Die crisis is een mondiaal probleem en helaas wie er ook regeert had, had dat niet kunnen voorkomen. En wat betreft de EU. Dat kun je niet meer terugdraaien. Die macht ligt inmiddels bij Brussel en geven dat niet meer af. Dan kun je maar beter partijen hebben die er het beste van willen maken mbt de EU en zoveel als mogelijk hun invloed kunnen uitoefenen. Meer kun je daar niet van maken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:14 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet! Doe dan het CDA er ook even bij.![]()
De drie grote bestuurders/regenten/graaiers/achterkamertjes/eurofielen* partijen die ons land hebben gebracht waar we nu zijn. Gematigd houdt in dat er geen échte keuzes gemaakt worden. Keuze die juist nu zeer belangrijk zijn. Daar kunnen de kleine (moeten we nog maar zien na 12/9) partijen belangrijke invloed op leveren.
* ) Doorhalen wat niet van toepassing is
Tja, toen alles nog hosanna was hoorde je niemand klagen over de VVD. Het is niet mijn partij. Maar daarom zou ik verwachten dat een partij zoals de PvDA ze in het gerail kan houden zodat je een middenweg creëert.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ja, ik ben serieus. De VVD heeft ruimschoots bewezen meer te doen voor de graaiende Nederlander, niet voor de hardwerkende.
In mijn beleving heeft een werkgever na twee contracten inhoudelijk genoeg kunnen beoordelen hoe een werknemer functioneert. Iemand die dan geen vast contract wil aanbieden doet dat na 4 contracten ook niet. Gelijktijdig wordt in mensen met een tijdelijk contract veel minder geinvesteerd en dus raken die mensne langzaam op achterstand op de arbeidsmarkt en tegen de tijd dat ze worden ingeruild voor een ander zitten ze dus met een probleem. Het is kortom volgens mij niet goed voor de werknemer dat die te lang in de situatie van een tijdelijk contract zit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat is daar het voordeel van in deze tijden? In een arbeidsmarkt waar sprake is van verzadiging zet je daarmee werknemers buitenspel. Hoe langer je voor een werkgever hebt gewerkt, hoe ongunstiger het wordt om nogmaals een contract te verlengen en hoe groter de kans is dat je al na twee contracten weer wordt ingewisseld voor een ander exemplaar en je weer thuis komt te zitten.. Een gevalletje van omgekeerde wereld.
Haha, GL die denkt dat de kolen en olie opraakt. Hilarisch gewoon. Ze zijn die linkse leugens zelf gaan geloven.quote:
Helaas, was er maar een onafhankelijke geest of strijder in de politiek, maar aangezien hij zijn zegje mag doen in de media weet je al meteen hoe afhankelijk hij is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:22 schreef tong80 het volgende:
Gelukkig eens een objectieve, onafhankelijke geest.
Kan je dat eens uiteenzetten? Wie zijn de graaiende Nederlanders?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ja, ik ben serieus. De VVD heeft ruimschoots bewezen meer te doen voor de graaiende Nederlander, niet voor de hardwerkende.
In de transport gaat dat ook zo. Drie keer een jaar contract, dan 3 maanden weg en dan mag je weer op komen draven. De eerste werkgever die mij dat flikt lag ik recht in zijn bek uit. Voor mij 10 anderen? Nou, dan neem je die toch? Als ik genaaid wil worden ga ik wel naar de hoeren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:51 schreef paddy het volgende:
Ik zou de partijen eens op willen roepen zekerheid te geven aan de burger. Een vast contract zorgt daarvoor. Mensen zullen weer sneller een huis kopen of goederen aanschaffen waar je niet aan begint wanneer er geen zekerheid is. Laten we nu gewoon realistisch blijven en inzien dat er meer minima en modaal is, dan rijk. Deze minima en modaal zorgen ervoor dat veel bedrijven draaiende blijven door hun koopkracht.
Valt die koopkracht weg, zullen ook de bedrijven het niet gaan overleven, wat weer zorgt voor een domino-effect want ontslagen....minder te besteden..etc etc
En wat vaste contracten aanbieden betreft? Na maximaal aantal maanden (en zo gaat het echt in veel bedrijven waaronder de bedrijven met laag/middengeschoold personeel die wat eenvoudiger vervangbaar is) zal je contract gewoon niet verlengd worden en vragen ze je na het verplicht aantal maanden opnieuw te solliciteren waarna je gewoon voor dezelfde baan weer aangenomen gaat worden. Controle daarop is er niet of houden de werknemers gewoon rekening mee.
Bij meerdere jonge werknemers meegemaakt.
En uiteraard moeten we allemaal bezuinigen, maar daar gaat al dat geld wat we uitgeven aan onzinnige besluiten niet echt helpen. Vooral 1000 euro extra belastingvoordeel voor elke werknemer is zo'n voorstel waarvan ik denk. Wanneer we die niet uitkeren kunnen we dus een stuk minder bezuinigen want er zijn nogal wat werknemers......dat x 1000!
Bankiers, politici zelf, Raden van Bestuur.....quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Kan je dat eens uiteenzetten? Wie zijn de graaiende Nederlanders?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Nogal logisch als we in de grootste economische crisis sinds de jaren '30 zitten.
Dan hebben we erg veel Bankiers, politici en Raden van Bestuur aangezien ze 31 zetels hebben.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Bankiers, politici zelf, Raden van Bestuur.....
Ik hoorde die consumerende werknemer anders geen vraagtekens bij een monetaire unie plaatsen toen hij lekker zonder te wisselen met de sleurhut de grens over kon en een euro voor een stokbroodje neer mocht tellen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]![]()
Exact, een crisis welke niet veroorzaakt is door de consumerende werknemer, maar die krijgt wel de rekening gepresenteerd. Die kreeg hem al van VVD-CDA, geholpen door PVV, later gevolgd door D66, GL en CU. Wientjes volgt nu ook door alvast te melden dat het de werknemer zal zijn, die zijn baantje zal kwijtraken, het zal niet de werkgever zijn die ook eens mee betaalt aan een crisis waar we met zijn allen in zitten, nee, die moet zijn winstmarges op peil houden
Mensen die het alsmaar over "graaiers" hebben behoren tot de fanatieke SP kliek en zijn nogal wereldvreemd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Kan je dat eens uiteenzetten? Wie zijn de graaiende Nederlanders?
Met de Euro is op zich ook niets mis, maarja, als je vervolgens merkt dat Griekenland de begrotingscijfers jarenlang mooier voorstelde dan ze waren en ook vele andere Europese landen het niet zo nauw namen met de afgesproken begrotingsgrenzen, dan heeft de consumerende werknemer die nu de rekening krijgt, wel degelijk te klagen. Zeker de Nederlandse werknemer, die al jaren een forse loonmatiging kent, zo gematigd momenteel dat de gemiddelde loonstijging al een tijdje onder de inflatie ligt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hoorde die consumerende werknemer anders geen vraagtekens bij een monetaire unie plaatsen toen hij lekker zonder te wisselen met de sleurhut de grens over kon en een euro voor een stokbroodje neer mocht tellen.
Zelfde geldt voor de "een huis voor iedereen" leus welke eind jaren 70 in zwang kwam. Het is gewoon opportuun geweest van iedereen, en geef ze/ons eens gelijk, iedereen is ook maar een mens. Maar die wens om een selecte groep af te schilderen als de bron van het kwaad is gewoon gelul. Iedereen was erbij.
Denk nou eens na man.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan dat niet vinden in hun programma. Ik kan me voorstellen dat ze van de periode van 3 maanden een jaar maken zodat deze truuk gewoon niet meer werkt. Je kunt ook die hele termijn gewoon afschaffen en zorgen dat mensen gewoon maximaal 2 of 3 keer bij dezelfde werkgever een flexcontract mag krijgen voor dezelfde functie en dat elk opvolgend contract als vast contract wordt beschouwd.
Komt natuurlijk volledig uit de lucht vallen deze crisis.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:47 schreef Vhiper het volgende:
Exact, een crisis welke niet veroorzaakt is door de consumerende werknemer
Alsof de crisis in Nederland is veroorzaaktquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Komt natuurlijk volledig uit de lucht vallen deze crisis.En wij waren allemaal onschuldige toeschouwers met te dure hypotheken, betalingen op afkoop en een ruim sociaal vangnet.
Maar wij hebben ook onze begroting al jaren niet sluitend. Dus hoe zit dat dan?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof de crisis in Nederland is veroorzaakt![]()
De crisis zit in Zuid Europa, wij hebben er last van omdat ze er daar een zooitje van hebben gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |