abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115671283
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_115671414
Wat fijn dat er iig een deel van de oorzaak gevonden is, Free. Ik hoop dat de behandeling hiervan al een hoop effect heeft! En gefeliciteerd!

L kletst non stop. En alles is een beetje '-ig'. ("De wc is een beetje poepig, ik ben een beetje nattig en mijn broek zit wat strakkig) en ze verzint alles bij elkaar. Ik: "Heb je nou je houten puzzel kapot gemaakt?" L: "Nee, hoor, dat heeft *denkt na en wijst verheugd* euh, Marco gedaan!" (Vriend van N.)

Net vond ze een korte broek: "Hé! En korte broek! Daar heb ik blote benen in, hè? Die is afgeknipt, hè? Wie heeft die afgeknipt dan? O, ik weet het al! De tandarts natuurlijk! Dankjewel lieve tandarts!"
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:13:23 #3
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_115671601
L van harte gefeliciteerd met je 4de verjaardag! Al is vanavond rond half 8 pas het echte moment als ik het me goed kan herinneren O+ . Tot zo!

Free, wow, dan hoort hij inderdaad niet al te veel, komt dit door zn oorontstekingen?
pi_115671906
Door die ontstekingen zit er vocht, en dat kan niet weg,omdat zijn neusamandelen de buis van Eustachius blokkeren :) Waardoor het dus ook makkelijker ontsteekt.

Hij hoort wel vrij veel hoor (de rijstwafelbak die open gaat op 50 meter afstand :P ) Maar of je fransof Nederlands tegen hem praat maakt dan weer niet uit :P
pi_115671909
Gefeliciteerd met L!
Ik hoop dat de buisjes etc helpen om hem in ieder geval beter te laten horen, free!

haha Spring, dat wordt gezellig morgen. S kletst ook de hele dag en heeft ook een geweldige fantasie :D Ben benieuwd hoe dat samen gaat, die twee.
En ik weet nu al dat na morgen S met enige regelmaat L zal zijn :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115672606
Free gefeliciteerd met je kleuter! Maak er een leuke dag van vandaag. En wat naar dat Fje zo weinig hoort. Hopelijk doen de buisjes en de operatie hun werk. Ik had inderdaad ook geen idee dat er een peuterspeelzaaloptie bij Kentalis is. Kentalis ken ik dan weer wel, maar dan onder de oude naam.

Peuter en eten. Dat is nou een van de weinige dingen waar ik me gewoon niet meer druk over maak. Hij eet. Of niet. Niets aan te doen, zolang ie groeit geloof ik het wel. Het kdv meldde van de week: "Hij eet minder he. Hij is ineens tegelijk met de andere kindjes klaar. En nog maar 2 boterhammen" Eh ja, maar goed, hij is ziek geweest en moest spugen, dat heeft veel indruk gemaakt. Voelde zich een aantal keren helemaal 'beter' wilde dan eten en dan kwam het er toch weer uit, dus vertrouwen had hij er niet meer in. Snapte de leidster niet, haar probleem, niet het mijne. Zelf vermoed ik dat er weer een groeispurtje aankomt, hij heeft weer meer last van de night terrors en hij vraagt mij al weer meer om eten. We zullen zien.

Vraagje: over een week of 6 is Driekus jarig. Dat willen we op donderdag op het kdv vieren en dan vrijdag thuis. Die donderdag is meteen ook de laatste dag dat hij op het huidige kdv is. Ik wil nog iets van een wen-schema met het nieuwe kdv afspreken, maar ik zit er ook over te denken om een aftelkalender te maken met daarin de verjaardag en het nieuwe kdv. Alleen, hoe lang zal ik die kalender maken? Een week lijkt me te kort, maar om nu al te beginnen weer wat te lang. Tips iemand?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115677994
Mijn peuter ligt op eigen verzoek voor t eerst zonder luier in bed. Ik probeer ook een dutje te doen maar ben al drie keer teruggeroepen omdat ze toch nog een plasje voelde aankomen :D
pi_115679072
Free: gefeliciteerd met L! En heftig van F-je hoor. Hopelijk helpen de buisjes al een stuk!

Mefke: misschien twee weken van te voren of zo beginnen? Ik heb geen idee hoor, ik roep maar wat.

Sorbootje: spannend!

Wij hebben net voor het eerst een uitstapje gemaakt zonder luier. Naar de kinderboerderij. Ging goed, wel een paar drupjes in de onderbroek, toen snel naar de wc daar, en daar deed ze een hele grote plas. Was wel trots op haar!
pi_115679797
Free, gefeliciteerd metbl. *G* Ik hoop dat er vooruitgangvkomtbna f-jes operatie.

Spring, heel herkenbaar dat vele geklets. En er komen hier ook weleens merkwaardige verhalen uit.

Mefke, 2 weken is denk ik dan een goede.

Sorbootje, spannend zeg. Ik duim dat het goed gaat.

Bleie *G*

hier vanochtend een rondje nnaar de bakker en de supermarket. Mijn peuter mocht de ijsjes uitkiezen. Daarna heerlijk buiten gespeeld met alle buurkinderen hier van zijn leeftijd en ijsje gegeten. Nu ligt mijn grote meneer naast me in bed te pitten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115680376
Free, gefeliciteerd met L!
Hopelijk gaat het met F-je wat beter na de operatie.

Sorboo, toch maar weer een luier aan doen als je zelf rust wil he ;)
Wel heel knap!

L en S morgen gezellig aan de praat :D Veel plezier!

Bleie, jij ook al een dame zonder luier, heerlijk en knap!

Hier nog niet zover met de zindelijkheid. Dyon liep net in zwembroek binnen (zwembadje staat buiten). Zie ik hem ineens gehurkt op de salontafel zitten. Leuke plek om te gaan plassen blijkbaar.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:22:03 #11
259886 pessie
pi_115681351
Whaha Meimel! Nathan laat het nog steeds gewoon vallen waar hij op dat moment staat. Toch es even gaan kijken op welke momenten hij plast, kan ik hem na de vakantie op die momenten op zn potje zetten, kijken of ie er iets mee kan.

Mefke ik zou ook 10-14 dagen aanhouden.
pi_115681414
ravi is nog net een puppy; die laat alles gewoon gaan nog. dus die is er niet aan toe. wel oefenen we in de tuin :)

komend weekend trouwens inkomend filmpje, want we hebben het 3-meter-zwembad opgezet en da's dolle pret vindt ons gebroed. wat nou waterangst!
pi_115682195
Free dat zal een openbaring voor hem worden straks als zijn gehoor met buisjes ineens vooruit gaat! Niet zo gek dus dat ze elkaar af en toe niet zo goed begrijpen ;) En gefeliciteerd *O*

Hier ook veel fantasie. We hebben blijkbaar de geest van een politieagent in ons huis want toen ik even de kamer uit was heeft de politie de politie aan de haren van E getrokken :')

En onze kleine dame is overdag plas-zindelijk *O* Poepie in de luier? is nog wel een veelgehoorde kreet, maar dat komt vanzelf wel ;) Dit is al heel fijn.
pi_115684265
Dyon, makkelijke en knusse plek is dat :o

Pessie en Simmu, dat komt wel.

Stiemie *O*

Meneer ligt hier nu met speen en in ons bed heerlijk te tukken sinds 13.30 uur. Is misschien ook handig dat hij redelijk fit is, want vanavond eten bij mijn schoonouders voor hun 35ste huwelijksjubileum. Ik moest zelf nog even weg en de buurvrouw heeft even opgepast. Mijn peuter heeft er in ieder geval niks van meegekregen. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:48:53 #15
259886 pessie
pi_115684484
Tinu dat is inderdaad wel even lekker dat hij nu alvast wat bijslaapt, Nathan houdt avonden ook beter vol als hij 's middags langer slaapt.

Simmu, ik kan niet wachten! Ik wil ook een 3-meter zwembad }:| ik vrees alleen dat mijn excuuspeuter er nog een beetje te klein voor is, dat wordt dus volgend jaar :P

Stiemie *O*
pi_115684546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:48 schreef pessie het volgende:
Tinu dat is inderdaad wel even lekker dat hij nu alvast wat bijslaapt, Nathan houdt avonden ook beter vol als hij 's middags langer slaapt.

Simmu, ik kan niet wachten! Ik wil ook een 3-meter zwembad }:| ik vrees alleen dat mijn excuuspeuter er nog een beetje te klein voor is, dat wordt dus volgend jaar :P

Stiemie *O*
selene zat er met anderhalf al in hoor! anders kom je het eerst ff proberen, moet je wel snel zijn, want zodra het weer verslechterd, ruim ik hem weer op ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:51:28 #17
259886 pessie
pi_115684596
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:50 schreef simmu het volgende:

[..]

selene zat er met anderhalf al in hoor! anders kom je het eerst ff proberen, moet je wel snel zijn, want zodra het weer verslechterd, ruim ik hem weer op ;)
:P Zuid Drenthe?
pi_115684643
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 15:51 schreef pessie het volgende:

[..]

:P Zuid Drenthe?
midden noord meer, geloof ik :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:00:50 #19
259886 pessie
pi_115684920
Kan iemand mij wat tekenskills lenen? Mijn kind is heerlijk aan kleren en roept nu om een "guig!" (vliegtuig), ikkanechtniettekenen...

Simmu, 45 minuten.
pi_115685002
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:00 schreef pessie het volgende:
Kan iemand mij wat tekenskills lenen? Mijn kind is heerlijk aan kleren en roept nu om een "guig!" (vliegtuig), ikkanechtniettekenen...

Simmu, 45 minuten.
45 minuten? ik hoop dat je niet over 45 minuten hier staat, want dan heb je na een half uurtje het hele papa-komt-thuis druktegedoetje ;)
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:04:37 #21
259886 pessie
pi_115685046
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:03 schreef simmu het volgende:

[..]

45 minuten? ik hoop dat je niet over 45 minuten hier staat, want dan heb je na een half uurtje het hele papa-komt-thuis druktegedoetje ;)
Nee hoor, mijn man komt ook zo thuis, dus het wordt em vandaag iig niet! Zo bij schoonmoeder eten.
pi_115685173
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn man komt ook zo thuis, dus het wordt em vandaag iig niet! Zo bij schoonmoeder eten.
kijk maar, jullie zijn welkom hoor. zondag as zijn er zelfs nog meer kinders want dan komt een vriendin (met 4 kinders) ook :P we zijn alleen morgenochtend weg, want naar duitsland op bezoek bij een oom van sangdrax
pi_115685182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:00 schreef pessie het volgende:

Simmu, 45 minuten.
:D
Mijn kind vindt alles wat ik teken mooi O+ vooral mn nijntjes en bloemen :D
(En ik kan echt niet tekenen)
pi_115685825
Ik lees al even mee na morgen kom ik me wel goed melden met foto's.

Maar hier komt Yaro bij mij altijd met onmogelijke vragen om te bouwen met duplo en als ik ergens niet goed in ben.
Dus van de week had ik hem ingefluisterd dat papa wel een olifant kon bouwen. Doet hij dat ook nog even....beetje jammer :D
pi_115685846
Tinu: lekker dat hij even bijslaapt. Zou mijnes ook wel kunnen gebruiken (was om 6 uur wakker), maar ze weigert...

Net had ze zelf een luierbroekje aangetrokken (slingerde hier nog ergens rond), en even later rook ik waarom... Wel fijn op zich, liever in de luier dan in haar onderbroek. En ze voelt het dus wel aankomen, dus dan zal dat zindelijk worden ook wel komen.

Oh, en ik moet ook altijd van alles tekenen, maar ik kan dat ook helemaal niet. Nou ja, ze vindt het meestal toch wel mooi.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:09:13 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115692730
free, van harte gefeliciteerd met je grote! *O*

As, van harte met Yaro's verjaardag! *O*

pessie, gewoon een ovaal met daaraan 2 schuine driehoeken, driehoek op de achterkant van je ovaal en je hebt een vliegtuig!
Ik kan net als Son echt niet tekenen maar toch krijg ik steeds wat op papier wat ergens op lijkt ;)
Ik krijg zelfs dingen gekleid, zoals varken, poes etc. MIjn man herkent er niks in maar mijn kind wel *O*
pi_115692845
Free gefeliciteerd!!!

As ook even hier :D Gefeliciteerd!

Ik kan wel een beetje tekenen ;)
Vooral dieren zijn in trek...Heb ook een boek "Hoe teken je dieren" erg handig
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115692873
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:30 schreef As1981 het volgende:
Ik lees al even mee na morgen kom ik me wel goed melden met foto's.

Maar hier komt Yaro bij mij altijd met onmogelijke vragen om te bouwen met duplo en als ik ergens niet goed in ben.
Dus van de week had ik hem ingefluisterd dat papa wel een olifant kon bouwen. Doet hij dat ook nog even....beetje jammer :D
gefeliciteerd *O* *O* *O*
pi_115693712
Vandaag met Tess naar de kinderarts geweest wegens steeds verkouden/hoesten/traanogen.
Tijd geleden is er al bloed geprokt om te testen op allergieen maar daar was niks uitgekomen.
De kinderarts was toch wel van mening dat alle symptomen die ik benoemde lijken op een allergie/hooikoorts. Tess krijgt nu pilletjes en die moeten we gaan gebruiken als er een hoog pollenalarm is of als ze de sypmtmen weer gaat vertonen.

Zindelijk worden gaat supergoed!! Vandaag de hele dag zonder luier, bijna zonder ongelukjes.. Althans... ze was aan het spelen in het badje, kwam eruit en moest toen heel nodig plassen, toen plaste ze op de grond. Verder de hele dag op de wc geplast en gepoept. Ze klaagde wel over pijn bij het plassen. Plasje is onderzocht en bleek idd niet schoon te zijn... blaasontsteking :'(
Morgen antibiotica halen..

Ze is ook gewogen en gemeten.. 15 kilo en 104 cm!!! Een jaar geleden was ze 91.5 cm... 12,5cm gegroeid in 1 jaar.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:34:48 #30
259886 pessie
pi_115695680
As van harte gefeliciteerd met Yaro!

Vicky, 12.5 cm in 1 jaar :o . Rot van die blaasontsteking, ik hoop dat het snel beter gaat :*

Lamb, misschien moet ik in de bieb maar es gaan kijken naar dergelijke boeken. Maar net als bij Asy herkent Nathan zn object er op zich wel in.
pi_115697109
Whoa VIcky, das hard groeien! Ach,blaasontsteking is niet leuk... -O-

Wel lekker veel met zindelijkheid bezig met dit weer he? *O* Hoera!

Hier een heerlijke dag gehad met een heel erg jarig jongetje, veel visite en veel lol.
En nu ben ik een beetje dood :P
pi_115698176
Free Fijn dat er wat aan gedaan kan worden, en hopelijk komt het praten dan vanzelf, wij lopen de NmG cursus ook via Kentalis.
En gefeliciteerd met je kleuter *O*

Tess aiks dat is pijnlijk, dat de antibiotica snel aan mag slaan!

L en S veel plezier morgen !

*O* de rust momenten op de opvang echt supergoed, Roy is ineens veel rustiger,liever,leuker :D
Hij gaat nu ook uit zichzelf op zijn stoel zitten en blijft er een tijdje rustig inzitten.
En in de kring op de opvang, blijft hij braaf op zijn stoel zitten, zingt en klapt mee en weet precies wanneer wat komt 8-)
Ook van de fysio alleen maar lof vandaag, Roy deed goed mee en had er duidelijk veel zin in!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:49:25 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115698556
waah Bar, wat een leuk nieuws zeg!
pi_115700923
Och Vicks wat sneu van die blaasontsteking :{ beterschap :*
en jeumig!! 104 cm? :o wat is ze lang al! wauw :D
:)
pi_115700999
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:39 schreef mignonne het volgende:
Och Vicks wat sneu van die blaasontsteking :{ beterschap :*
en jeumig!! 104 cm? :o wat is ze lang al! wauw :D
ik keek ook ff op bij die lengte!!
ik vond wel dat ze zo lang geworden was maar ZO lang... dat niet..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:58:30 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115712345
Vergeet ik helemaal het sneutje van Vicky met d;r blaasontsteking :*
Hopelijk voelt ze zich al wat beter. Meestal doen de antibiotica snel hun werk
En wat is ze flink gegroeid inderdaad! :o
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:56:45 #37
259886 pessie
pi_115722927
We hebben heerlijk gezwommen in het meer vanmiddag, er is alleen geen strandje. Nathan had van die bandjes om en nu was er een moeder die zei dat je ze gewoon moest laten dobberen en dat ze dan vanzelf de techniek wel doorkrijgen om vooruit te komen. Is dat waar? Het klinkt zo eng...
Oh, Nathan was blij trouwens, die wilde steeds weer terug het water in. Morgen weer *O* *O* *O*
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:00:42 #38
258612 nytar
boys boys boys
pi_115724957
bedoel je dat je hem nog niet los durft te laten?
pi_115725233
Pessie, ik mag Dyon meestal niet vasthouden in het zwembad. Hij drijft dan idd met bandjes rond en zwemt op zijn manier :P Ik blijf wel bij hem in de buurt natuurlijk.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:11:22 #40
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_115725348
Pessie, ik doe dat inderdaad ook zo, gewoon loslaten. Dat doe ik ook met Ayden (negen maanden). Wel rustig aan en goed in de gaten houden dat het goed gaat natuurlijk, Ayden wil nog wel eens naar voren duiken, hij kent het 'hoe-blijf-ik-goed-drijven-trucje' nog niet goed.

Annicka kan al tijden rondzwemmen, die kent het trucje allang... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:12:00 #41
258612 nytar
boys boys boys
pi_115725375
Wij doen soms vast soms los en als hij los gaat trappelt hij er op los :) super leuk om te zien! Gewoon een keer doen. Hij zinkt niet zomaar.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:23:13 #42
259886 pessie
pi_115725773
De keren dat ik em eventjes losliet liet ie zich zakken, deed zn mond open en ging "kinke" :') . Maar goed, morgen dus es even weer proberen.
pi_115726105
Leyla gaat zelf het zwembad in. Ik zat op de kant om haar in de gaten te houden.
Maar ik neem haar ook mee de wildwaterbaan in. Oh en ik gooi haar. :'). Arm kind.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115726152
Pessie, ik durf roy ook niet los te laten die is mij veel te druk in het water ;) ik heb wel zo'n band waar roy in kan hangen die neem ik afentoe mee.

Roy heeft hier trouwens iets nieuws, hij wilt z'n matras dubbel vouwen... En ook echt boos worden omdat het niet lukt. En z'n hoeslaken trekt hij eraf. Gek kind.
pi_115726728
Jenny zit trouwens meer onder water dan boven tegenwoordig. Die heeft een drijfvest van splash about, waar je drijfvermogen kan aanpassen. Ze heeft nu nog 4 drijvers en dus met ze echt wel zelf trappelen. En dus kan ze ook onder water als ze dat wilt. :'). Watervrij. Beiden.
pi_115727759
wat betekent watervrij eigenlijk precies? ook onder water, of gewoon dat ze niet bang zijn?
pi_115727911
Ik vind watervrij dat ze vrij zijn in het water en niet al te bang, maar dus ook zonder problemen onder water durven gaan.

Ticootje :D Heerlijk toch dat ze zo watervrij zijn! Hier zijn ze het ook wel een beetje, Dyon springt zo in het diepe. Alhoewel hij nog even moet leren zijn mond dicht te doen onder water, water in zijn mond krijgen vindt hij vervelend.
pi_115727957
Mijnes is echt een waterrat, allebei :Y O+
Maar oh wee als er water in de oogjes komt, dan is het brullen :') ik heb vandaag dus zo'n zwembrilletje gekocht bij de Hema, geniaal ding :D ziet er niet uit maar hij doet zn ding. Onderwater gaan ze dus nog niet, en watervrij zou ik ze niet noemen, maar ze genieten er wel van <3
:)
pi_115728046
Ja. Dat moet ik ook vaak tegen jen zeggen. Mond dicht als je zwemt. En ja, ze zijn totaal niet bang, daar zit ook het gevaar. Bij landal had ze dr vest uit gedaan en sprong ze in het bubbelbad. :x

En op de camping zag ik opeens haar vest liggen en jen kwijt. Omfg. Ik ben denk nog nooit zo boos geworden.
pi_115728072
Jen wilde zo'n brilletje, dan kon ze bij de vissen kijken.
pi_115728111
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:15 schreef mignonne het volgende:
Maar oh wee als er water in de oogjes komt, dan is het brullen :')
Kyllian heeft water in zijn ogen ook altijd vervelend gevonden. Vind het zelf trouwens ook erg vervelend. Met zwemles zwemt hij nog steeds met ogen dicht onder water, alhoewel ze leren hun ogen open te houden. Hij zwemt dus regelmatig schuin naar de overkant.
pi_115728262
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:18 schreef Ticootje het volgende:

En op de camping zag ik opeens haar vest liggen en jen kwijt. Omfg. Ik ben denk nog nooit zo boos geworden.
Jeetje dan schrikt je je echt kapot!! Is ze wel geschrokken van je boosheid? (doet ze het nu niet meer?)
Bij Dyon ben ik ook extra alert. Hij vindt zijn zwembandjes niet fijn om om te hebben. Hij krijgt ze nu gelukkig nog niet zelf af.
pi_115728264
mijnessen spelen (met vleugheltjes om) in ons (ergens iets lekkende :') ) 3 meter zwembad :Y selene komt nu en dan op zn hondjes voorbij en ravi is ook niks bang.

na een aantal spetterincidentjes was ik het zat en heb ik teruggespetterd en was het brullen. enerzijds sneu, anderzijds: ik had hem al echt vaak gemaand het niet te doen, toen was ik het beu en zei ik "doe het nog eens, en ik doe terug. heb je pech dan!" --> tsjek!

dus all bets are off in dat zwembad :7 8-)
pi_115728360
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:18 schreef Ticootje het volgende:
my, ja. dat zou hier toch echt ook woeste moeder opleveren.
pi_115728458
De onze is ook een waterrat hoewel hij ook weleens bang is in het golfslagbad of als het water van boven komt bv bij van die reuzenchampignons of onder de douche. Dan wil hij geen water in zijn gezicht krijgen, maar volgens mij is hij gewoon bang voor zeep in zijn ogen. Vandaag heeft hij met het buurjongetje gewoon flessen water uit het badje in de tuin over elkaars gezicht uit gekieperd :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115728585
Het was in elk geval duidelijk ja. Vest mag NIET uit.
pi_115728819
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:29 schreef Ticootje het volgende:
Het was in elk geval duidelijk ja. Vest mag NIET uit.
Fijn dat dat indruk had gemaakt. Ik was ook erg boos geworden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115729058
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:34 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Fijn dat dat indruk had gemaakt. Ik was ook erg boos geworden.
Moment van ontlading dat je kind terug is en niet van de bodem hoeft gedoken. Ze was denk wel een minuut of 5 echt zoek. Van het ene op andere moment. Ik lag gewoon bij de handdoek, ik was sokjes bij elkaar aan het zoeken om in de buggy te leggen, ik draai me om en zie het vest liggen en geen jen. Hoe doen ze dat??
pi_115729164
Bohhh dat is echt schrikken Tico...

Ik heb ook een enorm waterratje.... Water in de oogjes is ook geen probleem..
Wanneer ze in bad zit gooit ze zelf bekertjes water over haar hoofd ;) erg handig ook met het uitspoelen van de shampoo...
Vanmiddag in het zwembadje van mijn schoonouders ook/ Ze bleef de emmer haar over haar hoofd gieten en elke keer daarna lucht happen :+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_115729304
Watervrij... Dat is Tess al ern hele tijd... Deze foto zegt wel genoeg denk ik

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_115729338
Dat ja. Hoppa.
pi_115729414

Of deze...

Gooien maar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_115729672
...en dan toch plots om mama belanden en met een hand een tankini/bikini naar beneden trekken...dank ;)

Stoere Tess!
pi_115738872
Tico, kan me voorstellen dat dat enorm schrikken was. Mijn zoontje rent bij ons altijd om het huis van de buren heen. Daarachter staat het huis van een vriendinnetje, waar je door de achtertuin in kunt lopen en er is een pleintje waar garages aan grenzen. Maar er zitten ook wat steegjes, die langs de achtertuinen/ schuren van onze rij huizen en de volgende straten langs gaan tot aan de grote straat die langs onze en de parallelstraten voert. Ik ben dus ook een keer heel boos geworden toen hij dat steegje in rende en ik zei dat ik wilde dat hij terugkwam. Ik had echt zo een doemscenario voor me, dat hij verder was gerend en zonder te kijken de grote straat op gerend en dat er een auto kwam. Ondanks dat ik eigenlijk niet denk dat hij de straat op zou rennen, schrok ik tch en werd ik boos.

Stoere Tess, leuke foto's. Die 2e is echt leuk met die grote grijns op haar gezicht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115739413
Heerlijk al die waterratten!
Fake it till you make it...
pi_115744289
ik durf het nog niet hardop te zeggen, maar driekus lijkt ineens zindelijk overdag *O*

mooie foto's van Tess! Ik heb ook zo'n waterrat hier, leuk he.
pi_115744354
Wat goed van.Driekus!
Tess is okk zo goed als zinderijk overdag. Heel soms een ongelukje maar dat is heel sporadisch.

Volgens mij slaat de ab. wel aan. Ze klaagt iig minder over pijn. Het drankje is gifgeel.. Haar plasook...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_115748499
Kleurtjes plassen :D ;)

Driekus *O*
pi_115751126
Driekus *G*

fijn dat het beter gaat met Tess!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 19 augustus 2012 @ 21:30:48 #70
259886 pessie
pi_115759308
Fijn dat het beter gaat met Tess! BO is zo sneu voor zo'n klein meisje.

Mooie foto's zeg!

Tico, dat zou ik me ook echt rot geschrokken zijn, kan me voorstellen dat je boos werd!

Ik vind Nathan ook wel watervrij: Met zn bandjes springt hij zo het water in en als je hem vast houdt wrikt hij zich los :') ik denk dat hij in totaal wel zo'n 3 uur in het water gelegen heeft. Heerlijk ravotten met zn achterneven en (oud)ooms en (oud)tantes!
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:39:53 #71
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115776755
Ik heb een wat minder gezellige vraag. :+

De volgende vraag leg ik binnenkort ook aan de kinderarts en revalidatiearts voor maar ik zou ook graag jullie mening willen weten!
E. mist een halve voet. Ze is de laatste paar dagen bezig met het feit dat er aan haar rechtervoet wél tenen zitten en links niet. Ze ontdekte gisteren ineens dat andere mensen wel tenen hebben links. Dat is op dit moment vooral heel, heel erg grappig maar binnenkort komen er natuurlijk vragen over waarom die andere mensen daar wel tenen hebben en zij niet etc.
Hoe zouden jullie dat uitleggen aan een kind van 2-3?
A grand adventure has begun.
pi_115776914
Ik zou het 'gewoon' vertellen Keshet. Wel op haar niveau natuurlijk.

We hebben hier hetzelfde soort probleem gehad met oudste die een oogpleister heeft. Waarom moet grote zus die wel en kleine niet? Wij hebben de uitleg op kinderniveau gegeven en het geeft een hoop rust ;-)
pi_115777138
ik zou het ook gewoon uitleggen. zelfs als ze het nu nog niet helemaal begrijpt leg je wel al een goede basis. gewoon dat ze eigenlijk nog in mama's buik had moeten blijven, maar dat dat niet meer ging omdat ze niet meer groeide en dat de dokters haar toen dus uit de buik gehaald hebben terwijl ze daar eigenlijk nog veel te klein voor was en dat ze toen eventjes heel erg ziek is geweest en toen werd ze weer beter en waren jullie allemaal heel blij

heeft ze nog veel controles eigenlijk?
pi_115777231
Ik zou het ook gewoon vertellen, Keshet. Dat ze heel vroeg geboren werd, heel klein was, dr tenen ziek waren en ze eraf moesten. En dat daarom dr voet weer beter is.

En dat andere mensen wel tien tenen hebben idd. Dat ze anders is. :)
  maandag 20 augustus 2012 @ 11:58:24 #75
265732 Keshet
pi_115777335
Er zijn in de afgelopen 2 jaar natuurlijk wel andere kindjes geweest die wat gevraagd hebben over haar voet. Daar heb ik aan verteld dat E.'s voet heel, heel erg kapot was en dat de dokters die niet meer helemaal beter konden maken. Dat accepteren ze allemaal zonder problemen ( en zonder nachtmerries achteraf :P ). Het is natuurlijk ook de waarheid, maar dan heel simpel.
Ik heb dit ook al wel eens verteld aan Emma maar ik heb geen idee wat er van is blijven hangen.

Een nichtje had trouwens ook wel een mooie verklaring: E. zat in mijn buik en werd te vroeg geboren. Ze was nog niet helemaal af maar wel bijna! Alleen haar voet hoefde nog maar. De rest van die voet zit volgens het nichtje nog in mijn buik. :')

Simmu: Neuh, niet veel meer. In het academische ziekenhuis hoeft ze pas terug te komen als ze 5 is.
Reva-spreekuur is 1 keer in de 5-6 maanden, net hoe het uitkomt. Dan eventueel tussendoor nog een keertje passen voor schoenen en die ophalen enzo. Maar gelukkig gaat het zo goed dat we eigenlijk van alle controles af zijn die met haar prematuriteit te maken hebben.

Spring, dat is nou juist het stukje waar ik een beetje moeite mee heb in het vertellen. Er is geen amputatie geweest; haar voet is 'gewoon' afgestorven.

Ik heb trouwens wel foto's van het hele proces, voor 'later'.
pi_115777651
je hoeft niet in detail alles uit te leggen he. op deze leeftijd (bij selene trouwens ook) zijn kinders er doorgaans tevreden mee als ze een zinnige doch korte uitleg krijgen. wellicht is het gewoon voor haar genoeg dat je een poging tot uitleggen onderneemt op een manier die bij jullie past. of ze het nou snapt of niet ;)
  maandag 20 augustus 2012 @ 12:20:00 #77
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115777940
Keshet, volstaat dan niet de uitleg dat haar voet heel heel erg kapot was?
Tegen de tijd dat ze gaat vragen hoe dat dan komt, kun je alsnog de rest van het verhaal erbij vertellen. Ik vind het anders zo lang worden voor een kind van 2,5? :@
pi_115778021
Zo simpel en waarheidsgetrouw mogelijk uitleggen en wachten op nieuwe vragen? :)

En ken je toevallig nog iemand die ergens iets mist? Misschien die eens vragen/die eens met E laten kletsen?
pi_115778290
Keshet, ik zou het niet te ingewikkeld maken, ik vind je uitleg naar die andere kinderen eigenlijk wel mooi. Die verklaring van het nichtje zou ik opschrijven voor later ;).
Als ze meer wil weten gaat ze denk ik wel vragen...

Mijn peuter wilde zonder luier naar de opvang vandaag, na al een paar dagen goed oefenen thuis en dat ging best goed... ik ben benieuwd.
pi_115778381
Rienk kwam er laatst achter dat hij een tand minder heeft en vroeg me ook hoe dat kon. Heb hem verteld dat hij op de stoel stond te springen en dat hij toen van de stoel viel. Zijn tand viel er uit en die bewaren we nu in een tandendoosje. Hij duwde toen nog een keer op mijn tand en toen was het klaar.

Voor Rienk word het pas weer vreemd als daar ineens een tand gaat groeien over een paar jaar. Hij weet eigenlijk niet beter dat er gewoon een gat zit :) Al zal dat wel geleidelijk gaan natuurlijk.

Maar tja Keshet, gewoon zo eerlijk en duidelijk mogelijk voor haar, zoals de rest dus al zegt :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 20 augustus 2012 @ 12:40:54 #81
265732 Keshet
pi_115778590
Ik was ook echt niet van plan om het nu heel ingewikkeld te maken! Ik was vooral erg benieuwd naar hoe jullie zoiets zouden aanpakken. Bedankt voor de inzichten! :*
pi_115781816
Keshet: ik ken je verhaal niet, maar klinkt heftig zeg. Denk dat je al goede adviezen hebt gekregen voor uitleg.

Mijn peuter is vandaag zonder luier naar het kdv. Ben heeeeeel benieuwd hoe het gaat. Dit weekend (sinds vrijdag al) ging ze opeens op het potje poepen, wat ze eerder nog nooit had gedaan. Ook meteen helemaal geen ongelukjes gehad, dus ik durfde het wel aan. Maar toch ook wel weer spannend).
pi_115781917
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:40 schreef Keshet het volgende:
Ik was ook echt niet van plan om het nu heel ingewikkeld te maken! Ik was vooral erg benieuwd naar hoe jullie zoiets zouden aanpakken. Bedankt voor de inzichten! :*
nog eentje; ga niet proberen het nuchter en blabla te brengen, dat gaat toch niet werken. ik ben er nog altijd van overtuigd dat het voor een kind waarlijk niet erg is om te merken dat anderen (de volwassenen) in het gezin oprechte emotie hebben en tonen.
pi_115787142
Bleie, netjes. Het poepen hier is nog erg opletten, je kan het namelijk wel aan haar zien en gister hebben we haar even de luier om gedaan, omdat ze op de wc/pot niet wilde.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het hier vandaag bij de gastouder is gegaan...
pi_115790505
Keshet... Eerlijk met weinig woorden... zou ik zelf voor gaan..
Merk bij kinderen op mijn werk dat de acceptatie bij kinderen die wel de grote lijnen van hun verhaal kennen beter is dan kinderen die eigenlijk niet precies weten wat er met ze is..

Hier een peuter die weer uit haar coconnetje kruipt.... Ze echt geen warmte/zon aanbidder...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_115790944
Peuter kwam terug met 1 keer in haar broek gepoept en 1 keer geplast (ze was op de wc gaan zitten zonder haar onderbroek uit te doen, dus eigenlijk best goed ;)). :D
  maandag 20 augustus 2012 @ 18:51:54 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115791830
Wauw Nijna, goed hoor! *O*
Hoe is het de andere kinders vergaan?
pi_115795934
Keshet alles is al gezegd. Gewoon open, eerlijk en simpel vertellen. Mooi verhaal van dat nichtje van E. op het stuk na dat de voet nog in je buik zou zitten.

Nijna *O*

werkelijk waaronze peuter had een vermoeiende dag. Tijdens het eten viel hij al half in slaap. Dus mocht hij opstaan en naar boven zijn speen pakken. Toen wij klaar waren met eten en naar boven gingen, sliep hij al, dat was rond 19.10 uur. Hij had nog wel zijn broek en schoenen uit gedaan :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115796372
Netjes Nijna!!

Mijnes is heeft nog een heel eind te gaan met zindelijkheid...
Zandkasteel aan het kijken... gaat over plassen op de wc...
Helemaal hyper rent ze naar de wc.... Psssst klaar! Riep ze...
Om daarna verder het zandkasteel te kijken en te plassen op haar stoel ;)
En pas toen ik het zei had ze het door...

Tinuviel och :D Dan was hij echt flink moe! Wel een foto gemaakt?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_115798231
Wij hebben een 'alles of niets' kind geloof ik. Hij mag morgen zonder luier naar het kdv en wilde dus vanavond ook geen luier aan in bed. Hij 'is een grote jongen' en dus hoeft hij geen luier meer aan. Heb maar een onderlegger in bed gelegd en een handdoek, we zullen zien. Hij komt regelmatig met droge luier zijn bed uit, dus tja.

Keshet, ik zou het ook gewoon eerlijk zeggen. Wie weet blijft het hangen, wie weet ook niet.

We hebben hier ook nog iets stoms met praten. Dat kan ie heel goed, hij neemt hele uitspraken en zinnen over en gooit ze dan -gepast of ongepast- er tussendoor. Nu heeft hij van iemand de uitspraak "je moet niet van die rare spelletjes doen'. We hebben gevraagd van wie hij het heeft, hij zegt oma C. Nou kan ik me dat bijna niet voorstellen. En ik vind het ook maar een rare uitspraak. Dus hebben we gezegd dat ie het niet meer mag zeggen. Toch eens aan mijn stiefschoonmoeder vragen of ze het herkent.
pi_115800104
Tinu, ah gossie zo moe en dan toch nog eraan denken om je broek en schoenen uit te doen, vind ik netjes ;).

Lamb, zo ingespannen aan het kijken dat ze niet doorhad dat ze zat te plassen ;)

Mefke, ben benieuwd zo zonder luier. Wie weet gaat het gewoon goed!
Oh dat kopiëren van uitspraken is wel herkenbaar... en soms niet echt gewenst...
pi_115801074
Mefke, waarom heb je gezegd dat ie dat niet meer mag zeggen? Op zich is het nu ook weer niet zo'n vreselijke opmerking ofzo.
pi_115801355
Ik vind het ook niet zo'n rare opmerking..

Tijdje geleden zaten we aan tafel en Tess zei stomme mama tegen me. M greep in en zei tegen haar dat dat et zo leuk was dat ze dat zei en dat ze sorry tegen me moest zeggen. Dus Tess: sorry mama. Ik vraag haar waarom ze sorry zegt. Zegt ze:sorry dat je een stomme mama bent.... Hou dan je lach maar eens in... ;X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_115801524
Het is niet eens de tekst op zich, maar het hele toontje en de gebaartjes erbij. Zo'n vingertje en hij zegt het op een dwingende manier. Ik kan het niet goed uitleggen, maar iedereen die het hem hoort zeggen kijkt er raar van op.
pi_115801602
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:37 schreef Nijna het volgende:
Tinu, ah gossie zo moe en dan toch nog eraan denken om je broek en schoenen uit te doen, vind ik netjes.
Ja vind ik ook heel netjes. Hij had allen vieze voeten en benen. Als ik dekanshad gehad, had ik dat toch even schoongemaakt voordat hij daarmeezijn bed instapt. Maargoed anders komt het morgenochtend wel en doen wemaar een schoon lakentje erop.

Lamb, nu dus nog echt plassen op de wc. Maar goed ze weetin principeal hoe het moet.

Mefke, succes, hopelijk gaat het goed vannacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115801711
Waar associeer jij het mee, Mef? Waarom krijg je er een rotgevoel bij?
pi_115802060
Wat Spring vraagt. Die woorden an sich zelfs uitgesproken op een raar toontje kan ik me zo weinig bij voorstellen dat het verbieden waar d is. Bovendien: met verbieden maak je het alleen maar interessanter om toch te zeggen, lijkt me.
pi_115802087
Misschien een belerend vingertje erbij??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_115802136
Vicky dat stom zeggen over zichzelf ofanderen hebben wij hier ook. En hij gebruikt het woord als hij of wij ietsvergeten zijn of verkeerd hebben gedaan.

Mefik kan er nietsraars bij vinden, maar misschienis het andersalsje het hem ziet zeggen met gebaren erbij.

Ons zoontje had, volgens mij vanopa, de uitspraak "ik hoorjeniet want ik hebeen banaan inmijn oor" opgepikt. Werkelijk waarik werd er gek van. Niet alleen dat hijnietluisterde, hij verdedigde het dus ook met zo'n uitspraak.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115802408
Ze heeft het nog 1 keer herhaald volgenss mij..

ik moet wel onwijs om dr lachen. Als ze iets doet wat ze leuk of stoer vindt zegt ze "Vet cool!!"
Vorige week zei ze: mama, weet je wat nog leuker is dan vet cool ?? cool vet!!
Mutsie.. O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_115803537
B heeft geen enkel ongelukje gehad op t kdv *O* *O* . Heel netjes naar de wc geweest. Ik ben zó trots op haar!

Tinu, ah gos, wat lief dat hij zo in slaap was gevallen.

Vicky O+
pi_115804605
spring, ik krijg er inderdaad een rotgevoel bij, al kan ik er maar niet de vinger op leggen waarom dan. Onderbuikgevoel ofzo. En ik dacht dat het aan mij lag, maar mijn man blijkt dat dus ook te hebben. Terwijl we het er niet over gehad hadden.
Hij zei het vanavond bijna weer, stopte en maakte er iets anders van om daarna heel triomfantelijk te melden: ik mag dat andere niet meer zeggen he..zie dan je gezicht maar eens in de plooi te houden.
Het klinkt ook heel dreigend, zo zet hij het ook in zeg maar. Terwijl andere dingen die hij overneemt van bijvoorbeeld tv, ergens toch kinderlijk klinken. We horen hier bijvoorbeeld hele stukken brandweerman sam terug, compleet uit z'n verband gerukt, dat wel.
pi_115811599
en hij kwam gewoon droog zijn bed uit *O* beetje jammer dat ie nu niet op de wc wil, hoeze eigen willetje.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:31:21 #104
259886 pessie
pi_115812202
Wow wat een zindelijke kinderen hebben jullie al zeg *O*

|Lamb, zo is Nathan ook. Onze kids zijn nog een stuk jonger, ze leren het nog wel.

Wat die uitspraken betreft, nog geen ervaring mee.

Even over eten, ik weet dat kinderen van 2 liefst zo weinig mogelijk eten, het wordt alleen zo langzamerhand wel heel weinig, hoe lang blijft dat goed gaan en krijgen ze op een gegeven moment wel weer zin in eten? En dan bedoel ik niet koek en snoep, daar bedelt ie de hele dag om. :')
pi_115813454
Rienk eet soms alleen brinta 's ochtends en 's avonds een beetje warm of alleen toetje. Verder wil hij niks. Snoep lust hij niet :)

Hij functioneert nog prima, dus het komt vanzelf wel :Y

En jompels voor de droge kinderen! *O* *O* *O*
pi_115813549
De kinderen van mijn zus aten als peuter ook (vrijwel) niets, en nu (5 en 7) eten ze alles, en in grote hoeveelheden. Ik denk wel dat het belangrijk is om niet mee te gaan in ze dan maar snoep en zo laten eten. In elk geval is het bij ons wel 'je eet wat we je aanbieden, of je eet niet, maar je krijgt niet iets anders als je dit niet wilt eten'. En ik ben ook wat meer aan het doen dat als ze gaat spelen, en niet terugkomt naar tafel, dat ik dan haar eten weghaal. Ze krijgt dan pas weer wat te eten op het volgende moment dat ik het tijd vind voor een tussendoortje oid.
pi_115814057
Rienk at alleen brinta, aardappels, groente en zacht vlees (geen karbo's maar wel gehakt, slavinken en zulks) en toetjes.

Maar sinds een paar weken blieft hij ook weer brood. Ditmaal dubbelgeklapt. Voorheen enkel in stukjes met een vorkje. En hij eet appels! :o

Pasta is hij niet zo gek op, hij eet dan met zn handen en eet alleen de slierten en gister hadden we Chicken Tonight en at hij zowaar flink wat happen. We dwingen hem niet, hij eet of hij eet niet en een toetje krijgt hij altijd.

Drinken doet hij wel goed en soms bij een hele slechte dag (of laat thuis) krijgt hij nog een pyjama papje.

En misschien een tip, 2 uur voor het eten niks meer aanbieden. Dan heeft hij misschien wel trek :Y
pi_115821431
Bleie, wat stoer!!!

Mefke, wat goed zeg, droog uit bed *O* gaaf!

Pessie, ze leven van de lucht en de liefde... ;). Zolang hij levendig enzo is, zou ik me er niet te druk om maken.

Wij hebben ook matige eters hier, ze krijgen wel altijd een toetje. Maar niet iets anders ipv warm eten bv.
pi_115833458
Gesprek tussen onze peuter en kleuter van de buren
Buurjongen: hallo
J.: hallo
Buurjongen: ik ben aan het eten
J.: ik ben met mijn papa de vuilnisbak naar buiten aan het zetten. O+

bleie *G*
gelukkig maar jouw voorbeeld en dat het echt goed komt met eten.

Wij hebben ook weleens tussendoortjes of joghurtje in de middag weggelaten, maar dat maakte eigenlijk geen groot verschil.

Pessie: als je je echt druk maakt, kun je hem om de zoveel tijd eens wegen. Maar als hij vrolijk is,, goed drinkt en goed plast, is er verder niets aan de hand denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115834503
Pessie je hebt helemaal gelijk ;) Stond alleen zo komisch gisteren een mega enthousiaste peuter die naar de wc rent om vervolgens op haar stoel te plassen ;)

Wat hier nog wel eens -niet helemaal pedagogisch verantwoord- werkt tijdens slechte eetdagen....
Soms zit ze even een zandkasteeltje oid te kijken tijdens het koken en krijgt ze een bakje tomaat en/of paprika toegeschoven.... dan eet ze het zo op terwijl als het door het eten heen zit ze dan weigert... Moeders gerust omdat er al wat groente in zit... en meestal pikt ze tijdens het eten zelf nog wel wat dingen eruit.. de pasta of de vegastukjes oid...
Daar val ik dus soms op terug na een paar dagen slecht eten of wanneer ik weet dat we iets eten wat ze niet goed eet..... Ze accepteert het ook prima wanneer ze het niet krijgt....
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:23:31 #111
259886 pessie
pi_115836519
Ik heb ontdekt dat hij wel krentenbollen en kaastosti's eet :') , het is al een paar dagen heel weinig dus wilde er vandaag wel even iets substantieels in stoppen, mede omdat we morgen naar de apenheul gaan en er dan ws genoeg te snoepen zal zijn.
Vanmiddag mocht ie een bakje ijs, had me een beetje uitgesloofd met lekkere stukjes fruit bij zn ijsje, hij begon te huilen en heeft alle stukjes fruit eerst uit het bakje gekiept :') en daarna het ijsje zeer tevreden opgegeten :') .
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:34:46 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_115836978
Dat vet cool is hier ook in :')

Met het mooie weer toch nog maar weer eens de onderbroekjes geprobeerd, maar Jochem voelt het echt echt echt nog niet aankomen, dus ook maar weer gestopt. Is op dit moment alleen maar frustrerend voor hem (en voor de persoon die de hele tijd met een dweil loopt).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_115837412
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Bovendien: met verbieden maak je het alleen maar interessanter om toch te zeggen, lijkt me.
Ivan zei een tijdje "godverdomme" en ik heb wel in dubio gezeten daarover. Verbieden of negeren? Uiteindelijk toch maar besloten om het te verbieden. Ik heb een keer uitgelegd dat het een scheldwoord was en dat ik niet wou dat hij het zei. Het werkte, want hij is ermee gestopt. Het werkte misschien iets te goed, want ik zei laatste "verdorie" waarop Ivan me toewierp: "Mama, ik wil niet dat je dat zegt, dat is een scheldwoord." :+

Ik begrijp je geloof ik wel, mefke. Net zoals het soms lastig is om aan een ander over te brengen waarom een bepaalde uitspraak grappig is zal het ook niet altijd eenvoudig zijn om uit te leggen waarom een opmerking naar overkomt. Je moet het zelf waarschijnlijk gewoon horen. Wordt met "spelletjes" zoiets als manipuleren bedoeld?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115838527
claudia, ja, dat bedoel ik! Althans, zo komt het over dan.het verbieden heeft wel gewerkt, ik heb het niet meer gehoord
Verbieden van scheldwoorden hebben wij ook gedaan en werkt over het algemeen prima. Tuurlijk, hij zegt het nog wel eens, maar dan zie je aan zijn gedrag dat ie prima weet dat het niet mag.

Vandaag was ie ook zonder luier naar het kdv. Dat leverde 1 poepincidentje op, maar dat had ik al voorspeld omdat ie vanochtend niet wilde. Tussen de middag had ie met slapen wel een luier omgehad. Prima, want zo na het eten poept ie ook en als ie dan niet effe rustig kan zitten, gebeurd dat natuurlijk in zijn slaap. En verder had ie de hele dag geroepen dat ie 'nu een grote jongen is'.

En eten is hier met pieken en dalen: extreem goed bij groeispurten en extreem weinig daartussenin. Met een voorkeur voor boterhammen en fruit boven warm eten (tenzij soep, soepmonster).
Ik merk wel dat hij bijna geen sap meer krijgt. Dat was erin geslopen, maar leverde smerige ontlasting en een jochie dat nog minder at op. De sap is vervangen door ranja (veel water, weinig smaak), water en melk en dat gaat beter.
En ach, hij zet eten soms echt in als machtsmiddel. Tja. Je moet wat als je twee bent en het niet altijd kan winnen van je ouders. ;)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:30:54 #115
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_115839543
Hier niks anders wat eten betreft.
Dacht ik met mijn oudste al veel te doen te hebben, Flip is een kleine satan. Ik kan niks doen zonder hem zijn gang te laten gaan, altijd spookt ie wat uit. Vanmiddag ff de huiskamer gestofzuigd; eerst had ie zelf een ladder gepakt en daar stond hij bovenop, toen zat ie haarlak op de jassen te spuiten en daarna dacht ik dat hij het begrepen had en dat ie in de zandbak zat... Mooi niet! Hij was in de badkamer zijn handen aan het wassen. Zijn gezicht, haar en nieuwe kleertjes waren overal wit. En hij had het ook in zijn mond. Hij zei zeep, maar had dus wat later pas bleek, een tube acrylverf leeggedrukt... En ook had hij effe de muur buiten geschilderd... Ben er druk mee geweest om alles schoon te krijgen en kon em wel achter het behang plakken!

Zegt ie ook nog toen ie eindelijk in bed lag want dat was ook drama 'ik heb goed geluisterd he, mama?'
:')
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:32:51 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_115839646
Oei Rocka, als dat goed luisteren is wil ik niet weten wat hij allemaal uit gaat halen als hij slecht luistert :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:36:18 #117
190853 RockabeIIa
pi_115839798
En iedereen maar roepen 'aaah wat een mooi kindje!'

Ik ben een faalouder :')
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:38:23 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_115839895
Sorry, Rocka. Ik moest er toch stiekem om lachen. Van dat jochie dat vol vertrouwen meldt dat het vandaag toch maar heel goed is gegaan.

In ieder geval een teken dat je heel netjes je geduld hebt bewaard. Dat noem ik geen falen :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:38:29 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_115839900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:36 schreef RockabeIIa het volgende:
En iedereen maar roepen 'aaah wat een mooi kindje!'

Ik ben een faalouder :')
Wat een onzin. Je hebt gewoon een ondernemend kind :) Je zult zien dat hij later poeslief wordt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:49:23 #120
190853 RockabeIIa
pi_115840393
Welk geduld? Hij heeft me zelden zo #!$#%!! gezien en vroeg ook net zo mooi 'ben je boos?' met zijn hoge stemmetje...
Maar ik betwijfel of het voor hem een leermoment was.
pi_115840465
hoboy, dikke vette *knufs*! rocka :*
pi_115840544
oh, en allemaal heel herkenbaar :Y :*
pi_115855612
Oeh,oi :X

Hier merk ik dat ik mijn peuter een stuk beter begrijp (en wederzijds) sinds we weten dat hij zo weinig hoort, het scheelt nogal wat frustratie :)
Hij heeft alleen wel door dat er iets speelt en is van slag, hangt halve dagen op mij te jammeren. Als ik weg ben is het ok :X
pi_115858637
Rocka :o Dat kan ik hier ook allemaal verwachten...sterker nog zoiets gebeurt hier ook... :{

Gisteren gesprek gehad met de orthopedagoog, een goed gesprek ook, ze gaan Roy op de Tjasker nog meer observeren en daarmee aan de slag.
Verder gaan we de foto pictogrammen verder uitbreiden en niet alleen toepassen in de woonkamer maar met alles wat we gaan doen.
Op zijn kamer, de badkamer,keuken,buiten worden fotopictogrammen opgehangen, om Roy nog meer structuur en veiligheid te geven en dat hij precies weet wat er komen gaat.

Qua zijn hele heftige driftbuien gaan we voorlopig afleiding zoeken in dit geval met bv mooi weer zodra hij thuis komt, gelijk door naar buiten en op zijn fiets een rondje fietsen.
Dit word dat telkens aangepast enzo.

pittig maar fijn gesprek, over 2 weken word het zorgplan besproken.
pi_115871957
Oeh Bar,dat wordt ook even wennen voor jullie met al die picto's!

Hier belde de orthopedagoog ook net :P
Ze gaan een plekje voor hem zoeken na de vakantie op een PSZ voor kinderen met communicatieproblemen, eerst voor verlengde observatie, maar misschien voor vast.

En dat hij inderdaad wel erg weinig hoort momenteel. Plus advies voor logopedie.
pi_115880443
Rocka, ik zou ook moeilijk geduld hebben kunnen bewaren.

Free fijn dat hij op deze speciale psz terecht kan. En ook dat het scheelt dat jullie weten waar je aan toe bent.

Bar, wat staat er dan zoal op de pictogrammen? Fijn dat er een plan van aanpak is voor wat betreft zijn gedrag. En fijn van het goede gesprek.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:24:33 #128
259886 pessie
pi_115881795
Oh Rocka, das echt heel vervelend. En ik vind mijn kleine ventje soms al vermoeiend :') . Sommige dingen zijn wel herkenbaar.

Bar, voor jullie dus ook een aanpassing. Ik hoop dat het werken met pictogrammen in andere contexten ook goed werkt.

Free, ook nieuws dus. Fijn dat ze een plek gaan zoeken op die psz. Logopedie na de operatie lijkt me inderdaad zinvol.

Spring :* denk dat je dat wel even nodig hebt.

Hier een heerlijk dagje naar de Apenheul geweest. Nathan heeft zich uitstekend vermaakt en klom o.a. zo omhoog trappen op naar de glijbaan om er heerlijk weer af te suizen! En vanavond uit eten geweest, meneer heeft een pannenkoek gehad, de serveerster was onder de indruk hoeveel hij ervan had gegeten :') iets met eten met een p :')
pi_115881877
Fijn dat het zo'n goed gesprek is geweest Bar.. Hopelijk gaan de picto's goed voor jullie en Roy werken!

Freecell Benieuwd hoe hij het daar zal gaan doen! Heb zelf jaren in het speciaal onderwijs voor kinderen met communicatieproblemen gewerkt...

Pfoei Spring.. dat zijn er een hoop!

Mijnes had een niet-te-genieten-dag..... :{
We'll have love aplenty
You and Me
pi_115883282
Ik heb wel een probleempje waar het vieze/nare woorden betreft. En dat probleempje daar ben ik mee getrouwd :')

Isabeau is als een spons. Die onthoudt alles. B. kan nogal grofgebekt zijn en vergeet daarbij met enige regelmaat dat Isabeau hem hoort. Ik heb haar inmiddels kut, kutkat, Gvd, kutje bef en fuck horen zeggen. B. probeert er om te denken, maar "KUT! Oh nee, dat zou ik niet meer zeggen" werkt niet echt :')
pi_115884350
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:55 schreef Tinuviel het volgende:

Bar, wat staat er dan zoal op de pictogrammen? Fijn dat er een plan van aanpak is voor wat betreft zijn gedrag. En fijn van het goede gesprek.
Het zijn foto's van de dagelijkse dingen, dus zijn bord, zijn bestek,zijn drinkbeker, we hebben foto's van zijn jas, zijn broek en een shirt, verder hebben we foto's van zijn bed, de tandenborstel, van fruit hebben we foto's gemaakt. zijn speelgoed staat op foto.
Nu komen er dus foto's bij van een handdoek, zijn luier, de televisie, enzo
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:46:54 #132
190853 RockabeIIa
pi_115886394
Hier was het ook weer een topdag :') :D hij verzint nieuwe narigheid terwijl hij al iets aan het uithalen is.
Mijn moeder zegt dat een tik voor de billen of een time out op de trap niet werkt bij hem (is ook, soms kijkt ie me lachend aan en zegt 'leuk'), hij moet er overheen groeien...
*zucht*
Nog 13 maanden en 2 weken en dan mag ie naar school! *O*
pi_115895275
Rocka :D
Ik ben wel bang dat hij dingen uit zit te spoken als hij bijv. even alleen beneden is en ik hoor hm niet meer. Als ik dan roep wat hij aan het doen is en hij zegt 'niets mama' dan vertrouw ik hem nog minder. Tot nu toe bleek hij toch nog steeds braaf geweest te zijn :P

Bar, wat goed van die picto's. Hopelijk helpt het hem en jullie nog meer.
pi_115902292
Rocka :D

Een tik voor de billen werkt volgens mij sowieso alleen om de irritatie van de ouder te kanaliseren :D
Het kind vindt het of niet boeiend, of wordt boos en verdrietig.
In het eerste geval is negatieve aandacht ook aandacht en gaat het gedrag door. In het tweede geval voelt het kind zich ongelukkig en daar worden ze alleen maar onhandelbaarder van :P
pi_115906151
Rocka Succes !
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:47:54 #136
190853 RockabeIIa
pi_115913076
Mijn kind is verder hartstikke gelukkig :D
Hij doet alleen graag wat ie zelf wil en hij wil (dat kon ik met een maand of 4 al duidelijk merken) veel meer dan ie eigenlijk kan.
pi_115918676
Ik denk dat ik een avond/nacht from hell tegemoet ga. Thomas is nogal een papa's kindje en vanavond komt P. niet naar huis. Hij moet dus gaan slapen zonder een kusje en een knuffel en nog een kusje van P.
Deze middag ging het al niet denderend, dus dat belooft voor vanavond :{
pi_115918985
Leonieke, dat klinkt heel bekend. Hier is het ook vaak:" Dat moet papa doen" en als die er dan niet is, hoor ik "papa ik ga je zo missen/ heb je zo gemist".
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115919060
Hier moet papa altijd net één kusje meer geven. En hij krijgt ook de knuffels. Alsof ze op zijn na 1 knuffel ofzo :{w
Ah, het zal wel eens anders zijn. Maar voor vanavond wordt het alleszins niet zo fijn :N En hij heeft ook geen tijd om even te bellen omdat het diner direct aansluit aan de laatste vergadering. Beetje k*t
pi_115919632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Mijn kind is verder hartstikke gelukkig :D
Hij doet alleen graag wat ie zelf wil en hij wil (dat kon ik met een maand of 4 al duidelijk merken) veel meer dan ie eigenlijk kan.
Vertel mij wat, ik heb er ook 1 van dat soort, en die kan me nog niet horen ook _O-

Alleen een tik voor de billen helpt dus niet :+
pi_115923754
Leonieke, als de andere ouder er helemaal niet is, accepteren kinderen dat vaak beter, dan als die er wel is, maar je zegt dat "mama het even gaat doen". Was het naar bed brengen zo erg?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115924460
Vanmiddag was het echt drama (heb er hem ook weer moeten uithalen omdat hij helemaal over z'n toeren was), maar deze avond ging het een pak vlotter *O* Ik ben wel 10x moeten terugkeren om kusjes en knuffels te geven (zo voelt dat dus O+ ;) ), alle beren die hij kon zien, moesten bij hem in bed liggen (normaal gezien zijn een tweetal beren genoeg) en hij vroeg wel nog of ik hem straks ging komen halen om in het grote bed te slapen :') Hij weet dat we elke avond nog eens gaan kijken als hij ligt te slapen (wordt hij ook meestal wakker van en dan drinkt hij nog een beetje, tijdens de warme avonden konden we het zweet dan een beetje afdrogen). Ik heb zo een voorgevoel dat ik misschien toch niet alleen ga slapen vannacht :')
pi_115926981
Staan we vanmorgen voor de brug te wachten, zegt L bloedserieus vanuit dr kinderstoel: "Godverdomme. Dat is een grote boot."

Ik verslikte me in mn eigen speeksel (van mn ingehouden geproest). Nou zeggen wij best wel eens 'kut', maar gvd nauwelijks, geloof ik. Zal ze wel van N's vader hebben, da's een echte Hagenees.
Heb het maar gewoon genegeerd.

Net sloeg ze zomaar dr armen om mn benen en fluisterde: "Ik hou van jou, mama." O+
pi_115927171
Sterkte vannacht, Leo!

L heeft de afgelopen twee nachten ineens in dr bed geplast. Was nog nooit gebeurd. En dat terwijl ze vanaf nacht één zonder luier droog is gebleven. Ik heb r zelfs nog nooit voordat wij naar bed gingen nog ff op het potje gezet. Mss zo toch maar ff doen.
pi_115927587
Leonieke hopelijk slaapt hij lekker door... of tja ;) Misschien ook wel gezellig zo samen O+

Ohh Spring das ook wat!
Hier nog geen scheldwoorden voorbij horen komen...
Maar hoewel ik zelf en aardig scheldwoordje spreek... heb ik zelf het idee dat ik het bij O. niet doe... Beetje 2de natuur om dan niet te schelden bij kinderen door mijn werk? (onderwijs)

En ohh wat lief!!!
O. doet dat ook steeds vaker....ze is al een enorme knuffel, en nu komt ze dan op mij afrennen slaat haar armen om mijn benen en geeft een kus.. Meestal op mijn billen O+
Vandaag was ze behoorlijk moe van t kdv... Terwijl M. stond te koken hebben we samen tv zitten kijken... Komt ze tegen mij aan liggen.. Ow wat is dat heerlijk
We'll have love aplenty
You and Me
pi_115928242
We slapen redelijk vaak met z'n drieën in het grote bed ;) Vind ik heerlijk O+ , zeker als er een periode is waarin we elkaar naar mijn zin te weinig zien. Thomas past zich gelukkig (momenteel nog) heel vlot aan. Hij slaapt de nacht erop weer probleemloos in zijn eigen bed anders zouden we dat natuurlijk niet doen ;) denk ik O-)

En of dat opvoedkundig verantwoord is? Ik denk het niet nee :D Maar het voelt zo goed aan :Y (mijn zus en mijn ma verklaren ons bv. gek als ze horen dat we dat doen)
pi_115928604
;) Ik ben wel jaloers Leonieke...
Hier slaapt er eentje perfect in haar bedje en bij ons echt niet...
Heeeeeeeeeeel af en toe dat ze bij een heel vroege ochtend onder de bedreiging van "Of je komt bij ons slapen of je blijft in je bed ;)" nog wel even een half uurtje zuchtend wil draaien en snoozen tussen ons in...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_115928800
We merken dat Thomas heel veel beweegt 's nachts, maar dat doet hij ook in zijn eigen bed (als je ziet hoe we er hem in leggen en hoe we er hem 's ochtends uithalen). Maar tussen ons leggen we hem neer en valt hij als het ware direct in slaap (wij slapen minder goed, hoor, door z'n gewriemel, maar dat kan mij dan eigenlijk niet veel schelen :) soms steek ik het licht in de gang aan en lig ik gewoon naar hem te kijken terwijl hij tussen ons ligt te slapen :@ )
pi_115928862
Hè stil nou ;) Ik was al jaloers
We'll have love aplenty
You and Me
pi_115928950
:D Maar ik ben ook zo vaak jaloers als ik jullie verhalen lees ;)

Het tussen ons slapen is trouwens begonnen toen hij ziek was. Als hij ziek is, kan hij onmogelijk in zijn eigen bed slapen. Geen idee hoe het komt, maar dan is het echt DRAMA. En het is ook zo zielig als je hem alleen maar bij je kunt nemen als hij ziek is, hé ;)

En nu stop ik er echt over :P
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:39:40 #151
259886 pessie
pi_115941267
Oh Leo wat heerlijk. Nathan lukt het helaas niet meer bij ons te slapen, die gaat spelen. Hij heeft tot ongeveer anderhalf wel veel bij ons geslapen.
pi_115941574
Hier slaapt L echt alleen in zijn eigen bed (is sowieso een fantastische slaper trouwens, als die 's nachts roept of huilt is er echt iets aan de hand.... Geen idee meer wanneer de laatste keer was!)

En F-je... Tja, die slaapt ook alleen in zijn eigen bed, maar daar lig ik dan nog wel regelmatig een uurtje naast _O-
Sowieso als ik hem er 's avonds in leg. Hij kruipt er in, ik kruip er naast en ik zing 5 a 10 minuten en meestal slaapt hij dan met zijn handje tegen me aan om te voelen dat ik zing O+
Als ik er niet ben, gaat hij ook zonder zingen slapen trouwens :)

Ik vind dat heerlijk. Met de oudste ben ik net zolang bezig met zingen,voorlezen, samen dag doorspreken en bidden. En dat is allemaal veel te verbaal voor mijn mini :)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:38:29 #153
190853 RockabeIIa
pi_115942161
Hmmm, flip kruipt elke nacht bij mij in bed. Ik zie het niet als een probleem, hij zal het wel nodig hebben en gaat vanzelf over...ooit... Als ie een vriendinnetje heeft of zo...
pi_115943912
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Hmmm, flip kruipt elke nacht bij mij in bed. Ik zie het niet als een probleem, hij zal het wel nodig hebben en gaat vanzelf over...ooit... Als ie een vriendinnetje heeft of zo...
Dat zeg ik dus ook, als hij 18 is zal hij wel niet meer tussen ons willen liggen zeker? ;)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:23:53 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115944948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:54 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb wel een probleempje waar het vieze/nare woorden betreft. En dat probleempje daar ben ik mee getrouwd :')

Isabeau is als een spons. Die onthoudt alles. B. kan nogal grofgebekt zijn en vergeet daarbij met enige regelmaat dat Isabeau hem hoort. Ik heb haar inmiddels kut, kutkat, Gvd, kutje bef en fuck horen zeggen. B. probeert er om te denken, maar "KUT! Oh nee, dat zou ik niet meer zeggen" werkt niet echt :')
Ik vrees de dag dat Harry echt echt praat en hij de hele dag roept: kut! Tering zeg! Fuck zooi! en zulk soort taal, met dank aan mijn man :X
Oja en dan nog de Kirchroadsje scheldwoorden als lek-mich-um-aarsj/tesj of hiemeleherrejodsacrementnognmal (met dank aan opa)
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:25:26 #156
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_115944997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:05 schreef leonieke het volgende:
Hier moet papa altijd net één kusje meer geven. En hij krijgt ook de knuffels. Alsof ze op zijn na 1 knuffel ofzo :{w
Ah, het zal wel eens anders zijn. Maar voor vanavond wordt het alleszins niet zo fijn :N En hij heeft ook geen tijd om even te bellen omdat het diner direct aansluit aan de laatste vergadering. Beetje k*t
Mijn man ging dan altijd even 'naar de wc' O+
Hoe is het vannacht gegaan?
pi_115985952
Ik kom even binnen met een vraag. Tyler is de godganse tijd aan het janken, krijsen, gillen en schreeuwen keihard om werkelijk alles. Meestal is er totaal niks aan de hand.
Er is weinig tot niks wat helpt. Straffen, negeren, het speelgoed afpakken. Hoe zouden jullie het oplossen? Ik ben er behoorlijk flauw van ondertussen, het gaat gerust een half uur door. Ik krijg er ook hoofdpijn van, van dat gegil.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:10:05 #158
259886 pessie
pi_115986384
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kom even binnen met een vraag. Tyler is de godganse tijd aan het janken, krijsen, gillen en schreeuwen keihard om werkelijk alles. Meestal is er totaal niks aan de hand.
Er is weinig tot niks wat helpt. Straffen, negeren, het speelgoed afpakken. Hoe zouden jullie het oplossen? Ik ben er behoorlijk flauw van ondertussen, het gaat gerust een half uur door. Ik krijg er ook hoofdpijn van, van dat gegil.
Ingrid, misschien helpt het als ik zeg dat het een fase is?
Verder, ik ben wel van het structureel negeren. Als er echt iets aan de hand is is dat altijd wel aan Nathan te merken. Als hij een echte driftbui heeft benoem ik dat hij verdrietig/boos/wat dan ook is en dan ga ik iets anders doen. Als ik met hem mee ga in zn bui wordt het alleen maar erger.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:21:05 #159
258612 nytar
boys boys boys
pi_115986650
wat ik thuis en op mn werk doe (kdv) is de peuter even apart zetten (Hoeft niet op de gang, maar even in de keuken of tegen een deur aan) en zeggen dat als hij weer gezellig kan doen en klaar is met huilen, dat hij dan weer kan komen spelen, eten of whatever. Soms moet het even uit hun systeem :)
pi_115986802
Het is echt de hele dag door. Zo vermoeiend! (en Kim gilt ook vaak lekker mee)
Ik ga de gezinshulp ook nog wel om advies vragen.
pi_115987024
De driftbuien bij Thomas vallen hier nog redelijk mee. Ze komen wel voor, maar hij is er gelukkig meestal rap uit. Soms helpt het effectief om hem even apart te zetten, op andere momenten laat ik hem gewoon doen. Het moet er op de één of andere manier uit, hé. Hij kan het ook allemaal nog niet zo overdenken zoals ons, dus dat begrijp ik wel. Al heb ik het er ook wel vaak moeilijk mee, toch zeker als het gebeurt waar er andere mensen bij zijn.

Woensdag zijn we voor de laatste keer op controle geweest. Hij wordt op 5 september 2,5 jaar en weegt 12kg en is 90cm groot (klein ;) ). So far, so good :Y

En toen kwam opeens de opmerking van de verpleegkundige dat hij toch wel héél veel aandacht opeist, maar dat hij wel nieuwsgierig is. Ik kan het hier niet goed formuleren omdat het eerder de toon was waarop het gezegd werd, maar welk kind eist nu niet veel aandacht op? En ja, hij vraagt effectief 100x op een dag "Waarom?" of "Wat ben je aan het doen?", en ja, dat komt soms mijn oren uit, maar zo slecht is dat toch niet? En als we aan het babbelen zijn, moeten we hem vaak het zwijgen opleggen ("Thomas, nu moet je even stil zijn want papa is iets aan het vertellen."). Maar dat is toch bij veel kinderen zo? Ik weet dat zijn mond niet stilstaat en dat dat soms wel eens frustrerend kan zijn, maar het is niet dat hij de aandacht (toch zeker woensdag niet) negatief opeist. Hij kan dat hier thuis wel, hoor, opzettelijk iets omver gooien bv als hij vindt dat hij te weinig aandacht krijgt.
Soit, ik vond het een beetje een vreemde opmerking...

En de volgende controle gebeurt al op school, dus, dat was het dan wat controles betreft voor ons :o
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:27:57 #162
259886 pessie
pi_116003019
Wow Leo, je hoeft dus niet meer met hem heen? Inderdaad een vreemde opmerking, peuters vragen veel aandacht, dat is nou eenmaal zo. Hij is wel lekker op tijd met zn waarom vragen, maar hij was altijd al zeer talig toch?
pi_116005001
fokwet hè?
Madam heeft ineens besloten dat ze juist wel bij ons wil liggen... Vanmorgen werd ze om kwart voor 6 wakker omdat ze haar knuffeltje kwijt was... Deed alle mogelijke moeite (gilkrijshuilzwaan) om tussen ons in te mogen slapen om vervolgens niet te kunnen slapen en wij dus ook niet :')

Gisteren hetzelfde verhaal maar toen was het half 7... iets beter maar nog steeds :O
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116005212
Leonieke, het ene kind vraagt natuurlijk wel meer aandacht dan het andere kind, maar kan me voorstellen dat de manier waarop ze het zei niet leuk over kwam. Hij wil vast een heleboel en op die leeftijd zullen ze nog moeten leren dat ze af en toe ook even de aandacht niet kunnen krijgen. Lijkt me dus heel normaal van de kwebbelende Thomas :)
Gaat hij nu al bijna naar school?

Ingrid, jullie hebben een drukke periode achter de rug toch? De kinderen zullen ook wel moeten wennen aan de veranderingen? Kan me voorstellen dat zulk gedrag ook daarmee te maken had.
Toen Kyllian 4 jaar werd en naar school ging was hij de eerste week echt enorm driftig en had flinke buien. Dat kende ik absoluut niet van hem. Zal toen ook door alle indrukken op school geweest zijn.
Tyler heeft de afgelopen weken (maanden) misschien ook veel prikkels gehad?

Ik ben aan het genieten van mijn peuter. Broer is uit logeren. Jammer dat ze morgen veel regen voorspellen, had me erg leuk geleken om er eens alleen met Dyon op uit te gaan (en niet winkelen ofzo, maar iets wat voor hem nog leuker is ;)).
pi_116005417
En iets binnen?? lekker zwemmen ofzo?

Meimel had je O. nog gespot dinsdag?
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116005478
Oeps dat is wel erg vroeg Lamb!!
Dyon komt ook vaak 's nachts of 's ochtends bij ons liggen. Ik merk het niet eens altijd, hij valt bij ons gelukkig wel weer in slaap. Hij wil erg graag bij ons slapen, vraagt het ook regelmatig als hij gaat slapen. We doen het echter niet aangezien we er dan niet meer vanaf komen denk ik. Alleen dus als hij 's nachts of 's ochtends wakker wordt en bij ons komt liggen. We zijn dan zelf eigenlijk ook te moet om hem terug te leggen en ik vind het ook wel gezellig ;)
pi_116005528
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:15 schreef Lamb29 het volgende:
Meimel had je O. nog gespot dinsdag?
Nee ik ben er dinsdag niet geweest, maar Dyon wel dus die zal haar wel gezien hebben ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:15 schreef Lamb29 het volgende:
En iets binnen?? lekker zwemmen ofzo?
Ja aan zwemmen dacht ik ook, maar papa houdt daar niet zo van en ik denk dat Dyon dat juist wel erg leuk zou vinden met zijn broer samen. Zat meer aan Apenheul, Drievliet of iets dergelijks te denken. Iig niet zoiets als Ballorig.
pi_116007459
Ingrid en hem vertellen dat hij gewoon mag zeggen als hij boos is, maar dat je niet wil dat hij zo gilt? Hoe ik ermee omga hangt ook gewoon van de situatie en van mijn humeur af.

Leonieke, wat jij omschrijft hebben wij met onze peuter van 3,5 juist ook heel vaak. Lijkt mij dus echt niet raar. En als wij zeggen, dat hij stil moet zijn omdat papa met mama aan het praten is, begint leuk en keihard tegen mama te praten :P

Meimeltje, ja balen is dat, he. Ik had juist ook iets heel leuks gevonden waar ik graag naartoe wou gaan ij ons in de buurt, iets van kinderboerderij, trampolines, fruitplukken etc, maar bij slecht weer helaas geen optie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116014872
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:27 schreef pessie het volgende:
Wow Leo, je hoeft dus niet meer met hem heen? Inderdaad een vreemde opmerking, peuters vragen veel aandacht, dat is nou eenmaal zo. Hij is wel lekker op tijd met zn waarom vragen, maar hij was altijd al zeer talig toch?
5 november is zijn eerste schooldag (:o misschien moeten we hem toch eens gaan inschrijven :') ;) )

Ik moet eerlijk zijn dat ik niet kan vergelijken met andere kinderen uit mijn omgeving wat het tijdstip van waarom-vragen betreft. Maar ik kan nu ook al niet meer zeggen wanneer hij ermee begonnen is. Voor mijn gevoel is het al een eeuwigheid ;)

Hij kon effectief vrij vlug babbelen, maar dan zijn er andere dingen waar hij vrij laat mee was (bv in vergelijking met kinderen hier). Ik denk dat het allemaal wat afhangt van hetgeen waar je meer aandacht aan besteedt. Knutselen doen we helemaal niet vaak, dus hij trekt alleen nog maar strepen op een blad papier, terwijl het nichtje van Thomas al een eeuwigheid echt kleurt en ze is net drie geworden. Je hoort haar anderzijds heel weinig spreken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:11 schreef Meimeltje het volgende:
Leonieke, het ene kind vraagt natuurlijk wel meer aandacht dan het andere kind, maar kan me voorstellen dat de manier waarop ze het zei niet leuk over kwam. Hij wil vast een heleboel en op die leeftijd zullen ze nog moeten leren dat ze af en toe ook even de aandacht niet kunnen krijgen. Lijkt me dus heel normaal van de kwebbelende Thomas :)
Gaat hij nu al bijna naar school?
Mja, hij vraagt effectief wel meer aandacht dan zijn nichtjes, maar dat zijn 2 meisjes die een uur met iets kunnen spelen zonder iets te zeggen. Thomas kan zijn nog niet goed alleen bezig houden (understatement ;) ), dus ja, zo vraagt hij wellicht meer aandacht dan andere kinderen. Maar geen idee hoe we hem alleen aan het spelen kunnen krijgen. Het is waarschijnlijk ook onze fout, hoor. Hij gaat 4 dagen naar de onthaalmoeder, dus die ene dag dat we (of ik) ermee thuis zijn, houden we ons effectief veel met hem bezig.

Bij de onthaalmoeder zijn ze natuurlijk ook maar met 3 of 4 kinderen, dus ook daar gaat er veel aandacht naar de kinderen (vond ik een erg pluspunt).

Het zal wel veranderen eens hij naar school gaat zeker? ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:58 schreef Tinuviel het volgende:
Leonieke, wat jij omschrijft hebben wij met onze peuter van 3,5 juist ook heel vaak. Lijkt mij dus echt niet raar. En als wij zeggen, dat hij stil moet zijn omdat papa met mama aan het praten is, begint leuk en keihard tegen mama te praten :P
Ja, ik wou ook niet beweren dat zeggen dat hij even stil moet zijn omdat wij aan het babbelen zijn altijd erg succesvol is ;) Maar ik vind het wel belangrijk dat hij het leert. Binnen een paar maand moet hij ook naar de juf luisteren als zij iets vertelt of moet hij de juf met rust laten als ze bezig is met een ander kindje. Dat belooft :D
pi_116014933
Leonieke, ik wou ook niet aangeven, dat je moet negeren dat hij door jullie heen praat. Dat doen wij ook niet. En ik heb zelfs het gevoel dat het verbeterd doordat wij hem verbeteren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116014948
Oh nee, zo had ik het niet geïnterpreteerd, helemaal niet zelfs :N Maar echte verbetering zien wij nu nog niet (ook nog niet zo lang geleden mee begonnen). Maar wel herkenbaar dat hij dan gewoon tegen de ander begint te praten :D Het is ook zo moeilijk om een gulden middenweg te vinden in hoeveel hij kan/mag praten, vind ik.
pi_116014968
:D Gewoon tegen de ander gaan praten _O-

Gillen is hier ook wel een issue. Ik kan er niet tegen. F-je heeft inmiddels door dat ik dat liever niet heb,maar soms gilt hij nog even. Hij kan zo lekker zichzelf horen dan ;)
En L gilt bewust als F-je hem in de weg zit. Zo hoog dat F-je er last van heeft en in een hoekje gaat staan huilen met zijn handen op zijn oren.
Mag niet (goh) maar het is wel effectief en voor de rest kan L. eigenlijk niet duidelijk krijgen aan F dattie lastig is soms...
pi_116015002
Het feit dat Thomas soms tegen mij zegt als ik voor iets roep "Niet roepen, mama! }:| " zegt wel genoeg wat het roepen hier betreft en hoe we er tegenover staan ;)

Maar het lijkt me zo moeilijk Freecell als je elkaar niet kan begrijpen omwille van gehoorproblemen. Ik hoop echt dat er vlug een oplossing gevonden wordt.
pi_116015025
25 September :P
En ik zie tegen de week erna eigenlijk meer op ;)
Het is 1 bolletje gevoel dat kereltje. En hoort al 2jaar eigenlijk niet....
En dan in 1klap weer gewoon horen :X
pi_116015037
Begrijpt L. de situatie eigenlijk? Ik bedoel: kan je hem uitleggen dat de week erna een moeilijke week kan zijn net omdat F-je dan goed zal horen? (en dat hij daarom bv niet meer zal moeten gillen ;) ).

Ik heb het voor een deel gemist, hoor, maar bleek er tijdens de gehoortest bij de geboorte dan niets over de problemen? Of is het iets dat "gegroeid" is door ontstekingen?
pi_116015083
Zijn gehoor is in principe intact :) Alleen zijn trommelvlies kan door de druk niet bewegen.
En dat is voor zijn eerste jaar ontstaan, maar nog niet direct bij de geboorte wrs :)

L snapt inmiddels wel dat het F-je pijn doet als hij gilt, maarja,het is zo lekker effectief ;)
Het is nog wat vroeg om hem de operatie uit te leggen, dat komt nog wel :Y
Gaat hij wel snappen trouwens :Y
pi_116015107
Wel handig dat hij het zal begrijpen. Dat zal het wel iets vereenvoudigen, vermoed ik.

De uitbreiding van zijn woordenschat zal dan waarschijnlijk ook gigantisch vlug gaan. Of is dat niet zo?
pi_116015119
Kan, weten we niet :)
Ligt eraan hoe zijn taalbegrip is. Met een beetje pech moet hij eerst nog leren wat die gekke mensen toch allemaal zeggen ;)
pi_116015134
Binnenkort denken jullie hopelijk, net zoals wij soms: "waarom kan F-je niet gewoon eventjes stil zijn?" O+
Ik wens het jullie zeker toe :*
  zondag 26 augustus 2012 @ 09:23:08 #180
259886 pessie
pi_116015140
Free, voordeel is wel dat L dan hele dagen naar school gaat en het nog sowieso een maand duurt voordat jullie baby komt, heb je echt even rustig de tijd om samen met hem in een coconnetje te gaan zitten. Verder zal hij wel een paar weken volledig moe zijn van alle geluiden, maar dat komt allemaal wel.

Leo, kids die 1 uur aaneengesloten kunnen spelen zonder anderen zijn wmb een zeldzaamheid. Nathan kan heel goed zelf spelen, gedurende 5 a 10 minuten en dan wil hij samen een boekje lezen, moet ik een vliegtuig tekenen oid en dan weer 5 minuten zelf.
pi_116022370
Kijk onze peuter lol hebben in de wipper:

pi_116024157
Free, nog een maandje wachten dan. Ik hoop en duim voor jullie dat er een wereld open gaat voor hem en jullie. Maar zal wel (moeilijk) wennen zijn zo ineens.

Ik hoor ineens mijn man boven roepen dat mijn zoon met de scherpe schaar ergens vanaf moest blijven, kreeg erg de kriebels. Gelijk de trap op gerend. Gelukkig niets gebeurd, maar voortaan echt gelijk opruimen dat soort dingen en goed ook, want meneer weet met stoelen op behoorlijk hoge plekken te komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:11:31 #183
190853 RockabeIIa
pi_116025028
Free, does foto's! Kids, buik, alles!
pi_116036089
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Offtopic hier O-)

Maar kids:

En buikfoto heb ik niet paraat ;)
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:15:13 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116036932
Tinuviel/iamredleader, aah wij hebben niet de enige peuter die nog graag in de wipstoel ligt. Van de week had ik even 'ruzie' met hem. Ik wilde de baby erin leggen en toen wilde hij er ook in. Ik heb heel wat moeite moeten doen om hem eruit te krijgen en te houden :X

free, niks offtopic. Je peuter staat er toch op? ;)

quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:11 schreef RockabeIIa het volgende:
En die van jou dan O-)
nou ja, die buik hoeft dan weer niet per se ;)

Ooh en hier opeens een babbelbox. Niet meer normaal hoeveel woorden er per dag bijkomen. Zo erg dat wij soms moeten wennen aan dat hij praat en dat hij dus ook nu echt echt dingen wil vertellen en bevestiging wil dat je hem begrepen hebt O+
pi_116037157
Asy leuk zo'n babbelbox toch? verheug je er maar op dat je met de toestemming van je peuter ook eens mag praten :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:30:21 #187
259886 pessie
pi_116037705
Oeh leuk Asy dat Harrry zo aan het kletsen is!

Nathan lag net in bed toen hij helemaal overstuur werd en we hem er maar even uit hebben gehaald. Geen idee wat dat was. Hij zit nu rustig met papa op de bank. Gewoon eng om je kind zo te zien als je totaal geen idee hebt waar het door komt.
pi_116037863
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:20 schreef Tinuviel het volgende:
Asy leuk zo'n babbelbox toch? verheug je er maar op dat je met de toestemming van je peuter ook eens mag praten :P
En wanneer komt die toestemming precies? :D
pi_116038071
Ik vrees trouwens dat we een moeilijke avond tegemoet gaan. Er zit hier ergens in de buurt al voor de 2e avond op rij een hond non-stop (maar echt non-stop) te blaffen. Ik word er zelf gek van (en het is te warm in huis om alle ramen dicht te doen), maar dat is nog het minste. Thomas kan er nu ook niet meer van slapen dus hij zit nu weer tussen ons in de zetel. En aangezien die hond gisteren tot heel laat heeft zitten blaffen, vrees ik dat hij zal wakker blijven tot hij van pure vermoeidheid omver valt.

Maar er zijn diertjes op tv, dus zit Thomas nu te mekkeren als een schaap, te loeien als een koe, ... Amusement verzekerd :D
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:36:31 #190
259886 pessie
pi_116038081
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:32 schreef leonieke het volgende:

[..]

En wanneer komt die toestemming precies? :D
Nou, aangezien Thomas echt heel talig is, vrees ik dat je moet wachten tot ie het huis uit gaat :') .
pi_116038125
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:36 schreef pessie het volgende:

[..]

Nou, aangezien Thomas echt heel talig is, vrees ik dat je moet wachten tot ie het huis uit gaat :') .
Ik wist het gewoon dat we dat internaat moesten overwegen ;)
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:39:17 #192
259886 pessie
pi_116038276
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:37 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik wist het gewoon dat we dat internaat moesten overwegen ;)
Mag dat in België vanaf 12 of 15? :P
pi_116038451
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:39 schreef pessie het volgende:

[..]

Mag dat in België vanaf 12 of 15? :P
Voor internaat maakt de afstand niet zoveel uit, misschien hebben ze dat wel voor kleuterklassen. Er moet er maar één bestaan in België ;)
Maar als hij bakker/slager/kok/sommelier/... wil worden, zal hij vanaf zijn 12 jaar op internaat moeten gaan :+

Maar ontopic: we hebben de school voor Thomas gekozen. Hij moet nog ingeschreven worden, maar we hebben met de ma van P. gepraat en alle afspraken zijn zo goed als gemaakt. Binnenkort maar eens een afspraak maken. En hij zal het eerste jaar bij het dochtertje van mijn schoonbroer en het dochtertje van de nicht van P. in de klas zitten (al zijn die wel een jaar ouder). Helemaal vreemd zal het dus niet zijn.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:46:49 #194
259886 pessie
pi_116038672
Ik bedoelde ook leeftijd, en jammie, een belgische bakker :9 , ik wil em wel als schoonzoon ;)
Fijn dat de afspraken gemaakt zijn! Ook dat hij straks niet helemaal alleen heen hoeft.
pi_116038776
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:46 schreef pessie het volgende:
Ik bedoelde ook leeftijd, en jammie, een belgische bakker :9 , ik wil em wel als schoonzoon ;)
Fijn dat de afspraken gemaakt zijn! Ook dat hij straks niet helemaal alleen heen hoeft.
Oh met die 12 of 15 bedoelde ik geen km's hoor. Ik bedoelde eerder dat hij misschien al mag vanaf 2,5 jaar en dat afstand niet uitmaakt. Dus dat er maar één internaat moet zijn in België ;)

En stel je maar voor dat we hier elke week lekkere koeken en taarten zouden hebben :9 Een slanke lijn heb ik nu toch al niet meer, dus daar moet ik het niet voor laten :')

Ik weet niet of de aanwezigheid van de nichtjes veel zal helpen in de klas, maar het is toch wel meegenomen dat ze 's ochtends op de speelplaats kunnen samen zijn. Hopelijk zal dat minder traantjes opleveren (ik heb zelf een volledig schooljaar geweend, ik mag er niet aan denken dat het bij Thomas ook zo zou gaan :{ ). We zijn een paar maand eens naar die school geweest, toevallig rond de speeltijd en hij was al helemaal op sleeptouw genomen door zijn nichtjes en was al niet meer van de glijbaan weg te slaan. Nu maar hopen dat het ook goed gaat als we er niet meer bij staan.
pi_116039065
En dan zegt P. net tegen Thomas: "moet je nog iets hebben van de keuken?" (hij zat om water te vragen)
Antwoord van Thomas: "ja, koekjes, uit de grote kast in de keuken"

Hoe komt het toch dat kinderen overal direct weten waar de koekjes verstopt zitten? :D _O-

Ik ga hier maar eens afsluiten. Morgen weer werkendag :W
pi_116043708
Leonieke, wij krijgen wel af en toe de toestemming van onze peuter om heel kort wat te vertellen, als het maar niet te lang duurt.

Grappige is ook dat als hij dan mag praten hij elke keer hetzelfde verhaal vertelt van een kindje op de creche die steeds van tafel opstaat. Komt dit jullie bekend voor 10.000 keer hetzelfde verhaal? Dus inmiddels zeggen wij dat hij maar iets anders moet bedenken en dat kan hij gelukkig heel goed.

Oh ja bij ons weet die ook heel goed waar de koekjes, snoepjes en chocola staan, dus die hebben wij maar naar een hoog kastje verhuisd :P

Leuke kinderen free!

[ Bericht 2% gewijzigd door Tinuviel op 26-08-2012 22:08:46 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116044287
Free, leuk om je jongens weer eens te zien, ze zijn grohoooot! Schelen zeker niet veel meer qua lengte?

Leonieke, misschiene heb je het hier al eens verteld, maar hoevaak moet Thomas straks naar school? Halve of hele dagen?
  maandag 27 augustus 2012 @ 01:16:53 #199
190853 RockabeIIa
pi_116054800
Mooie foto, freecell. Leuke mennekes, duidelijk broers :Y
pi_116057114
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:56 schreef Tinuviel het volgende:
Leonieke, wij krijgen wel af en toe de toestemming van onze peuter om heel kort wat te vertellen, als het maar niet te lang duurt.

Grappige is ook dat als hij dan mag praten hij elke keer hetzelfde verhaal vertelt van een kindje op de creche die steeds van tafel opstaat. Komt dit jullie bekend voor 10.000 keer hetzelfde verhaal? Dus inmiddels zeggen wij dat hij maar iets anders moet bedenken en dat kan hij gelukkig heel goed.

Oh ja bij ons weet die ook heel goed waar de koekjes, snoepjes en chocola staan, dus die hebben wij maar naar een hoog kastje verhuisd :P

Leuke kinderen free!
Hier horen we heel vaak hetzelfde verhaal. P. is vorige week met de trein gaan werken en nu was hij dit weekend nog bezig over het feit dat we P. hebben opgehaald van de trein en dat hij niet van de trap mocht vallen (waar hij dat laatste heeft gehaald: geen flauw idee trouwens :D )

En die koekjes, ... wij hebben in de keuken hoge stoelen, dus dat helpt ook al niet. Maar ik bedoelde ook dat hij het overal weet zijn: bij ons, bij de onthaalmoeder, bij opa en oma, bij peter, ... Ons cookiemonster O+
pi_116057153
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:02 schreef Meimeltje het volgende:
Free, leuk om je jongens weer eens te zien, ze zijn grohoooot! Schelen zeker niet veel meer qua lengte?

Leonieke, misschiene heb je het hier al eens verteld, maar hoevaak moet Thomas straks naar school? Halve of hele dagen?
Hele dagen :Y De school begint rond 8.30u en stopt om 15.15u. We zijn nog aan het zien hoe we het 's ochtends gaan aanpakken (om 7u afzetten in de opvang of om 7u bij opa en oma die hem dan om 8.15u samen met de nichtjes naar school brengen). Maar als de school uit is, kan hij alvast naar opa & oma. Hij zal daar ook eten rond 17u - 17.30u. Wij halen hem dan op om 18u en dan is zijn eten al wat gezakt tegen dat hij in zijn bed moet (ik denk dat we hem 's avonds niet lang meer zullen zien -O- )
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:37:42 #202
259886 pessie
pi_116064430
Leo, is dat 5 dagen in de week dat hij van 8.30 tot 15.15 gaat of zijn er ook halve dagen?

Vanmorgen naar het cb geweest: 12.6 kilo en 89.2cm! Dat was heel goed! Ook is hij lekker ondernemend en beweeglijk. Hij weigerde alleen de blokjes te stapelen en kon op de pop niets benoemen. Maar dat laatste hebben we al een tijdje niet meer geoefend, Nathan was veel te druk met andere dingen om daarmee bezig te zijn, nu heb ik een boekje bij de bieb gereserveerd, ik hoop dat hij dat leuker vind en er iets van oppikt. Kennelijk loopt mn kind achter :') .
pi_116064934
:') En mijnes is een halve kilo te zwaar haha... (Maar vooruit daar zou ze niet moeilijk over doen.. maar het werd dus wel even gemeld)

Ook net terug van het CB.... 92cm en 14.3kg...
Lange dame dus... ook lekker ondernemend en babbelde de hele tijd lekker door...
Blokjes stapelen lukte niet.. maarja ;) Zonder te kijken kan ik het ook niet.. veel te veel interessante dingen te zien en te horen...

Bij de pop werd gevraagt waar de neus zit... waarop ze dat netjes aanwees en vervolgens de oksels, knieen, teennagels en billen aanwees & benoemde... Met zo'n toontje erbij van pff wat een domme vraag haha...

Ben er ook ondertussen achter dat ze niet motorisch langzaam is.. maar dat ze mijn onhandigheid heeft ;) Ze liep met haar kop tegen de wasbak & ging op een blokje staan... Gevalletje lomp ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116065923
Lamb en pessie, fijn van de goede stats!

Ik kan me dat met het aanwijzen op de pop helemaal niet herinneren. Was dat bij de 3- jaar afspraak?

Leonieke, dat zijn best lange dagen idd. Hoewel het hier niet veel minder lang is. Mijn peuter ging altijd van 8 tot 17 uur naar het kdv en dan nog een uurtje bij opa en oma. Nu kan ik door baby en kolfrecht de tijden tijdelijk op 8.30 tot 17.30/ 17.45 uur houden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116072314
Pop werd hier niet gevraagd, blokjes stapelen ook niet. En wat ze wel moest doen (ogentest) dat ging niet (3 jaar afspraak)
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:49:21 #206
259886 pessie
pi_116075681
Nathan is net 2, was dus de 2-jaar afspraak.
pi_116076456
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:49 schreef pessie het volgende:
Nathan O. is net 2, was dus de 2-jaar afspraak.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116077450
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:52 schreef Lamb29 het volgende:
:') En mijnes is een halve kilo te zwaar haha... (Maar vooruit daar zou ze niet moeilijk over doen.. maar het werd dus wel even gemeld)

Ook net terug van het CB.... 92cm en 14.3kg...
Lange dame dus... ook lekker ondernemend en babbelde de hele tijd lekker door...
Blokjes stapelen lukte niet.. maarja ;) Zonder te kijken kan ik het ook niet.. veel te veel interessante dingen te zien en te horen...

Bij de pop werd gevraagt waar de neus zit... waarop ze dat netjes aanwees en vervolgens de oksels, knieen, teennagels en billen aanwees & benoemde... Met zo'n toontje erbij van pff wat een domme vraag haha...

Ben er ook ondertussen achter dat ze niet motorisch langzaam is.. maar dat ze mijn onhandigheid heeft ;) Ze liep met haar kop tegen de wasbak & ging op een blokje staan... Gevalletje lomp ;)
Te zwaar :') wat verschilt dat toch.. hier 90 cm en 15,6 kilo bij de 2 jaar afspraak en alles was prima, niet eens een opmerking of iets...

Pop is hier niet gevraagd eigenlijk :?
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:36:22 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_116077851
Ach ja, het consultatiebureau. Die hebben hier aangegeven dat ze de jongste extra zouden oproepen. Nou, sinds zijn tweede echt geen oproep gehad en de volgende oproep zal wel voor zijn derde zijn :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116077961
Ik ben heel tevreden met de mijne hoor ;) maar ik vind de verschillen overal zo groot :) je zou denken dat ze een landelijk beleid aanhouden maar in de praktijk gebeurd dat echt niet... zelfs binnen 1 woonplaats verschillen de cb's enorm...
pi_116078000
:Y volgende oproep is idd rond 3 jaar
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:42:58 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_116078196
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:38 schreef Tinuviel het volgende:
:Y volgende oproep is idd rond 3 jaar
Ja, maar vind het zo knullig dat ze dan zo stellig dingen beweren en het dan niet doen. Maar ach, er klopt wel meer niet van het CB hier :') Zo erg vind ik het niet dat ze niet extra opgeroepen hebben. Sterkt mij weer in mijn mening ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116078365
Gelukkig was ze verder heel tevreden en stond ik dus met 10 minuten alweer buiten ... Tot over een jaar zei ze al...

Ik ga ook alleen maar omdat ik het officieel wegen/meten altijd wel leuk vindt... kijken of mijn huistuinkeukenmetingen kloppen.. En O. zelf is helemaal trots op zichzelf zo na dit bezoek...

O. grooooooot! papa klein ;) zei ze net tijdens het avondeten ... Klopt als een bus haha
En in de catogorie leuke opmeringen noemde ze mijn decolleté net "navel" ;) dus nog niet alle lichaamsdelen kent ze
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:55:54 #214
259886 pessie
pi_116078824
Nathan's curves staan hier: Borstvoeding deel 137 voor de geïnteresseerden.
Ik vind ook het meten het tofst, dat wil ik graag weten van mn kind, of mn gevoel klopt dat ie dikker en langer is geworden :Y . Tsja en die testjes, geen idee wat ze erover in de computer heeft gezet, een half jaar geleden moest hij ook al blokjes stapelen, volgens mij dezelfde hoeveelheid en dat deed hij toen zonder problemen.
pi_116082714
Pessie, wat heb je een mooi gemiddeld kind. :)

Ik neem de adviezen/opmerkingen van het cb altijd met een korreltje zout. Toe Lisa 9 maanden was rolde ze nog niet, maar kon wel ontzettend goed zitten. Geen gebrek aan spierspanning dus, maar gewoon een kind dat een pesthekel had aan op haar buik liggen. En omdat ik weigerde om mijn kind te tergen met tegen haar zin in telkens op haar buik leggen duurde het rollen wat langer. Het cb wilde dat ik nasr de kinderfysio ging, ik was het er eigenlijk niet mee eens. Die avond na de afspraak rolde ze ineens. Ik gebeld naar cb, wilden ze alsnog dat ik naar de fysio ging. Het druisde dwars tegen mijn gevoel in, dus ik ben niet gegaan. Een paar maandjes geleden met de 2 jaar afspraak stonden de blokjes al op elkaar voor de mevrouw het überhaupt gevraagd had en ze vertelde zelf wel even welke ledematen e.d. het popje allemaal had. De vrouw vond haar wel erg 'bijdehand', doos. Nouja, ze heeft haar zogenaamde achterstand dubbel en dwars ingehaald. Ik ben blij dat ik Lisa niet vermoeid heb met fysio terwijl het niet nodig was, maar ik vind zulke dingen erg jammer voor de onzekere mama's onder ons. Eigenlijk werd mij elke afspraak weer iets gezegd waardoor een onzeker type echt van de wijs zou zijn gebracht. Het is hun taak je te ondersteunen vind ik, maar naar JOU en JOUW ervaringen met je kind waar je bijna 24/7 mee samen bent luisteren is er helaas niet bij, nee de mening wordt gebaseerd op die 10 minuten dat het kind daar aanwezig is. Erg jammer vind ik dat.

/einde zeikmodus

Lisa wil tegenwoordig slapen met de deur open. O+
Ze wordt 's nachts sinds ze in haar peuterbed ligt (3 weken) wat vaker wakker dan normaal. Ik ga er dan uit en ga even een gesprek met haar aan. Ik vertel haal wat ik verwacht (dat ze in bed gaat liggen en stopt met gillen/huilen en lekker gaat slapen) en ze is dan ook echt voor rede vatbaar. Ze gaat weer in bed liggen,zet haar lampje aan en gaat slapen. Ik ben echt blij dat de gesprekjes werken. Ik moet er dan wel af en toe uit 's nachts, maar daarna kan ik zonder woelend meisje in m'n bed gewoon weer doorslapen. Wat dat betreft ben ik blij dat ze nu echt dingen gaat begrijpen en er ook naar gaat handelen, it makes life easier zullen we maar zeggen. :)
pi_116084645
Oh cb, wij mogen over 2 maanden. De afspraak is hier met 2 jaar en 3 maanden ;)
Nou ja ik mag woensdag ook, maar met de baby.
Moet ie wel mee, ben benieuwd, maar met speelgoed komt t vast goed :D
Oppas heb k dan niet, dus maar mee.
Maar als k die testjes hoor dan gaat ie wel slagen. Benoemen van lichaamsdelen kan ie, blokjes stapelen ook.
Moet zeggen dat k me nooit zorgen gemaakt heb om zn ontwikkeling. Motorisch is ie wel snel vind ik. Kwa praten gaat ie ook als een trein.
Ben vooral benieuwd naar zn lengte en gewicht :D
pi_116095949
Sonnetje, hier hebben ze op het cb heel veel speelgoed. Bij jullie niet? Een peuterkan zich daar prima vermaken.

Ik moet vrijdag ook naar het cb en neem mijn peuter gewoon mee. Ik leg mijn peuter dan ook uit wat ze daar doen, incl. Uitleg over prikjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116096273
Tinu, staat beetje raar in mn verhaal, maar met de zin 'met speelgoed komt t vast goed' bedoel k ook t speelgoed van daar.
Maar.hij heeft iedere afspraak bij de vk dat ie meeging gehuild dat ie wegwilde :D dus vandaar dat k benieuwd ben hoe t gaat. Voor de vk regelde k dan ook altijd oppas. Was wat relaxter. Maar ze hadden daar niet zoveel speelgoed (alleen in de wachtkamer).

Maar goed hij is ook pas net 1,5 maand 2.
Maar moet zeggen, laatst was k met m en zn zus naar de ah gewandeld en dat ging ook heel goed. Zelfs in de ah, hij wordt groot O+ zelf mandje trekken, meelopen, nergens aanzitten. Ik was verbaasd :P
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:48:33 #219
259886 pessie
pi_116096827
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:48 schreef Sonnetje85 het volgende:

Maar goed hij is ook pas net 1,5 maand 2.
Maar moet zeggen, laatst was k met m en zn zus naar de ah gewandeld en dat ging ook heel goed. Zelfs in de ah, hij wordt groot O+ zelf mandje trekken, meelopen, nergens aanzitten. Ik was verbaasd :P
Ik vind et knap! Nathan is nog wel een ongeleid projectiel, laatst was ik em kwijt toen ik stond af te rekenen, bleek dat ie zelf zn karretje terug had gezet en naar de auto gelopen was :X . Ik was wel ongerust ja, ik moet echt een extra stel ogen hebben.

Fijn dat het zo goed gaat met Lisa, Nikki! En ach ja, de cb's, sommige zijn beter dan andere heb ik het idee. Mn vorige vond ik redelijk rampzalig maar stond als "goed" bekend, waar ik nu zit ben ik een stuk blijer mee. Ze zei er ook niets over dat ie de blokjes niet deed, ze zag wel dat ie er geen zin in had.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:25:41 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_116097460
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ook dat soort dingen zijn een fasuh :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116097705
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Ook dat soort dingen zijn een fasuh :P
Nee joh ;)

Pessie, dat soort dingen doet Floris echt niet, gelukkig. Hij houdt me altijd in t oog.
Kreeg ook een compliment van een voorbijganger dat ie zo netjes bleef wachten bij t oversteken, maar dat doet ie altijd
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:38:43 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_116097722
Ha, ik kreeg pas in de winkel te horen dat ze nog drukker waren dan anders :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116100294
Sonnetje, oh daarom.
Bij ons gingen afspraken altijd erg goed als er speelgoedis en dat was tot nu toe bijna overal nog zo: vlos, ha, cb en vaak danook zowel in de wachtkamer en de spreekkamer.

Pessie, lijkt me erg eng.

Bij onze buren proberen de kids steeds te ontsnappen, de grote kan het tuinhek open doen. Laatst was ik bij ze en mochten de jongens (5, bijna 6 en 3) samennaar buiten, kwam er daarn een buur vertellen dat ze de straat waren overgestoken, best een drukke straat ook. Dus dat mag mijn 3- jarige niet. Ik vertel hem nu ook als hij verdwaaltis geraakt, dat ik niet wil dat hij alleen ergensnaartoe gaat zonder het te laten weten.

En mijnes trekt in de supermarkt naar de kranten en dan de kinderboekjes/ magazines, inbijzonder die met speelgoed erbij/ erin, zoals Thomas de trein of de snoepjes bij de kassa.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:53:45 #224
259886 pessie
pi_116102880
Na vanochtend komt de fiets de tuin niet meer uit voorlopig. In ieder geval niet met mij als enkele begeleider. Ik had tot 2 keer toe bijna geen peuter meer gehad, en ik vind normaal gesproken echt wel dat hij niets leert als ik het hem niet leer en als we het niet proberen, maar ik ben gewoon niet snel genoeg meer om hem op tijd te pakken te krijgen en nu ligt ie met een hoofdwondje (gelukkig een kleintje, al zit er wel een mooie bult onder) in zn bed. Doodeng, hij mag alleen nog naar buiten in de buggy.
pi_116103888
Speelgoed bij het cb? Pff hier staan een paar afgeleefde auto's en een speelhuisje.. Daar klimt ze dan een keer in en uit... maar verder is het niet veel.. Ook in de ruimte bij de artsen is het echt afgeleefd speelgoed...

O. is heel wisselend in dat luisteren bv op straat of in de supermarkt... Soms is ze voorbeeldig en blijft netjes bij ons/hand vasthouden/alles laten staan.. Maar soms is ze echt een draak en mag ik overal achteraan.. In de supermarkt gaat ze dus altijd in de winkelwagen..

Vandaag voor het eerst met haar gaan peuterzwemmen.. Wel eens geweest toen ze nog heel klein was, maar ik hoop dit nu wekelijks te kunnen gaan doen.
Ze vond het prachtig... Door de nieuwigheid kwam ze in het begin nog wat aan mij vastklampen, maar zogauw er lekker wild gedaan mocht worden (van de kant afspringen e.d) was ze er als de kippen bij...

Iemand misschien nog zwemtips? Vooral voor het omkleden? Want pff das een hele klus zo met z'n 2... Al bedacht dat ik instapluiers ga halen voor dit soort momenten... Maar ben dus wel op zoek naar meer tips om het allemaal lekker snel te laten verlopen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116104135
thuis vast alles aandoen lamb?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:32:55 #227
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_116104143
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kun je hem afleiden? Dat is iets waar wij nu mee aan de slag zijn gegaan, en ik moet toegeven Roy heeft ze nu stukken minder heftig.
Wij gaan dan even naar buiten met Roy stukje wandelen,of ineens heel gek doen.

Roy is hier ziek, gisteravond een koortstuipje gehad,echt door de piek van niks naar koorts.
Vandaag is hij druk met, wel nog koorts al is daar weinig van te merken. op de warmte na dan als hij even bij me komt zitten/hangen.
Ik belde de opvang op en die zeiden al gelijk ow het heerst de hele groep is ziek, virusje vermoeden ze. Als hij zich morgenmiddag beter voelt mag hij donderdag komen.

[ Bericht 16% gewijzigd door _Bar_ op 28-08-2012 13:44:36 ]
pi_116105498
Lamb, misschien badpak thuis vast aan onder de kleding. Als je kind zindelijk is, kan dat bij een meisje lastig zijn, omdat het dan lastig plassen is of anders bikini gebruiken. Verder weet ik het niet: aan- uitkleden en luier wisselen zal gewoon in het zwembad moeten.

Beterschap voor Roy, Bar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tinuviel op 28-08-2012 14:30:41 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116106640
Het omkleden voor het zwemmen is nog wel te doen ;) Vooral wanneer je uit het water komt is het zo'n project..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116107090
Hebben ze daar geen aankleedkussens Lamb? Ik zet Sofie op het aankleedkussen met een koekje en een rietjesbeker drinken. Ze heeft dan zo'n handdoekponcho om. Zwembroek heeft zij al uit, want die doe ik al uit bij het douchen.
Dan ga ik daarnaast staan om mezelf om te kleden. Zij eet dan rustig haar koekje en drinkt wat. Ik moet dan wel snel zijn, want als het koekje op is, is Sofie ook klaar met rustig zitten.
Ik zorg dus dat ik niet te lastige kleren aan heb en gympen of slippers die makkelijk aangaan.
Hierna kleed ik haar aan. Heb idd luierbroekjes omdat mevrouw dan ook echt klaar is met zitten.
*poef* nu is het weg
pi_116107724
Tnxss KJ... Ze hebben bij ons wel aankleedkussens maar aan de rand van het zwembad.. Dus ik kan die volgorde helaas niet aanhouden.. ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116107862
Dat is jammer. Hier heb je 2 kleedkamers met ieder een stuk of 6 aankleedkussens.
Zit je in zo'n grote kleedkamer of in van die kleine hokjes?
*poef* nu is het weg
pi_116107952
Ben vandaag in de grote kleedkamer gegaan... kon ze wat makkelijker rondrennen toen zij klaar was en ik nog bezig... Beetje jammer alleen dat het ook schoolzwemmen is ;) Ik was gelukkig net fatsoenlijk aangekleed toen er een horde meiden binnen kwam rennen
Volgende week probeer ik de hokjes denk ik....
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:09:37 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_116114902
Soms hebben ze ook wat grotere hokjes voor dit soort doeleinden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116115800
;) t zwembad hier is gewoon niet echt ideaal haha... Gelukkig zijn ze aan het verbouwen dus stiekem de hoop dat het straks wat beter is!! Wel 'wat grotere' hokjes, maar dan is de rand eronder gewoon open en geen box/aankleedkussen... Glibber glij en weg is peuter ;) Aankleedkussens zijn er wel.. maar bv dus aan de rand van t zwembad of in een heel koud hoekje
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116118066
Ik ga ook altijd in de grote kleedkamer met de kinderen. Dyon kleed ik eerst aan en daarna mezelf. Hij vermaakt zich ondertussen wel en zo niet dan werkt een koekje of pakje drinken prima.
Welk zwembad ben je geweest?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:36:10 #237
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_116121047
Hier ook de grote kleedkamer idd :)

Vraagje: herkennen jullie het dat je peuter telkens nieuwe dingen bij het slaapritueel betrekt? Is dat normaal? Wij worden er zo onderhand een beetje getikt van, niet dat ik het erg vind, maar het is ondertussen zo'n riedel geworden dat er altijd wel íets is dat we vergeten, dus staan we elke avond nog minimaal 2x boven om vergeten dingen aan te vullen.

Zo ging het van een kusje voor het slapen naar een kusje en een neusje, en toen een kusje en een neusje en dan nog een kusje en op het moment is het kusje-neusje-kusje-knuffel. Eerst ging hij slapen met zijn poesje, toen werden het poesje en lieveheersbeestje, daarna kwam aapje erbij en toen ook nog krokodilletje, die nu vervolgens allemaal op volgorde op zijn buik gelegd moeten worden. Er moeten 3 boekjes in bed, een auto, zijn lampje moet aan, drie muziekdoosjes door elkaar en als zijn blauwe muziekknuffel niet in bed ligt is het ook niet goed. En dan nog het glas water naast zijn bed :')

Ik denk zelf dat het te maken heeft met het creëren van een veilige omgeving en een comfortabele regelmaat voor hemzelf dus ik vind het op zich niet heel erg, maar vanavond hadden we weer een episode omdat hij er eigenlijk ook nog een vliegtuig bij wilde (niet gedaan overigens, zijn bed ligt vol :')). Zijn we te toegeeflijk geweest, of is het gewoon een faaaase die erbij hoort?
3!
pi_116121248
Meimel: We zijn naar de Hommel geweest... voor ons heel dichtbij..

Incan ... Hier steeds nieuwe dingen maar ze laat dan ook weer oude rituelen vallen..
Het blijft dus wel een beetje in verhouding...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116123947
Inca, hier worden ook telkens nieuwe dingen bedacht, maar andere dingen worden weer 'vergeten'. Hier moest ze bijv. eerst 'de kikkertjes' zingen en dan sprong ze op het eind haar bed in. Nu moeten we met haar 'vliegen' en vliegt ze dus haar bed in. Er moeten ook steeds meer knuffels mee naar bed, waar ze ook tegen praat als ze wakker is O+. En tegenwoordig moet ook de deur open blijven. Maar goed, dit valt alles mee vergeleken met de minstens 10 liedjes die we een paar weken geleden nog moesten zingen. ;)
pi_116124652
Inca is het niet een vertraging van het naar bed gaan, het uitstellen daarvan? Dat gevoel heb ik hier namelijk. Hij verzint niet echt nieuwe dingen maar komt vaak toch nog tig keer zijn bed en zijn kamer uit voor uiteenlopende redenen (nog een kusje, kijken wat wij doen, meehelpen bij wat wij doen, water drinken, plassen, poepen, erom vragen dat wij hem toedekken ...)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:59:52 #241
95408 Incantrix
pi_116124926
Ah, dus eigenlijk moeten we wachten tot hij ook weer wat dingen vergeet :+ nu gebeurt dat ook wel, maar dan herinnert hij ze zich toch nog, als wij net beneden zijn bijvoorbeeld en dan gaat het dus niet goed en kunnen we terug. En nouja, hij had een nachtje een beertje/speeltje meegenomen naar bed dat echt heel gevoelig is voor beweging en als 'ie eenmaal afgaat ook zeker nog 10 minuten of een kwartier blijft roepen dat je ermee moet spelen, die hebben we gisteravond toen hij sliep achterover gedrukt en die heeft hij niet gemist gelukkig. Scheelt ons een boel nachtrust ;)
3!
pi_116125042
Tinuviel, dat probeert onze dame ook hoor, maar dat gedrag negeren we. In haar deuropening hebben we een 'traphekje' dus haar kamer kan ze niet uit. Ze komt sowieso uit bed, maar binnen 5 minuten gaat ze toch weer zelf haarbed in.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:02:34 #243
95408 Incantrix
pi_116125081
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Inca is het niet een vertraging van het naar bed gaan, het uitstellen daarvan? Dat gevoel heb ik hier namelijk. Hij verzint niet echt nieuwe dingen maar komt vaak toch nog tig keer zijn bed en zijn kamer uit voor uiteenlopende redenen (nog een kusje, kijken wat wij doen, meehelpen bij wat wij doen, water drinken, plassen, poepen, erom vragen dat wij hem toedekken ...)
Dat gevoel hebben wij er soms ook bij, het is ook het enige waarvoor we soms nog wel eens terug willen komen. Hij heeft een tijd enórm lopen rekken en spoken en dan waren we nog minstens een uur bezig hem rustig te krijgen, tot we het zat waren en gezegd hebben dat we niet meer zouden komen en hem een avond hebben laten huilen. Sindsdien slaapt hij veel zoeter en sneller, maar nu krijgen we dit dus een beetje. Het blijft wel beperkt in die zin dat ik vlot aan hem meedeel dat dit de laatste keer is dat ik gekomen ben, maar hij lijkt oprecht overstuur als hij zijn krokodilletje mist bijvoorbeeld.
3!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:03:40 #244
95408 Incantrix
pi_116125138
Wel grappig trouwens: Stef komt echt nooit zijn bed uit, die gaat altijd roepen (en als dat niet helpt brullen) dat we moeten komen, maar hij stapt er dus echt niet uit. Ook 's-morgens niet dus.
3!
pi_116125495
Inca, hier mag er niet meer geroepen worden in verband met kleine broer die slaapt. Dat krijgen jullie ook over paar maanden. Nadeel is wel een peuter diedan beneden in de woonkamer staat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:17:26 #246
95408 Incantrix
pi_116125956
Ahzo, ja, dat gaan we dan ook nog krijgen. Nouja, we gaan het zien. Wie weet hoe zijn bedritueel dan is :D
3!
pi_116126593
Heel herkenbaar, Inca! Ik vind het wel lief. En ik denk dat het een combinatie is van verschillende dingen. Nog geen afscheid van de dag kunnen nemen, bij papa en mama willen blijven, controle zoeken in een wereld waarin een peuter zo weinig te zeggen heeft. Wij nemen de tijd voor het ritueel, geven hem veel ruimte maar geven ook onze grenzen aan. Meestal komen we er vrij soepeltjes uit samen. Het ging in een bepaalde fase wat lastiger, maar nu gaat hij zonder al te veel gerek slapen. En als het niet lukt komt hij maar even beneden.
pi_116126864
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:03 schreef Incantrix het volgende:
Wel grappig trouwens: Stef komt echt nooit zijn bed uit, die gaat altijd roepen (en als dat niet helpt brullen) dat we moeten komen, maar hij stapt er dus echt niet uit. Ook 's-morgens niet dus.
Dat doet Minke dus ook niet... die moet je 's ochtends ook echt vertellen dat ze best uit bed mag. Ook als er een speentje uit bed valt, komt ze echt niet op het idee het ding zelf effe van de grond te plukken... nee, veel makkelijker om papa/mama te roepen. O-)

Kwa ritueel zit het er bij ons al een tijdje goed in. Verhaaltje(s) voorlezen, kus/knuffel, muziek aan en weg zijn we. Soms ligt ze nog 2 uur te zingen, de andere keer is ze met 5 minuten vertrokken. Maar bijna nooit meer huilen of zo.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:33:08 #249
95408 Incantrix
pi_116126940
Het is ook inderdaad wel schattig, Claudia :) het is alleen lastig om niks te vergeten zo ondertussen ;) wij hebben sowieso ongeveer een half uur voor het naar bed brengen, van naar boven gaan tot de deur dichtgaat. Ik vind het een fijne manier van de dag gezamenlijk afsluiten. En als ik dan voor ik de deur dichtdoe wens dat hij lekker zal slapen en dat ik van hem hou en dat hij dan terugzegt "ga maar lekker spelen mama en papa, houwe vajjou" O+ O+

Lijnloos, herkenbaar dat eerste :D hiero gaat het meestal ook wel goed met slapen nu, met een duidelijke grens is hij bijna altijd wel stil met een kwartier ofzo.
3!
pi_116127168
Ze zijn eigenlijk ook nog gewoon heel klein. Dat besef dreigt wel eens ondergesneeuwd te raken omdat we onze peuters natuurlijk heel knap en groot vinden. :Y) Ik heb het bij vlagen ook wel vervelend gevonden om alsmaar terug te gaan, en intussen te lullen als brugman om even een kopje koffie met m'n lief te kunnen drinken. Maar dat ging hier dus vanzelf over.
pi_116127194
Hier hebben we geen uitgebreid bedritueel. Het is pyjama en,slaapzak aan, tanden poetsen, boekje lezen, meestal 2, en,dan gaat,ie zn bed in. Hij verzint zelf niks erbij. Soms.moet er van beneden een trein of auto mee.(t liefst 2 treinen, maar die communiceren met elkaar, dus er mag er maar 1 mee :'))

En als.ie eruit wil is t: Mama, ben je? Zo schattig O+ tot een paar maanden geleden was t huilen zodra hij wakker werd, toen werd t spelen in bed en daarna uit, uit, uit roepen en nu dus dit :D

Zelf uit bed komt ie niet. Uit zn ledikant klimt ie niet en in zn peuterbed wil hij niet. We proberen m te verleiden door te zeggen dat ie dan eruit kan om met zn auto's te spelen als ie wakker wordt, maaf.daar is.ie niet gevoelig voor :') sowieso is ie voor niks gevoelig waarmee we m eruit proberen te lokken... Ga m iig niet dwingen, komt vanzelf wel denk ik. Vind t alleen zo apart dat mn neef en nicht zonder problemen overgingen en hij t gewoon echt vertikt :')
Geloof dat we binnenkort t bedje van mn ouders moeten gaan lenen als baby naar dr kamer gaat.
pi_116127283
Wat hier ook wel werkt is om zelf nieuwe dingen te introduceren, trouwens, bijvoorbeeld een nieuw liedje. En de dag doorspreken en vooruitkijken naar de dag van morgen. Ivan vindt dat heel fijn.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:38:59 #253
95408 Incantrix
pi_116127349
Mijn reden om het lastig te vinden is op het moment ook gewoon vrij practisch: traplopen lukt me niet heel gemakkelijk en vaak lukt het mij makkelijker om hem rustig te krijgen als mijn lief. Maar wat je zegt is wel waar, we vinden ze al snel heel groot en wijs he? :)
3!
pi_116127773
En wat voor ons klein verdriet lijkt kan voor een peuter op dat moment natuurlijk heel belangrijk zijn. Daarom laat ik Ivan liever niet verdrietig achter, al doe ik dat ook wel op gevoel (en ik denk dat we dat allemaal doen).

Het lastige hier is dat Ivan altijd mij wil. En Lena ook. En altijd tegelijkertijd. Als ik ziek of anderszins niet fit ben vind ik dat heel zwaar. Ik vraag me ook wel eens af of het goed is daar zo in mee te gaan, dat ik maar weer z'n tanden poets omdat hij niet wil dat z'n vader dat doet, bijvoorbeeld.
pi_116129880
Sonnetje jaaaa :D Hier ook: "Mama ben je?!" of Maaaaama Oona wakker!
Ze ligt overigens nog in haar ledikantje en heeft nog geen uitbreekpogingen gedaan.. ze is echt verzot op haar bedje dus ik denk dat hij voorlopig nog blijft staan...

Ze speelt ook ontzettend graag verstoppertje nu... teminste ;) Ik moet de hele tijd tellen en zij gaat dan ergens staan.. meestal om te roepen waar ze staat als ik bij 10 ben ;) Heel af en toe mag ik ook eens verstoppen... dan roept ze: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10! Mama beeeeeeeeeeeeeeen je :D Zo leuk
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116131368
Zijn onze kinderen bijna even oud lamb :D
Hier is verstoppertje spelen ook een hit. Hij gaat ook altijd helpen om Floris te zoeken :')
En als.je.t met anderen speelt.en zegt: waar is Tim? Gaat ie.m aanwijzen. Zn bijnaam is NSB-er. Maar zoals k dan zeg, tis t Duitse bloed he, kan ie niks aan doen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 06:00:53 #257
95408 Incantrix
pi_116136804
Verstoppertje O+ Stef verstopt zich heel erg graag (altijd onder zijn dekens :D ), maar nog niet met tellen erbij enzo.

Met verdriet achterlaten doen wij ook niet, Claudia, dat vind ik niet fijn. Het verdriet begint dan zodra wij weg zijn en het is niet altijd oprecht. Soms weet ik al voor ik de deur dichttrek dat hij zal gaan brullen zodra ik 'm dichtheb, terwijl hij dan wel gewoon lekker ligt, rustig is en blij gedag terugzegt. Hij ligt er dan echt op te wachten. Andere keren komt het later, als hij dan bedenkt dat hij toch een ander boekje in bed wil, zijn lieveheersbeest niet op de goede plek ligt of we zijn glas water zijn vergeten.

Een tijd terug hebben we hem dus wel 1 avond laten liggen toen hij steeds verder ging in het rekken, terugroepen en doen alsof er van alles aan de hand is (dat laatste dan niet zoals nu met betrekking tot het bedritueel, maar roepen dat hij een schone luier wilde, ergens pijn had om vervolgens een dagen oud wondje aan te wijzen, dat Poesje hem had geslagen of zulke dingen). Ondertussen sliep hij op dat punt bijna elke avond pas na een uur of 9/half 10, werd niet later wakker en had er zelf zichtbaar last van. Het trekken van een harde grens hielp gelukkig vlot. Hij slaapt in de middag ook niet meer, dus hij had nergens een moment waarop hij dan 'bij kon tanken'. In tegenstelling tot toen gaat het nu altijd om het bedritueel als we terugmoeten en dat beperkt zich meestal wel redelijk. Bovendien accepteert hij het nu heel goed als ik bij de tweede keer zeg dat nu alles goed moet zijn, omdat ik niet meer terug zal komen. Er zijn ook avonden dat we helemaal niet terug hoeven te komen.

Haha, Son, je duitsertje :D O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Incantrix op 29-08-2012 06:13:11 ]
3!
pi_116136868
Bij ons is het laatste gedellte van het avondritueel na een kort filmpje en een verhaaltje vaak dat we nog even de dag samen doornemen. Wij vragen dan wat hij heeft gedaan, wij en hijzelf vertellen over wat wij hebben gedaan en wat voor leuks er beleeft is.
Ik geloof erin, dat dat een kind helpt om de dag wat makkelijker af te sluiten. Ik merkte het gisteren of eergisteren aan hem toen hij zelf echt vertelde hoe het op het kdv was.
Ik zie nu pas dat Claudia iets soortgelijks heft gepost, heb gewoon de laatste pagina gemist.

Inca, wat wij een tijdje deden, was boven in een andere kamer blijven, daar te lezen, stilletjes wat op teruimen ofzo totdat meneer sliep. Wellicht kun jij dat ook doen, dan zou je niet elke keer de trap weer op en af moeten als je toch nog zijn kamer in moet. In de tussentijd of als dat niet nodig is, schaf je ook een rustmoment voor jezelf. Bij ons is onze slaapkamer op dezelfdeverdieping als de kamer van onze peuter dus wij kunnen zelfs even op bed liggen. Dat hielp mij ook tijdens de zwangerschap :)

[ Bericht 44% gewijzigd door Tinuviel op 29-08-2012 06:51:00 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116137014
Dat niet uit bed komen van jullie peuters... kan ik Lisa niet even langssturen zodat ze haar dat ook kunnen leren? Lisa gaat uit bed en doet ook soms lades van de kasten open. De onderste lades zijn expres al leeg, maar ja ik moet alle kleertjes toch ergens kwijt, dus er zijn spullen waar ze bij kan. Laatst kwam ik binnen bij haar, hadden de knuffels ineens wintermutsen en handschoenen en pyjamabroeken aan. :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:59:40 #260
259886 pessie
pi_116137247
Nikki, ik vind het knap van je peuter! Al snap ik dat het ongewenst is... Normaal gesproken ligt Nathan nadat hij naar bed is gegaan nog ongeveer een half uur te zingen, kletsen noem maar op. De laatste dagen begint hij opeens te huilen 5 minuten nadat we weg zijn gegaan. We gaan meestal zo'n 2 keer terug, en aangezien hij dan over het algemeen in zn bed staat te springen van vreugde omdat wij er weer zijn knuffelen we hem even en leggen we hem terug. Hij wordt trouwens vroeger wakker van later slapen :') .
pi_116138224
NIKKI voor jouvast niet zo leuk deactie van j ouw dochter. Aan de andere kant ishet erg knap en creatief van haar vind ik.

Pessie wij hadden hier ook fases dat meneer nog zat te zingen, kletsen etc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116140568
Late reactie (ik heb ook voor de rest niet teruggelezen, doe ik later wel): op woensdag gaat Thomas slechts een halve dag naar school en kan hij in de namiddag lekker lang bij oma en opa slapen.

Ik moet ook nog zien hoe ik mijn werk vanaf november regel. Tegenwoordig ben ik altijd op donderdag een volledige dat thuis, maar ik moet nog voor mezelf uitmaken hoe ik het dan wil regelen: ook nog volledige dag thuis op donderdag en dan tijd om te kuisen en om hem zelf om 15.15u af te halen, of mijn uren volledig anders gaan spreiden. Dat is voor mij echt nog een heikel punt. Op woensdagnamiddag thuis zijn is geen optie gezien de uren van mijn collega's. Dat is wel jammer.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:37:52 #263
259886 pessie
pi_116143982
Leo wat jammer dat je op woensdagmiddag niet thuis kunt zijn. Je collega's hebben zeker ook schoolgaande kinderen zodat ze dan thuis willen zijn? Wat zou je willen spreiden aan je uren? Bijvoorbeeld 2 ochtenden werken en dan 2 middagen thuis in plaats van 1 hele dag?
pi_116145174
Leuk al die bedverhalen :D

Wij hebben een webcam... Heerlijk om te zien waar ze soms allemaal me bezig is..
Maar over het algemeen blijft ze rustig liggen... Ze ligt nog in haar ledikantje..
's Avonds doet ze er soms wel een uur of langer over om in slaap te vallen! Gisteren zelfs 75min.
Ze ligt dan heel rustig met haar knuffels te rommelen... knuffelt ze, de boel herindelen, of heel zachtjes friemelen met haar lievelingsknuffel... We kunnen er ook de klok op gelijk zetten... wanneer ze wat onrustiger aan het draaien is roept ze nog 1 of 2x om een knuffel...

Met wakker worden hetzelfde verhaal... Soms is ze al een half uur wakker voordat ze zich meld ('smiddags dan.. 'smorgens is het meteen actie)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116161696
Vroeger vond ik het niet zo'n punt om niet woensdagmiddag vrij te zijn, maar alle feestjes op de creche worden wel op woensdagmiddag georganiseerd.

Lamb heerlijk dat ze niet na elk slaapje gelijk naar jullie toe stormt. Dat doet de onze wel.
En het lijkt me grappig om te zien, wat ze uitspoken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116162046
Grappig zo'n cam! Ik denk alleen dat het hier maar saai zal zijn, als ze slapen liggen ze meestal wel keurig netjes onder de deken :P

Dyon is altijd een erg slechte avondslaper geweest. Nu hij overdag niet meer slaapt gaat het iets beter omdat hij toch wel heel moe is. Alhoewel hij zich er dan nog moeizaam aan toe geeft.
Hij blijft uit zijn bed komen. Enige wat meestal wel werkt is hem op ons bed in slaap te laten vallen.

Leonieke, lastig om keuzes te maken he en zeker als je liever anders zou willen.
Ik had toevallig al voordat Kyllian naar school ging de woensdag vrij, nooit rekening mee gehouden. Dat kwam dus heel goed uit toen hij wel naar school ging, anders was het denk ik ook een probleem geweest.
pi_116163365
Goeieavond, even cru binnenvallen.

Ik lees hier al een tijdje mee & heb een vraag die ik niet in 1,2,3 online vind,
Mijn vriend heeft een dochter F van bijna 4. Deze vakantie heb ik voor het eerst haar nageltjes eens gelakt.(op haar vraag)
Bij 'wissel' met de moeder (co ouderschap) was deze daar zeer ontstemd over. Volgens haar is nagellak gevaarlijk voor de gezondheid. Klopt dit, of is dit een gril van een overbezorgde moeder? (zou niet de eerste keer zijn, maar ik wil uiteraard niets doen wat F zou kunnen schaden! Vandaar toch even navragen)

Dank voor jullie antwoord!
Koekoek!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 21:13:19 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_116163466
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110422_179

Dit is het eerste waar ik zelf ook aan dacht, het op je vingers sabbelen of nagels bijten en dan nagellak binnen krijgen.

Voor de rest zou ik niet weten wat er erg aan is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116163701
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:13 schreef Troel het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110422_179

Dit is het eerste waar ik zelf ook aan dacht, het op je vingers sabbelen of nagels bijten en dan nagellak binnen krijgen.

Voor de rest zou ik niet weten wat er erg aan is.
Met de nagellak sabbelt ze alvast niet op haar vingers. Nagellak hoeft uiteraard niet altijd, maar op een speciale gelegenheid mag het wel eens vind ik :-)

Dankjewel! Zal vriend ook gerustgesteld zijn!
Koekoek!
pi_116166155
Perpentijntje mijn peuter van bijna 2,5 wil heel vaak nageltjes lakken. Ik zie er het kwaad niet van in. Zolang ze het niet opeet is er niet aan de hand hoor.

Ik word trouwens niet boos als Lisa uit bed komt en maffe dingen doet. Het is gewoon haar belevingswereld en ik ga er gewoon in mee tot op bepaalde hoogte. Ik vraag haar of de knuffels het koud hadden en ze daarom even een muts op moesten. Of dat ze moe waren en een pyjama aan wilden. Dan vertel ik haar natuurlijk ook dat die kleertjes van haar zelf zijn en niet voor de knuffels. Ze zegt dan heel schattig "ja", alsof ze wil zeggen dat ze echt wel weet dat die kleertjes van haar zijn. Maar ja een week later doet ze het weer.

Vandaag een O+ momentje. We zaten te eten en ik was een beetje onderuitgezakt gaan zitten. Zegt ze: "nee mama nieteh doen, netjes zitten mama." Ik hoorde mezelf gewoon praten, hilarisch.
pi_116169648
Hahahaha Nikki geweldig :D Moet ook altijd zo lachen wanneer ik mijzelf hoor...

Nagellak.. Hier nog een liefhebster (net 2jr)... Ze sabbelt nooit op haar vingers dus hier zeker wel 1x per week een nieuw kleurtje... Na een rondje zandbak is 75% er toch weer vanaf ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116169658
Lachen zo'n peuter. Hij kwam vanmiddag al aanzetten met een brood en een pot pasta. (enige la in de keuken waar hij komt, la met ontbijtspullen) Duidelijk toch wat ie wilde (en pinnedaas)
Stond k vanavond te koken pakt ie weer de pot pasta en t brood, maar bijna eten dus mocht niet. Pakt ie de pot pasta, draait t deksel eraf en neemt die pot mee. Komt mn vriend thuis en Floris: pata, pata met een grote lach. Vriend verstond papa. En toen dacht ie wat staat ie nou te doen. Staat ie de pot pasta leeg te eten met zn handen :') was dus geen papa, maar pasta wat ie zei.
Parenting fail.
Ik moest wel lachen :@

Vanochtend bij cb ging goed trouwens, hij wilde niet meer weg uit de spreekkamer :')

Hier ook een webcam bij Floris. Hij speelt soms voor t slapen. Eerst een tijdje altijd, nu af en toe. Als ie wakker wordt speelt ie ook altijd nog wel. Soms een uur, soms 10 minuten. Je merkt als ie rot wakker wordt, dan huilt ie wel gelijk. Vroeger was dat altijd, nu heel soms.

Ik vind dit trouwens echt een hele leuke leeftijd O+
pi_116169806
Jaaa idd Son! Ik vind deze leeftijd ook echt genieten...

Maandag gaan we naar de efteling.. Kijk er echt naar uit omdat ze er nu zo anders in zal staan als afgelopen december toen we er waren... Heel benieuwd naar haar gezichtje :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116177003
Oeh lamb, wij zijn ook twee weken terug naar de efteling geweest. Lisa vond het hele park geweldig, maar de sprookjesboom was toch wel favoriet, heeft ze echt een kwartier met open mond naar gekeken en geluisterd. O+
pi_116177469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:37 schreef pessie het volgende:
Leo wat jammer dat je op woensdagmiddag niet thuis kunt zijn. Je collega's hebben zeker ook schoolgaande kinderen zodat ze dan thuis willen zijn? Wat zou je willen spreiden aan je uren? Bijvoorbeeld 2 ochtenden werken en dan 2 middagen thuis in plaats van 1 hele dag?
Nee, geen schoolgaande kinderen, maar mijn collega werkt hier bijna 20 jaar langer dan ik en is het al zo lang gewoon van op woensdag thuis te zijn. Plus dat ze al haar afspraken op woensdagnamiddag heeft. Haar partner werkt hier ook en die is ook op woensdagnamiddag thuis. Ik kan perfect begrijpen dat ze graag samen een halve dag per week thuis zijn. Niets aan te doen dus :)
  donderdag 30 augustus 2012 @ 08:31:30 #277
259886 pessie
pi_116177565
Ik vind de leeftijd leuk omdat Nathan nu echt begint te praten en er dus veel meer gecommuniceerd wordt, aan de andere kant vind ik het zwaar omdat hij zo ontzettend vlug is, en ik er altijd aan moet denken dat alles op slot zit (laatst was de autodeur opeens niet op kinderslot en kreeg ie em open toen we op de snelweg waren :X ). Het is echt continu opletten. Ik hoop echt dat ie snel doorgroeit :') en dat ie langzamerhand gaat begrijpen dat sommige dingen wel/niet kunnen.
Oh, en binnenkort mag hij naar de peuterspeelzaal, waar ze wel eens van het terrein afgaan om kastanjes ed te zoeken :X ik hou mn hart vast, ik weet niet hoe ze Nathan in de gaten moeten houden als er nog 13 van zulke exemplaren rondlopen.
pi_116178000
mijn 2 jarige kreeg gister van zn vriendinnetje een mep en er moest goedgemaakt worden (dat doen we hier. sorrie zeggen, eventueel vergezeld van een kusje). ravi's reactie vervolgens richting vriendinnetje: "nie aadig!"

die twee gaan zo leuk gelijk op, ze spelen al echt een beetje echt samen O+ gister in de zandbak een heus heel gesprek en al!
pi_116181683
Sonnetje, haha, je peuter weet wat hij wilen hoe hij het kan krijgen ook.

Leonieke, dat is wel begrijpelijk, ja.

Lamb, zal ze vast wel leuk vinden.

NIKKI, O+

Pessie dan krijgen alle kinderen vast zo een peuterliege (hoe schrijf je dat) om :P

Simmu, O+

vanochtend las ik mijn peuter een boekje voor waarin het kind zijn mama in een hond omtoverde, en later zijn broer in een varken en papa in een aap. Toen zei ik tegen mijn peuter dat hij beter niet mama in een hond kon omtoveren, want dan kreeg hij geen eten en drinken meer en wie moest hem dan verhaaltjes voorlezen etc. Daarop zegt hij doodleuk: waarom, papa is er toch nog. Die kan dat toch ook gaan doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:51:17 #280
259886 pessie
pi_116183735
Tinu bijdehandje heb je!

Simmu, wat lief zeg!

Peuterliege _O- . Ik noem het een tuigje :7 Ik ben serieus van plan dat ding standaard in zn tas te gooien voor het geval dat :') .

Trouwens, wat moet een kind mee naar de peuterspeelzaal? Een drinkbeker en een bakje? Of krijgen ze daar eten en drinken? Heb er geen info over gehad volgens mij...
pi_116183946
Is volgens mij per psz verschillend Pessie, Jaël moet ene beker drinken mee en ze krijgt van daar een appeltje of een koekje.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_116187346
Pessie de mijne heeft combinatie van creativiteit, inventiviteit en slimheid, dat maakt hem lekker bijdehand :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116198029
Whaha :D

Bijdehante peuters zijn altijd leuk :Y

Pessie: hier moesten ze 's morgens een beker drinken en een stuk fruit mee. 's middags alleen drinken (en kregen ze daar een koekje)
pi_116200943
Hiet gaat het echt supergoed met zindelijk zijn... Vandaag geen enkel ongelukje.
Afgelopen dinsdag waren we aan het winkelen en toen moest Tess plassen. Ze kon het prima ophouden tot we bij de wc waren... * Vicky is beretrots...

Gister heeft ze ons echter behoorlk laten schrikken. Ze was gevallen en was aan het huilen. Ze heeft al vanaf jongs af aan de vervelende eigenschap om haar adem in te houden als ze heel intens huilt. Gister was dat weer zo, maar nu was het zo intens, ze liep naar ons toe, hield haar adem in en toen ging ze onderuit. Ze zakte zo door haar knietjes en viel achterover. Gelukkig viel ze met haar hoofd net naast de betonnen vloerplaat. Zw ook een paar seconden niet meer op haar benen staan.. Pff ik ben me rot geschrokken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116201141
huuuu, eng vickie!
pi_116201927
Pffffffff das idd flink schrikken Vicky! Gebeurt dat nog vaak dat adem inhouden?
Wel super knap de hele dag droog!

Pessie.. Ik heb een rugzakje met loopkoord... God wat ben ik blij met dat ding!

Hahahaha Tinu wat een bijdehandje :D

O. had vanmorgen voor het eerst dansles op t kdv :D Ze is sinds eind juli naar een groep van 2-4 jaar en daar hebben ze elke donderdag een dansjuf die langs komt.. Zo leuk!
De juffen vertelde dat O. even de kat uit de boom keek en daarna zeer uitbundig mee stond te dansen en ook echt goed de bewegingen nadeed... Ze is de jongste van de groep maar gaf de 3 jarige het nakijken... O+
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116201976
Dat adem inhouden gebeurd nog af en toe als ze heel erg huilt. Ze was echter nog nooit gevallen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116202949
Vicky wat eng. Gelukkig is het goed afgelopen met de val.

Lamb, wat leuk dat er gewoon echt een dansjuf komt op het kdv. O+ En wat ontzettend tof dat O. de oudere peuters het nakijken gaf.

Hier de opmerking van de dag. Lisa zet een stoel in de gang, neemt papa mee, zet 'm neer waar ze 'm hebben wil en zegt: "zo, nu gaan we eerst even praten". Heeft ze van ons, want wij laten haar ook even een minuutje afkoelen op de gang en dan is ze voor rede vatbaar en gaan we een gesprekje aan over wat er voorgevallen is, waarom iets niet kan/mag en wat er wel mogelijk is enzo. Ik heb echt weer in een deuk gelegen. O+
pi_116220652
Vicky wat eng. Ik was ook geschrokken.

Lamb een echte danser :)

NIKKI wat grappig! En heel herkenbaar. Hier worden wij ook geimiteerd. Ik hoor in mijn peuter's praat tegenover de baby mijn man terug. En hij zegt precies op dezelfde manier als mijn schoonmoeder dat ik niet nagels moet bijten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:57:09 #290
259886 pessie
pi_116220953
Vicky wat eng van dat vallen zeg!
Maar wat stoer van haar tijdens het winkelen *O*

eh Nikki, fijn om te lezen dat er een moment komt dat een peuter dat snapt. Wij oefenen ook met corrigeren op die manier maar Nathan vind het vooral leuk en rent de trap op als hij er even op moet zitten.

17 september gaat Nathan voor het eerst heen ivm onze vakantie. Ik vind het best spannend in aanmerking genomen dat Nathan ergens zijn waar ik niet ben over het algemeen verschrikkelijk vind :') . Tenzij hij zelf wegrent, dan boeit et em helemaal niet!

Oh Lamb, krijg jij ook van die reacties? Hier varieert het van:
- Wat zielig dat je je kind aanlijnt
- Ik had vroeger een hondje die ik zo aangelijnd had :')
- Wat handig! Dan weet je dat hij niet onder een auto komt! (deze laatste is trouwens de reden waarom ik em tegenwoordig weer aanlijn).
pi_116245349
De meeste reacties zijn positief Pessie... meestal van "Goh wat leuk zo in het rugzakje verwerkt" of idd wat slim ivm auto's/drukte.. Laatste keer dat ik hem tevoorschijn had was in de Apenheul dat je echt over de koppen kon lopen... Toen zag ik soms mensen wel een beetje (raar) kijken.. en 1x een opmerking niet naar ons maar een vader die tegen een zoon van een jaar of 11/12 zei: "Hé dat is iets voor jou!" Maar 'Zielig' of 'Hondje' heb ik nog niet gehoord...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116245679
over napraten:

selene: "IKKEOOK!!! IKKEOOK!!!"
ravi: "jaja"

*)
pi_116245725
over dat aanlijnen: lekker boeie :P ik deed/doe niet aan aanlijnen, ik ga voor de draagdoek :+ als dat me niet had gelegen had ik ws wel ook zo'n tuigje gehad hoor :Y
pi_116245973
Mijn jongste gaat bij elke vorm van vastbinden en vasthouden demonstratief op de grond liggen huilen. Volledig ontilbaar is hij dan ook nog (hoe doen peuters dat? Zichzelf ontilbaar maken?)

En als hij wegloopt en je roept hem, hoort hij je negen van de tien keer niet :')
pi_116246168
Simmu dat was t plan... vonden mijn rug/heupen/knieen niet leuk :(

Helaas heeft het zinnetje: "Mama tillluh!!! Oona niette lopen mama tilluh!!" zijn intrede gedaan.. Dus ik probeer ook weer regelmatig het omgekeerde... Peuter juist WEL laten lopen ;) / ZELF trap op en af enz...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116246390
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:15 schreef Lamb29 het volgende:
Simmu dat was t plan... vonden mijn rug/heupen/knieen niet leuk :(

Helaas heeft het zinnetje: "Mama tillluh!!! Oona niette lopen mama tilluh!!" zijn intrede gedaan.. Dus ik probeer ook weer regelmatig het omgekeerde... Peuter juist WEL laten lopen ;) / ZELF trap op en af enz...
:*

ik bedoelde echt meer zo van "lekker doen wat bevalt" hoor :Y jammer dat dragen niet lekker ging terwijl je dat wel wil!
pi_116246479
I know ;) was even zwelgen in zelfmedelijden ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116246489
Hier geven we fruit mee drinken, cracker krijgen ze daar.
Vandaag was zijn eerste dag psz en hij vond het fantastisch. liep gelijk naar binnen, spelen en heeft niet meer naar ons omgekeken tot hij zijn vader zag toen we hem op kwamen halen.

Hier is yaro tegenwoordig liever lui dan moe als hij zelf moet lopen en wil alleen nog maar op mijn nek.

wat eng dat adem inhouden bij het huilen.

Leuk dat O zo van dansen houdt. Yaro is er ook dol op. die heeft 1 avond de kat uit de boom gekeken en ging daarna elke avond los in de mini disco tijdens de vakantie. Hij probeerde op zijn manier ook de pasjes na te doen.

Verder laat hij steeds meer fantasiespel zien, heerlijk om naar te kijken <3
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:58:57 #299
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116248086
ik ga het hier ook nog ff doen; Hiep hiep hiep hoera!! Lena is 3 jaar!!! Gefeliciteerd Deintje met je mooooooie blonde deerne....
Mijn meissies allerbeste lieve vriendinnetje... O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116296249
Deintje, nog gefeliciteerd met Lena *O*

Lamb kanmevoorstellen dat dragennu nietmeer goed gaat. Had ik tijdens de zwangerschap ook. Gaat ze eerder zelf lopen als je haar looft en het leuk maakt, dat lopen/ trap lopen etc. al zo goed zelf kan?

Mijn peuter wou niet meer in de draagdoek vanaf het moment dat hij zelf kon lopen
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 september 2012 @ 08:08:53 #301
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116296309
Poppedein, nog gefeliciteerd met Lena!!

Noortje heb ik nauwelijks gedragen, ik hoop dat bij baby 2 wel meer te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')