selene zat er met anderhalf al in hoor! anders kom je het eerst ff proberen, moet je wel snel zijn, want zodra het weer verslechterd, ruim ik hem weer opquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:48 schreef pessie het volgende:
Tinu dat is inderdaad wel even lekker dat hij nu alvast wat bijslaapt, Nathan houdt avonden ook beter vol als hij 's middags langer slaapt.
Simmu, ik kan niet wachten! Ik wil ook een 3-meter zwembadik vrees alleen dat mijn excuuspeuter er nog een beetje te klein voor is, dat wordt dus volgend jaar
![]()
Stiemie
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:50 schreef simmu het volgende:
[..]
selene zat er met anderhalf al in hoor! anders kom je het eerst ff proberen, moet je wel snel zijn, want zodra het weer verslechterd, ruim ik hem weer op
midden noord meer, geloof ikquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
45 minuten? ik hoop dat je niet over 45 minuten hier staat, want dan heb je na een half uurtje het hele papa-komt-thuis druktegedoetjequote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:00 schreef pessie het volgende:
Kan iemand mij wat tekenskills lenen? Mijn kind is heerlijk aan kleren en roept nu om een "guig!" (vliegtuig), ikkanechtniettekenen...
Simmu, 45 minuten.
Nee hoor, mijn man komt ook zo thuis, dus het wordt em vandaag iig niet! Zo bij schoonmoeder eten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:03 schreef simmu het volgende:
[..]
45 minuten? ik hoop dat je niet over 45 minuten hier staat, want dan heb je na een half uurtje het hele papa-komt-thuis druktegedoetje
kijk maar, jullie zijn welkom hoor. zondag as zijn er zelfs nog meer kinders want dan komt een vriendin (met 4 kinders) ookquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn man komt ook zo thuis, dus het wordt em vandaag iig niet! Zo bij schoonmoeder eten.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:00 schreef pessie het volgende:
Kan iemand mij wat tekenskills lenen? Mijn kind is heerlijk aan kleren en roept nu om een "guig!" (vliegtuig), ikkanechtniettekenen...
Simmu, 45 minuten.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 16:30 schreef As1981 het volgende:
Ik lees al even mee na morgen kom ik me wel goed melden met foto's.
Maar hier komt Yaro bij mij altijd met onmogelijke vragen om te bouwen met duplo en als ik ergens niet goed in ben.
Dus van de week had ik hem ingefluisterd dat papa wel een olifant kon bouwen. Doet hij dat ook nog even....beetje jammer
ik keek ook ff op bij die lengte!!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 23:39 schreef mignonne het volgende:
Och Vicks wat sneu van die blaasontstekingbeterschap
en jeumig!! 104 cm?wat is ze lang al! wauw
Kyllian heeft water in zijn ogen ook altijd vervelend gevonden. Vind het zelf trouwens ook erg vervelend. Met zwemles zwemt hij nog steeds met ogen dicht onder water, alhoewel ze leren hun ogen open te houden. Hij zwemt dus regelmatig schuin naar de overkant.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:15 schreef mignonne het volgende:
Maar oh wee als er water in de oogjes komt, dan is het brullen
Jeetje dan schrikt je je echt kapot!! Is ze wel geschrokken van je boosheid? (doet ze het nu niet meer?)quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:18 schreef Ticootje het volgende:
En op de camping zag ik opeens haar vest liggen en jen kwijt. Omfg. Ik ben denk nog nooit zo boos geworden.
my, ja. dat zou hier toch echt ook woeste moeder opleveren.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:18 schreef Ticootje het volgende:
En op de camping zag ik opeens haar vest liggen en jen kwijt. Omfg. Ik ben denk nog nooit zo boos geworden.
Fijn dat dat indruk had gemaakt. Ik was ook erg boos geworden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:29 schreef Ticootje het volgende:
Het was in elk geval duidelijk ja. Vest mag NIET uit.
Moment van ontlading dat je kind terug is en niet van de bodem hoeft gedoken. Ze was denk wel een minuut of 5 echt zoek. Van het ene op andere moment. Ik lag gewoon bij de handdoek, ik was sokjes bij elkaar aan het zoeken om in de buggy te leggen, ik draai me om en zie het vest liggen en geen jen. Hoe doen ze dat??quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 22:34 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Fijn dat dat indruk had gemaakt. Ik was ook erg boos geworden.
nog eentje; ga niet proberen het nuchter en blabla te brengen, dat gaat toch niet werken. ik ben er nog altijd van overtuigd dat het voor een kind waarlijk niet erg is om te merken dat anderen (de volwassenen) in het gezin oprechte emotie hebben en tonen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 12:40 schreef Keshet het volgende:
Ik was ook echt niet van plan om het nu heel ingewikkeld te maken! Ik was vooral erg benieuwd naar hoe jullie zoiets zouden aanpakken. Bedankt voor de inzichten!
Ja vind ik ook heel netjes. Hij had allen vieze voeten en benen. Als ik dekanshad gehad, had ik dat toch even schoongemaakt voordat hij daarmeezijn bed instapt. Maargoed anders komt het morgenochtend wel en doen wemaar een schoon lakentje erop.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:37 schreef Nijna het volgende:
Tinu, ah gossie zo moe en dan toch nog eraan denken om je broek en schoenen uit te doen, vind ik netjes.
Ivan zei een tijdje "godverdomme" en ik heb wel in dubio gezeten daarover. Verbieden of negeren? Uiteindelijk toch maar besloten om het te verbieden. Ik heb een keer uitgelegd dat het een scheldwoord was en dat ik niet wou dat hij het zei. Het werkte, want hij is ermee gestopt. Het werkte misschien iets te goed, want ik zei laatste "verdorie" waarop Ivan me toewierp: "Mama, ik wil niet dat je dat zegt, dat is een scheldwoord."quote:Op maandag 20 augustus 2012 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien: met verbieden maak je het alleen maar interessanter om toch te zeggen, lijkt me.
Wat een onzin. Je hebt gewoon een ondernemend kindquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:36 schreef RockabeIIa het volgende:
En iedereen maar roepen 'aaah wat een mooi kindje!'
Ik ben een faalouder
Het zijn foto's van de dagelijkse dingen, dus zijn bord, zijn bestek,zijn drinkbeker, we hebben foto's van zijn jas, zijn broek en een shirt, verder hebben we foto's van zijn bed, de tandenborstel, van fruit hebben we foto's gemaakt. zijn speelgoed staat op foto.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:55 schreef Tinuviel het volgende:
Bar, wat staat er dan zoal op de pictogrammen? Fijn dat er een plan van aanpak is voor wat betreft zijn gedrag. En fijn van het goede gesprek.
Vertel mij wat, ik heb er ook 1 van dat soort, en die kan me nog niet horen ookquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Mijn kind is verder hartstikke gelukkig
Hij doet alleen graag wat ie zelf wil en hij wil (dat kon ik met een maand of 4 al duidelijk merken) veel meer dan ie eigenlijk kan.
Dat zeg ik dus ook, als hij 18 is zal hij wel niet meer tussen ons willen liggen zeker?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Hmmm, flip kruipt elke nacht bij mij in bed. Ik zie het niet als een probleem, hij zal het wel nodig hebben en gaat vanzelf over...ooit... Als ie een vriendinnetje heeft of zo...
Ik vrees de dag dat Harry echt echt praat en hij de hele dag roept: kut! Tering zeg! Fuck zooi! en zulk soort taal, met dank aan mijn manquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb wel een probleempje waar het vieze/nare woorden betreft. En dat probleempje daar ben ik mee getrouwd
Isabeau is als een spons. Die onthoudt alles. B. kan nogal grofgebekt zijn en vergeet daarbij met enige regelmaat dat Isabeau hem hoort. Ik heb haar inmiddels kut, kutkat, Gvd, kutje bef en fuck horen zeggen. B. probeert er om te denken, maar "KUT! Oh nee, dat zou ik niet meer zeggen" werkt niet echt
Mijn man ging dan altijd even 'naar de wc'quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:05 schreef leonieke het volgende:
Hier moet papa altijd net één kusje meer geven. En hij krijgt ook de knuffels. Alsof ze op zijn na 1 knuffel ofzo![]()
Ah, het zal wel eens anders zijn. Maar voor vanavond wordt het alleszins niet zo fijnEn hij heeft ook geen tijd om even te bellen omdat het diner direct aansluit aan de laatste vergadering. Beetje k*t
Ingrid, misschien helpt het als ik zeg dat het een fase is?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kom even binnen met een vraag. Tyler is de godganse tijd aan het janken, krijsen, gillen en schreeuwen keihard om werkelijk alles. Meestal is er totaal niks aan de hand.
Er is weinig tot niks wat helpt. Straffen, negeren, het speelgoed afpakken. Hoe zouden jullie het oplossen? Ik ben er behoorlijk flauw van ondertussen, het gaat gerust een half uur door. Ik krijg er ook hoofdpijn van, van dat gegil.
Nee ik ben er dinsdag niet geweest, maar Dyon wel dus die zal haar wel gezien hebbenquote:
Ja aan zwemmen dacht ik ook, maar papa houdt daar niet zo van en ik denk dat Dyon dat juist wel erg leuk zou vinden met zijn broer samen. Zat meer aan Apenheul, Drievliet of iets dergelijks te denken. Iig niet zoiets als Ballorig.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:15 schreef Lamb29 het volgende:
En iets binnen?? lekker zwemmen ofzo?
5 november is zijn eerste schooldag (:o misschien moeten we hem toch eens gaan inschrijvenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:27 schreef pessie het volgende:
Wow Leo, je hoeft dus niet meer met hem heen? Inderdaad een vreemde opmerking, peuters vragen veel aandacht, dat is nou eenmaal zo. Hij is wel lekker op tijd met zn waarom vragen, maar hij was altijd al zeer talig toch?
Mja, hij vraagt effectief wel meer aandacht dan zijn nichtjes, maar dat zijn 2 meisjes die een uur met iets kunnen spelen zonder iets te zeggen. Thomas kan zijn nog niet goed alleen bezig houden (understatementquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:11 schreef Meimeltje het volgende:
Leonieke, het ene kind vraagt natuurlijk wel meer aandacht dan het andere kind, maar kan me voorstellen dat de manier waarop ze het zei niet leuk over kwam. Hij wil vast een heleboel en op die leeftijd zullen ze nog moeten leren dat ze af en toe ook even de aandacht niet kunnen krijgen. Lijkt me dus heel normaal van de kwebbelende Thomas
Gaat hij nu al bijna naar school?
Ja, ik wou ook niet beweren dat zeggen dat hij even stil moet zijn omdat wij aan het babbelen zijn altijd erg succesvol isquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:58 schreef Tinuviel het volgende:
Leonieke, wat jij omschrijft hebben wij met onze peuter van 3,5 juist ook heel vaak. Lijkt mij dus echt niet raar. En als wij zeggen, dat hij stil moet zijn omdat papa met mama aan het praten is, begint leuk en keihard tegen mama te praten
Offtopic hierquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Free, does foto's! Kids, buik, alles!
En die van jou danquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Free, does foto's! Kids, buik, alles!
En wanneer komt die toestemming precies?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:20 schreef Tinuviel het volgende:
Asy leuk zo'n babbelbox toch? verheug je er maar op dat je met de toestemming van je peuter ook eens mag praten
Nou, aangezien Thomas echt heel talig is, vrees ik dat je moet wachten tot ie het huis uit gaatquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:32 schreef leonieke het volgende:
[..]
En wanneer komt die toestemming precies?
Ik wist het gewoon dat we dat internaat moesten overwegenquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:36 schreef pessie het volgende:
[..]
Nou, aangezien Thomas echt heel talig is, vrees ik dat je moet wachten tot ie het huis uit gaat.
Mag dat in België vanaf 12 of 15?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik wist het gewoon dat we dat internaat moesten overwegen
Voor internaat maakt de afstand niet zoveel uit, misschien hebben ze dat wel voor kleuterklassen. Er moet er maar één bestaan in Belgiëquote:
Oh met die 12 of 15 bedoelde ik geen km's hoor. Ik bedoelde eerder dat hij misschien al mag vanaf 2,5 jaar en dat afstand niet uitmaakt. Dus dat er maar één internaat moet zijn in Belgiëquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:46 schreef pessie het volgende:
Ik bedoelde ook leeftijd, en jammie, een belgische bakker, ik wil em wel als schoonzoon
![]()
Fijn dat de afspraken gemaakt zijn! Ook dat hij straks niet helemaal alleen heen hoeft.
Hier horen we heel vaak hetzelfde verhaal. P. is vorige week met de trein gaan werken en nu was hij dit weekend nog bezig over het feit dat we P. hebben opgehaald van de trein en dat hij niet van de trap mocht vallen (waar hij dat laatste heeft gehaald: geen flauw idee trouwensquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:56 schreef Tinuviel het volgende:
Leonieke, wij krijgen wel af en toe de toestemming van onze peuter om heel kort wat te vertellen, als het maar niet te lang duurt.
Grappige is ook dat als hij dan mag praten hij elke keer hetzelfde verhaal vertelt van een kindje op de creche die steeds van tafel opstaat. Komt dit jullie bekend voor 10.000 keer hetzelfde verhaal? Dus inmiddels zeggen wij dat hij maar iets anders moet bedenken en dat kan hij gelukkig heel goed.
Oh ja bij ons weet die ook heel goed waar de koekjes, snoepjes en chocola staan, dus die hebben wij maar naar een hoog kastje verhuisd
Leuke kinderen free!
Hele dagenquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:02 schreef Meimeltje het volgende:
Free, leuk om je jongens weer eens te zien, ze zijn grohoooot! Schelen zeker niet veel meer qua lengte?
Leonieke, misschiene heb je het hier al eens verteld, maar hoevaak moet Thomas straks naar school? Halve of hele dagen?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:49 schreef pessie het volgende:
Nathan O. is net 2, was dus de 2-jaar afspraak.
Te zwaarquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:52 schreef Lamb29 het volgende:
En mijnes is een halve kilo te zwaar haha... (Maar vooruit daar zou ze niet moeilijk over doen.. maar het werd dus wel even gemeld)
Ook net terug van het CB.... 92cm en 14.3kg...
Lange dame dus... ook lekker ondernemend en babbelde de hele tijd lekker door...
Blokjes stapelen lukte niet.. maarjaZonder te kijken kan ik het ook niet.. veel te veel interessante dingen te zien en te horen...
Bij de pop werd gevraagt waar de neus zit... waarop ze dat netjes aanwees en vervolgens de oksels, knieen, teennagels en billen aanwees & benoemde... Met zo'n toontje erbij van pff wat een domme vraag haha...
Ben er ook ondertussen achter dat ze niet motorisch langzaam is.. maar dat ze mijn onhandigheid heeftZe liep met haar kop tegen de wasbak & ging op een blokje staan... Gevalletje lomp
Ja, maar vind het zo knullig dat ze dan zo stellig dingen beweren en het dan niet doen. Maar ach, er klopt wel meer niet van het CB hierquote:
Ik vind et knap! Nathan is nog wel een ongeleid projectiel, laatst was ik em kwijt toen ik stond af te rekenen, bleek dat ie zelf zn karretje terug had gezet en naar de auto gelopen wasquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 07:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Maar goed hij is ook pas net 1,5 maand 2.
Maar moet zeggen, laatst was k met m en zn zus naar de ah gewandeld en dat ging ook heel goed. Zelfs in de ah, hij wordt grootzelf mandje trekken, meelopen, nergens aanzitten. Ik was verbaasd
![]()
Ook dat soort dingen zijn een fasuhquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 07:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Maar moet zeggen, laatst was k met m en zn zus naar de ah gewandeld en dat ging ook heel goed. Zelfs in de ah, hij wordt grootzelf mandje trekken, meelopen, nergens aanzitten. Ik was verbaasd
![]()
Nee johquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Ook dat soort dingen zijn een fasuh
Kun je hem afleiden? Dat is iets waar wij nu mee aan de slag zijn gegaan, en ik moet toegeven Roy heeft ze nu stukken minder heftig.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kom even binnen met een vraag. Tyler is de godganse tijd aan het janken, krijsen, gillen en schreeuwen keihard om werkelijk alles. Meestal is er totaal niks aan de hand.
Er is weinig tot niks wat helpt. Straffen, negeren, het speelgoed afpakken. Hoe zouden jullie het oplossen? Ik ben er behoorlijk flauw van ondertussen, het gaat gerust een half uur door. Ik krijg er ook hoofdpijn van, van dat gegil.
Dat gevoel hebben wij er soms ook bij, het is ook het enige waarvoor we soms nog wel eens terug willen komen. Hij heeft een tijd enórm lopen rekken en spoken en dan waren we nog minstens een uur bezig hem rustig te krijgen, tot we het zat waren en gezegd hebben dat we niet meer zouden komen en hem een avond hebben laten huilen. Sindsdien slaapt hij veel zoeter en sneller, maar nu krijgen we dit dus een beetje. Het blijft wel beperkt in die zin dat ik vlot aan hem meedeel dat dit de laatste keer is dat ik gekomen ben, maar hij lijkt oprecht overstuur als hij zijn krokodilletje mist bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Inca is het niet een vertraging van het naar bed gaan, het uitstellen daarvan? Dat gevoel heb ik hier namelijk. Hij verzint niet echt nieuwe dingen maar komt vaak toch nog tig keer zijn bed en zijn kamer uit voor uiteenlopende redenen (nog een kusje, kijken wat wij doen, meehelpen bij wat wij doen, water drinken, plassen, poepen, erom vragen dat wij hem toedekken ...)
Dat doet Minke dus ook niet... die moet je 's ochtends ook echt vertellen dat ze best uit bed mag. Ook als er een speentje uit bed valt, komt ze echt niet op het idee het ding zelf effe van de grond te plukken... nee, veel makkelijker om papa/mama te roepen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:03 schreef Incantrix het volgende:
Wel grappig trouwens: Stef komt echt nooit zijn bed uit, die gaat altijd roepen (en als dat niet helpt brullen) dat we moeten komen, maar hij stapt er dus echt niet uit. Ook 's-morgens niet dus.
Met de nagellak sabbelt ze alvast niet op haar vingers. Nagellak hoeft uiteraard niet altijd, maar op een speciale gelegenheid mag het wel eens vind ik :-)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:13 schreef Troel het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110422_179
Dit is het eerste waar ik zelf ook aan dacht, het op je vingers sabbelen of nagels bijten en dan nagellak binnen krijgen.
Voor de rest zou ik niet weten wat er erg aan is.
Nee, geen schoolgaande kinderen, maar mijn collega werkt hier bijna 20 jaar langer dan ik en is het al zo lang gewoon van op woensdag thuis te zijn. Plus dat ze al haar afspraken op woensdagnamiddag heeft. Haar partner werkt hier ook en die is ook op woensdagnamiddag thuis. Ik kan perfect begrijpen dat ze graag samen een halve dag per week thuis zijn. Niets aan te doen dusquote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:37 schreef pessie het volgende:
Leo wat jammer dat je op woensdagmiddag niet thuis kunt zijn. Je collega's hebben zeker ook schoolgaande kinderen zodat ze dan thuis willen zijn? Wat zou je willen spreiden aan je uren? Bijvoorbeeld 2 ochtenden werken en dan 2 middagen thuis in plaats van 1 hele dag?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:15 schreef Lamb29 het volgende:
Simmu dat was t plan... vonden mijn rug/heupen/knieen niet leuk
Helaas heeft het zinnetje: "Mama tillluh!!! Oona niette lopen mama tilluh!!" zijn intrede gedaan.. Dus ik probeer ook weer regelmatig het omgekeerde... Peuter juist WEL laten lopen/ ZELF trap op en af enz...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |