abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:37:28 #251
274204 crew  Mexicanobakker
pi_115937611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 01:28 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat ik het sowieso verwacht, maar een top drie is best mogelijk als je naar de concurrentie kijkt. Als ik er even vanuit ga dat Froome en Contador drie weken hun normale niveau halen, zijn dat de verwachte één en twee. Maar voor plek drie is er genoeg mogelijk. Valverde en Rodriguez zijn al niet de beste tijdrijders en hebben het altijd wel een keer echt moeilijk bergop. Dus zijn die zeker te pakken.
Valverde schat ik op een tijdrit eigenlijk wel hoger in dan Gesink. Een echte topper is het verder niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:55:22 #252
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_115940910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:16 schreef Redefine het volgende:

[..]

Mwah de klassering van Gesink kan nog gewoon verbeteren. Valverde gaat normaal gesproken wel ergens flink wat tijd verliezen. En Rodriguez moet flink voorstaan om in de tijdrit niet voorbijgegaan te worden door Robert. Geldt ook wel voor Valverde eigenlijk.

Froome is een maat te groot in de tijdrit en Contador mogelijk ook (als hij dat oude niveau weer heeft), maar verder heeft hij niets te vrezen en kan hij zelfs wat winnen met zijn huidige tijdritten. Verder zie ik Gesink eerder alleen maar beter worden dan slechter, met name bij de echte beklimmingen zullen de verschillen gemaakt worden.

Er wel vanuit gaande dat Gesink op zijn normale niveau zit natuurlijk.
Gesink heeft dat "normale niveau" al 2 jaar niet meer gehaald. :{
pi_115941296
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 07:55 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Gesink heeft dat "normale niveau" al 2 jaar niet meer gehaald. :{
Vorig jaar in het voorseizoen was hij fysiek beter dan ooit.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_115941567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:13 schreef DeeBee het volgende:

[..]

LtD heeft bijv. na de Tour wat criteriums gereden en daarna weer aan z'n vorm gewerkt. Die eindigt nu prima op plekken die overeen komen met hoe hij in de Tour reed. :)

Froome heeft nog even een Olympisch programma gereden en geen enkel moment gas terug genomen, dat is dus niet te vergelijken. En LtD rijdt al jaren op dit niveau en is niet ineens Dauphine's ofzo gaan winnen, dus die vooruitgang is ook niet te vergelijken.

Dat Froome in de Dauphine al goed was bevestigt alleen maar meer mijn punt, want verder rijdt er momenteel niemand een deuk in een pakje boter uit die top-10, of zijn ze al gestopt met hun seizoen omdat het teveel was met de Spelen en alles (o.a. Wiggins).

Tuurlijk kan het zo dat hij nog steeds een mega talent is (dat is hij vast ook wel), maar zo'n sprong op die leeftijd, tsja... Van een (matige) domestique naar GT-contender binnen een jaar is wel vaker gebeurd in het verleden, maar dat was dan niet helemaal zuivere koffie. Echte mega talenten zoals een Lemond of Hinault (en zelfs een A. Schleck of zo), deden op jonge leeftijd ook al mee voor de klassementen en liepen niet te harken om bij het peloton te blijven in de Tour of Japan. En dan zijn er weer mensen die zeggen dat hij nu eindelijk die bloedziekte onder controle heeft, maar dat is alleen maar des te opmerkelijk. Al die wielrenners zijn 'freaks of nature' en hebben VO2's en hematocriet-waarden die maken dat ze geschikt zijn voor wielrennen, daar kan je meestal niet een ziekte bij gebruiken... Tuurlijk zijn er ook die Team Type 1 jongens of zo, maar dat zijn nu ook niet direct GT-winnaars, je ziet hoe moeilijk die het hebben met hun (kleine) nadeel...

Anyway, ik vond het rijden van Gesink bemoedigend. Verloor zoals altijd wel iets, maar zakte er niet helemaal doorheen en kwam 'gewoon' weer terugrijden op zijn eigen tempo! ^O^
Wat heeft Froome voor bijzonders gedaan op de Spelen dan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_115941643
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat heeft Froome voor bijzonders gedaan op de Spelen dan?
Bronzen plak tijdrit?
pi_115941661
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bronzen plak tijdrit?
Is dat dan zo bijzonder in dat veld? Het had gekker geweest als hij goud had gepakt.
In Southern Sun
pi_115941678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is dat dan zo bijzonder in dat veld? Het had gekker geweest als hij goud had gepakt.
Geeft wel aan dat ie ook daar in vorm was. Dus in feite al een week of 8 aan het pieken nu.
pi_115941692
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Geeft wel aan dat ie ook daar in vorm was. Dus in feite al een week of 8 aan het pieken nu.
Het was enkel een tijdritje he (even gechargeerd). Niet dat hij in Londen ook nog eens twee weken maximaal heeft moeten rijden.
In Southern Sun
pi_115941696
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En pas een week na de Tour.
pi_115941720
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het was enkel een tijdritje he (even gechargeerd). Niet dat hij in Londen ook nog eens twee weken maximaal heeft moeten rijden.
De belangrijkste tijdrit in 4 jaar is toch niet "enkel een tijdritje"? :D
pi_115941732
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heeft natuurlijk ook wel de wegrace gereden, ook al zou iedere renner dat wel goed moeten verteren. Het is geen rittenkoers natuurlijk.
pi_115941742
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

De belangrijkste tijdrit in 4 jaar is toch niet "enkel een tijdritje"? :D
Wat begreep je niet aan een beetje gechargeerd?
In Southern Sun
pi_115941758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat begreep je niet aan een beetje gechargeerd?
Als hij daar niet in topvorm aan de start stond was hij niet 3e geworden. Zelfde voor 2e in de tour en zelfde voor in de Vuelta ook nog even iedereen uit je wiel rijden.
pi_115941788
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als hij daar niet in topvorm aan de start stond was hij niet 3e geworden. Zelfde voor 2e in de tour en zelfde voor in de Vuelta ook nog even iedereen uit je wiel rijden.
Hij was in vorm, zeker. En hij is dat nu nog steeds. Ik zie daar gewoon niets geks in nog. Overigens vind ik hem nu al minder sterk overkomen dan in de Tour.
In Southern Sun
pi_115942350
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 01:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Valverde schat ik op een tijdrit eigenlijk wel hoger in dan Gesink. Een echte topper is het verder niet.
Bergop heeft Gesink sinds Dauphiné 2011 niet echt meer zijn topniveau gehaald bergop, maar in de tijdritten gaat het juist beter dan ooit dit jaar. Normaal gesproken moet hij Valverde kunnen verslaan in de tijdrit, al is de tijdrit wel behoorlijk lastig.
pi_115946071
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hij was in vorm, zeker. En hij is dat nu nog steeds. Ik zie daar gewoon niets geks in nog. Overigens vind ik hem nu al minder sterk overkomen dan in de Tour.
Dat hij minder sterk overkomt is ook niet zo gek na een Tour en een OS. Dat hij gisteren alsnog bertje eraf rijdt is dan gewoon knap. Het is natuurlijk nog even afwachten omdat vanaf 1 september pas de echte bergritten beginnen en je dan meer kan zeggen.

Overigens heb ik wel een theorie en ik weet niet of andere dit ook delen: Froome wil zich hier gewoon bewijzen (het kopmanschap) aan Sky, zodat hij volgend jaar bij een zware TdF ook kopman kan zijn ipv Wiggins die het bij veel bergopritten toch moeilijk gaat krijgen als aangeleerde bergrijder. Het kopmanschap brengt ook meer druk met zich mee en nu kan hij laten zien dat hij het ook aan kan EN goed presteren, zodat hij volgend jaar als kopman van Sky in de TdF kan beginnen. Ervan uitgaand dat de TdF volgend jaar met het jubileum erg zwaar gaat worden is het niet zo'n gek idee om Froome op kop te zetten.
pi_115947104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:57 schreef Syntix het volgende:

[..]

Overigens heb ik wel een theorie en ik weet niet of andere dit ook delen: Froome wil zich hier gewoon bewijzen (het kopmanschap) aan Sky
Ik heb ook een theorie: ik denk dat iedereen zich in een grote ronde wil bewijzen. Om maar te zwijgen van Contador die alle critici de mond wil snoeren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115947200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:48 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Bergop heeft Gesink sinds Dauphiné 2011 niet echt meer zijn topniveau gehaald bergop, maar in de tijdritten gaat het juist beter dan ooit dit jaar. Normaal gesproken moet hij Valverde kunnen verslaan in de tijdrit, al is de tijdrit wel behoorlijk lastig.
Dauphine vind ik ook niet echt topniveau. Heeft het toen hele week laten lopen om dan de laaste 2 dagen te knallen. Eigenlijk vind ik z'n 1e week tour en deze 1e week Vuelta gewoon van ouderwets topniveau. Hele tijd er kort op, zelfs op de klimmen die hem niet liggen. Dan die verbeterde tijdrit. Niks mis mee ^O^
pi_115948796
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 11:57 schreef Syntix het volgende:

[..]

Dat hij minder sterk overkomt is ook niet zo gek na een Tour en een OS. Dat hij gisteren alsnog bertje eraf rijdt is dan gewoon knap. Het is natuurlijk nog even afwachten omdat vanaf 1 september pas de echte bergritten beginnen en je dan meer kan zeggen.

Overigens heb ik wel een theorie en ik weet niet of andere dit ook delen: Froome wil zich hier gewoon bewijzen (het kopmanschap) aan Sky, zodat hij volgend jaar bij een zware TdF ook kopman kan zijn ipv Wiggins die het bij veel bergopritten toch moeilijk gaat krijgen als aangeleerde bergrijder. Het kopmanschap brengt ook meer druk met zich mee en nu kan hij laten zien dat hij het ook aan kan EN goed presteren, zodat hij volgend jaar als kopman van Sky in de TdF kan beginnen. Ervan uitgaand dat de TdF volgend jaar met het jubileum erg zwaar gaat worden is het niet zo'n gek idee om Froome op kop te zetten.
Jij noemt het gewoon knap, ik noem het ongeloofwaardig. Maar los daarvan, ik denk dat Wiggins niet meer terug kan komen op het niveau van dit jaar. Iemand die in 1 klap zijn doelen bereikt en die zo gevoelig is voor de andere kant van het leven (zuipen en feesten) gaat zich denk ik niet meer zo op kunnen laden voor een herhaling van zetten. Bovendien kan het niet anders dan dat het volgende Tourparcours weer wat meer klimwerk bevat. Froome zal dus bijna zonder iets te doen kopman kunnen worden.
pi_115949237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:20 schreef eentwee het volgende:

[..]

Jij noemt het gewoon knap, ik noem het ongeloofwaardig. Maar los daarvan, ik denk dat Wiggins niet meer terug kan komen op het niveau van dit jaar. Iemand die in 1 klap zijn doelen bereikt en die zo gevoelig is voor de andere kant van het leven (zuipen en feesten) gaat zich denk ik niet meer zo op kunnen laden voor een herhaling van zetten. Bovendien kan het niet anders dan dat het volgende Tourparcours weer wat meer klimwerk bevat. Froome zal dus bijna zonder iets te doen kopman kunnen worden.
Wiggins deed daarvoor Parijs-Nice, Ronde van Romandie en Dauphine winnen(3e in Algarce), terwijl Froome voor de Dauphine enkel een halve Algarve, Criterium International en Romandie reed, allen in de anonimiteit van het peloton. Dat is zowel fysiek als mentaal een stukje anders.
pi_115949612
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dauphine vind ik ook niet echt topniveau. Heeft het toen hele week laten lopen om dan de laaste 2 dagen te knallen. Eigenlijk vind ik z'n 1e week tour en deze 1e week Vuelta gewoon van ouderwets topniveau. Hele tijd er kort op, zelfs op de klimmen die hem niet liggen. Dan die verbeterde tijdrit. Niks mis mee ^O^
Mja, op dat klimmetje van de 2de dag reed hij in het Baskenland ooit alles uit elkaar, Valverde kon toen net z'n wiel houden. Nu werd hij wel uit het wiel gereden. Natuurlijk is dat niet zo heel raar omdat hij die echte explosiviteit mist, maar ik denk dat zijn niveau bergop van 2009/2010 hoger is dan nu. Maar in die periode reed hij juist in tijdritten achteruit.

Maar ik hoop dat hij in 2013 op beide gebieden zijn topniveau kan halen, ook als hij weer een echt goede winter kan draaien (wat de afgelopen 2 winters niet gelukt is).
pi_115950667
koploper(s) - 4 renners
25 Lechuga (SPA, ACG) +26:13
145 Rabon (TSJ, OPQ) +39:10
215 Lindeman (NED, VCD) +41:26
51 Aramendía (SPA, CJR) +1:01:20

Peloton op 3m54s
pi_115950791
Aramendia is wel heerlijk bezig deze ronde btw.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:03:01 #274
11102 knep
Mountainfreak
pi_115953176
Geen kopgroep die een jagend peleton voor gaat blijven iig :P.
pi_115953703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik heb ook een theorie: ik denk dat iedereen zich in een grote ronde wil bewijzen. Om maar te zwijgen van Contador die alle critici de mond wil snoeren.
Ik doelde meer op het meerijden van Froome nog in deze ronde van Spanje terwijl er genoeg TdF rijders zijn die dat niet doen. Daarnaast doet hij het ook nog eens goed in deze ronde om zich te bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')