Gerard Joling blij met 1 miljoen kijkers Sterren SpringenSuper Saturday krijgt vandaag zijn vervolg. Na de spraakmakende eerste aflevering van Sterren Springen op Zaterdag is het de grote vraag of SBS 6 zijn leidersrol weet vast te houden. Mij lijkt dat kat in ‘t bakkie, de voorsprong ten opzichte van Beat the Best (RTL 4) en Strictly Come Dancing (Avro) was vorige week zo groot, dat je het niet zomaar overbrugt. Maar Gerard Joling is daar een stuk minder zeker van. “De concurrentie blijft moordend. Je moet ook maar afwachten of de mensen die vorige week keken het leuk vinden om nu weer te kijken. Ik ben daar heel voorzichtig in. Als we rond het miljoen blijven hangen, dank ik God op mijn blote knietjes.”
Joling was vorige week overigens ook erg voorzichtig; desgevraagd zette hij toen in op een half miljoen kijkers voor Sterren Springen, het werden er uiteindelijk 1,4 miljoen. Nederland 1 en RTL 4 bleven onder het miljoen hangen.
De presentator heeft zich niet bemoeid met de casting, wel denkt hij mee over de uitzending. “Dus welke kandidaat voorin de uitzending zit en wie later. Vorige week zat iedereen natuurlijk op Patty Brard te wachten”, vertelt hij in Half Acht Live. “Vanavond zullen dat Terror Jaap, Emile Ratelband en Kelly zijn. Al springt Ralf Mackenbach ook fantastisch. Ik vind eigenlijk iedereen leuk, het is entertainment ten top!”
Na de smak van Patty Brard vorige week, benadrukt Joling dat deelname aan de show niet zonder gevaren is. “Als je een salto springt, moet je alles dicht bij elkaar houden èn de billen samen knijpen. Als je dat vergeet of je strekt te vroeg uit, dan is het gelijk mis. Bij Patty was haar lip stuk, een lichte whiplash en een lichte hersenschudding.” Gerard weet: “De schroeven zijn het lastigst. Je moet dan een halve draai maken. Yuri van Gelder en Ralf Mackenbach zal dat wel lukken. Terror Jaap gaat het ook doen. Ik weet niet of dat gaat lukken.”
En of Gerard zelf nog eens van de duikplank gaat? “Je hebt dat spotje toch gezien? Dat ben ik. Ik zal het laten zien in de laatste aflevering!”
http://zappen.blog.nl/sbs(...)ers-sterren-springenWaarom heeft hij Gordon niet uitgenodigd