-Nice gewonnen.
pi_116763220
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 22:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Devolder gaat gewoon weer opbloeien onder Bruyneel _O_

Larsson heeft eigenlijk het hele seizoen achter de feiten aangereden, en heeft dan nog met geluk de proloog in Parijs-Nice gewonnen.
Regen toch?

Die regen heeft Westra eventueel (nou ja...) zelfs de eindoverwinning gekost.
What's it going to be then, eh?
  Moderator donderdag 13 september 2012 @ 23:26:35 #160
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116764605
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat Bos nog elk jaar progressie boekt. Als hij stil blijft staan in zijn ontwikkeling en bij de laag in de subtop blijft horen, kan je dat zeggen, maar nu is dat nog te vroeg.
Maar je gaat toch niet matige renners als Wagner en Tanner halen? Zulke jongens moet je toch zeker uit de continental ploeg kunnen halen.

Dit soort matigheid neemt ook weer plaatsen in, waardoor je er niet echt aan toe gaat komen om de voorjaarsploeg te versterken. Er is nog maar een plek over, maximaal twee, afhankelijk van Van Emden. Met alleen Vanmarcke nog als versterking ga je volgend seizoen weer falen in het voorjaar. Lijkt me toch een stuk belangrijker om dat aan te pakken dan er voor te zorgen dat Theo Bos drie ritten in Turkije wint in plaats van twee.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116765199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Maar je gaat toch niet matige renners als Wagner en Tanner halen? Zulke jongens moet je toch zeker uit de continental ploeg kunnen halen.

Dit soort matigheid neemt ook weer plaatsen in, waardoor je er niet echt aan toe gaat komen om de voorjaarsploeg te versterken. Er is nog maar een plek over, maximaal twee, afhankelijk van Van Emden. Met alleen Vanmarcke nog als versterking ga je volgend seizoen weer falen in het voorjaar. Lijkt me toch een stuk belangrijker om dat aan te pakken dan er voor te zorgen dat Theo Bos drie ritten in Turkije wint in plaats van twee.
Zulke matige renners zijn dat niet. Wagner beleeft een drama seizoen, maar daarvoor was hij 4 jaar lang een prima subtopsprinter. Als je die in een trein kan zetten van je nummer 1 en hij wilt zich helemaal opofferen, dan mag je in je handjes knijpen. Natuurlijk moet hij dan wel zijn oude niveau halen.

Tanner fietst pas heel kort. Is pas een paar jaar prof, maar boekt elk jaar nog progressie. Hij was me al een aantal keer posities opgevallen de laatste weken (Vattenfall en Quebec). Naast dat hij een hardrijder is, die ook nog eens een redelijk rap is, kan hij ook nog eens in de heuvels goed uit de voeten. Aan dat soort types heb je altijd wat. Liever een type als Tanner dan types als Flens, Van Emden en Vermeltfoort die bij elke flinke heuvel moeten lossen.

Vind het geen slechte aankopen. Je had wel een type als Janse van Rensburg kunnen halen, maar die was natuurlijk no way in een trein voor Bos gaan zitten. Dat kan je wel shaken.

Daarnaast heeft Bos echt wel meer kwaliteiten dan die cynische opmerking van jou doet vermoeden. Hij heeft de eerste helft van het seizoen alleen maar lopen kwakkelen (operatie begin van het seizoen en valpartij in de Giro), maar heeft toch al 7 overwinningen staan. Dan doe je het prima.
  Moderator donderdag 13 september 2012 @ 23:45:33 #162
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116765414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zulke matige renners zijn dat niet. Wagner beleeft een drama seizoen, maar daarvoor was hij 4 jaar lang een prima subtopsprinter. Als je die in een trein kan zetten van je nummer 1 en hij wilt zich helemaal opofferen, dan mag je in je handjes knijpen. Natuurlijk moet hij dan wel zijn oude niveau halen.

Tanner fietst pas heel kort. Is pas een paar jaar prof, maar boekt elk jaar nog progressie. Hij was me al een aantal keer posities opgevallen de laatste weken (Vattenfall en Quebec). Naast dat hij een hardrijder is, die ook nog eens een redelijk rap is, kan hij ook nog eens in de heuvels goed uit de voeten. Aan dat soort types heb je altijd wat. Liever een type als Tanner dan types als Flens, Van Emden en Vermeltfoort die bij elke flinke heuvel moeten lossen.

Vind het geen slechte aankopen. Je had wel een type als Janse van Rensburg kunnen halen, maar die was natuurlijk no way in een trein voor Bos gaan zitten. Dat kan je wel shaken.

Daarnaast heeft Bos echt wel meer kwaliteiten dan die cynische opmerking van jou doet vermoeden. Hij heeft de eerste helft van het seizoen alleen maar lopen kwakkelen (operatie begin van het seizoen en valpartij in de Giro), maar heeft toch al 7 overwinningen staan. Dan doe je het prima.
Ik doe misschien wat te negatief, maar jij doet dan wel weer te positief.

Vind het in ieder geval niet de moeite waard om renners aan te trekken die in dienst van Bos moeten gaan rijden. Janse van Rensburg had je kunnen halen als 'vervanger' van Matthews. Had ik in ieder geval een leukere optie gevonden dan een sprinttein te maken met in de hoofdrol een goede sprinter, maar geen topsprinter.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116766111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik doe misschien wat te negatief, maar jij doet dan wel weer te positief.

Vind het in ieder geval niet de moeite waard om renners aan te trekken die in dienst van Bos moeten gaan rijden. Janse van Rensburg had je kunnen halen als 'vervanger' van Matthews. Had ik in ieder geval een leukere optie gevonden dan een sprinttein te maken met in de hoofdrol een goede sprinter, maar geen topsprinter.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen inderdaad, maar ik snap de aankopen wel. Of het ook zo uitpakt als de bedoeling is, moet nog maar blijken natuurlijk, maar de achterliggende gedachte begrijp ik goed.

Daarnaast is natuurlijk maar de vraag wat er mogelijk is hè. Ik kan me goed voorstellen dat ze in Janse van Rensburg geïnteresseerd waren, want dat bleek al wel uit de berichten halverwege het jaar, maar dat na gesprekken bleek dat hij niet haalbaar was. Ik kan me namelijk voorstellen dat zo'n renner best wat eisen heeft, waar Rabo uiteindelijk niet aan wilde voldoen. Dan liever 2 renners die vol in dienst willen rijden van een Nederlander, want laten we dat niet vergeten dat dat de weg is die ze in zijn geslagen.

Het kan prima zijn dat Vanmarcke nog komt om het blok voor het voorjaar te versterken en dat er nog een aankoop in het vat zit, zeker aangezien de kans groot is dat zowel Breschel als Barredo weg gaat. Of Goos dan overkomt of dat ze nog een renner aantrekken, is dan afwachten, maar het team voor volgend jaar wat er nu staat, vind ik niet verkeerd.
pi_116766183
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 22:59 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Regen toch?

Die regen heeft Westra eventueel (nou ja...) zelfs de eindoverwinning gekost.
Neuh, Wiggins reed ook in die regen en reed zo'n beetje het hele parcours met de rem ingeknepen.
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 00:14:10 #165
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116766308
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:07 schreef TheArt het volgende:
maar het team voor volgend jaar wat er nu staat, vind ik niet verkeerd.
Ook voor het voorjaar?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116766462
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ook voor het voorjaar?
Als Vanmarcke daar nog bijkomt, wel ja. Dan heb je voor de Vlaamse klassiekers Boom, Vanmarcke, Wynants, Martens, Tjallingii en Tankink. Lijkt me een prima basis. En voor het Waalse drieluik heb je Nordhaug, Mollema, Slagter, Martens, L.L. Sanchez (nog nooit goed in de voorjaarsklassiekers en ik snap dat dus echt niet) en nog een Gesink mocht hij de klassiekers gewoon gaan doen. Dat is echt meer dan voldoende. Voor het Waalse werk heb je sowieso amper echte toppers, laat staan dat je er daarvan nog eentje kan overnemen ook.
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 00:26:06 #167
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116766610
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:19 schreef TheArt het volgende:

[..]

Als Vanmarcke daar nog bijkomt, wel ja. Dan heb je voor de Vlaamse klassiekers Boom, Vanmarcke, Wynants, Martens, Tjallingii en Tankink. Lijkt me een prima basis. En voor het Waalse drieluik heb je Nordhaug, Mollema, Slagter, Martens, L.L. Sanchez (nog nooit goed in de voorjaarsklassiekers en ik snap dat dus echt niet) en nog een Gesink mocht hij de klassiekers gewoon gaan doen. Dat is echt meer dan voldoende. Voor het Waalse werk heb je sowieso amper echte toppers, laat staan dat je er daarvan nog eentje kan overnemen ook.
Boom is prima voor Parijs-Roubaix, goed zelfs, maar bij de andere klassiekers zie je hem toch niet echt. Wynants is een uitstekende renner, net als Tjallingii, maar geen renners die iets af kunnen maken. Wel goed voor een kopman, wat dan Vanmarcke zou worden, maar die heeft ook nog een boel te bewijzen. Martens is helemaal een groot vraagteken.

Waalse klassiekers ben je in principe wel redelijk bezet ja, daar kan ik het mee eens zijn. Nordhaug, Mollema, Martens en Slagter is op papier heel aardig, gaat me dan ook niet echt om de Waalse klassiekers, meer de klassiekers daarvoor. Ronde van Vlaanderen, Roubaix en de koersen daaromheen. Vanmarcke heeft geloof ik aangegeven dat hij niet in het eentje alle druk wil dragen, maar daar gaat het (als hij komt) waarschijnlijk wel op uitdraaien.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116770409
Ondanks dat Purito nog een contract heeft voor volgend seizoen, wil hij zijn contract opgewaardeerd zien. Volgens zijn manager zouden er genoeg andere ploegen geinteresseerd in hem zijn. >:)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116771388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Neuh, Wiggins reed ook in die regen en reed zo'n beetje het hele parcours met de rem ingeknepen.
Knap als je dan toch tweede wordt op één seconde.
What's it going to be then, eh?
pi_116772535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 00:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Boom is prima voor Parijs-Roubaix, goed zelfs,
sterker nog, redelijk!
pi_116772598
quote:
Rodriguez dreigt met vertrek bij Katoesja
HOOFDDORP - Joaquim Rodriguez overweegt zijn contract bij Katoesja af te kopen. De 33-jarige Spanjaard vindt dat hij een salarisverhoging verdient na zijn goede optreden in de Giro d’Italia en Vuelta a España.

“Hij wil zijn verbintenis verlengen onder voorwaarden die meer in lijn zijn met zijn recente prestaties”, meldt Rodriguez’ belangenbehartiger Angel Edo in verschillende Spaanse media.
De explosieve klimmer, die in april de Waalse Pijl won, claimt via zijn zaakwaarnemer dat hij een aantal aanbiedingen op zak heeft.
“Die lucratievere contracten lopen allemaal tot eind 2015.”
Rodriguez koerst sinds 2010 voor Katoesja nadat hij eerder actief was voor Once, Saunier Duval en Caisse d’Epargne.
Ik snap hem wel. Rodriguez moet er nu alles uithalen wat erin zit om met een mooie financiële buffer zijn pensioen in te gaan.

Wat een palmares had deze man gehad als hij eerder een rol als kopman had geambieerd!
pi_116772933
Fofonov kapt ermee.
pi_116773170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik snap hem wel. Rodriguez moet er nu alles uithalen wat erin zit om met een mooie financiële buffer zijn pensioen in te gaan.

Wat een palmares had deze man gehad als hij eerder een rol als kopman had geambieerd!
En dan dadelijk naar Saxo gaan :P
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116774639
Mannen van NetApp die bij de nieuwe fusieploeg blijven: Barta, Huzarski, Konig, Schorn, Jarc, Benedetti, Schillinger, Eichler en Schwarzmann. Van Endura blijven sowieso Camaño, Dempster, Downing, Mandri, McEvoy, Rowsell, Thwaites en Voss over.

Kortom, 17 renners liggen vast nu.

Als ik een tip aan de Nederlandse ploegen mag geven, dan zou ik heel snel mijn best gaan doen om Brändle te halen.
pi_116774732
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:21 schreef TheArt het volgende:
Mannen van NetApp die bij de nieuwe fusieploeg blijven: Barta, Huzarski, Konig, Schorn, Jarc, Benedetti, Schillinger, Eichler en Schwarzmann. Van Endura blijven sowieso Camaño, Dempster, Downing, Mandri, McEvoy, Rowsell, Thwaites en Voss over.

Kortom, 17 renners liggen vast nu.

Als ik een tip aan de Nederlandse ploegen mag geven, dan zou ik heel snel mijn best gaan doen om Brändle te halen.
Barta blijft toch, ondanks alle interesse.

Brändle goed renner inderdaad, maar naar wat ik heb gehoord lijkt hij toch te blijven.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116774956
Rabo heeft nog wel meer dan 1 plaats over toch? 21 renners blijven zeker, 4 nieuwe renners en mogelijk nog van Emden die blijft. Dan zijn er nog 4 plekken over als je uitgaat van maximaal 30 renners.
  Moderator vrijdag 14 september 2012 @ 12:36:13 #177
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116775113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:31 schreef Marcoss het volgende:
Rabo heeft nog wel meer dan 1 plaats over toch? 21 renners blijven zeker, 4 nieuwe renners en mogelijk nog van Emden die blijft. Dan zijn er nog 4 plekken over als je uitgaat van maximaal 30 renners.
Laatste jaren heeft Rabo steeds 27 renners. Kunnen ze natuurlijk van afwijken, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat ze vasthouden aan die 27.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116777840
Zozo, Ciolek naar MTN-Qhubeka :o Na Konovalovas dus de tweede niet Afrikaanse renner.
pi_116777908
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:49 schreef TheArt het volgende:
Zozo, Ciolek naar MTN-Qhubeka :o Na Konovalovas dus de tweede niet Afrikaanse renner.
Jeetje, onverwacht zeg. Die zijn echt serieus bezig.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116782512
Jacek Morajko van Vacansoleil naar CCC Polsat
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116783238
Stijn naar RadioShack.
pi_116783359
Nu met Bruyneel erbij staat de winnaar van de Tour 2013 al vast.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 september 2012 @ 16:22:33 #183
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116783890
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 16:11 schreef Sautor het volgende:
Nu met Bruyneel erbij staat de winnaar van de Tour 2013 al vast.
:').
pi_116808851
Vermeltfoort naar De Rijke.
pi_116840195
Bij de 19 renners die bevestigd zijn bij MYN - Qhubeka geen Reinardt Janse van Rensburg:

quote:
Además de los fichajes anunciados de Ignatas Konovalovas (Movistar Team), Gerald Ciolek (Omega Pharma-Quick Step) y Jay Thomson (UnitedHealthcare), se unen el amateur italiano Kristian Sbaragli y Andreas Stauff (Eddy Merckx - Indeland).

Los sudafricanos son: Thomson, más Martin Wesemann (MTN), Jacques Janse Van Rensburg (MTN), Dennis Van Niekerk (MTN), Jacobus Venter (Team Differdange-Magic-Sportfood.de), Bradley Potgieter (MTN), Songezo Jim (MTN), Louis Meintjes y Johan Van Zyl, este último amateur con el Caja Rural.

Del resto de África: el ruandés Adrien Niyonshuti (MTN), el etíope Tsgabu Gebremarian Grmay (MTN), el argelino Youcef Reguigui (Groupement Sportif Petrolier Algerie) y los eritreos Meron Russom Alem (MTN), Jani Tewelde (MTN) y Freqalsi Debesay (MTN).
Toch een leuk team.

---

Hondo mogelijk naar Radioshack. De leeftijdsgrens blijft daar ook maar stijgen.
Ubeto naar Lampre, of was dat al gemeld?

[ Bericht 7% gewijzigd door Steven184 op 16-09-2012 11:06:19 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 16 september 2012 @ 10:58:53 #186
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_116840335
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:49 schreef Steven184 het volgende:
Jacek Morajko van Vacansoleil naar CCC Polsat
25 koersdagen :')
pi_116840587
Vacansoleil is nog op zoek naar een afmaker en een kopman voor de rondes.

Misschien wil Di Luca of Kashechkin wel komen? Ik zie namelijk niet echt heel veel opties. Misschien Velits ofzo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 16 september 2012 @ 11:37:54 #188
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116841196
Dat lijken me nu net geen 2 types die je snel nog even vindt wanneer de transferperiode al een hele tijd bezig is, ook op tijd dat ze daaraan denken. Velits heeft nog een contract voor 2013.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116842150
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:11 schreef Steven184 het volgende:
Vacansoleil is nog op zoek naar een afmaker en een kopman voor de rondes.

Misschien wil Di Luca of Kashechkin wel komen? Ik zie namelijk niet echt heel veel opties. Misschien Velits ofzo.
Di Luca of Kashechkin als kopman in een grote ronde? Ik denk niet dat die nog veel gaan toevoegen. Bovendien zijn beide renners dopingzondaars en die willen ze bij Vacansoleil niet meer sinds het Riccó-debacle.

Hondo gaat trouwens naar Radioshack, als sprintaantrekker voor Nizzolo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2012 12:13:08 ]
pi_116842195
quote:
2s.gif Op zondag 16 september 2012 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat lijken me nu net geen 2 types die je snel nog even vindt wanneer de transferperiode al een hele tijd bezig is, ook op tijd dat ze daaraan denken. Velits heeft nog een contract voor 2013.
Vandaar mijn verbazing.

Wat betreft Velits had ik even snel op CQranking gekeken bij het transferoverzicht, waar hij nog niet bij de blijvers stond, dus vnadaar.

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:12 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Di Luca of Kashechkin als kopman in een grote ronde? Ik denk niet dat die nog veel gaan toevoegen. Bovendien zijn beide renners dopingzondaars en die willen ze bij Vacansoleil niet meer sinds het Riccó-debacle.

Hondo gaat trouwens naar Radioshack, als sprintaantrekker voor Nizzolo.
Sorry, dat was sarcasme.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116842253
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:14 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Vandaar mijn verbazing.

Wat betreft Velits had ik even snel op CQranking gekeken bij het transferoverzicht, waar hij nog niet bij de blijvers stond, dus vnadaar.

[..]

Sorry, dat was sarcasme.
Aha. Het is nog vroeg. :')
pi_116842275
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Aha. Het is nog vroeg. :')
Ik vergat de smiley ;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116880049
Bruseghin en Kolobnev gaan volgens L'Equipe definitief naar Saxo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116881684
Reinardt Janse Van Rensburg zou definitief naar Argos gaan, maar nog geen officiele bevestiging gezien.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116884881
http://teamsaxobanktinkoffbank.com/ny_news.asp?n_id=3796

Saxo bevestigt terugkeer van Breschel
  maandag 17 september 2012 @ 15:37:47 #196
14505 OProg
A Life in Music
pi_116892709
quote:
Breschel keert terug bij Saxo Bank
HOOFDDORP - Matti Breschel verruilt Rabobank voor Saxo Bank. De 28-jarige Deen keert daarmee na twee jaar terug op het oude nest.

Breschel boekte, mede door blessureleed, slechts één zege in dienst van de Nederlandse ploeg, de derde etappe in de Ronde van Burgos van dit jaar.

“Ik weet zeker dat Matti in staat is een topklassieker of de wegwedstrijd op de WK te winnen als hij in topvorm verkeert”, zegt teammanager Bjarne Riis op de website van Saxo Bank.

“Sinds zijn vertrek eind 2010 hoopte ik al dat hij ooit weer voor ons team zou koersen.”

Breschel is blij met zijn transfer. “De keuze was niet moeilijk, al heb ik genoten van mijn tijd bij Rabobank. Ik heb altijd contact gehouden met Bjarne en wilde deze kans niet laten schieten.”
Zou een fraaie traditie in stand houden zijn als hij er volgend jaar ineens 1 wint. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_116912821
Jammer dat Rabo hem niet heeft kunnen behouden. Vorig seizoen natuurlijk goed in de prut door zijn blessures, net nu die weer een beetje op niveau is gaat hij pleite. Verwacht nog best veel voor volgend jaar van hem.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  maandag 17 september 2012 @ 22:13:23 #198
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116912950
Rabo wordt wel een beetje een rijdend revalidatiecentrum voor renners.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116922499
Bobridge definitief naar Rabo.
pi_116923220
Wel opvallend, Rabo raakt met Breschel en Matthews 2 renners kwijt die kunnen sprinten én een heuveltje kunnen overleven en ze halen alleen maar renners terug voor de trein van Bos. Misschien dat Bos daardoor vaker kan winnen, maar als er een heuveltje in het parcours ligt, hebben ze nu echt niemand om voor te rijden (tenzij LLS of Boom een uitschieter heeft)
  dinsdag 18 september 2012 @ 09:51:21 #201
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_116924431
Misschien dat ze Cav halen :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_116924782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:49 schreef Marcoss het volgende:
Wel opvallend, Rabo raakt met Breschel en Matthews 2 renners kwijt die kunnen sprinten én een heuveltje kunnen overleven en ze halen alleen maar renners terug voor de trein van Bos. Misschien dat Bos daardoor vaker kan winnen, maar als er een heuveltje in het parcours ligt, hebben ze nu echt niemand om voor te rijden (tenzij LLS of Boom een uitschieter heeft)
Misschien dat de aandacht meer op derderangs koersen gaat liggen nu toch blijkt dat ze bij hoge uitzondering de laatste jaren een klassieker kunnen winnen of een rit pakken in de drie grote ronden.

Kan al niet wachten op winst in de Scheldeprijs, Druivenkoers, Dutch Food Valley classic.
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:22:09 #203
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_116925142
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:14 schreef Steven184 het volgende:

Sorry, dat was sarcasme.
Di Luca zou niet eens zo'n slechte aankoop zijn, voor zover die van de UCI bij een WorldTour ploeg mag rijden. Echt duur kan die niet zijn en itt Kash presteert die nog op een behoorlijk niveau zonder verdachte prestaties neer te zetten.
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:57:43 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_116926032
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:22 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Di Luca zou niet eens zo'n slechte aankoop zijn, voor zover die van de UCI bij een WorldTour ploeg mag rijden. Echt duur kan die niet zijn en itt Kash presteert die nog op een behoorlijk niveau zonder verdachte prestaties neer te zetten.
Een renner met dubieuze reputatie die volgend jaar 37 gaat worden en als grootste wapenfeit na de schorsing een etappe in de Ronde van Oostenrijk heeft.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_116926255
Grega Bole voor 1 seizoen naar Vacansoleil.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 18 september 2012 @ 12:00:26 #206
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116927992
Kreuziger naar Saxo:

http://nos.nl/artikel/419960-saxo-bank-haalt-roman-kreuziger.html
quote:
Saxo Bank haalt Roman Kreuziger

Roman Kreuziger rijdt de komende drie jaar voor Saxo Bank. De Tsjech (26) is na Matti Breschel, Nicholas Roche en Daniele Bennati de vierde grote aankoop van de ploeg van Bjarne Riis.

Kreuziger was in 2008 de beste in de Ronde van Zwitserlang, won in 2009 de Ronde van Romandie, eindigde twee keer in de toptien van de Tour de France en won dit jaar nog een etappe in de Giro d'Italia. Bij Saxo wordt hij ploeggenoot van onder anderen Alberto Contador.
pi_116928275
Blijft Posthuma bij RS? Die is dit jaar wel heel weinig opgesteld.
pi_116928659
Van Emden verlengd bij Rabo, ben benieuwd of Vanmarcke nog komt
pi_116928729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:19 schreef Marcoss het volgende:
Van Emden verlengd bij Rabo, ben benieuwd of Vanmarcke nog komt
Barredo zal er nog wel uitgaan. Zijn er nog 1 of misschien 2 plaatsjes over. Zou gewoon Vanmarcke halen en Goos een contract geven. Heb je in Goos meteen iemand erbij die prima bergop kan.
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:41:19 #210
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_116929360
onderstaande van nos.nl:

quote:
Tijdrijder Bobridge naar Rabobank

Jack Bobridge
ANP
Toegevoegd: dinsdag 18 sep 2012, 10:49
Tijdritspecialist Jack Bobridge komt in 2013 uit voor Rabobank. De 23-jarige Australier komt over van Orica-GreenEdge.

Bobridge won in 2010 een etappe in de Eneco Tour. In 2011 werd hij op de WK vijfde in de tijdrit en pakte hij op de baan de wereldtitel op de individuele en de ploegenachtervolging. In 2012 won hij op die onderdelen zilver op de WK.

"Ik wil mezelf verder ontwikkelen op de weg", aldus Bobridge.

Van Emden, Vermeltfoort
Jos van Emden heeft zijn contract bij Rabobank met een seizoen verlengd. Coen Vermeltfoort ruilt Rabobank in voor De Rijke-Shanks.
quote:
Vacansoleil-DCM legt Bole vast

Grega Bole
AFP
Toegevoegd: dinsdag 18 sep 2012, 10:08
Vacansoleil-DCM heeft zich versterkt met Grega Bole. De 27-jarige Sloveense wielrenner, die vooral gehaald is voor de klassiekers, komt over van Lampre en tekent een contract voor een jaar.

Bole won in 2011 de GP Ouest-France, een koers voor de WorldTour.

Vacansoleil, dat Aart Vierhouten nog aan de technische staf wil toevoegen, had eerder al de Spanjaard Juan Antonio Flecha voor 2013 vastgelegd.

Klassiekers
De Nederlandse formatie presteerde in 2012 goed in etappekoersen als Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico, maar kende een terugval in de voorjaarsklassiekers. "Vandaar de komst van Flecha en Bole. En met Marco Marcato, Johnny Hoogerland en Björn Leukemans hebben we nu vijf hele goede renners voor dat werk", legde een woordvoerder uit.

Stijn Devolder vertrekt naar RadioShack, Gustav Larsson naar de nieuwe ploeg IAM en ook Matteo Carrara verlaat Vacansoleil. "Van vier andere renners loopt het contract af. Er wordt nog gekeken of zij in de ploeg van 2013 passen." Het gaat om Stefan Denifl, Jacek Morajko, Martin Mortensen en Marcello Pavarin.
Net efkes anges
pi_116929544
Ik heb nog wel mijn vragen omtrent het ontbinden van het contract van Bobridge bij GreenEdge.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116929571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Blijft Posthuma bij RS? Die is dit jaar wel heel weinig opgesteld.
Gaat weg, onbekend waarheen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116930352
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:46 schreef Steven184 het volgende:
Ik heb nog wel mijn vragen omtrent het ontbinden van het contract van Bobridge bij GreenEdge.
"Persoonlijke omstandigheden" klinkt wel apart ja, las wel dat hij graag "een nieuwe start" wil maken in 2013, dus kan zijn dat hij niet met iedereen in de ploeg op één lijn lag :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:09:36 #214
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_116930369
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:57 schreef OProg het volgende:

[..]

Een renner met dubieuze reputatie die volgend jaar 37 gaat worden en als grootste wapenfeit na de schorsing een etappe in de Ronde van Oostenrijk heeft.
Ik dacht eerder aan de Tirreno - Adriatico waar hij een van de sterksten was maar door pech een goed klassement verspeelde. Hij was ook 2e op het Italiaans kampioenschap. Kun je lacherig over doen, maar zo veel betere renners heeft Vacansoleil nu ook weer niet.
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:46:12 #215
14505 OProg
A Life in Music
pi_116932030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:09 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ik dacht eerder aan de Tirreno - Adriatico waar hij een van de sterksten was maar door pech een goed klassement verspeelde. Hij was ook 2e op het Italiaans kampioenschap. Kun je lacherig over doen, maar zo veel betere renners heeft Vacansoleil nu ook weer niet.
Dat snap ik, maar ook gezien de leeftijd vraag ik me af of ze er wat aan gaan hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_116933649
Vacansoleil heeft natuurlijk hele slechte ervaringen met Ricco en Mosquera, denk niet dat ze weer zo'n renner halen.
pi_116933697
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:46 schreef Steven184 het volgende:
Ik heb nog wel mijn vragen omtrent het ontbinden van het contract van Bobridge bij GreenEdge.
Tja, privéproblemen... Zou dit er iets mee te maken hebben:

quote:
Drink-driving incident hits cycling team

Jack Bobridge of Australia and team Garmin-Cervelo with a bandaged arm after a crash during Stage Five of the 2011 Tour Down Under on January 22, 2011 in Adelaide, Australia. (Photo by Morne de Klerk/Getty Images) *** Local Caption *** Jack Bobridge

Guilty of misconduct ... Jack Bobridge. Photo: Getty Images

Australian cycling gold medal hopes Jack Bobridge and Michael Hepburn are lucky to still be on the Olympic team after being involved in a drink-driving incident.

A Spanish court fined Bobridge 700 euros ($880) and his licence was suspended for eight months after he was arrested on Tuesday in the resort town of Lloret de Mar.

Cycling Australia (CA) said Bobridge was driving a car that was involved in a minor collision.

No other vehicles were involved in the car park accident near the Spanish city of Girona, where Bobridge is based.
Advertisement

Hepburn and another unnamed Australian cyclist were also in the car.

CA found Bobridge and Hepburn guilty of misconduct, but they will stay on the Games team.

Bobridge and Hepburn are key members of the team pursuit squad that has a fierce rivalry with Great Britain, who are the world champions.

If they were kicked off the team, Australia would no longer be a gold medal chance in the event.

CA kept the Australian Olympic Committee informed of the incident and the AOC have also decided not to punish the pair further.

London team chef de mission Nick Green spoke to Bobridge by phone on Sunday (AEST).

"(Bobridge) has made full disclosure as he obligated to do under his team agreement," the AOC said in a statement.

"(Green) is satisfied with the penalty imposed by CA and will not be taking any further action."

The AOC decided not to take mountain biker Chris Jongewaard and swimmer Nick D'Arcy to the Beijing Olympics because those athletes were involved in incidents that resulted in court action.

CA fined Bobridge $2500, with $2000 of the penalty suspended, and he is now on a 12-month good behaviour bond.

Hepburn is also on a 12-month bond and received a $1000 suspended fine.

The two cyclists are also banned from drinking alcohol whenever they are with the national team.

"Jack has been reckless and irresponsible and he is fortunate he has escaped without serious injury to himself or others," CA chief executive Graham Fredericks said.

"There is no excuse for drinking and driving and we endorse the action of Spanish authorities."

"We also recognise that as Jack is a member of our Olympic pursuit squad we need to do what we can to protect his teammates and ensure their training and hard work is not put at risk," added Fredericks.

Bobridge and Hepburn are also professional road cyclists with the new Australian-based team Orica-GreenEDGE.

Earlier this month, Bobridge and Josie Tomic, a member of the women's team pursuit squad that will compete at the Olympics, announced their engagement.

Bron: http://www.smh.com.au/oly(...)-20120624-20w9h.html
Misschien dat ze bij GreenEdge een zero-torelancebeleid hanteren tegenover dit soort gevallen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:24 schreef Marcoss het volgende:
Vacansoleil heeft natuurlijk hele slechte ervaringen met Ricco en Mosquera, denk niet dat ze weer zo'n renner halen.
Na het Riccó-debacle heeft (volgens mij) Daan Luijkx gezegd dat ze niet meer met dopingzondaars in zee gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2012 14:31:40 ]
  dinsdag 18 september 2012 @ 15:15:50 #218
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_116935821
quote:
Vergeleken met afgelopen jaar, wordt Saxo toch een stuk interessanter.
The more debt, the better
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:04:54 #219
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116940802
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:25 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Tja, privéproblemen... Zou dit er iets mee te maken hebben:

[..]

Misschien dat ze bij GreenEdge een zero-torelancebeleid hanteren tegenover dit soort gevallen.
Klinkt als Matthew Lloyd, die is niet ver geraakt met zijn nieuwe start. Al leek die wel grotere problemen te hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116940874
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:21 schreef TheArt het volgende:

[..]

Barredo zal er nog wel uitgaan. Zijn er nog 1 of misschien 2 plaatsjes over. Zou gewoon Vanmarcke halen en Goos een contract geven. Heb je in Goos meteen iemand erbij die prima bergop kan.
Eigenlijk zie ik niemand meer komen, ze hebben nu 27 renners onder contract voor 2013, dat is eigenlijk wel het vaste aantal van Rabobank. Heel misschien Vanmarcke nog.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116941115
Trouwens niet echt verrassing, maar volgens Nelissen:

dnelissen twitterde op dinsdag 18-09-2012 om 14:50:32 Oh ja Kreuziger naar Saxo maar dat wisten we al. We vernemen ook dat Tiernan Locke en Dombrowski naar Team Sky trekken. reageer retweet
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116941695
Sky krijgt zo echt nog een zieker team. Zeker voor rondes dan.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_116942671
Kreuziger als meester knecht! _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 september 2012 @ 19:08:16 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_116946168
Contador begint een knap stel knechten te krijgen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_116948726
Topper op de achtervolging op de baan en een drankprobleem is dus het verhaal van Bobridge. Dat klinkt vrij bekend, over 3 jaar wint hij dus de Tour?
pi_116949326
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:52 schreef Marcoss het volgende:
Topper op de achtervolging op de baan en een drankprobleem is dus het verhaal van Bobridge. Dat klinkt vrij bekend, over 3 jaar wint hij dus de Tour?
Het jaar nadat hij Rabo verlaat natuurlijk!
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_116968249
Johan Le Bon zou naar FDJ gaan.
Vorobyev naar Katusha.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116976195
Txurruka en Velasco moeten weg bij Euskaltel.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 12:57:30 #229
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116976248
Euskaltel is de weg behoorlijk kwijt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116976512
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Euskaltel is de weg behoorlijk kwijt.
Ridervalue..
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116976873
Euskaltel heeft dan wel weer Jon Aberasturi en Garikoitz Bravo binnengehaald. Prima aankopen voor de breedte. Aberasturi is een leuke jonge sprinter en Bravo kan alles wel redelijk goed. Echte topaankopen zijn het echter weer niet.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 13:40:11 #232
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_116977968
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:04 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ridervalue..
Als je Txurruka drie grote rondes laat rijden moet je niet zeiken dat z'n ridervalue laag is.

Sowieso zou ridervalue niet zo belangrijk voor ze moeten zijn. In ieder geval niet belangrijker dan de filosofie. Voor alle belangrijke koersen waar ze iets te zoeken hebben worden ze toch wel uitgenodigd.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_116978667
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als je Txurruka drie grote rondes laat rijden moet je niet zeiken dat z'n ridervalue laag is.

Sowieso zou ridervalue niet zo belangrijk voor ze moeten zijn. In ieder geval niet belangrijker dan de filosofie. Voor alle belangrijke koersen waar ze iets te zoeken hebben worden ze toch wel uitgenodigd.
Dat zou de reden zijn. Ik snap er verder geen flikker van, want ze gaan never nooit niet uit de top 20 vallen, maar de top 16 gaan ze ook nooit meer inkomen op deze manier. Dus ze hadden Txurruka wat dat betreft binnen moeten houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:14 schreef TheArt het volgende:
Euskaltel heeft dan wel weer Jon Aberasturi en Garikoitz Bravo binnengehaald. Prima aankopen voor de breedte. Aberasturi is een leuke jonge sprinter en Bravo kan alles wel redelijk goed. Echte topaankopen zijn het echter weer niet.
Verwacht eigenlijk ook geen topaankopen, ze willen de kopmannen Baskisch houden. Ben trouwens heel erg benieuwd naar Bravo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 19 september 2012 @ 14:00:09 #234
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_116978733
Ik zie Amets nog wel bij Vacansoleil belanden.
pi_116978931
Meridiana-Kamen haalt Sinkewitz binnen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_116987303
Serpa naar Lampre.
pi_116987931
Iemand enig idee wat er precies met Rujano aan de hand is?

Ik zie op CQ dat zijn contract bij Androni afliep op 31/08, maar waarom precies?
pi_117013116
Bardet verlengt bij AG2R t/m 2014.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:29 schreef baggerbaas het volgende:
Iemand enig idee wat er precies met Rujano aan de hand is?

Ik zie op CQ dat zijn contract bij Androni afliep op 31/08, maar waarom precies?
Ruzie met Savio.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 20 september 2012 @ 09:56:39 #239
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_117014899
Rujano z'n seizoen was afgestemd op de Ronde van Italië. Daar heeft hij niks laten zien. Rujano zou de ronde met pfeiffer onder de leden hebben gereden. Rest van het seizoen heeft hij ook niets laten zien. Toen was Savio er wel klaar mee.

http://www.velonation.com(...)nucleosis-claim.aspx

Jammer dat Serpa weggaat bij Androni. Toch wel een vaste waarde voor ritzeges in de exotische koersen. Het is te hopen dat Lampre speciaal voor Serpa de Tour de Langkawi gaat rijden zodat hij andermaal kan domineren op de klim naar de Genting Highlands.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_117015176
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:52 schreef Steven184 het volgende:
Johan Le Bon zou naar FDJ gaan.
Vorobyev naar Katusha.
Bevestigd door Bretagne-Schuller.
pi_117015267
Is er nieuws omtrent Haussler? Zijn contract loopt dit jaar af toch?
pi_117016080
Nikias Arndt mogelijk naar Argos.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_117017400
Zaugg definitief naar Saxo Bank.

Reda naar Androni.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:39 schreef Steven184 het volgende:
Nikias Arndt mogelijk naar Argos.
Asjeblieft niet zeg. Dat zou de zoveelste jonge buitenlandse sprinter zijn daar. Begrijp dat ze blij zijn met jonge Duitse sprinters, maar dit zou echt overdreven zijn, ook voor Arndt zelf. Degenkolb, Kittel, Mezgec, Ahlstrand, Janse van Rensburg (die laatste 2 niet zeker, dat is waar), dat zijn echte sprinters genoeg van over de landsgrenzen. Haal eens een Nederlander erbij. Goos, Van der Lijke, Duyn, Teunissen (ik zeg doen!), Boeve, Vermeer, Kouwenhoven, opties zat.
pi_117020897
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:12 schreef Steven184 het volgende:
Bardet verlengt bij AG2R t/m 2014.

[..]

Ruzie met Savio.
Thx ^O^

Was natuurlijk ook wel enigszins te verwachten.
pi_117021322
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:25 schreef TheArt het volgende:
Zaugg definitief naar Saxo Bank.

Reda naar Androni.

[..]

Asjeblieft niet zeg. Dat zou de zoveelste jonge buitenlandse sprinter zijn daar. Begrijp dat ze blij zijn met jonge Duitse sprinters, maar dit zou echt overdreven zijn, ook voor Arndt zelf. Degenkolb, Kittel, Mezgec, Ahlstrand, Janse van Rensburg (die laatste 2 niet zeker, dat is waar), dat zijn echte sprinters genoeg van over de landsgrenzen. Haal eens een Nederlander erbij. Goos, Van der Lijke, Duyn, Teunissen (ik zeg doen!), Boeve, Vermeer, Kouwenhoven, opties zat.
Ja hoor, Arndt toch bevestigd :{
pi_117021487
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:25 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ja hoor, Arndt toch bevestigd :{
Tsja..ze zien zichzelf niet als Nederlandse ploeg he. Maar ben met je eens, dit was niet heel erg nodig.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator donderdag 20 september 2012 @ 13:30:49 #247
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_117021492
Argos gaat voor een team met alleen maar talenten van een jaar of 20/21?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_117022220
Alles op de sprinters hè.
Daar pak je een boel overwinningen mee. Zeker meer dan door het aantrekken van B-klimmertjes zoals ze in het verleden vaak hebben gedaan.
pi_117025085
Haussler rijdt volgend jaar niet voor Garmin is nu duidelijk. Voor welke ploeg dan, is niet bekend.

Lijkt voor voor Rabo trouwens een betere om er in het voorjaar bij te hebben dan Vanmarcke, die toch minder afmaker is. Toegegeven, Vanmarcke heeft dit seizoen meer gewonnen dan Haussler, maar aan die laatste heb je toch echt een stuk meer. Plus een extra sprinter erbij kan nooit kwaad. En Australiër, lijkt me na de afgelopen aankopen ook niet verkeerd.
pi_117025604
Martin Kohler, Steve Morabito, Michael Schär en Danilo Wyss 1 jaar langer bij BMC.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_117030106
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:29 schreef baggerbaas het volgende:
Iemand enig idee wat er precies met Rujano aan de hand is?

Ik zie op CQ dat zijn contract bij Androni afliep op 31/08, maar waarom precies?
dnelissen twitterde op donderdag 20-09-2012 om 16:52:58 Hmm Rujano naar @vacansoleildcm ... dit gerucht gaat rond op de Cauberg! reageer retweet
En dan lees je ineens dit :')
pi_117030425
Ik gokken met Di Luca en Kashechkin, wordt het Rujano.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_117030616
Zou wel een typische Vacansoleil-aankoop zijn. Waarbij ik niet wil beweren dat het op een fiasco gaat uitdraaien.
pi_117030661
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Zou wel een typische Vacansoleil-aankoop zijn. Waarbij ik niet wil beweren dat het op een fiasco gaat uitdraaien.
Dat wil ik wel beweren.
  donderdag 20 september 2012 @ 17:32:25 #255
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_117030708
Een gevestigde naam naar Vacansoleil, dat kan alleen maar fout gaan ja :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_117036791
Haussler zou naar IAM Cycling gaan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_117044762
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:54 schreef Steven184 het volgende:
Haussler zou naar IAM Cycling gaan.
"Het nieuwe Zwitserse Pro Continentale team IAM Cycling heeft de Australische klassiekerspecialist Heinrich Haussler van Garmin - Sharp vastgelegd. Naast Heinrich Haussler werden ook Kevin Ista(Accent) Matteo Pellucchi(Europcar) Alexander Pliuschin(Leopard) en Aleksej Saramotins(Cofidis) vastgelegd. In een eerder stadium werden ook onder andere de Zweden Larsson en Lofkvist, de fransman Hinault en de Zwitsers Tschopp en Elmiger vastgelegd. In totaal zal de nieuwe ploeg nu 23 renners onder contract hebben liggen voor 2013."
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_117047904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:05 schreef Steven184 het volgende:

[..]

"Het nieuwe Zwitserse Pro Continentale team IAM Cycling heeft de Australische klassiekerspecialist Heinrich Haussler van Garmin - Sharp vastgelegd. Naast Heinrich Haussler werden ook Kevin Ista(Accent) Matteo Pellucchi(Europcar) Alexander Pliuschin(Leopard) en Aleksej Saramotins(Cofidis) vastgelegd. In een eerder stadium werden ook onder andere de Zweden Larsson en Lofkvist, de fransman Hinault en de Zwitsers Tschopp en Elmiger vastgelegd. In totaal zal de nieuwe ploeg nu 23 renners onder contract hebben liggen voor 2013."
Die gaan hun wildcards ook wel krijgen.
pi_117048799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 22:05 schreef Steven184 het volgende:

[..]

"Het nieuwe Zwitserse Pro Continentale team IAM Cycling heeft de Australische klassiekerspecialist Heinrich Haussler van Garmin - Sharp vastgelegd. Naast Heinrich Haussler werden ook Kevin Ista(Accent) Matteo Pellucchi(Europcar) Alexander Pliuschin(Leopard) en Aleksej Saramotins(Cofidis) vastgelegd. In een eerder stadium werden ook onder andere de Zweden Larsson en Lofkvist, de fransman Hinault en de Zwitsers Tschopp en Elmiger vastgelegd. In totaal zal de nieuwe ploeg nu 23 renners onder contract hebben liggen voor 2013."
Ook Denifl gaat en Brändle, Bandiera, Klemme en Lang lijken snel te bevestigd te gaan worden.

Wordt echt een leuke ploeg zo.
pi_117055495
En volgend jaar Fabian erbij en we hebben een nieuwe WT-ploeg.


Rasch gaat trouwens niet naar IAM, maar wordt het nieuwe maatje van EBH bij Sky.

[ Bericht 44% gewijzigd door Steven184 op 21-09-2012 10:14:49 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 21 september 2012 @ 10:37:47 #261
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_117056254
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2012 17:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat wil ik wel beweren.
Haha idd. Rujano beweerde trouwens dat hij mono had.
pi_117059996
7 man naar Euskaltel: Markel Irizar, Beñat Intxausti, David López, Jonathan Castroviejo, Haimar Zubeldia, Iker Camaño en Koldo Fernández
pi_117060288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:38 schreef TheArt het volgende:
7 man naar Euskaltel: Markel Irizar, Beñat Intxausti, David López, Jonathan Castroviejo, Haimar Zubeldia, Iker Camaño en Koldo Fernández
Die zullen daar toch weer meer voor eigen rekening mogen rijden dan bij Movistar. Volgens mij trouwens allemaal renners die al eerder bij Euskaltel reden of niet?
pi_117060358
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:46 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Die zullen daar toch weer meer voor eigen rekening mogen rijden dan bij Movistar. Volgens mij trouwens allemaal renners die al eerder bij Euskaltel reden of niet?
Klopt helemaal. Alleen oud-renners die nu dus weer teruggaan.
pi_117060370
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:38 schreef TheArt het volgende:
7 man naar Euskaltel: Markel Irizar, Beñat Intxausti, David López, Jonathan Castroviejo, Haimar Zubeldia, Iker Camaño en Koldo Fernández
Toch geen Barredo..teveel problemen met de UCI?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_117060509
Laat maar, vergeet die 7 namen. Kloppen voor geen meter. Het waren 7 ondertekenaars van een brief die de teloorgang van Euskaltel onder het nieuwe management beklagen.

Ik mag zo'n bericht eerst wel eens gaan lezen :')
  Moderator vrijdag 21 september 2012 @ 12:53:33 #267
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_117060552
Oh, jammer.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_117060975
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:52 schreef TheArt het volgende:
Laat maar, vergeet die 7 namen. Kloppen voor geen meter. Het waren 7 ondertekenaars van een brief die de teloorgang van Euskaltel onder het nieuwe management beklagen.

Ik mag zo'n bericht eerst wel eens gaan lezen :')
:D
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 september 2012 @ 13:03:54 #269
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_117061003
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:52 schreef TheArt het volgende:
Laat maar, vergeet die 7 namen. Kloppen voor geen meter. Het waren 7 ondertekenaars van een brief die de teloorgang van Euskaltel onder het nieuwe management beklagen.

Ik mag zo'n bericht eerst wel eens gaan lezen :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:48 schreef TheArt het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Alleen oud-renners die nu dus weer teruggaan.
:D
pi_117061187
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:03 schreef Pino112 het volgende:

[..]

[..]

:D
:P
pi_117061514
Het zou ook wel wonderlijk zijn als David Lopéz binnen een week van Movistar naar Sky naar Euskaltel zou gaan. :P
pi_117061930
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:15 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Het zou ook wel wonderlijk zijn als David Lopéz binnen een week van Movistar naar Sky naar Euskaltel zou gaan. :P
Erge is dat ik de naam van Lopez nog niet eens gelezen had. Het eerste moment dat ik dacht dit klopt niet was dat ik de naam van Camaño las die net bevestigd was bij de nieuwe fusieploeg NetApp-Endura _O-
pi_117065683
TourDeJose twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 14:56:13 More rumours about Sep Vanmarcke’s imminent transfer to Rabobank. To be confirmedhttp://t.co/vQVhWNxN reageer retweet
pi_117076396
Danny van Poppel nu al prof bij Vacansoleil-DCM en dus de ploeg van zijn vader :o
quote:
Danny van Poppel tekent tweejarig contract bij Vacansoleil - DCM
Belofte morgen actief op wereldkampioenschap
Maastricht, 21-09-2012

Belofte morgen actief op wereldkampioenschap
De 19-jarige Danny van Poppel maakt op 1 januari 2013 de overstap naar Vacansoleil-DCM. De eerstejaars belofte toonde dit jaar direct met de wereldtop van de beloften mee te kunnen en hij kijkt uit naar de volgende stap: “Ik wil deze kans grijpen en via deze weg mezelf verder ontwikkelen als renner. Bij Vacansoleil-DCM zal ik deels hetzelfde programma rijden als bij mijn huidige ploeg en de focus ligt volgend jaar dan ook op de kleinere wedstrijden. Ik zal steeds sterker moeten worden met een uitgebalanceerd programma.”

General Manager Daan Luijkx is onder de indruk van Danny van Poppel: “Een renner die als eerstejaars belofte ritten kan winnen in de Thüringen Rundfahrt en de Vuelta a Leon heeft heel wat in huis. Belangrijk is dat we zijn belastbaarheid nauwgezet in de gaten houden.”

Op zaterdag start Danny van Poppel op het WK beloften in Valkenburg.

Vacansoleil-DCM
Eerste Nederlander ooit die als 19-jarige al een profcontract tekent bij een WT-team.
  Moderator vrijdag 21 september 2012 @ 18:37:30 #275
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_117076509
Hij had z'n contract bij Rabo CT toch verlengd niet al te lang geleden?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_117077214
19 jaar.. dat is echt wel heel vroeg :o
pi_117079578
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:51 schreef Marcoss het volgende:
19 jaar.. dat is echt wel heel vroeg :o
Zijn hem voorgegaan uit mijn hoofd: Traksel (op 18-jarige leeftijd zelfs), Gilbert en Sagan.

Wie kan aanvullen?
pi_117080358
Ciolek werd al Duits kampioen op z'n 18e.
pi_117080638
Lofkvist, Cancellara, Uran, Kreuziger. Pozzato ook op z'n 18e.

Zullen nog wel genoeg minder bekende renners zijn die allang weer vergeten en/of gestopt zijn.
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:38:28 #280
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_117092059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 19:55 schreef wimderon het volgende:
Lofkvist, Cancellara, Uran, Kreuziger. Pozzato ook op z'n 18e.

Zullen nog wel genoeg minder bekende renners zijn die allang weer vergeten en/of gestopt zijn.
Frank Van den Broucke werd ook al héél vroeg prof bij Lotto en won voor z'n 20ste zelfs al z'n eerste profkoersen , dacht ik.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_117094295
Is die zoon van Jacobs ook niet te porren? :D

Of in categorie veels te jong nog ?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_117100716
Wie was eigenlijk de jongste profrenner ooit? :P
pi_117100949
VDB won inderdaad op z'n 19de al een mooie rit in de Ronde van de Middelandse zee en werd tweede in de Druivenkoers na Museeuw. Ciolek op dezelfde leeftijd 2de in de henninger turm (zware wedstrijd toch) na Garzelli en ritwinst in de Deutschland tour en een 5de plek in de HEW cyclassics
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 22 september 2012 @ 09:38:54 #284
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_117107192
Cav naar Omega Pharma;

dnelissen twitterde op zaterdag 22-09-2012 om 09:36:26 Cavendish is zonder afkoopsom mogen vertrekken bij Team Sky. Omega Pharma is nieuwe broodheer. reageer retweet
pi_117107857
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:51 schreef Marcoss het volgende:
19 jaar.. dat is echt wel heel vroeg :o
Ja goed. Ze laten hem een 'beloften' programma rijden, dus niet meteen Parijs Nice en dat soort wedstrijden. Denk dat ze Rabo op deze manier gewoon te snel af willen zijn. Is wel jammer dat hij dan volgend jaar bijvoorbeeld geen Wk kan rijden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_117108306
Jungels bevestigd bij RadioShack.
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:03:00 #287
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_117108391
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 09:38 schreef Pino112 het volgende:
Cav naar Omega Pharma;

dnelissen twitterde op zaterdag 22-09-2012 om 09:36:26 Cavendish is zonder afkoopsom mogen vertrekken bij Team Sky. Omega Pharma is nieuwe broodheer. reageer retweet
Dat verklaart waarom Greipel daar opeens zo snel ophoepelde ook natuurlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_117108748
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat verklaart waarom Greipel daar opeens zo snel ophoepelde ook natuurlijk ...
Greipel rijdt toch bij Belisol Lotto.
Net efkes anges
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:24:56 #289
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_117108851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:21 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Greipel rijdt toch bij Belisol Lotto.
|:( Uiteraard ja , ik blijf de naam Omega Pharma met Lotto associeren en niet met de Quick-step ploeg ... :D

Hij gaat naar Lefevre dus ... Benieuwd wat dat zal geven.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_117109380
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 09:38 schreef Pino112 het volgende:
Cav naar Omega Pharma;

dnelissen twitterde op zaterdag 22-09-2012 om 09:36:26 Cavendish is zonder afkoopsom mogen vertrekken bij Team Sky. Omega Pharma is nieuwe broodheer. reageer retweet
Ik vraag me af wat zijn bron is.
  zaterdag 22 september 2012 @ 13:00:23 #291
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_117111522
Ik ook, lees er verder nog helemaal niks over.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_117111529
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

|:( Uiteraard ja , ik blijf de naam Omega Pharma met Lotto associeren en niet met de Quick-step ploeg ... :D

Ach Joost je bent niet de enige... :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 11:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Hij gaat naar Lefevre dus ... Benieuwd wat dat zal geven.
Veel overwinningen.
  zondag 23 september 2012 @ 10:13:46 #293
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_117140941
Lutsenko zou, samen met Tleubayev en Kamyshev, overstappen van het continentale team van Astana naar het World Tour team.

Caleb Ewan, die nu nog bezig is aan het WK bij de junioren, zou in gesprek zijn met Saxo, weer eentje die mogelijk de beloftencategorie overslaat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_117141824
Sprengers naar Topsport Vlaanderen.
Bescond naar Cofidis.

Landers heeft gezegd dat hij naar WT-ploeg gaat volgend jaar, ploeg nog onbekend. Waarschijnlijk Saxo of Sky al wlden die liever een jaar nog wachten met hem.

Van de Rai:
Basso misschien weg bij Liquigas/Cannondale Pro Team, omdat ze met een kleiner budget door zouden moeten.
Ondanks alle aanbiedingen Pozzato toch in onderhandeling met Farnese. Di Luca mogelijk die kant op, maar niet heel waarschijnlijk.
BMC zoekt een goede klimmer voor de grote rondes, de naam van Kloden zoemt rond.
Lampre gaat schijnbaar veel veranderen, mogelijk zonder Cunego en Petacchi volgend jaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_117182482
JTL eindelijk zeker naar bij Sky. Viel gister toch niet bepaald tegen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Redactie Sport / Supervogel maandag 24 september 2012 @ 08:47:45 #296
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_117182538
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:44 schreef Steven184 het volgende:
JTL eindelijk zeker naar bij Sky. Viel gister toch niet bepaald tegen.
Het zal nog wel te vroeg zijn, maar wie is JTL?
pi_117182546
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 08:47 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Het zal nog wel te vroeg zijn, maar wie is JTL?
Tiernan Locke.
pi_117182558
Haussler naar Pro CT :'(
pi_117182565
En:

quote:
Wielerbond tevreden over functioneren Van Vliet
HOOFDDORP – Het lijkt erop dat wielerbond KNWU het aflopende contract van bondscoach Leo van Vliet wil verlengen.

Foto: ANP
Technisch directeur Thorwald Veneberg is in De Telegraaf lovend over het werk van de keuzeheer.
“Leo is iemand die met passie werkt en een goede sfeer creëert in de ploeg. Verder heeft hij ons aan nieuwe inzichten geholpen. Denk dan aan een Oranjehuis en nu de matrixborden.”

De vijfde plaats van Lars Boom bleek zondag het hoogst haalbare voor de Nederlandse equipe bij de WK in eigen land. Veneberg wil Van Vliet daar niet op afrekenen.
“Hij brengt de KNWU verder, dat is heel erg waardevol. Natuurlijk draait het ook om resultaten. Maar we weten ook dat je een bondcoach in het wielrennen niet alleen maar kunt afrekenen op resultaten. “
De KNWU gaat binnenkort met Van Vliet, die vier jaar in functie is, in gesprek. “We zullen de komende tijd gaan evalueren. Maar nogmaals: we zijn blij met Van Vliet.”
pi_117182583
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 08:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Haussler naar Pro CT :'(
IAM Cycling, wordt anders zeer leuk ploegje hoor.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_117182586
En dicht.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')