Ik hoop het.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:48 schreef MrBaas het volgende:
Is dit het begin van het einde voor de PVV ?
Hope soquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:48 schreef MrBaas het volgende:
Owh, maar dat gebeurt toch wel hoor.. Altijd wel iemand die het probeertquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:53 schreef MrBaas het volgende:
Ik ben wel heel erg blij dat Geert Wilders zichzelf kapot heeft gemaakt en niet kapot is gemaakt door een of andere linkse milieuactivist. Anders kreeg je over 10 jaar weer een andere club die verder gaat met "het gedachtegoed van Geert".
Ik heb toch het idee dat Nederland een beetje Wildersmoe aan het worden is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:56 schreef Ties02 het volgende:
![]()
Het is nog geen 12 september en jullie hebben het alweer over het einde van Geert en de PVV?
In de meest recente peilingen stijgt de PVV lichtelijk en staat op dezelfde plek als jullie zo geliefde PvdA hoor, daarnaast scoort de partij vaak hoger dan is voorspelt.
Gezien het aantal stemmen dat hij kreeg lijkt er toch wel IETS aan de hand te zijn...quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:56 schreef Ties02 het volgende:
![]()
Het is nog geen 12 september en jullie hebben het alweer over het einde van Geert en de PVV?
In de meest recente peilingen stijgt de PVV lichtelijk en staat op dezelfde plek als jullie zo geliefde PvdA hoor, daarnaast scoort de partij vaak hoger dan is voorspeld.
Zijn standpunten zijn nog gewoon hetzelfde dus ik zou niet weten waarom. De mensen die op hem stemden zullen dat hoogstwaarschijnlijk weer doen. Daarnaast is het de enige partij die pertinent tegen Europa is, de SP heeft zichzelf een beetje onderuit gehaald met dat ECB verhaal van Roemer net..quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:57 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik heb toch het idee dat Nederland een beetje Wildersmoe aan het worden is.
Misschien juist DAAROM??? Is een plaat die blijft hangen.. Voorspelbaar, voorspelbaar, voorspelbaar...quote:Op maandag 27 augustus 2012 01:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zijn standpunten zijn nog gewoon hetzelfde dus ik zou niet weten waarom. De mensen die op hem stemden zullen dat hoogstwaarschijnlijk weer doen. Daarnaast is het de enige partij die pertinent tegen Europa is, de SP heeft zichzelf een beetje onderuit gehaald met dat ECB verhaal van Roemer net..
quote:Op maandag 27 augustus 2012 06:26 schreef Oldie57 het volgende:
Roemer is bij het debat door het ijs gezakt. Hij geeft duidelijk blijk totaal geen verstand te hebben van economie.
Wilders blijft zich maar herhalen: een racistische anti-Europeaan. Doodmoe word je van die gek.
Rutte: ik ben al het vertrouwen in hem verloren na zijn samenwerking met de PVV
Samsom: niet ideaal maar ik ga toch op hem stemmen. Hij is de minst slechte van de Nederlandse politici.
Waarom? Doorbehandelen kost geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk dat iedereen (ook de artsen en de patienten) gebaat is bij richtlijnen en protocollen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 06:59 schreef Picchia het volgende:
Bijvoorbeeld zijn uitspraak om het debat om iemand niet meer te behandelen naar de politieke sfeer te trekken. Ik vond het ronduit schokkend, maar die commentatoren vonden het geweldig.
Je gaat toch niet op het persoontje stemmen die het leuk doet bij zo'n debat, maar op een partij waar je je het meest in kan vinden.. Dus als Wilders het goed had gedaan gister was je stem daar heen gegaan?quote:Op maandag 27 augustus 2012 06:26 schreef Oldie57 het volgende:
Roemer is bij het debat door het ijs gezakt. Hij geeft duidelijk blijk totaal geen verstand te hebben van economie.
Wilders blijft zich maar herhalen: een racistische anti-Europeaan. Doodmoe word je van die gek.
Rutte: ik ben al het vertrouwen in hem verloren na zijn samenwerking met de PVV
Samsom: niet ideaal maar ik ga toch op hem stemmen. Hij is de minst slechte van de Nederlandse politici.
Na een bepaalde leeftijd worden bepaalde behandelingen al riskanter en daardoor minder vaak uitgevoerd (iemand van in de 70 heeft bijvoorbeeld meer kans op complicaties bij een narcose). En veel ouderen willen al niet behandeld worden. Ik denk dat het probleem dat geschetst wordt momenteel dus al meevalt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:06 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Waarom? Doorbehandelen kost geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk dat iedereen (ook de artsen en de patienten) gebaat zijn bij richtlijnen en protocollen.
Krijg je dan niet situaties dat patienten die dure behandelingen willen op zoek gaan naar een arts die bereid is door te behandelen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:12 schreef Picchia het volgende:
Als iemand dus nog veel levenslust heeft dan vind ik dat die persoon dat niet ontnomen moet worden omdat 'gemiddeld genomen' die persoon zou moeten overlijden.
Ik hoop dat die patiënt zo verstandig is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:21 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Krijg je dan niet situaties dat patienten die dure behandelingen willen op zoek gaan naar een arts die bereid is door te behandelen?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik hoop dat die patiënt zo verstandig is.
Maar als je dit vraagstuk doortrekt dan kun je je natuurlijk ook afvragen of kinderen die geboren worden met een ziekte of handicap met een lage levensverwachting behandeld moeten worden. Als een kind een levensverwachting van twaalf jaar heeft, in hoeverre hij dan behandeld moet worden.
Of dat een ambulance moet komen opdagen bij een hartstilstand, aangezien het merendeel van de reanimaties buiten het ziekenhuis toch niet werken. Ambulances zijn best duur.
Het is een beetje een hellend vlak, waar de politiek zich wat mij betreft niet aan moeten branden. Uit respect voor leven.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat Wilders na vandaag gaat doen. De uitslag van vanavond - slechts 9 procent beschouwde hem als winnaar in een debat met slechts 4 kandidaten - moet toch reden tot zorg zijn in de hoofdkwartieren van de PVV.
Wilders heeft debattechnisch weinig fout gedaan. Sterker nog: hij kwam een paar keer sterk uit de hoek (als je het debattechnisch bekijkt). Toch lijkt het erop dat kijkers zijn verhaal niet meer slikken, anders had hij wel beter gescoord in de uitslag.
Ik ben benieuwd of Wilders in de volgende debatten een andere tactiek kiest. Rutte en Roemer in de haren vliegen heeft weinig succes opgeleverd.
5,7 procent vond Roemer de beste debater. Is dit het einde van de SP?quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:48 schreef MrBaas het volgende:
Na zo'n dramatisch optreden kan die hele benden wel opgedoekt worden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
[..]
5,7 procent vond Roemer de beste debater. Is dit het einde van de SP?
Voor kinderen zijn al richtlijnen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 07:31 schreef Picchia het volgende:
Maar als je dit vraagstuk doortrekt dan kun je je natuurlijk ook afvragen of kinderen die geboren worden met een ziekte of handicap met een lage levensverwachting behandeld moeten worden.
De politiek heeft een belemmering voor levensbeëindiging opgeworpen. Het OM is er als het ware in de patientenkamer bij gaan zitten. Het bespoedigen van levensbeëindiging is het tegenovergestelde.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:04 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Voor kinderen zijn al richtlijnen.
http://www.lzalp.nl/
Dit gaat over het doorbehandelen van oude mensen. Het zou goed zijn als dat ook geregeld wordt.
Jij ziet dat anders, prima.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:04 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Voor kinderen zijn al richtlijnen.
http://www.lzalp.nl/
Dit gaat over het doorbehandelen van oude mensen. Het zou goed zijn als dat ook geregeld wordt.
Jij ziet dat anders, prima.
Wie heeft het over bespoedigen van levensbeeindiging?quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:06 schreef Picchia het volgende:
Het bespoedigen van levensbeëindiging is het tegenovergestelde.
Je hebt een punt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:11 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Wie heeft het over bespoedigen van levensbeeindiging?
Het ging toch over protocollen en bespreekbaar maken via de politiek?
Mijn dank is groot.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
http://www.hebikietsgemis(...)t-premiersdebat.html
Alle is wel wat veelquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:28 schreef Blistering het volgende:
Komt er ook nog een debat met alle partijen eigenlijk?
Nouja, je snapt wat ik bedoel. Dat CU, SGP, D66, GL ook meedoen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alle is wel wat veel. Maar grotere debatten komen er nog wel
De PVV-kiezers zaten lekker naar SBS6 te kijken, Alberto Stegeman was weer op de buisquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat Wilders na vandaag gaat doen. De uitslag van vanavond - slechts 9 procent beschouwde hem als winnaar in een debat met slechts 4 kandidaten - moet toch reden tot zorg zijn in de hoofdkwartieren van de PVV.
Wilders heeft debattechnisch weinig fout gedaan. Sterker nog: hij kwam een paar keer sterk uit de hoek (als je het debattechnisch bekijkt). Toch lijkt het erop dat kijkers zijn verhaal niet meer slikken, anders had hij wel beter gescoord in de uitslag.
Ik ben benieuwd of Wilders in de volgende debatten een andere tactiek kiest. Rutte en Roemer in de haren vliegen heeft weinig succes opgeleverd.
En het CDA niet te vergetenquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:48 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, je snapt wat ik bedoel. Dat CU, SGP, D66, GL ook meedoen.
Wat Kiest Nederland "Het Premiersdebat" (MP4)quote:
Dan heb je niet goed geluisterd. Hij zei namelijk als eerste dat hij het liever tussen arts en patiënt wil laten, maar hij vond ook dat ethische kwesties zoals deze zeker bediscussieerd moet worden in de politiek. Beide dus.quote:Op maandag 27 augustus 2012 06:59 schreef Picchia het volgende:
Maar grappig genoeg vond ik de punten waarvoor Samsom geprezen werd juist zijn slechtste punten. Bijvoorbeeld zijn uitspraak om het debat om iemand niet meer te behandelen uit de patientenkamer te halen en in de politieke sfeer te trekken. Ik vond het ronduit schokkend, maar die commentatoren vonden het geweldig.
4 en 11 september zijn wel grote Overzicht verkiezingsdebatten 2012quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:48 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nouja, je snapt wat ik bedoel. Dat CU, SGP, D66, GL ook meedoen.
Die peiling was voor dit debat. Ik ben wel benieuwd hoeveel zetels er nu van de SP naar de PvdA vloeienquote:Op maandag 27 augustus 2012 08:01 schreef Picchia het volgende:
Maar volgens de publicatie van Maurice de Hond van gisteren zijn ze nog steeds de grootste partij in de peilingen.
Ik ben blij dat dit besef nu ook bij het grote publiek komt. Roemer viel een paar maanden geleden in Nieuwsuur ook gigantisch door het ijs, maar naar Nieuwsuur kijken niet zoveel SP'ers. Roemer zal daar ook een beetje te hakkelen over de economie en Pechthold maakte gehakt van em. Roemer kon alleen maar met kinderlijke taal ("de banken stelen ons geld etc etc"), terwijl Pechthold inhoudelijk veel beter was.quote:Op maandag 27 augustus 2012 06:26 schreef Oldie57 het volgende:
Nee, er blijft voorlopig nog een flinke markt voor de PVV. Zolang er vraagstukken zijn zoals Europa en/of immigratie die geen enkele andere partij oppakken zal de PVV veel stemmen blijven trekken. Misschien niet meer 24 zetels maar nog steeds een fractie van betekenis.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:48 schreef MrBaas het volgende:
Maar met minder dan 20 zetels zijn ze makkelijk te negeren. Gewoon wegzetten als domme schreeuwers en hun waanzin negeren, dat doet de rest nu en dat werkt al best aardig. Hij drijft op negatieve aandacht.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, er blijft voorlopig nog een flinke markt voor de PVV. Zolang er vraagstukken zijn zoals Europa en/of immigratie die geen enkele andere partij oppakken zal de PVV veel stemmen blijven trekken. Misschien niet meer 24 zetels maar nog steeds een fractie van betekenis.
Roemer heeft het probleem dat het SP verhaal gewoon niet klopt, en dat wordt in zo'n debat dan pijnlijk duidelijk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:41 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat dit besef nu ook bij het grote publiek komt. Roemer viel een paar maanden geleden in Nieuwsuur ook gigantisch door het ijs, maar naar Nieuwsuur kijken niet zoveel SP'ers. Roemer zal daar ook een beetje te hakkelen over de economie en Pechthold maakte gehakt van em. Roemer kon alleen maar met kinderlijke taal ("de banken stelen ons geld etc etc"), terwijl Pechthold inhoudelijk veel beter was.
De SP... het is te hopen dat ze nu in een vrije val komen. Je hebt niks aan die partij.
In het huidige gefragmenteerde politieke klimaat tellen kleinere fracties harder mee dan vroeger het geval was omdat je ze waarschijnlijk nodig gaat hebben voor steun. Ook als de PVV naar 15 zetels zou zakken blijft het een factor van betekenis.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar met minder dan 20 zetels zijn ze makkelijk te negeren. Gewoon wegzetten als domme schreeuwers en hun waanzin negeren, dat doet de rest nu en dat werkt al best aardig. Hij drijft op negatieve aandacht.
Het anti-Europastandpunt krijg je elders ook wel en de Islam heeft als punt aan waarde ingeboekt. Men maakt zich er niet zo druk meer om. En met een breed en versnipperd midden kan je elders die meerderheid ook wel halen. het Vlaams Blok was op een gegeven moment groter en daar kon men zich ook prima zonder redden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
In het huidige gefragmenteerde politieke klimaat tellen kleinere fracties harder mee dan vroeger het geval was omdat je ze waarschijnlijk nodig gaat hebben voor steun. Ook als de PVV naar 15 zetels zou zakken blijft het een factor van betekenis.
Ik denk verder dat de PVV gewoon op peil zal blijven want ze hebben als enige partij een duidelijk anti-Europa en anti-islam/ immigratie standpunt dat veel kiezers aanspreekt. Voor die standpunten kun je verder nergens terecht.
Ik hoop veel. Roemer als premier lijkt me echt een verschrikking. Hij kan niet eens fatsoenlijk Engels.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die peiling was voor dit debat. Ik ben wel benieuwd hoeveel zetels er nu van de SP naar de PvdA vloeien
Wilders hoeft de PVV-supporters niet te overtuigen. Die stemmen toch wel op hem; is het niet uit pure domheid, dan is het wel uit rancune. Een zeteltje of 20 heeft Wilders sowieso wel in the pocket.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:55 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
De PVV-kiezers zaten lekker naar SBS6 te kijken, Alberto Stegeman was weer op de buis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |