SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
je moet ook nog terug!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Wij vertrekken vrijdag, naar Frankrijk
Vandaag laatste dag werken, morgen inpakken en geheel volgens traditie....naar Jamin om een grote zak snoep te scheppen voor de autoreis/vakantie![]()
Hoort er helemaal bij, wat ons betreft. We hebben hem tegenwoordig niet meer leeg tegen de tijd dat we arriveren op de plaats van bestemming, dat vind ik al een enorme vooruitgang
In Frankrijk verkopen ze geen lekkere dropjes enzo, dus de terugweg doen we eigenlijk altijd zonderquote:
bij ons hoorde dat er ook bij, tot mijn vriend bijna doodging van een te hoge bloeddruk. Hij at vnl. dropjes.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag laatste dag werken, morgen inpakken en geheel volgens traditie....naar Jamin om een grote zak snoep te scheppen voor de autoreis/vakantie![]()
Hoort er helemaal bij, wat ons betreft. We hebben hem tegenwoordig niet meer leeg tegen de tijd dat we arriveren op de plaats van bestemming, dat vind ik al een enorme vooruitgang
wat doe je voor werk dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:59 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn vakantie is bijna afgelopen...
Daarom ben ik me nu aan het verdiepen in (basis)statistiek... Interessant en leuk, maar ik moet het ook nog over zien te brengen..
Ik sta voor de klas..quote:
ahhquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik sta voor de klas..En geef ook les in een overlappend vak, wat betekend dat ik soms ook onderwerpen moet uitleggen die niet in mijn vakgebied vallen.. Het leek mij wel eens een leuke uitdaging..
Dit heb ik dus deze keer heel bewust niet gedaan. Kleine zakjes snoepjes gemaakt voor de twee jongens en zelf gewoon aan mijn normale tussendoortjespatroon gehouden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Hoe gaat het nu met hem?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bij ons hoorde dat er ook bij, tot mijn vriend bijna doodging van een te hoge bloeddruk. Hij at vnl. dropjes.
die gewoonte hebben we maar meteen aangeschaft, en verdomd, het scheelt ook in de kilo's
en we missen het ook echt niet, we zijn pas nog lang met de auto weggeweest
Die zak gaat nu onder andere niet meer op, omdat we juist aan S niet willen leren dat er constant gesnoept moet worden. Dus pakken we zo nu en dan een snoepje en krijgt zij er ook een. Heel gezond, zo'n kindquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit heb ik dus deze keer heel bewust niet gedaan. Kleine zakjes snoepjes gemaakt voor de twee jongens en zelf gewoon aan mijn normale tussendoortjespatroon gehouden.
Maar goed, bij mij zou zo'n zak dus wel op gaan als ik eraan begonnen was...
Oh, enbedankt voor het noemen van minneola's gisteren, heb er meteen een paar gehaald! Jummie!
En vanavond krijg ik weer een heerlijke massage, even helemaal genieten!
ja, goed!quote:
Als mijn onderdeel van 'het is maar op vakantie gaan, dus doe normaal'-campagne deze keer ook geen broodjes meegenomen, maar gewoon boterhammen voor iedereen, in de hoeveelheid die we normaal ook eten. Ooit wordt dat vast wel weer anders, maar voor nu hielp dat enorm goed om in 'the zone' te blijven.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die zak gaat nu onder andere niet meer op, omdat we juist aan S niet willen leren dat er constant gesnoept moet worden. Dus pakken we zo nu en dan een snoepje en krijgt zij er ook een. Heel gezond, zo'n kind
Minneola's ken ik eigenlijk niet. Eens proberen dan.
We hebben trouwens ook een koelbox voor in de auto gekocht, dus we kunnen ook lekker fruit meenemen en de broodjes worden ook niet vies plakkerig enzo, dus een beetje gezond doen we ook nog
Ja, daar zat ik ook aan te denken, dat weet ik nog niet. Ik zit helemaal niet in de "doe maar normaal, het is maar vakantie"-modus maar heel erg in de "jippie, het is vakantie, feest en dat vieren we met lekkere dingen"-modusquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als mijn onderdeel van 'het is maar op vakantie gaan, dus doe normaal'-campagne deze keer ook geen broodjes meegenomen, maar gewoon boterhammen voor iedereen, in de hoeveelheid die we normaal ook eten. Ooit wordt dat vast wel weer anders, maar voor nu hielp dat enorm goed om in 'the zone' te blijven.
Als je maar niet in die modus blijft hangen na de vakantie! Want daar heb ik dan last van en dus probeer ik in de vakantie niet buietnsporig meer te eten/snoepen etc.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:19 schreef miss_sly het volgende:
Ja, daar zat ik ook aan te denken, dat weet ik nog niet. Ik zit helemaal niet in de "doe maar normaal, het is maar vakantie"-modus maar heel erg in de "jippie, het is vakantie, feest en dat vieren we met lekkere dingen"-modus![]()
Dat valt tegenwoordig wel mee. Again, onder andere omdat we onze dochter niet te veel laten snoepen enzo. Alleen snoepen terwijl zij erbij is, doen we niet, dus we zitten denk ik vrij snel weer in de dagelijkse routine. Ik zal er wel extra op letten, want ik ben gewoon wel blij met de kilo's die ik kwijt ben!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je maar niet in die modus blijft hangen na de vakantie! Want daar heb ik dan last van en dus probeer ik in de vakantie niet buietnsporig meer te eten/snoepen etc.
Zo had ik bbq bacon chips, kip tijm chips en nog iets in Frankrijk en het smaakt allemaal gewoon naar maggi... Was meteen weer voor een jaar genezen. Doe mij maar doodnormale naturel chips, als ik dan toch chips ga eten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in die 'fuck alles, het is vakantie' modus op de terugweg voor 150 boodschappen gedaan in Polen en dat nog eens zachtjes herhaald voor 100 euro in Duitsland. En dan heb je als je alles op je aanrecht hebt liggen best veel onverstandige dingen in huis. Vooral als blijkt dat vriendlief stiekem tijdens elk boodschappentochtje tijdens de vakantie ook nog eens chocola en weirde chips heeft verzameld![]()
Die Polen sporen niet, we hebben drumstickchips en karbonadechips in de kast liggen. En instant kebab-boodles
Ik ook... Niet alleen eettechnische verleidingen trouwensquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:50 schreef Stormqueen het volgende:
eigenlijk kan ik alle verleidingen goed weerstaan tenzij dronken.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:41 schreef Sjeen het volgende:
Lays Aioli e Aglio, Lays Spicy Reggae Chicken, Lays Whiskey cocktail => vanavond maar mee naar de buren op borrel
Wokkels paprika
Nibbits => weggegooid wegens over datum
Superchips grilled steak & Onion
Halve zak tortillachips => weggegooid wegens oud en sowieso niet lekker
2 pakjes tuc
Zak minizakjes paprika & naturel
Emmer popcorn
Tsja...
De emmer popcorn en de minizakjes zijn nog van de verjaardag van Isa, de tuc en de steak chips uit frankrijk... De rest vind een weg naar die kast omdat ik in de winkel denk, dit zou best lekker kunnen zijn. En vervolgens vergeet ik het gewoon weer...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wat een hoop. Er ligeen hier volgens mij 2 minizakjes ham kaas maar die liggen er al vanaf juni ofzo. De kinderen vragen er niet om.
Heb je er ook bier bij?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:33 schreef Sjeen het volgende:
Ik ga even voor jullie tellen hoeveel zakken chips hier in de kast liggen...
Palm ligt koudquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
Goed bezig, het was wel lekker itt maandag idd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:23 schreef helicopter het volgende:
HardgelopenEvy les 21 (10, 10, 12 min) en het ging een stuk minder zwaar dan maandag. Toch wel fijn dat het een beetje koeler is geworden.
Volgende weekquote:Op donderdag 23 augustus 2012 06:56 schreef Vicky het volgende:
Hoppaaaaa weer 300gr eraf!
![]()
nieuwe all time low: 75,5
![]()
![]()
Nog 500gr tot streef!
Ik loop achterquote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:07 schreef Stormqueen het volgende:
Go heli!!!
Hier ook weer 600 gram, nog 1,5 en dan onder de 80
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 07:09 schreef Stormqueen het volgende:
Balen isa.80 is echt een magische grens. Beetje het verschil tussen vet en normaal, in mijn psyche
Kheb heulegaar geen vakantie.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn verkansie begint over 8 uur
Goh, die week heb ik ook vakantiequote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:06 schreef Silmarwen het volgende:
Kheb heulegaar geen vakantie.
Nee das niet waar, ik heb de 25s september vanaf 12 uur (eerst cursus signalering kindermishandeling) tot en met 1 oktober vrij!
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goh, die week heb ik ook vakantie
Daar zou ik best van balenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:19 schreef Silmarwen het volgende:
Bel wel dat 's ochtends die cursus is. Ik hoefde niet te gaan, maar het is wel belangrijk en maar 1 keer per jaar. Dus ik ga maar gewoon.
Ik ook niet hoor, want ik wil de Special Edition in een box en die verkopen ze pas op dinsdagquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:25 schreef Silmarwen het volgende:
Ja dus ik ga 's nachts niet spelen
Inderdaadquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:32 schreef Silmarwen het volgende:
Ja vierde deel als het ware. Niet nieuw nieuw maar een uitbreiding.
Ik raid maar 2 avonden per week, voor de lol. Genoeg tijd over voor gezin/vriendin/sporten/familie etc etc. Alleen de eerste week speel ik altijd veel xD
Tomatensoep?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:02 schreef Isabeau het volgende:
Bij 'mijn' bloedbank kreeg je een kom soep! Veel gezonder
Wat heb je dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:29 schreef Silmarwen het volgende:
Bloedbank... Liever niet. Prikken is altijd zo'n enorm drama, anders had ik het wel gedaan denk ik. Nu heb ik ook geen bijzonder soort bloed. Slootwater zeg maar.
Dan kan je juist aan (bijna) iedereen bloed geven, reuze handig bloed!quote:
Ja maar ik vind vier keer prikken om 1 keer bloed te geven niet zo'n geweldig idee. Ik ben heel moeilijk te prikken. Het lukt nooit in 1 keer helaas, vaak roepen ze uiteindelijk een andere verpleegkundige erbij die handiger is in prikken en een keer heeft de anesthesist moeten prikken omdat het maar niet lukte.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan kan je juist aan (bijna) iedereen bloed geven, reuze handig bloed!
0 is de universele donorgroep.
Iedereen zegt O. Officieel is het 0 (nul); want niet A en niet B (en niet A&B = AB)quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:20 schreef Joene het volgende:
ik heb ook 0+
Met bloedgroepen dacht ik altijd dat het O was maar kwam er laatst achter dat het 0 is ipv O ?
Ja najah ik kwam er dus vrij recent achter dat het idd nul wasquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Iedereen zegt O. Officieel is het 0 (nul); want niet A en niet B (en niet A&B = AB)
Sindsdien zeg ik altijd dat mijn bloedgroep Zero Positief isquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja najah ik kwam er dus vrij recent achter dat het idd nul was
Vinden ze leuk...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Sindsdien zeg ik altijd dat mijn bloedgroep Zero Positief is
nee ? , 0 A B geloof ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:54 schreef helicopter het volgende:
Ik heb geen idee wat mijn bloedgroep is.![]()
![]()
Ik ga er vanuit dat het hetzelfde is als 1 van mijn ouders en anders hebben we een interessante casus.
(Dus dan is het in ieder geval geen 0)
Er bestaan toch nog meer bloedgroepen? Zoals K?
K?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:54 schreef helicopter het volgende:
![]()
Ik ga er vanuit dat het hetzelfde is als 1 van mijn ouders en anders hebben we een interessante casus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedgroepantigeenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:54 schreef helicopter het volgende:
![]()
Tof, thans!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedgroepantigeen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedgroep
Je rode bloedlichamen kunnen meer kenmerken hebben dan alleen de resus D factor (gewoon positief of negatief).
Ik heb dus antistoffen tegen zo'n raar kenmerk..
Bombay bloed! hh fenotype is een totaal andere bloedgroep en heeft niet de kenmerken van het ABO-systeem. Bij normaal testen lijkt het op O...maar dat is het dus niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:58 schreef helicopter het volgende:
Ik dacht dat ooit geleerd te hebben, maar misschien heb ik gewoon weer eens niet op zitten letten.
De fuck? Serieus?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:27 schreef Isabeau het volgende:
En wisten jullie, lieve kijkbuiskinderen, dat je bloedgroep ook kan veranderen gedurende je leven?
Terug naar het dieetfront. Glas citroenlimonade genomen.
quote:
Ik zat al te lezen ja...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]serieus, maar heeft dan wel altijd een oorzaak. Beenmergtransplantatie is wel een duidelijke oorzaak. Maar ook door bijv een infectie, door auto-immuunziekten en door kanker kan je een andere bloedgroep krijgen.
ja, dat weet ik, daarom vraag ik het ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ligt maar net aan de rest van je voeding, maar meeste fruit bevat gewoon best veel suiker.
Bij onbeperkt gaan ze, soms onterecht, van een soort fair use policyquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:25 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, daarom vraag ik het ook.
volgens de weight watchers mag je onbeperkt fruit en groenten, dus ik zit aan een flinke bak fruit, maar vraag me ineens af of dat wel zo handig is
ik eet geen hele kilo's ofzo, maar de teller voor vandaag staat op 1 banaan, 1 appel, 2 pruimen, en nectarine en een perzik.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bij onbeperkt gaan ze, soms onterecht, van een soort fair use policy
Ik ben geen expert en ik geloof dat iedereen moet doen wat voor hem/haar werkt en wat hij/zij vol kan houden, maar mij lijkt het wel een beetje veel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik eet geen hele kilo's ofzo, maar de teller voor vandaag staat op 1 banaan, 1 appel, 2 pruimen, en nectarine en een perzik.
Als het een flinke bak aardbeien is: no problem, enjoy!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:25 schreef Mirjam het volgende:
ja, dat weet ik, daarom vraag ik het ook.
volgens de weight watchers mag je onbeperkt fruit en groenten, dus ik zit aan een flinke bak fruit, maar vraag me ineens af of dat wel zo handig is
mja ik vind het moeilijk om dat te schattenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als het een flinke bak aardbeien is: no problem, enjoy!
Flinke bak druiven: dat is al een aardige portie suikers...
Flinke bak bananen: mwoah, misschien toch maar niet doen
Gewoon zelf een beetje inschatten (en kijk anders even naar het aantal kcal per vrucht, hoe minder hoe beter natuurlijk).
Ipv een maaltijd of bovenop een maaltijd?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:29 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mja ik vind het moeilijk om dat te schatten
vanmorgen een banaan, nu een schaal met daarin een appel, 2 pruimen, nectarine en perzik gesneden
na de maaltijdquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ipv een maaltijd of bovenop een maaltijd?
Dat is toch een goede stap danquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:29 schreef Mirjam het volgende:
en ik gebruik het als alternatief voor ander snaaiwerk, ik merk dat ik enórme trek heb
Dan zou ik juist iets anders aanraden dan suiker. Iets wat wel vult, een schaaltje yoghurt of kwark oid. Een stukje kipfilet, eitje...allemaal geeft dat een betere verzadiging dan al dat fruit wat je hebt gegeten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:29 schreef Mirjam het volgende:
en ik gebruik het als alternatief voor ander snaaiwerk, ik merk dat ik enórme trek heb
ok, dus desnoods beter wat yoghurt eten met 1 stuk fruit erin ofzo?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan zou ik juist iets anders aanraden dan suiker. Iets wat wel vult, een schaaltje yoghurt of kwark oid. Een stukje kipfilet, eitje...allemaal geeft dat een betere verzadiging dan al dat fruit wat je hebt gegeten.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:31 schreef Mirjam het volgende:
ok, dus desnoods beter wat yoghurt eten met 1 stuk fruit erin ofzo?
en dan toch de 2 stuks fruit regel aanhouden?
ijsbergslaquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:39 schreef Mirjam het volgende:
en ik maar denken dat ik eindelijk iets had gevonden om onbeperkt van te eten
quote:
nja, dat is dus het grote punt met weightwatchers. ze zijn nog steeds van de vet=fout brigade, en geven fruitsuikers bijvoorbeeld geen punten... het nieuwe systeem is al iets beter, maar nog steeds een beetje achterhaald.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:41 schreef Mirjam het volgende:
ik vraag me wel af wat dan de filosofie erachter is, want alle groenten en fruit (nouja, behalve mais en bonen) zijn 0 punten, dus leveren je niks op.
maar er zitten dus wel zat suikers in wat weer niet handig is
ja, ik ga het systeem wel volgen, maar ook proberen te minderen, alhoewel dat wel moeilijk isquote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nja, dat is dus het grote punt met weightwatchers. ze zijn nog steeds van de vet=fout brigade, en geven fruitsuikers bijvoorbeeld geen punten... het nieuwe systeem is al iets beter, maar nog steeds een beetje achterhaald.
onbeperkt rauwkost en fruit etne houdt bovendien je maag opgerekt ipv dat ie krimpt door kleinere porties te eten....
Nou heb ik dat regelmatig gedaan hoor! Zakjes ijsbergsla kopen en dan zo als een zak chips oppeuzelenquote:
Niets mis met WW, één van de beste diëten ter wereld. Heus. En onbeperkt fruit is op zich ook niet erg, maar misschien gaan ze te veel uit van mensen die een hekel aan fruit hebbenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:11 schreef Mirjam het volgende:
ja, ik ga het systeem wel volgen, maar ook proberen te minderen, alhoewel dat wel moeilijk is
Krimpende magen is een dieet mythe. Je maag kan alleen kleiner worden door chirurgie.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:52 schreef kwakz0r het volgende:
onbeperkt rauwkost en fruit etne houdt bovendien je maag opgerekt ipv dat ie krimpt door kleinere porties te eten....
en hoe wordt dan het "gevoel" dat je eerder vol zit verklaard? vroegah kon ik een hele pizza op.. nu met een beetje proppen een halve.. meer lukt echt niet! is dat dan psychisch ofzoquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Krimpende magen is een dieet mythe. Je maag kan alleen kleiner worden door chirurgie.
Omdat je verzadigingsthermostaat zich anders gaat instellen. En nee, dat is verder niet psychisch. Zit wel tussen je oren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:35 schreef Barretje80 het volgende:
en hoe wordt dan het "gevoel" dat je eerder vol zit verklaard? vroegah kon ik een hele pizza op.. nu met een beetje proppen een halve.. meer lukt echt niet! is dat dan psychisch ofzo
nou ja, hoe dan ook, grote porties blijven etne, ook al is het gezond, helpt niet om je verzadiogingsgevoel te verbeteren-versnellen.krimpende maag is de `layman´s` term hiervoor...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 07:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat je verzadigingsthermostaat zich anders gaat instellen. En nee, dat is verder niet psychisch. Zit wel tussen je oren.
Intensief sporten is natuurlijk wel iets anders dan een beetje wandelen en fietsen. Ik geef ook bloed en ik fiets daarna elke keer nog een half uur naar huis toe, maar merk er helemaal niets van dat ik bloed heb gegeven hoor. Ik kan na bloed geven in principe alles nog, ook intensief sporten als ik zou willen. Maar als je je vaak slapjes voelt na het geven, dan is het wel verstandiger om nog een dagje (of soms zelfs 2) rustiger aan te doen. Vriendin van mij zit altijd op de grens van flauw vallen na het geven.. tja dan moet je er in de dagen erna wel rekening mee houden. Gewoon een beetje naar je lichaam luisteren. Vaak kan die een stuk meer hebben dan je denkt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:01 schreef Barreltje het volgende:
gister is albert weer langsgeweest dus we hebben weer eten in huis!
lijstje voor vandaag:
O: 2 sneetjes met pindakaas
t: sinaasappel
l: salade met brood en een yoghurtje met banaan![]()
t: fruit
D: oudekaas salade![]()
S: eens kijken of ik vanavond naar de sportschool kan.. in principe mag je 12 uur niet sporten, dus dat zou moeten lukken 24 uur lateren al ga ik maar een beetje lafjes op die fiets zitten en een beetje wandelen, lichaamsbeweging is lichaamsbeweging
mja ik heb gister voor de eerste keer bloed gegeven, dus ik weet nog niet helemaal wat mijn lichaam daar van vindquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:07 schreef deerntie het volgende:
[..]
Intensief sporten is natuurlijk wel iets anders dan een beetje wandelen en fietsen. Ik geef ook bloed en ik fiets daarna elke keer nog een half uur naar huis toe, maar merk er helemaal niets van dat ik bloed heb gegeven hoor. Ik kan na bloed geven in principe alles nog, ook intensief sporten als ik zou willen. Maar als je je vaak slapjes voelt na het geven, dan is het wel verstandiger om nog een dagje (of soms zelfs 2) rustiger aan te doen. Vriendin van mij zit altijd op de grens van flauw vallen na het geven.. tja dan moet je er in de dagen erna wel rekening mee houden. Gewoon een beetje naar je lichaam luisteren. Vaak kan die een stuk meer hebben dan je denkt.
Ik weet alleen dat mensen die te weinig slaap krijgen een grotere kans hebben dik te worden. Daar is divers onderzoek naar geweest. Te veel slapen doet dat overigens ook.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:22 schreef marcb1974 het volgende:
Wie weet of er een verband is tussen (goed) slapen en afvallen?
Ja maar...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat mensen die te weinig slaap krijgen een grotere kans hebben dik te worden. Daar is divers onderzoek naar geweest. Te veel slapen doet dat overigens ook.
Vanaf 9 uur slapen is 'te veel'. Maar kan me zo voorstellen dat zo'n onderzoek ook over 'gemiddelden' gaat en dat de werkelijke tijden per persoon verschillen. Mijn vriend slaapt overigens zonder wekker rustig 12 uur per dag.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:40 schreef helicopter het volgende:
Ja maar...Wanneer is slapen 'te veel slapen'? Op een gegeven moment ben je toch gewoon klaar met slapen en dan heb je 'genoeg' geslapen? (Wat bij mij pas na 9-10 uur is
)
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:56 schreef Mirjam het volgende:
Ik merk dat ik het een Groot Probleem vind ineens om voor iedere avond een gezonde maaltijd te bedenken.
Afgelopen dagen ging me prima af, maar vandaag...
Heb zat groente in huis, champignon, ui, bosui, prei, wortel, etc., maar wat ga ik er van bouwen
Gisteren al wat rijst gegeten, dus w.m.b. valt dat af. Lief wil het liefst vlees, en ik eet dan wel een stukje mee, maar wil dan een gezonde hap ernaast zeg maar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]met hoofdletters
{
rijst met wokgroenten en gewokte kipfilet?
een frisse salade van de ui, bosui, prei, wortel, etc., en dan champignonnen saus over het vlees? met aardappeltjes er bij?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:59 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Gisteren al wat rijst gegeten, dus w.m.b. valt dat af. Lief wil het liefst vlees, en ik eet dan wel een stukje mee, maar wil dan een gezonde hap ernaast zeg maar.
zeg.. is dat besmettelijk??quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:11 schreef Tink89 het volgende:
Huilmiddagje... Met hoofdpijn vroeg naar huis gegaan en nu met m'n Nijntjeknuffel op de bank. Ik heb m'n dag niet, geloof ik![]()
Xx
Ps. On the bright side: ik ga er niet anders van eten
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:48 schreef Isabeau het volgende:
Die van mij had brandweerman moeten worden. Hij kan mijn humeur redelijk goed inschatten en gaat dan blussen ipv het vuur opstoken. Best slim eigenlijk![]()
Wat doe jij zo vroeg op, Barreltje?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:55 schreef Isabeau het volgende:
ok, wekker in de slaapkamer zei 6:40. En die van de pc was nog niet tot me doorgedrongen
ohh wow!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:27 schreef Silmarwen het volgende:
Knut negeert mijn onredelijkheid meestal.
Andersom niet hoor... Ik ben natuurlijk ook zo lekker rustig en lief.
Vandaag tattoo laten zetten. /cheer
Dat is mijn allereerste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op mijn linker pols. Knut op zijn rechter. We zijn nog niet uit over welke.Bespreken we straks wel.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:33 schreef Silmarwen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op mijn linker pols. Knut op zijn rechter. We zijn nog niet uit over welke.Bespreken we straks wel.
![]()
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:33 schreef Silmarwen het volgende:
Leuk!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op mijn linker pols. Knut op zijn rechter. We zijn nog niet uit over welke.Bespreken we straks wel.
Zo, mijn instructeur had een heel pittig schema voor mij bedacht. Lekker zweten dus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:20 schreef Susie het volgende:
Mag ik hier ook gezellig mee komen kletsen? Er mogen/moeten flink wat kilo's af![]()
Ik wil het proberen met Waightwatchers, merk toch dat ik een stok achter de deur moet hebben. Volgende week beginnen mijn volleybaltrainingen weer (zin in!!), na bijna 1,5 jaar niet gesport te hebben
Met goede reden uiteraard, de geboorte van onze dochter en helaas daarna een overbelast arm (zware baby
), waar ik nu nagenoeg geen last meer van heb, maar dat moet ik eerst eens testen tijdens de trainingen.
Ik heb zo'n ticker aangemaakt, want wil wel in de OP erbij, maar weet niet welk linkje ik hier moet plaatsen, zoveel opties!Dus als iemand mij kan zeggen welke, graag.
misschien dat de dikkerds hier interesse hebben? ;-)quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:07 schreef rhubarbje het volgende:
Nou goed nieuws en slecht nieuws...
Ik kreeg vandaag een doos kleren binnen die ik besteld had
Niets past! Alles is te groot
maar nu moet alles dus terugen het bedrijf zit in engeland dus dat kost een fortuin
en het waren verjaardagskado's en een jurkje om te dragen op mijn verjaardag en als ik nieuwe dingen bestel zijn die nooit op tijd
nooit gedacht dat ik me rot zou voelen omdat kleren te groot zijn
Ja valt te proberen! Helaas heb ik wel maar een paar dagen om het ´kwijt te raken´ want je hebt het maar 7 dagen op zicht en het moet ook nog met de post en zoquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:08 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
misschien dat de dikkerds hier interesse hebben? ;-)
je hebt een goeie week gehad zo te zien!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:47 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag een maand bezig met opletten wat ik eet en 2-3 in de week hardlopen, zie hier het resultaat![]()
![]()
![]()
:
[ afbeelding ]
Gaat best aardig idd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 19:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je hebt een goeie week gehad zo te zien!
lekker tempo heb je
Bij mij persoonlijk ging het hardlopen wel, ik denk dat je gewoon goed je rustdagen moet pakken en verder goed naar je lichaam luisteren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, ik heb even een vraag. Ik ben nogal geinspireerd door jullie gehardloop en wil ook weer. Ik ben alleen bang dat ik daarmee mijn gewrichten in gevaar breng. Ik weeg bijna 100 kilo bij een lengte van 1.76. Zou dat nog ok zijn?
Daarnaast ben ik uit mijn sportbeha gegroeid. Enig idee waar ik een goedkope sportbeha in 90E kan vinden?
Gewoon met excel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Junkie, met welk programma heb je die coole grafiek gemaakt? Ik willum ook!
Excel?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Junkie, met welk programma heb je die coole grafiek gemaakt? Ik willum ook!
Op gewone schoenen lopen is gewoon ontzettend dom, zeker met zulk overgewicht.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:38 schreef ejiraM het volgende:
Ik voel me echt zo'n noob ofzo, dat ik ook met 100+ kilo op gewone schoenen en zonder sportbeha ren, en nergens last van heb..Heb ik altijd het idee dat ik iets verkeerd doe
Wrsch ben je dan idd ook een soort van noob en hebje geluk dat je nog geen last v blessures hebt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:38 schreef ejiraM het volgende:
Ik voel me echt zo'n noob ofzo, dat ik ook met 100+ kilo op gewone schoenen en zonder sportbeha ren, en nergens last van heb..Heb ik altijd het idee dat ik iets verkeerd doe
Haha ach, t zal wel goedbedoeld zijnquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ben je weer vriendelijk Sarabi!![]()
[..]
Wrsch ben je dan idd ook een soort van noob en hebje geluk dat je nog geen last v blessures hebt.
Net als ik.
5k non-stop en geen centje pijn, en gewoon op schoenen die ik zelf even uit gezicht heb bij intersport.
Maar het is echt een risico en ik ga mezelf binnenkort echt trakteren op een bezoek aan runnersworld ofzo.
Oja ik was even de kusjeskroel vergetenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ben je weer vriendelijk Sarabi!![]()
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja ik was even de kusjeskroel vergeten![]()
Maar zo te zien dringt het toch niet door dus dan maakt het ook niet uit.
Ik was niet diegene die er een probleem mee hadquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Stel je toch niet zo aan! Alsof het hier alleen maar kusjekroel mag.
Hoezo dringt het niet door?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja ik was even de kusjeskroel vergeten![]()
Maar zo te zien dringt het toch niet door dus dan maakt het ook niet uit.
Je mag het net zo goed zeggen als ikquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Laat maar zitten, joh, ik vind je onnodig kortaf (zoals je wel vaker kan zijn) als ik dat niet eens mag zeggen dan vraag ik me idd af of het alleen maar kusjekroel mag zijn.
Oh nee, ik bedoelde dat ik het dan zo zonde van mijn geld vind.. Ga het even overwegen, wellicht dat ik goede volleybalschoenen koop en vervolgens wel op zo'n binnenunit rennen, maak ik ook nog gebruik van mijn sportkaartquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je mag het net zo goed zeggen als ikdus verder geen probleem toch?
En ejiraM het leek er op alsof het niet tot je door drong omdat je dacht dat het misschien niet nodig is omdat je niet zo vaak loopt
Maar dat heb ik dan verkeerd gezien dus hopelijk kan je fijne hardloopschoenen vinden.
maar ehh.. op wat voor voleybal schoenen speel je dan nu?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:11 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Oh nee, ik bedoelde dat ik het dan zo zonde van mijn geld vind.. Ga het even overwegen, wellicht dat ik goede volleybalschoenen koop en vervolgens wel op zo'n binnenunit rennen, maak ik ook nog gebruik van mijn sportkaart
Maar goede volleybalschoenen zijn geen hardloopschoenen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:11 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Oh nee, ik bedoelde dat ik het dan zo zonde van mijn geld vind.. Ga het even overwegen, wellicht dat ik goede volleybalschoenen koop en vervolgens wel op zo'n binnenunit rennen, maak ik ook nog gebruik van mijn sportkaart
Van die Nikeschoenen van de scapino van 15 euro.. Afdankertjes van mijn broertje ook nogquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:13 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
maar ehh.. op wat voor voleybal schoenen speel je dan nu?
als ik de verkeerde heb dan krijg ik me toch een partij last van mijn rug en knieen en enkels en schouder en.. en.. en..![]()
wowquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:15 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Van die Nikeschoenen van de scapino van 15 euro.. Afdankertjes van mijn broertje ook nogMaar heb dus nergens last van
![]()
[ afbeelding ]
Zoiets![]()
De enige pijn die ik na de volleybal heb, is spierpijn.. Maar dat ligt niet aan schoenen, toch?
85G.. Maar misschien heeft het ermee te maken dat ik niet altijd zoveel woog, en wel altijd door ben blijven sporten ongeveer ofzo? Dat mijn spieren soort van meegegroeid zijn?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:17 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
wow![]()
ik heb asics ( ? ) MET gel zooltjes erin..
en welke maat b00bs heb je dan?
Nou ze hangen ook voor mijn buik, dus heb ik niet altijd door hoe huge ik ben.. Dat is dan weer een nadeelquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:21 schreef Brighteyes het volgende:
Holy shit! Wat een boezems hebben jullie allemaal!
Ik ben nooit verder gekomen dan c en de d op het laatst van mijn eerste zwangerschap (toen ik de 130kg aan tikte.)
hoe jong ben je dan??quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:19 schreef ejiraM het volgende:
[..]
85G.. Maar misschien heeft het ermee te maken dat ik niet altijd zoveel woog, en wel altijd door ben blijven sporten ongeveer ofzo? Dat mijn spieren soort van meegegroeid zijn?
En wellicht leeftijd, dat mijn lichaam over een X aantal jaar ineens keihard aftakelt![]()
aahh.. vroegah kon ik dat ook nog wel jahquote:
Kijk, dan zal het daaraan liggenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:25 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
aahh.. vroegah kon ik dat ook nog wel jah
Nou ja, Sarabi heeft wel gelijk, als je zo zwaar bent als wij is het hardlopen een extra belasting voor ons lijf en moet je eig wel voor goed materiaal zorgen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:23 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Nou ze hangen ook voor mijn buik, dus heb ik niet altijd door hoe huge ik ben.. Dat is dan weer een nadeel![]()
Stom eigenlijk dat ik van mezelf merk dat ik heel erg in de verdediging wil schieten (niet hier hoor, maar over de sportschoenen), dat ik helemaal wil verklaren waarom ik iets wel of niet doe, terwijl ik heel goed weet dat ik vooral moet doen waar ik zin in heb en dat het allemaal goedbedoeld advies is waarnaar ik misschien maar eens moet luisteren als ik over 15 jaar nog een fijn lichaam wil hebben
Klopt, dat spreek ik ook niet tegen. Wil alleen nu meteen weer gaan uitleggen dat ik andere prioriteiten heb en alles zeg maarquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja, Sarabi heeft wel gelijk, als je zo zwaar bent als wij is het hardlopen een extra belasting voor ons lijf en moet je eig wel voor goed materiaal zorgen.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:39 schreef Silmarwen het volgende:
En zonder sport bh wil ik niet eens hardlopen. 85E hier. Auw auw auw.... Het idee alleen al.
Voor ik deze 20 kilo aankwam had ik gewoon een 75C, dat was prima. Nu doen ze al pijn als ik 's nachts zonder beha de trap af loop om naar de wc te gaanquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:55 schreef junkiexp het volgende:
Dikke memmen topic hier![]()
Die worden zeker ook een stuk kleiner als je afvalt?
Nou inderdaad. Of de trap te enthousiast afhupsen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:45 schreef Barretje80 het volgende:
[..]een beetje doorlopen kan soms al vervelend zijn
bij mij is het van 80D geëvolueerd naar 85 Fquote:Op zondag 26 augustus 2012 08:06 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Of de trap te enthousiast afhupsen.
Ik had overigens al een DD toen ik maatje 34 had.Ze zijn hier niet kleiner geworden door afvallen, wel steviger gek genoeg.
Ik ga inderdaad eerst maar eens invoeren dat ik dagelijks een uurtje flink door ga stappen om een beetje in een ritme te komen. Het pluspunt daarvan is dat dat met een normale beha kanquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:39 schreef Silmarwen het volgende:
Ben pas gaan hardlopen bij de 87 kilo. Eerst op goedkope Scapino schoenen voor een maand, om te kijken of ik het wel leuk vond. Daarna goede schoenen gekocht bij dehardloopwinkel. Nu na 4 weken eindelijk weer aan het hardlopen.
Ik denk wel dat met zulk overgewicht hardlopen misschien nog niet verstandig is. Ga eerst gewoon lopen, fietsen, krachttraining doen en probeer wat meer af te vallen. Dit lijkt me niet goed voor je schenen/knieen/enkels. Zeker niet op slechte schoenen.
En zonder sport bh wil ik niet eens hardlopen. 85E hier. Auw auw auw.... Het idee alleen al.
Ik maak het meestal gewoon met verse tomaten, maar kan me zo voorstellen dat het ook heerlijk wordt met tomaten uit blik. Maar dan vind ik tomatensoep al snel lekker, zelfs uit blik of zakjequote:Op zondag 26 augustus 2012 14:45 schreef Mirjam het volgende:
Vanavond groentesoep maken, van de week al een lekkere tomatensoep gemaakt.
Zijn er meer van jullie die tomatensoep maken met tomaten uit blik?
Ik moet zeggen dat het resultaat echt verrassend lekker is, een heerlijke smaakvolle, stevige soep. En nog gezond ook.
Wij ook! Van een deel van de mayo hebben we tartaarsaus gemaakt voor bij de ook zelfgemaakte patat en kabeljauw in wodkabierbeslag.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:12 schreef Barretje80 het volgende:
ik heb vandaag zelf mayonaise gemaakt
maar wat een hoop olie gaat daar in zeg!
volgende keer dat ik mayonaise maak zal ik daar aan denken![]()
Ja die krijgen we in oktober. De docent zei ook al dat hij mooi was. Rustiger. Ik vind deze ook behoorlijk zwaar met al die side planks in de sun salutations en dan tijdens de buikspier al die planks.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:46 schreef Vicky het volgende:
Die is zo makkelijk Sil
Gister was de kwartaallancering voor de nieiwe. Hij is zwaar maar wel.weer heel mooi...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |