Ah toch fijn dat ze voor twintig kinderen over de hele wereld als voorbeeld zal blijven gelden.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:27 schreef svetan het volgende:
De meesten of de plaatselijke zeilclub hier in Duitsland zijn weer terug van vacantie en ik ben er, na mijn toch iets langer verblijf in de usa, ook weer eens binnengelopen. Ook de Laura's tocht van St. Maarten naar Whangarei is door de jeugd voortdurend gevolgt en ze zijn ontzettent jaloers op haar prestaties en doorzettingsvermogen. Ik denk wel dat ze hier nog lange jaren als voorbeeld zal gelden.
dit komt in elk geval naar buiten toe, op de site van Laura wordt dit soort kritsche notes niet geplaatst. alleen positiefe dingen over Lauraquote:
En welke "achtergronden" kent men dan in NZ?quote:Op donderdag 6 september 2012 18:55 schreef svetan het volgende:
Ook bij de rest van het verhaal ligt de negatieviteit er zo dik bovenop dat, met de achtergronden die men in NZ kent, het eerder een steuntje in de rug van Laura is.
De Nederlandse geheime dienst staat erachter en financiert ze stiekem. Waarom dacht je dat Nederland een begrotingstekort heeft?quote:Op donderdag 6 september 2012 19:02 schreef sp3c het volgende:
dat Laura mobbing team is er trouwens wel 1 van de lange adem of niet
Klopt grotendeels. Want naast overheidsfinanciering nemen ze ook genoegen met sponsoring door gewone burgers. Ik heb vanmiddag nog een tientje overgemaakt via de site lauramobbing.nl. Maar eigenlijk doe ik dat vooral omdat 10% van de inkomsten naar Artsen Zonder Grenzen gaan.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En welke "achtergronden" kent men dan in NZ?
[..]
De Nederlandse geheime dienst staat erachter en financiert ze stiekem. Waarom dacht je dat Nederland een begrotingstekort heeft?
Het hele Laura Dekker mobbing bestaat helemaal niet, is misschien een idee voor je om in TRU the opperen. Verder is het natuurlijk onzin om te zeggen dat de mening van 1 persoon een slecht licht op Nederland werpt.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:55 schreef svetan het volgende:
Ik denk eerder dat de reactie van die Marieke de Vries een slecht licht op Nederland werpt. Deze bijdrage toont wel overduidelijk de handtekening van het "Laura dekker Mobbing Team" en bevestigd alleen maar Laura's statements waarom ze een nieuw leven in NZ wil beginnen.
Vooral over dat gemiereneuk over de preciese geboorteplek lacht men zich daar dood omdat ze zulke mierenneukerij daar niet kennen. Ook bij de rest van het verhaal ligt de negatieviteit er zo dik bovenop dat, met de achtergronden die men in NZ kent, het eerder een steuntje in de rug van Laura is.
Ik had gelukkig deze maand twee tientjes over, dus kon het mooi verdelen. Overigens gaat 10% naar het bestrijden van honger in de wereld, dat is net even wat anders. Ja ik weet dat het mierenneukerig is, maar ik ben nu eenmaal een Nederlander hè.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:36 schreef sp3c het volgende:
was ik ook van plan maar Amsterdam kan eredivisie ijshockey niet meer betalen dus heb ik deze maand mijn tientje daar naartoe overgemaakt ... mooie is dat 10% van de inkomsten worden ingezet voor het oplossen van honger in de hele wereld!
volgende maand mob ik weer met je mee
Ik denk eigenlijk dat het gedeelte over de planning van de bevalling in Nieuw Zeeland, de poging om zich daar te vestigen en de daarop volgende uitzetting weinig sympatie voor de Dekkers zullen genereren.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:55 schreef svetan het volgende:
Ik denk eerder dat de reactie van die Marieke de Vries een slecht licht op Nederland werpt. Deze bijdrage toont wel overduidelijk de handtekening van het "Laura dekker Mobbing Team" en bevestigd alleen maar Laura's statements waarom ze een nieuw leven in NZ wil beginnen.
Vooral over dat gemiereneuk over de preciese geboorteplek lacht men zich daar dood omdat ze zulke mierenneukerij daar niet kennen. Ook bij de rest van het verhaal ligt de negatieviteit er zo dik bovenop dat, met de achtergronden die men in NZ kent, het eerder een steuntje in de rug van Laura is.
Die zouden allang een file over haar moeten hebben. Een 16-jarig meisje dat zonder ouders naar NZ komt, zonder schooldiploma, zonder werk en geen contacten heeft, anders dan "vrienden van mijn ouders en wat mensen die ik onderweg heb leren kennen"? Zou al bij het vertrek uit Sint Maarten een red flag moeten zijn voor ze.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:46 schreef MrFoureyes het volgende:
Zou NZ Jeugdzorg nog in beeld komen? Die zijn in alle opzichten superieur aan hun Nederlandse collega's.
Ze heeft geld weten af te troggelen van mensen voor haar vakantie reisje (inclusief vakantie en af en toe een reisje naar Nederland) Ik ben er niet bang voor. Die verzint vast wel iets waar mensen geld voor gaan geven zodat ze haar ding kan blijven doen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:36 schreef Ockham het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het daar met haar gaat.
Haar reis is uitzonderlijk goed verlopen met heel, heel weinig pech.
Ze heeft een slim koppie maar ze zal ook dom werk accepteren.
Ik hoop dat ze iets op zeilgebied vindt.
Erg spannend dit nieuwe levensdeel van iemand die ik bewonder.
Waar hebben we van kunnen genieten dan? Van die spaarzame minimalistische blogjes die alleen maar op het binnen harken van nog meer geld gericht leken, en die vermoedelijk uit rancune niet eens meer in onze taal worden opgesteld? Van al die slechte foto's waar niemand wijzer van werd? Of van alle spontaan gegeven leuke en informatieve interviews die nooit plaatsvonden?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:54 schreef Ockham het volgende:
Jammer dat je zo in het leven staat Paddy.
Waarom kun je niet mee genieten met iemand anders?
En het is echt niet alleen maar plezier wat Laura beleefd heeft.
Er zijn ook tijden geweest dat ze de zee vervloekt heeft.
laat haar dat maar niet horen. Laura is niet een gewoon mens.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:25 schreef Ockham het volgende:
Wat een verwachtingen, wat een verwachtingen.
Laura is een heel gewoon meisje dat slechts 1 bijzondere eigenschap heeft. Ze kan goed zeilen.
Jij verwacht een hemels meisje dat alles kan.
Accepteer nou eens dat Laura een gewoon meisje is.
Zonder rekening te houden met anderen (familie, vrienden)!quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:35 schreef svetan het volgende:
Ze is een doorzetter en ze maakt waar waarvoor ze gaat.
De familie Dekker was een bron van vermaak, dat zeker. Fok! mag trots op zichzelf zijn dat het de enige plek was waar ongeregeldheden, jokkebrokkerij en mooipraterij ongehinderd besproken mochten worden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:23 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, ze was wél inspiratie voor een succesvolle reeks met 61 topics, dát moet je haar toch nageven?
Deze week zit ik hier alweer 5 jaar, en zoveel armer dan in NL is het denk ik niet hoor. Natuurlijk zijn er hier arme mensen, maar die heb je in NL ook. Maar je moet wel je eigen broek ophouden ja. En of Laura daarop is voorbereid, dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen...quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:46 schreef MrFoureyes het volgende:
Dat geluk zal zich nog moeten bewijzen. Kosten van levensonderhoud zijn gelijk aan of hoger dan in Nederland, salarissen veel lager, slechte sociale voorzieningen, langzaam en onvolledig werkende publieke sector - kortom, echt geen luilekkerland. Twee vrienden van ons zijn net teruggekomen uit Auckland (verpleegster en aannemer), die hebben de laatste vijf jaar in diepe armoede geleefd. De werkloosheid is hoog, allemaal los/vast werk voor de helft van een Ned. salaris. Reken ook niet op een uitkering - je kunt niet, zoals Dick Dekker, een jaar of vijftien in de bijstand zitten en dan ondertussen wat hobbyen met boten.
Er zijn natuurlijk mogelijkheden, zoals in elk land, maar of die mogelijkheden ook voldoen aan de wensenlijst van Zeilmeisje is maar de vraag.
Dat valt anders wel mee denk ik. Bijna niemand hier gebruikt 'state houses', en particulier huren maakt het hen weinig uit. En opleidingen kijken ook nergens naar (iets waar minderjarige Chinese studenten nog wel eens misbruik van maken wanneer ze hun visum overblijven).quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:46 schreef MrFoureyes het volgende:
Sowieso is ze tot haar twintigste minderjarig en tot haar 18e is ze voor de meeste rechtshandelingen onbekwaam. Er zal dus een wettelijke vertegenwoordiger moeten worden komen als ze iets wil huren of een opleiding wil volgen.
Ik hoor anders ook genoeg klachten over Child, Youth and Family hoor...quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:46 schreef MrFoureyes het volgende:
Zou NZ Jeugdzorg nog in beeld komen? Die zijn in alle opzichten superieur aan hun Nederlandse collega's.
Volgens Bob "Deckofficer" zou Laura miljoenen met haar boek verdienen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 08:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Gemiddeld inkomen per hoofd in dollars in 2011:
Nederland $ 43.339 / 10e plaats wereldranglijst
Nieuw Zeeland $ 30.108 / 30e plaats wereldranglijst
e.e.a. volgens de ranking van de Wereldbank.
Dat maakt Nieuw Zeeland natuurlijk nog steeds geen ontwikkelingsland, maar een derde minder inkomen bij vrijwel gelijke of hogere kosten voel je echt wel. En daar komt bij dat wie niet werkt, niet zal eten, en ook dat is heel anders dan Nederland.
Maar het meest interessante blijft niet het materiele aspect, maar eerder de vraag wat er gebeurt als iemand van zestien aan de andere kant van de wereld terechtkomt, zonder familie, vrienden, bekende omgeving.
Luister nog eens goed naar de interview(s). Er was geen spraak van mediaoptredens maar van "presentations".quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:15 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Miljoenen zullen het niet meteen zijn maar samen met de inkomsten van de film en de mediaoptredens in de komende tijd zal ze toch wel een inkomen hebben dat boven het gemiddelde ligt.
Nieuw-Zeelandse media, geen Amerikaanse media.quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:48 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
... lees weblog van 7-9...... daar staat duidelijk "media requests" hetgeen toch wat anders is als "presentation"
als Laura haar eigen sprookje blijft vohouden, kan New Zealand haar zo het land uittrappen, want dan is ze immers 100% Nederlandse, want geboren op een schip maar MET NEDERLANDSE NATIONALITEITquote:Op vrijdag 7 september 2012 09:35 schreef livelink het volgende:
In Nieuw Zeeland is inderdaad de wetgeving per 01-01-2006 gewijzigd. Mensen die in Nieuw Zeeland geboren worden krijgen niet meer automatisch de nationaliteit.
Maar als ik dit artikel zo lees, heeft Laura toch ook wel heel erg veel 'geluk' gehad dat ze toch in dat ziekenhuis is geboren en niet op de boot.
New Zealand citizenship by birth
In general, any person born in New Zealand (or on board a ship or aircraft registered in New Zealand) on or before 31 December 2005 is a New Zealand citizen by birth. The only exceptions are children who were born:
to a parent who, at the time of birth, was a foreign diplomat in New Zealand and had immunity from jurisdiction and neither parent was a New Zealand citizen
on a ship or aircraft registered in another country, or on an unregistered ship or aircraft of a government of a foreign country
to enemy alien parents (ie both father and mother were enemies and were not New Zealand, Commonwealth or Irish citizens or British protected persons ) in a place occupied by the enemy - though this situation has never occurred [ 11 ]
Children born in New Zealand (or on board a ship or aircraft registered in New Zealand) on or after 1 January 2006 will acquire New Zealand citizenship by birth only if at least one parent is a New Zealand citizen or permanent resident (including Australian citizens ). Children born to a parent who is a permanent resident of the Cook Islands , Niue or Tokelau also qualify.
bron
En dat afzetten tegen de vaste lasten...quote:Op zaterdag 8 september 2012 08:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Gemiddeld inkomen per hoofd in dollars in 2011
Voor iemand zonder discipline wordt het heel lastig om iets op te bouwen. Maar een groot deel hangt ook af van je mentaliteit. En een gedeelte van die mentaliteit heb je ook nodig voor het solozeilen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 08:53 schreef MrFoureyes het volgende:
de vraag wat er gebeurt als iemand van zestien aan de andere kant van de wereld terechtkomt, zonder familie, vrienden, bekende omgeving.
Het valt mij op, dat dit toch wel een een rode draad is die in veel contacten met Zeilmeisje te bespeuren valt. Denk aan Masmedia, Eyeworks, Mercer, De Alk, de reeks van woordvoerders, kleine sponsors, voormalige fans - vroeger of later (meestal vroeger dan later) is de supporter leeggeschud en begint de ruzie.quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:11 schreef Hammondorgel het volgende:
Blijkbaar heeft haar toenmalige manager ook geen vertrouwen meer in haar:
Lyall Mercer @LyallMercer
Great example of not letting facts hinder a nice story!! Laura Dekker's quest for independence via @nzherald nzherald.co.nz/nz/news/articl…
https://twitter.com/LyallMercer
De trots van Laura (en vader, die zegt dat ze precies is zoals hij) is juist dat ze zich niets laat vertellen. Door wie dan ook.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:51 schreef Logical het volgende:
[..]
En dat afzetten tegen de vaste lasten...
(benzine is hier 1/3 goedkoper, geen zorgverzekering want dat wordt van de belasting betaald, etc)
[..]
Voor iemand zonder discipline wordt het heel lastig om iets op te bouwen. Maar een groot deel hangt ook af van je mentaliteit. En een gedeelte van die mentaliteit heb je ook nodig voor het solozeilen.
Gelukkig voor Laura denk ik niet dat je een aardig persoon hoeft te zijn om goed terecht te komen. Maar of ze het allemaal gaat waarmaken, ik betwijfel het.
Tweet verwijderd!quote:Op zaterdag 8 september 2012 17:11 schreef Hammondorgel het volgende:
Lyall Mercer @LyallMercer
Great example of not letting facts hinder a nice story!! Laura Dekker's quest for independence via @nzherald nzherald.co.nz/nz/news/articl…
https://twitter.com/LyallMercer
En dat gaat zeer waarschijnlijk het probleem zijn ja. Allemaal leuk en aardig dat ze zo'n doorzetter is, maar met alleen die eigenschap red je het inderdaad alleen maar als je alles in je eentje doet. En dat is bijna onmogelijk, ook in een land als NZ.quote:Op maandag 10 september 2012 10:26 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
De trots van Laura (en vader, die zegt dat ze precies is zoals hij) is juist dat ze zich niets laat vertellen. Door wie dan ook.
Een werkgever of school moet zich dus echt niet in zijn hoofd halen om voor te schrijven wanneer je aanwezig moet zijn, en wat je dan moet doen. Dat is heiligschennis.
Ga je nou alweer beginnen over de inkomsten van de film? Weet je wel hoe lachwekkend die opmerking is? Ze gaat vrijwel zeker bijna niets verdienen aan de film, want er zit heel weinig geld in de documentaire industrie. Bovendien worden er tientallen zo niet honderden vergelijkbare films per jaar gemaakt, dus moeten ze eerst maar eens zorgen dat ze zich onderscheiden met de film.quote:Op zaterdag 8 september 2012 15:15 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel
Miljoenen zullen het niet meteen zijn maar samen met de inkomsten van de film en de mediaoptredens in de komende tijd zal ze toch wel een inkomen hebben dat boven het gemiddelde ligt.
@ MrFoureyes
Laura heeft welliswaar geen familie in NZ maar ik denk wel veel meer vrienden en mensen die haar daar ondersteunen dan een normale emigrant van kan dromen. Ze heeft haar zelfstandigheid en het vermogen zich snel aan andere situaties en omstandigheden aan te passen al wel bewezen.
Ik denk dat veel van die reacties, gewoon door de Dekkers zelf geschreven wordt. Ik kan me niet voorstellen dat er echt meerdere mensen zijn die exact dezelfde waanbeelden heeft als zij.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:00 schreef spijkerbroek het volgende:
william newton LEE 10-09-2012
i agree with what you said the DUTCH GOV. made you go thur a lot of SHIT. Dutch welfare is nonthing but a big prison. in this world. just another way to control the mass of people.
Daar zijn de conspiracy theories weer
John 10-09-2012
Hey Laura, <knip> For a person who hates publicity and fame, you're getting plenty.
Idd...
Ik zou zelfs "allowing" i.p.v. "getting" schrijven.
Nee, dat klopt. Maar ik bedoel meer dat het exact de visie en denkwijze van de Dekkers verwoord. Dat vind ik wat te frappant. En vaak ook eens om de zoveel tijd weer. Terwijl je zou denken dat de meeste volgers dat inmiddels wel zouden vergeten zijn. Ik snap nog best dat ze zouden roepen dat ze beter af is in NZ dan het verderfelijkequote:Op dinsdag 11 september 2012 17:47 schreef MrFoureyes het volgende:
Er zijn ook volksstammen die ervan overtuigd zijn dat het WTC in opdracht van de Amerikaanse regering is opgeblazen (is dat dan niet zo?).
In dat licht is de rol van de Nederlandse geheime dienst bij het laten verdwijnen van een boot en de poging om de huidige boot te laten zinken, eigenlijk helemaal niets bijzonders.
http://www.nzherald.co.nz(...)06&objectid=10832526quote:The truth about her parents - Dutch boatbuilder Dick Dekker, who prefers to be called Ron,
Wellicht.quote:Op maandag 17 september 2012 10:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Zou er aan de naam "Dick Dekker" een negatief imago hangen? Of wil hij voorkomen dat Engelssprekende mensen hem een lul noemen?
quote:Op maandag 17 september 2012 11:15 schreef Cynix ® het volgende:
Wellicht.
Hij heet Dick, noemt zich Ron, maar zijn bijnaam is 'Dubbel'.
Zijn ex-vrouw Babs heette vroeger trouwens 'Riet'.
Nee!quote:Op maandag 17 september 2012 10:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Zou er aan de naam "Dick Dekker" een negatief imago hangen? Of wil hij voorkomen dat Engelssprekende mensen hem een lul noemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |