nu tijd voor kaassoufflesquote:
Hoe ben je eigenlijk ooit op dat eilandje van je terecht gekomen?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kom net binnen, brrr; koude rilling, omdat de airco op 26 graden stond![]()
Toch wel heel erg lekker hoor, zou thuis in Limbabwe ook wel erg prettig zijn, want daar koelt het gewoon niet af als het zo warm is, zelfs niet met alles open. Helaas weten we dat het daar maar tijdelijk is, en is het wel een beetje over the top om daar voor die tijd even een gat in de muur te raggen voor een aircounit die ik achteraf weer mee ga nemen als we daar weer weg gaan. Tevens is het erg verleidelijk om het ding gewoon full time aan te laten; mijn god wat is het lekker om thuis te komen in een koele kamer
quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:32 schreef Vinniiee het volgende:
Misschien sinds lange tijd maar een nachtje doorhalen. Veels te warm om te slapen.
lijkt me niet verstandig neequote:Op zondag 19 augustus 2012 03:39 schreef Vinniiee het volgende:
Wou eigenlijk over een 1,5 uur op de motor stappen, maar dan is lang niet alle alcohol weg. 6 baco's volgens mij, waarvan de laatste slok om 23.25 was.
Zo ff wat water naar binnen gieten.
Wat is een baco überhaupt?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:39 schreef Vinniiee het volgende:
Wou eigenlijk over een 1,5 uur op de motor stappen, maar dan is lang niet alle alcohol weg. 6 baco's volgens mij, waarvan de laatste slok om 23.25 was. Iemand een idee hoe lang dat duurt? Kan t alleen van bier/wijn vinden.
bacardi colaquote:
1/3 rum, 2/3 cola. Laatste glas was half om half, wat dacht die vent wel nietquote:
Niet echt te googlen hey, heb je goed gegeten? Kun je beetje tegen drank?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:39 schreef Vinniiee het volgende:
Wou eigenlijk over een 1,5 uur op de motor stappen, maar dan is lang niet alle alcohol weg. 6 baco's volgens mij, waarvan de laatste slok om 23.25 was. Iemand een idee hoe lang dat duurt? Kan t alleen van bier/wijn vinden.
1:5 ofzoquote:
Ik heb er tussendoor gegeten, daarna niet meer.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Niet echt te googlen hey, heb je goed gegeten? Kun je beetje tegen drank?
Zou maar lekker gaan pitten en na twaalven gaan rijden
Dan laat je het rijden toch even lekker zittenquote:Op zondag 19 augustus 2012 03:47 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik heb er tussendoor gegeten, daarna niet meer.
En ik zeg met dat het te warm is om te pitten en na 12en is het te warm om te rijden.
Dat was dis mijn punt, over een uur is het nog lekker. Maarja.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan laat je het rijden toch even lekker zitten
Dit verschilt nogal qua alcoholpercentage?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:52 schreef BlackLining het volgende:
Als ie goed geschonken heeft duurt het met 6 baco net zo lang als met 6 bier, 6 wijn of 6 whiskey.
Maar dat is zo te lezen niet het geval
Blijft toch zaad. Even met de motor naar een terrasje om bier te tanken zou toch wel erg lekker zijn. Met de auto wil ik nog wel eens één biertje drinken, maar op de motor geen druppel.
Nee, 1 jenever 1 wiskey of 1 wijntje is het zelfde als 1 biertje.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dit verschilt nogal qua alcoholpercentage?
Nah, het is een buitenkansje, dit soort dingen kom je niet zo vaak tegen als kraanmachinist, maar een droombaan ziet er in de praktijk toch anders uit. Ik ga geen details online gooien, maar zo zout als hier heb ik het nog zelden gegetenquote:Op zondag 19 augustus 2012 03:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hoe ben je eigenlijk ooit op dat eilandje van je terecht gekomen?Klinkt echt als een droombaan.
een standaard glas heeft altijd dezelfde hoeveelheid alcoholquote:Op zondag 19 augustus 2012 03:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dit verschilt nogal qua alcoholpercentage?
Dan mag je mij eens haarfijn uitleggen waarom dat niet zo is. Welke verklaring heb je anders dat je sneller dronken wordt van baco dan bier?quote:
als je van beide een standaard glas neemt word je even snel dronken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan mag je mij eens haarfijn uitleggen waarom dat niet zo is. Welke verklaring heb je anders dat je sneller dronken wordt van baco dan bier?
Waarom denk jij dat iets als vodka niet in een bierglas geschonken wordt?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan mag je mij eens haarfijn uitleggen waarom dat niet zo is. Welke verklaring heb je anders dat je sneller dronken wordt van baco dan bier?
Pils is 0,3L 6% ofzo? Is dus 18ml alcoholquote:Op zondag 19 augustus 2012 03:58 schreef mstx het volgende:
[..]
een standaard glas heeft altijd dezelfde hoeveelheid alcohol
Waarom zijn er zoveel verschillende glazen dan?quote:Op zondag 19 augustus 2012 03:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Pils 5%quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:01 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Pils is 0,3L 6% ofzo? Is dus 18ml alcohol
Baco is 150ml glas? 50ml rum a 40% is 20ml alcohol
Oké je hebt gelijk
God gloeiendquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:09 schreef Lilliesleaf het volgende:
6 glazen à 200 ml (is een normaal drinkglas) = 1200 ml totaal, waarvan een derde rum, dus 400 ml aan rum met vol% 40 procent alcohol, hetzelfde als een glas whisk(e)y.. Een standaardglas whisk(e)y dacht ik 35 ml.. Dat betekent dat je in totaal zo'n 11,5 standaardglazen naar binnen hebt gewerkt.
Dan is het nog invullen:
alcohol%bloed = (a x 10)/(g x r) - (u - 0,5) x (g x 0,002) = 0
(a*10)/(g*r) = (u-0,5) * (g * 0,002)
( (a*10)/(g*r) ) / (g * 0,002) = u - 0,5
( (a*10)/(g*r) ) / (g * 0,002) - 0,5 = u
Met:
a = aantal glazen
g = lichaamsgewicht
r = bij mannen 0,7 en bij vrouwen 0,5
u = het aantal uren vanaf het eerste glas
=> ( (11,5*10)/( 60 *0,7) ) / (60 * 0,002) - 0,5 = ongeveer 22 uur voordat je alcoholpercentage weer 0,0% is.
Het probleem is, met mixdrankjes schenken ze niet bepaald een standaardglas, alleen merk je dat niet, omdat het mix is. Je hebt vanavond geen 6 glazen alcohol gehad, maar eigenlijk 11,5 (!).
Fouten voorbehouden. Wiskunde om 4 uur 's nachts... naja.. tsja...
Ik ben er geen wonder in, maar wiskunde is gewoon leuk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
God gloeiendJe beseft je wel dat het 04:10 is he?
Thanksquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:09 schreef Lilliesleaf het volgende:
6 glazen à 200 ml (is een normaal drinkglas) = 1200 ml totaal, waarvan een derde rum, dus 400 ml aan rum met vol% 40 procent alcohol, hetzelfde als een glas whisk(e)y.. Een standaardglas whisk(e)y dacht ik 35 ml.. Dat betekent dat je in totaal zo'n 11,5 standaardglazen naar binnen hebt gewerkt.
Dan is het nog invullen:
Met:
a = aantal glazen
g = lichaamsgewicht
=> ( (11,5*10)/( 60 *0,7) ) / (60 * 0,002) - 0,5 = ongeveer 22 uur voordat je alcoholpercentage weer 0,0% is.
Het probleem is, met mixdrankjes schenken ze niet bepaald een standaardglas, alleen merk je dat niet, omdat het mix is. Je hebt vanavond geen 6 glazen alcohol gehad, maar eigenlijk 11,5 (!).
Naja, het zal wel meevallen, hier ga je er vanuit dat je al die glazen in 1 keer hebt binnengekregen, maar dat is dus niet zo.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:13 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Thanks. Voorlopig maar niet rijden dan
. Nog 16 uur te gaan
Eens, ook al ben ik er nog minder een wonder in.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik ben er geen wonder in, maar wiskunde is gewoon leuk.![]()
![]()
22 uur voor 6 drankiesquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:09 schreef Lilliesleaf het volgende:
Dan is het nog invullen:
Met:
a = aantal glazen
g = lichaamsgewicht
Nog wat gewone cola's tussendoor gedronkenquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:14 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Naja, het zal wel meevallen, hier ga je er vanuit dat je al die glazen in 1 keer hebt binnengekregen, maar dat is dus niet zo.
Niet 6. Hij heeft namelijk 6 mixdrankjes gehad, maar eigenlijk 11 à 12 glazen whiskey achterover geslagen in een paar uur tijd.quote:
Lees het hele verhaaltje eens balzak . 11,5 glas dus.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:15 schreef Geerd het volgende:
[..]
22 uur voor 6 drankies![]()
ja als je 15 bent en voor het eerst "uitgaat"
Dat zou het zelfde zijn als een half krat bier.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:16 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet 6. Hij heeft namelijk 6 mixdrankjes gehad, maar eigenlijk 11 à 12 glazen whiskey achterover geslagen in een paar uur tijd.
Niet, maar dan vooral omdat je buiten de alcohol om die niet uitgewerkt is, ook nog eens al bijna 24 uur wakker bent in dat geval.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:16 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wel rijden of niet rijden om 6 uur
Komt wel aardig overeen denk ik ja. Ff paar halve liter water naar binnen tanken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat zou het zelfde zijn als een half krat bier.
Niet onmogelijk, grote kans zelfs kratje gaat er hier wel in als ik weekend heb![]()
Maar dan zou ik niet om 0600 gaan rijden
Ja Grr. Wijze mensen hier.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:21 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet, maar dan vooral omdat je buiten de alcohol om die niet uitgewerkt is, ook nog eens al bijna 24 uur wakker bent in dat geval.
Heeft je lever niks aan, though.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:22 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Komt wel aardig overeen denk ik ja. Ff paar halve liter water naar binnen tanken.
Helpt wel tegen de dorstquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Heeft je lever niks aan, though.
Lol, hoe komt het dat je vandaag meer dronk dan normaal dan?quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:25 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Helpt wel tegen de dorst.
Heb het idee dat mijn linker been langer is als rechts.
Hoe bedoel je? Normaal drink ik bijna niks, maar FOK! Meet, gezelligheid (jajaja....quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:26 schreef Geerd het volgende:
[..]
Lol, hoe komt het dat je vandaag meer dronk dan normaal dan?
Ach, de 1 rookt 2 pakjes per dag op 1 long.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Heeft je lever niks aan, though.
Dat dacht ik alquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:27 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Normaal drink ik bijna niks, maar FOK! Meet, gezelligheid (jajaja....) en gewoon lekker voor een keer
En de ander overleeft een hartstilstand met 1 long op zijn 60e.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ach, de 1 rookt 2 pakjes per dag op 1 long.
De ander gaat kapot met een paar biertjes op zijn 40ste.
En weer een ander rijdt motor.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
En de ander overleeft een hartstilstand met 1 long.
Die vliegles maar even uitsteldequote:Op zondag 19 augustus 2012 04:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En weer een ander rijdt motor.
Ik durf te wedden dat het hier nog 32 graden is.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:33 schreef BlackLining het volgende:
En weer een ander komt er net achter dat het op zijn slaapkamer nog steeds 24 graden is
Blijf maar lekker thuisquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:33 schreef Vinniiee het volgende:
Eigenlijk wou ik helemaal naar Rotterdam knallen over de dijk, en dan ijsjesmeet bij Dekatria en Salatrel, en dan weer terug
Nee, ik wil hem kunnen plannen wanneer ik het in gedachten had. Maar cbr werkt niet echt mee.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:35 schreef Vinniiee het volgende:
Maar wat las ik lillie, je wilt avd examen naar voren halen?
Hmm, das niet zo mooi. En nu?quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nee, ik wil hem kunnen plannen wanneer ik het in gedachten had. Maar cbr werkt niet echt mee.
Rustig an jochie ik haal wel een biertje voor je.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Hmm, das niet zo mooi. En nu?
Heb ook wel zin om muziek keihard aan te zetten, maar daar zullen ook weinig mensen blij mee zijn.
Rijschool gaat naar CBR bellen met het vriendelijke verzoek om extra examens in te plannen ten behoeve van hun grootste afnemer van examens.quote:
en anders.. naja, moet ik maar gewoon erg lang gaan wachten..quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:45 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Rijschool gaat naar CBR bellen met het vriendelijke verzoek om extra examens in te plannen ten behoeve van hun grootste afnemer van examens.
Ik mot.geen bier want ranzig en mag ik niet rijden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Rustig an jochie ik haal wel een biertje voor je.
Hehehequote:Op zondag 19 augustus 2012 04:45 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Rijschool gaat naar CBR bellen met het vriendelijke verzoek om extra examens in te plannen ten behoeve van hun grootste afnemer van examens.
Wist ik niet.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:50 schreef Sounddragon het volgende:
Jezelf quoten; het begint hier wel héél erg op baggeren te lijken.
Ik zie overigens ook niet heel veel ontopic posts![]()
Jullie weten allemaal dat we ook een SC hebben waar offtopic gewenst is he? [ afbeelding ]
Soms druk ik op per ongeluk op quote ipv edit. Tsja, dan let je even niet op, drukt op invoeren en dan kan het ook niet meer weg.. (vergeet niet dat het hier al 5 uur 's ochtends is hè, concentratie is niet héél hoog meer)quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:50 schreef Sounddragon het volgende:
Jezelf quoten; het begint hier wel héél erg op baggeren te lijken.
Het afgelopen uur/anderhalf ging het over alcohol icm met motorrijden en zonet over wanneer ik motor kán rijden, hoezo niet ontopic?quote:Ik zie overigens ook niet heel veel ontopic posts![]()
Klopt. Maar deze groep is nou eenmaal gezellig, in de slowchat zitten nog allemaal anderenquote:Jullie weten allemaal dat we ook een SC hebben waar offtopic gewenst is he? [ afbeelding ]
Je weet best wat ik bedoel; 600 posts per dag met een relatief klein groepje, kom op zegquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:54 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wist ik niet.
Maar ik vind uitrekenen hoe lang ik niet mag rijden wel motor gerelateerdAlthans deels.
We hebben niet allemaal zoon mooi leven als jouquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je weet best wat ik bedoel; 600 posts per dag met een relatief klein groepje, kom op zeg
Wut? Ik ben van 13.00 tot 0:10 niet online geweestquote:Op zondag 19 augustus 2012 04:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je weet best wat ik bedoel; 600 posts per dag met een relatief klein groepje, kom op zeg
Heeft 'ie wel een punt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 05:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
We hebben niet allemaal zoon mooi leven als jou
Hoog genoeg voor wiskundige berekeningen over de afbraak van alcohol in het menselijk lichaam.quote:Op zondag 19 augustus 2012 04:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Soms druk ik op per ongeluk op quote ipv edit. Tsja, dan let je even niet op, drukt op invoeren en dan kan het ook niet meer weg.. (vergeet niet dat het hier al 5 uur 's ochtends is hè, concentratie is niet héél hoog meer)
[..]
Het afgelopen uur/anderhalf ging het over alcohol icm met motorrijden en zonet over wanneer ik motor kán rijden, hoezo niet ontopic?
[..]
Klopt. Maar deze groep is nou eenmaal gezellig, in de slowchat zitten nog allemaal anderen
Je mag wel effe ruilen, dan ren je na 2 dagen gillend naar huisquote:Op zondag 19 augustus 2012 05:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
We hebben niet allemaal zoon mooi leven als jou
Kun je nagaan..quote:Op zondag 19 augustus 2012 05:02 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wut? Ik ben van 13.00 tot 0:10 niet online geweest
Even nog ter aanvulling van hierboven: Ja, je hebt gelijk. Alleen, zoiets gebeurt spontaan en zo'n post-burst is vaak niet constant de hele dag door (dat zou pas echte SC-bagger zijn), maar verbonden aan een spontaan verloop van een bepaald ontopic gesprek. In de praktijk zeg je niet halverwege zo'n moment: Hey laten we met z'n alleen naar SC verhuizen. Niet alleen omdat het niet haalbaar is, maar ook gewoon, omdat het toch zo is afgelopen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 05:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er niet geouwehoerd mag worden, maar srsly, het gaat wel een beetje ver af en toe..
Sja dat doen sommige collega's hier ook alquote:Op zondag 19 augustus 2012 05:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoog genoeg voor wiskundige berekeningen over de afbraak van alcohol in het menselijk lichaam.
En ik hoef toch geen multiquote post te maken van alle offtopic bullshit van de afgelopen paar MC topis heah; té makkelijk. And you know that.
Ik zeg ook niet dat er niet geouwehoerd mag worden, maar srsly, het gaat wel een beetje ver af en toe..
[..]
Je mag wel effe ruilen, dan ren je na 2 dagen gillend naar huis
[..]
Kun je nagaan..
Niet uit te houden hier. Moest je toevallig gisteren van apeldoorn naar utrecht of andersom?quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:40 schreef Salatrel het volgende:
vannacht lekker de balkondeur open laten staan want dat kan hier nog gewoonis nu een stuk aangenamer. nu alles potdicht op het warmte buiten te houden
Dachten gisteren een paar bouwvakkers anders over. Waren sowieso van 19 tot 01 uur bezig met de straat die eruit lag. Zit je daar op t terras en 5m verder vrachtauto's trilmachines e.d.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:23 schreef Salatrel het volgende:
vrij dit weekendgeen weer voor een blanke om te werken
Ik mag officieel niet. Te veel gedronken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 09:51 schreef dribbel79 het volgende:
Is er iemand, iemand die ervoor kiest om vandaag de weg op te gaan??
Zo ja, wtf, hoe doe je dat? Heb 2 seconden de overweging gemaakt, maar huiverde echt bij de gedachte dat ik een stoplicht geten kan komen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |