Als Iran een kernbom heeft, heeft ook de hele regio binnen no time kernbommen van Uncle Sam.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
als Israel met kernbommen begint te gooien heeft de hele regio ze binnen niet al te lange tijd in huis from Russia with love met de vriendelijke groeten van Vladimir Putin
laten we het alstjeblieft realistisch houden
een situatie waar niemand op zit te wachten, ook israel nietquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:59 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Als Iran een kernbom heeft, heeft ook de hele regio binnen no time kernbommen van Uncle Sam.
Dat is inderdaad een gevolg waar niemand op zit te wachten, maar een zekerheid indien Iran een kernbom heeft. MAD in het MOquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
een situatie waar niemand op zit te wachten, ook israel niet
Binnen de NAVO hebben de VSvA wel kernbommen gestationeerd bij andere landen ter beteugeling van de USSR. Maar ik geloof niet dat ze diezelfde truc durven uithalen in de Arabische wereld en de Centraal-Aziatische staten om Iran te beteugelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:59 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Als Iran een kernbom heeft, heeft ook de hele regio binnen no time kernbommen van Uncle Sam.
EMP is niet hetzelfde als een kernbom gooien op een stad bv.
Het gebruik van een EMP is echt gewoon een realistische scenario, mocht Israel Iran willen aanvallen.
Hier bv nog een artikel http://freebeacon.com/ana(...)-emp-strike-on-iran/
Ze kunnen altijd de techniek van Khan wel krijgen. Btr om wat invloed te behoudenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Binnen de NAVO hebben de VSvA wel kernbommen gestationeerd bij andere landen ter beteugeling van de USSR. Maar ik geloof niet dat ze diezelfde truc durven uithalen in de Arabische wereld en de Centraal-Aziatische staten om Iran te beteugelen.
Ik denk dat we een misverstand hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:10 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd de techniek van Khan wel krijgen. Btr om wat invloed te behouden
turkije zit toch wel aardig in die richting...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Binnen de NAVO hebben de VSvA wel kernbommen gestationeerd bij andere landen ter beteugeling van de USSR. Maar ik geloof niet dat ze diezelfde truc durven uithalen in de Arabische wereld en de Centraal-Aziatische staten om Iran te beteugelen.
Jawel, maar Turkije was al lid van de NAVO.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:30 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
turkije zit toch wel aardig in die richting...
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, maar Turkije was al lid van de NAVO.
En johnylove heeft het over een hele regio die kernbommen zou krijgen om Iran te beteugelen.
Dus landen om Iran heen.
Ga even na welke landen dat zijn.
Vooral zand. Iran heeft tenminste mooie bergen. Maar ook veel zand.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nooit opgemerkt dat Saoudi-Arabië zo groot was trouwens
Zoals alle landen, gebruikt men een atoombom NIET om in te zetten, slechts als verdediging. Dit is ook de enige reden waarom Iran een atoombom wil. Logisch vanuit hun oogpunt, ze krijgen voortdurend bedreigingen te verduren van Israël en de VS en zijn dan zeker van hun veiligheid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:29 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevolg waar niemand op zit te wachten, maar een zekerheid indien Iran een kernbom heeft. MAD in het MO
Dat bedoel ik: in welke van die buurlanden zou je nou atoombommen willen stationeren, zelfs als je zelf de lanceercodes in handen houdt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nooit opgemerkt dat Saoudi-Arabië zo groot was trouwens
Die laatste zin klopt wel: om Iran echt plat te gooien heb je wel wat meer nodig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:36 schreef Killaht het volgende:
[..]
Zoals alle landen, gebruikt men een atoombom NIET om in te zetten, slechts als verdediging. Dit is ook de enige reden waarom Iran een atoombom wil. Logisch vanuit hun oogpunt, ze krijgen voortdurend bedreigingen te verduren van Israël en de VS en zijn dan zeker van hun veiligheid.
Israël zal never nooit niet een atoombom inzetten. En met 1 atoombom ben je er niet tegen Iran..
Misschien moet ik me wat verduidelijken met die regio bedoel ik MO mee. Die gekke Wahhabisten, die afgelopen jaar nog voor 60 miljard $ aan 2de-hands oorlogstuig gekocht hebben, gaan echt niet achterover hangen als Iran een atoombom heeft.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, maar Turkije was al lid van de NAVO.
En johnylove heeft het over een hele regio die kernbommen zou krijgen om Iran te beteugelen.
Dus landen om Iran heen.
Ga even na welke landen dat zijn.
MAD = Mutual assured destructionquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:36 schreef Killaht het volgende:
[..]
Zoals alle landen, gebruikt men een atoombom NIET om in te zetten, slechts als verdediging. Dit is ook de enige reden waarom Iran een atoombom wil. Logisch vanuit hun oogpunt, ze krijgen voortdurend bedreigingen te verduren van Israël en de VS en zijn dan zeker van hun veiligheid.
Israël zal never nooit niet een atoombom inzetten. En met 1 atoombom ben je er niet tegen Iran..
Wat is daar mis mee dan? Ieder land heeft het recht op nucleaire energie of het ontwikkelen van een atoombom, behalve Iran? Wat jij stelt is een volstrekt onrealistisch beeld, men heeft 100en atoombommen nodig om Iran plat te leggen, dan is het einde zoek.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:10 schreef johnnylove het volgende:
MAD = Mutual assured destruction
Overigens begon echte oorlogstaal weer met ontwikkeling van atoombom. Niet logisch vanuit hun standpunt, want iedere mongool weet dat een conventionele oorlog met Iran sowieso al veel slachtoffers gaat eisen aan beide kanten ivm geografie van het land. Daar hebben de Amerikanen echt geen trek in en Israël is daar al helemaal niet toe in staat.
Om je laatste punt toe te lichten. Mochten de Joden, die toch weten dat ze alleen zichzelf kunnen vertrouwen, alleen aanvallen, is de kans groot dat dan als eerste gebeurd met een EMP (= 1 atoombom) hoog in de lucht te laten ontploffen in het noordoosten.
Iran kon kerncentrales zo als bouwpakket krijgen, waardoor ze kernenergie allang zouden kunnen hebben. Nee lekker zelf ontwikkelen en veel geld over de balk gooien, terwijl bevolking geen kip kan eten. Iran kan veel beter gascentrales bouwen voor hun elektrische voorziening, ook al exporteert Iran nu al zijn overschot.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:20 schreef Killaht het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Ieder land heeft het recht op nucleaire energie of het ontwikkelen van een atoombom, behalve Iran? Wat jij stelt is een volstrekt onrealistisch beeld, men heeft 100en atoombommen nodig om Iran plat te leggen, dan is het einde zoek.
Gast, een atoombom laten ontploffen in de lucht en dan zeker met de windstroom de radioactieve deeltjes over China en amerika laten waaien
![]()
EMP kan ook zonder atoombom.
En? Wat is dan de reden om aan te vallen? Jij bepaald wat ze op hun grondgebied wel of niet mogen doen? Armoe is te wijten aan het wereldwijde systeem niet aan Iran.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:44 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Iran kon kerncentrales zo als bouwpakket krijgen, waardoor ze kernenergie allang zouden kunnen hebben. Nee lekker zelf ontwikkelen en veel geld over de balk gooien, terwijl bevolking geen kip kan eten. Iran kan veel beter gascentrales bouwen voor hun elektrische voorziening, ook al exporteert Iran nu al zijn overschot.
Tevens heb ik het niet over atoombommen op land, maar 1-tje 40 km in de lucht om alle elektra op de grond over grote afstanden uit te schakelen. Over straling zou ik me dan niet zo druk maken, want is niet de eerste keer in de geschiedenis dat zoiets gebeurd.
Voor Israel is mogelijke ontwikkeling van een kernbom van Iran een casus belli. Net als WMD van Irak was voor USA.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:24 schreef Killaht het volgende:
[..]
En? Wat is dan de reden om aan te vallen? Jij bepaald wat ze op hun grondgebied wel of niet mogen doen? Armoe is te wijten aan het wereldwijde systeem niet aan Iran.
Bron?
Mooie vergelijking. We weten inmiddels hoe het met de massavernietigingswapens zat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:38 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Voor Israel is mogelijke ontwikkeling van een kernbom van Iran een casus belli. Net als WMD van Irak was voor USA.
Grappig genoeg lijkt een soortgelijke tweedeling in Israel te bestaan: grote uitgaven aan het leger en de kolonisten enerzijds en een arme bevolking anderzijds. Ik vind dit conflict een mooi voorbeeld van symmetrie.quote:Overigens bepaal ik niets, ik geef alleen mijn mening en/of gedachtegangen over wat mogelijk kan gebeuren. Wat ik er van vind, kan jij niet bepalen adhv die paar posts die ik heb geplaatst.
Tevens is Iran een rijk land van zowel mensen als en/of grondstoffen. Op dit moment is een enorme tweedeling in de maatschappij aldaar, en jij concludeert ff snel dat een "systeem" armoede bepaald.
Leuke vergelijking, je weet wel dat er in Irak totaal geen WMD's waren. Net zoals Iran geen bedreiging is voor Israël.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:38 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Voor Israel is mogelijke ontwikkeling van een kernbom van Iran een casus belli. Net als WMD van Irak was voor USA.
Overigens bepaal ik niets, ik geef alleen mijn mening en/of gedachtegangen over wat mogelijk kan gebeuren. Wat ik er van vind, kan jij niet bepalen adhv die paar posts die ik heb geplaatst.
Tevens is Iran een rijk land van zowel mensen als en/of grondstoffen. Op dit moment is een enorme tweedeling in de maatschappij aldaar, en jij concludeert ff snel dat een "systeem" armoede bepaald.
Waar wil je bronnen van?
[ afbeelding ]
http://www.eia.gov/cabs/iran/Full.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |