SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF.
_NIKKI_
Wij willen niet op de normale manier zwanger worden in verband met het eventuele doorgeven van een erfelijke ziekte. Daarom in 2009 de eerste PGD/ICSI behandeling gedaan met als resultaat een dochter. Sinds 1 juni 2012 bezig met de tweede PGD/ICSI behandeling in Brussel in de hoop een broertje of zusje voor onze dochter te mogen verwelkomen.
[ Bericht 3% gewijzigd door droomvrouwtje op 20-08-2012 21:32:29 ]Be happy with the little things in life
quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:06 schreef Tally het volgende:
Dat hoeft niet meer. Ik jank echt de ogen uit mijn kop maar....
[ afbeelding ]
Donequote:Op maandag 20 augustus 2012 20:29 schreef LadyBlack het volgende:
Wil je mij misschien nog uit het lijstje halen droomvrouwtje?
quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:28 schreef LadyBlack het volgende:
DV, voor jou is het ook bijna zover he!
Ik hoop het.. Ik wil eigenlijk gewoon een poezenbeest actie doenquote:
Jaaaaaaa! Ik stuur bij deze alle positieve energie aan je door!quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:34 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]uhuh donderdag de afspraak in het ziekenhuis, pff gaat een lange ochtend worden denk ik
[..]
Ik hoop het.. Ik wil eigenlijk gewoon een poezenbeest actie doen
Jaaaa... we gaan leegquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 07:51 schreef Nanuke het volgende:
Wauw! Langzaam loopt dit topic gewoon leeg, wat geweldig.Gefeliciteerd Tally!
Voorlopig niet hoor schatquote:
Je grijnst naar de man die de keizersnede van mini heeft meegemaakt op afstand zodat hij niet flauw zou vallen. De man die bloed moest aftappen voor de IVF screening (ach god nu voor nietsquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:54 schreef kahlie het volgende:
[..]
Voorlopig niet hoor schatEn trouwens, ik dacht dat het heel normaal was als je straks geen derde of vierde meer wil er een knoop in te leggen bij de man... zeg maar
![]()
Grijnst naar Tally-Man
Kijk... nu ga ik alleen nog maar erger grijnzenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:17 schreef Tally het volgende:
[..]
Je grijnst naar de man die de keizersnede van mini heeft meegemaakt op afstand zodat hij niet flauw zou vallen. De man die bloed moest aftappen voor de IVF screening (ach god nu voor niets) de daar de hele nacht van wakker heeft gelegen. De man nog net niet bang voor me is als ik ongesteld ben (en nee dan niet door mijn humeur maar door het bloed). Die man gaat echt niet in zichzelf laten snijden
Maar das voor latere zorg. Nu eerst dit
Aan de telefoon ging hij uit zn dak. En thuis had hij zoiets van: Uhm echt? Echt echt echt?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:25 schreef kahlie het volgende:
[..]
Kijk... nu ga ik alleen nog maar erger grijnzenArme man wel. Is hij ook al op aarde geland of vindt hij het ook nog steeds onwerkelijk?
LOLz! Gekke mannen!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:26 schreef Tally het volgende:
[..]
Aan de telefoon ging hij uit zn dak. En thuis had hij zoiets van: Uhm echt? Echt echt echt?
Kortom: Beide begrijpen en snappen het nog niet zo goed
Wel gehad over: Mijn nieuwe motor (die nu dus een jaar in de schuur blijft), een ander huis en dat ik niet te hard mocht fietsen want over die verkeersdrempels ging ik te hard en kwam ik te hard neer zo schud ik alles los
Ach hij bedoelde het goedquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:29 schreef kahlie het volgende:
[..]
LOLz! Gekke mannen!
Onlangs bij m'n zus thuis nam m'n zwager met veel poeha een paar dozen van haar over. Dat mocht ze ECHT *niet* DRAGEN. Om vervolgens heel besmuikt met een klein stemmetje te zeggen: "Oh, dit is helemaal niet zwaar".![]()
Ja, maar het valt me wel op dat mannen wat onrealistischer zijn dan vrouwen. Ik hoop dat de andere vrouwen in dit topic hun partner ook snel zo mogen meemaken!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:34 schreef Tally het volgende:
[..]
Ach hij bedoelde het goedOok die van je zus
Dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:40 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, maar het valt me wel op dat mannen wat onrealistischer zijn dan vrouwen. Ik hoop dat de andere vrouwen in dit topic hun partner ook snel zo mogen meemaken!
Het zijn ook gewoon kuttige drempelsquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:26 schreef Tally het volgende:
[..]
Aan de telefoon ging hij uit zn dak. En thuis had hij zoiets van: Uhm echt? Echt echt echt?
Kortom: Beide begrijpen en snappen het nog niet zo goed
Wel gehad over: Mijn nieuwe motor (die nu dus een jaar in de schuur blijft), een ander huis en dat ik niet te hard mocht fietsen want over die verkeersdrempels ging ik te hard en kwam ik te hard neer zo schud ik alles los
Ons werd na 7 IUI's aangeraden om het IVF traject in te gaan maar op dat moment kon ik (en ik geloof mijn relatie) dat nog niet aan. Dus wij hebben wel een heel stuk meer IUI's gehad.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:26 schreef Sull het volgende:
Ja we hebben nu gezien hoe soepel het kan gaan met die metformine, we gaan nog wel een poging wagen. Ik zit ook nog in een revalidatie traject na een handoperatie, wat veel gevolgen heeft voor mijn loopbaan, ik ben blij dat ik daar de komende paar maanden nog geen IVF mee hoef te combineren. Hoewel ik daar natuurlijk ook veel kansen in zie, is het voor nu gewoon nog even te vroeg.
Okay. In Nieuwegein hebben ze er geen probleem van gemaakt en hebben we zelfs 2 jaar langer (met tussenstop van 4 maanden) IUI's gedaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:31 schreef Sull het volgende:
Wij moesten eigenlijk over naar IVF in juni (was al besloten in het fertiliteitsoverleg), maar met een paar goede literatuurcitaten en praten als brugman heb ik het weten te rekken tot december. Meer zit er echt niet in en het is ook goed zo...
Dat wist ik niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:54 schreef Sull het volgende:
Tally, behalve mijn factoren helpen de antistoffen van manlief bij ons natuurlijk ook niet mee.
Mooi! Wat tof!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:10 schreef dananana het volgende:
En ik gok hierbij mijn laatste update in dit topic (hopelijk)
Vandaag met 6 weken en 5 dagen eerste echo gehad en hier 2 !! Hartjes zien kloppen!![]()
Echt superleuk en spannend! Over 2 weken volgende echo maar het is allemaal wel heel veel belovend!
VANDAAG!!!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:45 schreef Kyara het volgende:
Droomvrouwtje, voor jou is het ook bijna zo ver he. Wanneer mag je ook alweer starten? Was dat niet deze week?
Dat duurt nog wel eventjes, waarom moet je nog zes weken wachten?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo ik ben weer thuis. Pff die voorlichting stelt eigenlijk niet veel voor, bij de verpleegkundige al heel dapper mezelf geprikt *stoer wijf is* dus dat komt ook wel goed.. En daarna nog bij de arts echo gehad en recepten. Baarmoeder en eierstokken zagen er nog rustig uit
11 oktober mag ik beginnen met de decapeptyl
Vanwege de planning.. Kleine afdeling alles met korte lijntjes en om te zorgen dat we allemaal niet tegelijk ongesteld zijn of de punctie hebben.. Voor dit jaar zit de planning ook al weer bijna vol, dus kom je nu voor de eerste keer op de poli gyn dan mag je pas in januari op intake bij de ivf afdeling.. Er schijnt een flinke wachtlijst te zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:58 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel eventjes, waarom moet je nog zes weken wachten?
Maar in ieder geval wel een datum
Jaaa... start datumquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo ik ben weer thuis. Pff die voorlichting stelt eigenlijk niet veel voor, bij de verpleegkundige al heel dapper mezelf geprikt *stoer wijf is* dus dat komt ook wel goed.. En daarna nog bij de arts echo gehad en recepten. Baarmoeder en eierstokken zagen er nog rustig uit
11 oktober mag ik beginnen met de decapeptyl
Een tweeling! Wat leukquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:10 schreef dananana het volgende:
Vandaag met 6 weken en 5 dagen eerste echo gehad en hier 2 !! Hartjes zien kloppen!![]()
Echt superleuk en spannend! Over 2 weken volgende echo maar het is allemaal wel heel veel belovend!
Hadden ze dat niet al moeten zien dan bij die echo toen? Of was dat nog te vroeg toen..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:11 schreef Tally het volgende:
Morgen een echo om te kijken of het vruchtje niet in mijn eierstok groeit maar in mijn baarmoeder. Ik blijf pijn houden "naast" mn baarmoeder.
Ik vind het zo spannendZal je zien dat het dit keer zelf gelukt is maar toch verkeerd gaat
Wauw! Van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:10 schreef dananana het volgende:
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:11 schreef Tally het volgende:
Morgen een echo om te kijken of het vruchtje niet in mijn eierstok groeit maar in mijn baarmoeder. Ik blijf pijn houden "naast" mn baarmoeder.
Ik vind het zo spannendZal je zien dat het dit keer zelf gelukt is maar toch verkeerd gaat
Ik kreeg een knuffel van de gynquote:
Ja,quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:30 schreef Tally het volgende:
Alles is goed. Ik heb het boontje gezienHet blaasje in mijn eierstok was ook helemaal verdwenen
De dokter was bang (door de verhalen te lezen van de andere arts) dat hij het niet zou kunnen zien.
Maar de echo stok zat er nog niet in of hij zag het al zittenDus bloedprikken en telkens terugkomen om bloed te prikken was niet nodig. Ik ben overduidelijk zwanger
De pijn komt idd van het uitzetten van de baarmoeder.Nou dat mag vind ik
![]()
Wat hangt er hier toch een goede vibe'quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik kom even jompelen voor mezelf.bloed na één week deca spuiten is goed en 4 september terug voor echo en bloedafname en als het goed is op 5 september starten met de menopur.
Ik vind het zo fijn dat er hier iemand is met ervaring in dit hele traject. Geeft echt wel een beetje moed en rust op de momenten dat ik het eng en ongrijpbaar vind.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nanuke, dat idee had ik ook een beetje toen wij voor nummer 1 gingen via de PGD. Maar naarmate de tijd vordert is de wens voor nog een kindje toch weer meer een deel van ons leven geworden en hebben we besloten er nogmaals voor te gaan. Lukt het niet, so be it, lukt het wel is het een mooi cadeautje.
Dan kom ik die goede vibe maar even verstorenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:35 schreef Tally het volgende:
[..]
Wat hangt er hier toch een goede vibe'
Ik las het inderdaad, maar ik heb geen idee. Ik heb alleen onthouden dat hij Pregnyl noemdequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:16 schreef klumsy het volgende:
Wat balen chanty!
Pregnyll is om de eisprong op te wekken, welk hormoon ga je gebruiken om een eitje te rijpen?
Ik had puregonik reageerde ook niet op Clomid, maar was met hormoonspuiten de eerte ronde zwanger
Volledig artikelquote:Te vruchtbare vrouwen riskeren vaker miskraam
Vrouwen die herhaaldelijk een miskraam krijgen, zouden wel eens te vruchtbaar kunnen zijn. Dat blijkt uit een Brits-Nederlandse studie.
Mij lijkt het wel te kloppen. Mijn zus dacht altijd dat het aan haar lag (lichaam wijst af), maar mijn gevoel was altijd dat de emmy's niet goed genoeg waren. 5x zwangerschap geeindigt in een miskraam.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:09 schreef leonieke het volgende:
Ik las dit vandaag in de krant
[..]
Volledig artikel
Interessant, ik moet eerlijk zeggen dat ik op een bepaald punt ook heel sterk het gevoel heb gekregen dat het aan mij lag en niet aan de vruchtjes en dat gevoel is nooit meer weggegaan. Nog steeds ben ik bij tijd en wijle angstig dat mijn lichaam deze zwangerschap zomaar ineens zal afstoten, terwijl ik al over de helft ben ondertussen. Dit geeft wel stof tot nadenken, hoewel ik er ook weer veel vragen bij krijg. Als zo'n slecht embryo zich nestelt, wat gebeurt er dan? Op welk punt in de zwangerschap wordt het dan afgestoten? Klopt er dan al wel een hartje? Ikheb meerdere kloppende hartjes gezien, maar toch overleefden die kindjes het niet. Het lijkt me dat als zoiets complex als een hartslag/hart/bloedbaan gevormd wordt, er toch wel iets goed moet zijn? Of nouja, ik weet niet, het vormen van een kindje is zo'n ingewikkeld proces.. Wel thnx voor de link, Leoniekequote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:09 schreef leonieke het volgende:
Ik las dit vandaag in de krant
[..]
Volledig artikel
Herkenbaar... en wat fijn dat jullie al zo snel doormogen na Clomid.. ik heb het een jaar moeten slikken, toen pas mocht ik spuiten (Pregnyl) en ook ik was de eerste ronde gelijk zwanger!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:16 schreef klumsy het volgende:
Wat balen chanty!
Pregnyll is om de eisprong op te wekken, welk hormoon ga je gebruiken om een eitje te rijpen?
Ik had puregonik reageerde ook niet op Clomid, maar was met hormoonspuiten de eerte ronde zwanger
Pfff een jaarquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:23 schreef Jose81 het volgende:
Tally, wat super fijn zeg! Geweldig! Geniet er lekker van!![]()
Danana, een tweeling, wat leuk! Gefeliciteerd!!![]()
[..]
Herkenbaar... en wat fijn dat jullie al zo snel doormogen na Clomid.. ik heb het een jaar moeten slikken, toen pas mocht ik spuiten (Pregnyl) en ook ik was de eerste ronde gelijk zwanger!Succes!
Aaahh op die fiets. Lijkt me heel vervelend. Je hebt toch elke maand weer hoop en als het dan niet lukt telkens weer een teleurstellingquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:47 schreef Jose81 het volgende:
Chanty, het deed wel wat, maar dat werd steeds minder. Dus eerst een half jaar 50 mg geslikt, toen 3 maanden 100 mg en toen 3 maanden 150 mg. De laatste ronde had ik een grote vochtcyste in m'n linkereierstok en toen zijn we ermee gestopt en mocht ik overstappen op spuiten.. en dat bleek ons wondermiddel te zijnwant toen was ik direct de eerste ronde zwanger
.
Hopelijk heeft het bij jou meer effect dan bij mij! Er zijn er hier in dit forum meerdere waarbij Clomid het wondermiddel bleek te zijn... dus wie weet!
Indien pregnyl niet leverbaar is krijg je gewoon de vervanger (weet ff niet meer hoe die heet), daar is m'n zus zwanger mee geworden. Wat raar dat het nog steeds zo slecht leverbaar is...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:58 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo het is maar goed dat ik meteen mijn recept in heb geleverd bij de apotheek. Ik heb alles meegekregen behalve de pregnyl. Die was niet verkrijgbaar en pas vanaf 22 oktober leverbaar, dat word wel heel krap aan, ze gaan nu voor me rond bellen in de hoop dat een andere apotheek hem nog op voorraad heeft en anders moet ik morgen even bellen met het ziekenhuis.. Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Als ze geen pregnyl hebben krijg je die ander spuit mee. Was volgens mijn gynaecoloog geen probleem.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:58 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo het is maar goed dat ik meteen mijn recept in heb geleverd bij de apotheek. Ik heb alles meegekregen behalve de pregnyl. Die was niet verkrijgbaar en pas vanaf 22 oktober leverbaar, dat word wel heel krap aan, ze gaan nu voor me rond bellen in de hoop dat een andere apotheek hem nog op voorraad heeft en anders moet ik morgen even bellen met het ziekenhuis.. Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen..
Ja, maar het tekort loopt al sinds... uhm... Januari of Februari? Of daarvoor misschien zelfs al denk ik. Dat vind ik toch best wel lang voor medicijnen die noodzakelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:04 schreef droomvrouwtje het volgende:
@kahlie.. ik heb laatst al begrepen dat er idd een tekort is, niet raar natuurlijk als 1 van de bestanddelen hcg is en dat er best veel urine nodig is voor zo'n spuit
Dat heb ik gister nog gevraagd aan de MvM vrouw. Het hcg wat hier in NL gewonnen word gaat over de hele wereld. Dus blijft het niet alleen in NL. Daarom is er nog steeds een tekort.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:27 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, maar het tekort loopt al sinds... uhm... Januari of Februari? Of daarvoor misschien zelfs al denk ik. Dat vind ik toch best wel lang voor medicijnen die noodzakelijk zijn.
Dat is hem Otrivelle-250 zag ik geloof ik op het papiertje staanquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
de vervanger is volgens mij otrivelle. Die zou ik ook krijgen, maar ik heb nog 10.000 liggen, dus ik ga die gebruiken.
Bij mij was het 40 euro. Maar als ik via Ferti Apotheek (komen thuis brengen) hoefde ik die eigen bijdragen niet te betalen. Wel moest ik dan overstappen van puregon naar gonal.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:41 schreef Cathmar het volgende:
Er zit volgens mij een hogere eigen bijdrage op dat Otrivelle. Maar dat kan ook zomaar een paar euro zijn hoor. Dat werd me verteld door mijn apotheek toen ze Pregnyl problemen hadden maar ik heb niet opgeslagen hoeveel het was...
Ik woon ook in de buurt maar die tijden zijn vaak ruk. Ik werk tot half 6 en om 6 uur gaat het dicht.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:47 schreef Cathmar het volgende:
O, ideaal zeg Tally. Ik woon zowat naast de dorpsapotheek dus heb eigenlijk nooit verder gekeken.
Ik haalde het na mijn afspraak in het ziekenhuis gewoon bij de ziekenhuisapotheek.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik woon ook in de buurt maar die tijden zijn vaak ruk. Ik werk tot half 6 en om 6 uur gaat het dicht.
Dat red in niet. Een aangezien het medicijn gekoeld moet zijn, willen ze het ook niet in de medicijnautomaat zetten.
Bij mijn apotheek hoefde ik ook niet eens te betalen. Ik kreeg weer een acceptgiro van de zorgverzekeraarquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:44 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Ik haalde het na mijn afspraak in het ziekenhuis gewoon bij de ziekenhuisapotheek.
Dan waren de spuiten gratis, kreeg je het gelijk mee en ook nog in een hendige koeltas.
Volgens mij betaalde ik daar sowieso minder voor de pregnyl dan bij mijn eigen apotheek.
Gefeliciteerd met je wondertje.
Je eigen risicoquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:50 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ben ik nu zo gek, maar de medicijnen worden toch vergoed?? Of hoe zit dat nou.. Ik moest wel bijbetalen maar dat was voor het foliumzuur
Daaromquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:57 schreef droomvrouwtje het volgende:
Mijn eigen risico is idd al op hihi.. Met die operatie en de lucrin ging het hard LOL
Ik kreeg er steeds maar één mee met de opdracht om de spuit ruim van te voren (binnen de apotheekuren) klaar te maken.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:09 schreef Tally het volgende:
Er werd ook altijd meer gegeven voor het geval dat je 1 van de buisjes stuk gaat of laat vallen. Omdat het precies op tijd geprikt moet worden is er dan geen of weinig tijd om voor vervanging te zorgen.
Jammer inderdaad dat kostbaar hcg daarvoor gebruikt wordtquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lijnloos, ik kreeg vaak inderdaad teveel voorgeschreven 3 ampullen en ik gebruikte er maar 2.
Verder ontstaat het tekort ook omdat het voor afslanken wordt 'voorgeschreven' terwijl niet bewezen is dat het daarvoor effectief is. Die mensen gebruiken ook nog eens heel veel helaas. Jammer, want de meeste zwangeren doen mee aan projecten als moeders voor moeders omdat ze andere vrouwen die graag zwanger willen worden willen helpen, niet om mensen te helpen afslanken, daar zijn tenslotte zat andere methoden voor.
Ik begreep van de MvM mevrouw dat dit tegenwoordig wettelijk verboden is. Hcg mag niet meer voor afslankdoeleinden gebruikt worden. Wel gaat het restant van de urine (dus zonder de hcg) naar een bedrijf in biobrandstof (anders zou het weggegooid worden dus dat lijkt me geen probleem).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lijnloos, ik kreeg vaak inderdaad teveel voorgeschreven 3 ampullen en ik gebruikte er maar 2.
Verder ontstaat het tekort ook omdat het voor afslanken wordt 'voorgeschreven' terwijl niet bewezen is dat het daarvoor effectief is. Die mensen gebruiken ook nog eens heel veel helaas. Jammer, want de meeste zwangeren doen mee aan projecten als moeders voor moeders omdat ze andere vrouwen die graag zwanger willen worden willen helpen, niet om mensen te helpen afslanken, daar zijn tenslotte zat andere methoden voor.
Internationaal. Wat we hier plassen gaat ook naar het buitenland.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:59 schreef LadyBlack het volgende:
Maar geldt dat in Nederland of internationaal? Want ik las hier weer dat de urine die MvM inzamelt ook buiten Nederland gebruikt kan worden.
Inconceivable van Ben Elton is ook een aanrader.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:33 schreef Sull het volgende:
Ik kreeg van mijn vriendin het boek "Paaseitjes zoeken in het AMC" (gekregen bij MvM), voor de mensen die van lotgenotenverhalen houden een aanrader! Ik had hem in 1 dag uit en ik geef hem ook weer door om wat bekendheid aan de inhoud van het hele traject te geven.
En ik mocht het iets van te voren uit de koelkast halen zodat het op kamertemperatuur wasquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 06:59 schreef Kolonia het volgende:
Ik kreeg trouwens altijd zelfs drie doses Pregnyl mee en moest het altijd precies een half uur van tevoren klaarmaken en daarna terugleggen in de koelkast.
Ik zei het al in Z&G, maar heel veel sterkte poezebeest. Vind het heel rot voor je. Hoop dat je binnen niet al te lange tijd wel goed nieuws krijgt. Dikkequote:Op maandag 3 september 2012 16:14 schreef Poezebeest het volgende:
Helemaal niks wat op een vruchtje leek, ook geen vruchtzak, niks nakkes nada. Of ik ben het al verloren, maar dat lijkt me stug want dat had ik gemerkt, of het is al heel snel na de innesteling mis gegaan en nu niets meer van terug te zien. Geen idee eigenlijk.
Je bent liefquote:Op maandag 3 september 2012 21:48 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ik zei het al in Z&G, maar heel veel sterkte poezebeest. Vind het heel rot voor je. Hoop dat je binnen niet al te lange tijd wel goed nieuws krijgt. Dikke
He, wat rot Poezebeest. Sterkte en hopelijk wil het ziekenhuis ook gelijk door met je cryo, zoals je zelf graag wilt.quote:Op maandag 3 september 2012 16:08 schreef Poezebeest het volgende:
Ik moet mij helaas hier ook weer melden, vandaag er achter gekomen dat het waarschijnlijk vlak na de innesteling mis is gegaan. Kwam niet helemaal als een verrassing, want sinds de positieve test heb ik al mijn vraagtekens en zei mijn gevoel dat het niet goed zat. Het was meer een bevestiging, desondanks heel verdrietig en stom. En waar ik vooral ontzettend van baal is dat we dus weer de mmm in moeten, ik was zo blij dat ik er vanaf was. Maar goed, uithuilen en wachten op de volgende menstruatie zodat we verder kunnen met onze cryo.
Hopelijk is hij lekker verder gegroeid vandaag op de echo Sull. Moet hij naar de 15/16 mm ?quote:Op maandag 3 september 2012 18:59 schreef Sull het volgende:!
Ik had vrijdag een follikel van 9 mm en moet morgen weer, ben benieuwd!
quote:Op maandag 3 september 2012 16:14 schreef Poezebeest het volgende:
Helemaal niks wat op een vruchtje leek, ook geen vruchtzak, niks nakkes nada. Of ik ben het al verloren, maar dat lijkt me stug want dat had ik gemerkt, of het is al heel snel na de innesteling mis gegaan en nu niets meer van terug te zien. Geen idee eigenlijk.
quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Jaaa, ik mag mag door. Morgenavond starten en volgende week dinsdag weer voor een echo. Het klinkt misschien gek, maar ik heb er weer zin in.
Had je follikel ook weekend ofzo? Ik dacht dat ze max. 2mm per dag hoorden te groeien...quote:Op woensdag 5 september 2012 07:17 schreef Sull het volgende:
Ik heb gister weer een echo gehad en die liet nog weinig vooruitgang zien, nog steeds 1 follikel van 9 tot 10 mm. Die moet nog even doorgroeien dus!
Hey Sull, minder dat hij niet is gegroeid. Hopelijk doet de extra hoeveelheid menopur wat meer voor je!quote:Op vrijdag 7 september 2012 07:30 schreef Sull het volgende:
Chanty, toch prettig dat je dan tijdens de vakantie nergens last van had of niet? Succes met de echo vandaag!
Gister weer een echo gehad en helaas nog steeds 9 mm (en dus heel veel van 5/6 mm), dus gewoon totaal niet(s) gegroeid. Nu maar naar 1,5 ampul menopur en dan maandag weer kijken...
Haha, was het maar zo.quote:
Adem in Adem uit. Artsen zijn er om je te helpen, al lijkt het soms niet zo.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Nanuke het volgende:
Nog 10 dagen voor mijn intake voor de PGD. Ik vind het eng en ben zenuwachtig en bang dat ze het afwijzen. Of dat het te ingewikkeld zal zijn en ze ervan afzien. En alle andere negatieve gedachten. Ik weet wel dat ik het gewoon op me af moet laten komen en dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar het is zo'n bak onzekerheid, gewoon frustrerend en vermoeiend.
Van commentaar (hoe vervelend ook) ga je niet dood. Ook ik zal me straks moeten verantwoorden om het feit dat een mogelijke zwangerschap (nu kan het nog niet) een verergering van de ziekte kan veroorzaken. Zelf heb ik al ruim de tijd gehad om hier over na te denken en mijn antwoord zal zijn: "Ik vond het het waard en de artsen vonden het verantwoord". Waarschijnlijk kom jij ook uiteindelijk op zo'n antwoord. Voor sommige mensen is dat genoeg. Anderen zullen blijven zeuren. Die zet je op standje *negeer*.quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb even een offday, sorry dat ik jullie daarmee lastig val. Ik besefte me vanochtend ineens dat op het moment dat ik straks ooit zwanger raak ik me altijd zal moeten verantwoorden voor die keuze. Ik heb geen omgeving die al bezig is met kinderen, en ook geen omgeving die verwacht dat mijn vriend en ik daar al mee bezig zijn. Ik kan het commentaar nu al horen.
Ik dacht al dat ik iets gemist hadquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:24 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Haha, was het maar zo.![]()
Nog 10 dagen voor mijn intake voor de PGD. Ik vind het eng en ben zenuwachtig en bang dat ze het afwijzen. Of dat het te ingewikkeld zal zijn en ze ervan afzien. En alle andere negatieve gedachten. Ik weet wel dat ik het gewoon op me af moet laten komen en dat het allemaal wel mee zal vallen. Maar het is zo'n bak onzekerheid, gewoon frustrerend en vermoeiend.
Ik heb even een offday, sorry dat ik jullie daarmee lastig val. Ik besefte me vanochtend ineens dat op het moment dat ik straks ooit zwanger raak ik me altijd zal moeten verantwoorden voor die keuze. Ik heb geen omgeving die al bezig is met kinderen, en ook geen omgeving die verwacht dat mijn vriend en ik daar al mee bezig zijn. Ik kan het commentaar nu al horen.
Ik vind het een goede suggestie Kahlie!quote:[b]
[..]
Zelf heb ik al ruim de tijd gehad om hier over na te denken en mijn antwoord zal zijn: "Ik vond het het waard en de artsen vonden het verantwoord". Waarschijnlijk kom jij ook uiteindelijk op zo'n antwoord. Voor sommige mensen is dat genoeg. Anderen zullen blijven zeuren. Die zet je op standje *negeer*.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:28 schreef kahlie het volgende:
Adem in Adem uit. Artsen zijn er om je te helpen, al lijkt het soms niet zo.
En achteraf boos zijn dat je ze niet verteld heb dat we weer van plan waren om te beginnen in het ziekenhuis. Uhm misschien kan je dat gezeik dan niet gebruiken?!?!?!quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tally, die mensen, hoe durven ze zo snel met een oordeel klaar te staan zeg. Ze mogen waarschijnlijk blij zijn dat ze zelf niet in jouw schoenen staan, dan piepten ze wel anders. Ben je al een beetje van de schrik bekomen en aan het genieten geslagen?
Dank je.quote:Op maandag 10 september 2012 16:59 schreef Rinn het volgende:
Nou Tally, ik las het. Wat een wondertje bij jullie! Gefeliciteerd joh! Heel bijzonder
Eigenlijk ben ik gewoon blij dat we in elk geval iets gaan doen nu. We lopen al best wel lang bij het zh en een behandeling werd steeds uitgesteld.
Meerdere meiden hier gaan de komende periode (voor de eerste keer?) prikken of zijn al bezig met prikken las ik. Maar dit is meer voor ivf/icsi? Of zijn er ook meiden bij die in de iui fase zitten?
Was het nou LadyBlack die na 1 iui poging zwanger was? Zij is mijn grote voorbeeld natuurlijk
Alles is eng. Voor de rest janken janken jankenquote:Op maandag 10 september 2012 17:41 schreef droomvrouwtje het volgende:
thanks beeb.. Hoe is het met jou??
Hebben wij ook gehad, tweede poging is morgen 35 weken in productiequote:Op maandag 10 september 2012 16:29 schreef Rinn het volgende:
Kolonia, dat was inderdaad ook een vraag van ons aan de arts. In het begin had hij het over eerst in de eigen cyclus, als dat niet werkt met pillen en als dat niet werkt pas met spuiten. Dus eigenlijk schrok ik er best wel van dat ik meteen moest gaan spuiten.
De reden hiervoor zou zijn dat er bij ons niets geks is gevonden en dat het dus niet duidelijk 'bij wie het probleem ligt' (..hmz klinkt zo stom..). Daarom willen ze meteen alles in één keer aanpakken om zo de meeste kans te creëren.
Die zijn in een flits voorbij!quote:Op maandag 10 september 2012 17:44 schreef droomvrouwtje het volgende:
dat geloof ik dat het eng is, zo raar heb je jaren lang een mmm doorlopen en hup ineens doet je lijf het normaal. Ik hoop dat die 4 wkn voor je heel snel omvliegen (wat ik voor me zelf ook hoop wat dan mag ik al weer bijna beginnen)
Mijn eigen apotheek had ze niet inderdaad, maar de ziekenhuisapotheek had ze wel standaard op voorraad. Is dat geen optie?quote:Op maandag 10 september 2012 19:42 schreef Chanty het volgende:
Welkom Rinn. Wat goed dat je zoveel bent afgevallen, maar balen dat het niet het gewenste effect heeft.
Het spuiten is weer uitgesteld
Ze hebben me bij de apotheek het verkeerde meegegeven. Ik had een prikpen moeten krijgen, maar heb spuiten meegekregen (had notabene nog gevraagd of dat geen pen moest zijn maar nee dit was goed volgens die vrouw). De vrouw die me prikinstructies zou geven, heeft nog de gyneacoloog gebeld en die gaat er niet mee akkoord dat we het met spuiten doen. Dat maakt het alleen maar ingewikkelder qua doseren. Sowieso had ik te weinig meegekregen. maw: het schiet allemaal niet op en ik baal als een stekker
Morgenochtend naar de apotheek en een prikpen eisen. Maar ik weet nu al dat ze die niet hebben en moeten bestellen en ik die dus niet morgen ga krijgen. Dus dan moet ik de afdeling gyneacologie bellen om te besluiten hoe verder...
Die had die vrouw in het ziekenhuis al gebeld maar die hadden het ook niet...quote:Op maandag 10 september 2012 19:46 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Mijn eigen apotheek had ze niet inderdaad, maar de ziekenhuisapotheek had ze wel standaard op voorraad. Is dat geen optie?
Een beetje wel jaquote:Op maandag 10 september 2012 20:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
En apotheken van andere ziekenhuizen? Hier in Tilburg was het nooit een probleem, maar dat is nogal uit de route voor jou...
quote:Op maandag 10 september 2012 20:37 schreef Chanty het volgende:
[..]
Een beetje wel jaMijn man heeft inmiddels twee apotheken gevonden die hem op voorraad hebben. Alleen moeten we wel een nieuw recept regelen van de gyn. Maar dat moet geen probleem zijn. Morgenochtend maar meteen regelen en dan kunnen we hopelijk morgenavond starten.
Het is mij ook niet echt duidelijk waar het mis gaat want ze zei nu aan de telefoon dat het klopte dat ik over 7 dagen controle heb want de chlomid sloeg bij mij niet aanquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:10 schreef Rinn het volgende:
Komende maand is voor mij de eerste keer. Dus ik weet alleen wat mij vorige week verteld is bij de prikinstructie
Maar bij jou is het sowieso anders qua medicijnen enzo ook.
Je hebt eerst primolut gehad en nu sta je op het punt om te beginnen met Gonal-F prikken toch?
Op basis waarvan is nu je dag 1 van je cyclus bepaald als je geen cyclus hebt? Zou de assistente hier misschien mee in de knoei zitten? Dat het eigenlijk dag 7 na eerste prik is, maar het langer lijkt omdat je dag 7 van je cyclus pas begint met prikken (cyclusdag 14 ongeveer dan)?
Zouden ze wel snel terug bellen want zo schiet het ook niet op hé.
6 dagen prikvoorraad lijkt me inderdaad wat krap.
Wat ik bij de prikinstructie begreep is dat je dan op dag 7 na de eerste prik bij de echo te horen gaat krijgen of je wel of niet moet doorgaan met prikken (dus of je wel of niet de 7e prik en/of eventueel meer prikken moet zetten).
Als je dan op dat moment nog prik 7 moet regelen dan lijkt dat me erg kortdag (helemaal gezien de moeite die je er nu voor hebt gedaan om de juiste meds te bemachtigen).
Of zie ik dat nou verkeerd?
Als het goed is krijg ik 2 sets van 5 prikspul menopur = totaal 10 prikken (kan het morgen ophalen).
Ik hoorde bij het ziekenhuis wel dat ik zelf goed moest nakijken of alles erin zat, want dat ze bij de apotheek soms niet genoeg injectienaalden enzo erbij doen![]()
Hopelijk bellen ze snel terug en dat het nu wel in één keer goed gaat!
Even uit lurkstand.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty, wat een gedoe zeg, het zit niet mee.
Rinn, welkom!![]()
Hopelijk kun je hier de vragen stellen en ervaringen uitwisselen waar je behoefte aan hebt.
Om 8:45 follikelmeting. Spannend.
Even geheel offtopic, maar ik moet het even kwijt. Ik werd vanmiddag door m'n man gebeld. Z'n vader was van een steiger afgevallen en werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Conclusie is dat er 2 nekwervels gebroken zijn, ruggewervel gebroken, klaplong, borstbeen gebroken, fiks aantal ribben gebroken en misschien nog een knie of enkel. Hij ligt nu op de IC, gelukkig wel bij kennis, maar heeft een hele hele lange weg te gaan qua operaties aan rug en nek etc. en revalidatie. We hebben geen idee wat er allemaal nog komen gaat en misschien is dat maar goed ook, maar door dit gebeuren heb ik op dit moment heel erg m'n twijfels over het wel of niet doorzetten van de behandeling. Natuurlijk wil ik het heel graag, maar ik denk ook dat al deze stress niet echt bevordelijk is voor de kans van slagen. Soms lijkt het echt of ik voor pech geboren ben. De afgelopen 3 jaar hebben mijn vader, moeder en nu dus schoonvader op de IC gelegen. Ik ben er een keer klaar mee, het is tijd voor een normaal jaar zonder dit soort gedoe. Nu eerst maar eens slapen en dan zien we weer verder.
Bedankt Ymme.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef ymme het volgende:
En watdat er toch weer nieuwe mensen hier bijkomen.
Dat ook de nieuwelingen (iedereen hier natuurlijk) maar snel door mogen schuiven naar het andere topic!
Eens.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:11 schreef Rinn het volgende:
[..]
Bedankt Ymme.
Er zullen jammer genoeg wel altijd nieuwe mensen hier erbij blijven komen.
Maar er zijn al zo veel meiden die door mochten gaan naar Z&G!
Eigenlijk zou dat lijstje in de OP opgenomen moeten worden om iedereen hier te laten zien dat het wél kan! En volgens mij wordt dat best een flinke lijst ook!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De follikelmeting ging goed. Er was een behoorlijk aantal eitjes te zien en de grootste waren 11mm, het zijn er wel minder dan vorige keer, maar dat was ook het doel. Toen waren het er 26 en dat was wat teveel van het goede, de kwaliteit werd er slecht van namelijk. Vrijdag mag ik weer.
DV, nog één maandje, spannend hoor!
Rinn, welkom.
Chanty wat een gedoe allemaal zeg. Ik zou er ook even geen vertrouwen in hebben na zo'n start. Hopelijk verbetert het vanaf nu.
Bossche Bollllquote:Op woensdag 12 september 2012 08:55 schreef Poezebeest het volgende:
Hier vanaf kindloos, dus ik ga heerlijk de stad in en een Bossche Bol eten, heb ik verdiend vind ik
Ja, was heerlijk. Echo? Ik had geen echo, denk dat je me met iemand verward.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:16 schreef Rinn het volgende:
[..]
Bossche Bollll![]()
Ik begrijp dat je je echo hebt gehad. Dan verdien je wel een lekkere bossche bol hoor![]()
Jullie gaan toch nog wel verder met de behandelingen? Jullie hadden toch ook nog een cryotje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 september 2012 22:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sull, spannend! Op naar vrijdag.
Poezebeest, ik hoop dat je snel door kunt met je cryo.
Hier nog geen last van pijntjes of steekjes en zo. Of ik heb het gewoon zo druk dat ik het allemaal niet meekrijg, dat kan ook. Ik krijg volgens mij wel een schimmel daar beneden, zou dat kwaad kunnen tijdens de behandeling?Nee hoor kan geen kwaad. Zalfje halen bij de eerste pijntjes en smeren. Dan ben je er zo vanafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zalf kan je trouwens zelf halen bij de Apotheek heb je geen receptje voor nodig.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
De mijne ging niet altijd mee. Als het 's morgens was dan vulde hij het potje dat ik bracht in het ziekenhuis en onderging de IUI alleen. Was het in de middag ging hij wel mee want ja hij moest er dan toch zijn voor het zaad. In het weekend ging hij altijd mee.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:12 schreef Sull het volgende:
Wat ik me nog afvroeg, gaan/gingen jullie mannen elke IUI mee (dus niet de controles)??? Nu is aan het eind van de (werk)dag en moet hij toch naar huis voor zijn deel, maar als we 's ochtends hebben is het toch lastiger. Tot nu toe is hij elke keer nog meegegaan, ik vind het zo'n raar idee om het zonder hem te doen. Alsof er geen man aan te pas hoeft te komen ofzo :-P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |