abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115948047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:38 schreef waht het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend, die zijn superieur aan zo'n terroristenleider.
Dankzij al het oliegeld uit die streken :P
pi_116046806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 08:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

1) Dat heb je in andere topics meermalen gezegd. Jammer dat je daarin niet eerlijk bent.
Ik ben strikt eerlijk. Met de nadruk (in dit geval) op strikt. Je leest de nuances niet goed.
quote:
2) Je kan in ieder geval objectiever zijn dan een kant te kiezen.
Als binnenstaander kijk jij tegen een blinde muur aan, die je zelf hebt gebouwd. Op grond van een ander, ook nog. Ik heb een uitzicht dat jij niet hebt.
quote:
3) Je bent niet objectief en daarmee is je oordeel over hoe Israel de dreiging zou moeten ervaren ook niet objectief.
Hallo, gaan we herhalen? Wie is wel objectief? Jij??
quote:
4) Je hebt nog niets aangetoond integendeel je hebt bevestigd. Dat je vervolgens de dreiging bagatelliseert komt alleen maar voort vanuit je eigen subjectiviteit. Persoonlijk vind ik het prettiger als mensen het met elkaar eens zijn dat met elkaar oneens, dat zoiets jouw ontgaat zegt meer iets over jezelf.
Strikt taalgebruik!
Niet vervolgens bagatelliseren, gewoon een keffertje niet opblazen tot een stier.
Als een keffertje om mijn voeten loopt te blaffen, heb ik hoogstens spijt dat in mijn sandalen aanheb en niet mijn klompen.
Als en snuivende stier voor me staat, zou ik een jachtgeweer willen hebben.
Proportioneel, heet dat.

Die laatste zin zegt iets over jouw karakter. Of zo.
Mij maakt het steeds minder uit of mensen het met elkaar eens zijn of niet, ik heb meer behoefte aan duidelijkheid.
En jij en ik zijn het niet eens, omdat ik de taal strikt gebruik en jij niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_116066945
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je stelt dat jij het constateert, voor mij is het volstrekt onduidelijk waardoor jij denkt dat te hebben geconstateerd, voorlopig haal je slechts een enkel voorbeeld aan van iemand die dat zo zou zien. Met dat als schijnbaar jouw voornaamste bron kan je eerder stellen dat je het woord constateren mag vervangen door het woord generaliseren.
Lol, ja hoor jongen, in de hele bevolking van 70½ miljoen mensen leeft maar een enkele persoon wiens geheugen verder reikt dan 10 jaar of zo, en uitgaand van dat ene persoon zit ik te generaliseren. |:(

quote:
Ik denk dat de druk juist ontzettend goed is en dat het voorstel, zoals toentertijd afgewezen door de regering van Bush jr., dan opnieuw zal worden voorgesteld met mogelijk vruchtbare resultaten. Misschien dat een succesvolle Israelische aanval het regime in Teheran min of meer zal dwingen toe te geven, met hun verouderde leger kunnen ze toch niet op tegen Israel en de Verenigde Staten, het gezichtsverlies zou voor dat islamitische regime groter zijn door de strijd aan te blijven gaan dat lijkt mij erg duidelijk.
Blijf lekker dromen van grandeur en onoverwinnelijkheid dankzij je atoomwapens ..
Of was het je nog niet opgevallen dat Amerika pas nog met hangende pootjes vertrokken is uit Irak, en even verderop in Afghanistan gaat het ook niet zo goed? Druk opvoeren, nu? Moet je vooral doen als je niet wil dat dat pan-islamitische verbond voeten aan de grond krijgt.

quote:
Ga toch weg, weer zo´n fabeltje, ga je nu ook nog een complottheorie wat betreft 9/11 aanhalen? Wat een flauwekul is dit zeg van je ik ben beter van je gewend!
Yeah right, de moedjahedien zijn niet bewapend door de CIA ..

quote:
Je zegt dat die terroristen eigenlijk ook maar slachtoffer zijn van de grote Amerikaanse onderdrukker? Dit soort uitspraken kan ik niet serieus nemen, natuurlijk is er een reden waarom Bin Laden zich keerde tegen de Verenigde Staten, maar je geeft hier wel een heel erg eenzijdig beeld van een zeer complexe situatie!
Uiteraard kan niemand weten hoe de wereld er vandaag voor zou staan als Amerika in haar strijd tegen het communisme zich niet had bemoeit met de interne politiek in die landen (Iran en Afghanistan), maar deze bemoeienis is idd de voedingsbodem van het hedendaagse 'al qaida' terrorisme in de westerse wereld.
pleased to meet you
pi_116067922
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, ja hoor jongen, in de hele bevolking van 70½ miljoen mensen leeft maar een enkele persoon wiens geheugen verder reikt dan 10 jaar of zo, en uitgaand van dat ene persoon zit ik te generaliseren. |:(
Voorlopig heb jij slechts gebruikt gemaakt van een iemand die dat vindt, het gaat er niet om wat er zoveel jaar geleden is gebeurd, het gaat er om hoe de bevolking daar nu nog over nadenkt.

[..]

quote:
Blijf lekker dromen van grandeur en onoverwinnelijkheid dankzij je atoomwapens ..
Of was het je nog niet opgevallen dat Amerika pas nog met hangende pootjes vertrokken is uit Irak, en even verderop in Afghanistan gaat het ook niet zo goed? Druk opvoeren, nu? Moet je vooral doen als je niet wil dat dat pan-islamitische verbond voeten aan de grond krijgt.
De druk opvoeren betekent niet in principe een invasie, daarnaast de oorlogen in Afghanistan en Irak wel degelijk ook na de slagen gewonnen kunnen worden, dus ja de druk opvoeren kan helpen.

[..]

quote:
Yeah right, de moedjahedien zijn niet bewapend door de CIA ..
Met betrekking tot de Sovjet-Invasie van Afghanistan is dat inderdaad gebeurd maar dat heeft volgens mij weinig te maken met wat ik eerder stelde en is evenmin een bewijs van jouw vage complottheorieën die je hier probeert neer te posten.

[..]

quote:
Uiteraard kan niemand weten hoe de wereld er vandaag voor zou staan als Amerika in haar strijd tegen het communisme zich niet had bemoeit met de interne politiek in die landen (Iran en Afghanistan), maar deze bemoeienis is idd de voedingsbodem van het hedendaagse 'al qaida' terrorisme in de westerse wereld.
Dat mag jij denken, ik betwijfel het, ik vind het zelfs een zeer goedkoop excuus voor een complexe situatie. Ik vraag je nogmaals waar je je op baseert, ik vraag je nogmaals om argumenten, het is echter duidelijk dat je die niet kan geven.
pi_116069541
Discussie gaat gewoon verder, ik was afgelopen week gewoon druk geweest.

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:06 schreef DeParo het volgende:
Ten eerste is dit nog steeds geen antwoord op mijn vraag, wat is nou de reden voor Iran om zich met dat hele conflict te bemoeien, waarom zou Iran zich die hele zaak nou zo enorm moeten aantrekken?
Wat snap je er dan precies niet aan? De hele veiligheid, stabiliteit en soevereigniteit van het midden oosten hangt aan een zijden draadje, en het Israel-Palestina conflict is er deel van. Voor hen is Israel een bezetter. Daar komt ook nogbij dat de Al-Aqsa moskee een belangrijke plek is binnen de Islam, die nu dus onder bezetting is.

quote:
- Dus jij vindt dat Assad en zijn dictatuur mogen blijven?
- Bahrein bezetten?
- Heb je daarvoor bronnen?

Nogmaals, dit is inderdaad geen dominantie of agressie, dit is slechts het optreden tegen vijanden en hoogstens op diplomatieke, politieke, en economisch aspect een belangrijke vooraanstaande rol te spelen. Wat Iran voor ogen staat is heel anders, dat laat ook hun inmenging met de Palestijnen zien, dat is expansie en daadwerkelijk uitbreiden van invloed, het vormen van een islamitisch blok, dat dus.
- Nee, dat maak jij er van. Ik zeg dat het land nog meer in verval en burgeroorlog raakt als er steeds meer wapens en geld heen gaan. Ik ben voor vrijheid en democratie voor alle volkeren in de wereld, maar niet met het gevolg dat er een burgeroorlog uitbreekt. Syrie mag geen Irak 2 worden.
- http://edition.presstv.ir/detail/169917.html http://www.theweek.co.uk/(...)99t-cameron-bothered
- Ik ga niet alles voor je opzoeken, Saudi-Arabie zit er diep in. Dat is geen geheim.

Ik vind het bewapenen en financieren van terroristen in andere landen WEL agressie. Openlijk troepen sturen om een buurman(dictator) te helpen zijn volk te onderdrukken WEL dominantie.

quote:
Als jij mensenrechten niet belangrijk vindt, sorry, dan kan ik je niet serieus nemen.
Ik vind mensenrechten ZO belangrijk dat ik het niet kan accepteren dat ze voor politieke doeleinden misbruikt worden. De VS en Israel hebben een probleem met Iran, niet omdat ze zo slecht voor het volk zijn, maar omdat Iran weigert op de knieen te gaan.

Ik kan zo 10 landen opnoemen waar mensen het veel slechter hebben dan in Iran, waar Israel noch de VS iets om geven. Ik kan ook zo 10 landen opnoemen die de wereld meer ellende hebben gebracht dan Iran, waar Israel noch de VS iets om geven.

quote:
Heb je überhaupt gelezen wat ik schreef, als je meent van wel dan vraag ik je te herhalen wat ik bedoelde, want je antwoord had weinig te maken met wat ik heb opgeschreven namelijk jammer dus.
Jij zij dat de VS Pahlavi niet hebben gesteund op de manier die ik me voorstelde, dat ze hem inderdaad verdedigd hebben maar liever een democratie hadden gezien.
Ik toonde daarna aan dat de VS Pahlavi WEL op die manier hebben gesteund, omdat de CIA in 1953 een coup hadden gepleegd tegen een democratisch gekozen president(ze wilden graag een democratie zien, weetje nog?). En daarna steunden ze de Sjah, die niet eens gekozen was, als alleenheerser. Tegen de wil en de rechten van de Iraniers in.

quote:
Nogmaals, die hele revolutie was tegen de sjah, niet tegen het Westen. Dit gebeurde onder een islamitische vlag uiteindelijk maar dat was omdat zij het sterkste waren, niet omdat al die revolutionairen zo blij waren met een dergelijk nieuw regime. Dat zie je in de huidige opstanden of dat veel Iraniërs gewoon pro-westers zijn. Het regime is anti-westers, Iran niet, dat is een misvatting dus.
De revolutie was tegen de Sjah, die door het Westen aan de macht is gekomen en gebleven en hen onderdrukte. Ze waren echt geen fan van de VS en Israel. Maar het maakt helemaal niet uit of ze nou wel of niet anti-westers zijn. Ze willen gewoon meer rechten in hun land hebben, zoals alle andere volkeren dat doen.
pi_116072142
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Voorlopig heb jij slechts gebruikt gemaakt van een iemand die dat vindt, het gaat er niet om wat er zoveel jaar geleden is gebeurd, het gaat er om hoe de bevolking daar nu nog over nadenkt.
Ja maak hem nou even helemaal bont .. waar zeg ik dat een iemand iets vindt? Ik zei dat een Iraniër van mijn leeftijd de hele geschiedenis vanaf 1953 heeft meegemaakt. Jij probeert hier van een reeks elkaar opvolgende gebeurtenissen losstaande verhalen te maken.
En hoe de bevolking erover denkt, tja
quote:
Paralleling Iranians' favorable opinions of Americans as a people, however, is their unified opposition to any US government intervention in their country. This directly contradicts what Vice President Cheney and others believe – that if the US were to attack, the population would rise up to help the Americans fight the Iranian regime. Judging from my experience, this couldn't be further from the truth. In fact, US intervention seems to be the only issue that will unite most Iranians with the Islamic regime.
http://www.csmonitor.com/2007/0119/p09s02-coop.html

quote:
De druk opvoeren betekent niet in principe een invasie, daarnaast de oorlogen in Afghanistan en Irak wel degelijk ook na de slagen gewonnen kunnen worden, dus ja de druk opvoeren kan helpen.
Zoals ik al zei, droom lekker verder.

quote:
Met betrekking tot de Sovjet-Invasie van Afghanistan is dat inderdaad gebeurd maar dat heeft volgens mij weinig te maken met wat ik eerder stelde en is evenmin een bewijs van jouw vage complottheorieën die je hier probeert neer te posten.

[..]

Dat mag jij denken, ik betwijfel het, ik vind het zelfs een zeer goedkoop excuus voor een complexe situatie. Ik vraag je nogmaals waar je je op baseert, ik vraag je nogmaals om argumenten, het is echter duidelijk dat je die niet kan geven.
Wat jij stelt is dat er in de westerse wereld ook terroristische aanslagen zouden zijn gepleegd als Amerika zich niet had bemoeit met Iran en Afghanistan, ik stel dat de bemoeienis oorzaak is van die aanslagen. Mogelijk heb je geslapen al die tijd, dat je al die verklaringen van de terroristen zelf hebt gemist?
pleased to meet you
pi_116112978
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:00 schreef Peunage het volgende:
Discussie gaat gewoon verder, ik was afgelopen week gewoon druk geweest.
We gaan gewoon verder.
[..]

quote:
Wat snap je er dan precies niet aan? De hele veiligheid, stabiliteit en soevereigniteit van het midden oosten hangt aan een zijden draadje, en het Israel-Palestina conflict is er deel van. Voor hen is Israel een bezetter. Daar komt ook nogbij dat de Al-Aqsa moskee een belangrijke plek is binnen de Islam, die nu dus onder bezetting is.
Ik snap heel goed waarom Iran zich er mee bemoeit, ik vraag me af of jij het weet, Iran ligt vele kilometers verderop en het regime aldaar bemoeide zich met het conflict toen het al lang in volle gang was! De belangrijkse overeenkomst is inderdaad de Islam meen ik, dat is de voornaamste reden wat vervolgens zich keert tegen datgene wat niet-Islamitisch is, dat is een heel gevaarlijke ontwikkeling Peunage, of je nu wel of niet aanhanger bent van de Palestijnen, zeker met het oog op de zaak dat je je gerechtvaardigd kan afvragen wat er dan moet gebeuren met de Christelijke Palestijnen? Wat dacht je van de sektarische conflicten in het gebied? Die hele steun heeft weinig te maken met dat zij daadwerkelijk een soort van bezetting zien op de manier zoals jij dat waarschijnlijk ziet. Voor hun is het slechts een manier om met behulp van religie hun macht uit te breiden, niet om de Palestijnen te helpen, dat interesseert ze weinig, en als je die zogenaamde bondgenoten met hun eigen agenda niet weghaalt uit het conflict, kom je niet snel tot een vruchtbare oplossing voor beide kanten van dit langdurige conflict.

[..]

quote:
- Nee, dat maak jij er van. Ik zeg dat het land nog meer in verval en burgeroorlog raakt als er steeds meer wapens en geld heen gaan. Ik ben voor vrijheid en democratie voor alle volkeren in de wereld, maar niet met het gevolg dat er een burgeroorlog uitbreekt. Syrie mag geen Irak 2 worden.
- http://edition.presstv.ir/detail/169917.html http://www.theweek.co.uk/(...)99t-cameron-bothered
- Ik ga niet alles voor je opzoeken, Saudi-Arabie zit er diep in. Dat is geen geheim.

Ik vind het bewapenen en financieren van terroristen in andere landen WEL agressie. Openlijk troepen sturen om een buurman(dictator) te helpen zijn volk te onderdrukken WEL dominantie.
- Het is al een burgeroorlog Peunage en als een burgeroorlog nodig is om een gruwelijke dictator te verwijderen dan is dat maar nodig. Voordat je het vergeet, Irak was geen burgeroorlog, als dat in Irak wel was gebeurd tegen Saddam Hoessein dan was het misschien heel anders gelopen, misschien slechter, misschien wel beter.

- Sinds wanneer was dat een bezetting? Omdat een journalist het een bezetting noemt zou dat zo zijn? Die troepen hielpen inderdaad de heersende familie in Bahrein! Dat is geen bezetting!

- Dus je hebt geen bronnen of zijn ze net zo dubieus en tegenstrijdig met wat je zegt als de bronnen die je hierboven hebt geplaatst met betrekking tot een bezetting wat geen bezetting is?

Het veiligstellen van belangen op basis van verdedigen van iets dat al was is niet per definitie agressie, ongeacht wat jij er van vindt, Saudi-Arabie heeft weinig op eigen houtje gedaan en veelal in overleg met bondgenoten. Je kan dat zien als verwerpelijk omdat ze iets in stand willen houden wat misschien beter kan worden hervormd of veranderd maar met agressie heeft het weinig te maken.

Ik zie de Iranese steun in Syrie ook niet als een vorm van agressie, wel als verwerpelijk, maar ik zie de raketten die datzelfde regime geeft aan Hezbollah wel als agressie je kan wel heel stoer proberen te doen door alles maar als agressie te willen zien maar daarmee bereik je nou niet bepaald een oplossing voor het conflict vooral niet als blijkt dat je dan gewoon fout zit volgens mij.

[..]

quote:
Ik vind mensenrechten ZO belangrijk dat ik het niet kan accepteren dat ze voor politieke doeleinden misbruikt worden. De VS en Israel hebben een probleem met Iran, niet omdat ze zo slecht voor het volk zijn, maar omdat Iran weigert op de knieen te gaan.

Ik kan zo 10 landen opnoemen waar mensen het veel slechter hebben dan in Iran, waar Israel noch de VS iets om geven. Ik kan ook zo 10 landen opnoemen die de wereld meer ellende hebben gebracht dan Iran, waar Israel noch de VS iets om geven.
Wat zijn mensenrechten, wat zijn volksrechten, wat zijn nationale rechten en vooral wat is volgens het internationale denken belangrijker? Je kan wel elk regime omver proberen te werpen wat de eigen bevolking probeert af te slachten maar dan roepen andere landen weer dat het in strijd is met het recht op soevereiniteit binnen de eigen grenzen!

Sommige landen achten binnen hun cultuur het een belangrijker dan het andere. Als Iran met hetzelfde regime zich rustighoudt binnen de eigen grenzen dan vinden ze misschien nog steeds weerstand maar hoeven ze niet met de dreiging van een mogelijke interventie om te gaan. Als ene cultuur is het soms moeilijk om over de andere cultuur iets te zeggen. Je zit echt verkeerd als je denkt dat de Verenigde Staten en Israel niets om die landen geven, helemaal verkeerd, maar ze kunnen gewoon niet altijd ingrijpen zo simpel is het.

Soms komen landen eerder of bijna alleen voor hun eigen belangen op, ook dat klopt, maar dat maakt het niet per definitie hypocriet. Een democratie, of gelijkheid, vrijheid wat dan ook kan impliceren meer stabiliteit in de regio en daarmee veiligheid voor belangen van dezelfde landen.

Mensenrechten staan binnen een democratie als die van de Verenigde Staten en Israel net zo hard voorop als in Belgie en Nederland. Een democratie is niet de garantie dat ze dat nastreven maar de Westerse waarden waar ik voor opkom, die ik wil verspreiden, die doen dat wel en daar staan die landen voor. Die landen hebben net zo goed hun belangen voor andere volkeren als eigen belangen. Jij kan dat proberen te weven in een groot complot voor meer macht maar dan zit je toch echt fout met die stelling, dan kan je blijven volhouden dat ze niet voor iedereen opkomen, maar zoveel macht hebben ze misschien niet om dat te kunnen doen maar dat betekent niet dat ze het niet willen.

[..]

quote:
Jij zij dat de VS Pahlavi niet hebben gesteund op de manier die ik me voorstelde, dat ze hem inderdaad verdedigd hebben maar liever een democratie hadden gezien.
Ik toonde daarna aan dat de VS Pahlavi WEL op die manier hebben gesteund, omdat de CIA in 1953 een coup hadden gepleegd tegen een democratisch gekozen president(ze wilden graag een democratie zien, weetje nog?). En daarna steunden ze de Sjah, die niet eens gekozen was, als alleenheerser. Tegen de wil en de rechten van de Iraniers in.
Nogmaals, de Verenigde Staten hadden liever een democratie gesteund mits dat met het oog op de Sovjet-Unie ook gunstig was geweest, je kan het niet los zien van de context een dergelijke ontwikkeling. Een democratie gaat simpelweg liever niet in zee met een dictator, en soms doen ze dat toch, maar daaruit kan je niet opmaken wat jij hebt gedaan, niet de daadwerkelijke steun, zoals jij dat dus bedoelt.

[..]

quote:
De revolutie was tegen de Sjah, die door het Westen aan de macht is gekomen en gebleven en hen onderdrukte. Ze waren echt geen fan van de VS en Israel. Maar het maakt helemaal niet uit of ze nou wel of niet anti-westers zijn. Ze willen gewoon meer rechten in hun land hebben, zoals alle andere volkeren dat doen.
Denk je dat al die slecht geinformeerd Iraniers van toentertijd allemaal met de gedachte de revolutie in gingen dat ze ook tegen bijvoorbeeld Amerika de strijd aangingen? Denk je dat ze toen ook toegang hadden tot FOK of tot Wikipedia bijvoorbeeld?

Die revolutie staat voor een groot deel los van anti-Westers sentiment en inderdaad voornamelijk voor meer rechten net als dat nu gebeurt in Iran. Desnoods willen veel dat met hetzelfde regime dan.
pi_116113299
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja maak hem nou even helemaal bont .. waar zeg ik dat een iemand iets vindt? Ik zei dat een Iraniër van mijn leeftijd de hele geschiedenis vanaf 1953 heeft meegemaakt. Jij probeert hier van een reeks elkaar opvolgende gebeurtenissen losstaande verhalen te maken.
En hoe de bevolking erover denkt, tja
Dus die persoon bevestigt niet wat jij beweert?
Dus je hebt eigenlijk helemaal geen bron die erkent wat jij zegt met betrekking tot Iran?

[..]

quote:
Dank je voor het citaat wat bevestigt wat ik heb gezegd, er is geen anti-Amerikaans sentiment in Iran, immers zijn ze positief over het Amerikaanse volk. Een invasie echter willen ze niet, want ze zijn niet per definitie allemaal tegen het regime, maar vooral voor meer rechten en vrijheid. In dat geval maakt het niet uit of de invasie Amerikaans Russisch of Chinees is, Afghaans of Zweeds, ze zullen zich dan verenigen althans dat meent de auteur van dat artikel en wat ook best kan kloppen.
[..]

quote:
Zoals ik al zei, droom lekker verder.
Dit heeft volgens mij weinig met dromen te maken, je bevestigde het immers een stuk terug al, met de oorlog in Irak zou Iran toentertijd wel mogelijk hebben onderhandeld! Dus het kan zeer nuttig zijn!
[..]

quote:
Wat jij stelt is dat er in de westerse wereld ook terroristische aanslagen zouden zijn gepleegd als Amerika zich niet had bemoeit met Iran en Afghanistan, ik stel dat de bemoeienis oorzaak is van die aanslagen. Mogelijk heb je geslapen al die tijd, dat je al die verklaringen van de terroristen zelf hebt gemist?
Volgens mij was ik gewoon wakker, maar Moussie, net als menig verkiezingsspotje neem ik de verklaring van een terrorist niet volledig serieus. Ik meen inderdaad dat zonder de Amerikaanse interventies de Westerse wereld ook met aanslagen te maken had kunnen krijgen dat klopt. Ik denk dat jij maar eens duidelijk moet maken in hoeverre Amerika verantwoordelijk is voor de aanslagen. Laat het maar weten wat jij denkt zo.
pi_116115239
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus die persoon bevestigt niet wat jij beweert?
Dus je hebt eigenlijk helemaal geen bron die erkent wat jij zegt met betrekking tot Iran?
Welk persoon heb je het toch over? Ik heb het over een opeenvolgende reeks van gebeurtenissen, dat iemand van mijn leeftijd het allemaal heeft meegemaakt, van Sjah t/m vandaag. Jij zit hier doodleuk te beweren dat het allemaal losse incidenten zijn, en dat iemand die Amerikaanse inmenging van toen ( de installatie van de sjah of de wat jongere generatie de steun aan Saddam) alweer vergeten is en de huidige inmenging totaal los zien van het verleden.

quote:
Dank je voor het citaat wat bevestigt wat ik heb gezegd, er is geen anti-Amerikaans sentiment in Iran, immers zijn ze positief over het Amerikaanse volk. Een invasie echter willen ze niet, want ze zijn niet per definitie allemaal tegen het regime, maar vooral voor meer rechten en vrijheid. In dat geval maakt het niet uit of de invasie Amerikaans Russisch of Chinees is, Afghaans of Zweeds, ze zullen zich dan verenigen althans dat meent de auteur van dat artikel en wat ook best kan kloppen.
Die man bevestigd wat ik zei, dat in geval van een invasie het volk het regime zal steunen.
quote:
In fact, US intervention seems to be the only issue that will unite most Iranians with the Islamic regime.
Ze zien de Amerikaan als individueel dus anders dan de Amerikaanse politiek, ze nuanceren zoals dat zo mooi heet, iets dat hier in de westerse landen wel vaker vergeten wordt.

quote:
Dit heeft volgens mij weinig met dromen te maken, je bevestigde het immers een stuk terug al, met de oorlog in Irak zou Iran toentertijd wel mogelijk hebben onderhandeld! Dus het kan zeer nuttig zijn!
Lol, we zijn bijna 10 jaar verder en de situatie is nogal verandert. Iran aanvallen zou nou juist de trigger kunnen zijn van wat iedereen het meeste vreest, een pan-islamitisch machtsblok. En dat is dus ook overduidelijk waar Iran op hoopt, dat door een aanval op hun de onderlinge verschillen op de achtergrond raken en zo'n blok kan ontstaan, mi is dat het doel van de gespierde taal de laatste tijd.

quote:
Volgens mij was ik gewoon wakker, maar Moussie, net als menig verkiezingsspotje neem ik de verklaring van een terrorist niet volledig serieus. Ik meen inderdaad dat zonder de Amerikaanse interventies de Westerse wereld ook met aanslagen te maken had kunnen krijgen dat klopt. Ik denk dat jij maar eens duidelijk moet maken in hoeverre Amerika verantwoordelijk is voor de aanslagen. Laat het maar weten wat jij denkt zo.
En waarom zouden ze de grote plas willen oversteken om aanslagen te plegen als ze daar geen directe aanleiding voor hebben? Zomaar, voor de lol? Zou al qaida überhaupt ontstaan zijn als de VS zich niet hadden bemoeit met de diverse gebeurtenissen in islamitische landen? Dat je bij tijd en wijle mafketels hebt die dromen van een wereldoverheersing is een ding, maar in dit geval kreeg die visie voedingsbodem door de buitenlandse interventies in islamitische landen.
pleased to meet you
pi_116115739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Welk persoon heb je het toch over? Ik heb het over een opeenvolgende reeks van gebeurtenissen, dat iemand van mijn leeftijd het allemaal heeft meegemaakt, van Sjah t/m vandaag. Jij zit hier doodleuk te beweren dat het allemaal losse incidenten zijn, en dat iemand die Amerikaanse inmenging van toen ( de installatie van de sjah of de wat jongere generatie de steun aan Saddam) alweer vergeten is en de huidige inmenging totaal los zien van het verleden.
Ik vraag waarop jij jouw mening baseert waarin al die Iraniers van vandaag de dag zich iets zouden aantrekken van de Amerikaanse rol toentertijd? Dat vroeg ik je dus!

[..]

quote:
Die man bevestigd wat ik zei, dat in geval van een invasie het volk het regime zal steunen.
Nee, jij meende een anti-Amerikaans sentiment geconstateerd te hebben, en dat blijkt dus niet te kloppen. Ga nou niet zitten liegen Moussie dat vind ik niet prettig in een discussie wat dat betreft.
[..]

quote:
Ze zien de Amerikaan als individueel dus anders dan de Amerikaanse politiek, ze nuanceren zoals dat zo mooi heet, iets dat hier in de westerse landen wel vaker vergeten wordt.
Waaruit maak jij op dat ze iets te zeggen over de Amerikaanse politiek want dat stond namelijk niet in dat stukje? Ja ze hadden het over een invasie, ook enigszins politiek, maar niet op de manier zoals jij dat bedoelt! Ik denk toch dat er in Westerse landen iets meer wordt genuanceerd dan in bijvoorbeeld Iran. Dat vermoed ik toch.
[..]

quote:
Lol, we zijn bijna 10 jaar verder en de situatie is nogal verandert. Iran aanvallen zou nou juist de trigger kunnen zijn van wat iedereen het meeste vreest, een pan-islamitisch machtsblok. En dat is dus ook overduidelijk waar Iran op hoopt, dat door een aanval op hun de onderlinge verschillen op de achtergrond raken en zo'n blok kan ontstaan, mi is dat het doel van de gespierde taal de laatste tijd.
Mocht je het vergeten, een aanval op militaire doelen is geen militaire invasie, het is zelfs niet het proberen te verdrijven van een regime. Deze druk kan dus wel degelijk ervoor zorgen dat het regime in Teheran min of meer wordt gedwongen zich aan te passen, niet alleen aan de omgeving maar ook intern, misschien klopt het wel wat je zegt dat het regime hoopt aangevallen te worden om de reden dat dat tot verbroedering bijvoorbeeld kan leiden maar ik meen dat ze zich daar zeer duidelijk in vergissen dat zou slechts mogelijk zijn meen ik in het geval van een invasie en dus niet met betrekking tot een luchtaanval op bepaalde militaire doelen want ook in Iran luisteren ze gewoon naar een Israelische radiozender vertrouw daar maar op.

[..]

quote:
En waarom zouden ze de grote plas willen oversteken om aanslagen te plegen als ze daar geen directe aanleiding voor hebben? Zomaar, voor de lol? Zou al qaida überhaupt ontstaan zijn als de VS zich niet hadden bemoeit met de diverse gebeurtenissen in islamitische landen? Dat je bij tijd en wijle mafketels hebt die dromen van een wereldoverheersing is een ding, maar in dit geval kreeg die visie voedingsbodem door de buitenlandse interventies in islamitische landen.
Het trachten meer macht te verkrijgen Moussie, of gewoon hopen tot een succesvolle guerrillaoorlog als gevolg, en ook nog een soort van opvatting dat wat als Westerse waarden worden gezien niet per definitie in lijn is met andere culturen en daarnaast de context van contacten en relaties. Jij wijst slechts naar Al Qaida, maar het probleem is veel breder dan een terreurnetwerk wat uit is gegroeid tot een heel groot netwerk, je denkt toch niet dat Amerika zich bijvoorbeeld slechts heeft gericht op Osama Bin Laden? Het wijst op een breed netwerk waarin het vestigen van een stabiele structuur belangrijk is in dit geval met behulp van religie, het gaat ze vaak weinig daadwerkelijk om wat Amerika heeft gedaan, het gaat ze er om dat bijvoorbeeld zo'n terreurnetwerk door middel van terreur en geweld op zoek gaat naar meer macht, dat is de achterliggende reden zo simpel kan het vaak zijn waarbij het Westerse kapitalisme mogelijk tot vijand is verklaard door hun in dit geval daar.
pi_116119446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vraag waarop jij jouw mening baseert waarin al die Iraniers van vandaag de dag zich iets zouden aantrekken van de Amerikaanse rol toentertijd? Dat vroeg ik je dus!
Omdat de volwassen Iraniër van vandaag de Amerikaanse rol van toen ook al heeft meegemaakt, zo niet persoonlijk dan door de ogen van zijn ouders. Vandaar dus mijn vraag ook helemaal aan het begin van deze discussie, of je nou echt dacht dat mensen zo kort van geheugen zijn.

quote:
Nee, jij meende een anti-Amerikaans sentiment geconstateerd te hebben, en dat blijkt dus niet te kloppen. Ga nou niet zitten liegen Moussie dat vind ik niet prettig in een discussie wat dat betreft.
Ik zei dat het volk beu is van buitenlandse inmenging, en dan met name door Amerika, en dat blijkt dan ook uit dat artikel
quote:
In fact, US intervention seems to be the only issue that will unite most Iranians with the Islamic regime.
quote:
Waaruit maak jij op dat ze iets te zeggen over de Amerikaanse politiek want dat stond namelijk niet in dat stukje? Ja ze hadden het over een invasie, ook enigszins politiek, maar niet op de manier zoals jij dat bedoelt! Ik denk toch dat er in Westerse landen iets meer wordt genuanceerd dan in bijvoorbeeld Iran. Dat vermoed ik toch.
Waar haal je die 'invasie' vandaan? Er staat 'intervention', interventie/tussenkomst, en dat kan dus van alles zijn .. van zich bemoeien met een regionaal conflict tot het opleggen van sancties, een invasie is maar een van de vele mogelijkheden om te interveniëren. En stuk voor stuk Amerikaanse politiek dus, niet enigszins .. en ja, blijkbaar wel, want hun maken wel het onderscheid tussen de Amerikaan als individu en de politiek van de VS, terwijl hier 'de moslim' een soort van globaal iets is.

quote:
Mocht je het vergeten, een aanval op militaire doelen is geen militaire invasie, het is zelfs niet het proberen te verdrijven van een regime. Deze druk kan dus wel degelijk ervoor zorgen dat het regime in Teheran min of meer wordt gedwongen zich aan te passen, niet alleen aan de omgeving maar ook intern, misschien klopt het wel wat je zegt dat het regime hoopt aangevallen te worden om de reden dat dat tot verbroedering bijvoorbeeld kan leiden maar ik meen dat ze zich daar zeer duidelijk in vergissen dat zou slechts mogelijk zijn meen ik in het geval van een invasie en dus niet met betrekking tot een luchtaanval op bepaalde militaire doelen want ook in Iran luisteren ze gewoon naar een Israelische radiozender vertrouw daar maar op.
Neemt niet weg dat het een krankzinnige gok is om op dit moment Iran aan te vallen en zo de verkeerde gasten een reden te geven voor een emotionele oproep aan alle moslims in de regio. De situatie is ingrijpend verandert in de recente geschiedenis, en de adrenaline van de overwinning ligt nog vers in het geheugen, geen beter moment dan dit om met zo'n oproep te slagen. Dat ze in Iran naar een Israëlisch station luisteren verandert daar geen sikkepit aan.

quote:
Het trachten meer macht te verkrijgen Moussie, of gewoon hopen tot een succesvolle guerrillaoorlog als gevolg, en ook nog een soort van opvatting dat wat als Westerse waarden worden gezien niet per definitie in lijn is met andere culturen en daarnaast de context van contacten en relaties. Jij wijst slechts naar Al Qaida, maar het probleem is veel breder dan een terreurnetwerk wat uit is gegroeid tot een heel groot netwerk, je denkt toch niet dat Amerika zich bijvoorbeeld slechts heeft gericht op Osama Bin Laden? Het wijst op een breed netwerk waarin het vestigen van een stabiele structuur belangrijk is in dit geval met behulp van religie, het gaat ze vaak weinig daadwerkelijk om wat Amerika heeft gedaan, het gaat ze er om dat bijvoorbeeld zo'n terreurnetwerk door middel van terreur en geweld op zoek gaat naar meer macht, dat is de achterliggende reden zo simpel kan het vaak zijn waarbij het Westerse kapitalisme mogelijk tot vijand is verklaard door hun in dit geval daar.
Nee, mijn stelling is nou juist dat al qaida waarschijnlijk niet zou uit zijn gegroeid tot een internationaal terroristisch netwerk als de voedingsbodem, buitenlandse interventie, er niet was geweest. Wie weet, misschien zouden de moedjahedien nog tegen de Russen aan het vechten zijn.
pleased to meet you
pi_116142883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 20:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat de volwassen Iraniër van vandaag de Amerikaanse rol van toen ook al heeft meegemaakt, zo niet persoonlijk dan door de ogen van zijn ouders. Vandaar dus mijn vraag ook helemaal aan het begin van deze discussie, of je nou echt dacht dat mensen zo kort van geheugen zijn.
Het gaat er helemaal niet om wat jij denkt of wat jij impliceert, het gaat er nu even om dat jij meent geconstateerd te hebben dat die Iraniers daar mee bezig zijn, maar nog steeds heb je geen enkel bewijs daarvoor geleverd dus jouw hele constatering blijkt simpelweg niet te kloppen geef dat nou maar gewoon eens toe. Dat betekent zelfs niet dat ze hun eigen geschiedenis niet zouden kennen.

[..]

quote:
Ik zei dat het volk beu is van buitenlandse inmenging, en dan met name door Amerika, en dat blijkt dan ook uit dat artikel
Dat blijkt helemaal niet, sterker nog, ze juichen Amerika toe, dat betekent niet dat je een invasie toejuicht, je hele argumentatie slaat nergens op en ondermijnen jouw stelling eerder dan dat het ook maar iets zou bevestigen van wat je beweert.

[..]

[..]

quote:
Waar haal je die 'invasie' vandaan? Er staat 'intervention', interventie/tussenkomst, en dat kan dus van alles zijn .. van zich bemoeien met een regionaal conflict tot het opleggen van sancties, een invasie is maar een van de vele mogelijkheden om te interveniëren. En stuk voor stuk Amerikaanse politiek dus, niet enigszins .. en ja, blijkbaar wel, want hun maken wel het onderscheid tussen de Amerikaan als individu en de politiek van de VS, terwijl hier 'de moslim' een soort van globaal iets is.
In hetzelfde artikel dat je eerder aanhaalde staat:

http://www.csmonitor.com/2007/0119/p09s02-coop.html/(page)/2
We should take Iranian nationalism seriously when even Shirin Ebadi, a Nobel Peace Prize winner, vows, "We will defend our country to the last drop of our blood. We will not let an alien soldier set foot on the land of Iran."

Een bommetje op een nucleaire installatie zal vermoedelijk niet het effect als gevolg hebben van wat jij hier nu beweert.

Amerika als geheel vinden ze prachtig, zelfs de politiek, maar dat betekent niet dat je aanhanger bent van een mogelijk bloedige oorlog in jouw land. Dit artikel beschrijft het nationalisme wat in Iran aanwezig is. Niet de zogenaamde haat jegens de Amerikaanse politiek en daarmee meen jij opnieuw iets te hebben geconstateerd wat dus niet klopt.

Citaten:

In fact, politics was the last thing on their minds – that is, until I brought up the possibility of US intervention. "As much as I despise this regime, I love my country more," said Reza, a 20-something. "If America were to attack Iran, I would be the first to lay down my life. Ask anyone and you'll hear the same."

This may be avoided if we actually listen to the voices coming out of Iran. Iranians are overwhelmingly in favor of normalizing relations with the US, but oppose any intervention in their nation's internal affairs. Forces seem to be aligning in favor of direct dialogue between the two estranged governments.

Dit lijkt me dus duidelijk. Jij trekt het breder en anders dan het daadwerkelijk is en dat is toch vreemd of misschien denk jij wel van niet ik ben benieuwd.

[..]

quote:
Neemt niet weg dat het een krankzinnige gok is om op dit moment Iran aan te vallen en zo de verkeerde gasten een reden te geven voor een emotionele oproep aan alle moslims in de regio. De situatie is ingrijpend verandert in de recente geschiedenis, en de adrenaline van de overwinning ligt nog vers in het geheugen, geen beter moment dan dit om met zo'n oproep te slagen. Dat ze in Iran naar een Israëlisch station luisteren verandert daar geen sikkepit aan.
Ik meen dat een kernwapen in de handen van dit Iranese regime gevaarlijker is dan de situatie die jij beschrijft want met dat kernwapen kunnen ze nog steeds op zoek gaan naar een dergelijke situatie, bijvoorbeeld door een aanval uit te lokken op wat voor manier dan ook alleen dit keer met een andere reden, en dan hebben ze dus een kernwapen. Dat ze in Iran luisteren naar een Israelische zender zegt net wat meer dan jij denkt. In plaats van dat je vraagt wat voor radiostation of wat daar wordt uitgezonden heb je zonder dat je er eigenlijk ook maar een beetje over weet al jouw mening klaar. Dat is niet alleen incorrect wat betreft in een discussie maar zal jouw punt ook in het vervolg mogelijk niet gaan versterken.

[..]

quote:
Nee, mijn stelling is nou juist dat al qaida waarschijnlijk niet zou uit zijn gegroeid tot een internationaal terroristisch netwerk als de voedingsbodem, buitenlandse interventie, er niet was geweest. Wie weet, misschien zouden de moedjahedien nog tegen de Russen aan het vechten zijn.
Ik meen dat er allerlei redenen zijn waarom bijvoorbeeld dit netwerk is ontstaan of heeft kunnen groeien. Desalniettemin is het niet de reden voor hoe ze de afgelopen jaren hebben opgetreden. De buitenlandse interventies hebben in mijn ogen weinig te maken met waarom bijvoorbeeld Al Qaida aanslagen pleegt. Voor hun is het slechts een slap excuus om mogelijk meer macht te krijgen dus zo.
pi_116144576
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om wat jij denkt of wat jij impliceert, het gaat er nu even om dat jij meent geconstateerd te hebben dat die Iraniers daar mee bezig zijn, maar nog steeds heb je geen enkel bewijs daarvoor geleverd dus jouw hele constatering blijkt simpelweg niet te kloppen geef dat nou maar gewoon eens toe. Dat betekent zelfs niet dat ze hun eigen geschiedenis niet zouden kennen.

[..]

[..]

Dat blijkt helemaal niet, sterker nog, ze juichen Amerika toe, dat betekent niet dat je een invasie toejuicht, je hele argumentatie slaat nergens op en ondermijnen jouw stelling eerder dan dat het ook maar iets zou bevestigen van wat je beweert.

[..]

[..]

[..]

In hetzelfde artikel dat je eerder aanhaalde staat:

http://www.csmonitor.com/2007/0119/p09s02-coop.html/(page)/2
We should take Iranian nationalism seriously when even Shirin Ebadi, a Nobel Peace Prize winner, vows, "We will defend our country to the last drop of our blood. We will not let an alien soldier set foot on the land of Iran."

Een bommetje op een nucleaire installatie zal vermoedelijk niet het effect als gevolg hebben van wat jij hier nu beweert.

Amerika als geheel vinden ze prachtig, zelfs de politiek, maar dat betekent niet dat je aanhanger bent van een mogelijk bloedige oorlog in jouw land. Dit artikel beschrijft het nationalisme wat in Iran aanwezig is. Niet de zogenaamde haat jegens de Amerikaanse politiek en daarmee meen jij opnieuw iets te hebben geconstateerd wat dus niet klopt.

Citaten:

In fact, politics was the last thing on their minds – that is, until I brought up the possibility of US intervention. "As much as I despise this regime, I love my country more," said Reza, a 20-something. "If America were to attack Iran, I would be the first to lay down my life. Ask anyone and you'll hear the same."

This may be avoided if we actually listen to the voices coming out of Iran. Iranians are overwhelmingly in favor of normalizing relations with the US, but oppose any intervention in their nation's internal affairs. Forces seem to be aligning in favor of direct dialogue between the two estranged governments.

Dit lijkt me dus duidelijk. Jij trekt het breder en anders dan het daadwerkelijk is en dat is toch vreemd of misschien denk jij wel van niet ik ben benieuwd.
Jouw ontgaat dus de samenhang van de levenslange ervaring met Amerikaanse interventies van elke Iraniër ongeacht leeftijd en hun daaruit voortvloeiende huidige houding taz van Amerikaanse interventies. Het is de dreiging van inmenging door met name de VS die de Iraniërs verenigd onder het regime, dat was in 1979 al zo en dat is nog zo. En iets anders dan dat heb ik nooit beweerd.

quote:
Ik meen dat een kernwapen in de handen van dit Iranese regime gevaarlijker is dan de situatie die jij beschrijft want met dat kernwapen kunnen ze nog steeds op zoek gaan naar een dergelijke situatie, bijvoorbeeld door een aanval uit te lokken op wat voor manier dan ook alleen dit keer met een andere reden, en dan hebben ze dus een kernwapen. Dat ze in Iran luisteren naar een Israelische zender zegt net wat meer dan jij denkt. In plaats van dat je vraagt wat voor radiostation of wat daar wordt uitgezonden heb je zonder dat je er eigenlijk ook maar een beetje over weet al jouw mening klaar. Dat is niet alleen incorrect wat betreft in een discussie maar zal jouw punt ook in het vervolg mogelijk niet gaan versterken.
Wat is dit nou voor wishful-thinking logica? Wat de bevolking van Iran wil of waar die naar luistert wordt totaal irrelevant op het moment dat Iran aangevallen wordt, want dan heeft Iran een emotionele hefboom om de gehele regio in vuur en vlam te zetten.

quote:
Ik meen dat er allerlei redenen zijn waarom bijvoorbeeld dit netwerk is ontstaan of heeft kunnen groeien. Desalniettemin is het niet de reden voor hoe ze de afgelopen jaren hebben opgetreden. De buitenlandse interventies hebben in mijn ogen weinig te maken met waarom bijvoorbeeld Al Qaida aanslagen pleegt. Voor hun is het slechts een slap excuus om mogelijk meer macht te krijgen dus zo.
Zucht, het is wel datgene wat hun aanhang motiveert, zonder die voedingsbodem zou dat hele netwerk het een flink stuk moeilijker hebben om rekruten te krijgen die bereid zijn om (zelfmoord)aanslagen te plegen
pleased to meet you
pi_116148065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:54 schreef moussie het volgende:

[..]

Jouw ontgaat dus de samenhang van de levenslange ervaring met Amerikaanse interventies van elke Iraniër ongeacht leeftijd en hun daaruit voortvloeiende huidige houding taz van Amerikaanse interventies. Het is de dreiging van inmenging door met name de VS die de Iraniërs verenigd onder het regime, dat was in 1979 al zo en dat is nog zo. En iets anders dan dat heb ik nooit beweerd.
Wat heeft de VS nou met 1979 te maken en dan bedoel ik in de woorden zoals jij dat nu stelt?
Ik zie dat jij een heleboel impliceert, maar dat niet kan onderbouwen, zeker niet dat ze specifiek jegens Amerikaanse interventies in welke vorm dan ook enige wrok of angst zouden koesteren dat is iets wat je zelf er uit opmaakt maar wat niet zo hoeft te zijn dus dat is duidelijk!

[..]

quote:
Wat is dit nou voor wishful-thinking logica? Wat de bevolking van Iran wil of waar die naar luistert wordt totaal irrelevant op het moment dat Iran aangevallen wordt, want dan heeft Iran een emotionele hefboom om de gehele regio in vuur en vlam te zetten.
Dat is geen wishful-thinking, je moet mogelijke risico´s tegen elkaar afwegen, jij stelt dat iets gebeurt wat niet zeker is maar als ze die kernbom hebben kan dat risico wat jij geeft nog steeds gebeuren alleen dan met een kernwapen. Ik meen dat het risico wat jij beschrijft op dit moment een stuk kleiner is dan wanneer ze een kernbom in hun bezit hebben dat is toch opmerkelijk.

[..]

quote:
Zucht, het is wel datgene wat hun aanhang motiveert, zonder die voedingsbodem zou dat hele netwerk het een flink stuk moeilijker hebben om rekruten te krijgen die bereid zijn om (zelfmoord)aanslagen te plegen
Je doet een beetje naief Moussie! Wat als Napoleon niet naar Rusland was getrokken? Wat als Bismarck een tegenstander was geweest van de Duitse unificatie? In het geval van Al Qaida hadden ze mogelijk wel een ander excuus gezocht en dat is toch iets waar je op het moment van keuze minder rekening meehoudt, je kan het nu wel in een huidige context zetten, maar het is een langer proces en je dient ook te begrijpen waarom toen een excuus werd gemaakt! Die mensen die nu Al Qaida helpen om die redenen zijn ook zo gehersenspoeld dat ze dat nu denken te willen! Dat heeft weinig te maken met dat die invloed echt zo erg zou zijn want dat valt dus enorm mee meen ik dat is wel duidelijk lijkt mij!
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 14:55:02 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116149328
is Israel zich nog steeds aan het voorbereiden op die oorlog of kan deze ook dicht?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116149464
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:55 schreef sp3c het volgende:
is Israel zich nog steeds aan het voorbereiden op die oorlog of kan deze ook dicht?
Als ik jou was zou ik deze openlaten omdat de verwachting is dat Israel wacht tot rond de Amerikaanse verkiezingen.
pi_116153594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat heeft de VS nou met 1979 te maken en dan bedoel ik in de woorden zoals jij dat nu stelt?
Ik zie dat jij een heleboel impliceert, maar dat niet kan onderbouwen, zeker niet dat ze specifiek jegens Amerikaanse interventies in welke vorm dan ook enige wrok of angst zouden koesteren dat is iets wat je zelf er uit opmaakt maar wat niet zo hoeft te zijn dus dat is duidelijk!
Omg, gaan we nou weer van voren af aan beginnen? Wie werd er ook alweer afgezet in 1979, en hoe was die er ook alweer aan de macht gekomen? En het enige wat hier duidelijk is is dat jij niet goed kan lezen en probeert mijn argumenten te ontkrachten met absurditeiten als een invasie door Zweden oid. Nou, dat een invasie door wie dan ook niet op prijs gesteld wordt lijkt mij nogal wiedes, dat is het intrappen van een open deur, maar gezien het feit dat de Zweden nooit ook maar enig interesse hebben getoond om zich met de interne politiek van dat land te bemoeien zullen de Iraniërs zich daar amper druk om maken.

quote:
Dat is geen wishful-thinking, je moet mogelijke risico´s tegen elkaar afwegen, jij stelt dat iets gebeurt wat niet zeker is maar als ze die kernbom hebben kan dat risico wat jij geeft nog steeds gebeuren alleen dan met een kernwapen. Ik meen dat het risico wat jij beschrijft op dit moment een stuk kleiner is dan wanneer ze een kernbom in hun bezit hebben dat is toch opmerkelijk.
En ik meen dat het risico nu veel groter is, temeer omdat nog lang niet bewezen is dat er echt gewerkt wordt aan een atoombom. Een aanval op een islamitisch land dat naar eigen zeggen alleen bezig is met atoomenergie en niet meer, vooral als dan blijkt dat er net zo min atoombommen zijn als er WMD's waren.

Dat is namelijk wat ik denk dat er aan de hand is, er zijn geen atoombommen, maar de suggestie wordt wel gewekt. Met als gevolg dreiging van buitenaf door de aloude bekende partijen. Dat is intern bijzonder nuttig om de bevolking onder de duim te houden, immers: ik citeer 'In fact, US intervention seems to be the only issue that will unite most Iranians with the Islamic regime'. En anderzijds werkt het in op het reeds bestaande anti-westerse sentiment in grote delen van de islamitische wereld, een aanval zou juist welkom zijn en zal gebruikt worden om alle onderlinge verschillen opzij te zetten en een globale aanval te initiëren.

En sorry hoor, maar dat gevaar vind ik veel groter dan het hebben van een atoombom waar ze in feite toch niets mee kunnen doen .. of was je vergeten dat ze met het gebruik ervan hun eigen doodvonnis zouden tekenen?

quote:
Je doet een beetje naief Moussie! Wat als Napoleon niet naar Rusland was getrokken? Wat als Bismarck een tegenstander was geweest van de Duitse unificatie?
Dan had de wereld er nu anders uitgezien, dan hadden we mogelijk geen wereldoorlogen gehad, weet ik het ..

quote:
In het geval van Al Qaida hadden ze mogelijk wel een ander excuus gezocht en dat is toch iets waar je op het moment van keuze minder rekening meehoudt, je kan het nu wel in een huidige context zetten, maar het is een langer proces en je dient ook te begrijpen waarom toen een excuus werd gemaakt! Die mensen die nu Al Qaida helpen om die redenen zijn ook zo gehersenspoeld dat ze dat nu denken te willen! Dat heeft weinig te maken met dat die invloed echt zo erg zou zijn want dat valt dus enorm mee meen ik dat is wel duidelijk lijkt mij!
Hadden ze mogelijk wel? Waarom zou een boer uit Afghanistan een aanslag willen plegen in New York als daar niets aan vooraf is gegaan? Dat het inmiddels een gepasseerd station is weet ik ook wel, maar ontkennen dat doorgaande westerse bemoeienis met hun landen de voedingsbodem is voor de haat die de groei van terroristische netwerken mogelijk heeft gemaakt en proberen dat af te zwakken met 'dan hadden ze mogelijk wel iets anders bedacht', waar slaat dat op? Welk ander 'iets' zou zoveel haat kunnen opwekken dat mensen ervoor een zelfmoordaanslag willen plegen in een ver land?
pleased to meet you
pi_116153946
Een belangrijk punt zou zijn als Israël Iran aanvalt is wat Iran zou doen met de straat van Hormuz, als Iran die straat afsluit dan mengt sowieso de Amerikaanse Marine zich erin en vernietigt in één klap die hele Marine daar.

Doet men dat niet dan mengt Amerika zich er waarschijnlijk niet in en staat Israël er waarschijnlijk alleen voor.

Of is dit spuit 11? :')
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 18:23:50 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116157061
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:50 schreef EdwinNL het volgende:
Een belangrijk punt zou zijn als Israël Iran aanvalt is wat Iran zou doen met de straat van Hormuz, als Iran die straat afsluit dan mengt sowieso de Amerikaanse Marine zich erin en vernietigt in één klap die hele Marine daar.

Doet men dat niet dan mengt Amerika zich er waarschijnlijk niet in en staat Israël er waarschijnlijk alleen voor.

dat is net zoiets als een no fly zone uitroepen boven de waddeneilanden tijdens een Duitse invasie van Nederland
pi_116158155
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:50 schreef EdwinNL het volgende:

Zeer grote kans dat Iran meteen vleugellam is, doordat Israel een EMP (kernbom) laat ontploffen.
pi_116163145
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is net zoiets als een no fly zone uitroepen boven de waddeneilanden tijdens een Duitse invasie van Nederland
Ik denk dat er een grote kans is dat Iran dat doet, om het Westen te "stangen."

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:59 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Zeer grote kans dat Iran meteen vleugellam is, doordat Israel een EMP (kernbom) laat ontploffen.
Zou Israël als eerste een atoombom gebruiken?
pi_116163521
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:07 schreef EdwinNL het volgende:

[..]

[..]

Zou Israël als eerste een atoombom gebruiken?
Met een Jericho 3 zal een atoombom worden gelanceerd dat dan gebruikt wordt als een EMP. Daarna kan je wat makkelijker werken als Israël zijnde. Hebben ze oa geen hulp meer nodig van de Amerikanen.
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 21:23:21 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116163919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:14 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Met een Jericho 3 zal een atoombom worden gelanceerd dat dan gebruikt wordt als een EMP. Daarna kan je wat makkelijker werken als Israël zijnde. Hebben ze oa geen hulp meer nodig van de Amerikanen.
dan weet je iig zeker dat je er zsm 1 terugkrijgt

quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:07 schreef EdwinNL het volgende:

[..]

ik denk dat als ze onder massale Israelische luchtaanvallen liggen het "stangen" van het westen nogal laag op de prioriteitenlijst komt te staan
pi_116164314
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan weet je iig zeker dat je er zsm 1 terugkrijgt
Dan is het al te laat voor Iran. Misschien dat andere landen Iran dan willen helpen..
  Moderator woensdag 29 augustus 2012 @ 21:53:55 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116165384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:31 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Dan is het al te laat voor Iran. Misschien dat andere landen Iran dan willen helpen..
als Israel met kernbommen begint te gooien heeft de hele regio ze binnen niet al te lange tijd in huis from Russia with love en met de vriendelijke groeten van Vladimir Putin

laten we het alstjeblieft realistisch houden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')