quote:Boxmeer verwijt Emile Roemer helemaal niets. De laatste dagen circuleren verhalen over het falen van Roemer als wethouder van dat stadje. Twee andere oud wethouders, en van de VVD, de ander van een plaatselijke partij, verklaren in De Volkskrant dat Roemer het tegendeel van een potverteerder was. Het college waarin Roemer zat had een slechte financiële situatie geërfd van de voorgangers. Roemer heeft juist heel veel gedaan om de situatie weer gezond te maken.
"Hij bezuinigde ook op sociale zaken, terwijl dat het stokpaardje van de SP is" Bron
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:47 schreef Prutzenberg het volgende:
Rechts Nederland wordt bang en slaat wild om zich heen.![]()
Ga eens in op de zaken die in de OP genoemd worden?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:47 schreef Prutzenberg het volgende:
Rechts Nederland wordt bang en slaat wild om zich heen.![]()
Net zoals dat verhaal over de begroting in Boxmeer in o.a. Elsevier.
Terwijl de plaatselijke VVD(!) lovend is over Roemer als wethouder.
[..]
"Flexwerken onmogelijk maken" ???quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ga eens in op de zaken die in de OP genoemd worden?
Er is nu al een MKB-schijf in de vennootschapsbelasting die procenten lager ligt dan die voor grote bedrijven. Heb je iets van voorkennis of gaat alles er als zoete koek in?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:38 schreef Wespensteek het volgende:
Ik denk dat Wientjes dit het ergste vindt:
"Kleine ondernemers krijgen van ons een eerlijkere kans bij overheidsopdrachten. Aan het voortrekken van grote bedrijven maken we een einde. De winstbelasting voor het kleinbedrijf houden we laag. Grote bedrijven laten we daarentegen een extra bijdrage leveren."
Ik lees gewoon wat er staat en heb geen reden aan te nemen dat ze het niet willen uitvoeren. Dat die schijf er is, ze schrijven " houden we laag" dat is wat lastig als er niet al een MKB schijf is. Dus eigenlijk weet ik niet wat jij wilt duidelijk maken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er is nu al een MKB-schijf in de vennootschapsbelasting die procenten lager ligt dan die voor grote bedrijven. Heb je iets van voorkennis of gaat alles er als zoete koek in?
En die is er dus al. Ergo: holle retoriek. Gericht op mensen zonder kennis. Het werkt kennelijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik lees gewoon wat er staat en heb geen reden aan te nemen dat ze het niet willen uitvoeren. Dat die schijf er is, ze schrijven " houden we laag" dat is wat lastig als er niet al een MKB schijf is. Dus eigenlijk weet ik niet wat jij wilt duidelijk maken.
Wat een onzin zeg, een toezegging om iets gelijk te houden is ook waardevolle informatie.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die is er dus al. Ergo: holle retoriek. Gericht op mensen zonder kennis. Het werkt kennelijk.
Waarom zou er een 'recht' op een vast contract moeten zijn?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
"Flexwerken onmogelijk maken" ???
"De flexibiliteit op de arbeidsmarkt is doorgeschoten en wordt ingeperkt. Mensen met tijdelijke contracten en andere vormen van onzeker werk (uitzendkrachten, oproepkrachten, nul-urencontracten) krijgen daarom eerder recht op een vast contract. Er komt een vergunningplicht voor uitzendbureaus." Er wordt niets onmogelijk gemaakt.
Geen idee, ik kan dat niet vinden in hun programma. Ik kan me voorstellen dat ze van de periode van 3 maanden een jaar maken zodat deze truuk gewoon niet meer werkt. Je kunt ook die hele termijn gewoon afschaffen en zorgen dat mensen gewoon maximaal 2 of 3 keer bij dezelfde werkgever een flexcontract mag krijgen voor dezelfde functie en dat elk opvolgend contract als vast contract wordt beschouwd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou er een 'recht' op een vast contract moeten zijn?
Het enige gevolg van het verbod op vier opeenvolgende tijdelijke contracten is dat flexwerkers na drie jaar 3 maanden werkloos thuis mogen zitten, een probleem dat ze anders niet gehad hadden. Vraag me af hoe de SP dat 'probleem' precies wil oplossen.
Wat is daar het voordeel van in deze tijden? In een arbeidsmarkt waar sprake is van verzadiging zet je daarmee werknemers buitenspel. Hoe langer je voor een werkgever hebt gewerkt, hoe ongunstiger het wordt om nogmaals een contract te verlengen en hoe groter de kans is dat je al na twee contracten weer wordt ingewisseld voor een ander exemplaar en je weer thuis komt te zitten.. Een gevalletje van omgekeerde wereld.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan dat niet vinden in hun programma. Ik kan me voorstellen dat ze van de periode van 3 maanden een jaar maken zodat deze truuk gewoon niet meer werkt. Je kunt ook die hele termijn gewoon afschaffen en zorgen dat mensen gewoon maximaal 2 of 3 keer bij dezelfde werkgever een flexcontract mag krijgen voor dezelfde functie en dat elk opvolgend contract als vast contract wordt beschouwd.
Dit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:
De neoliberalen zijn in paniek, ze hebben een monster gebaard. De PvdA ging volledig mee in de neoliberale logica maar wilde slechts de scherpe kantjes afvijlen, maar rechts moest zonodig die partij vernederen. Nu krijgen ze er een partij voor terug die de neoliberale logica wel ter discussie stelt en slaan ze in paniek om zich.
Ik moet daar wel om lachen.
Het is al veel eerder begonnen. Cohen was slechts het laatste slachtoffer.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Het is diep triest dat rechts het zover heeft laten komen dat we straks met de SP zitten opgezadeld. Maar goed Cohen heeft dit niet kunnen voorkomen maar heeft de PvDA de vernieling ingedraaid. Met Bos was dat zeker niet gebeurt. Een uitstekend politicus die jammer genoeg naar het bedrijfsleven is vertrokken.
Inderdaad, het is ingezet onder Wim Kok, die de "ideologische veren van de PvdA afschudde".quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is al veel eerder begonnen. Cohen was slechts het laatste slachtoffer.
Dat viel dan nog wel goed, was ook een goed idee trouwens. Maar Rechtsje-nooit-genoeg nam geen genoegen met gezellig polderen binnen neoliberale kaders, de beeldenstorm moest door de linkse kerk, ze moesten beschimpt, bespuugd en vernederd worden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, het is ingezet onder Wim Kok, die de "ideologische veren van de PvdA afschudde".
Bos een goede politicus? Nou, die heeft in de crisis m.i. toch wel wat steken laten vallen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:08 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Het is diep triest dat rechts het zover heeft laten komen dat we straks met de SP zitten opgezadeld. Maar goed Cohen heeft dit niet kunnen voorkomen maar heeft de PvDA de vernieling ingedraaid. Met Bos was dat zeker niet gebeurt. Een uitstekend politicus die jammer genoeg naar het bedrijfsleven is vertrokken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |