quote:'Derde mishandeling Badr Hari'
Kickbokser Badr Hari (27) zou ook in de Amsterdamse kroeg die bekend staat als 'de kleine Cooldown', in de Lange Leidsedwarsstraat, een man in elkaar hebben geslagen. Het gaat om een broer van een vrouw die een relatie met Hari had.
De man zou in december onder meer een kopstoot en klappen hebben gehad van Hari, en serieuze verwondingen hebben opgelopen in zijn gezicht. Hij heeft nog geen aangifte gedaan.
Volgens een ingewijde hebben vrienden van Hari de man met ernstige bedreigingen weerhouden van een gang naar de politie. De recherche hoopt dat ook dit vermoede slachtoffer alsnog aangifte wil doen.
Hari's advocaat Marnix van der Werf laat weten dat hij 'graag commentaar zou willen geven' op de nieuwe beschuldiging, maar 'dat niet kan' omdat justitie Hari volledige beperkingen heeft opgelegd - dat houdt in dat Hari alleen contact met zijn advocaat mag hebben en Van der Werf en justitie over de zaak moeten zwijgen. Ook het Openbaar Ministerie doet daarom slechts summiere mededelingen over zijn zaak.
quote:OM wil Badr Hari nog 2 weken vasthouden
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) wil dat kickbokser Badr Hari nog 2 weken blijft vastzitten op verdenking van betrokkenheid bij twee mishandelingen.
De onderzoeksrechter beslist vrijdag of zijn voorarrest inderdaad wordt verlengd.
Hari werd woensdagavond aangehouden, toen hij zich op het politiebureau meldde. Hari zou begin deze maand zakenman Koen Everink hebben mishandeld tijdens het dancefeest Sensation in de Amsterdam ArenA.
De tweede aangifte tegen Hari komt van mede-eigenaar Jeroen van den Berg van de Amsterdamse club Air, die vorig jaar naar eigen zeggen in zijn eigen horecagelegenheid in elkaar is getrapt door de 27-jarige vechtkampioen.
quote:Badr Hari blijft achter slot en grendel
AMSTERDAM - Kickbokser Badr Hari blijft de komende twee weken vastzitten. Dat heeft de rechter-commissaris in Amsterdam vrijdag bepaald bij Hari's voorgeleiding, aldus een woordvoerster van de rechtbank. Justitie verdenkt Hari van twee ernstige mishandelingen en had om de verlenging van het voorarrest gevraagd.
De 27-jarige Hari werd woensdag aangehouden en vastgezet, nadat hij zich bij de politie had gemeld voor verhoor.
Er liggen twee aangiften tegen Hari. Hij zou betrokken zijn geweest bij de ernstige mishandeling van zakenman Koen Everink, tijdens dancefestijn Sensation op 9 juli in de Amsterdam ArenA. Hari was daar met zijn partner Estelle Cruijff aanwezig in een skybox, waar het geweld zich zou hebben voltrokken. Everink raakte zwaargewond. Vorig jaar zou Hari Jeroen van den Berg, mede-eigenaar van de Amsterdamse Club Air, hebben geslagen en geschopt. Van den Berg, die schade aan zijn gebit opliep, deed zijn aangifte pas na de mishandeling van Everink.
De formele verdenking tegen Hari luidt poging tot doodslag in vereniging, dan wel zware mishandeling en openlijke geweldpleging. Donderdag heeft de politie Hari verhoord.
Estelle Cruijff zal worden gevraagd een getuigenverklaring af te leggen, aldus het OM. Dat geldt ook voor anderen die tijdens Sensation in de skybox aanwezig waren en mogelijk iets van de mishandeling hebben gezien, aldus een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.
Hari blijft in zogeheten beperkingen zitten: hij mag alleen contact hebben met zijn advocaat
En het laatste nieuws:quote:Badr Hari zegt flink aangeslagen te zijn door de beschuldiging op misdaadsite Crimesite.nl dat hij verantwoordelijk zou zijn voor het mishandelen van een man tijdens Sensation White in de Amsterdam Arena. In de nabijheid van Badr Hari en zijn vriendin Estelle Gullit-Cruijff werd zaterdagnacht in een VIP-box een man ernstig toegetakeld.
In De Telegraaf vertelt de kickbokser zijn kant van het verhaal. 'Stel en ik stonden in de deuropening nog wat naar die dansende menigte te kijken ... Estelle stond voor me, met één hand speelde ik wat met haar lange haren. Ik hóórde niet eens dat er wat gebeurde! Die muziek, die is zo hard, die hoor je bijna in heel Amsterdam. Ik kreeg er dan ook niets van mee, van die ellende, terwijl ik een dag later weer eens als de grote boosdoener wordt genoemd!'
Nadat de commotie ook doordrong bij het verliefde glamourkoppel gingen ze zo snel mogelijk weg, aldus Badr Hari. Tot zijn grote ontsteltenis las hij de volgende ochtend op internet wat een ooggetuige over de mishandeling verklaarde: 'Badr Hari stond schaapachtig te kijken, met een hopeloze blik van 'wat heb ik nu weer gedaan', tenminste zoals ik het interpreteerde dan hè. Met zijn klauw onder het bloed met een theedoek erom gewikkeld.'
De voormalig K-1 zwaargewichtkampioen baalt flink van de beschuldiging. 'De laatste twee jaar heb ik mijn best gedaan om fouten uit mijn verleden recht te zetten en meteen flitste door mijn hoofd: ik kan nu nog Badr Hari: altijd actueel #12 veel dieper opnieuw beginnen!'
Laten we het objectief en zuiver houden.
quote:Zaak tegen Badr Hari steeds sterker
Voorarrest met 90 dagen verlengd
De rechtbank heeft het voorarrest van kickbokser Badr Hari (27) met negentig dagen verlengd. De verdenking dat hij een reeks slachtoffers zwaar heeft mishandeld, wordt steeds sterker.
De rechtbank weigert 'de beperkingen' op te heffen die het Openbaar Ministerie Hari heeft opgelegd. Hij mag nog altijd geen contact hebben met de buitenwereld. Zijn advocaten Marnix van der Werf en Bénédicte Ficq noch justitie zelf mogen mededelingen doen over de inhoud van de dossiers.
Negentig dagen is de maximale termijn waarmee de raadkamer van de rechtbank de voorlopige hechtenis van een verdachte kan verlengen. In zaken waarin het bewijs nog mager is, kiezen de rechters geregeld voor een kortere verlenging van het voorarrest, bijvoorbeeld met dertig dagen.
Meerdere slachtoffers
Hari heeft volgens justitie meerdere malen slachtoffers ernstig mishandeld in uitgaansgelegenheden. Vorige maand zou hij samen met een of meer anderen zakenman Koen Everink in elkaar hebben geslagen in een vipbox van de Amsterdam Arena - hetgeen hij gedeeltelijk zou hebben bekend. Everink kan mogelijk nooit meer normaal lopen.
Vorig jaar juli zou hij mede-oprichter Jeroen van den Berg in club Air hebben neergeslagen en vervolgens in zijn gezicht hebben geschopt, waardoor enkele tanden afbraken.
Volgens ingewijden heeft Hari in december bovendien de broer van een ex-vriendin klappen en een kopstoot gegeven in feestcafé 'de kleine Cooldown' in de Lange Leidsedwarsstraat. Hij heeft, anders dan Everink en Van den Berg, nog geen aangifte gedaan.
Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'quote:Wilders: 'Badr Hari na veroordeling land uit'
PVV-leider Geert Wilders vindt dat kickbokscrimineel Badr Hari naar Marokko moet worden gestuurd als hij hier wordt veroordeeld voor geweldpleging en mishandeling.
"Nederlandse nationaliteit afpakken en na uitzitten straf linea recta op vliegtuig naar Marokko", liet Wilders vrijdag weten. Donderdag werd bekend dat het Openbaar Ministerie Hari inmiddels verdenkt van zes mishandelingen.
Advocaat van de kickbokser, Bénédicte Ficq, liet donderdag weten dat de Marokkaan met het korte lontje twee mishandelingen deels bekend heeft. Zo zou hij de 39-jarige miljonair Koen Everink hebben gepimp-smacked tijdens dancefeest Sensation. Daarnaast erkent hij een kopstoot te hebben uitgedeeld aan de broer van zijn ex.
Of deze getuigenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:28 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik snap niet precies wat je bedoelt met deze vraag.
vasthouden aan hun verklaring.quote:Beide mannen zijn niet alleen door het slachtoffer als belager aangewezen, maar ook door diverse getuigen die zich tijdens de mishandeling op zondag 8 juli
Hij sloeg! Nee, hij sloeg! Echnie!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:50 schreef WRH het volgende:
Tsja, zijn dat nu echte stoere mannen? Elkaar een beetje lopen beschuldigen?
Is niet bekend, maar is ook niet perse doorslaggevend. Als je eenmaal een verklaring hebt afgelegd, kan die meewerken aan het bewijs, ook als je later een andere verklaring hebt afgelegd. Natuurlijk zal dat niet "zomaar" gebeuren maar als de rechters denken dat getuigen onder druk hun verklaringen hebben aangepast is dat geen probleem.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Of deze getuigen
[..]
vasthouden aan hun verklaring.
Dat ligt aan de situatie. Als de video kraakhelder is en niets aan de verbeelding overlaat natuurlijk wel, maar de meeste beveiligingsvideo's lijken wel opgenomen met een aardappel.quote:Tellen video beelden trouwens niet meer dan getuigenverklaringen?
Ik heb ook liever Tanja Overeemquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Wat dat betreft is die Overeem toch weer een veel slechter voorbeeld.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nee hoor gewoon de hele groep bestraffen met de hoogste straf die op het misdrijf staat.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:28 schreef LXIV het volgende:
Wel slim om elkaar te beschuldigen. Want dan kan moeilijk bewezen worden wie nu wat gedaan heeft en gaat iedereen vrijuit! Daarom moet je mishandelingen of moord ook altijd groepsgewijs uitvoeren. Dan staat de politie en de rechterlijke macht volkomen machteloos.
Ho, ho. Denk aan de principes van de rechtstaat!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee hoor gewoon de hele groep bestraffen met de hoogste straf die op het misdrijf staat.
Dan gaat het snel wel eens iemand praten ..
Het schijnt te kunnen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ho, ho. Denk aan de principes van de rechtstaat!
bronquote:Badr Hari werd 'zwaar beledigd' tijdens Sensation White
Kickbokser Badr Hari heeft de recherche gezegd dat slachtoffer Koen Everink hem zwaar had beledigd en dat hij hem daarom heeft geslagen tijdens dansfeest Sensation in de Arena.
Hari's advocaat, Bénédicte Ficq, zegt dat haar cliënt 'hels' werd toen een dronken Everink opmerkte dat (ex-voetballer Ruud) 'Gullit zeker geen geld meer had', suggererend dat Estelle Cruijff daarom een relatie met de vechtsporter was begonnen.
Volgens Ficq heeft Everink gezegd dat hij 'maar twaalf baco's' gedronken had. 'Al zou dat waar zijn: dat vind ik nogal wat,' zegt Ficq.
Slachtoffer Everink zegt via zijn raadsman Alexander de Swart dat hij 'helemaal niets' heeft gezegd tegen Hari. 'Hij kende die mannen in de box niet en heeft ze niet gesproken. Hij is ongeveer een kwartier in die skybox geweest en werd aangevallen toen hij van de wc kwam. Hij zegt dat hij lichtelijk aangeschoten was, maar had absoluut geen drugs gebruikt.'
Medeverdachte Fehrat Y. vindt dat Hari hem ten onrechte een hoofdrol in de schoenen schuift bij de mishandeling. Hij zegt dat hij Everink juist tegen Hari wilde beschermen, die hem schopte en sloeg. De politie heeft maandag nog een derde verdachte aangehouden, die gisteren weer is vrijgelaten. Ook die man wordt verdacht van poging tot doodslag op Everink, en zware mishandeling.
En ook steeds de verklaringen bij moet stellen. Van 'helemaal niets gedaan' naar 'alleen maar met de rug van de hand geslagen' naar 'toch geslagen omdat een dronken Everink hem beledigd heeft'.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:10 schreef Samson het volgende:
Bizar beroep, advocaat, mensen verdedigen waarvan je waarschijnlijk al weet dat ze schuldig zijn.
Geen poep.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Gezien de verwondingen van het slachtoffer acht ik het waarschijnlijk dat Badr Hari meer heeft gedaan dan alleen een klapje uitdelen met de vlakke hand.
Misschien op z'n ninjas.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Gezien de verwondingen van het slachtoffer acht ik het waarschijnlijk dat Badr Hari meer heeft gedaan dan alleen een klapje uitdelen met de vlakke hand.
Schuim der natie.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:10 schreef Samson het volgende:
Bizar beroep, advocaat, mensen verdedigen waarvan je waarschijnlijk al weet dat ze schuldig zijn.
Badr wilde ook nog praten met Koen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ook steeds de verklaringen bij moet stellen. Van 'helemaal niets gedaan' naar 'alleen maar met de rug van de hand geslagen' naar 'toch geslagen omdat een dronken Everink hem beledigd heeft'.
Vaak willen ze niet eens weten óf iemand de daad wel of niet gepleegd heeft. Het gaat er alleen maar om of dat te bewijzen is. Ik heb er niet zo'n moeite mee.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:10 schreef Samson het volgende:
Voor Hari is dat reden genoeg. Ik geloof niet dat hij volledig uit het niets in elkaar is gebeukt. Hij zal wel zoiets gezegd hebben of tegen Hari aangelopen zijn en z'n drankje om hebben gestoten of zo.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:10 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Als dat al een reden is er zo op los te slaan voor Hari....
Oh ja, dat zei hij de eerste week na het incident. Hij speelde wel blufpoker zeg. Tenzij hij 'praten' op zijn maffia's bedoelde om hem subtiel nog een extra bedreiging in het oor te fluisteren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
Badr wilde ook nog praten met Koen.
Ja dat was een overduidelijke bedreiging, dat begrijpt iedereen behalve WS.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
Badr wilde ook nog praten met Koen.
Hij was eerst toch zwaar aangeslagen dat hij er zonder iets mee te maken te hebben weer mee in verband werd gebracht? Even huilen in de media snik snik.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ook steeds de verklaringen bij moet stellen. Van 'helemaal niets gedaan' naar 'alleen maar met de rug van de hand geslagen' naar 'toch geslagen omdat een dronken Everink hem beledigd heeft'.
Uiteraard wilde hij hem een aanbod doen die hij niet kon weigeren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja, dat zei hij de eerste week na het incident. Hij speelde wel blufpoker zeg. Tenzij hij 'praten' op zijn maffia's bedoelde om hem subtiel nog een extra bedreiging in het oor te fluisteren.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:38 schreef Mylene het volgende:
Bénédicte Ficq, de advocaat van Badr, is te gast in Knevel & Van den Brink, om 23:00.
Tenzij zij iets weet wat wij (nog) niet weten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:47 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ficq staat bekend als topadvocate, maar ik vind haar in deze zaak tot nu toe niet echt geweldig optreden.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar haar optreden tot nu toe is sowieso niet optimaal.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:48 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Tenzij zij iets weet wat wij (nog) niet weten.
Je bedoelt haar optreden in de media? Hoe ze verder haar werk doet daar zien we natuurlijk weinig van.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:47 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ficq staat bekend als topadvocate, maar ik vind haar in deze zaak tot nu toe niet echt geweldig optreden.
Je ziet het ook in de opstelling. "Schoon schip maken" doe je niet door alleen precies datgene toe te geven dat blijkbaar onbetwistbaar door bepaalde bewijsmiddelen wordt aangetoond. Maar goed, dat betreft eigenlijk ook haar optreden in de media.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:53 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Je bedoelt haar optreden in de media? Hoe ze verder haar werk doet daar zien we natuurlijk weinig van.
Wel bijzonder verder, want in verkiezingstijd hebben ze normaal overal een mening over....quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:19 schreef Jian het volgende:
Minister Schippers heeft er geen oordeel over want het is onder de rechter.
Nog een liegebeest, mag ik ook zeggen
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel weer een beter (en herkenbaar) optreden van Ficq vind.
Stuur hem een kaartje, in welke gevangenis verblijft hij??? dat is nergens bekend tochquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Arme Badr, zo zwartgemaakt door de media
Weet hij ook hoe het is om (te)neergeslagen te zijn, dat wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ongelofelijk he?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:24 schreef Buitendam het volgende:
Iedereen de tyfus in trappen en dan door een topadvocaat 'bijzonder gepassioneerd' worden genoemd.
Ik word ook zo'n figuur.
okequote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Huis van bewaring in Nieuwegein.
Misschien tijd voor hem om humble pies te eten. Koekje van eigen deeg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Weet hij ook hoe het is om (te)neergeslagen te zijn, dat wel.
Ik vind het optreden van Ficq helemaal niet goed (beter) Ik zal niet zeggen dat ze niet terzake kundig is, maar ik vind haar zeer onsympathiek overkomen. En dan kun je natuurlijk zeggen, ja maar het is niet haar taak om sympathiek over te komen, maar ze zit daar te ageren tegen de rol die de media speelt in dit verhaal. Ik denk dat ze de media op deze manier alleen maar meer tegen zich en ook tegen haar client in het harnas jaagt. Je zou dus kunnen stellen dat haar optreden van vanavond haar client geen goed gedaan heeft. Ze heeft haar werk dus niet goed gedaan. Mijn conclusie!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel weer een beter (en herkenbaar) optreden van Ficq vind.
Ze moet alleen niet met zo'n grote stelligheid verkondigen wat er allemaal wel en niet gebeurd is. Zelfs die advocaat van Everink zegt meestal goed "volgens mijn cliënt" of iets dergelijks. Ficq is al een aantal keren op haar woorden teruggekomen ('mijn cliënt heeft hier niks mee te maken') en dan is het nogal misplaatst om de dingen zo voor te blijven stellen alsof ze zelf bij de incidenten is geweest.
Ik vond haar optreden ook wel meevallen idd, maar wat zou haar motivatie zijn om in zo'n programma te gaan zitten?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ze moet alleen niet met zo'n grote stelligheid verkondigen wat er allemaal wel en niet gebeurd is. Zelfs die advocaat van Everink zegt meestal goed "volgens mijn cliënt" of iets dergelijks. Ficq is al een aantal keren op haar woorden teruggekomen ('mijn cliënt heeft hier niks mee te maken') en dan is het nogal misplaatst om de dingen zo voor te blijven stellen alsof ze zelf bij de incidenten is geweest.
Mee eens. Ze heeft haar cliënt geen goede dienst bewezen hiermee, integendeel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vind het optreden van Ficq helemaal niet goed (beter) Ik zal niet zeggen dat ze niet terzake kundig is, maar ik vind haar zeer onsympathiek overkomen. En dan kun je natuurlijk zeggen, ja maar het is niet haar taak om sympathiek over te komen, maar ze zit daar te ageren tegen de rol die de media speelt in dit verhaal. Ik denk dat ze de media op deze manier alleen maar meer tegen zich en ook haar client in het harnas jaagt. Je zou dus kunnen stellen dat haar optreden van vanavond haar client geen goed gedaan heeft. Ze heeft haar werk dus niet goed gedaan. Mijn conclusie!
Hangt er vanaf vanuit welk perspectief je het bekijkt. Voor de slachtoffers is het immers prima als ze de boel verprutst.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vind het optreden van Ficq helemaal niet goed (beter) Ik zal niet zeggen dat ze niet terzake kundig is, maar ik vind haar zeer onsympathiek overkomen. En dan kun je natuurlijk zeggen, ja maar het is niet haar taak om sympathiek over te komen, maar ze zit daar te ageren tegen de rol die de media speelt in dit verhaal. Ik denk dat ze de media op deze manier alleen maar meer tegen zich en ook haar client in het harnas jaagt. Je zou dus kunnen stellen dat haar optreden van vanavond haar client geen goed gedaan heeft. Ze heeft haar werk dus niet goed gedaan. Mijn conclusie!
Omdat iedereen zijn conclusie al getrokken heeft n.a.v. publicaties in de media?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Afgezien van Wilders, die overal schijt aan heeft, is het goed gebruik om als onderdeel van de Tweede Kamer of het kabinet niets over lopende zaken te zeggen. Als je dat niet doet, geef je de verdachte ook munitie in een strafzaak.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:19 schreef Jian het volgende:
Minister Schippers heeft er geen oordeel over want het is onder de rechter.
Nog een liegebeest, mag ik ook zeggen
Komt Een Vrouw Bij De Knokker ?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef Toverheks het volgende:
Het is gewoon een soap, wanneer zal Reinout O de filmrechten gaan kopen......
Nou ja, wat ik al zei, ze ageert met name tegen de rol van de media, dus dat is toch schijnbaar belangrijk in deze zaak anders hoeft ze dat niet te doen. Maar ze doet het op een manier, die naar mijn mening alleen maar averechts werkt!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:29 schreef APK het volgende:
[..]
Omdat iedereen zijn conclusie al getrokken heeft n.a.v. publicaties in de media?
Het werkt averechts voor jou omdat jij dus al een conclusie hebt getrokken n.a.v. de berichten in de mediaquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:32 schreef Jian het volgende:
Nou ja, wat ik al zei, ze ageert met name tegen de rol van de media, dus dat is toch schijnbaar belangrijk in deze zaak anders hoeft ze dat niet te doen. Maar ze doet het op een manier, die naar mijn mening alleen maar averechts werkt!
Ik weet echt wel hoet het zit, maar';quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Afgezien van Wilders, die overal schijt aan heeft, is het goed gebruik om als onderdeel van de Tweede Kamer of het kabinet niets over lopende zaken te zeggen. Als je dat niet doet, geef je de verdachte ook munitie in een strafzaak.
Als lid van de Tweede Kamer of van het kabinet mag je met uitlatingen niet vooruitlopen op het rechterlijk oordeel. Als je dat wel doet, dan moet de rechter daar in beginsel rekening mee houden (in het voordeel van verdachte).
O dus jij bent van mening dat dit wel positief bij de media over is gekomen ...?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:34 schreef APK het volgende:
[..]
Het werkt averechts voor jou omdat jij dus al een conclusie hebt getrokken n.a.v. de berichten in de media
Nou het feit dat haar cliënt heeft toegegeven bij bepaalde zaken betrokken te zijn geweest helpt ook wel.... het is niet zo dat er een onschuldig man door de media gecriminaliseerd wordt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:34 schreef APK het volgende:
[..]
Het werkt averechts voor jou omdat jij dus al een conclusie hebt getrokken n.a.v. de berichten in de media
Ik vond haar nu wel oprecht verontwaardigd overkomen, in tegenstelling tot eerdere optredens. Alleen haar suggestieve houding ten aanzien van het drankgebruik van Everink kwam misplaatst en geforceerd over (ik vind persoonlijk een stuk of 12 baco's op een evenement van deze omvang en lengte zeer braaf en waarschijnlijk ver onder het gemiddelde van de overige mensen in die skybox).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik vind het optreden van Ficq helemaal niet goed (beter) Ik zal niet zeggen dat ze niet terzake kundig is, maar ik vind haar zeer onsympathiek overkomen. En dan kun je natuurlijk zeggen, ja maar het is niet haar taak om sympathiek over te komen, maar ze zit daar te ageren tegen de rol die de media speelt in dit verhaal. Ik denk dat ze de media op deze manier alleen maar meer tegen zich en ook tegen haar client in het harnas jaagt. Je zou dus kunnen stellen dat haar optreden van vanavond haar client geen goed gedaan heeft. Ze heeft haar werk dus niet goed gedaan. Mijn conclusie!
Neuh, ik ben van mening dat er al dusdanig veel rellerige (komkommertijd) publiciteit is geweest dat het weinig nut heeft om met een velletje toiletpapier een overstroming op te gaan ruimen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:36 schreef Jian het volgende:
[..]
O dus jij bent van mening dat dit wel positief bij de media over is gekomen ...?
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:36 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Het leukste wat ik vandaag gelezen heb![]()
Is ook zo, maar het is haar taak om de andere kant van de zaak te laten zien en dat deed ze in mijn optiek redelijk, hoe moeilijk dat ook is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou het feit dat haar cliënt heeft toegegeven bij bepaalde zaken betrokken te zijn geweest helpt ook wel.... het is niet zo dat er een onschuldig man door de media gecriminaliseerd wordt.
12 Baco's is veel, maar idd, over wat voor tijdsbestek praten we?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:39 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik vond haar nu wel oprecht verontwaardigd overkomen, in tegenstelling tot eerdere optredens. Alleen haar suggestieve houding ten aanzien van het drankgebruik van Everink kwam misplaatst en geforceerd over (ik vind persoonlijk een stuk of 12 baco's op een evenement van deze omvang en lengte zeer braaf en waarschijnlijk ver onder het gemiddelde van de overige mensen in die skybox).
Heel slecht voorbereid door k&vdb ook. Ze hadden zijn eerdere veroordelingen, zijn vriendschap met Gwyneth en die foto van die Olivier moeten laten zien. Nu lieten ze die voor geld liegende feeks gewoon een zielig verhaaltje over arme Badr en de stoute liegende media (terwijl ze zelf liegt als beroep!) ophangen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een advocaat liegt niet voor zijn beroep.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heel slecht voorbereid door k&vdb ook. Ze hadden zijn eerdere veroordelingen, zijn vriendschap met Gwyneth en die foto van die Olivier moeten laten zien. Nu lieten ze die voor geld liegende feeks gewoon een zielig verhaaltje over arme Badr en de stoute liegende media (terwijl ze zelf liegt als beroep!).
Totdat hij nét iets te hard slaat. Of totdat hij nét de verkeerde treft.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:39 schreef Toverheks het volgende:
Conclusie, hij had gewoon zijn handen thuis moeten laten, een groot Sportman kan dat onder controle houden maar Badr is vaker de fout in gegaan en dat zal heus nog wel een keer gebeuren weer.
Geloof van 6 uur in de avond, tussendoor had hij nog een hapje gegeten en tot een uur of 3 in de nacht........quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
12 Baco's is veel, maar idd, over wat voor tijdsbestek praten we?
Als dat over een hele avond en nacht is, dan zijn de eerste drankjes allang weer door het lichaam verwerkt.
Dat hebben haar cliënt en zijn vriendin toch echt aan zichzelf te danken, als je net voor zo'n incident de media zo opzoekt en vervolgens iemand zo in puin trapt dan krijg je dat.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:39 schreef APK het volgende:
[..]
Neuh, ik ben van mening dat er al dusdanig veel rellerige (komkommertijd) publiciteit is geweest dat het weinig nut heeft om met een velletje toiletpapier een overstroming op te gaan ruimen.
Misschien had hij wel 24 baco's en weet-ik-veel-wat opquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:42 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Geloof van 6 uur in de avond, tussendoor had hij nog een hapje gegeten en tot een uur of 3 in de nacht........
Nee en Badr liegt ook niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een advocaat liegt niet voor zijn beroep.
Ook vader Estelle zoekt steeds de media op, dus houd ook hij het vuurtje brandend en niet op een positieve manier voor zijn bloedeigen dochter.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hebben haar cliënt en zijn vriendin toch echt aan zichzelf te danken, als je net voor zo'n incident de media zo opzoekt en vervolgens iemand zo in puin trapt dan krijg je dat.
Sterker nog; ik denk dat als dit gebeurd was terwijl hij (nog) geen relatie met Estelle had, dat de andere slachtoffers dan niet eens aangifte hadden durven doen, want het feit dat het daardoor zo high-profile werd maakte het ook voor hen makkelijker om nu toch over de angst heen te stappen, want nu was er wel een kans dat hij veroordeeld ging worden.
Dat zeg ik niet, maar advocaten als leugenaars wegzetten getuigt van een behoorlijke domheid.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee en Badr liegt ook niet.
Hij zal ook heus wel wat gezegd hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:45 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien had hij wel 24 baco's en weet-ik-veel-wat op
Badr Hari zal echt niet de enige zijn die zijn gedrag een iets positievere swing probeert te geven.
Dat doet hij al jaren, die moet je gewoon met een korreltje zout nemen en verder negeren, niemand neemt die man serieus, als er iemand is die een schande voor de familienaam is, dan is hij het.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:46 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Ook vader Estelle zoekt steeds de media op, dus houd ook hij het vuurtje brandend en niet op een positieve manier voor zijn bloedeigen dochter.
Fixed.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar advocaten niet als leugenaars wegzetten getuigt van een behoorlijke domheid.
Alles wordt uit de kast gehaald om hem zo slecht mogelijk voor de dag te laten komen, en ik geloof echt wel dat het niet bij 1 klap is gebleven, denk dat hij aardig die man als boksbal heeft gebruikt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:45 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien had hij wel 24 baco's en weet-ik-veel-wat op
Badr Hari zal echt niet de enige zijn die zijn gedrag een iets positievere swing probeert te geven.
Oprecht verontwaardigd? Dat vond jij echt niet, toch? nou ja okee, ik accepteer dat, het is natuurlijk jouw ervaring.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:39 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik vond haar nu wel oprecht verontwaardigd overkomen,
Het blijft natuurlijk subjectief, maar ze heeft mij echt niet overtuigd.quote:En dat bracht ze op een overtuigende manier (niet zozeer voor mij maar meer in het algemeen).
Nee hij liegt alleen in paniek zei advocate tochquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee en Badr liegt ook niet.
Daar valt weinig tegenin te brengen, maar hetgeen ik zei was dan ook gewoon een observatie.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:44 schreef Leandra het volgende:
Dat hebben haar cliënt en zijn vriendin toch echt aan zichzelf te danken, als je net voor zo'n incident de media zo opzoekt en vervolgens iemand zo in puin trapt dan krijg je dat.
Sterker nog; ik denk dat als dit gebeurd was terwijl hij (nog) geen relatie met Estelle had, dat de andere slachtoffers dan niet eens aangifte hadden durven doen, want het feit dat het daardoor zo high-profile werd maakte het ook voor hen makkelijker om nu toch over de angst heen te stappen, want nu was er wel een kans dat hij veroordeeld ging worden.
Weet niet zoveel over *de broer van*, heb wel veel in zijn winkeltje gekocht, maar sta zo verbaasd dat die man de media steeds opzoekt, en eigenlijk publiekelijk zijn eigen dochter te kakken zet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doet hij al jaren, die moet je gewoon met een korreltje zout nemen en verder negeren, niemand neemt die man serieus, als er iemand is die een schande voor de familienaam is, dan is hij het.
Das waar. En volgens Buitendam liegt Fiqh nu ook niet over Badrs aandeel maar is ze oprecht overtuigd over zijn kleine klapje, net zoals ze een paar weken geleden oprecht overtuigd was dat hij niets had gedaan. Zij weet echt niet dat hij Everink de tering in heeft geslagen en ze heeft echt niet gezegd dat hij alles moest ontkennen hoor! Ze zou nooit liegen over zoiets.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Nee hij liegt alleen in paniek zei advocate toch
En het zal ongetwijfeld niet complimenteus zijn geweest...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Hij zal ook heus wel wat gezegd hebben.
Sensation begint om 21:00, en als je tussen 3:00 en 3:30 mishandeld wordt dan vind ik 12 baco's best meevallen. Zelfs als je pas rond 22 uur aan komt kakken, dan heb je ruim 5 uur om 12 baco's tot je te nemen. Dat noemen ze in deze contreien een nipper.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
12 Baco's is veel, maar idd, over wat voor tijdsbestek praten we?
Als dat over een hele avond en nacht is, dan zijn de eerste drankjes allang weer door het lichaam verwerkt.
Ze moet hem toch mooi voor de dag laten komen, maar ze weet meer dan wijquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Das waar. En volgens Buitendam liegt Fiqh nu ook niet over Badrs aandeel maar is ze oprecht overtuigd over zijn kleine klapje, net zoals ze een paar weken geleden oprecht overtuigd was dat hij niets had gedaan. Zij weet echt niet dat hij Everink de tering in heeft geslagen en ze heeft echt niet gezegd dat hij alles moest ontkennen hoor! Ze zou nooit liegen over zoiets.
Hij heeft z'n schoonzuster (de vrouw van Johan) ook jarenlang weggezet als het monster dat de carrière van z'n broer in de weg zou hebben gestaan, allerlei nonsens over haar ouders verzonnen enz.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:50 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Weet niet zoveel over *de broer van*, heb wel veel in zijn winkeltje gekocht, maar sta zo verbaasd dat die man de media steeds opzoekt, en eigenlijk publiekelijk zijn eigen dochter te kakken zet.
Nee, hoor. Dat zeg ik helemaal nergens. Op het moment dat je dingen gaat verzinnen en woorden in de mond gaat leggen bij de ander sta je niet meer sterk hequote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Das waar. En volgens Buitendam liegt Fiqh nu ook niet over Badrs aandeel maar is ze oprecht overtuigd over zijn kleine klapje, net zoals ze een paar weken geleden oprecht overtuigd was dat hij niets had gedaan. Zij weet echt niet dat hij Everink de tering in heeft geslagen en ze heeft echt niet gezegd dat hij alles moest ontkennen hoor! Ze zou nooit liegen over zoiets.
oke, heb wel eens verhalen over hem gelezen, maar dit sloeg gewoon alles, vind wat er ook gebeurd je achter je kinderen moet staan en niet de media opzoeken en gaan vertellen dat je niet blij bent met je nieuwe *schoonzoon*quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft z'n schoonzuster (de vrouw van Johan) ook jarenlang weggezet als het monster dat de carrière van z'n broer in de weg zou hebben gestaan, allerlei nonsens over haar ouders verzonnen enz.
Die man moet gewoon opzouten, en geen ruimte in de bladen meer krijgen.
Hij blaat maar wat.
Ik denk dat ze gefrustreerd is dat ze een 'oneerlijk gevecht' moet leveren omdat hij al door de media veroordeeld is en ze dus 5-0 achterstand heeft voor de wedstrijd begint.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je naïviteit is schattig, maar heeft met de realiteit verder weinig te maken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat zeg ik helemaal nergens. Op het moment dat je dingen gaat verzinnen en woorden in de mond gaat leggen bij de ander sta je niet meer sterk he
Ik zei dat Advocaten niet standaard leugenaars zijn. Da's alles.
Je mag het naïviteit noemen, ik ben niet verbaasd. Maar als een rechter een rechtszitting laat sturen door liegende advocaten dan is de hele rechtsspaak weinig meer waard. En de Nederlandse rechtsspraak staat heel behoorlijk in aanzien, dus ik betitel het als niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je naïviteit is schattig, maar heeft met de realiteit verder weinig te maken.
En na haar optreden van vanavond, waarbij ze dus niets gerepareerd heeft, integendeel zeg ik, staat ze dus met 6-0 achter!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gefrustreerd is dat ze een 'oneerlijk gevecht' moet leveren omdat hij al door de media veroordeeld is en ze dus 5-0 achterstand heeft voor de wedstrijd begint.
Dat is jouw meningquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:01 schreef Jian het volgende:
En na haar optreden van vanavond, waarbij ze dus niets gerepareerd heeft, integendeel zeg ik, staat ze dus met 6-0 achter!
Over het algemeen heeft de rechter daar ook een hekel aan, dus die geeft partij die door de media op achterstand staat dan vaak een paar bonuspunten, wegens "al veroordeeld door de media".quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:57 schreef APK het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gefrustreerd is dat ze een 'oneerlijk gevecht' moet leveren omdat hij al door de media veroordeeld is en ze dus 5-0 achterstand heeft voor de wedstrijd begint.
Dan was haar optreden dus nuttig voor haar client en dat is haar taak.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft de rechter daar ook een hekel aan, dus die geeft partij die door de media op achterstand staat dan vaak een paar bonuspunten, wegens "al veroordeeld door de media".
Dus hoe verontwaardigd ze ook is over de media (uiteraard is ze dat, en dat moet ze ook flink uiten), het zal haar in de rechtzaal helemaal niet schaden.
Dat ligt er bij iemand die zo in de spotlight staat natuurlijk wel een beetje aan, als het een en al list en bedrog blijkt dan wordt dat uiteindelijk nog schadelijker voor z'n verdere carrière dan wanneer er gelijk schuld bekend wordt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:12 schreef APK het volgende:
[..]
Dan was haar optreden dus nuttig voor haar client en dat is haar taak.
Ik kreeg overigens door haar uitspraken niet de indruk dat ze Estelle ook vertegenwoordigt, of heb ik het mis?
Een rechter heeft daar misschien niet echt een echte hekel aan, maar hij zal daar simpelweg rekening mee moeten houden. Hoewel het "slechts" een (cum laude) masterscriptie betreft, heeft iemand daar vrij recentelijk een zeer goede en leesbare verhandeling over gehouden voor degenen met interesse in het onderwerp: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=121336quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft de rechter daar ook een hekel aan, dus die geeft partij die door de media op achterstand staat dan vaak een paar bonuspunten, wegens "al veroordeeld door de media".
Dat lijkt mij duidelijk, maar ik las hier (of in SHO) vrij stellige beweringen dat het onprofessioneel van Ficq is dat ze zowel Hari als Cruijff vertegenwoordigt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:18 schreef Leandra het volgende:
En hoe dat met de vertegenwoordiging van Estelle zit weet ik ook niet maar dat Ficq zich daar niet over uitlaat wil niet zeggen dat ze geen juridische adviezen aan Estelle geeft.
Nee, zo werkt dat niet, een rechter zal zich in principe verre van de media omtrent een strafzaak houden en zich concentreren op de feitelijkheden in de dossiers. Je kunt in bepaalde zaken nooit helemaal voorkomen dat een rechter iets meekrijgt uit de media, maar hij/zij zal dat in principe niet laten meewegen!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk lastig conclusies trekken als de advocaat van Badr verklaart dat Estelle haar vorige verklaringen bij de politie onder invloed van verliefdheid wat aangepast heeft, en daarom een nieuwe verklaring wil afleggen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:23 schreef APK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij duidelijk, maar ik las hier (of in SHO) vrij stellige beweringen dat het onprofessioneel van Ficq is dat ze zowel Hari als Cruijff vertegenwoordigt.
Die komen (vooral?) van mij af.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:23 schreef APK het volgende:
[..]
Dat lijkt mij duidelijk, maar ik las hier (of in SHO) vrij stellige beweringen dat het onprofessioneel van Ficq is dat ze zowel Hari als Cruijff vertegenwoordigt.
Dat was heel simpel zeggen dat die club eigenaar liegt voor Everink.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:05 schreef Kentoet het volgende:
Ik heb net de herhaling van Knevel en Brink gekeken en als ik het goed begrijp ontkent Hari dus de mishandeling in Club Air en heeft hij de namen genoemd van de werkelijke daders.
Deze mensen worden binnenkort verhoord zei Ficq.
Ze zei letterlijk dat die clubeigenaar en Everink "de handen ineen hebben geslagen", maar wat ze daar verder mee wilde zeggen werd me niet helemaal duidelijk.
dus 12 baco's in 9 uur. Persoonlijk vind ik dat niet schokkend. Volgen mij ben je dan gewoon aangeschoten, maar zeker niet dronken. Om dronken te zijn moet je ze sneller achter elkaar consumeren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:42 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Geloof van 6 uur in de avond, tussendoor had hij nog een hapje gegeten en tot een uur of 3 in de nacht........
Piet Paniek of Jantje Jokkebrok.quote:„Ik stond bij het balkon.” Met wie dan, wil de politie weten. „Ik stond met Badr Hari”, zegt Estelle. „Op een gegeven moment hoorde ik dat er ruzie was geweest. Dat is zeg maar als een domino-effect naar voren gegaan, naar het balkon waar ik dus was.” Hoe reageerde Badr Hari erop, wil de recherche weten. „Hij was net zo verbaasd als ik”, zegt Estelle zonder blikken of blozen. Daarna gaan de twee naar huis, vertelt ze. „Ik ben Piet Paniek, ik wilde meteen weg.”
Waar is de verklaring van Everink gebleven dat het Hari was die met volle kracht op zijn been sprong? Daar was JvdH zo stellig over bij Evers.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:33 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Wat speelde zich af in Skybox 233?
door JOHN VAN DEN HEUVEL
Net als die gentleman's slap met de vlakke hand.quote:„Ik heb Koen niet geschopt”, stelt Badr nog. „Ik ben wel over hem heen gestapt en voelde dat ik zijn achterste been raakte. Maar dat kan nooit zijn beenbreuk hebben veroorzaakt.”
Uiteraard neem je dit wel gelijk voor waar aan:quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar is de verklaring van Everink gebleven dat het Hari was die met volle kracht op zijn been sprong? Daar was JvdH zo stellig over bij Evers.
Moeten we nu constateren dat John van de Heuvel op zijn verklaring is teruggekomen?
"Ik ben over hem heen gestapt en voelde dat ik zijn achterste (hebben mensen voor voorbenen?) been raakte".quote:„Ik ben wel over hem heen gestapt en voelde dat ik zijn achterste been raakte. Maar dat kan nooit zijn beenbreuk hebben veroorzaakt.”
En hij wilde alleen met Everink praten om te vragen hoe het met hem was, dat was echt geen bedreiging hoor!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:06 schreef Copycat het volgende:
Zou me niets verbazen als dit ook net bezijden de waarheid is:
[..]
Net als die gentleman's slap met de vlakke hand.
Kunnen we vaststellen dat John van de Heuvel altijd de waarheid heeft gesproken in deze zaak of niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard neem je dit wel gelijk voor waar aan:
Geen idee, ik ken DE waarheid nog niet (jij ook niet trouwens), maar vd Heuvels verhalen zijn tot nu toe iedere keer later waarheid gebleken. Jij geloofde an sich al niet dat Hari er uberhaupt iets mee te maken had, daar is hij toch wel ernstig op teruggekomen niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kunnen we vaststellen dat John van de Heuvel altijd de waarheid heeft gesproken in deze zaak of niet?
Dat klinkt weer heel erg als 'ik geef even een verklaring voor het feit dat er (wellicht) sporen onder mijn schoenen zijn gevonden'.quote:. "Ik heb Koen niet geschopt”, stelt Badr nog. "Ik ben wel over hem heen gestapt en voelde dat ik zijn achterste been raakte. Maar dat kan nooit zijn beenbreuk hebben veroorzaakt.”
Dit is in combinatie met de verklaring van het barmeisje op zich meer dan voldoende om medeplegen (van zware mishandeling) te bewijzen. Het gegeven dat vier mannen iemand achter een deur opwachten wijst op (stilzwijgende) afspraken en een zekere rolverdeling, het gegeven dat één van de vier die het barmeisje wegstuurt wijst op een vooropgezet plan.quote:"Toen Koen daarna even het toilet binnenging, namen vier mannen plaats voor de wcdeur”, vertelt ze tijdens haar eerste verhoor. „Het ging om Badr Hari, een man met tattoos en twee onbekenden.”
Sowieso breekt je lichaam elke 1,5 uur een glas alcohol af. Op grond daarvan (en uitgaande van een beetje normaal gewicht) zou Everink slechts licht aangeschoten kunnen zijn. Van de andere kant zal Everink misschien niet al om 18:00 uur begonnen zijn om in een constant tempo tot 3:00 uur te drinken. Maar zelfs als hij pas om 21:00 begonnen zou zijn met drinken, zal hij niet ladderzat zijn geweest.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 08:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
dus 12 baco's in 9 uur. Persoonlijk vind ik dat niet schokkend. Volgen mij ben je dan gewoon aangeschoten, maar zeker niet dronken. Om dronken te zijn moet je ze sneller achter elkaar consumeren.
Haha, doet me een beetje denken aan die kapitein van de Costia Concordia die in een reddingssloep was gevallen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:06 schreef Copycat het volgende:
Zou me niets verbazen als dit ook net bezijden de waarheid is:
[..]
Net als die gentleman's slap met de vlakke hand.
Ik zou dat niet zomaar constateren. Als je het artikel goed leest, dan zie je dat er niets uit de verklaring van Everink wordt geciteerd. Everink wordt wel indirect geciteerd, maar dat beperkt zich tot wat hij nog dezelfde nacht tegen een politiesurveillant in het ziekenhuis heeft gezegd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar is de verklaring van Everink gebleven dat het Hari was die met volle kracht op zijn been sprong? Daar was JvdH zo stellig over bij Evers.
Moeten we nu constateren dat John van de Heuvel op zijn verklaring is teruggekomen?
Niet dus he. Hij heeft stellig beweerd dat Everink heeft verklaard dat het Hari was die op zijn been is gesprongen. Die verklaring is ineens verdwenen. JvdH zegt er niets meer over terwijl hij zegt het volledige dossier te hebben gelezen, de advocaat van Everink komt vertellen dat de verklaring van Hari verschilt met die van Everink maar komt dan aanzetten met de vlakke hand versus de vuist. VdH heeft nog ongeveer 20 gelegenheden gehad waarin dat wel het vermelden waard was gewees maar hij zwijgt erover.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken DE waarheid nog niet (jij ook niet trouwens), maar vd Heuvels verhalen zijn tot nu toe iedere keer later waarheid gebleken.
Ik vertrouwde de berichtgeving meteen al niet en stelde dat het waarschijnlijk veel gecompliceerder lag en daar bovenop de bewijsproblematiek dan nog gecompliceerder ligt. De onbetrouwbaarheid van de berichtgeving is mij inmiddels gebleken, met name door JvdH, de bewijsproblematiek blijkt er ook reeds te zijn, en wat er nou feitelijk gebeurd is, dat is eigenlijk niks duidelijker geworden.quote:Jij geloofde an sich al niet dat Hari er uberhaupt iets mee te maken had, daar is hij toch wel ernstig op teruggekomen niet?
Ja, maar het gaat erom waar John vd Heuvel die verklaring van Everink waarin hij Hari beschuldigde van het opzettelijk breken van zijn been heeft gelaten? Is die uit het dossier gevallen toen hij het op het politiebureau kreeg overhandigd?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:26 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik zou dat niet zomaar constateren. Als je het artikel goed leest, dan zie je dat er niets uit de verklaring van Everink wordt geciteerd. Everink wordt wel indirect geciteerd, maar dat beperkt zich tot wat hij nog dezelfde nacht tegen een politiesurveillant in het ziekenhuis heeft gezegd.
Je weet helemaal niet of dat is verdwenen, in dit stuk staat ook helemaal niet een uitgebreide beschrijving van wie wat deed, dus nu kan jij opeens ook concluderen dat Hari niet geslagen heeft? Zijn eigen verklaring over het 'klapje' staat er ook niet in dus dat is ook niet waar meer of zo?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet dus he. Hij heeft stellig beweerd dat Everink heeft verklaard dat het Hari was die op zijn been is gesprongen. Die verklaring is ineens verdwenen. JvdH zegt er niets meer over terwijl hij zegt het volledige dossier te hebben gelezen, de advocaat van Everink komt vertellen dat de verklaring van Hari verschilt met die van Everink maar komt dan aanzetten met de vlakke hand versus de vuist. VdH heeft nog ongeveer 20 gelegenheden gehad waarin dat wel het vermelden waard was gewees maar hij zwijgt erover.
Nee jij geloofde dat er helemaal niets gedaan was door Hari, geloofde hem op zijn bruine ogen en zat alleen maar te bitchen over vd Heuvel.quote:Ik vertrouwde de berichtgeving meteen al niet en stelde dat het waarschijnlijk veel gecompliceerder lag en daar bovenop de bewijsproblematiek dan nog gecompliceerder ligt. De onbetrouwbaarheid van de berichtgeving is mij inmiddels gebleken, met name door JvdH, de bewijsproblematiek blijkt er ook reeds te zijn, en wat er nou feitelijk gebeurd is, dat is eigenlijk niks duidelijker geworden.
Het is niet alleen dit artikel, het is het aldoor ontbreken van Everinks meest concrete en belastende verklaring in elk 'feitenrelaas' door John vd Heuvel of wie danook.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet of dat is verdwenen, in dit stuk staat ook helemaal niet een uitgebreide beschrijving van wie wat deed, dus nu kan jij opeens ook concluderen dat Hari niet geslagen heeft? Zijn eigen verklaring over het 'klapje' staat er ook niet in dus dat is ook niet waar meer of zo?
Ik heb duidelijk voor een perspectief gekozen maar het kiezen voor één scenario en het bij voorbaat uitsluiten van alle mogelijke andere scenario's kwam niet van mij.quote:Nee jij geloofde dat er helemaal niets gedaan was door Hari, geloofde hem op zijn bruine ogen en zat alleen maar te bitchen over vd Heuvel.
Haha, ja hoor. Er is nog steeds niets gebeurd, Hari zit niet nog 3 maanden vast en de overige aanklachten zijn er ook allemaal niet. Het is allemaal vd Heuvels hetze tegen de arme Hari.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is niet alleen dit artikel, het is het aldoor ontbreken van Everinks meest concrete en belastende verklaring in elk 'feitenrelaas' door John vd Heuvel of wie danook.
Jouw perspectief is heel duidelijk: ALLES wat Hari als dader aanwijst is niet waar en alles wat voor Hari ontlastend is (ook al komt het van zijn belangen behartigende liegende advocate) is gelijk de waarheid.quote:Ik heb duidelijk voor een perspectief gekozen maar het kiezen voor één scenario en het bij voorbaat uitsluiten van alle mogelijke andere scenario's kwam niet van mij.
We zullen het zien. Ik vind het overigens wel vrij raar dat je je nu alleen nog maar op dat beenletsel lijkt te richten. Zelfs als John van den Heuvel daar volledig naast zou zitten, denk ik dat hij over het geheel genomen prima werk heeft verricht, in de zin dat zijn eerdere uitlatingen goed gedekt worden door het dossier, en daardoor is zijn bekritiseerde opstelling in deze zaak terecht te noemen. Door jou gedane uitlatingen (bijvoorbeeld: mensen zouden Hari niet rechtstreeks aanwijzen omdat hij anders wel als verdachte zou zijn aangemerkt terwijl hij in het buitenland op vakantie was), zijn daarentegen volkomen onjuist gebleken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat erom waar John vd Heuvel die verklaring van Everink waarin hij Hari beschuldigde van het opzettelijk breken van zijn been heeft gelaten? Is die uit het dossier gevallen toen hij het op het politiebureau kreeg overhandigd?
Het breken van het been van Everink door Badr Hari zou hier gewoon inpassen, dat, dat nu niet in detail in dit stuk genoemd wordt zegt natuurlijk helemaal niets.quote:Ik ben door vier mannen geschopt en geslagen. Ze riepen dat ik moest opkankeren”, vertelt Everink aan politieman Hoeksma. „Een van hen was Badr Hari.
Dit schoot ook direct door mijn hoofd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat klinkt weer heel erg als 'ik geef even een verklaring voor het feit dat er (wellicht) sporen onder mijn schoenen zijn gevonden'.
Sowieso krijg je op dit soort feesten vaak die baco uit zo'n blikje, weet zo niet of dit op sensation ook het geval is, maar op de feesten waar ik wel kom zie je ze 9 van de 10 keer. Daar zit echt een minimale hoeveelheid alcohol in t.o.v. een normaal gemixte bacardi cola. je kunt 12 van die blikjes in 3 uur drinken en dan ben je nog niet dronken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:18 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Sowieso breekt je lichaam elke 1,5 uur een glas alcohol af. Op grond daarvan (en uitgaande van een beetje normaal gewicht) zou Everink slechts licht aangeschoten kunnen zijn. Van de andere kant zal Everink misschien niet al om 18:00 uur begonnen zijn om in een constant tempo tot 3:00 uur te drinken. Maar zelfs als hij pas om 21:00 begonnen zou zijn met drinken, zal hij niet ladderzat zijn geweest.
Ik vrees dat dat in die skyboxen niet zo is. Daar vinden ze het leuker om barpersoneel te hebben dat het drinken voor je inschenkt. Daarnaast valt er dan ook minder af te drogen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sowieso krijg je op dit soort feesten vaak die baco uit zo'n blikje, weet zo niet of dit op sensation ook het geval is, maar op de feesten waar ik wel kom zie je ze 9 van de 10 keer. Daar zit echt een minimale hoeveelheid alcohol in t.o.v. een normaal gemixte bacardi cola. je kunt 12 van die blikjes in 3 uur drinken en dan ben je nog niet dronken.
Je beseft wel dat het zijn eigen weergave is van het dossier dat hij in onopgehelderde omstandigheden zou hebben gelezen? De berichten stapelen zich op en niet zozeer de bewijzen, en in die berichten komt het altijd weer van JvdH, hij is eigenlijk de bron, niet een van de bronnen. Daarom is het des te interessanter om vast te stellen of hij er wel eens schepje bovenop doet omdat er dan later weer af te halen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
We zullen het zien. Ik vind het overigens wel vrij raar dat je je nu alleen nog maar op dat beenletsel lijkt te richten. Zelfs als John van den Heuvel daar volledig naast zou zitten, denk ik dat hij over het geheel genomen prima werk heeft verricht, in de zin dat zijn eerdere uitlatingen goed gedekt worden door het dossier, en daardoor is zijn bekritiseerde opstelling in deze zaak terecht te noemen.
Nee. Ik stelde dat het heel vreemd was dat als Everink had verklaard dat het Hari was die op zijn been was gesprongen dat de politie hem dan op vakantie liet gaan. Het verbaast me dan ook niet dat we Everinks advocaat niet over dat springen horen maar slechts over een gebalde vuist ipv een open hand, dat we Everink daar niet over horen en dat we John vd Heuvel daar ook niet meer over horen.quote:Door jou gedane uitlatingen (bijvoorbeeld: mensen zouden Hari niet rechtstreeks aanwijzen omdat hij anders wel als verdachte zou zijn aangemerkt terwijl hij in het buitenland op vakantie was), zijn daarentegen volkomen onjuist gebleken.
Schoenzolen zijn natuurlijk niet de ideale plek voor behoud van sporen, het zou ook met getuigenverklaringen te maken kunnen hebben. Maar als hij nog over het slachtoffer heen moest stappen rond het moment dat zijn been werd gebroken dan pleit dat in ieder geval voor het plegen in vereniging.quote:Aan de hand van de verklaring van Hari (zie mijn eerdere post) vind ik het alleen nog maar slechter voor hem worden wat betreft die beenbreuk. Met normale trappen krijg je normaliter geen sporen van een slachtoffer onder je schoenen. Uit de verklaring van Hari leid ik af dat er vrijwel zeker sporen onder zijn schoenen zijn gevonden die vroegen om verheldering. En de verheldering daarvoor door Hari komt voor zover ik kan inschatten geforceerd en ongeloofwaardig over.
Als wel één iemand zich daar geen zorgen om maakt...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:12 schreef xenobinol het volgende:
Gaat Bar Hari nu de bak in? Heeft hij al geleerd hoe je veilig zeepjes moet oppakken?
In de bak kunnen ze waarschijnlijk ook wel aan Rohypnol komenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als wel één iemand zich daar geen zorgen om maakt...
Ja!quote:Is grof geweld voor zulke figuren net zoiets als een joint of een fles drank, iets waarin gelijkgestemden elkaar onmiddellijk herkennen en dat met elkaar willen delen?
Nee nee nee jij stelde dat het heel vreemd was dat als Everink had verklaard dat Hari (1 vd) dader(s) was het heel vreemd was dat de politie hem op vakantie liet gaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Ik stelde dat het heel vreemd was dat als Everink had verklaard dat het Hari was die op zijn been was gesprongen dat de politie hem dan op vakantie liet gaan.
Je snapt het niet: het zijn geen vreemden voor Badr Hari, ze waren allemaal vreemden voor Everink.quote:Het scenario dat het zijn knechtjes waren die met zijn goedkeuring hem te grazen namen, daar had ik rekening meegehouden, maar vreemden?
Jaquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Is grof geweld voor zulke figuren net zoiets als een joint of een fles drank, iets waarin gelijkgestemden elkaar onmiddellijk herkennen en dat met elkaar willen delen?
Je hebt een slecht geheugen:quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee. Ik stelde dat het heel vreemd was dat als Everink had verklaard dat het Hari was die op zijn been was gesprongen dat de politie hem dan op vakantie liet gaan.
Nu blijkt (met een quote!!!one11!!) dat Everink direct in het ziekenhuis tegen een agent heeft gezegd dat Hari een van zijn aanvallers was.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik neem aan dat zodra zijn client verklaart dat hij Hari als dader heeft herkend, die internationaal gesignaleerd zal worden, en had hij dat in de 3 dagen na zaterdag gedaan, Hari al gearresteerd zou zijn. Vooralsnog moeten we het doen met JvdHeuvel die beweert dat Everink of bekenden van hem dat slechts tegenover hem hebben verklaard en blijkbaar niet tegenover de politie.
Dat is een belangrijk punt, dus Everink herkende van zijn belagers waarschijnlijk alleen Badr Hari, en de andere drie mannen niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee nee nee jij stelde dat het heel vreemd was dat als Everink had verklaard dat Hari (1 vd) dader(s) was het heel vreemd was dat de politie hem op vakantie liet gaan.
Opeens maak je er nu van dat het ALLEEN om dat been springen gaat.
[..]
Je snapt het niet: het zijn geen vreemden voor Badr Hari, ze waren allemaal vreemden voor Everink.
Uiteraard. Badr is de bekende NLer, de rest zijn dat niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is een belangrijk punt, dus Everink herkende van zijn belagers waarschijnlijk alleen Badr Hari, en de andere drie mannen niet.
Die tweede verdachte werd aangehouden twee dagen voordat Hari zich bij de politie meldde. Het werd alleen later (toen het voorarrest van Hari verlengd werd een dag na zijn eerste verhoor) pas gemeld.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:23 schreef Mylene het volgende:
Die Turk werd toch de dag na Badr gearresteerd? Dus dan heeft Badr zijn naam genoemd. Een matennaaier wordt zo iemand ook wel genoemd.
Badr is ook maar een mens die zijn eigen hachie probeert te redden, hopelijk worden al deze 'heren' zeer zwaar gestraft. De maatschappij zal erbij gebaat zijn als er een duidelijk signaal word afgegeven aan wannabe Badrsquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:23 schreef Mylene het volgende:
Die Turk werd toch de dag na Badr gearresteerd? Dus dan heeft Badr zijn naam genoemd. Een matennaaier wordt zo iemand ook wel genoemd.
Dan denk ik toch dat die verklaring niet heel erg belastend voor Hari is geweest, misschien wel door wat hij over het aandeel van anderen heeft verklaard maar wat niet de 'moeite' van het publiceren waard was. Anders kijkt Hari immers tegen een paar jaar celstraf aan, en dat zou een uitstekend motief zijn om naar het buitenland te gaan en niet meer terug te komen. Dus ik vind het in ieder geval niet logisch van de politie om hem te laten gaan wanneer de verklaring geen kleiner aandeel van Hari impliceerde zoals JvdH die hier weergeeft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:09 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nu blijkt (met een quote!!!one11!!) dat Everink direct in het ziekenhuis tegen een agent heeft gezegd dat Hari een van zijn aanvallers was.
Wat ik ook raar vindt is dat een verdachte van poging tot doodslag/zware mishandeling alweer vrij is. Dus het gaat om 4 mannen, van een horen we niks, een ander mag na verhoor weer naar huis, nog een ander mag eerst op vakantie en belooft terug te komen en zich beschibaar te houden, en nummer 4 wordt als eerste opgepakt en meteen in voorlopige hechtenis gezet. Dat lijkt op het eerste gezicht wel consistent met een nogal assymmetrische rolverdeling in de zware mishandeling, al dan niet zoals door het slachtoffer zelf verklaard.quote:Overigens leek Ficq gisteren bij Knevel te zeggen dat Everink Ferhat Y. had aangewezen als degene die "het trapgeweld" had gepleegd. Of ze zei tenminste dat dat uit die verklaring bleek.
Ik ben het met je eens dat het ongepast was van Wilders, hoewel natuurlijk niet geheel onverwacht gezien de afkomst van de dader. Maar hij heeft niks over het rechterlijk oordeel gezegd, maar wel over het uitzetten na een eventuele veroordeling.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:30 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Afgezien van Wilders, die overal schijt aan heeft, is het goed gebruik om als onderdeel van de Tweede Kamer of het kabinet niets over lopende zaken te zeggen. Als je dat niet doet, geef je de verdachte ook munitie in een strafzaak.
Als lid van de Tweede Kamer of van het kabinet mag je met uitlatingen niet vooruitlopen op het rechterlijk oordeel. Als je dat wel doet, dan moet de rechter daar in beginsel rekening mee houden (in het voordeel van verdachte).
Zo zo want als Ficq het zegt, dan is het opeens wel waar! Tig andere getuigen, die liegen allemaal, maar beroepsleugenares Ficq verteld de waarheid, dan opeens wel!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar Ficq stelt dus impliciet dat JvdH zich schuldig heeft gemaakt aan laster? Interessant.
7%, 250 ml en dat x12.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:05 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Sowieso krijg je op dit soort feesten vaak die baco uit zo'n blikje, weet zo niet of dit op sensation ook het geval is, maar op de feesten waar ik wel kom zie je ze 9 van de 10 keer. Daar zit echt een minimale hoeveelheid alcohol in t.o.v. een normaal gemixte bacardi cola. je kunt 12 van die blikjes in 3 uur drinken en dan ben je nog niet dronken.
Advocaten liegen eigenlijk zelden, ze gebruiken gewoon vaak heel veel woorden om zo weinig mogelijk te zeggen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo zo want als Ficq het zegt, dan is het opeens wel waar! Tig andere getuigen, die liegen allemaal, maar beroepsleugenares Ficq verteld de waarheid, dan opeens wel!
Volledig alternatieve scenario's ophangen terwijl ze weten wie hoe het echt gegaan is, is gewoon liegen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Advocaten liegen eigenlijk zelden, ze gebruiken gewoon vaak heel veel woorden om zo weinig mogelijk te zeggen.
Is dat een of andere Chinees?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ik ook raar vindt is dat een verdachte van poging tot doodslag/zware mishandeling alweer vrij is.
Dat lijkt me inderdaad vrij duidelijk.quote:Dat lijkt op het eerste gezicht wel consistent met een nogal assymmetrische rolverdeling in de zware mishandeling, al dan niet zoals door het slachtoffer zelf verklaard.
Met wat fantasie wordt dat smaad, maar geen laster. Overigens sluit "het trapgeweld" niet helemaal het op het been springen van iemand in, al leek ze me wel te impliceren dat ze dat bedoelde.quote:Maar Ficq stelt dus impliciet dat JvdH zich schuldig heeft gemaakt aan laster? Interessant.
Misschien weet hij het niet eens meer, was hij te bezopen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:49 schreef Gert het volgende:
Waarom zou Everink het niet toegeven eigenlijk, als hij inderdaad zou hebben gezegd dat 'Gullits geld zeker op was'. Bang dat de rechter het dan zijn eigen schuld vindt dat hij invalide is getrapt?
Zoals gezegd breekt een gemiddelde lever elke anderhalf uur zo'n blikje af. In een tijdsbestek van negen uur (van 18:00 tot 3:00) worden dus zes blikjes afgebroken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
7%, 250 ml en dat x12.
Dan ben je toch redelijk aangeschoten.
Ik snap hem even niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Is dat een of andere Chinees?
Dat weet ik niet, als hij zijn zelfbeheersing heeft verloren en daarna weer heeft teruggevonden dan is het misschien een stap te ver om dan ook nog het slachtoffer te gaan beschermen tegen mensen die even gezellig mee gaan doen met het geweld.quote:Dat lijkt me inderdaad vrij duidelijk.
Maar wat sowieso zwaar tegen Hari spreekt is het feit dat hij zelf impliciet maar onmiskenbaar heeft aangegeven dat hij het was die de mishandeling aan het rollen heeft gebracht. Hij heeft immers aangegeven dat hij witheet is geworden naar aanleiding van een al dan niet gedane opmerking van het slachtoffer. Het gedoe met het barmeisje versterkt dat beeld. Zelfs als hij zelf weinig heeft gedaan, maakt dat hem in principe in sterkere mate aansprakelijk voor de daden van de anderen dan andersom het geval is.
Ik vind het toch niet een heel waarschijnlijk scenario, je staat met 8 (?) mensen waarvan een aantal onbekend in een skybox, dan ga je het barmeisje wegbonjouren om iemand die op plee is en kennelijk daarvoor een opmerking heeft gemaakt helemaal in elkaar te slaan en dan gaan een paar anderen die in ieder geval geen goede vrienden zijn zomaar meedoen, en denken er mee weg te komen.quote:Alleen als het echt zo is dat je iemand één tikje geeft en anderen vervolgens ineens ook aanvallen, kun je de schade echt beperken als "aanstichter" van zoiets, maar de verklaringen over het opwachten bij de WC, het bloed op het shirt van Hari en de verklaring van Hari zelf dat hij nog langs het slachtoffer stapte toen hij blijkbaar al op de grond lag, lijken dit verhaal compleet te weerspreken. En juist dan gaat de bewering dat hij begonnen is, die hij eigenlijk misschien juist heeft gedaan om zich te kunnen distantiëren van de latere acties van anderen, tegen hem werken.
Ze zegt ook dat de verklaring van Everink die van Hari niet tegenspreekt. Als Everink niet verklaard heeft dat hij op zijn been sprong dan heeft JvdH een probleem als er aangifte wordt gedaan.quote:Met wat fantasie wordt dat smaad, maar geen laster. Overigens sluit "het trapgeweld" niet helemaal het op het been springen van iemand in, al leek ze me wel te impliceren dat ze dat bedoelde.
Waarom verzin je er allemaal onzin bij?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het toch niet een heel waarschijnlijk scenario, je staat met 8 (?) mensen waarvan een aantal onbekend in een skybox, dan ga je het barmeisje wegbonjouren om iemand die op plee is en kennelijk daarvoor een opmerking heeft gemaakt helemaal in elkaar te slaan en dan gaan een paar anderen die in ieder geval geen goede vrienden zijn zomaar meedoen, en denken er mee weg te komen.
12 festivalbiertjes hebben op mij niet hetzelfde effect als ik ze drink in een tijdbestek van 9 uur. Dan heb ik aan het einde alleen een droge mond.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik heb hem na 12 bier op een avondje ook aardig zitten hoor.
Goh, zou je denken? Tuurlijk zaten die skybox bezoekers onder de cokequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan denk ik dat dat een andere reden had, drugsgebruik of zo, of 'zaken', en dat toevallig daarna er een aanleiding was om Everink verrot te trappen.
Als hij het niet meer weet, zou je niet op zó'n stellige toon gaan ontkennen dat je ook maar iets badinerends hebt gezegd, lijkt me.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Misschien weet hij het niet eens meer, was hij te bezopen.
Die klappen weet hij dan heus wel weer, kan ik ook uit eigen ervaring zeggen
Uitspraak waarvan? het onderzoek is nog niet eens afgerondquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:14 schreef stoeltafel het volgende:
Dat van die opmerking over Ruud wordt toch tegen gesproken door andere getuigen.
Wanneer zou de uitspraak kunnen zijn?
Hier wat gezond tegengas:quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://badrhariboxer.com/
[ afbeelding ]![]()
![]()
Maar ga je dan zomaar even een lijntje op de bar leggen of stuur je dan eerst het personeel weg?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Goh, zou je denken? Tuurlijk zaten die skybox bezoekers onder de coke
Ik denk dat het personeel in die skyboxen wel wat gewend is en discreet is. Ik zou gewoon een lijntje op de bar leggen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar ga je dan zomaar even een lijntje op de bar leggen of stuur je dan eerst het personeel weg?
Er waren toch her en der sealtjes gevonden? Dat gaat idd echt niet in het geniep.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik denk dat het personeel in die skyboxen wel wat gewend is en discreet is. Ik zou gewoon een lijntje op de bar leggen.
Hoe zou dat toch kunnen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:14 schreef stoeltafel het volgende:
Dat van die opmerking over Ruud wordt toch tegen gesproken door andere getuigen.
Ik geef toe dat hij flauw was (ik let hier ook niet op mijn spelling) en hij klopt (door een gebrek aan hoofdletter) ook niet helemaal. Maar goed: Ik vindt kan alleen als Ik een (derde) persoon is.quote:
Hoewel dat inderdaad wellicht het verhaal wordt van Hari, is het problematisch omdat je niet zomaar individueel vrijwillig terug kunt treden als medeplegen is "aangevangen". Bij spontaan geweld van anderen is dat natuurlijk anders omdat er dan geen sprake van medeplegen is, maar dan moet die Belgische vrouw het toch helemaal verkeerd gezien hebben. Of misschien wilden die anderen allemaal naar de WC en wachtten ze daarom samen met Hari, die daar met een ander doel stond.quote:Dat weet ik niet, als hij zijn zelfbeheersing heeft verloren en daarna weer heeft teruggevonden dan is het misschien een stap te ver om dan ook nog het slachtoffer te gaan beschermen tegen mensen die even gezellig mee gaan doen met het geweld.
De vraag is of het ook helemaal onbekend aanvoelt. Je waant je als Hari zijnde misschien best veilig in een dergelijke omgeving: een skybox van een vriend met een bepaalde reputatie, waarin weer bepaalde vrienden van die vriend staan, en waarmee je waarschijnlijk al de hele avond aan het zuipen/snuiven/feesten bent.quote:Ik vind het toch niet een heel waarschijnlijk scenario, je staat met 8 (?) mensen waarvan een aantal onbekend in een skybox, dan ga je het barmeisje wegbonjouren om iemand die op plee is en kennelijk daarvoor een opmerking heeft gemaakt helemaal in elkaar te slaan en dan gaan een paar anderen die in ieder geval geen goede vrienden zijn zomaar meedoen, en denken er mee weg te komen.
Het lijkt mij persoonlijk ook niet dat hij plots zijn zelfbeheersing verloor.quote:Hij heeft een zelfbeheersingsprobleem, dus als hij een foute opmerking krijgt en hem dan helemaal in elkaar trapt, alleen, kan ik mij nog voorstellen. Maar heel dom is hij ook niet, op daar dan eerst een barmeisje beleefd toch dringend voor naar buiten te bonjouren? Youtube staat vol met filmpjes van Hari die zijn zelfbeheersing verliest, ik kan daar geen kalm beraad om iemand buiten te zetten bij plaatsen. Het is dan ook meteen een beetje hulpeloos.
Dat is niet mijn inschatting.quote:Dan denk ik dat dat een andere reden had, drugsgebruik of zo, of 'zaken', en dat toevallig daarna er een aanleiding was om Everink verrot te trappen.
Ik denk dat dat best meevalt.quote:Ze zegt ook dat de verklaring van Everink die van Hari niet tegenspreekt. Als Everink niet verklaard heeft dat hij op zijn been sprong dan heeft JvdH een probleem als er aangifte wordt gedaan.
Coke is overal. Een paar lege pakjes zijn stille getuigen, voor de rest gaat dat allemaal stiekem.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er waren toch her en der sealtjes gevonden? Dat gaat idd echt niet in het geniep.
In een semi-besloten ruimte als een VIP-skybox denk ik dat die voorzichtigheid heel snel verdwijnt. Net zo snel als de cokespiegel in het bloed stijgt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:32 schreef Specularium het volgende:
Coke is overal. Een paar lege pakjes zijn stille getuigen, voor de rest gaat dat allemaal stiekem.
Juist zo'n skybox is natuurlijk een prima uitvalsbasis voor de coke gebruikers. Hoef je je niet terug te trekken op zo'n smerige plee om wat te hannesen met een sleutel en een sealtje.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er waren toch her en der sealtjes gevonden? Dat gaat idd echt niet in het geniep.
On top of the world. En als dan zo'n bolle kapsoneslijer geil naar je wijf staat te gluren dan leer je die godverdomme even wat respect.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nee, lekker zonder camera's en security genieten van een drankje en een goede lijn coke.
Precies, zo'n dronken dropje die jouw siliconenborsten komt versieren. Die wijs je natuurlijk de deurquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:44 schreef Gert het volgende:
[..]
On top of the world. En als dan zo'n bolle kapsoneslijer geil naar je wijf staat te gluren dan leer je die godverdomme even wat respect.
Zoiets banaals zal het wel geweest zijn.
Dat verwacht ik ook. Een ordinaire coke-brawl.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:44 schreef Gert het volgende:
On top of the world. En als dan zo'n bolle kapsoneslijer geil naar je wijf staat te gluren dan leer je die godverdomme even wat respect.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:44 schreef Gert het volgende:
[..]
Het lijkt me ook nog mogelijk dat er (een deel van) een afdruk van de schoenzool van Hari op de broek van het slachtoffer is gevonden. Na uren feesten is de vloer vies/vochtig en op witte kleding heb je dan redelijke kans op een mooie afdruk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Schoenzolen zijn natuurlijk niet de ideale plek voor behoud van sporen, het zou ook met getuigenverklaringen te maken kunnen hebben. Maar als hij nog over het slachtoffer heen moest stappen rond het moment dat zijn been werd gebroken dan pleit dat in ieder geval voor het plegen in vereniging.
Tsk, waarom denk je dat het zo druk op was op de plee!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat een faalgrap.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tsk, waarom denk je dat het zo druk op was op de plee!![]()
Ha! Dat was het! Koen heeft een pakie gekregen van Badr en co en heeft het opgesnoven in de WC en kwam naar buiten lopen met z'n blije bakkes en sprak de zinnen die iedere snuiver wel eens heeft gesproken tegen zijn medesnuifmaten: "sorry, het viel in de WC, volgende keer betaal ik mee, haal ik er twee".
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tsk, waarom denk je dat het zo druk op was op de plee!![]()
Ha! Dat was het! Koen heeft een pakie gekregen van Badr en co en heeft het opgesnoven in de WC en kwam naar buiten lopen met z'n blije bakkes en sprak de zinnen die iedere snuiver wel eens heeft gesproken tegen zijn medesnuifmaten: "sorry, het viel in de WC, volgende keer betaal ik mee, haal ik er twee".
Owquote:
Vast wel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ow
Ik vond hem best garpig.
Zal wel snuiversincrowdhumor zijn.
Weet ik, het gaat heel vaak fout sinds de T-toets gebrekkig is. Niet doordat hij vanzelf aanslaat maar doordat ik blind typ en de automatismen in de vingers van slag raken. Ik heb er al heel veel geedit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik geef toe dat hij flauw was (ik let hier ook niet op mijn spelling) en hij klopt (door een gebrek aan hoofdletter) ook niet helemaal. Maar goed: Ik vindt kan alleen als Ik een (derde) persoon is.
De Belgische vrouw heeft het allemaal gezien.quote:Hoewel dat inderdaad wellicht het verhaal wordt van Hari, is het problematisch omdat je niet zomaar individueel vrijwillig terug kunt treden als medeplegen is "aangevangen". Bij spontaan geweld van anderen is dat natuurlijk anders omdat er dan geen sprake van medeplegen is, maar dan moet die Belgische vrouw het toch helemaal verkeerd gezien hebben. Of misschien wilden die anderen allemaal naar de WC en wachtten ze daarom samen met Hari, die daar met een ander doel stond.
Overigens is het bloed op kleren gezien van iemand met hetzelfde signalement, die is kennelijk niet als Hari herkend.quote:De Belgische bevestigt dat ze Koen Everink aan Estelle Cruijff heeft voorgesteld, maar dat er geen gesprek tussen de twee is geweest. Als Koen Everink het toilet uitkomt, ziet ze hoe hij in elkaar wordt geslagen.
Ze zegt in een later verhoor tegen de politie: „Ik zag hoe hij met een bebloed gezicht de box werd uitgeduwd en liep ook naar buiten. Toen ik zag hoe opgezwollen Koen was, ben ik weer naar binnen gegaan om een handdoek met ijs te vullen. Aan de andere kant van de bar zag ik Badr Hari staan. Zijn hand en halve onderarm waren in een handdoek gewikkeld. Ik ben met de ambulance meegegaan naar het ziekenhuis.”
Dat moet ook nog maar blijken, maar daar vertoont hij dan toch weer zelfbeheersing in het vervolg. Los van dat hij hem bedreigde of iets vroeg, een wond schoonmaken hoeft dan niet en getuigt ook van kalmte.quote:De vraag is of het ook helemaal onbekend aanvoelt. Je waant je als Hari zijnde misschien best veilig in een dergelijke omgeving: een skybox van een vriend met een bepaalde reputatie, waarin weer bepaalde vrienden van die vriend staan, en waarmee je waarschijnlijk al de hele avond aan het zuipen/snuiven/feesten bent.
Ten slotte wist hij ook nog dat hij er al eerder ten minste één keer (en misschien meerdere keren) mee weggekomen was, en dat was in een minder vertrouwde omgeving dan hierboven geschetst (Cooldown).
Maar dan is hij toch slim genoeg om zijn klusjes niet zelf op te knappen met zijn kersverse vriendin erbij?quote:Het lijkt mij persoonlijk ook niet dat hij plots zijn zelfbeheersing verloor.
Uiteraard, anders bestond de Telegraaf al niet meer. Maar de beeldvorming is wel een issue voor Hari en als Ficq er aangifte van doet dan heeft JvdH wel wat uit te leggen, vooral in Boulevard, voor de beeldvorming. Ook een probleem, voor justitie hoeven journalisten niet zo bang te zijn.quote:Dat is niet mijn inschatting.
[..]
Ik denk dat dat best meevalt.
Hij kondigde al aan dat hij dan ook ging vertellen hoe dingen echt zaten, misschien wil hij weer serieus met zijn sport bezig en een einde maken aan zijn flirt met de onderwereld. En weet hij dat hij zich dat kan veroorloven, misschien wel op eigen kracht in verhouding tot de figuren om wie het gaat, onderknuppeltjes dus. Of omdat hij de steun heeft van vechtsportfans Martha en Holleder?quote:Ze zei trouwens nog iets wat ik vrij schokkend vond. De mishandeling in Club Air zou niet door hem zijn gepleegd maar door anderen. In zijn verklaring zou het slachtoffer Hari ook niet rechtstreeks hebben aangewezen (in de pers wel, maar dat terzijde). Nu komt het: Ficq vertelde dat Hari de identiteit van de daadwerkelijke daders aan de politie had verstrekt.
Ik weet niet wat Ficq bezielt om dat zo open en bloot te melden maar dit soort gedrag wordt over het algemeen niet echt fijn gevonden in bepaalde kringen.
Je leest selectief. Dat is één getuige. Even verder staat :quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Overigens is het bloed op kleren gezien van iemand met hetzelfde signalement, die is kennelijk niet als Hari herkend.
Het feit dat hij Estelle direct aanwijst, geeft toch wel aan dat het in dit geval niet om slechts eenzelfde soort signalement gaat. Of je moet denken dat iemand die voldeed aan het signalement van Badr Hari samen met een dubbelganger van Estelle toevallig rond die tijd met bloed op zijn shirt rondliep.quote:Ook een andere medewerker van Maximus Security ziet Badr met bloedvlekken op zijn shirt weglopen, samen met Estelle. „Ze waren gespannen en Estelle keek chagrijnig.”
Zoals eerder gezegd vind ik dat niet echt een goed argument.quote:Maar dan is hij toch slim genoeg om zijn klusjes niet zelf op te knappen met zijn kersverse vriendin erbij?
Volgens mij heeft is hij één keer met Holleeder gesignaleerd. Ik vraag me af of er echt sprake zal zijn van "steun". Voor zover ik begrijp, kent Hari Holleeder indirect, juist via Estelle, die dikke maatjes met Holleeders ex was en daardoor Holleeder ook redelijk goed kent.quote:Hij kondigde al aan dat hij dan ook ging vertellen hoe dingen echt zaten, misschien wil hij weer serieus met zijn sport bezig en een einde maken aan zijn flirt met de onderwereld. En weet hij dat hij zich dat kan veroorloven, misschien wel op eigen kracht in verhouding tot de figuren om wie het gaat, onderknuppeltjes dus. Of omdat hij de steun heeft van vechtsportfans Martha en Holleder?
Ervan uitgaande dat die lezing van Hari waarheid is, maar we hebben al eerder gezien dat Hari daar regelmatig een loopje mee nam en dr zijn genoeg K1-persco's te bekijken waarin het met zn zelfbeheering blijkbaar slecht gesteld is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat moet ook nog maar blijken, maar daar vertoont hij dan toch weer zelfbeheersing in het vervolg. Los van dat hij hem bedreigde of iets vroeg, een wond schoonmaken hoeft dan niet en getuigt ook van kalmte.
Of hij is dom genoeg om zich door Estelle op te laten fokken, en neem maar van mij aan, gewelddadig tokkietuig weet al-tijd een "reden" te vinden om de vuistjes te laten wapperen als ze er jeuk aan hebben. Zelfs als je glashard kan laten zien dat de bitch in kwestie dr tokkie een rad voor de ogen draait wil zo'n stuk krapuul toch matten.quote:Maar dan is hij toch slim genoeg om zijn klusjes niet zelf op te knappen met zijn kersverse vriendin erbij?
Het feit dat Ficq daar tot op heden vanaf heeft gezien doet vermoeden dat team Hari daarin toch niet heeft sterk in staat.quote:Uiteraard, anders bestond de Telegraaf al niet meer. Maar de beeldvorming is wel een issue voor Hari en als Ficq er aangifte van doet dan heeft JvdH wel wat uit te leggen, vooral in Boulevard, voor de beeldvorming. Ook een probleem, voor justitie hoeven journalisten niet zo bang te zijn.
Je weet hoe het Andre Brilleman vergaan is hèh? Die werd ook meegelokt, omgelegd, in stukken gehakt, en weggewerkt. Hari mag Schilt ooit een keer verslagen hebben, tegen een opgefokte knokploeg met wapens begin je als oppermocro ook niet veel meer. En met zoveel slechte PR is Hari hard op weg vooral een liability te worden.quote:Hij kondigde al aan dat hij dan ook ging vertellen hoe dingen echt zaten, misschien wil hij weer serieus met zijn sport bezig en een einde maken aan zijn flirt met de onderwereld. En weet hij dat hij zich dat kan veroorloven, misschien wel op eigen kracht in verhouding tot de figuren om wie het gaat, onderknuppeltjes dus. Of omdat hij de steun heeft van vechtsportfans Martha en Holleder?
Zie DHG's reply.quote:Verder vind ik het opvallend dat die vriend van Everink van club Air dan weer aangifte doet plotseling, en hij dan degene zou zijn die de verkeerde dader herkend heeft?
Wat dus alleen maar verder bevestigt dat Hari al van meet af aan op het (interne) verdachtenlijstje stond. Die taktiek is al zo oud als de brance politie&justitie zelf; flink wat druk op de ketel houden in de hoop dat de beoogde verdachte de fout in gaat zodat je nog meer aanklachten op zn bordje kan gooien, hem langer vast kan houden, hem aan nog meer zaken kan koppelen enz enz.quote:En de politie, die lekt blijkbaar flink, maar was daarvoor ook al niet te beroerd om hem regelmatig staande te houden en te fouilleren. Het lijkt erop dat er velen zijn die hem heel graag weg willen en de media daar graag voor gebruiken.
bronquote:Estelle schakelt Bram Moszkowicz in
Estelle Cruijff heeft Bram Moszkowicz gevraagd om haar te vertegenwoordigen in de zaak Badr. Hij zal vanaf nu haar advocaat zijn.
Dat heeft de advocaat vrijdag zelf bekendgemaakt in RTL Boulevard.
Estelle moet binnenkort opnieuw getuigen, omdat haar eerste verklaring onjuist bleek te zijn.
Daar werd miljonair Koen Everink ernstig mishandeld. Badr, de huidige vriend van Estelle, is verdachte in de zaak. Hij zou al hebben verklaard klappen te hebben uitgedeeld, maar zegt niet de enige te zijn.
Estelle blijft voorlopig trouw aan haar gewelddadige vriendje en wacht af hoe het afloopt.
Inmiddels heeft de Amsterdamse politie een derde verdachte gearresteerd van de zware mishandeling van de zakenman.
£ niks meer waard zeker?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:19 schreef Cynix ® het volgende:
Moskofi€t$ lult alles recht wat krom is.
Bram rekent 600 euro per uur, waar betaalt ze dat van? Of schuift ze de rekening door naar Ruud?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:17 schreef Mylene het volgende:
Aankomende maandag in SBS Shownieuws een interview met Estelle. Verder heeft ze een nieuwe advocaat.
bron
Als Hari flink de fout in is gegaan komt hij met een charme-offensiefje, maar in interviews zegt hij ook steeds dat hij niks kan garanderen wat betreft de toekomst en dat hij is zoals hij is. Dat zegt mij al genoeg. Die wil niet eens proberen te veranderen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij kondigde al aan dat hij dan ook ging vertellen hoe dingen echt zaten, misschien wil hij weer serieus met zijn sport bezig en een einde maken aan zijn flirt met de onderwereld. En weet hij dat hij zich dat kan veroorloven, misschien wel op eigen kracht in verhouding tot de figuren om wie het gaat, onderknuppeltjes dus. Of omdat hij de steun heeft van vechtsportfans Martha en Holleder?
Verder vind ik het opvallend dat die vriend van Everink van club Air dan weer aangifte doet plotseling, en hij dan degene zou zijn die de verkeerde dader herkend heeft?
En de politie, die lekt blijkbaar flink, maar was daarvoor ook al niet te beroerd om hem regelmatig staande te houden en te fouilleren. Het lijkt erop dat er velen zijn die hem heel graag weg willen en de media daar graag voor gebruiken.
In de papieren versie staat ook het in het ziekenhuis vastgestelde letsel: een open breuk tussen kuitbeen en enkel; in- en afgescheurde enkelbanden; een gebroken oogkas; gebroken jukbeen; gebroken neus en verder niet gespecificeerde lichte verwondingen.quote:Dossier Badr Hari: Verklaringen verdachten en slachtoffer haaks op elkaar
25-08-12 10:26 uur - Bron: Het Parool
De verklaringen die de Amsterdamse kickbokser Badr Hari (27) en zijn belangrijkste medeverdachte Fehrat Y. (34) bij de recherche hebben afgelegd over de zware mishandeling van zakenman Koen Everink op dancefeest Sensation, staan haaks op elkaar én op die van het slachtoffer.
Hari en Y. beschuldigen elkaar en zeggen zelf een minimale rol te hebben gespeeld. Dat blijkt uit het strafdossier, dat Het Parool heeft ingezien.
Slachtoffer Everink zegt door zowel Hari als Y. te zijn mishandeld, zonder aanleiding. Hij denkt dat hij 'knock-out' was toen de zwaarste wond is toegebracht: zijn voet bungelde aan zijn onderbeen. Artsen stelden vast: een open breuk tussen kuitbeen en enkel; in- en afgescheurde enkelbanden; een gebroken oogkas, jukbeen en neus, plus lichtere verwondingen.
Badr Hari heeft tegen de recherche gezegd: 'Koen maakte een opmerking waardoor ik begon te koken: 'Was Ruuds geld op?' (Zijn vriendin Estelle Cruijff is net gescheiden van ex-voetballer Ruud Gullit) 'Toen gaf ik Koen een klap met de buitenkant van mijn rechterhand'. Twee anderen, die hij niet kende, hebben Everink daarna vele malen geslagen, zegt Hari.
Eindhovenaar Ferhat Y. beriep zich eerst op zijn zwijgrecht. Geconfronteerd met Hari's relaas werd hij kwaad: Hari wil hem 'de schuld in zijn schoenen schuiven'. Hoewel Everink zegt ook door Y. te zijn geschopt en geslagen, zegt die dat hij het slachtoffer wilde helpen. Toen hij Everink van de grond raapte, gaf Hari volgens Y. ook hem een klap.
bij veel publiciteit hanteert Bram een lager tarief hoorquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Bram rekent 600 euro per uur, waar betaalt ze dat van? Of schuift ze de rekening door naar Ruud?
Er wordt door rechters (maar dus niet door de wet) ook nog onderscheid gemaakt tussen zwaar lichamelijk letsel en zeer zwaar lichamelijk letsel. Omdat het me duidelijk lijkt dat het herstel, als dat er al komt, langer gaat duren dan zes maanden, is er in dit geval sprake van zeer zwaar lichamelijk letselquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:10 schreef Ole het volgende:
Er is in elk geval een feit: Everink is hoe dan ook zwaar letsel toegebracht.
Bron?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
terwijl er overal in de wereld mensen bij bosjes doodgaan van de honger en armoede.
In Afrika hebben ze altijd mooi weer.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
OMG.
18 deeltjes al over een agressieve criminele kutmarokkaan terwijl er overal in de wereld mensen bij bosjes doodgaan van de honger en armoede . Hoe diep is NL inmiddels gezonken?
Tot in detail, de voet bungelt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:17 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Hier een schets uit Het Parool:
[ afbeelding ]
Terwijl jij dit postte zijn er weer 5 dood gegaan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
18 deeltjes al over een agressieve criminele kutmarokkaan terwijl er overal in de wereld mensen bij bosjes doodgaan van de honger en armoede.
Dat je daar om moet vragen zeg.quote:
Dat hij Marokkaan (en dus zielig) is én dat de media zo gemeen is kan hem daarentegen weer goedkoop komen te staan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:07 schreef Soury het volgende:
Het feit dat hij een professioneel kickbokser is kan hem nog duur komen te staan...
Als Moskofiets ook maar een beetje verstand in z'n donder heeft dan adviseert hij Estelle alle banden met Badr te verbreken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat hij Marokkaan (en dus zielig) is én dat de media zo gemeen is kan hem daarentegen weer goedkoop komen te staan.
En Moskofiets is wel de ideale man om het zielige imago nog wat aan te dikken.
Moskofietsquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat hij Marokkaan (en dus zielig) is én dat de media zo gemeen is kan hem daarentegen weer goedkoop komen te staan.
En Moskofiets is wel de ideale man om het zielige imago nog wat aan te dikken.
Ik heb dit al een paar keer gelezen (zie eigenlijk ook hier) maar ik heb nog nooit gehoord van rechters die rekening houden met de 'zielige' afkomst van de dader.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat hij Marokkaan (en dus zielig) is <knip>
bronquote:Estelle verbreekt stilzwijgen
De laatste kus van Badr
„Ik wist zelf niet dat ik openstond voor een nieuwe relatie”, zei Estelle op deze pagina over haar nieuwe leven met Badr Hari. „Zoiets sluimert. Maar ik leefde helemaal op. Ik voelde me weer gewaardeerd, als een roos die water kreeg…” Maar er kwam de afgelopen maanden maar weinig terecht van het genieten dat zij en Badr voor ogen hadden. Kort na een romantische vakantie naar het Italiaanse societyeiland Sardinië, kwam Estelle’s leven andermaal op zijn kop te staan. En niet alleen het hare…
Op 8 juli kwam het nieuws naar buiten dat Estelle’s nieuwe liefde Badr Hari betrokken zou zijn geweest bij een ernstig geweldsincident in de Amsterdam ArenA. En ook al ontkende de kickbokskampioen aanvankelijk de zakenman ook maar met één vinger te hebben aangeraakt, inmiddels is duidelijk – en heeft hij bekend – dat zijn aandeel toch wat groter was. Afgelopen week was Estelle in Noordwijk aan Zee om in Grand Hotel Huis ter Duin, voor de camera, haar licht te laten schijnen over de afgelopen, veelbewogen maanden en de situatie waarin zij terecht is gekomen.
Want: iedereen heeft er een mening over. Van Geert Wilders tot een bestsellerauteur. En niet op de laatste plaats: vader Henny Cruijff. Die leek aanvankelijk nog wel enthousiast over Badr. Althans, hij vond dat zijn dochter met wie hij overigens al jaren geen contact heeft, maar snel moest hertrouwen… Achterliggende gedachte was dat zij dan ook de naam Cruijff niet meer zou voeren. Deze naam zou zij, volgens haar vader niet waard zijn. Estelle: „En dan te bedenken dat ik de man die deze naam wereldberoemd maakte, mijn oom Johan, daar nooit, maar dan ook nóóit over gehoord heb!”
Estelle besloot afgelopen week haar stilzwijgen te verbreken. Over haarzelf, en de situatie waarin zij met Badr terecht is gekomen. „Ik dacht: laat ik dat maar eens doen. Wat weten mensen nu helemaal van me? Wat kennen ze me? En hoe kan dat ook als je zelf nooit wat zegt. Wat nemen ze me kwalijk? Dat ik op zoek ben geweest naar liefde, die ik in mijn jeugd met m’n vader en in de laatste jaren met Ruud zo heb gemist? Als ik soms ook de reacties zie op internet… natuurlijk moet ik wel eens huilen als ik lees hoe slecht mensen over me denken, en dan die eeuwige P.C. Hooftstraat die er altijd wordt bijgehaald.”
Onterecht
„De laatste maanden is dat ook wel gevoed door Ruud. In interviews zei hij dat ik hem niet steunde, me niet voor voetbal en zijn werk interesseerde. Het is allemaal zo onterecht. Ik bén toch meegegaan naar Engeland. Ik heb toch mijn kinderen en alles opgepakt om naar Los Angeles te gaan? Nee, de laatste keer niet naar Grozny. Maar dat wilde hij zelf niet, het kon ook niet, veel te gevaarlijk en de scholen die er waren – zei hij letterlijk – daar zaten geen ramen meer in. Ik heb me altijd heel erg gewijd aan de kinderen en daar heb ik geen dag spijt van. Het zijn lieve kinderen die het natuurlijk ook moeilijk hebben, maar zich goed aanpassen. Van alle toestanden krijgt mijn dochter van vijftien natuurlijk wel alles mee. Maar ik ben blij dat ze op een internationale school zitten en dat aan Maxim van elf veel voorbijgaat.”
Afscheid
Op de achtergrond speelt nog de afwikkeling van de scheiding, die Nederland al op zijn grondvesten deed schudden.
Estelle lacht minzaam: „Dat zou je bijna vergeten hè? Gaat die scheiding je al niet in de kouwe kleren zitten, mijn tijd met Ruud beslaat de helft van mijn leven, je hebt je gevoelens van een nieuwe verliefdheid en dan dit…”
Het kost haar moeite te praten over haar voorlopige afscheid van Badr, op de parkeerplaats van een politiebureau in Amsterdam-Zuidoost.
„We waren even naar vrienden in Spanje gereisd, waar we hun huis niet zijn uit geweest. We wilden als André Kuipers van de aardbodem verdwijnen omdat duidelijk werd dat Badr zich, eenmaal terug in Nederland, moest melden. Gewoon even wat tijd voor elkaar. Vervolgens moest ik naar Amsterdam, voor een kort geding en de voorlopige voorziening in de scheiding en vloog Badr naar Marokko. Zijn vader was ziek geworden en die wilde hij nog even zien. Maar ik heb er steeds op gehamerd dat hij terug moest komen. Niet daar blijven hangen. Naar Nederland komen, je melden, de zaak oplossen en de consequenties onder ogen zien. Ik vind dat dat hoort. Op een woensdagavond moest hij zich melden. En hij kwam. Ik heb hem opgehaald van een vliegveld, nee niet Schiphol, en hem afgeleverd op het bureau. De hele dag hadden daar fotografen staan posten, maar die waren toen al weg. En daar op de stoep, een kus, een zwaai. En toen was ik weer alleen. Voor wie weet hoelang. Ik had het me wel anders voorgesteld ja. Maar ik ben de laatste jaren veel alleen geweest en kan er goed tegen. Het is het me waard te wachten. Omdat ik iemand zie die de wil heeft om te veranderen en ik heb de wil om hem daarbij te helpen.”
Bram Moszkowicz gaat zijn beurt Estelle helpen.
„En dan denkt iedereen weer; nou dan zal er wel wat aan de hand zijn. Moszkowicz! Maar dat is het helemaal niet. Ik ken Bram al heel lang, en ik heb er lang genoeg alleen voor gestaan. Dit is voor mij ook allemaal nieuw. Ik heb wel eens een parkeerboete gehad. Meer niet.
Een officier van Justitie, melden bij het parket; het is toch belangrijk dat je daarin wordt begeleid. Vooral als heel Nederland nu al denkt dat ik meineed heb gepleegd; ik ben nog helemaal nooit onder ede verhoord. Laat het duidelijk zijn; voor dat slachtoffer vind ik het allemaal net zo erg als iedereen hoor.”
Estelle Cruijff is vanavond te zien op SBS6 in Shownieuws en haar verhaal is vanaf morgen te lezen in weekblad Privé.
Bedankt voor de link en de tip.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:07 schreef Mylene het volgende:
Estelle Cruijff is vanavond te zien op SBS6 in Shownieuws en haar verhaal is vanaf morgen te lezen in weekblad Privé.
bron
Bla, bla, bla. Echt weer een vrouw. Er is een fantastische Krimi aan de gang met onderwereldfiguren, corrupte kickboksers en zakenmannen die je voor je neus invalide geslagen ziet worden. Dan doorbreek je je stilzwijgen een keertje en lul je er over dat Ruud Gullit je roosje niet genoeg water gaf. Aaarggghhh!!!quote:
quote:Kort na een romantische vakantie naar het Italiaanse societyeiland Sardinië,
quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Bla, bla, bla. Echt weer een vrouw. Er is een fantastische Krimi aan de gang met onderwereldfiguren, corrupte kickboksers en zakenmannen die je voor je neus invalide geslagen ziet worden. Dan doorbreek je je stilzwijgen een keertje en lul je er over dat Ruud Gullit je roosje niet genoeg water gaf. Aaarggghhh!!!
Van de ene kant heeft ze een (klein) punt. Bijna heel Nederland, inclusief verslaggevers, had het erover dat ze diep in de problemen zat vanwege haar valse verklaring terwijl dat simpelweg niet zo was.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:07 schreef Mylene het volgende:
Een officier van Justitie, melden bij het parket; het is toch belangrijk dat je daarin wordt begeleid. Vooral als heel Nederland nu al denkt dat ik meineed heb gepleegd; ik ben nog helemaal nooit onder ede verhoord. Laat het duidelijk zijn; voor dat slachtoffer vind ik het allemaal net zo erg als iedereen hoor.”
bron
Dat lijkt me niet handig. Liegende mensen vertellen je meer dan zwijgende mensen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:
PS: Hopelijk maken ze het afleggen van iedere valse verklaring bij de politie zo snel mogelijk strafbaar, nu heel Nederland er dankzij Estelle achter aan het komen is dat je er daar zonder probleem mee wegkomt (zolang het geen aangifte betreft).
Je mag als getuige niet zwijgen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet handig. Liegende mensen vertellen je meer dan zwijgende mensen.
Maar wel geheugenverlies hebben en niets hebben gezien. Dat mensen die iets te verbergen hebben denken de politie een geloofwaardige leugen te kunnen verkopen is belangrijk in de opsporing.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Je mag als getuige niet zwijgen.
Qua rimpels doet ze er trouwens vast ook niet voor onder.quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Eigenlijk is het een soort moeder Theresa... Maar dan gracieuzer he... En langer...
Dan kun je dat nog beter gebruiken in de fase voordat je met een verdachte aan tafel gaat zitten, die een verklaring laat afleggen, en daar z'n handtekening onder laat zetten. Zo nodig kun je er als politie voor kiezen die informele fase ook wat te verlengen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar wel geheugenverlies hebben en niets hebben gezien. Dat mensen die iets te verbergen hebben denken de politie een geloofwaardige leugen te kunnen verkopen is belangrijk in de opsporing.
Je kunt een aangifte het beste zien als een (eerste) verklaring die vrijwillig en niet op verzoek van justitie gedaan wordt. Door jouw aangifte ontstaat als het ware een vermoeden omtrent het bestaan van een strafbaar feit bij justitie. Of, beter gezegd, daar is jouw wil in ieder geval op gericht (het vermoeden zou immers al kunnen bestaan door een andere aangifte of andere omstandigheden) Dat jij dit vermoeden schept/wil scheppen, wordt jou extra aangerekend.quote:Wanneer is een verklaring trouwens een aangifte in de zin van een mogelijk valse aangifte? Maw, waar ligt de scheidslijn tussen verklaring en aangifte? Een aangifte is toch eigenlijk ook niks anders dan een verklaring dat een strafbaar feit heeft plaatsgevonden?
Ze kan niet wachten tot hij haar níet meer kan missen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:05 schreef Toverheks het volgende:
Vanavond dus de tranentrekker op SBS, ben benieuwt wat er allemaal vertelt wordt door Estelle, weinig dus, vader heeft getrapt nu is het Estelle haar beurt om naar vader toe te trappen, lees net stukje telegraaf, maar wist niet eens dat die 2 geen contakt met elkaar hadden, denk dat het een zielig verhaal wordt en dan niet over Badr en hoe zij hem mist.
In theorie zou de getuige ook op de zitting moeten komen verklaren, wel onder ede. Maar dat is teveel gedoe en rechters vinden het wel prettig dat het OM het allemaal hapklaar aanlevert gezien de werkdruk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:55 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dan kun je dat nog beter gebruiken in de fase voordat je met een verdachte aan tafel gaat zitten, die een verklaring laat afleggen, en daar z'n handtekening onder laat zetten. Zo nodig kun je er als politie voor kiezen die informele fase ook wat te verlengen.
Je kunt je wat mij betreft zelfs afvragen, als de rechter iemand primair op basis van niet onder ede gedane verklaringen op het politiebureau veroordeelt (en mensen dus niet in het kader van een GVO zijn gehoord en dat ook niet op de terechtzitting gebeurd is), en die getuigen dus totaal geen druk opgelegd hebben gekregen in de vorm van strafbedreiging om de waarheid te vertellen, of dat wel acceptabel te noemen is.
Dat vroeg ik niet, ik vroeg naar de scheidslijn. Je kunt immers op eigen initiatief over het ene strafbaar feit verklaren terwijl je als getuige wordt gehoord over het ander.quote:Je kunt een aangifte het beste zien als een (eerste) verklaring die vrijwillig en niet op verzoek van justitie gedaan wordt. Door jouw aangifte ontstaat als het ware een vermoeden omtrent het bestaan van een strafbaar feit bij justitie. Of, beter gezegd, daar is jouw wil in ieder geval op gericht (het vermoeden zou immers al kunnen bestaan door een andere aangifte of andere omstandigheden) Dat jij dit vermoeden schept/wil scheppen, wordt jou extra aangerekend.
bronquote:Huiszoeking
Niet alleen het SBS6-programma Shownieuws zal vanavond Estelles kant van het verhaal belichten. Ook 'RTL Boulevard' gaat op de zaak in. Het programma meldt dat ze de verklaringen, die Estelle Cruijff bij de politie aflegde na de vechtpartij bij Sensation White, zullen openbaren.
Uit de documenten, die in het bezit zijn van RTL, zou duidelijk worden dat Estelle meerdere keren door de politie ondervraagd is en dat er na het incident een huiszoeking bij haar is gedaan. Ook verklaringen van andere getuigen zijn in het bezit van het programma.
Juist. En dat zou meer acceptabel zijn als die eerdere verklaringen onder ede waren afgelegd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In theorie zou de getuige ook op de zitting moeten komen verklaren, wel onder ede. Maar dat is teveel gedoe en rechters vinden het wel prettig dat het OM het allemaal hapklaar aanlevert gezien de werkdruk.
Hoe bedoel je dat? Dat lijkt me juist niet het geval te zijn in Nederland.quote:Daarnaast horen het zwijgrecht en het onder ede staan natuurlijk bij elkaar.
Dat is in feite al beantwoord: er is sprake van een (strafbare valse) aangifte als sprake is van opzet op overheidsoptreden op basis van die aangifte. Bij een klachtdelict is het doen van enkel een valse aangifte daarom ook niet strafbaar.quote:Dat vroeg ik niet, ik vroeg naar de scheidslijn. Je kunt immers op eigen initiatief over het ene strafbaar feit verklaren terwijl je als getuige wordt gehoord over het ander.
Ze gebruiken heel vaak subjectieve woorden, waardoor je ze inderdaad niet van leugens kan betichten. Enkel slechte smaak.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar advocaten als leugenaars wegzetten getuigt van een behoorlijke domheid.
Haha gewoon huiszoeking! Sta je voor joker dan. Zal wel om die bebloede kleding zijn gegaan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:19 schreef Mylene het volgende:
Het Parool haalt het stuk uit de Telegraaf aan, maar meldt ook dit:
[..]
bron
quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
(ingezonden noot van Weltschmerz: hij zegt niks over twee drie of vijf vingers). Hari 'kan zich niet heugen dat hij haar heeft geslagen' (ingezonden noot van Weltschmerz: oké, dat vorige is achterhaald, maar trappen en kopstoten kunnen nog steeds). Hij slaat namelijk geen vrouwen.
Wat vervelend voor Badr dat hij steeds weer verzeild raakt tussen opgefokt snuif-tuig terwijl hij gewoon een avondje gezelligheid zoekt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Er stond zaterdag in Het Parool ook nog een artikel over de verklaringen van Hari die hij heeft afgelegd in de andere zaken. Hier volgt een samenvatting (sorry voor het slechte commentaar hier en daar):
Jawel, maar het houdt tegelijk ook acceptatie in van de rechter die nog even door het politiedossier heenloopt ter controle ipv waarheidsvinding. En dat gaat niet altijd goed.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:20 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Juist. En dat zou meer acceptabel zijn als die eerdere verklaringen onder ede waren afgelegd.
Ik zeg ook niet dat het een gesloten stelsel is, maar je hoeft natuurlijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling.quote:Hoe bedoel je dat? Dat lijkt me juist niet het geval te zijn in Nederland.
Maar stel dat Stel nou had verklaard dat Everink was begonnen met slaan en dat hij daarom opgepakt zou moeten worden, is dat dan een aangifte of niet?quote:Dat is in feite al beantwoord: er is sprake van een (strafbare valse) aangifte als sprake is van opzet op overheidsoptreden op basis van die aangifte. Bij een klachtdelict is het doen van enkel een valse aangifte daarom ook niet strafbaar.
Niet zo hoog van de toren blazen bij, het is zo lullig als je alles klakkeloos gelooft terwijl dan later blijkt dat je je in de maling laat nemen door figuren als JvdH.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
-Rosa (de zus van Olvier)
Rosa zegt ook door Hari mishandeld te zijn. Hari had tegelijkertijd een relatie met Rosa en een (vaste) vriendin. Als die vaste vriendin daar op enig moment achter komt, gaat ze vechten met Rosa op het Leidseplein. Hari zegt de vrouwen alleen uit elkaar gehaald te hebben. Hij geeft wel toe 'spullen in haar huis te hebben kapotgemaakt', maar hij heeft Rosa 'nooit met een vinger aangeraakt (ingezonden noot van Weltschmerz: hij zegt niks over twee drie of vijf vingers). Hari 'kan zich niet heugen dat hij haar heeft geslagen' (ingezonden noot van Weltschmerz: oké, dat vorige is achterhaald, maar trappen en kopstoten kunnen nog steeds). Hij slaat namelijk geen vrouwen.
Absoluut. Dat Hari al jaren bekend staat als rammer in het uitgaansleven is ook allemaal door JvdH verzonnen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zo hoog van de toren blazen bij, het is zo lullig als je alles klakkeloos gelooft terwijl dan later blijkt dat je je in de maling laat nemen door figuren als JvdH.
Huh? Als verdachte word je niet onder ede gesteld in Nederland. Als getuige ben je gewoon verplicht om een verklaring af te leggen, zelfs als die verklaring (waarschijnlijk) meineed op zou leveren. Pas wanneer je (mogelijk) een valse verklaring hebt afgelegd, kan een verdenking ontstaan (en daaruit een mogelijk verder zwijgrecht voor de - dan - verdachte).quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zeg ook niet dat het een gesloten stelsel is, maar je hoeft natuurlijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling.
In principe wel omdat daaruit opzet blijkt naar verdere actie (maar uiteraard alleen als ook aan de vormvereisten van aangifte is voldaan - in een getuigenis voor de rechtbank kan er bijvoorbeeld geen sprake zijn van een aangifte).quote:Maar stel dat Stel nou had verklaard dat Everink was begonnen met slaan en dat hij daarom opgepakt zou moeten worden, is dat dan een aangifte of niet?
Waarmee precies?quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zo hoog van de toren blazen bij, het is zo lullig als je alles klakkeloos gelooft terwijl dan later blijkt dat je je in de maling laat nemen door figuren als JvdH.
Ja, maar dan wordt je gehoord omdat je ergens bij was, sta je onder ede en moet je verklaren, en dan moet je dus ook verklaren dat jij het was die sloeg indien dat het geval was?quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:19 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Huh? Als verdachte word je niet onder ede gesteld in Nederland. Als getuige ben je gewoon verplicht om een verklaring af te leggen, zelfs als die verklaring (waarschijnlijk) meineed op zou leveren. Pas wanneer je (mogelijk) een valse verklaring hebt afgelegd, kan een verdenking ontstaan (en daaruit een mogelijk verder zwijgrecht voor de - dan - verdachte).
Dus de scheidslijn ligt bij de vormvereisten? Welke zijn dat dan?quote:In principe wel omdat daaruit opzet blijkt naar verdere actie (maar uiteraard alleen als ook aan de vormvereisten van aangifte is voldaan - in een getuigenis voor de rechtbank kan er bijvoorbeeld geen sprake zijn van een aangifte).
Bradr Hari?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
- Jimmy Woo
[..]
Hij moet zijn wond laten hechten en geeft in het ziekenhuis de naam van zijn broertje op (Matr Hari?).
Die arme ziel, toch sneu dat hij zo'n slecht geheugen heeftquote:Op maandag 27 augustus 2012 11:11 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Er stond zaterdag in Het Parool ook nog een artikel over de verklaringen van Hari die hij heeft afgelegd in de andere zaken. Hier volgt een samenvatting (sorry voor het slechte commentaar hier en daar):
nee dat hij meedeed weet hij nog steeds niet maar dat hij ze juist altijd uit elkaar trok weet hij wel weer inmiddelsquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Die arme ziel, toch sneu dat hij zo'n slecht geheugen heeft![]()
Eerst weet hij zich nooit iets te herinneren en moeten ze de laffe daders maar snel pakken van hem en verhip, dan ineens blijkt elke keer weer dat ie er zelf gewoon aan mee deed. Toch echt wel zielig...
Ideale schoonzoon! Pa Cruijff kan trots zijnquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat hij meedeed weet hij nog steeds niet maar dat hij ze juist altijd uit elkaar trok weet hij wel weer inmiddels
het is juist een goeie jongen, vechtersbazen uit elkaar halen, de afwas doen en al dat soort dingen istie gewoon ... doettie even
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat hij meedeed weet hij nog steeds niet maar dat hij ze juist altijd uit elkaar trok weet hij wel weer inmiddels
het is juist een goeie jongen, vechtersbazen uit elkaar halen, de afwas doen en al dat soort dingen istie gewoon ... doettie even
Hij komt de VS niet in via het visa waiver program, maar het is niet uitgesloten dat hij alsnog een visum krijgt als hij die hier aanvraagt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Badr gaat een jaartje of wat de bak in en Estelle gaat echt niet op hem wachten![]()
En zijn internationale carrière is dan over want hij komt de VS en Japan niet meer binnen met een strafblad.
Doei Badr
Nee, uiteraard hoeft dat niet. Dat heeft echter te maken met het soms flinterdunne onderscheid tussen getuige zijn en verdachte.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt je gehoord omdat je ergens bij was, sta je onder ede en moet je verklaren, en dan moet je dus ook verklaren dat jij het was die sloeg indien dat het geval was?
Is dit interesse of een soort van test?quote:Dus de scheidslijn ligt bij de vormvereisten? Welke zijn dat dan?
Waarvan Badr in RTL Boulevard zei dat hij die kleding ongewassen naar de politie had gebracht. En ook al was die kleding gewassen dan zou de politie bloedsporen nog steeds kunnen vinden. Zoiets maakte hij er geloof ik van.quote:Op maandag 27 augustus 2012 10:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haha gewoon huiszoeking! Sta je voor joker dan. Zal wel om die bebloede kleding zijn gegaan.
Ik heb het niet paraat en heb de indruk dat jij je systematisch bezighoudt met dit soort zaken in die zin dat je het studeert. Vandaar, dan vraag ik gewoon hoe het zit. Dat wil niet zeggen dat ik je niet af en toe de maat neem wat betreft kritisch lezen en kritisch naar feiten en het ontbreken daarvan kijken, want ik vind dat een jurist dat moet kunnen. Maar een test is het niet en ik zit er ook niet met enige ego of beroepseer in of zo.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nee, uiteraard hoeft dat niet. Dat heeft echter te maken met het soms flinterdunne onderscheid tussen getuige zijn en verdachte.
[..]
Is dit interesse of een soort van test?
Maar je kunt dus in een verhoor als getuige gewoon tussendoor een valse aangifte doen, of niet?quote:Allereerst, zoals gezegd ligt de scheidslijn niet alleen bij vormvereisten. Een valse aangifte kan aan alle vormvereisten voldoen maar toch geen strafrechtelijke aansprakelijkheid opleveren.
Daarnaast hangen de vormvereisten af van de aard van de valse verklaring. Indien het gaat om een valse aangifte van een feit, in de zin dat de aangever weet dat het niet begaan is (188 Sr), dan gelden de normale vereisten van 163 Sv. Aangifte kan mondeling of schriftelijk of via een volmacht geschieden bij (normaal gesproken) iedere opsporingsambtenaar.
Indien het gaat om een valse aangifte van een strafbaar feit in de zin dat je expres de verkeerde persoon aanwijst, geldt daarnaast het vormvereiste van schriftelijkheid (268 Sr). Dat wil overigens niet zeggen dat een mondelinge aangifte niet strafbaar kan zijn, aangezien er sprake kan zijn van een strafbare poging. Overigens wordt in dit geval ook alleen op klacht vervolgd (269 Sr).
Probleem is wel dat je slechts iemand de maat kunt nemen voor zover je eigen inzichten reiken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat wil niet zeggen dat ik je niet af en toe de maat neem [..]
Tegen een persoon kun je in principe inderdaad een valse aangifte doen van een (bestaand) strafbaar feit. Het wordt pas een probleem als die persoon een klacht indient en de rechter de bestanddelen van 268 Sr wettig en overtuigend bewezen acht.quote:Maar je kunt dus in een verhoor als getuige gewoon tussendoor een valse aangifte doen, of niet?
quote:
Dan had ze niet eerst de media zelf moeten opzoeken om tekst en uitleg over haar scheiding te geven (lees: Ruud de schuld te geven van het feit dat zij vreemdging).quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:25 schreef Toverheks het volgende:
Wees eens lief voor Estelle, arme meisje kan er ook allemaal niks aan doen, al dat mediaspektakel en ook haar ouwe heer gooit nog wat kooltjes op het vuur.
Zal Ruud nu in zijn vuistje lachen, want de scheiding en zijn vreemd gaan is nu op de achtergrond geraakt
(laatste zin beetje raar, lijk ZouZou wel, of hoe heet dat mens)
quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had ze niet eerst de media zelf moeten opzoeken om tekst en uitleg over haar scheiding te geven (lees: Ruud de schuld te geven van het feit dat zij vreemdging).
Daarna niet de media zelf moeten opzoeken om haar nieuwe, grootse, warme liefde te presenteren.
En daarna niet met haar nieuwe grootse liefde de media moeten opzoeken om te verklaren dat de daders van de laffe daad in de skybox gestraft moeten worden en dat Badr daar alleen maar de afwas gedaan had nadat hij tijdens het gevecht haar haar had staan strelen...
En ook nu zoekt ze wederom zelf de media op....
Ik denk helemaal niet dat Ruud in z'n vuistje lacht, want hoe je het ook wendt of keert, het zijn wel zijn kinderen die daar ook in huis zijn.
Dat de scheiding verder niet veel aandacht krijgt zal ook mede aan Ruud te danken zijn, die houdt namelijk wel z'n mond sinds dat eerste interview na de scheiding, en ook na het toekennen van de voorlopige voorzieningen loopt hij niet te miepen hoe zielig hij is.
Ruud had alleen de scheiding gemeld.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:17 schreef Toverheks het volgende:
[..]Was sarcastisch bedoelt over Estelle, maar Ruud had de media toch opgezocht als 1e??? En hij ging toch jaren al vreemd. nou ja doet er ook niet toe vind het een soap worden.
oke ben weer helemaal op de hoogtequote:Op maandag 27 augustus 2012 18:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ruud had alleen de scheiding gemeld.
Toen was Extelle boos, want ze moest het hun zoon nog vertellen.
Daarna moest ze haar warme, grootse liefde voorstellen.
Vervolgens heeft Ruud ook eea gemeld.
Daar moest Extelle weer op reageren, zo tussen de vakanties door en tijdens vakantie # 3 met Badr, al dan niet met de kinderen.
Enz. enz. enz.
Ja, anders hadden ze wel ondertanden geheten.quote:Naar later bleek waren dit twee voortanden aan de bovenkant van mijn gebit.
Bij poging doodslag, waar blijkbaar vanuit wordt gegaan: 13 jaar en 4 maanden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:38 schreef schizovreemd het volgende:
Bij een proces over de zes mishandelingen waar Badr Hari van wordt verdacht kan deze in theorie tien jaar jaar cel kijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |