abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115947862
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Van oudsher zijn er veel wielerfans onder de voetbalfans.
I know, was meer dat ik nu niet inzag dat er daarnaar verwezen werd, terwijl ik dat in VBL wel had geweten ;)
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_115947909
Mochten ze Armstrong zijn 7 overwinningen afnemen dan weet ik niet of ik nog wel naar de Tour wil kijken in 2013. Of überhaupt naar wielrennen. :r
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115947972
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij dacht ook dat de uitzending van Buren weer was komen te vervallen? ;(
:D. Dat programma is ook onlosmakelijk met wielrennen verbonden, eigenlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_115948131
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_c1

quote:
(CNN) -- The U.S. Anti-Doping Agency said early Friday it will strip Lance Armstrong of his seven Tour de France titles and impose a lifetime ban, a move that came just hours after the cyclist announced he would no longer fight charges of illegal doping.
A formal announcement by the USADA is expected later in the day, "but his choosing not to contest the charges means that there will be a lifetime ban and a loss of all results beginning from August 1, 1998," agency spokeswoman Annie Skinner told CNN in an emailed statement.
Even so, there is a question about whether the USADA -- a quasi-government agency recognized as the official anti-doping agency for Olympic, Pan American and Paralympic sports in the United States -- has the authority to take action against Armstrong.
The International Cycling Federation, whom Armstrong has said should be the arbiter in his case, has opposed the American agency's actions by claiming it has jurisdiction. That position has been recently backed by USA Cycling, the official cycling organization recognized by the U.S. Olympic Committee.
The USADA's action followed news late Thursday that Armstrong was calling it quits in his battle to end an investigation by the USADA.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:03:57 #155
842 Zorro
Z
pi_115948202
Maar, om maar een paar willekeurige namen te noemen, Merckx, Hinault, Thévenet, Zoetemelk, Lemond, Indurain, Riis, vul maar aan, zijn boven verdenking verheven en mogen hun overwinningen gewoon houden?
De nrs 2 van de Tours die Armstrong won zijn vrij van alle verdenkingen (willekeurig :') voorbeeld: Ullrich) en winnen dan de Tour ipv Armstrong?

:O
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_115948229
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[ afbeelding ]
Grappig. Volgens mij zijn in ieder geval Pereiro Sio, Sastre en Evans nooit in verband gebracht met doping.
pi_115948236
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:03 schreef Zorro het volgende:
Maar, om maar een paar willekeurige namen te noemen, Merckx, Hinault, Thévenet, Zoetemelk, Lemond, Indurain, Riis, vul maar aan, zijn boven verdenking verheven en mogen hun overwinningen gewoon houden?
De nrs 2 van de Tours die Armstrong won zijn vrij van alle verdenkingen (willekeurig :') voorbeeld: Ullrich) en winnen dan de Tour ipv Armstrong?

Ja precies, helemaal :Y
  FOK!fotograaf vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:06:30 #158
842 Zorro
Z
pi_115948295
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja precies, helemaal :Y
Cool, het recht zal zegevieren! of zoiets
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_115948499
Wel een beetje dom van Armstrong om zijn verzet te staken, neem aan dat hij ook nog een hoop prijzengeld moet gaan terugbetalen nu?
pi_115948516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:03 schreef Zorro het volgende:

Daar gaat nu iedereen weer de focus opleggen op dat ene element van deze zaak en dat is ook de fout van het USADA. Ze moesten niet gelijk iets gaan roepen over het schrappen van die 7 Tourzeges, maar de focus houden op het feit dat Armstrong gebruikt heeft...

Niemand zegt verder dat de nr's 2 dan zomaar die overwinningen krijgen, daar is nog niets over gezegd. Het feit blijft dat Armstrong nu z'n strijdt staakt, o.a. vanwege (te)veel bewijs van het USADA. Het USADA moet nu ook asap die bewijzen verder naar buiten brengen (o.a. de verklaringen onder ede van oud-renners en dus mogelijk ook bewijzen voor het afkopen van positieve testen bij de UCI) en deze zaak tot een goed einde brengen.

Nr's twee zomaar naar voren schuiven heeft niemand het over, feit blijft echter dat heel veel mannen wel zijn aangepakt in die tijd en dat Lance de dans onterecht ontsnapte. Dat is nu rechtgezet en dat moet het USADA ook vooral roepen.

Of er nu een sterretje bij die overwinningen komt te staan of uiteindelijk geen naam, dat zullen we allemaal nog wel eens zien. Maar dat is een aparte discussie over wie de jurisdictie heeft om uitslagen te wijzigen en wat daar het protocol wordt zoveel jaar na dato.
Jack does it in real time...
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:14:36 #161
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_115948583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een van de argumenten van het USADA is trouwens dat ze kunnen bewijzen dat hij een of meerdere positieve plasjes afgekocht heeft bij de UCI ...

Iets wat ooit wel een gangbare praktijk moet geweest zijn, want zowel Willy Voet (Festina) als Jef D'Hont (Telekom) beweren in hun boeken dat Hein Verbruggen hen dat voor hun renners meerdere keren aangeboden heeft ...
Zou ook wel tijd worden, want Verbruggen lijkt me een van de meest corrupte kwallen die er op sportvlak hebben rondgelopen, moet niet onderdoen voor Blatter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_115948637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:13 schreef DeeBee het volgende:

[..]
.....

Het feit blijft dat Armstrong nu z'n strijdt staakt, o.a. vanwege (te)veel bewijs van het USADA. Het USADA moet nu ook asap die bewijzen verder naar buiten brengen (o.a. de verklaringen onder ede van oud-renners en dus mogelijk ook bewijzen voor het afkopen van positieve testen bij de UCI) en deze zaak tot een goed einde brengen.

....

Heeft Armstrong inzicht gekregen in het bewijs? Dat was bij de vorige berichtgeving (maand geleden?) nog niet het geval toch
pi_115948661
quote:
...
Nu Armstrong de strijd heeft gestaakt, wordt de rechtszaak die USADA tegen hem is begonnen, waarschijnlijk schriftelijk afgehandeld. De verklaringen tegen hem worden dan niet openbaar gemaakt. Armstrong kan tenslotte nog naar het CAS, maar dat hij die stap nog zet, is onwaarschijnlijk.
...
Bron: NOS

Is deze stap van Armstrong niet gewoon tactiek? Uit het artikeltje van de NOS begrijp ik dat nu de zaak niet of in ieder geval in mindere mate openbaar wordt. Kortom damage control van het kamp Armstrong.

Overigens vind ik niet dat z'n Tour zeges afgepakt moeten worden. Is prima als het nog maar een paar jaar geleden was maar niet na zo veel jaren. Bovendien zijn de rest van de renners ook niet van onbesproken gedrag.
pi_115948679
Tien jaren onderbuikgevoelens bevestigd, ik kan weer rustig gaan slapen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_115948714
Mooi. Nog paar schorsingen te gaan en Michael Boogerd krijgt eindelijk zijn verdiende tourzege :)
pi_115948735
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:17 schreef Littlerabbit het volgende:
Mooi. Nog paar schorsingen te gaan en Michael Boogerd krijgt eindelijk zijn verdiende tourzege :)
Michael, die vent van die paardemiddelen?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_115948745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Is deze stap van Armstrong niet gewoon tactiek? Uit het artikeltje van de NOS begrijp ik dat nu de zaak niet of in ieder geval in mindere mate openbaar wordt. Kortom damage control van het kamp Armstrong.

Overigens vind ik niet dat z'n Tour zeges afgepakt moeten worden. Is prima als het nog maar een paar jaar geleden was maar niet na zo veel jaren. Bovendien zijn de rest van de renners ook niet van onbesproken gedrag.
Neem aan dat Armstrong wel door had dat hij geen kans maakte tegen 10 oud-ploeggenoten die bereid waren onder ede te verklaren dat hij doping had gebruikt. Dan maar op deze manier. Vermoedelijk is het bewijs zo overwhelming dat er geen kans meer voor hem was om eronder uit te komen.

Ben benieuwd of hij nog in beroep gaat bij het CAS of bijv. in beroep gaat tegen een beslissing om zijn titels te ontnemen.
pi_115948754
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:04 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Grappig. Volgens mij zijn in ieder geval Pereiro Sio, Sastre en Evans nooit in verband gebracht met doping.
Wel ironisch. Als we de Tour van 2006 compleet opschonen van Fuentesklanten, houden we op één en twee een Spanjaard over. O+
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:19:50 #169
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_115948785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:17 schreef Littlerabbit het volgende:
Nee, die hoopt nu dat ze nu maar stoppen om in het verleden wat verder te graven.
pi_115948793
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:13 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Daar gaat nu iedereen weer de focus opleggen op dat ene element van deze zaak en dat is ook de fout van het USADA. Ze moesten niet gelijk iets gaan roepen over het schrappen van die 7 Tourzeges, maar de focus houden op het feit dat Armstrong gebruikt heeft...
Maar dat is het nu juist waar het de USADA om gaat. Niet om een dopingzondaar te pakken, maar om Armstrong te kunnen pakken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:20:12 #171
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_115948798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:18 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Neem aan dat Armstrong wel door had dat hij geen kans maakte tegen 10 oud-ploeggenoten die bereid waren onder ede te verklaren dat hij doping had gebruikt. Dan maar op deze manier. Vermoedelijk is het bewijs zo overwhelming dat er geen kans meer voor hem was om eronder uit te komen.

Ben benieuwd of hij nog in beroep gaat bij het CAS of bijv. in beroep gaat tegen een beslissing om zijn titels te ontnemen.
Het boeide hem toch niet meer of die titels afgenomen werden? Het publiek en de tegenstanders wisten toch wel wie gewonnen had oid. Stond in dit topic :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_115948818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wel ironisch. Als we de Tour van 2006 compleet opschonen van Fuentesklanten, houden we op één en twee een Spanjaard over. O+
Ik was altijd wel fan van beide. Had Pereiro ook steevast in mijn pooltjes.
pi_115948836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:20 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Het boeide hem toch niet meer of die titels afgenomen werden? Het publiek en de tegenstanders wisten toch wel wie gewonnen had oid. Stond in dit topic :P
Ja dat zegt ie ;)

Vraag me ook af of hij nu gevangenisstraf kan krijgen in de VS of Frankrijk aangezien hij waarsch. veroordeeld zal worden voor een doping offense?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:25:14 #174
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_115948998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dat is het nu juist waar het de USADA om gaat. Niet om een dopingzondaar te pakken, maar om Armstrong te kunnen pakken.
Lance "IK BEN DE MEEST GETESTE ATLEET IN DE GESCHIEDENIS!!!!" Armstrong :r
Kijk, ik zie hem graag bezig als atleet maar dat geroep over zijn dopingloze carriere :N

quote:
Vraag me ook af of hij nu gevangenisstraf kan krijgen in de VS of Frankrijk aangezien hij waarsch. veroordeeld zal worden voor een doping offense?
Ik denk het niet, Marion Jones moest niet voor doping in de gevangenis maar omdat ze gelogen had tegen de rechercheurs in een federaal onderzoek. Nu weet ik niet hoe dat zit bij Armstrong.
pi_115949073
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ow ik dacht dat het proces wel doorging, lekker dan

Wat gaat USADA nu doen, elk half jaar en tijdens de rustdagen in de komende tien tour de france rondes een klein gedeelte naar buiten brengen van al het bewijs? :r ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')