En China moet er nu ook aan geloven:
Producent Eyeworks heeft haar tv-hit Sterren Springen verkocht aan China. Tv-station Zhejian TV gaat dit jaar dertien afleveringen uitzenden op prime time. Dat heeft het bedrijf van Reinout Oerlemans donderdag laten weten. Du Fang, vicepresident van Zhejiang TV, is dolblij met de tweede Nederlandse show in korte tijd. “De Chinese versie van Sterren Springen zal een van de belangrijkste shows van ZJTV worden, samen met China Dream Show en The Voice of China.“
The Voice of China van Talpa was vorig jaar een immens groot succes op de zender en nu komt daar een nieuwe Nederlandse show bij. “We zijn verheugd en enthousiast om samen te werken met Eyeworks aan dit spannende nieuwe format. Met China die bekend staat om het Olympisch Schoonspringen, hebben we al een aanzienlijk aantal sterren die willen deelnemen en een geweldig publiek in afwachting van hun prestaties“, zegt Fang.
Ook voor Reinout Oerlemans is het spannend. “We zijn enorm enthousiast om te gaan werken met Zhejiang TV om Sterren Springen naar China te brengen dit jaar. Voor mij persoonlijk een hele nieuwe ervaring. Met De IQ Test heb ik al wel in Japan mogen werken maar niet eerder in China. Ik kijk daar erg naar uit.”
Recent werd al duidelijk dat Sterren Springen ook is verkocht aan Telefe in Argentinië, het eerste land in Zuid-Amerika. Sterren Springen zal dit jaar in nog meer grote landen starten, waaronder, Frankrijk (TF1), Australië (Seven Network) en ABC Network in Amerika met de Olympische kampioenen Greg Louganis en David Boudia.
Bron