Als Iran een kernbom heeft, heeft ook de hele regio binnen no time kernbommen van Uncle Sam.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
als Israel met kernbommen begint te gooien heeft de hele regio ze binnen niet al te lange tijd in huis from Russia with love met de vriendelijke groeten van Vladimir Putin
laten we het alstjeblieft realistisch houden
een situatie waar niemand op zit te wachten, ook israel nietquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:59 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Als Iran een kernbom heeft, heeft ook de hele regio binnen no time kernbommen van Uncle Sam.
Dat is inderdaad een gevolg waar niemand op zit te wachten, maar een zekerheid indien Iran een kernbom heeft. MAD in het MOquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
een situatie waar niemand op zit te wachten, ook israel niet
Binnen de NAVO hebben de VSvA wel kernbommen gestationeerd bij andere landen ter beteugeling van de USSR. Maar ik geloof niet dat ze diezelfde truc durven uithalen in de Arabische wereld en de Centraal-Aziatische staten om Iran te beteugelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:59 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Als Iran een kernbom heeft, heeft ook de hele regio binnen no time kernbommen van Uncle Sam.
EMP is niet hetzelfde als een kernbom gooien op een stad bv.
Het gebruik van een EMP is echt gewoon een realistische scenario, mocht Israel Iran willen aanvallen.
Hier bv nog een artikel http://freebeacon.com/ana(...)-emp-strike-on-iran/
Ze kunnen altijd de techniek van Khan wel krijgen. Btr om wat invloed te behoudenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Binnen de NAVO hebben de VSvA wel kernbommen gestationeerd bij andere landen ter beteugeling van de USSR. Maar ik geloof niet dat ze diezelfde truc durven uithalen in de Arabische wereld en de Centraal-Aziatische staten om Iran te beteugelen.
Ik denk dat we een misverstand hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:10 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd de techniek van Khan wel krijgen. Btr om wat invloed te behouden
turkije zit toch wel aardig in die richting...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Binnen de NAVO hebben de VSvA wel kernbommen gestationeerd bij andere landen ter beteugeling van de USSR. Maar ik geloof niet dat ze diezelfde truc durven uithalen in de Arabische wereld en de Centraal-Aziatische staten om Iran te beteugelen.
Jawel, maar Turkije was al lid van de NAVO.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:30 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
turkije zit toch wel aardig in die richting...
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, maar Turkije was al lid van de NAVO.
En johnylove heeft het over een hele regio die kernbommen zou krijgen om Iran te beteugelen.
Dus landen om Iran heen.
Ga even na welke landen dat zijn.
Vooral zand. Iran heeft tenminste mooie bergen. Maar ook veel zand.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nooit opgemerkt dat Saoudi-Arabië zo groot was trouwens
Zoals alle landen, gebruikt men een atoombom NIET om in te zetten, slechts als verdediging. Dit is ook de enige reden waarom Iran een atoombom wil. Logisch vanuit hun oogpunt, ze krijgen voortdurend bedreigingen te verduren van Israël en de VS en zijn dan zeker van hun veiligheid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:29 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevolg waar niemand op zit te wachten, maar een zekerheid indien Iran een kernbom heeft. MAD in het MO
Dat bedoel ik: in welke van die buurlanden zou je nou atoombommen willen stationeren, zelfs als je zelf de lanceercodes in handen houdt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nooit opgemerkt dat Saoudi-Arabië zo groot was trouwens
Die laatste zin klopt wel: om Iran echt plat te gooien heb je wel wat meer nodig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:36 schreef Killaht het volgende:
[..]
Zoals alle landen, gebruikt men een atoombom NIET om in te zetten, slechts als verdediging. Dit is ook de enige reden waarom Iran een atoombom wil. Logisch vanuit hun oogpunt, ze krijgen voortdurend bedreigingen te verduren van Israël en de VS en zijn dan zeker van hun veiligheid.
Israël zal never nooit niet een atoombom inzetten. En met 1 atoombom ben je er niet tegen Iran..
Misschien moet ik me wat verduidelijken met die regio bedoel ik MO mee. Die gekke Wahhabisten, die afgelopen jaar nog voor 60 miljard $ aan 2de-hands oorlogstuig gekocht hebben, gaan echt niet achterover hangen als Iran een atoombom heeft.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, maar Turkije was al lid van de NAVO.
En johnylove heeft het over een hele regio die kernbommen zou krijgen om Iran te beteugelen.
Dus landen om Iran heen.
Ga even na welke landen dat zijn.
MAD = Mutual assured destructionquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:36 schreef Killaht het volgende:
[..]
Zoals alle landen, gebruikt men een atoombom NIET om in te zetten, slechts als verdediging. Dit is ook de enige reden waarom Iran een atoombom wil. Logisch vanuit hun oogpunt, ze krijgen voortdurend bedreigingen te verduren van Israël en de VS en zijn dan zeker van hun veiligheid.
Israël zal never nooit niet een atoombom inzetten. En met 1 atoombom ben je er niet tegen Iran..
Wat is daar mis mee dan? Ieder land heeft het recht op nucleaire energie of het ontwikkelen van een atoombom, behalve Iran? Wat jij stelt is een volstrekt onrealistisch beeld, men heeft 100en atoombommen nodig om Iran plat te leggen, dan is het einde zoek.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:10 schreef johnnylove het volgende:
MAD = Mutual assured destruction
Overigens begon echte oorlogstaal weer met ontwikkeling van atoombom. Niet logisch vanuit hun standpunt, want iedere mongool weet dat een conventionele oorlog met Iran sowieso al veel slachtoffers gaat eisen aan beide kanten ivm geografie van het land. Daar hebben de Amerikanen echt geen trek in en Israël is daar al helemaal niet toe in staat.
Om je laatste punt toe te lichten. Mochten de Joden, die toch weten dat ze alleen zichzelf kunnen vertrouwen, alleen aanvallen, is de kans groot dat dan als eerste gebeurd met een EMP (= 1 atoombom) hoog in de lucht te laten ontploffen in het noordoosten.
Iran kon kerncentrales zo als bouwpakket krijgen, waardoor ze kernenergie allang zouden kunnen hebben. Nee lekker zelf ontwikkelen en veel geld over de balk gooien, terwijl bevolking geen kip kan eten. Iran kan veel beter gascentrales bouwen voor hun elektrische voorziening, ook al exporteert Iran nu al zijn overschot.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:20 schreef Killaht het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Ieder land heeft het recht op nucleaire energie of het ontwikkelen van een atoombom, behalve Iran? Wat jij stelt is een volstrekt onrealistisch beeld, men heeft 100en atoombommen nodig om Iran plat te leggen, dan is het einde zoek.
Gast, een atoombom laten ontploffen in de lucht en dan zeker met de windstroom de radioactieve deeltjes over China en amerika laten waaien
![]()
EMP kan ook zonder atoombom.
En? Wat is dan de reden om aan te vallen? Jij bepaald wat ze op hun grondgebied wel of niet mogen doen? Armoe is te wijten aan het wereldwijde systeem niet aan Iran.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:44 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Iran kon kerncentrales zo als bouwpakket krijgen, waardoor ze kernenergie allang zouden kunnen hebben. Nee lekker zelf ontwikkelen en veel geld over de balk gooien, terwijl bevolking geen kip kan eten. Iran kan veel beter gascentrales bouwen voor hun elektrische voorziening, ook al exporteert Iran nu al zijn overschot.
Tevens heb ik het niet over atoombommen op land, maar 1-tje 40 km in de lucht om alle elektra op de grond over grote afstanden uit te schakelen. Over straling zou ik me dan niet zo druk maken, want is niet de eerste keer in de geschiedenis dat zoiets gebeurd.
Voor Israel is mogelijke ontwikkeling van een kernbom van Iran een casus belli. Net als WMD van Irak was voor USA.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:24 schreef Killaht het volgende:
[..]
En? Wat is dan de reden om aan te vallen? Jij bepaald wat ze op hun grondgebied wel of niet mogen doen? Armoe is te wijten aan het wereldwijde systeem niet aan Iran.
Bron?
Mooie vergelijking. We weten inmiddels hoe het met de massavernietigingswapens zat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:38 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Voor Israel is mogelijke ontwikkeling van een kernbom van Iran een casus belli. Net als WMD van Irak was voor USA.
Grappig genoeg lijkt een soortgelijke tweedeling in Israel te bestaan: grote uitgaven aan het leger en de kolonisten enerzijds en een arme bevolking anderzijds. Ik vind dit conflict een mooi voorbeeld van symmetrie.quote:Overigens bepaal ik niets, ik geef alleen mijn mening en/of gedachtegangen over wat mogelijk kan gebeuren. Wat ik er van vind, kan jij niet bepalen adhv die paar posts die ik heb geplaatst.
Tevens is Iran een rijk land van zowel mensen als en/of grondstoffen. Op dit moment is een enorme tweedeling in de maatschappij aldaar, en jij concludeert ff snel dat een "systeem" armoede bepaald.
Leuke vergelijking, je weet wel dat er in Irak totaal geen WMD's waren. Net zoals Iran geen bedreiging is voor Israël.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:38 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Voor Israel is mogelijke ontwikkeling van een kernbom van Iran een casus belli. Net als WMD van Irak was voor USA.
Overigens bepaal ik niets, ik geef alleen mijn mening en/of gedachtegangen over wat mogelijk kan gebeuren. Wat ik er van vind, kan jij niet bepalen adhv die paar posts die ik heb geplaatst.
Tevens is Iran een rijk land van zowel mensen als en/of grondstoffen. Op dit moment is een enorme tweedeling in de maatschappij aldaar, en jij concludeert ff snel dat een "systeem" armoede bepaald.
Waar wil je bronnen van?
[ afbeelding ]
http://www.eia.gov/cabs/iran/Full.html
Dat weten we achteraf. Voor Israël kan het dan al te laat zijn. En hoezo is Iran geen bedreiging? Zal wel eea niet mee hebben gekregen.quote:Op maandag 3 september 2012 10:06 schreef Killaht het volgende:
[..]
[quote]Leuke vergelijking, je weet wel dat er in Irak totaal geen WMD's waren. Net zoals Iran geen bedreiging is voor Israël.
Laat je zien dat ze deze ontwikkeling niet is bedoeld voor energieopwekking. Die conclusie die jij trekt over onzin, zie ik echt niet.quote:Israel creëert ook een propaganda verhaal richting (het westen) de wereld dat Iran atoombommen wil maken voor gebruiksdoeleinden en gestopt moet worden. Achter in ons hoofd weten we allemaal dat dit natuurlijk onzin is. Daarnaast, zich bedreigd voelen is iets anders dan een daadwerkelijke bedreiging.
Genoeg tests in de geschiedenis die laten zien dat zo'n EMP over een straal van honderden km werkt. Geef toe dat zoiets wel een radicale gedachte is, maar mi realistisch bij een unilaterale aanval van Israël.quote:Leuk grafiekje, maar ok wilde een bron voor het ontploffen van atoombommen in de lucht eerder in onze geschiedenis, met als doel EMP.
Jij trok een conclusie.dat een systeem armoede veroorzaakt. Bij Iran kan je echt wel spreken over mismanagement en misallucatie vanjewelste.quote:Het is logisch dat de energiebehoefte stijgt naar aanleiding van de bevolkingsgroei..Tweedeling in de maatschappij? Die kan ik op meer dan 100 landen toepassen. In Amerika is er ook een grote tweedeling tussen arm en rijk (80-20).
Zou mooi zijn als het echt zo was.quote:U.S. denies Israeli newspaper report of secret Iran contacts
(Reuters) - The White House on Monday denied an Israeli newspaper report that accused Washington of secretly negotiating with Tehran to keep the United States out of a future Israel-Iran war.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE8820FT20120903
Nou, lees net wat anders:quote:Op maandag 3 september 2012 21:35 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als het echt zo was.
rotten corpsen ..?quote:Op maandag 3 september 2012 19:38 schreef Salvad0R het volgende:
Imagine taking a chunk of rotting corpse from a stagnant sewer, placing it in a blender and spraying the filthy liquid from armored tanker trucks fitted with a cannon that can spray a jet of stinking fluid over crowds who know how to cope with plain old tear gas.
lijken uit riolen blenden en dan over groepen protesters sproeien?
wtf
http://ca.reuters.com/art(...)208W20120903?sp=true
[ afbeelding ]
WTF Israel.
Dat vind ik pas echt een eng bericht. Alsof de politie aan een Tokkie-familie vraagt om de politieauto's heel te laten als ze los gaan op de buren.quote:Op maandag 3 september 2012 17:40 schreef CaptainObvious39 het volgende:
‘US to Iran: In case of Israeli strike, don’t fire on our bases’
http://www.timesofisrael.(...)t-fire-on-our-bases/
Wat wordt als mogelijke datum bestempelt? Deze maand? Oktober?quote:Op maandag 3 september 2012 22:41 schreef C_S het volgende:
vandaag het hele land de homeland beveiligings folder binnen gekregen .
wat te doen bij een aanval.nu weten we dat al maar toch ,
in telaviv zijn de bunkers nagekeken en geschilderd vanbinnen .
in het noorden van het land is alles al klaar .
morgen in Haifa een luchtalarm test .
[ afbeelding ]
[ [url=http://i115.photobucket.com/albums/
n297/carlosito020/DSC_8312.jpg]afbeelding[/url] ]
okt , nov,, zijn de hot monthsquote:Op maandag 3 september 2012 23:34 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat wordt als mogelijke datum bestempelt? Deze maand? Oktober?
VsVA politieagent van de wereld, Kees?quote:Op maandag 3 september 2012 23:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat vind ik pas echt een eng bericht. Alsof de politie aan een Tokkie-familie vraagt om de politieauto's heel te laten als ze los gaan op de buren.
Ik aarzelde toen ik het schreef, maar zo stellen ze zich nog wel steeds een beetje op.quote:Op maandag 3 september 2012 23:41 schreef johnnylove het volgende:
[..]
VsVA politieagent van de wereld, Kees?
Een raketje mis vanuit Iran en de US doet meequote:Op maandag 3 september 2012 21:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nou, lees net wat anders:
IRAN COULD STRIKE U.S. BASES IN MIDDLE EAST IF ISRAEL ATTACKS ITS NUCLEAR FACILITIES - HEZBOLLAH LEADER NASRALLAH
@Reuters
ditquote:Op dinsdag 4 september 2012 05:09 schreef DeParo het volgende:
Het Westen is niet zo onder de indruk van de militaire capaciteiten van Iran. Het is een grotendeels verouderd leger dat slechts binnen de eigen landsgrens wat schade aan kan richten dus bijvoorbeeld in het geval van een invasie waar hier hoogst waarschijnlijk geen sprake van is.
Dat wisten we allemaal vooraf al. De VS en UK die met valse documenten en verklaringen kwamen en 100% wisten dat er geen WMD's waren. Ze hebben zelfs een document gebruikt dat een studentje had geschreven en geplaatst op internetquote:Op maandag 3 september 2012 21:29 schreef johnnylove het volgende:
Dat weten we achteraf. Voor Israël kan het dan al te laat zijn. En hoezo is Iran geen bedreiging? Zal wel eea niet mee hebben gekregen.
Nogmaals, wat geeft andere landen het recht om wel een atoomprogramma te hebben en Iran niet? Landen waar het nestelt van taliban bijvoorbeeld, zoals Pakistan hebben ook atoombommen.quote:Laat je zien dat ze deze ontwikkeling niet is bedoeld voor energieopwekking. Die conclusie die jij trekt over onzin, zie ik echt niet.
Nogmaals, waar is je bron dat een atoombom wordt gebruikt voor EMP door hem te laten ontploffen in de lucht.quote:Genoeg tests in de geschiedenis die laten zien dat zo'n EMP over een straal van honderden km werkt. Geef toe dat zoiets wel een radicale gedachte is, maar mi realistisch bij een unilaterale aanval van Israël.
Ik gaf aan dat armoede de oorzaak is van het kapitalistisch systeem waar we in zitten. Daarom zei ik ook dat ik nog wel 100 andere landen kan aanwijzen met een vergelijkbare situatie.quote:Jij trok een conclusie.dat een systeem armoede veroorzaakt. Bij Iran kan je echt wel spreken over mismanagement en misallucatie vanjewelste.
Achteraf ja. Haal juist expres dit voorbeeld aan, juist voor de verduidelijking richting jou. Wat heeft VN te maken, indien Israël aanvalt? Hebben ze in het verleden ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:12 schreef Killaht het volgende:
[..]
[quote]Dat wisten we allemaal vooraf al. De VS en UK die met valse documenten en verklaringen kwamen en 100% wisten dat er geen WMD's waren. Ze hebben zelfs een document gebruikt dat een studentje had geschreven en geplaatst op internetWaarom denk je dat de VN niet mee deed?
Nasrallah gisteren nog gehoord?quote:Waar baseer je het op dat Iran wel een bedreiging is?
Atoomprogramma en bom zijn 2 totaal verschillende dingen. Kernenergie heeft Iran qua behoefte eigenlijk gewoon totaal niet nodig. Centrales konden ze krijgen, net als UAE en SA.quote:Nogmaals, wat geeft andere landen het recht om wel een atoomprogramma te hebben en Iran niet? Landen waar het nestelt van taliban bijvoorbeeld, zoals Pakistan hebben ook atoombommen.
Is gwn Na en Sk. Tests hebben dat allang uitgewezen dat zoiets daadwerkelijk optreed.quote:Nogmaals, waar is je bron dat een atoombom wordt gebruikt voor EMP door hem te laten ontploffen in de lucht.
Kapitalistisch systeem nog wel.... Klok lepel. Verder is dit ook niet van belang voor deze discussie.quote:Ik gaf aan dat armoede de oorzaak is van het kapitalistisch systeem waar we in zitten. Daarom zei ik ook dat ik nog wel 100 andere landen kan aanwijzen met een vergelijkbare situatie.
De VS heeft 100en valse verklaringen afgelegd voor de oorlog van Irak. Er was geen 1 reden om Irak aan te vallen destijds. Maar jij hapte natuurlijk als zoete koek, dit valt niet te ontkennen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:15 schreef johnnylove het volgende:
Achteraf ja. Haal juist expres dit voorbeeld aan, juist voor de verduidelijking richting jou. Wat heeft VN te maken, indien Israël aanvalt? Hebben ze in het verleden ook niet gedaan.
Ja, en is geen Iran.quote:Nasrallah gisteren nog gehoord?
Dat is jouw mening, dat Iran het niet nodig heeft. Wat is de reden dat andere landen het wel nodig hebben dan? En wat is de reden dan ten opzichte van Iran dat niet mag?quote:Atoomprogramma en bom zijn 2 totaal verschillende dingen. Kernenergie heeft Iran qua behoefte eigenlijk gewoon totaal niet nodig. Centrales konden ze krijgen, net als UAE en SA.
Je weet toch wel hoe Pakistan omgaat met die paar bommen die ze hebben? Die laden ze in busjes, omdat ze te bang zijn voor VS http://www.wired.com/dang(...)nukes-delivery-vans/.
Tevens is het ook een aanvulling voor de regio met de komst van de gele slang tussen India en Pakistan.
Ik wacht nog steeds op je bron.quote:Is gwn Na en Sk. Tests hebben dat allang uitgewezen dat zoiets daadwerkelijk optreed.
Is nog steeds achteraf. Doet niks aan het feit af dat mogelijke ontwikkeling een casus belli is voor de Joden. Dat Iran misschien niet doet, is geen zekerheid voor Israël. Oh nogmaals wil je niet meer pretenderen dat je mijn menig weet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:46 schreef Killaht het volgende:
[..]
[quote]De VS heeft 100en valse verklaringen afgelegd voor de oorlog van Irak. Er was geen 1 reden om Irak aan te vallen destijds. Maar jij hapte natuurlijk als zoete koek, dit valt niet te ontkennen.
Dus ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen? Praat niet over feiten, als je het verhaal nooit op de voet gevolgd hebt.
http://www.nieuwsfeit.nl/nieuws-archief/5599.html?task=view
http://www.law.kuleuven.b(...)nies/FNJWirakFET.pdf
http://www.ravagedigitaal.org/2008/bushadmin/artikel.php
Ja, duidelijk een proxy van Iran. Gisteren toch duidelijk een oorlogstaal gehoord van hem. Mocht Israel Iran aanvallen, dan valt Iran Amerikaanse basissen aan in het MO. Nasrallah is afgelopen jaar gelukkig allang van zijn voetstuk afgevallen .quote:Ja, en is geen Iran.
Heb toch duidelijk aan jou laten zien dat het niet voor energiebehoefte is voor Iran. Naast het feit dat gehele ontwikkeling en beveiliging ook betaald moeten worden, had Iran dat geld beter ergens anders kunnen investeren.quote:Dat is jouw mening, dat Iran het niet nodig heeft. Wat is de reden dat andere landen het wel nodig hebben dan? En wat is de reden dan ten opzichte van Iran dat niet mag?
Begrijp je niet. Waarvan moet je een bron hebben? Dat een kernbom als EMP kan werken of dat zoiets ooit ingezet is als militair wapen? Dat zijn ook weer totaal verschillende dingen en dat weet jij ook wel.quote:Ik wacht nog steeds op je bron.
Natuurlijk was er wel een reden, maar misschien niet zo zeer de reden die werd voorgesteld, de Verenigde Staten wilde op een veilige manier tonen dat met hun niet te sollen valt dat blijkt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:46 schreef Killaht het volgende:
[..]
De VS heeft 100en valse verklaringen afgelegd voor de oorlog van Irak. Er was geen 1 reden om Irak aan te vallen destijds. Maar jij hapte natuurlijk als zoete koek, dit valt niet te ontkennen.
Dus ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen? Praat niet over feiten, als je het verhaal nooit op de voet gevolgd hebt.
http://www.nieuwsfeit.nl/nieuws-archief/5599.html?task=view
http://www.law.kuleuven.b(...)nies/FNJWirakFET.pdf
http://www.ravagedigitaal.org/2008/bushadmin/artikel.php
Hij is wel een bondgenoot van dat land.quote:Ja, en is geen Iran.
Dat is afhankelijk van de context waarin die landen het hebben gebouwd en je kan afvragen of veel van die landen het inderdaad wel of niet nodig hadden. Er wordt op dit moment toegewerkt, ook door Rusland en de Verenigde Staten als het goed is, om een groot deel van de kernwapens te ontmantelen. Als je een veilige wereld wilt hebben waar oorlog niet elke keer weer op de loer kan liggen, waar je uit vrees voor kernwapens weinig nog durft te zeggen, dan kan je niet toestaan dat Iran een kernwapen ontwikkelt. Zeker niet in het Midden-Oosten wat toch al de afgelopen decennia niet heel erg bekend staat om de vreedzame ontwikkelingen. Daar dien je een voorbeeld te stellen en niet toe te staan dat het met een kernwapen mogelijk nog erger gaat worden dat dient een grootmacht als de Verenigde Staten inderdaad te voorkomen.quote:Dat is jouw mening, dat Iran het niet nodig heeft. Wat is de reden dat andere landen het wel nodig hebben dan? En wat is de reden dan ten opzichte van Iran dat niet mag?
Dat technische gedeelte is niet zo heel belangrijk.quote:Ik wacht nog steeds op je bron.
Het enige wat dit aangaf, was dat de VS niet te vertrouwen is. En regels verdraaid en fraudeert om zijn zin te krijgen. Wat voor voorbeeld ben je dan voor de wereld. Dit viel mij in ieder geval erg tegen.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Natuurlijk was er wel een reden, maar misschien niet zo zeer de reden die werd voorgesteld, de Verenigde Staten wilde op een veilige manier tonen dat met hun niet te sollen valt dat blijkt.
En? Hij kan zoveel zeggen, maar dat wil niet zeggen dat Iran dit deelt. Wat Israël zegt is ook niet hetzelfde als de VS.quote:Hij is wel een bondgenoot van dat land.
Uit vrees voor een oorlog creëert Iran juist een kernwapen ter verdediging. Dat gaat dus juist een oorlog uit de weg en stelt juist een veilige wereld vast en is wordt niet bepaald door de VS. Er zijn zat vergelijkbare landen met radicale ideeën die een kernwapen bezitten. Daar wordt ook niet moeilijk over gedaan. In ons achterhoofd weten we allemaal, zodra we met kernwapens gaan gooien is het gedaan met de wereld.quote:Dat is afhankelijk van de context waarin die landen het hebben gebouwd en je kan afvragen of veel van die landen het inderdaad wel of niet nodig hadden. Er wordt op dit moment toegewerkt, ook door Rusland en de Verenigde Staten als het goed is, om een groot deel van de kernwapens te ontmantelen. Als je een veilige wereld wilt hebben waar oorlog niet elke keer weer op de loer kan liggen, waar je uit vrees voor kernwapens weinig nog durft te zeggen, dan kan je niet toestaan dat Iran een kernwapen ontwikkelt. Zeker niet in het Midden-Oosten wat toch al de afgelopen decennia niet heel erg bekend staat om de vreedzame ontwikkelingen. Daar dien je een voorbeeld te stellen en niet toe te staan dat het met een kernwapen mogelijk nog erger gaat worden dat dient een grootmacht als de Verenigde Staten inderdaad te voorkomen.
Ik stel toch een hele duidelijke vraag en er wordt nog steeds omheen gedraaid:quote:Dat technische gedeelte is niet zo heel belangrijk.
Een link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernwapen
Dit is meer informatie over een kernwapen bijvoorbeeld.
Dat ben ik dus niet met je eens, hadden ze het na de invasie wat slimmer aangepakt, dan had je er nu heel anders al over gepraat.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:13 schreef Killaht het volgende:
[..]
Het enige wat dit aangaf, was dat de VS niet te vertrouwen is. En regels verdraaid en fraudeert om zijn zin te krijgen. Wat voor voorbeeld ben je dan voor de wereld. Dit viel mij in ieder geval erg tegen.
Gelukkig is de huidige regering verstandiger.
Natuurlijk wil dat wel zeggen dat Iran dat deelt, vertegenwoordigers van Hezbollah en zelfs Nasrallah zelf zeggen bijna niet zonder toestemming van Iran, dat lijkt me erg duidelijk.quote:En? Hij kan zoveel zeggen, maar dat wil niet zeggen dat Iran dit deelt. Wat Israël zegt is ook niet hetzelfde als de VS.
Iran weet juist dat het land wordt aangevallen als ze verder blijven gaan met de productie van een kernwapen dus het zogenaamde verdedigingsverhaaltje gaat niet op. Dat betekent niet dat ik zou denken dat Iran het daadwerkelijk wilt gaan inzetten, maar voor hun simpelweg een manier is om nog meer macht en invloed te vergaren in de regio, met minder tegenstand vanwege angst.quote:Uit vrees voor een oorlog creëert Iran juist een kernwapen ter verdediging. Dat gaat dus juist een oorlog uit de weg en stelt juist een veilige wereld vast en is wordt niet bepaald door de VS. Er zijn zat vergelijkbare landen met radicale ideeën die een kernwapen bezitten. Daar wordt ook niet moeilijk over gedaan. In ons achterhoofd weten we allemaal, zodra we met kernwapens gaan gooien is het gedaan met de wereld.
Hoe bedoel je dat?quote:Ik stel toch een hele duidelijke vraag en er wordt nog steeds omheen gedraaid:
Laat mij zien doormiddel van een brondat een kernwapen in het verleden is gebruikt met als enige doeleinde EMP, die in de lucht tot onploffing werd gebracht.
waarom is dat eigenlijk? Waar hebben ze dat aan te danken?quote:Op woensdag 5 september 2012 13:13 schreef Killaht het volgende:
Uit vrees voor een oorlog creëert Iran juist een kernwapen ter verdediging.
Des te meer van die wapens er zijn, des te meer kans er eentje ergens afgaat of ergens in verkeerdequote:Dat gaat dus juist een oorlog uit de weg en stelt juist een veilige wereld vast en is wordt niet bepaald door de VS.
helaas klopt dat inderdaad en deden we daar maar moeilijk over. Die landen zullen echter niet zeggen: Nee je hebt gelijk, hier we gooien ze wel in zee... of hier heb je ze terug. We kunnen wel voorkomen dat steeds meer landen ze gaan krijgen.quote:Er zijn zat vergelijkbare landen met radicale ideeën die een kernwapen bezitten. Daar wordt ook niet moeilijk over gedaan.
Let wel: als Iran de bom krijgt, gaat Saoedie Arabië hem ook eisen/krijgen.quote:In ons achterhoofd weten we allemaal, zodra we met kernwapens gaan gooien is het gedaan met de wereld.
Mwa, je kunt er ook een dreigement in zien. Of anders.....quote:Op maandag 3 september 2012 23:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat vind ik pas echt een eng bericht. Alsof de politie aan een Tokkie-familie vraagt om de politieauto's heel te laten als ze los gaan op de buren.
Nee, want dan was er nog steeds geen concrete redenen om Irak binnen te vallen.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens, hadden ze het na de invasie wat slimmer aangepakt, dan had je er nu heel anders al over gepraat.
Het klopt dat ze veelal hetzelfde denken, maar voor Iran geldt "actie- reactie". Dat ze hetzelfde denken, wil nog niet zeggen dat Iran deze uitspraak deelt. Dat moet je eerst bevestigd hebben.quote:Natuurlijk wil dat wel zeggen dat Iran dat deelt, vertegenwoordigers van Hezbollah en zelfs Nasrallah zelf zeggen bijna niet zonder toestemming van Iran, dat lijkt me erg duidelijk.
Natuurlijk heeft de beweging ook een eigen agenda, maar met betrekking tot de regio en Israel, is die voor een groot deel hetzelfde als die van Iran.
Dus je ontkent de constante dreiging vanuit de VS en Israël? Verander eens van invalshoek, wat zou jij doen als je Iran was? Juist.quote:Iran weet juist dat het land wordt aangevallen als ze verder blijven gaan met de productie van een kernwapen dus het zogenaamde verdedigingsverhaaltje gaat niet op. Dat betekent niet dat ik zou denken dat Iran het daadwerkelijk wilt gaan inzetten, maar voor hun simpelweg een manier is om nog meer macht en invloed te vergaren in de regio, met minder tegenstand vanwege angst.
Dat is een vraag van Johnnylove, die dit namelijk beweerde. Jij ging hierop in, dus dacht dat je hiervan op de hoogte was.quote:Hoe bedoel je dat?
Dat is een behoorlijk rare vraag!
Ze hebben dat nergens aan te danken. Israël ziet hen alleen als bedreiging voor de regio en wil Iran z.s.m. opgeruimd zien, voordat ze niks meer kunnen doen (kernwapen). Israël is de agressor en Iran reageert daarop, is dat raar?quote:Op woensdag 5 september 2012 13:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
waarom is dat eigenlijk? Waar hebben ze dat aan te danken?
Een kernwapen ligt niet voor het oprapen en gaat niet zomaar af.quote:Des te meer van die wapens er zijn, des te meer kans er eentje ergens afgaat of ergens in verkeerde
handen komt.
Maar dan is oorlog niet de oplossing.quote:helaas klopt dat inderdaad en deden we daar maar moeilijk over. Die landen zullen echter niet zeggen: Nee je hebt gelijk, hier we gooien ze wel in zee... of hier heb je ze terug. We kunnen wel voorkomen dat steeds meer landen ze gaan krijgen.
Wie weet hebben ze die al in bezit, net als Nederland. Men ontkent niet, maar bekend ook niet.quote:Let wel: als Iran de bom krijgt, gaat Saoedie Arabië hem ook eisen/krijgen.
Zo raar is dat ook weer niet. Iran moet Israel niet onder het mom van de Palestijnen. Volgens mij geeft Iran geen ruk om de Palestijnen, ze moeten Israel niet. Iran steunt openlijk Hezbollah in hun strijd tegen Israel en de verbale oorlog tegen Israel is ook al tijden aan de gang. Israel op zijn beurt heeft dus een hekel aan Iran en dat lijkt me dan ook logisch. Daarentegen is Israel natuurlijk ook niet schoon en zitten daar hele enge mannetjes die ook hele enge dingen (kunnen) doen.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ze hebben dat nergens aan te danken. Israël ziet hen alleen als bedreiging voor de regio en wil Iran z.s.m. opgeruimd zien, voordat ze niks meer kunnen doen (kernwapen). Israël is de agressor en Iran reageert daarop, is dat raar?
[..]
Geen kernwapens gaan ook niet af. Het is geen speelgoed om het risico te lopen vind ikquote:Een kernwapen ligt niet voor het oprapen en gaat niet zomaar af.
Israel wil ook geen oorlog, ze willen hooguit de productie vertragen/stoppen zoals in Irak. Als Iran dan oorlog wil vinden ze het ongetwijfeld prima in Israel. Diplomatiek schiet het ook al tig jaar geen zak op daar.... Volgens mij is het veel blaffen maar niet bijten... al denk ik dat Israel er toe in staat is om het wel te proberen...quote:Maar dan is oorlog niet de oplossing.
SA bedoel je? Die zien Iran ook als machtsgeil in de regio (maar uiteraard komt dat ook door de invloed van onze Amerikaanse broeders ? ) en zitten niet te wachten op een wapenwedloop daar.quote:Wie weet hebben ze die al in bezit, net als Nederland. Men ontkent niet, maar bekend ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |