SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere zeer smaakvolle gerechten zijn Krustenbraten, varkensvlees met zwoerd dat in de oven gebraden wordt waarbij de zwoerd krokant knapperig wordt. Een ware traktatie.
Schupfnudel zijn een soort noedels gemaakt van aardappel en bloem. Deze worden gebakken, goddelijk lekker.
Maultaschen zijn een soort grote gevulde pasta
Verder zijn er natuurlijk honderden soorten brood die zo veel vakmanschap vereisen dat een bakker uit Nederland er nooit aan zal beginnen, heerlijk, ik hou van goed brood.
Er zijn vele vele worst variaties, en vooral de worsten uit Hessen vind ik erg lekker (gerookte rundsworst, mmm).
De gebaksoorten om te smullen.
De bieren en de wijnen, verrukkelijk.
Wat men niet kan is koffie zetten.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Ik had toch echt open een nieuw deel geklikt dacht ik..quote:
ik heb er een reeks van gemaaktquote:Op zondag 26 augustus 2012 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had toch echt open een nieuw deel geklikt dacht ik..
ik vind het heerlijk om Rote Grutze op te warmen, en dan op ijskoude vanillevla te doen, en dan lekker smullenquote:
Tennisballen! Ik kon mijn ex niet kwaaier krijgen dan ze zo te noemenquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn favoriet zijn hefeklöße, met bosbessen. M'n vriend is Duits, en zijn oma maakt de lekkerste....
Berlinerbollen heten in Berlijn trouwens Pfannkuchenquote:
En in Keulen is een Halve Hahn een broodje van roggemeel met kaas.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Berlinerbollen heten in Berlijn trouwens Pfannkuchen
Is mijn ervaring ook, je kan bij een gemiddelde Biergarten goed en goedkoop eten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:00 schreef Ludd het volgende:
Schwarzbierfleisch mit Klöße.![]()
Overigens vind ik niet alleen de Duitse keuken onderschat, maar ook het ui eten in Duitsland an sich. Scherpe prijzen en meestal correcte bediening.
Opvallend trouwens dat Duitse grüner Kohl, boerenkool is en geen Nederlandse groene kool. Ik zie me zelf nog wel een keer de mist ingaan met een recept.quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Gisteren kohlrouladen gemaakt.
http://www.marions-kochbuch.de/rezept/0250.htm
Ik deed het met groene kool (wirsing) en kalfsgehakt.
Recept please? Ik heb het vorige week in Nancy voor het eerst gegeten, zo lekkerquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Net 3 Liter Federweisser en 3 Liter Roter Sauzer gekocht, ga nu Flammkuchen bakken.
Witbrooddeeg maken, maar langer en soepeler kneden dan normaal. Oven op 250 graden voorverwarmen. Heel dun uitrollen. Creme fraiche mengen met wat zout, peper en wat knoflook en er dun op uit smeren.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Recept please? Ik heb het vorige week in Nancy voor het eerst gegeten, zo lekker![]()
Ow en niet echt keuken, maar Duitse wijnBremmer Calmont Riesling
Van Klöße, die meelballen, ben ik ook niet weg. Maar een goede knödel met ui/look, peterselie en ei, eventueel aangevuld met doorregen spek vind ik erg lekker. Eet ik vaak als ik in Sachsen ben, staat daar bijna overal wel op de kaart.quote:
Wellicht heb ik nooit goeie gehad, ik heb afgeleerd ze te bestellen. Geef mij maar gewoon een goede gekookte aardappel of puree.quote:Op zondag 9 september 2012 11:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Van Klöße, die meelballen, ben ik ook niet weg. Maar een goede knödel met ui/look, peterselie en ei, eventueel aangevuld met doorregen spek vind ik erg lekker. Eet ik vaak als ik in Sachsen ben, staat daar bijna overal wel op de kaart.
ik wil het nog een keer zelf maken, nu krijg ik af en toe een stuk van kennissen, zo lekker omnomnomquote:Op zaterdag 22 september 2012 18:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Mijn oma maakte dat altijd (die was Duits). Heerlijk met die room ertussen
Ik heb ooit een stuk van een boerengoudse gehad die door kaasmijt was aangevallen. Dat was best lekker, wat voller en een beetje prikkelend zoals bij hele oude kaas (de mijt was er wel afgehaald)quote:
Een goed beeld van de Asiatische keuken zijn ook de conimex producten bij de AH?quote:Op zondag 23 september 2012 10:10 schreef RobinOok het volgende:
Vanaf morgen Duitse dagen bij de Lidl.
[ link | afbeelding ]
Witte worst, curryworst, varkensschenkel, eierspätzle en meer van dat soort zut kwaliteitsproducten.
quote:Op zondag 23 september 2012 10:49 schreef RobinOok het volgende:
Pfffff, over zuurpruimen gesproken, Piet. Sodeju zeg. Je lijkt wel een duitser, zo ongelofelijk weinig gevoel voor humor jij op kunt brengen. Echt alles, maar dan ook alles wat ik zeg vat jij op als sneer. Ik heb het al eerder gezegd: ik kan daar helemaal niks mee. Als jij alles wat ik zeg alleen maar negatief wilt opvatten, ga gerust je gang, maar ik doe niet mee.
Voor wie het wel interesseert: de Lidl heeft de komende week dus Duitse dingen in de aanbieding.
oh, dit is humor?quote:Op zondag 23 september 2012 10:10 schreef RobinOok het volgende:
Witte worst, curryworst, varkensschenkel, eierspätzle en meer van dat soort zut kwaliteitsproducten.
Een Duits grapje zonder humor?quote:Op zondag 23 september 2012 11:47 schreef RobinOok het volgende:
Allereerst is het gewoon aardigheid dat ik hier even meld dat er Duitse Dagen bij de Lidl zijn en daarbij maak ik een grapje ja.
Oh man oh man oh man, wat zul jij het zwaar hebben in je leven als je overal het negatieve in ziet.
Moet eerlijk zeggen, ik kende het niet. Maar het schijnt het in europa enige echt verbreide gerecht te zijn met insecten te zijn.quote:
Lekkerquote:Op zondag 30 september 2012 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Gerookte verse mettworstjes met zuurkool en aardappels.
Soep vooraf, een rundvleessoep met Kasenockerl.
Lees dit deel en het vorige eens door?quote:Op zondag 30 september 2012 16:48 schreef Ordos20 het volgende:
Okay, van dit topic krijg ik dus plots zin om van de week Duits te gaan koken..... nu alleen nog een aantal goede recepten om vriendin mee te verassen. Hints?
Jep, dat is idd Oostenrijks.quote:Op zondag 30 september 2012 20:22 schreef MaLo het volgende:
Mijn dochter is zo dol op frittatensuppe. Runderbouillon met pannenkoekreepjes (maar volgens mij is dat meer Oostenrijks dan Duits).
En ik ben juist stapel op duits gebak, zoveel beter dan die zoete meuk hier.quote:Op zondag 30 september 2012 20:11 schreef Ordos20 het volgende:
Wat ik wel altijd jammer vond in Duitsland (toen ik er nog werkte) waren de kuchen. Vooral samen met de slagroom was het altijd zo...... flauw. Ik miste wel de zoetigheid die wij hier in Nederland er altijd van maken. Ze waren ook altijd superblij als ik van mijn bedrijf een taart kreeg.
Maar de broodjes, daar kan inderdaad Nederland weer niet aan tippen.
Kwestie van smaak dan misschien? Ik gooi dan ook suiker in voorgezoete oploskoffie...... ja ik ben best een zoetekauwquote:Op zondag 30 september 2012 21:39 schreef mootie het volgende:
[..]
En ik ben juist stapel op duits gebak, zoveel beter dan die zoete meuk hier.
Suikerloze slagroom, zo lekker. En ik ben inderdaad totaal geen zoetekauw.quote:Op zondag 30 september 2012 21:40 schreef Ordos20 het volgende:
[..]
Kwestie van smaak dan misschien? Ik gooi dan ook suiker in voorgezoete oploskoffie...... ja ik ben best een zoetekauw
Ik hoop dat je ze niet gebakken en al hebt meegenomenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:40 schreef Curiosity het volgende:
Vandaag reibekuchen gegeten, die had ik laatst mee genomen uit Kleve.
Hoe bak je ze?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ze niet gebakken en al hebt meegenomen
Ik maak ze meestal zelf. Aan een hand vol aardappelen, een uitje, een ei en een eetlepel bloem heb je voldoende.
In een flinke laag zonnebloemolie. En als de eerste uit elkaar dondert, moet er nog wat meer bloem bij.quote:
Ik ga me er toch maar weer eens aan wagen. Vind het zo lekker, maar ze lukken nooit zo goed.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In een flinke laag zonnebloemolie. En als de eerste uit elkaar dondert, moet er nog wat meer bloem bij.
Ik gebruik dit recept meestal (de bovenste, maar dan met olie ipv vet). Soms moet er wat meer bloem bij als de aardappelen erg vochtig zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:59 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ga me er toch maar weer eens aan wagen. Vind het zo lekker, maar ze lukken nooit zo goed.
Ongebakken en per stuk ingevroren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ze niet gebakken en al hebt meegenomen
Ik maak ze meestal zelf. Aan een hand vol aardappelen, een uitje, een ei en een eetlepel bloem heb je voldoende.
Gehaktbal van varkensvlees frikadelle, zonder n dusquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:53 schreef SanAnt het volgende:
Iemand een recept voor de duitse frikandel ??(is een soort van hamburger) erg lekker
Ah het is dus frikadelle ,nu heb ik op google eindelijk gevonden wat ik zochtquote:Op vrijdag 31 mei 2013 20:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gehaktbal van varkensvlees frikadelle, zonder n dus
Gewoon varkensgehakt of half om half nemen, uitjes worden er meestal doorheen gehakt, de kruiden die worden gebruikt bevatten minder peper dan de nederlandse gehaktmix, maar wat mosterdpoeder bijvoorbeeld. Je kan er dus mosterd en nootmuskaat door doen. Ei en paneermeel als je dat wilt gebruiken.
Als je er ballen van maakt, kan je ze ook in een roomsaus met kappertjes garen, dan heb je (valse, want hoort eigenlijk met kalfsgehakt maar vrijwel niemand doet dat) Königsberger Klopse
datquote:
Klinkt als brauerei Schiffchen in de Altstadtquote:Op zondag 2 juni 2013 18:53 schreef travelman het volgende:
Gisteren düsseldorfer Rostbraten met Bratkartoffeln gegeten; die smaakte wel erg goed!! Altje erbij en genieten!
Zur Uel (Rathinger Strasse)quote:Op zondag 2 juni 2013 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt als brauerei Schiffchen in de Altstadt
Ah, meer de kant van de binnenstad waar (tenminste, toen ik er nog woonde) de studenten uithingen.quote:
uit welke streek/deelstaat? of welk soort brood?quote:
Ik vind kalfsragout erin erg lekker, maar zeer lastig te makenquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:08 schreef stavromulabeta het volgende:
Piet, heb jij nog specifieke aanraders voor wat betreft Maultaschen-recepten?
Ik ben nu deze aan het maken, maar ik zou er best wat meer mee willen experimenteren (zonder alle 1000 recepten die ik met google vindt uit te moeten proberen om het kaf van het koren te scheiden).
Hmmm, klinkt wel interessant, wordt een soort kruising tussen een ravioli en een kroketquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind kalfsragout erin erg lekker, maar zeer lastig te maken
Jep, helemaal niets wat laat zien wat hij wilde laten zienquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:13 schreef RobinOok het volgende:
Alle vooroordelen bevestigd in een uurtje. Met als kers op de appelmoes wat gekwezel over Das Boet. Hahahahhaha, ik heb er in ieder geval smakelijk om kunnen lachen. Thanks Rick.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |