Mij lijkt het wel te kloppen. Mijn zus dacht altijd dat het aan haar lag (lichaam wijst af), maar mijn gevoel was altijd dat de emmy's niet goed genoeg waren. 5x zwangerschap geeindigt in een miskraam.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:09 schreef leonieke het volgende:
Ik las dit vandaag in de krant
[..]
Volledig artikel
Interessant, ik moet eerlijk zeggen dat ik op een bepaald punt ook heel sterk het gevoel heb gekregen dat het aan mij lag en niet aan de vruchtjes en dat gevoel is nooit meer weggegaan. Nog steeds ben ik bij tijd en wijle angstig dat mijn lichaam deze zwangerschap zomaar ineens zal afstoten, terwijl ik al over de helft ben ondertussen. Dit geeft wel stof tot nadenken, hoewel ik er ook weer veel vragen bij krijg. Als zo'n slecht embryo zich nestelt, wat gebeurt er dan? Op welk punt in de zwangerschap wordt het dan afgestoten? Klopt er dan al wel een hartje? Ikheb meerdere kloppende hartjes gezien, maar toch overleefden die kindjes het niet. Het lijkt me dat als zoiets complex als een hartslag/hart/bloedbaan gevormd wordt, er toch wel iets goed moet zijn? Of nouja, ik weet niet, het vormen van een kindje is zo'n ingewikkeld proces.. Wel thnx voor de link, Leoniekequote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:09 schreef leonieke het volgende:
Ik las dit vandaag in de krant
[..]
Volledig artikel
Herkenbaar... en wat fijn dat jullie al zo snel doormogen na Clomid.. ik heb het een jaar moeten slikken, toen pas mocht ik spuiten (Pregnyl) en ook ik was de eerste ronde gelijk zwanger!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:16 schreef klumsy het volgende:
Wat balen chanty!
Pregnyll is om de eisprong op te wekken, welk hormoon ga je gebruiken om een eitje te rijpen?
Ik had puregonik reageerde ook niet op Clomid, maar was met hormoonspuiten de eerte ronde zwanger
Pfff een jaarquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:23 schreef Jose81 het volgende:
Tally, wat super fijn zeg! Geweldig! Geniet er lekker van!![]()
Danana, een tweeling, wat leuk! Gefeliciteerd!!![]()
[..]
Herkenbaar... en wat fijn dat jullie al zo snel doormogen na Clomid.. ik heb het een jaar moeten slikken, toen pas mocht ik spuiten (Pregnyl) en ook ik was de eerste ronde gelijk zwanger!Succes!
Aaahh op die fiets. Lijkt me heel vervelend. Je hebt toch elke maand weer hoop en als het dan niet lukt telkens weer een teleurstellingquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:47 schreef Jose81 het volgende:
Chanty, het deed wel wat, maar dat werd steeds minder. Dus eerst een half jaar 50 mg geslikt, toen 3 maanden 100 mg en toen 3 maanden 150 mg. De laatste ronde had ik een grote vochtcyste in m'n linkereierstok en toen zijn we ermee gestopt en mocht ik overstappen op spuiten.. en dat bleek ons wondermiddel te zijnwant toen was ik direct de eerste ronde zwanger
.
Hopelijk heeft het bij jou meer effect dan bij mij! Er zijn er hier in dit forum meerdere waarbij Clomid het wondermiddel bleek te zijn... dus wie weet!
Indien pregnyl niet leverbaar is krijg je gewoon de vervanger (weet ff niet meer hoe die heet), daar is m'n zus zwanger mee geworden. Wat raar dat het nog steeds zo slecht leverbaar is...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:58 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo het is maar goed dat ik meteen mijn recept in heb geleverd bij de apotheek. Ik heb alles meegekregen behalve de pregnyl. Die was niet verkrijgbaar en pas vanaf 22 oktober leverbaar, dat word wel heel krap aan, ze gaan nu voor me rond bellen in de hoop dat een andere apotheek hem nog op voorraad heeft en anders moet ik morgen even bellen met het ziekenhuis.. Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Als ze geen pregnyl hebben krijg je die ander spuit mee. Was volgens mijn gynaecoloog geen probleem.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:58 schreef droomvrouwtje het volgende:
Zo het is maar goed dat ik meteen mijn recept in heb geleverd bij de apotheek. Ik heb alles meegekregen behalve de pregnyl. Die was niet verkrijgbaar en pas vanaf 22 oktober leverbaar, dat word wel heel krap aan, ze gaan nu voor me rond bellen in de hoop dat een andere apotheek hem nog op voorraad heeft en anders moet ik morgen even bellen met het ziekenhuis.. Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen..
Ja, maar het tekort loopt al sinds... uhm... Januari of Februari? Of daarvoor misschien zelfs al denk ik. Dat vind ik toch best wel lang voor medicijnen die noodzakelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:04 schreef droomvrouwtje het volgende:
@kahlie.. ik heb laatst al begrepen dat er idd een tekort is, niet raar natuurlijk als 1 van de bestanddelen hcg is en dat er best veel urine nodig is voor zo'n spuit
Dat heb ik gister nog gevraagd aan de MvM vrouw. Het hcg wat hier in NL gewonnen word gaat over de hele wereld. Dus blijft het niet alleen in NL. Daarom is er nog steeds een tekort.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:27 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ja, maar het tekort loopt al sinds... uhm... Januari of Februari? Of daarvoor misschien zelfs al denk ik. Dat vind ik toch best wel lang voor medicijnen die noodzakelijk zijn.
Dat is hem Otrivelle-250 zag ik geloof ik op het papiertje staanquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
de vervanger is volgens mij otrivelle. Die zou ik ook krijgen, maar ik heb nog 10.000 liggen, dus ik ga die gebruiken.
Bij mij was het 40 euro. Maar als ik via Ferti Apotheek (komen thuis brengen) hoefde ik die eigen bijdragen niet te betalen. Wel moest ik dan overstappen van puregon naar gonal.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:41 schreef Cathmar het volgende:
Er zit volgens mij een hogere eigen bijdrage op dat Otrivelle. Maar dat kan ook zomaar een paar euro zijn hoor. Dat werd me verteld door mijn apotheek toen ze Pregnyl problemen hadden maar ik heb niet opgeslagen hoeveel het was...
Ik woon ook in de buurt maar die tijden zijn vaak ruk. Ik werk tot half 6 en om 6 uur gaat het dicht.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:47 schreef Cathmar het volgende:
O, ideaal zeg Tally. Ik woon zowat naast de dorpsapotheek dus heb eigenlijk nooit verder gekeken.
Ik haalde het na mijn afspraak in het ziekenhuis gewoon bij de ziekenhuisapotheek.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik woon ook in de buurt maar die tijden zijn vaak ruk. Ik werk tot half 6 en om 6 uur gaat het dicht.
Dat red in niet. Een aangezien het medicijn gekoeld moet zijn, willen ze het ook niet in de medicijnautomaat zetten.
Bij mijn apotheek hoefde ik ook niet eens te betalen. Ik kreeg weer een acceptgiro van de zorgverzekeraarquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:44 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Ik haalde het na mijn afspraak in het ziekenhuis gewoon bij de ziekenhuisapotheek.
Dan waren de spuiten gratis, kreeg je het gelijk mee en ook nog in een hendige koeltas.
Volgens mij betaalde ik daar sowieso minder voor de pregnyl dan bij mijn eigen apotheek.
Gefeliciteerd met je wondertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |