quote:Gers Pardoel vindt Badr Hari 'keivet'
AMSTERDAM - Gers Pardoel is fan van Badr Hari. De kickbokser wordt verdacht van zes mishandelingen, maar Pardoel heeft grote bewondering voor Hari.
"Nederland zal het wel raar vinden, maar ik vind hem gewoon keivet", zegt de rapper zaterdag in Het Parool.
De 31-jarige rapper waardeert het enorm als mensen ergens enorm gedreven in zijn. "Als ze passie voor iets hebben", zegt Pardoel, die bekend is van hits als Ik Neem Je Mee. In een documentaire van Profiel vertelde de 27-jarige voormalig wereldkampioen K1-vechten over zijn leven en liefde voor de sport. "Ik heb die documentaire gezien, dat is echt… wauw."
Pardoel is wel van mening dat het 'fout' is om buiten de ring door te gaan met vechten. "Maar verder weet ik niet wat er is gebeurd. Ik was er niet bij, dus daar heb ik geen mening over. Hij heeft mij persoonlijk in elk geval niks gedaan."
Nou, enorm. Enorme paardenlul.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:27 schreef alors het volgende:
De 31-jarige rapper waardeert het enorm als mensen ergens enorm gedreven in zijn.
Ik zal hem even opzoeken..quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:22 schreef roos85 het volgende:
Tong, wil je foto's van de slotjes brug ook in de OP zetten?
Waarmee hij me nogmaals bewijst wat voor randdebiel het is.quote:
Las in een artikel dat bij bepaalde bevolkingsgroepen dat idd het geval is. Net als Holleeder dat is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:50 schreef Smallish het volgende:
[..]
Tuurlijk. Nog even en Badr wordt gezien als held.
Ik weet het. Dat geschurkt tegen de schurken, bah.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 14:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Las in een artikel dat bij bepaalde bevolkingsgroepen dat idd het geval is. Net als Holleeder dat is.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 16:11 schreef Smallish het volgende:
[..]
Ik weet het. Dat geschurk tegen de schurken, bah.
Da ge da moar goed wit.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:30 schreef Copycat het volgende:
Gers Pardoel is een sukkel. Dat blijkt ook wel uit zijn 'verweer', snapte!
Ik heb geen idee wie die persoon is! Die Gers Pardoel.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:30 schreef Copycat het volgende:
Gers Pardoel is een sukkel. Dat blijkt ook wel uit zijn 'verweer', snapte!
Die van dat liedje over de bagagedrager. De zoveelste rapper die een hitje heeft gescoord.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:46 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wie die persoon is! Die Gers Pardoel.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:46 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb geen idee wie die persoon is! Die Gers Pardoel.
oeps betraptquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 12:51 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
ons kloddertje heeft geheime bezigheden buiten fok!?
quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:16 schreef Poeke het volgende:
[..]
Die van dat liedje over de bagagedrager. De zoveelste rapper die een hitje heeft gescoord.
ah ja merci. een one day fly dus.quote:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:50 schreef Smallish het volgende:
[..]
Tuurlijk. Nog even en Badr wordt gezien als held.
http://twitter.com/WillemHoIIeederquote:Willem Holleeder@WillemHoIIeeder
Badr is een makkelijke prooi. Die vecht zelf. Witte boorden laten het anderen doen.
Dat is toch niet serieus? Wat een debiele uitspraken op die Twitterquote:Op maandag 20 augustus 2012 07:02 schreef lexgauw007 het volgende:
http://twitter.com/WillemHoIIeeder
Leon de Winter vraagt zich af wat slachtoffer Koen, een getrouwde man, ‘s nachts om half vier in de Arena te zoeken had en wat er zoal in zijn bloed zat.quote:Op maandag 20 augustus 2012 07:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is toch niet serieus? Wat een debiele uitspraken op die Twitter. Lijkt wel een maffiabaas.
http://www.elsevier.nl/we(...)tm_campaign=elsevierquote:WeblogLeon de Winter
Charmante Badr Hari verdient dit niet
maandag 20 augustus 2012 08:47
Een klein jaar geleden werd ik in het Okura Hotel in Amsterdam voorgesteld aan een jongeman voor wie ik meteen sympathie opvatte. Hij was een stuk langer dan ik, een ook heel veel gespierder en leniger.
Charmant en geestig
Hij was een bekende vechtsporter, werd mij verteld, en aangezien ik gedurende de jaren in Amerika veel vechtsporten op tv had gezien, en 'free fight' en 'cage fight' had ontdekt, had hij meteen mijn volle aandacht. Hij was intelligent, charmant, geestig. Zijn naam zei me niets. Hij beviel me. Hij sprak met overtuiging over zijn leven, en hij deed dat met zelfspot. Hij was een wereldster in de dop, dacht ik – tot ik hoorde, veel later, dat hij al lang een wereldster was.
Hij heet Badr Hari.
Machohormonen
Wat hem nu overkomen is - en dat is geen lot dat hem heeft getroffen terwijl hij volledig passief was - gun ik hem niet. Ik gun dat ook niet onze samenleving en zijn sport, en zijn miljoenen fans over de hele wereld. Badr is een fenomeen.
Laat het volgende tot u doordringen: wanneer Badr ergens verschijnt, worden bij veel mannen de machohormonen op volle toeren geproduceerd. Hij roept agressie en provocatie op, alleen al door zijn verschijning. Het is bijna iets dierlijks wat er gebeurt, iets archaisch en tegelijk ongrijpbaars.
Zijn aanwezigheid verstoort de mannelijke pikorde. Alle alfamannetjes raken van streek als Badr binnenstapt. En dat betekent dat er mannen zijn die hem uitdagen, zeker als ze gezopen en gesnoven hebben (wat had slachtoffer Koen, een getrouwde man, ‘s nachts om half vier in de Arena te zoeken, en wat zat er zoal in zijn bloed?).
Openbaarheid
Wat Badr te verwijten valt, is dat hij zich niet volledig uit de openbaarheid heeft teruggetrokken en zich alleen aan zijn sport wijdt. Ik begrijp dat een jonge ster als Badr graag gezien en herkend wil worden, dat is een van de ‘perks’ van zijn roem, maar hij brengt overal verwarring teweeg. Hij is simpelweg te mooi en te verleidelijk voor vrouwen – daar kunnen veel mannen niet mee bestaan, en zoeken dus een confrontatie, ook al weten ze dat een confrontatie met Badr slechts één uitkomst kent.
Badrs zwakte is dat hij zich niet buiten de ring heeft onttrokken aan de blikken van zijn fans - overal waar hij komt, ontstaat spanning, en dat is een paar keer ernstig uit de hand gelopen.
Badr kan een ‘role model’ zijn voor veel jonge immigranten Hij heeft zich door hard werken en ijzeren wilskracht naar boven gevochten, en dat is bewonderenswaardig. De conflicten die hij heeft gehad waren situaties waarin het om eer en respect ging – niet om geld. Buiten de ring heeft Badr niet geslagen om er beter van te worden. Hij is geen roofovervaller.
Hij heeft zich in ingewikkelde situaties niet beheerst (waarom vraagt niemand zich af hoe zijn slachtoffers zich hebben opgesteld tegenover hem?). Daar hoort een psychiater bij te komen, niet een gevangenisbewaarder.
Taakstraf
Ik ben het dus oneens met de harde, compromisloze houding van Gerlof Leistra. Schouder aan schouder zat ik met Badr aan tafel. Zijn ‘personal space’ is dus iets heel relatiefs; het maakt hem niet uit of je dicht bij hem bent, het gaat om de vraag of je agressief bent. Daarop reageert hij, en daarmee moet hij leren omgaan.
Als hij schuldig wordt bevonden, mag Badr niet meer dan een taakstaf en een voorwaardelijke celstraf krijgen. Hij kan gebruik maken van zijn unieke positie bij minderheidsgroepen, en ik ben van mening dat hij de opdracht moet krijgen met jonge allochtonen te werken. Maar hij mag geen enkele scheur in zijn discipline meer toelaten. Hij mag zich de komende tien jaar niet meer in disco’s en dergelijke gelegenheden vertonen. Hij moet zijn sport dienen. En de provocerende macho’s mogen hem nooit meer op hun weg vinden.
Parel
Badr is een schitterende sportman – helaas één met een aantal zwaktes. Daaraan moet hij nu ‘werken’. Hij kan een parel voor de samenleving worden. Maar hem straffen met een gevangenisstraf die zijn loopbaan kapot maakt, is hetzelfde als levenslang.
‘Badrtje moet hangen’ klinkt opeens in Nederland. Nee, te grof en te banaal is dat. Hij moet zich nu gaan bewijzen als iemand die ons allen trots maakt. Dit is de zwaarste partij in Badrs leven.
Leon de Winter
Ik hoop dat hij zijn reacties op zijn artikel ook leest! Wat een afgang zeg die meneer de Winter!quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:57 schreef Copycat het volgende:
...
Wat een dom stuk. Het heeft een keer bij hem aan tafel gezeten en denkt de inborst door en door te kennen.
Serieus? Arme Badr verstoort de pikorde en da's niet zijn schuld en Koen had lekker thuis moeten blijven? Omg, wat een oogkleppenquote:Zijn aanwezigheid verstoort de mannelijke pikorde. Alle alfamannetjes raken van streek als Badr binnenstapt. En dat betekent dat er mannen zijn die hem uitdagen, zeker als ze gezopen en gesnoven hebben (wat had slachtoffer Koen, een getrouwde man, ‘s nachts om half vier in de Arena te zoeken, en wat zat er zoal in zijn bloed?).
ik denk wel dat er een kern van waarheid inzit. Dat opgefokte stoere mannetjes graag even willen laten blijken dat ze niet onder de indruk zijn van Badr. Wil nog steeds niet zeggen dat Badr daar in mee moet gaan.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Serieus? Arme Badr verstoort de pikorde en da's niet zijn schuld en Koen had lekker thuis moeten blijven? Omg, wat een oogkleppen
Het zal best weleens voorkomen, maar ik vind het nogal wat om aan blaming the victim te doen zonder de exacte feiten te kennen. Meneer de Winter is immers een brave huisvader die zéker niet in de Arena is om half vier 's nachtsquote:Op maandag 20 augustus 2012 10:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik denk wel dat er een kern van waarheid inzit. Dat opgefokte stoere mannetjes graag even willen laten blijken dat ze niet onder de indruk zijn van Badr. Wil nog steeds niet zeggen dat Badr daar in mee moet gaan.
Holy fuck. Die hoeven we dus nooit meer serieus te nemen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:52 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Leon de Winter vraagt zich af wat slachtoffer Koen, een getrouwde man, ‘s nachts om half vier in de Arena te zoeken had en wat er zoal in zijn bloed zat.
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)tm_campaign=elsevier
En dat ie dat huis in de fik stak van een vrouw was ook aan haar te wijten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Serieus? Arme Badr verstoort de pikorde en da's niet zijn schuld en Koen had lekker thuis moeten blijven? Omg, wat een oogkleppen
moet heerlijk zijn in een zwart-witte wereld, wie was dat ook alweer van 'als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij?"quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:58 schreef simpelintje het volgende:
Maar als je Badr neerzet als een grote gevaarlijke gek dan is het wel goed? Je moet slecht over hem schrijven dan is het wel leuk en aardig. waarom? Gers pardoel is ook flink aangevallen om zijn mening kom op zeg wat een onzin hij si bekend dus heeft hij fans en haters.
Dat hoeft niet, maar stellen dat hij de pech heeft dat iedereen nou eenmaal agressief wordt van zijn uiterlijk en dat hij dus wel móest slaan, maar dat hij dus éigenlijk het slachtoffer is gaat een beetje ver, vind je niet?quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:58 schreef simpelintje het volgende:
Maar als je Badr neerzet als een grote gevaarlijke gek dan is het wel goed?
Jij hebt toch ook duidelijk je mening? En jij bent toch "tegen"?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:02 schreef WRH het volgende:
[..]
moet heerlijk zijn in een zwart-witte wereld, wie was dat ook alweer van 'als je niet voor mij bent, dan ben je tegen mij?"
Dat haal ik er niet uit. Maar ik geloof best wel dat mensen zich gaan uitsloven als hij in de buurt is. Dquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, maar stellen dat hij de pech heeft dat iedereen nou eenmaal agressief wordt van zijn uiterlijk en dat hij dus wel móest slaan, maar dat hij dus éigenlijk het slachtoffer is gaat een beetje ver, vind je niet?
dat is volgens mij niet wat de Winter beweert.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:53 schreef WRH het volgende:
ja want als je midden in de nacht nog op een feestje bent dan vraag je er gewoon om invalide geschopt te worden door een krachtpatser die slachtoffer van zijn eigen borstomvang is.
ja maar dan kan het toch net zo goed de schuld van Estelle zijn?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:11 schreef simpelintje het volgende:
[..]
Dat haal ik er niet uit. Maar ik geloof best wel dat mensen zich gaan uitsloven als hij in de buurt is. D
Jij hebt jouw mening gevormd door de media die alleen in het begin van zijn relatie het geluk gunde en daarna een hetze tegen hem zijn begonnen. dat is ook gevaarlijk vind ik. Ik vind het goed dat er schrijvers zijn die het ook anders bekijken. Ook hij verdient een kans. De rechter gaat bepalen hoe het met hem verder gaat aflopen. daar moet iedereen zich bij neerleggen maar als hij zijn straf heeft uitgezeten en ik hoop dat hij dan goed heeft nagedacht en veel inzicht in zichzelf heeft gekregen want hij is geen domme man dan verdient hij het ook om een schone start te maken. Ik bekijk het leven niet zwart wit en iedereen maakt fouten. Ik denk jij ook en vast niet zulke fouten maar wie weet wie jij hebt pijn gedaan of wat dan ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:12 schreef WRH het volgende:
ja natuurlijk ben ik tegen en ik heb ook wel een mening, maar ik geef onmiddellijk toe dat mijn mening niet gebaseerd is op feiten in de zin van er zelf bij gestaan hebben.
ik vind het erg gevaarlijk als schrijvers met een eigen column dit soort meningen aan de man gaan brengen, dat wordt toch vaak gezien als waarheid.
en iemand die gewoon hardop zegt dat een slachtoffer erom gevraagd heeft vind ik echt het laagste van al, daar gaan (en volgens mij niet alleen bij mij) mijn nekharen van overeind staan.
je kent hem persoonlijk?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:18 schreef simpelintje het volgende:
[..]
als hij zijn straf heeft uitgezeten en ik hoop dat hij dan goed heeft nagedacht en veel inzicht in zichzelf heeft gekregen want hij is geen domme man dan verdient hij het ook om een schone start te maken.
Ik zou niet weten waarom maarja dat zal ook wel gebeuren.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:13 schreef WRH het volgende:
[..]
ja maar dan kan het toch net zo goed de schuld van Estelle zijn?
of gaan mensen zich niet uitsloven als zij in de buurt is?
omdat je zo met zekerheid stelt dat het geen domme man is?quote:
Hij heeft vwo gedaan toch dat kun je ook terug vinden. En in intervieuws kun je dat toch wel merken. Ik ken hem niet persoonlijk nee dan zou ik hier allemaal niet op reageren.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:22 schreef Cynix ® het volgende:
Misschien omdat je weet dat hij geen domme man is?
nee? Nouvoor mijn wel niet iedereen kan op het vwo komen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:25 schreef WRH het volgende:
hij is afgehaakt van het VWO en een paar jaartjes VWO is in mijn omgeving niet een bewijs van geen dom persoon zijn.
daar verschillen we dan van mening, wat je al een intelligent persoon vind en wat niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:26 schreef simpelintje het volgende:
[..]
nee? Nouvoor mijn wel niet iedereen kan op het vwo komen.
Als je een conflict moet winnen met geweld ipv woorden is dat niet een teken van enorme intelligentie.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:26 schreef simpelintje het volgende:
[..]
nee? Nouvoor mijn wel niet iedereen kan op het vwo komen.
Ja dat denk ik ook. Hij heeft het dan denk ik toch wel inzich om verstandig te denken. En slimme keuzes te makenquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:27 schreef WRH het volgende:
[..]
daar verschillen we dan van mening, wat je al een intelligent persoon vind en wat niet.
dan zit Nl vol met heel veel domme personenquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
Als je een conflict moet winnen met geweld ipv woorden is dat niet een teken van enorme intelligentie.
Dat klopt. En nu?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:29 schreef simpelintje het volgende:
[..]
dan zit Nl vol met heel veel domme personen
Dat zal best, maar die slaan niet 6 man verrot. En nu gaan we weer on topic!quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:29 schreef simpelintje het volgende:
dan zit Nl vol met heel veel domme personen
Iets met referentiekaders, gok ik.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:27 schreef WRH het volgende:
daar verschillen we dan van mening, wat je al een intelligent persoon vind en wat niet.
Ja ik ken wel mensen die eens een aanklacht tegen zich hebben gehad of meerdere. dat wil niet zeggen. En die aanklachten van hem die vier of 5 waren uit het verleden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:31 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat klopt. En nu?
Ik ken persoonlijk overigens weinig mensen die uberhaupt 1 aanklacht van mishandeling aan hun broek hebben, laat staan 6. Jij?
Dat het niet siteren was maakt het minder erg? En als jij in dat soort kringen rond hangt verbaast het me niet dat jou referentiekader anders is dan het mijne.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:34 schreef simpelintje het volgende:
[..]
Ja ik ken wel mensen die eens een aanklacht tegen zich hebben gehad of meerdere. dat wil niet zeggen. En die aanklachten van hem die vier of 5 waren uit het verleden.
Dus jij weet van deze informatie die je nu van mijn hebt hoe ik inelkaar zit? je weet helemaa niks en je mag je beter voelen als mijn. In mijn ogen zegd dat genoeg over jouw. Je gaat af op wat je leest en dan weet je het al! Slim van jouw goede houding ookquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:38 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat het niet siteren was maakt het minder erg? En als jij in dat soort kringen rond hangt verbaast het me niet dat jou referentiekader anders is dan het mijne.
We laten het intelligentieniveau van Nederlanders, Marokkanen en FOK!kers even voor wat het is en gaan nú weer verder met de [gate], ok? Doen, hoor.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:40 schreef simpelintje het volgende:
Dus jij weet van deze informatie die je nu van mijn hebt hoe ik inelkaar zit? je weet helemaa niks en je mag je beter voelen als mijn. In mijn ogen zegd dat genoeg over jouw. Je gaat af op wat je leest en dan weet je het al! Slim van jouw goede houding ook
Goed zo, en simpelintje doet dat ook.quote:
Maar er is geen nieuws meer over deze gate. Mogen het alleen maar roddels zijn?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:43 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
We laten het intelligentieniveau van Nederlanders, Marokkanen en FOK!kers even voor wat het is en gaan nú weer verder met de [gate], ok? Doen, hoor.
Mwoa, het mag wel iets meer zijn dan roddels.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:45 schreef simpelintje het volgende:
Maar er is geen nieuws meer over deze gate. Mogen het alleen maar roddels zijn?
quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Leon de Winter is net zo verliefd als Estelle zo te lezen.
Goeie. Lijkt er idd op dat hij voor de charmes van Badr bezweken is. Zie je, het kán wel zonder geweldquote:Op maandag 20 augustus 2012 11:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Leon de Winter is net zo verliefd als Estelle zo te lezen.
Wat een gezwets zeg.. Zou hij wat goed te maken hebben met Badr?quote:Op maandag 20 augustus 2012 09:52 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Leon de Winter vraagt zich af wat slachtoffer Koen, een getrouwde man, ‘s nachts om half vier in de Arena te zoeken had en wat er zoal in zijn bloed zat.
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)tm_campaign=elsevier
Leon is dan ook geen Alfa-mannetje, dus hij wist gelijk z'n plek tov Badr.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goeie. Lijkt er idd op dat hij voor de charmes van Badr bezweken is. Zie je, het kán wel zonder geweld
Je weet het niet hequote:Op maandag 20 augustus 2012 11:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Goeie. Lijkt er idd op dat hij voor de charmes van Badr bezweken is. Zie je, het kán wel zonder geweld
Ja roddelend Nederland wordt gewoon echt op zijn wenken bediend. Alsof ze ons een lolletje gunnen, nu sommige soaps met winterstop zijn. Dit verzin je toch niet allemaal..Estelle kan zo in zo' n Amerikaanse soap met van die dramatische close-ups. Zeker als ik die foto voor de geest haal bij dat Telegraaf-interview met die intense emotionele blik met extra aangezette Leco-oogjes.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:40 schreef WRH het volgende:
wat een grappig stukje, maar als ik eerlijk ben; dat is toch precies wat het is.
omdat het zo'n soap is, het begon al met Ruud en de afluisterapparatuur, Estelle die liegt tegen de politie, Badr en zijn theedoek, het kon gewoon allemaal niet normaal, Goede tijden Slechte tijden is er niets bij vergeleken. (en even slecht geacteerd)
volksvermaak dus, vandaar dat iedereen het er over heeft en iedereen een mening heeft.
Natuurlijk geven media naast de feiten altijd een gekleurd beeld maar het is een de ontvanger van de nieuwsberichten om deze feiten af te wegen en zelf een oordeel te vellen. Hari heeft door de jaren heen door verschillende incidenten, binnen en buiten de ring, aangetoond nou niet bepaald van zijn fouten te leren. En hij heeft zelf het inzicht dat hij een tikkende tijdbom is. Iedereen maakt fouten ja, maar de meesten leren daarvan..quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:18 schreef simpelintje het volgende:
[..]
Jij hebt jouw mening gevormd door de media die alleen in het begin van zijn relatie het geluk gunde en daarna een hetze tegen hem zijn begonnen. dat is ook gevaarlijk vind ik. Ik vind het goed dat er schrijvers zijn die het ook anders bekijken. Ook hij verdient een kans. De rechter gaat bepalen hoe het met hem verder gaat aflopen. daar moet iedereen zich bij neerleggen maar als hij zijn straf heeft uitgezeten en ik hoop dat hij dan goed heeft nagedacht en veel inzicht in zichzelf heeft gekregen want hij is geen domme man dan verdient hij het ook om een schone start te maken. Ik bekijk het leven niet zwart wit en iedereen maakt fouten. Ik denk jij ook en vast niet zulke fouten maar wie weet wie jij hebt pijn gedaan of wat dan ook
quote:Charmante Badr Hari verdient dit wel!
Kickbokser bombarderen tot rolmodel bij gebrek aan beter? Ik dacht het niet
Dat Leon de Winter de Marokkaanse gemeenschap niet erg hoog heeft zitten wisten we al. Maar waar heeft nu mee op de proppen komt: daar breekt mijn Zeeuwse klomp van. De Winter schrijft in zijn artikel 'Charmante Badr Hari' verdient dit niet' dat de kickbokser hoogstens een taakstraf verdient, zodat hij in ieder geval zijn titel als rolmodel kan prolongeren.
De Winter schrijft– en ik citeer:
"Als hij schuldig wordt bevonden, mag Badr niet meer dan een taakstraf en een voorwaardelijke celstraf krijgen. Hij kan gebruik maken van zijn unieke positie bij minderheidsgroepen, en ik ben van mening dat hij de opdracht moet krijgen met jonge allochtonen te werken."
De Winter schrijft hier dus dat je een persoon die een zwangere vrouw verliet – er met andermans vrouw vandoor ging – en onderweg ook nog zes mensen in elkaar heeft getimmerd het beste kunt bombarderen tot rolmodel. Omdat hij een unieke positie zou hebben? Bij gebrek aan beter? Nee dank je, Leon.
Badri Hari verdient een eerlijk proces en een uitspraak zoals een niet-Marokkaan die ook verdient. Gelijke monniken, gelijke kappen. De jeugd heeft geen agressieve Badri Hari’s nodig, daar hebben we er helaas al genoeg van rondlopen. In plaats daarvan zie ik types als De Winter liever om zich heen kijken. Bezoek de MBO's, hogescholen en universiteiten, er lopen toppers rond die tegenstanders van een geweldige verbale repliek kunnen dienen. Ook onder sporters – ja zelfs kickboksers – die hun emoties buiten de ring prima kunnen kanaliseren.
De jeugd verdient, met alle respect voor Hari's prestaties en innerlijke strijd, toch echt veel beter. Volgens De Winter – en corrigeer me als ik de impliciete boodschap verkeerd lees – is Badr Hari zo ongeveer het beste wat uit de gemeenschap is voortgekomen.
Wat mij betreft een regelrechte belediging voor de échte rolmodellen.
Dat zou idd ook wel een reden kunnen zijn, maximum trolling van Leon om die 'achterlijke' moslims weer op de kast te jagen.quote:De jeugd verdient, met alle respect voor Hari's prestaties en innerlijke strijd, toch echt veel beter. Volgens De Winter - en corrigeer me als ik de impliciete boodschap verkeerd lees - is Badr Hari zo ongeveer het beste wat uit de gemeenschap is voortgekomen.
Wat mij betreft een regelrechte belediging voor de échte rolmodellen.
Bron?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:37 schreef Cynix ® het volgende:
Overigens zou de bewuste opmerking van Koen Everink (tegen Estelle), die de vlam in de pan deed slaan, zijn: "Zo, is het geld van Gullit op?"
Tsja, dan vráág je er wel om.
Een of andere Franse krant denk ik.quote:
Maar hij zei ook de Badr dat gezegd had, en dat het slachtoffer het ontkende.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:46 schreef Cynix ® het volgende:
Nee, de doorgaans goed ingelichte en van binnenuit getipte John van den Heuvel zei het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |