quote:Euribor rates hit new lows, pace of decline slows
LONDON | Tue Aug 21, 2012 11:43am EDT
(Reuters) - Bank-to-bank lending rates hit new record lows on Tuesday on persistent expectations for further monetary easing by the European Central Bank as early as September, but the pace of their decline slowed.
Three-month Euribor rates have hit all-time lows on a regular basis since the ECB's monetary policy meeting this month when chief Mario Draghi said the bank's policymakers discussed cutting rates but decided to keep them on hold.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:15 schreef Maanvis het volgende:
ik post even in dit topique zodat PiRANiA zich niet eenzaam voelt.
En dan ondertussen gelijk reclame maken dat ze half jaar deposito hebben van 2,7%...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:43 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
MoneYou gaat binnenkort ook met 0,1 % achteruit tot 2,55 % ....
Ja, wat een tactiek.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:42 schreef MakuMaku het volgende:
[..]
En dan ondertussen gelijk reclame maken dat ze half jaar deposito hebben van 2,7%...
LPB voor 1 jaar tegen 3.2 is je te lang? Zij zitten trouwens op 2,75 voor 3 maanden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:50 schreef Blik het volgende:
Dat is waarschijnlijk wat ik ga doen, 3 maanden deposito voor 2,7%. Wegens gebrek aan beter
en een gedeelte in de bankspaarhypotheek...
ja, 1 jaar is te lang. Ik zou overigens wel een gedeelte voor langere tijd vast kunnen zetten, dat is wel een optiequote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:56 schreef MCH het volgende:
[..]
LPB voor 1 jaar tegen 3.2 is je te lang? Zij zitten trouwens op 2,75 voor 3 maanden.
9mnd is wel aantrekkelijk bij LPB.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:59 schreef Blik het volgende:
[..]
ja, 1 jaar is te lang. Ik zou overigens wel een gedeelte voor langere tijd vast kunnen zetten, dat is wel een optie
Laat MCH maar...quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe eens effe normaal met je 'toedeloe' zegMag ik niet melden dat de rentes bagger zijn en ik het over een andere boeg ga gooien? Het fatsoen is soms ver te zoeken...
OT:
Ook nog maar een klein bedrag bij LPB vastgezet voor een jaar, veel beter wordt het niet. Vraag me wel af wat anderen doen met het geld wat vrijkomt komende 2 maanden.
Wat voor hypotheek heb je?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Laat MCH maar...
Ik ga het gedeeltelijk ook weer vast zetten bij LPB, maar dan wat korter. En gedeeltelijk ga ik aflossen op de hypotheek. Verschil in rendement is te verwaarlozen, en aflossen op de hypotheek vind ik in deze tijden toch een fijn gevoel
Bankspaarhypotheek (waarvan ik gisteren ben achtergekomen dat ik alleen mag bijstorten bij een renteherziening). Ik ga daarop aflossen, scheelt naast rente ook een inleg per maand.quote:
Het begint een anale uitwoon bank te wordenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:34 schreef MrBadGuy het volgende:
LPB zakt voor september van 2.35% naar 2.32% nominaal.
Nou zeg, ik ben net overgestapt..quote:In verband met de ontwikkelingen op de financiële markten is Argenta genoodzaakt vanaf maandag 3 september a.s. de rentevergoeding op uw internetspaarrekening te verlagen van 2,80% naar 2,65%.
Wat een eikelsquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:01 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Nou zeg, ik ben net overgestapt..
De depo's niet, relatief gezien dan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:25 schreef kort het volgende:
LPB begint onacceptabel laag te worden.
De inflatie is ongeveer gelijk aan de spaarrente, de vermogensrendementsheffing is dus puur vermogensverliesquote:Op zondag 2 september 2012 21:41 schreef dinamoa het volgende:
inflatie+vermogensbelasting+lage rente
Er blijft niks over zo!
Dat is al 10 jaar zo...quote:Op zondag 2 september 2012 21:41 schreef dinamoa het volgende:
Er blijft niks over zo!
En de linksen gaan de vermogensbelasting verder verhogen als je op ze stemt, want "de rijken" moeten betalen voor de crisis. Samsom had het al over "vermogens afromen". Weet dus waar je op stemt op 12 september.quote:Op zondag 2 september 2012 21:41 schreef dinamoa het volgende:
Er blijft niks over zo!
Zeker weten, het is ook schandalig hoe degenen die hun hele leven hard hebben gewerkt, zuinig geleefd hebben en de durf hebben gehad om risico's te nemen met beleggen etc. nu de dupe worden van idiote nieuwe regels.quote:Op maandag 3 september 2012 09:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
En de linksen gaan de vermogensbelasting verder verhogen als je op ze stemt, want "de rijken" moeten betalen voor de crisis. Samsom had het al over "vermogens afromen". Weet dus waar je op stemt op 12 september.
De inflatieverhoging is veel minder dan 2%. Die 2% extra betaal je namelijk alleen over de prijs exclusief BTW. Een product van 1 euro (incl. 19% BTW) kost incl. 21% BTW 1 / 1,19 x 1,21 = 1,0168 euro. Dat is een stijging van 1,68%.quote:Op maandag 3 september 2012 06:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is al 10 jaar zo...
1 oktober krijgen we instantaan weer bijna 2% inflatie erbij, dus gaat er weer 2% van je spaargeld af.
Ja, dus weer de hogere inkomens die 'gestraft' worden.quote:Op maandag 3 september 2012 10:20 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
De inflatieverhoging is alleen voor producten met 19% BTW, dus de inflatie neemt een stuk minder dan 2% toe. Vooral mensen mensen met een hoog inkomen hebben last van de BTW verhoging, want op basisbehoeften zoals voedsel zit 6% BTW.
De schuldencrisis oplossen door sparen zwaarder te straffen, heel logisch inderdaadquote:Op maandag 3 september 2012 09:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
En de linksen gaan de vermogensbelasting verder verhogen als je op ze stemt, want "de rijken" moeten betalen voor de crisis. Samsom had het al over "vermogens afromen". Weet dus waar je op stemt op 12 september.
Als je 1,68 afrond krijg je gewoon 2...quote:Op maandag 3 september 2012 10:20 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
De inflatieverhoging is veel minder dan 2%. Die 2% extra betaal je namelijk alleen over de prijs exclusief BTW. Een product van 1 euro (incl. 19% BTW) kost incl. 21% BTW 1 / 1,19 x 1,21 = 1,0168 euro. Dat is een stijging van 1,68%.
Ja, want iemand met 1,5 ton is natuurlijk een verwerpelijke parasiet.quote:Samsom: 'economie aanslingeren door fiscaal afromen van dode vermogen'
PvdA-leider Diederik Samsom wil de economie aanslingeren door het 'dode vermogen' van welvarende burgers fiscaal af te romen. Diederik wil zelf premier worden en beschouwt de SP als een 'prima' regeringspartner, dat zegt hij deze week in een interview met het weekblad Elsevier.
Dood vermogen
Samsom maakt duidelijk dat wanneer de PvdA het samen met de SP voor het zeggen krijgt, mensen met meer dan anderhalve ton spaargeld of aandelen, oftewel ‘dood vermogen’ extra zullen worden aangeslagen.
http://www.elsevierfiscaa(...)en-van-dode-vermogen
Schandalig! Mensen die misschien wel altijd zuinig hebben geleefd op deze manier straffen...quote:Op maandag 3 september 2012 11:02 schreef SeLang het volgende:
Bericht van 23 mei:
[..]
Ja, want iemand met 1,5 ton is natuurlijk een verwerpelijke parasiet.
Verder is Samsom een financiële nitwit want spaargeld is helemaal geen "dood" vermogen. Elke lening die een bank verstrekt (en dat was toch goed voor de economie??) moet eerst door iemand worden gespaard!
Ow, en iedereen met minder dan 1,5 ton aan spaargeld die denkt dat hij niet getroffen gaat worden door dit soort beleid is erg naief, want eenmaal gekozen gaat die grens natuurlijk omlaag.
Dat is wel jammer. Is er geen vergelijkbare rekening elders te vinden met meer dan 0.9% rente?quote:Op maandag 3 september 2012 11:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Hmmm ik zie nu dat elke storting een jaar geblokeerd staat en dat je die niet mag opnemen. Toch een behoorlijke beperking, aangezien je met een 1 jaarsdeposito een hoger netto-rendement kunt halen
Precies, dat zijn gewoon criminelen. Schandalig dat die hun braaf verdiende geld weggezet hebben op een spaarrekening.quote:Op maandag 3 september 2012 11:02 schreef SeLang het volgende:
Bericht van 23 mei:
[..]
Logische combo idd, want Roemer is ook erg van de jaloeziebelasting.quote:Diederik wil zelf premier worden en beschouwt de SP als een 'prima' regeringspartner
Die samsom is echt van het padje af. Spaargeld extra belasten om zo de economie aan te wakkerenquote:Op maandag 3 september 2012 11:02 schreef SeLang het volgende:
Bericht van 23 mei:
[..]
Verder is Samsom een financiële nitwit want spaargeld is helemaal geen "dood" vermogen. Elke lening die een bank verstrekt (en dat was toch goed voor de economie??) moet eerst door iemand worden gespaard!
Ow, en iedereen met minder dan 1,5 ton aan spaargeld die denkt dat hij niet getroffen gaat worden door dit soort beleid is erg naief, want eenmaal gekozen gaat die grens natuurlijk omlaag.
Gaat ook wel gebeuren.quote:Op maandag 3 september 2012 11:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Die samsom is echt van het padje af. Spaargeld extra belasten om zo de economie aan te wakkerenDan zullen de rijkeren van dit land helemaal snel vertrekken en/of hun spaarcenten gaan verkassen.
Dadelijk gaan ze een afbetaald huis ook nog belasten...
Ik bedenk me net; de peildatum voor de belastingdienst is 1 januari. Als je het de laatste week van december op de Groen Spaarrekening van de Rabobank zet en dan iets meer dan een jaar wacht met opnemen, dan heb je twee jaren voordeel. Dat zou dan gelijk staan aan 4,7% rente over 1 jaar + 1 weekquote:Op maandag 3 september 2012 11:16 schreef MrBadGuy het volgende:
Hmmm ik zie nu dat elke storting een jaar geblokeerd staat en dat je die niet mag opnemen. Toch een behoorlijke beperking, aangezien je met een 1 jaarsdeposito een hoger netto-rendement kunt halen
Dat is toch lachwekkend? Dan kom je dus gewoon op een normale spaarrente uit eigenlijk.quote:Op maandag 3 september 2012 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zat even bij Rabo GroenSparen (http://www.rabobank.nl/pr(...)lf/rabo_groensparen/) te kijken. Ze geven 0,9% rente, niet echt veel, maar daarnaast heb je een vrijstelling tot ¤56.420 voor de vermogensrendementsheffing à 1,2% plus nog 0,7% heffingskorting die je met je inkomstenbelasting mag verkenenen. Al met al komt dit neer op (over het gedeelte wat boven de vermogensrendementsheffing-grens valt) 2,8% rente.
Maar je betaalt wel minder belasting, dat is ook wat waardquote:Op maandag 3 september 2012 13:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is toch lachwekkend? Dan kom je dus gewoon op een normale spaarrente uit eigenlijk.
Al die fiscale poespas voor 1 tiende procent winst, of zo.
Wel aantrekkelijk ja, maar eens over nadenken. Of gewoon een nieuwe auto ofzo kopen, dan is het ook weg. Slechte investering, I know. Maar wel leukquote:Op maandag 3 september 2012 13:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar je betaalt wel minder belasting, dat is ook wat waard![]()
De andere optie die ik boven jouw post heb gezet is dan wel vrij aantrekkelijk
Ik wilde eerst inhoudelijk reageren, maar zullen we echte politiek uit dit topic weghouden anders? Past niet helemaal lijkt me.quote:Op maandag 3 september 2012 19:08 schreef blomke het volgende:
Doffe ellende met die linksen: gewoon geld weghalen bij de rijken om de tekorten op te vullen, da's mooi makkelijk.
Ik denk dat ik een baan in het buitenland zoek, weg ac. technologische kennis, ervaring en inkomstenbron. Blijven hier de gesubsidieerden over, zoalng er nog subsidie bestaat natuurlijk.
Misschien ga ik wel naar Griekenland emigreren; daar gaan de stromen Nederlands pensioengeld straks naar toe.
Ik heb expres geen namen/partijen etc genoemd.quote:Op maandag 3 september 2012 11:02 schreef SeLang het volgende:
Bericht van 23 mei:
En dit mag blijkbaar ook zonder commentaar:quote:Op maandag 3 september 2012 11:39 schreef Blik het volgende:
Die samsom is echt van het padje af. Spaargeld extra belasten om zo de economie aan te wakkerenDan zullen de rijkeren van dit land helemaal snel vertrekken en/of hun spaarcenten gaan verkassen.
Dit wijkt toch ook niet zoveel af van mijn reactie:quote:Op maandag 3 september 2012 09:20 schreef SeLang het volgende:
quote:Op maandag 3 september 2012 12:06 schreef leolinedance het volgende:
Oh maar wacht, als ik zijn huis verkoop heb ik dus weer meer spaargeld en kan ik fluiten naar toeslagen waar ik gezien mijn inkomen misschien wel gewoon recht op heb. En mag ik dus volgens de Linkse rakkers nóg een keer vermogensrendementsheffing betalen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |