abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116054076
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:48 schreef MrBaas het volgende:
Is dit het begin van het einde voor de PVV ?
Ik hoop het.

Maar wat mij een beetje vrees aanjaagt cq zenuwachtig maakt is dat de PVV structureel hoger scoort bij verkiezingsuitslagen dan in campagnes en peilingen zichtbaar lijkt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:50:37 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116054099
quote:
Hope so :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:53:07 #103
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_116054184
Ik ben wel heel erg blij dat Geert Wilders zichzelf kapot heeft gemaakt en niet kapot is gemaakt door een of andere linkse milieuactivist. Anders kreeg je over 10 jaar weer een andere club die verder gaat met "het gedachtegoed van Geert". En voor hem zelf is dit ook wel wat fijner.
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:54:04 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116054212
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:53 schreef MrBaas het volgende:
Ik ben wel heel erg blij dat Geert Wilders zichzelf kapot heeft gemaakt en niet kapot is gemaakt door een of andere linkse milieuactivist. Anders kreeg je over 10 jaar weer een andere club die verder gaat met "het gedachtegoed van Geert".
Owh, maar dat gebeurt toch wel hoor.. Altijd wel iemand die het probeert ;)
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:56:34 #105
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_116054293
Morgen ga ik voor het eerst in mijn leven een Telegraaf kopen.
Een aantal politieke partijen hebben 2 eigen pagina's in de Telegraaf van morgen.
pi_116054305
_O-
Het is nog geen 12 september en jullie hebben het alweer over het einde van Geert en de PVV?
In de meest recente peilingen stijgt de PVV lichtelijk en staat op dezelfde plek als jullie zo geliefde PvdA hoor, daarnaast scoort de partij vaak hoger dan is voorspeld.
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:57:48 #107
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_116054326
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:56 schreef Ties02 het volgende:
_O-
Het is nog geen 12 september en jullie hebben het alweer over het einde van Geert en de PVV?
In de meest recente peilingen stijgt de PVV lichtelijk en staat op dezelfde plek als jullie zo geliefde PvdA hoor, daarnaast scoort de partij vaak hoger dan is voorspelt.
Ik heb toch het idee dat Nederland een beetje Wildersmoe aan het worden is.
  maandag 27 augustus 2012 @ 00:58:46 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116054352
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:56 schreef Ties02 het volgende:
_O-
In de meest recente peilingen stijgt de PVV lichtelijk en staat op dezelfde plek als jullie zo geliefde PvdA hoor, daarnaast scoort de partij vaak hoger dan is voorspeld.
Gezien het aantal stemmen dat hij kreeg lijkt er toch wel IETS aan de hand te zijn... ;)
pi_116054398
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:57 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ik heb toch het idee dat Nederland een beetje Wildersmoe aan het worden is.
Zijn standpunten zijn nog gewoon hetzelfde dus ik zou niet weten waarom. De mensen die op hem stemden zullen dat hoogstwaarschijnlijk weer doen. Daarnaast is het de enige partij die pertinent tegen Europa is, de SP heeft zichzelf een beetje onderuit gehaald met dat ECB verhaal van Roemer net..
  maandag 27 augustus 2012 @ 01:03:59 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116054471
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 01:00 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Zijn standpunten zijn nog gewoon hetzelfde dus ik zou niet weten waarom. De mensen die op hem stemden zullen dat hoogstwaarschijnlijk weer doen. Daarnaast is het de enige partij die pertinent tegen Europa is, de SP heeft zichzelf een beetje onderuit gehaald met dat ECB verhaal van Roemer net..
Misschien juist DAAROM??? Is een plaat die blijft hangen.. Voorspelbaar, voorspelbaar, voorspelbaar...
  maandag 27 augustus 2012 @ 01:04:10 #111
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_116054478
Ik denk dat die uitslag behoorlijk tegen gaat vallen voor de PVV. In 2010 was er toch wel een behoorlijke PVV hype en die is er naar mijn weten nu een stuk minder. Zijn uitspraken beginnen te vervelen. Toen GW in 2010 iets grofs zei stond het meteen in de krant. Nu zijn we daar gewend aan geraakt.
  maandag 27 augustus 2012 @ 06:00:41 #112
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_116056458
Ik ben snel afgehaakt bij het kijken. Toen ik die rotkop van Wilders weer zag met die onzin die hij uitkraamde, ben ik naar Zomergasten gegaan. Een verademing.
  maandag 27 augustus 2012 @ 06:26:10 #113
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_116056493
Roemer is bij het debat door het ijs gezakt. Hij geeft duidelijk blijk totaal geen verstand te hebben van economie.

Wilders blijft zich maar herhalen: een racistische anti-Europeaan. Doodmoe word je van die gek.

Rutte: ik ben al het vertrouwen in hem verloren na zijn samenwerking met de PVV

Samsom: niet ideaal maar ik ga toch op hem stemmen. Hij is de minst slechte van de Nederlandse politici.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 27 augustus 2012 @ 06:39:48 #114
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_116056528
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 06:26 schreef Oldie57 het volgende:
Roemer is bij het debat door het ijs gezakt. Hij geeft duidelijk blijk totaal geen verstand te hebben van economie.

Wilders blijft zich maar herhalen: een racistische anti-Europeaan. Doodmoe word je van die gek.

Samsom: niet ideaal maar ik ga toch op hem stemmen. Hij is de minst slechte van de Nederlandse politici.
_O_ Goede keuze
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_116056562
Als ik het iemand gun dan is het Samsom. Hij is intelligent en verbaal sterk genoeg om met al zijn tegenstanders de vloer aan te vegen. De PvdA heeft net als de SP en de PvdD een programma waar ik wel vertrouwen in heb maar als ik aan Fatima Elatik en Hans Spekman denk.. ;( .......ik weet het niet hoor die PvdA van tegenwoordig.

Niemand heeft een glazen bol, lastig.
pi_116056591
Ik vond de meeste het niet slecht doen. Ik weet eigenlijk niet wie ik de winnaar van het debat vond. Ik weet alleen dat Rutte vooral zat te draaien, dus wat mij betreft was hij de grote verliezer.

Maar grappig genoeg vond ik de punten waarvoor Samsom geprezen werd juist zijn slechtste punten. Bijvoorbeeld zijn uitspraak om het debat om iemand niet meer te behandelen uit de patientenkamer te halen en in de politieke sfeer te trekken. Ik vond het ronduit schokkend, maar die commentatoren vonden het geweldig.
pi_116056607
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 06:59 schreef Picchia het volgende:
Bijvoorbeeld zijn uitspraak om het debat om iemand niet meer te behandelen naar de politieke sfeer te trekken. Ik vond het ronduit schokkend, maar die commentatoren vonden het geweldig.
Waarom? Doorbehandelen kost geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk dat iedereen (ook de artsen en de patienten) gebaat is bij richtlijnen en protocollen.
pi_116056619
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 06:26 schreef Oldie57 het volgende:

Je gaat toch niet op het persoontje stemmen die het leuk doet bij zo'n debat, maar op een partij waar je je het meest in kan vinden.. Dus als Wilders het goed had gedaan gister was je stem daar heen gegaan? :')
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_116056622
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 07:06 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Waarom? Doorbehandelen kost geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk dat iedereen (ook de artsen en de patienten) gebaat zijn bij richtlijnen en protocollen.
Na een bepaalde leeftijd worden bepaalde behandelingen al riskanter en daardoor minder vaak uitgevoerd (iemand van in de 70 heeft bijvoorbeeld meer kans op complicaties bij een narcose). En veel ouderen willen al niet behandeld worden. Ik denk dat het probleem dat geschetst wordt momenteel dus al meevalt.

Aan de andere kant is het soms lastig om accuraat in te schatten hoe lang iemand nog mee gaat. Artsen kunnen zich soms flink vergissen in de levensverwachting van een persoon. Als iemand dus nog veel levenslust heeft dan vind ik dat die persoon dat niet ontnomen moet worden omdat 'gemiddeld genomen' die persoon zou moeten overlijden.

Ik betwijfel of de politiek een beter antwoord op deze vraagstukken kan formuleren dan een arts en zijn patiënt, waarbij per geval gekeken wordt wat wenselijk is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 27-08-2012 07:22:16 ]
pi_116056647
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 07:12 schreef Picchia het volgende:

Als iemand dus nog veel levenslust heeft dan vind ik dat die persoon dat niet ontnomen moet worden omdat 'gemiddeld genomen' die persoon zou moeten overlijden.
Krijg je dan niet situaties dat patienten die dure behandelingen willen op zoek gaan naar een arts die bereid is door te behandelen?
pi_116056686
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 07:21 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Krijg je dan niet situaties dat patienten die dure behandelingen willen op zoek gaan naar een arts die bereid is door te behandelen?
Ik hoop dat die patiënt zo verstandig is.

Maar als je dit vraagstuk doortrekt dan kun je je natuurlijk ook afvragen of kinderen die geboren worden met een ziekte of handicap met een lage levensverwachting behandeld moeten worden. Als een kind een levensverwachting van twaalf jaar heeft, in hoeverre hij dan behandeld moet worden.

Of dat een ambulance moet komen opdagen bij een hartstilstand, aangezien het merendeel van de reanimaties buiten het ziekenhuis toch niet werken. Ambulances zijn best duur.

Het is een beetje een hellend vlak, waar de politiek zich wat mij betreft niet aan moeten branden. Uit respect voor leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 27-08-2012 07:44:17 ]
  maandag 27 augustus 2012 @ 07:53:47 #122
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_116056805
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 07:31 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ik hoop dat die patiënt zo verstandig is.

Maar als je dit vraagstuk doortrekt dan kun je je natuurlijk ook afvragen of kinderen die geboren worden met een ziekte of handicap met een lage levensverwachting behandeld moeten worden. Als een kind een levensverwachting van twaalf jaar heeft, in hoeverre hij dan behandeld moet worden.

Of dat een ambulance moet komen opdagen bij een hartstilstand, aangezien het merendeel van de reanimaties buiten het ziekenhuis toch niet werken. Ambulances zijn best duur.

Het is een beetje een hellend vlak, waar de politiek zich wat mij betreft niet aan moeten branden. Uit respect voor leven.
^O^
pi_116056828
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 00:43 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat Wilders na vandaag gaat doen. De uitslag van vanavond - slechts 9 procent beschouwde hem als winnaar in een debat met slechts 4 kandidaten - moet toch reden tot zorg zijn in de hoofdkwartieren van de PVV.

Wilders heeft debattechnisch weinig fout gedaan. Sterker nog: hij kwam een paar keer sterk uit de hoek (als je het debattechnisch bekijkt). Toch lijkt het erop dat kijkers zijn verhaal niet meer slikken, anders had hij wel beter gescoord in de uitslag.

Ik ben benieuwd of Wilders in de volgende debatten een andere tactiek kiest. Rutte en Roemer in de haren vliegen heeft weinig succes opgeleverd.
quote:
5,7 procent vond Roemer de beste debater. Is dit het einde van de SP?
pi_116056840
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 07:57 schreef Picchia het volgende:

[..]

[..]

5,7 procent vond Roemer de beste debater. Is dit het einde van de SP?
Na zo'n dramatisch optreden kan die hele benden wel opgedoekt worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_116056848
Maar volgens de publicatie van Maurice de Hond van gisteren zijn ze nog steeds de grootste partij in de peilingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')