http://www.nu.nl/buitenla(...)tijnse-kinderen.htmlquote:'Israelisch leger mishandelt Palestijnse kinderen'
JERUZALEM - Israëlische militairen mishandelen geregeld Palestijnse kinderen in de bezette gebieden.
Dat is de conclusie van voormalige Israëlische militairen in een rapport dat zondag verscheen.
In het rapport staan getuigenissen van oud-militairen over mishandeling van kinderen die vaak nog niet eens 10 jaar oud zijn.
Het document richt zich vooral op de periode van 2005 tot 2011 toen de tweede intifada, de Palestijnse opstand van 2000 tot 2005, al voorbij was en er betrekkelijke rust heerste.
Westelijke Jordaanoever
De incidenten deden zich vooral voor na botsingen tussen Palestijnse betogers en het Israëlische leger op de Westelijke Jordaanoever. Militairen trokken dan vaak willekeurige woonwijken in en sloegen wegrennende kinderen met houten stokken tot die vielen. ''Een trage renner werd geslagen, dat was de regel'', aldus een verklaring.
Een ex-soldaat beschrijft een geval waarbij zijn commandant zijn geweer op een kind richtte: ''Een geladen geweer was op hem gericht en hij moest smeken om zijn leven. Dat is iets dat hem voor zijn leven tekent.''
Het leger zei in een reactie dat het rapport niet voldoende was onderbouwd om specifieke gevallen te kunnen onderzoeken.
Door: ANP
Ik vind het eerder zielig voor de Palestijnen. De Israëlische overheid vind ik eerder triest.quote:
het was sarcasme.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik vind het eerder zielig voor de Palestijnen. De Israëlische overheid vind ik eerder triest.
Verklaar eens je onvoorwaardelijke steun voor Israël, aub.
Nou, als de soldaten het zelf zeggen, is het gewoon een feit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:23 schreef DeParo het volgende:
De titel dient tussen aanhalingstekens te staan want op deze manier is het incorrect,
Dus alles wat mensen roepen is een feit, wat politici roepen is een feit, raar debat heb ik dan net gezien met vier politici die tegenovergestelde zaken roepen? Flauwekul Papierversnipperaar, dat dient eerst onderzocht te worden, daarnaast zeggen individuele voorbeelden nog steeds niet per definitie iets over een heel leger ook dat dient uitgezocht te worden hoe wijdverspreid het dus is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, als de soldaten het zelf zeggen, is het gewoon een feit.
We hebben het niet over politici, maar over soldaten die bevestigen wat mensenrechtenorganisaties al een tijd roepen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus alles wat mensen roepen is een feit, wat politici roepen is een feit, raar debat heb ik dan net gezien met vier politici die tegenovergestelde zaken roepen? Flauwekul Papierversnipperaar, dat dient eerst onderzocht te worden, daarnaast zeggen individuele voorbeelden nog steeds niet per definitie iets over een heel leger ook dat dient uitgezocht te worden hoe wijdverspreid het dus is.
Dat dient dus onderzocht te worden!quote:Op zondag 26 augustus 2012 23:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben het niet over politici, maar over soldaten die bevestigen wat mensenrechtenorganisaties al een tijd roepen.
Dat is het tragische juist. Zodra een onderdrukte groep macht krijgt, gaan ze zelf onderdrukken. Daar is het Amerikaanse experiment met proefpersonen die speelden voor gevangenen en bewaarders een goed voorbeeld van.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:55 schreef boekenplank het volgende:
Israel schurkenstaat.
De slachtoffers worden opeens daders.
En kinderen als menselijk schild gebruiken vind je wel prima. Je doet me denken aan een groep mensen die tientallen jaren geleden jouw volk op treinen zette.quote:Op maandag 27 augustus 2012 01:03 schreef Nobu het volgende:
Goeie zaak. Je kunt ze dat stenen gooien niet vroeg genoeg afleren. Ofzo.
Wat jij dan ook gewoon bent.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:51 schreef Nielsch het volgende:
Kijk, zoals verwacht is DeParo is extra laat opgebleven om dit bericht te debunken. Want ja, iets errugs zeggen dat ingaat tegen het Groot Zionistisch Plan, dat mag natuurlijk niet.
Goed, dit bericht is natuurlijk weinig verrassend. Het Joodse Israëlische leger gedraagt zich al jaren extreem schofterig en houdt er tactieken op na die in de jodenwijken van 2de WO niet hadden misstaan. Eerdere voorbeelden waren al het vastbinden van jongetjes van 6 op de Joodse Israëlische tanks om ze zo te gebruiken als menselijk schild en het tegenhouden van ambulances terwijl er mensen lagen dood te gaan.
Maar goed, vooral niets van zeggen, want dit is het Uitverkoren Volk en dit is nu eenmaal Hun Beloofde Land. Als je dit bericht niet tegenspreekt, lijk je wel verdacht veel op een antisemiet.
Hij heeft kritiek op Israël, natuurlijk is het een antisemiet. Ik durf te wedden dat hij ook de holocaust onkent, hell, waarschijnlijk heeft hij er aan meegewerkt.quote:
Ik vind het onterecht dat elke kritiek op Israël moet uitmonden in de beschuldiging van antisemitisme. De reden dat ik persoonlijk tegen die staat ben is niet omdat ik joden haat, maar omdat ik vind dat het oneerlijk is hoe land van Palestijnen is ingenomen op basis van een boekje van 2000 jaar oud, en hoe men daarbij delen van de bevolking uitmoordt. Maar nu ben ik zeker ook een antisemiet, omdat ik er tegen ben om Palestijnse kinderen te vermoorden?quote:
Waar heeft hij dat aangegeven?quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
En wat hij ook al eerder heeft toegegeven.
Niet luisteren naar de slinkse relnichtmaniertjes van DeParo. Ik heb gezegd dat als commentaar op Israël alleen maar door antisemieten gegeven wordt (iets wat de pro-Israël bevolking altijd roept namelijk), ik dan maar een antisemiet ben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat aangegeven?
Ja, het vreemde is dat ik DeParo ook bijvoorbeeld wees op het Deir Yassin Massacre: http://en.wikipedia.org/wiki/Deir_Yassin_massacre, maar hij blijft ontkennen dat Joodse kolonisten ook grote misdaden als genocides hebben gepleegd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet luisteren naar de slinkse relnichtmaniertjes van DeParo. Ik heb gezegd dat als commentaar op Israël alleen maar door antisemieten gegeven wordt (iets wat de pro-Israël bevolking altijd roept namelijk), ik dan maar een antisemiet ben.
Filmpjes of foto's zouden al fijn zijn. Tegenwoordig heeft iedereen wel een camera in z'n telefoon (zelfs in landen als Syrie en Libie) dus je zou zeggen dat het wel gefilmd kan worden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:07 schreef Nielsch het volgende:
Inderdaad, getuigenissen zijn niets waard. Zolang staatsterrorist Netanyahu niet persoonlijk verklaart dat Israël iets verkeerd heeft gedaan, heeft Israël ook niets verkeerd gedaan.
Ach, het is toch allemaal prima / noodzakelijk / goed te praten vanwege de Groot Zionistische Zaak, het Uitverkoren Volk, het Beloofde Land en dat soort quatsch...quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, het vreemde is dat ik DeParo ook bijvoorbeeld wees op het Deir Yassin Massacre: http://en.wikipedia.org/wiki/Deir_Yassin_massacre, maar hij blijft ontkennen dat Joodse kolonisten ook grote misdaden als genocides hebben gepleegd.
Ja, maar dat ze Palestijnse kinderen mishandelen, daar hebben ze geen hard bewijs voor. Ik ben er ooit geweest en hoe die Palestijnen daar behandeld worden is echt om te kotsen, maar dat neemt niet weg dat ik alles zomaar wil en kan geloven wat een (voor mij in ieder geval) anonieme bron zegt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:12 schreef Nielsch het volgende:
Er is genoeg bewijs dat Israël zich schuldig maakt aan oorlogsmisdaden en (staats)terrorisme. Gelukkig heeft Israël altijd een goed tegenargument: "ANTISEMIET!!!"
Sterker nog, daar is het Amerikaanse experiment genaamd de VS ook een prima voorbeeld van.quote:Op maandag 27 augustus 2012 01:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat is het tragische juist. Zodra een onderdrukte groep macht krijgt, gaan ze zelf onderdrukken. Daar is het Amerikaanse experiment met proefpersonen die speelden voor gevangenen en bewaarders een goed voorbeeld van.
Volgens mij heeft hij eerder gesteld dat hij het voor lief neemt om antisemiet genoemd te worden, niet dat hij zich daadwerkelijk als antisemiet ziet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
En wat hij ook al eerder heeft toegegeven.
Ergens.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waar heeft hij dat aangegeven?
Wat bedoel je met een wending naar rechts? Extreem-rechts bedoel je? Ik vind Joodse kolonisten eerlijk gezegd vaker extreem-rechts lijken, de parallellen met nazisme vind ik namelijk sterk, alleen gaat het om totaal tegenovergestelde zaken, maar veel methoden komen overeen. Als ik zie hoe Palestijnen behandeld worden vind ik dat van gelijkwaardig zoals jij weleens zegt, dan kan het wel in de grondwet staan, maar onder het Stalin-regime stond ook in de grondwet dat er vrijheid van meningsuiting was en vrijheid om te stemmen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ergens.
----
De discussie neemt weer een wending naar rechts zie ik.
Ik denk dat jij veel te weinig kennis hebt van de situatie om een dergelijke uitspraak te doen. Ik heb je al vaker gezegd meer bronnen te lezen en te gebruiken en je weigert het. Je denk dat een link, een boek, een filmpje of een vage site alles zegt. Als je er op die manier in blijft staan valt simpelweg geen discussie te voeren. Je simpele en incorrecte uitspraken als hierboven zitten dicht tegen de verwijten aan die je zelf maakt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:26 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een wending naar rechts? Extreem-rechts bedoel je? Ik vind Joodse kolonisten eerlijk gezegd vaker extreem-rechts lijken, de parallellen met nazisme vind ik namelijk sterk, alleen gaat het om totaal tegenovergestelde zaken, maar veel methoden komen overeen. Als ik zie hoe Palestijnen behandeld worden vind ik dat van gelijkwaardig zoals jij weleens zegt, dan kan het wel in de grondwet staan, maar onder het Stalin-regime stond ook in de grondwet dat er vrijheid van meningsuiting was en vrijheid om te stemmen.
Nee, ik heb het idee dat jij wilt dat ik pro-zionistische boeken lees en dan ervan overtuigd raak dat het zionisme dus goed is. Alleen jammer dat ook intellectuelen als Noam Chosmky tegen het zionisme zijn om goede redenen. Laat ik je de volgende vergelijking geven:quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat jij veel te weinig kennis hebt van de situatie om een dergelijke uitspraak te doen. Ik heb je al vaker gezegd meer bronnen te lezen en te gebruiken en je weigert het. Je denk dat een link, een boek, een filmpje of een vage site alles zegt. Als je er op die manier in blijft staan valt simpelweg geen discussie te voeren. Je simpele en incorrecte uitspraken als hierboven zitten dicht tegen de verwijten aan die je zelf maakt.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, maar dat ze Palestijnse kinderen mishandelen, daar hebben ze geen hard bewijs voor. Ik ben er ooit geweest en hoe die Palestijnen daar behandeld worden is echt om te kotsen, maar dat neemt niet weg dat ik alles zomaar wil en kan geloven wat een (voor mij in ieder geval) anonieme bron zegt.
Je hoeft niet te luisteren naar de tips die ik je presenteer, van mij mag je zoveel luisteren naar de niet-historicus Noam Chomsky die volgens jou pretendeert historicus te zijn, maar ga dan niet lopen zeiken dat je niet serieus wordt genomen want je hebt wel degelijk de kans gehad zo.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, ik heb het idee dat jij wilt dat ik pro-zionistische boeken lees en dan ervan overtuigd raak dat het zionisme dus goed is. Alleen jammer dat ook intellectuelen als Noam Chosmky tegen het zionisme zijn om goede redenen. Laat ik je de volgende vergelijking geven:
Zijn de Aboriginals verhuist naar Europa? Zijn ze vervolgd door de Duitsers? Hebben ze een conflict met de Palestijnen? Zijn de Australiers de nieuwe Nazi's?quote:De Aboriginals zijn vervolgd door Australiërs. (Net als Joden in Europa.) Volgens hun geloof zijn bepaalde gebieden van Australië heilig land. (Net als voor Joden Palestina is.) Stel voor dat ze nu naar die gebieden gingen, waar al Australiërs wonen, en ze beginnen Australiërs weg te jagen omdat het heilige grond is en omdat ze zelf vervolgd zijn. Ben jij het daarmee eens?
De stenengooiers van vroeger proberen nu Abbas van zijn Fatah-troon te stoten. Waar Arafat vroeger vrachtwagens vol stenen naar Palestijnse scholen liet rijden, waar de kinderen vrij kregen om stenen te gooien, daar probeert de jeugd van toen nu nog verder te komen en is het niet geheel ondenkbaar dat zij achter de dood van Arafat zitten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dit soort dingen worden niet zomaar geroepen hoor, er is altijd bewijs. En je kunt altijd blijven ontkennen. Ik weet zeker dat mensen deze video ook weer kunnen goedpraten(je weet niet of dat wel een Israelische soldaat is, dat jongetje heeft er zelf om gevraagd, de soldaat in kwestie is bezeten door kwade geesten, Hamas is veel erger etc).
Kun jij mij nu ook uitleggen wáarom die vergelijking nergens op slaat?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je hoeft niet te luisteren naar de tips die ik je presenteer, van mij mag je zoveel luisteren naar de niet-historicus Noam Chomsky die volgens jou pretendeert historicus te zijn, maar ga dan niet lopen zeiken dat je niet serieus wordt genomen want je hebt wel degelijk de kans gehad zo.
[..]
Zijn de Aboriginals verhuist naar Europa? Zijn ze vervolgd door de Duitsers? Hebben ze een conflict met de Palestijnen? Zijn de Australiers de nieuwe Nazi's?
Je maakt een gebrek aan kennis niet goed met idiote vergelijkingen die nergens op slaan. Als ik een uitspraak doe over de Aboriginals heeft dat met hun situatie te maken, niet met die van de Palestijnen, of de Joden dat staat los van elkaar hoe graag jij dat ook anders zou zien.
Zit je hier nou sarcastisch te doen of ben je echt zo kortzichtig?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:11 schreef Hathor het volgende:
Gaan we weer filmpjes posten van die zogenaamde onschuldige palestijnse kinderen?
Het is allemaal een complot!quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
De stenengooiers van vroeger proberen nu Abbas van zijn Fatah-troon te stoten. Waar Arafat vroeger vrachtwagens vol stenen naar Palestijnse scholen liet rijden, waar de kinderen vrij kregen om stenen te gooien, daar probeert de jeugd van toen nu nog verder te komen en is het niet geheel ondenkbaar dat zij achter de dood van Arafat zitten.
Daarnaast zijn die filmpjes inderdaad vaak hoogst onbetrouwbaar en zelfs vaak in scene gezet.
Ja want:quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:11 schreef Hathor het volgende:
Gaan we weer filmpjes posten van die zogenaamde onschuldige palestijnse kinderen?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Filmpjes of foto's zouden al fijn zijn.
Heeft geen zin. Dan wordt er geroepen dat de filmpjes fake zijn of in scene gezet. Als jij dan zegt dat dit niet zo is ben je een antisemiet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Filmpjes of foto's zouden al fijn zijn. Tegenwoordig heeft iedereen wel een camera in z'n telefoon (zelfs in landen als Syrie en Libie) dus je zou zeggen dat het wel gefilmd kan worden.
Die filmpjes zeggen me helemaal niks, ik heb ook genoeg van dat soort materiaal gezien waarin van dat soort jochies stenen lopen te gooien naar elke auto met een Israelische kentekenplaat of molotov coctails naar militaire voertuigen. Als je dan een schop tegen je flikker krijgt ga dan ook niet lopen miepen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:16 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Zit je hier nou sarcastisch te doen of ben je echt zo kortzichtig?
Waarom doen ze dat denk je? Zomaar? Als jouw land ingenomen zou worden en als jij totaal geen rechten krijgt om normaal naar school te kunnen ofzo, dan zou jij ook zeggen: Oh ja, natuurlijk is dat omdat ze het goed met ons voorhebben, laat ik ze maar niet aanvallen want dat zijn zulke vriendelijke mensen, die al onze rechten ontnemen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die filmpjes zeggen me helemaal niks, ik heb ook genoeg van dat soort materiaal gezien waarin van dat soort jochies stenen lopen te gooien naar elke auto met een Israelische kentekenplaat of molotov coctails naar militaire voertuigen. Als je dan een schop tegen je flikker krijgt ga dan ook niet lopen miepen.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat denk je? Zomaar? Als jouw land ingenomen zou worden en als jij totaal geen rechten krijgt om normaal naar school te kunnen ofzo, dan zou jij ook zeggen: Oh ja, natuurlijk is dat omdat ze het goed met ons voorhebben, laat ik ze maar niet aanvallen want dat zijn zulke vriendelijke mensen, die al onze rechten ontnemen.
Lezen is moeilijk geworden?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Kun jij mij nu ook uitleggen wáarom die vergelijking nergens op slaat?
Er reizen anders Zwitserse wetenschappers af naar Ramallah om zijn lijk te onderzoeken zo, er zijn simpelweg sterke aanwijzingen, dus doe eens even niet zo dom want de enige die bij de vage praatjes van BNW zich thuis mag voelen dat ben jij en dat weet je heel erg goed!quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het is allemaal een complot!Jij gelooft ook in de illuminati zeker of een wereldwijd complot tegen Israël?
Ik ga hier niet meer op in, want alles wat ik aanbreng om mijn standpunt te verdedigen, zie jij als een groot complot tegen Israël en de Joden, dan heeft het geen zin meer wat je ook aanvoert. Misschien kun je het wel goed vinden met de mensen in BNW.quote:
Ik zie het helemaal niet als een groot complot man, wtf loop je nou te ouwehoeren, ik zeg alleen maar dat die kinderen niet zo onschuldig zijn als sommigen hier denken, dat ze vanaf zeer jonge leeftijd worden gehersenspoeld om de joden te haten, en dat er op zo'n manier nooit vrede in die regio kan komen. Joden deugen niet, dat weet ik zelf ook wel, maar Palestijnen sporen helemaal niet. Alles bij elkaar vind ik dat die twee debiele volken elkaar wel verdienen, ze zoeken het maar lekker gezellig uit daar in dat heilige kutland van ze.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik ga hier niet meer op in, want alles wat ik aanbreng om mijn standpunt te verdedigen, zie jij als een groot complot tegen Israël en de Joden, dan heeft het geen zin meer wat je ook aanvoert. Misschien kun je het wel goed vinden met de mensen in BNW.
Nee, ik snap het simpelweg niet. Jij bent van mening dat je de situatie in Israël nergens mee kan vergelijken, maar waarom blijft voor mij een groot raadsel. Jij zal wel veel slimmer dan mij zijn.quote:
Daar heb ik het niet over, alles wat zegt dat Palestijnen onderdrukt worden is propaganda van Palestijnen of Arabieren tegen de Joden. Als alles dat is dan kun je ook gewoon nooit meer iets gebruiken als argument, dus stop ik maar, want het zionisme heeft per definitie gelijk, omdat alles tegen het zionisme een complot tegen het zionisme is en in scene gezet.quote:Er reizen anders Zwitserse wetenschappers af naar Ramallah om zijn lijk te onderzoeken zo, er zijn simpelweg sterke aanwijzingen, dus doe eens even niet zo dom want de enige die bij de vage praatjes van BNW zich thuis mag voelen dat ben jij en dat weet je heel erg goed!
Dat stelt hij omdat menig poster hem dat in het verleden heeft verweten, terecht overigens, maar goed. Ik ben het wat betreft niet met je eens dat ze beide niet sporen, vrede moet mogelijk zijn, dat blijf ik volhouden maar daar moeten beide partijen grote offers voor brengen en Israel dient niet bang te zijn om de nederzettingen te ontmantelen wat ze in het verleden ook hebben geprobeerd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal niet als een groot complot man, wtf loop je nou te ouwehoeren, ik zeg alleen maar dat die kinderen niet zo onschuldig zijn als sommigen hier denken, dat ze vanaf zeer jonge leeftijd worden gehersenspoeld om de joden te haten, en dat er op zo'n manier nooit vrede in die regio kan komen. Joden deugen niet, dat weet ik zelf ook wel, maar Palestijnen sporen helemaal niet. Alles bij elkaar vind ik dat die twee debiele volken elkaar wel verdienen, ze zoeken het maar lekker gezellig uit daar in dat heilige kutland van ze.
Een van de gerapporteerde behandelingen betreft een jongetje van vier. Israëlische soldaten nemen regelmatig een Palestijnse woning in, waarbij ze het gezin naar één kamer verbannen. Dit kleine jongetje moest plassen en de vader kwam dat aan de soldaten vertellen. Maar nee, ze werden tegengehouden tot het kind het in zijn broek deed. Een geval van ernstige vernedering.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie het helemaal niet als een groot complot man, wtf loop je nou te ouwehoeren, ik zeg alleen maar dat die kinderen niet zo onschuldig zijn als sommigen hier denken, dat ze vanaf zeer jonge leeftijd worden gehersenspoeld om de joden te haten, en dat er op zo'n manier nooit vrede in die regio kan komen. Joden deugen niet, dat weet ik zelf ook wel, maar Palestijnen sporen helemaal niet. Alles bij elkaar vind ik dat die twee debiele volken elkaar wel verdienen, ze zoeken het maar lekker gezellig uit daar in dat heilige kutland van ze.
Herhaal eens wat ik heb geschreven.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, ik snap het simpelweg niet. Jij bent van mening dat je de situatie in Israël nergens mee kan vergelijken, maar waarom blijft voor mij een groot raadsel. Jij zal wel veel slimmer dan mij zijn.
Als je nu eens terugleest wat je zelf schrijft, en daarna afvraagt waarom een normale discussie op FOK met jou simpelweg niet mogelijk is, als je het dan begrijpt dan denk ik dat je al een hele grote stap in de goede richting hebt gemaakt zeg.quote:Daar heb ik het niet over, alles wat zegt dat Palestijnen onderdrukt worden is propaganda van Palestijnen of Arabieren tegen de Joden. Als alles dat is dan kun je ook gewoon nooit meer iets gebruiken als argument, dus stop ik maar, want het zionisme heeft per definitie gelijk, omdat alles tegen het zionisme een complot tegen het zionisme is en in scene gezet.
Wat voor maatregelen worden er eigenlijk genomen tegen die settlers? Want dat is vaak de bron van alle ellende.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat stelt hij omdat menig poster hem dat in het verleden heeft verweten, terecht overigens, maar goed. Ik ben het wat betreft niet met je eens dat ze beide niet sporen, vrede moet mogelijk zijn, dat blijf ik volhouden maar daar moeten beide partijen grote offers voor brengen en Israel dient niet bang te zijn om de nederzettingen te ontmantelen wat ze in het verleden ook hebben geprobeerd.
Opvoedkundige tik heet dat onder uitverkorenen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Een van de gerapporteerde behandelingen betreft een jongetje van vier.
Zindelijkheidstraining erbij, gratis en voor nietsquote:Israëlische soldaten nemen regelmatig een Palestijnse woning in, waarbij ze het gezin naar één kamer verbannen. Dit kleine jongetje moest plassen en de vader kwam dat aan de soldaten vertellen. Maar nee, ze werden tegengehouden tot het kind het in zijn broek deed. Een geval van ernstige vernedering.
Je zegt dat het hier om Joden gaat die door Duitsers vervolgd zijn en daar om Aboriginals door Australiërs etc., met uitzondering van de concentratiekampen en rassenwetten zie ik het verschil niet zo wat betreft vervolging, uitmoorden en minderwaardig behandeld worden. Het verschil is ook dat Joden onwettig bepaalde gebieden innemen in Israël, en aboriginals dat niet proberen maar juist via de wet proberen om meer rechten te krijgen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Herhaal eens wat ik heb geschreven.
Als je nu eens terugleest wat je zelf schrijft, en daarna afvraagt waarom een normale discussie op FOK met jou simpelweg niet mogelijk is, als je het dan begrijpt dan denk ik dat je al een hele grote stap in de goede richting hebt gemaakt zeg.quote:Als je nu eens terugleest wat je zelf schrijft, en daarna afvraagt waarom een normale discussie op FOK met jou simpelweg niet mogelijk is, als je het dan begrijpt dan denk ik dat je al een hele grote stap in de goede richting hebt gemaakt zeg.
Je doelt op het Stanford prison experiment?quote:Op maandag 27 augustus 2012 01:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat is het tragische juist. Zodra een onderdrukte groep macht krijgt, gaan ze zelf onderdrukken. Daar is het Amerikaanse experiment met proefpersonen die speelden voor gevangenen en bewaarders een goed voorbeeld van.
Dude,seriously?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Opvoedkundige tik heet dat onder uitverkorenen.
[..]
Zindelijkheidstraining erbij, gratis en voor niets
Hij is sarcastisch en het klopt inderdaad dat dit soort wandaden door zionistische joden worden begaan. Ik hoop dan ook dat er meer anti-zionistische joden komen die verstandig genoeg zijn om in te zien hoe verwerpelijk het zionisme is.quote:
Fuck de Aboriginals!quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Hij is sarcastisch en het klopt inderdaad dat dit soort wandaden door zionistische joden worden begaan. Ik hoop dan ook dat er meer anti-zionistische joden komen die verstandig genoeg zijn om in te zien hoe verwerpelijk het zionisme is.
Rustig maar, hij is sarcastisch. Helaas zijn er ook genoeg debiele Zionisten zoals DeParo die het stiekem allemaal prachtig vinden als een Palestijns jochie van 6 z'n tanden uit z'n bek geschopt krijgt door een Israëlische soldaat (en het in het openbaar ontkennen dat dit soort dingen gebeuren).quote:
Als dat gebeurt vind ik dat afschuwelijk. Ik denk dat jij dat juist prachtig vindt want dan heb je zogenaamd iets om te zeiken of het nu echt is of niet dus.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rustig maar, hij is sarcastisch. Helaas zijn er ook genoeg debiele Zionisten zoals DeParo die het stiekem allemaal prachtig vinden als een Palestijns jochie van 6 z'n tanden uit z'n bek geschopt krijgt door een Israëlische soldaat (en het in het openbaar ontkennen dat dit soort dingen gebeuren).
Dit is een emotionele reactie. Je voelt je in het nauw gedreven omdat je zelf ook doorkrijgt hoe absurd jouw stellingname is om te verdedigen hoe kleine Palestijnse kinderen op een wrede manier aangevallen worden, dus ga je nog verder ontkennen hoe onrechtvaardig het is door dit soort reacties. Jammer dat wij dit doorhebben. Ik hoop wel dat je je menselijkheid eens laat overheersen in plaats van je ideologie. Ideologie boven individuen stellen is fout, of dat nou bij communisme, nationaal-socialisme of bij zionisme gebeurt, helaas trap jij erin en doe je precies hetzelfde als de communisten en de nazi's, zolang het de ideologie dient, maakt het niet uit dat kleine kindjes van 4 jaar oud een levenslang trauma wordt aangedaan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Fuck de Aboriginals!
Fuck de Indianen!
Ik had mijn twijfels,maar tis duidelijk. Dankquote:Op maandag 27 augustus 2012 17:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rustig maar, hij is sarcastisch. Helaas zijn er ook genoeg debiele Zionisten zoals DeParo die het stiekem allemaal prachtig vinden als een Palestijns jochie van 6 z'n tanden uit z'n bek geschopt krijgt door een Israëlische soldaat (en het in het openbaar ontkennen dat dit soort dingen gebeuren).
Grapjas, probeer dit soort leugens maar te verkopen op BNW, ik ga graag in discussie met mensen die zich echt hebben ingelezen maar daar hoor jij niet bij. Ik heb je de kans gegeven jezelf te verrijken op het gebied van kennis maar je weigert stelselmatig. Er zijn genoeg objectieve bronnen maar ook die wil je niet lezen. Ik begin daarom echt aan jouw intenties te twijfelen als je zo bevooroordeeld een discussie binnenstapt met als aanleiding jouw geliefde brandbom! En wat zeg je dan tegen de kinderen in een Israelische schoolbus die werd opgeblazen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dit is een emotionele reactie. Je voelt je in het nauw gedreven omdat je zelf ook doorkrijgt hoe absurd jouw stellingname is om te verdedigen hoe kleine Palestijnse kinderen op een wrede manier aangevallen worden, dus ga je nog verder ontkennen hoe onrechtvaardig het is door dit soort reacties. Jammer dat wij dit doorhebben. Ik hoop wel dat je je menselijkheid eens laat overheersen in plaats van je ideologie. Ideologie boven individuen stellen is fout, of dat nou bij communisme, nationaal-socialisme of bij zionisme gebeurt, helaas trap jij erin en doe je precies hetzelfde als de communisten en de nazi's, zolang het de ideologie dient, maakt het niet uit dat kleine kindjes van 4 jaar oud een levenslang trauma wordt aangedaan.
Waar zou dat door komen dat er aanslagen op Israëliërs gepleegd worden? Omdat al die boze gemene Arabieren gewoon een hekel aan ze hebben toch, zonder reden? Dat iemands land wordt ingenomen heeft daar niks mee te maken natuurlijk. Ik vind dat Palestijnen volledig in hun gelijk staan, omdat de Indianen en Aboriginals dat ook stonden, het verschil is dat het leed van Palestijnen wél gedocumenteerd is op filmbeelden etc., alleen wordt er door Israël te weinig aan gedaan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Grapjas, probeer dit soort leugens maar te verkopen op BNW, ik ga graag in discussie met mensen die zich echt hebben ingelezen maar daar hoor jij niet bij. Ik heb je de kans gegeven jezelf te verrijken op het gebied van kennis maar je weigert stelselmatig. Er zijn genoeg objectieve bronnen maar ook die wil he niet lezen. Ik begin daarom echt aan jouw intwnries te twijfelen als je zo bevooroordeeld een discussie binnenstapt met als aanleiding jouw geliefde brandbom! En wat zeg je dan tegen de kinderen in een Israelische schoolbus die werd opgeblazen?
Jij wilt heel graag iets zien. Dat kan iets anders zijn dan de daadwerkelijke situatie.
Dat ik dat ontken heb jij ervan gemaakt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik kan het toch nooit winnen van jou, want jij zegt altijd dat ik teveel naar een kant kijk, terwijl je zelf ook negeert hoe Palestijnen aangevallen zijn en worden door orthodoxe joden. Het staat zelfs in kranten en dagbladen en dan ontken je het nog! Jij gelooft gewoon in complotten, ik raad je dus aan om naar BNW te gaan om over een wereldwijd complot te praten tegen het zionisme, maar niet hierzo daarmee aan te komen.
Nee, jij zei dat Palestijnen alleen onderdrukt worden door hun eigen machthebbers en niet door zionisten, een massamoord is een zware vorm van onderdrukking.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ik dat ontken heb jij ervan gemaakt.
Zionisten zijn ten eerste niet alleen orthodoxe Joden. Ten tweede hebben aanvallen vsn orthodoxe Joden inderdaad weinig te maken met onderdrukking immers zijn zij niet de machthebbers.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, jij zei dat Palestijnen alleen onderdrukt worden door hun eigen machthebbers en niet door zionisten, een massamoord is een zware vorm van onderdrukking.
Nee, maar dat komt er wel steeds meer aan, vanwege de invloed van zionisten en orthodoxe Joden op het beleid. En dat klopt, ook onder christenen heb je zionisten. Toch blijft mijn vraag die je niet beantwoordt: Hebben BEIDE kanten grove misdaden gepleegd en niet alleen de Palestijnen? Hebben zionisten ook grove misdaden gepleegd of is dit niet zo, zoals jij eerder stelde?quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zionisten zijn ten eerste niet alleen orthodoxe Joden. Ten tweede hebben aanvallen vsn orthodoxe Joden inderdaad weinig te maken met onderdrukking immers zijn zij niet de machthebbers.
Ten eerste ben jij degene die niet inhoudelijk reageert. Ten tweede haal je twee topics door elkaar den ik.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt er wel steeds meer aan, vanwege de invloed van zionisten en orthodoxe Joden op het beleid. En dat klopt, ook onder christenen heb je zionisten. Toch blijft mijn vraag die je niet beantwoordt: Hebben BEIDE kanten grove misdaden gepleegd en niet alleen de Palestijnen? Hebben zionisten ook grove misdaden gepleegd of is dit niet zo, zoals jij eerder stelde?
Ik zie niet zo in wat machthebber zijn ermee te maken heeft of zionisten misdaden hebben gepleegd? En ik haal inderdaad twee topics door elkaar.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ten eerste ben jij degene die niet inhoudelijk reageert. Ten tweede haal je twee topics door elkaar den ik.
Als er bewijzen zijn dat kinderen als menselijke schild gebruikt worden dan is wat nu gebeurt standaard procedure.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:03 schreef bijdehand het volgende:
'aldus een verklaring'
Je kan zoveel verklaren om je vijand de grond in te boren
Als je als volwassene naar Israel emigreert dan ben je natuurlijk gewoon onderdrukker, je kiest er voor deel uit te maken en te profiteren van een onderdrukkende bevolkingspolitiek. Als je Israelische jood bent en in een nederzetting gaat wonen ben je gewoon een onderdrukker, klaar. Dus als terroristen van Palestijnse zijde een bomaanslag willen plegen moeten ze nog behoorlijk hun best doen om veel onschuldige burgers te treffen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zionisten zijn ten eerste niet alleen orthodoxe Joden. Ten tweede hebben aanvallen vsn orthodoxe Joden inderdaad weinig te maken met onderdrukking immers zijn zij niet de machthebbers.
Als een Israelier een andere Israelier berooft heeft een misdaad door mogelijk een zionist plaatsgevonden. Als een Palestijn een andere Palestijn berooft is dat een misdaad door een Palestijn. Twee zaken die los staan van elkaar maar ook het onderwerp jij bent dus volstrekt onduidelijk met je termen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik zie niet zo in wat machthebber zijn ermee te maken heeft of zionisten misdaden hebben gepleegd? En ik haal inderdaad twee topics door elkaar.
De Joodse kolonisten zijn nogmaals niet de machthebbers dus hoe kunnen ze dan de Palestijnen onderdrukken?quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:19 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik raad aan om zelf tussen de Palestijnen te gaan leven DeParo. Ze worden niet door Joodse kolonisten onderdrukt volgens jou, dus zoek ze eens op en praat met ze over hoe ze behandeld worden door de kolonisten. Je was toch al van plan erheen te gaan.
Je plaatst nu een mening meer niet en dat ook nog eens zonder argumenten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je als volwassene naar Israel emigreert dan ben je natuurlijk gewoon onderdrukker, je kiest er voor deel uit te maken en te profiteren van een onderdrukkende bevolkingspolitiek. Als je Israelische jood bent en in een nederzetting gaat wonen ben je gewoon een onderdrukker, klaar. Dus als terroristen van Palestijnse zijde een bomaanslag willen plegen moeten ze nog behoorlijk hun best doen om veel onschuldige burgers te treffen.
De Marokkanen hier in Nederland zijn niet de machthebbers, dus hoe kunnen ze dan oude mensen, joden en homo's onderdrukken!quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Joodse kolonisten zijn nogmaals niet de machthebbers dus hoe kunnen ze dan de Palestijnen onderdrukken?
Ik wil verder met met jou samen eens naar de Palestijnse gebieden reizen om daar eens een tijdje te verblijven, dan wel damen met jou en daarna of daarvoor gaan we naar een Joodse familie bijvoorbeeld zo!
Dat doen zij dan ook niet........... en wie beweert van wel mag terug naar school om haar of zijn Nederlands bij te spijkeren.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:48 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
De Marokkanen hier in Nederland zijn niet de machthebbers, dus hoe kunnen ze dan oude mensen, joden en homo's onderdrukken!
Ja tuurlijk, die Marokkanen die homo's wegpestten waren niet aan het onderdrukken. Die marokkanen die mensen lastig vallen zoals onder andere bij mijn vader was, die onderdrukken ook niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat doen zij dan ook niet........... en wie beweert van wel mag terug naar school om haar of zijn Nederlands bij te spijkeren.
Nee die onderdrukken niet nee en als je denkt van wel neem ik aan dat je nog op de basisschool zit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, die Marokkanen die homo's wegpestten waren niet aan het onderdrukken. Die marokkanen die mensen lastig vallen zoals onder andere bij mijn vader was, die onderdrukken ook niet.
Nee, misschien zit jij er nog op:quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee die onderdrukken niet nee en als je denkt van wel neem ik aan dat je nog op de basisschool zit
Terechte klacht, ook al eerder gesteld, en ja nu werk ik daar zelf aan mee maar de klacht al eerder gemaakt. Daarnaast dient er eerst onderzocht te worden voordat je kan concluderen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:00 schreef Disana het volgende:
Waarom moet het in vier topics tot vervelens toe over hetzelfde gaan? Dit topic gaat over Israëlische soldaten die Palestijnse kinderen slecht behandelen, maar behalve mijn eigen post lees ik daar niets over.
Onderdrukking kan slechts plaatsvinden door een bepaalde machthebber.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, misschien zit jij er nog op:
Repressie of onderdrukking wordt gebruikt in de volgende betekenissen:
het neerslaan van een opstand of oproer;
de systematische wanbehandeling van een individu of groep door een andere groep.
Maar als ik dan verhaal van de interviews met de soldaten op de radio, reageert er geen hond; zelfs degene niet die met droge ogen beweert dat de kinderen niet onschuldig zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Terechte klacht, ook al eerder gesteld, en ja nu werk ik daar zelf aan mee maar de klacht al eerder gemaakt. Daarnaast dient er eerst onderzocht te worden voordat je kan concluderen.
Omdat sommige leden kritiek op Israël niet kunnen hebben. Wie kritiek op Israël wil hebben moet steeds bij het begin van het conflict beginnen om aan te tonen dat ze fout zitten. Bewijs als getuigenverklaringen en videobeelden worden ook afgedaan als nep en niet kloppend.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:00 schreef Disana het volgende:
Waarom moet het in vier topics tot vervelens toe over hetzelfde gaan? Dit topic gaat over Israëlische soldaten die Palestijnse kinderen slecht behandelen, maar behalve mijn eigen post lees ik daar niets over.
Zo gaat het inderdaad. Zo tergend vervelend.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat sommige leden kritiek op Israël niet kunnen hebben. Wie kritiek op Israël wil hebben moet steeds bij het begin van het conflict beginnen om aan te tonen dat ze fout zitten. Bewijs als getuigenverklaringen en videobeelden worden ook afgedaan als nep en niet kloppend.
Nee, maar volgens DeParo is het niet zo en DeParo spreekt altijd de waarheid zegt hij uit betrouwbare bronnen, dus die Israëlische soldaten liegen en Palestijnse kinderen worden niet onderdrukt door Israëliërs.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo gaat het inderdaad. Zo tergend vervelend.
Mij lijkt dat het rapport voldoende bewijs is van het feit dat Palestijnse kinderen door Israëlische soldaten slecht behandeld tot mishandeld worden. Het komt op mij heel vreemd over om de getuigenissen van nota bene de soldaten zelf in twijfel te trekken. Dat e.e.a. mede het gevolg is van het meedogenloze legeroptreden tegen de Palestijnen, maakt de geloofwaardigheid des te groter.
Ik heb het elders al geplaatst (ironisch genoeg) maar als de verhalen van deze soldaten kloppen dient dat gewoon aangepakt te worden. Op basis van vergelijkbare situaties heb ik er het volste vertrouwen in dat dat ook gebeurt meen ik. Echter is het verkeerd om dit soort voorbeelden zonder bewijs te generaliseren voor een hele groep het hele leger in dit geval.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar als ik dan verhaal van de interviews met de soldaten op de radio, reageert er geen hond; zelfs degene niet die met droge ogen beweert dat de kinderen niet onschuldig zijn.
Wat jou betreft vraag ik me wel eens af of je wordt beloond voor het overal en altijd voor de joodse/Israëlische zaak in de bres springen. Vier topics volposten lijkt me normaliter niet zo'n pretje.
Als je soms op mij doelt..ik had even wat te doen IRL, in tegenstelling tot anderen hier heb ik niet 24 uur de tijd om hier te gaan zitten ouwehoeren. Dat er wat militairen gewetenswroeging krijgen is een doodnormaal menselijk trekje, die gasten zullen het dan ook niet lang maken in het IDF. En inderdaad, er zijn geen onschuldigen in dit conflict, of het nou een volwassen militair is of een palestijns jochie, ze staan loodrecht tegenover elkaar, en dat zal ook niet snel veranderen daar ook. Het IDF moet wel medogenloos optreden, ze hebben namelijk te maken met een even medogenloze opponent.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar als ik dan verhaal van de interviews met de soldaten op de radio, reageert er geen hond; zelfs degene niet die met droge ogen beweert dat de kinderen niet onschuldig zijn.
Wat jou betreft vraag ik me wel eens af of je wordt beloond voor het overal en altijd voor de joodse/Israëlische zaak in de bres springen. Vier topics volposten lijkt me normaliter niet zo'n pretje.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb het elders al geplaatst (ironisch genoeg) maar als de verhalen van deze soldaten kloppen dient dat gewoon aangepakt te worden. Op basis van vergelijkbare situaties heb ik er het volste vertrouwen in dat dat ook gebeurt meen ik. Echter is het verkeerd om dit soort voorbeelden zonder bewijs te generaliseren voor een hele groep het hele leger in dit geval.
Wat betreft dat andere wil ik elders wel antwoord geven maar om ontopic te blijven niet hier dus voor het goede voorbeeld te geven hier ook.
Jij beweert echt met droge ogen dat zelfs een jongetje van vier niet onschuldig is? En zijn vader ook niet, terwijl hun huis werd geconfisqueerd zodat het leger op z'n gemak de omgeving kon verkennen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je soms op mij doelt..ik had even wat te doen IRL, in tegenstelling tot anderen hier heb ik niet 24 uur de tijd om hier te gaan zitten ouwehoeren. Dat er wat militairen gewetenswroeging krijgen is een doodnormaal menselijk trekje, die gasten zullen het dan ook niet lang maken in het IDF. En inderdaad, er zijn geen onschuldigen in dit conflict, of het nou een volwassen militair is of een palestijns jochie, ze staan loodrecht tegenover elkaar, en dat zal ook niet snel veranderen daar ook. Het IDF moet wel medogenloos optreden, ze hebben namelijk te maken met een even medogenloze opponent.
Nee, dit heeft alles te maken met identiteitsvorming en onderdrukking. Als hij in de 18de eeuw had geleefd, en jij had het Amerikaanse systeem bekritiseerd van het uitroeien van indianen, de Indian Removal Act uit 1830 en de genocide op indianen in South Dakota, en hij was een Amerikaan geweest of had een hoop Amerikaanse familie gehad, zou hij dat ook allemaal recht zitten lullen en ook beweren dat een 4-jarige indiaan schuldig is aan het conflict tussen Amerikaanse kolonisten en indianen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij beweert echt met droge ogen dat zelfs een jongetje van vier niet onschuldig is? En zijn vader ook niet, terwijl hun huis werd geconfisqueerd zodat het leger op z'n gemak de omgeving kon verkennen?
Dat geeft wel aan hoe effectief de propaganda op sommigen inwerkt.
Het leger heeft het verslag anders al van de hand gewezen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb het elders al geplaatst (ironisch genoeg) maar als de verhalen van deze soldaten kloppen dient dat gewoon aangepakt te worden. Op basis van vergelijkbare situaties heb ik er het volste vertrouwen in dat dat ook gebeurt meen ik. Echter is het verkeerd om dit soort voorbeelden zonder bewijs te generaliseren voor een hele groep het hele leger in dit geval.
Wat betreft dat andere wil ik elders wel antwoord geven maar om ontopic te blijven niet hier dus voor het goede voorbeeld te geven hier ook.
edit: een ban?quote:
Hoe verrassend ..quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het leger heeft het verslag anders al van de hand gewezen.
quote:Israeli military goes unpunished in Rachel Corrie case
Rachel Corrie is niet Palestijns maar een Amerikaanse vrouw. Door het Israelische leger doodgereden met een bulldozer. Nadat hij al 1 keer over haar heengereden was zette hij de bulldozer in z'n achteruit om er nog een keer overheen te rijden.
Dit schijnt ook gefilmd te zijn;quote:"She was standing on top of a pile of earth," fellow activist and eyewitness Richard Purssell, from Brighton, said at the time.
"The driver cannot have failed to see her. As the blade pushed the pile, the earth rose up. Rachel slid down the pile. It looks as if her foot got caught. The driver didn't slow down; he just ran over her. Then he reversed the bulldozer back over her again," Purssell added.
....
"Rachel Corrie was killed while non-violently protesting home demolitions and injustice in Gaza, and today, this court has given its stamp of approval to flawed and illegal practices that failed to protect civilian life, he added.
From 2000 to 2004, the Israeli military demolished around 1,700 homes in Rafah, leaving about 17,000 people homeless, according to the Israeli human rights organization B'Tselem.
Dat denk ik niet, desalniettemin dienen zij zich gewoon aan de wetten en regels te houden als ieder ander Israelier, zouden ze dat niet doen dan kunnen ze ook worden vervolgd en vastgezet indien dat nodig is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat voor maatregelen worden er eigenlijk genomen tegen die settlers? Want dat is vaak de bron van alle ellende.
Dan zullen ze daar wel een reden voor hebben gehad!quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Het leger heeft het verslag anders al van de hand gewezen.
Gefeliciteerd of iets in die richting?quote:
Als DeParo denkt dat het uberhaupt mogelijk is dat Israelische soldaten ook maar in staat zijn tot liegen dan is hij natuurlijk een vuile anti-semiet, zoveel is duidelijk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, maar volgens DeParo is het niet zo en DeParo spreekt altijd de waarheid zegt hij uit betrouwbare bronnen, dus die Israëlische soldaten liegen en Palestijnse kinderen worden niet onderdrukt door Israëliërs.
Dat iemand vervolgd kan worden betekent niet dat het ook gebeurt. Want dat is nou juist het probleem, het wordt gewoon niet vervolgd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, desalniettemin dienen zij zich gewoon aan de wetten en regels te houden als ieder ander Israelier, zouden ze dat niet doen dan kunnen ze ook worden vervolgd en vastgezet indien dat nodig is.
http://www.yesh-din.org/infoitem.asp?infocatid=142quote:According to Yesh Din's data, about 90 percent of complaints filed by Palestinians against Israeli citizens who harm them and their property end without any indictments.
http://www.dci-palestine.(...)old-boy-human-shieldquote:Since April 2004, DCI-Palestine has documented 15 cases involving Palestinian children being used as human shields by the Israeli army. Fourteen of the 15 cases, occurred after the Israeli High Court of Justice ruled the practice to be illegal in October 2005, suggesting that the army is not effectively implementing the Court's decision. So far, Majed's is the only case in which an investigation has been initiated.
Jij vindt dat de Palestijnen volledig in hun gelijk staan omdat je een filmpje hebt gezien waar een kolonist een brandbom in een school zou hebben gesmeten? Wat een kolderargumentatie is dat!quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waar zou dat door komen dat er aanslagen op Israëliërs gepleegd worden? Omdat al die boze gemene Arabieren gewoon een hekel aan ze hebben toch, zonder reden? Dat iemands land wordt ingenomen heeft daar niks mee te maken natuurlijk. Ik vind dat Palestijnen volledig in hun gelijk staan, omdat de Indianen en Aboriginals dat ook stonden, het verschil is dat het leed van Palestijnen wél gedocumenteerd is op filmbeelden etc., alleen wordt er door Israël te weinig aan gedaan.
Er staat dat veel gevallen mogelijk niet tot een aanklacht leiden, maar kennelijk worden ze wel onderzocht en wordt geprobeerd ze te vervolgen, als je het volgens het rechtssysteem probeert te doen dan is dat simpelweg niet altijd even makkelijk mogelijk om te doen. Overigens negeer je wel even vrolijk het stuk op de site waarin heel groot staat aangegeven dat zo'n kolonist wel is veroordeeld tot een behoorlijk lange celstraf zelfs daar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat iemand vervolgd kan worden betekent niet dat het ook gebeurt. Want dat is nou juist het probleem, het wordt gewoon niet vervolgd.
Ik vind dat er ook bepaalde misstanden zijn, zeker binnen de Palestijnse gebied en de nederzettingen, dat dient ook keihard te worden aangepakt. Het Israelische rechtssysteem probeert dat wel degelijk, maar je dient wel te begrijpen dat het tot dusverre voor een groot deel afhankelijk is van de aanvoer van onderzoek een aanklachten, Israel heeft een eerlijk rechtssysteem maar dat betekent niet dat iedereen onpartijdig is of zelfs probeert te zijn en dan heb ik het niet bepaald over rechters. Dat er mensenrechtenorganisaties als Yesh Din zijn laat alleen maar zien wat mogelijk is binnen Israel en tot welk niveau er altijd gestreefd zal worden naar rechtvaardigheid voor iedereen en dat vind ik mooi, ik ben niet voor corruptie of voor misstanden en wil Israel niet vervallen tot een regime zoals in vijandige buurlanden, dan dient het altijd bezorgd te zijn wat betreft deze zaken.quote:
Dus het hooggerechtshof heeft het als illegaal laten blijken en er is een onderzoek ingesteld waar het mogelijk bewezen kan worden dat dit alsnog is toegepast? Dat lijkt me dan duidelijk zeg!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |