quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:40 schreef ueberduitser het volgende:
Na de woning van binnen klaar gemaakt te hebben (zal wel 2014 worden) gaan we een tuinprojectje aan van 3184m2....
Vorige bewoner is aan het "opschonen" geweest.![]()
Wat een zooi, ik ben volgend jaar echt een weekend een trekker met oplegger nodig en een shovel o.i.d. om enige orde te kunnen herstellen.
[ afbeelding ]
Dank! Wij gaan hier niet meer weg als het goed is, dus ik heb de tijd. En ik hou van tuinieren, dus kom maar op!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:23 schreef crv het volgende:
[..]ik dacht dat ik een uitdaging had met 2500m2 gras van 1 meter hoog
success![]()
ik ook, maar de tijd spelt me even parten. en we willen eerst de kelder onder het terras afhebben zodat we daar buiten kunnen zitten en ideeen opdoenquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:43 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dank! Wij gaan hier niet meer weg als het goed is, dus ik heb de tijd. En ik hou van tuinieren, dus kom maar op!
Die zitten hiero : F&F / Het Grote Bloemen en Planten in Eigen Tuin Topic #11 Bloei!quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:19 schreef Iwanius het volgende:
Het lijkt wel of een hoop mensen op FOK! allemaal bij grote stukken braak land leven, een beetje gebied Almere toen er nog amper iets stond.
Geen stedelingen of lieden die in de randstad of daarbuiten leven zo te zien.
Haha! Gezellig bij de buren in de tuinquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Is de tweede zithoek op het laatste plaatje voor de schoonfamilie?
omg wat een end.. onze tuin is iets van 10 meter diep en daar heb ik al trauma's van! hahaquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:25 schreef fh101 het volgende:
Onze tuin (en die van de buren) is in 2009 gesaneerd. Dan kun je dus helemaal opnieuw beginnen. De tuin is ongeveer 50 meter diep, en er moest dus ook een pad (dat we zelf gingen leggen) naar het einde van de tuin komen. Dan heb je veel stenen nodig. Heel veel stenen. Ik heb verdomme nog trauma's
Hogedrukreiniger inzetten om die distels af te snijden!quote:Op maandag 20 mei 2013 22:49 schreef Gieliovd het volgende:
Ik dacht dat ik een redelijk diepe tuin had met 22 meter...![]()
[ link | afbeelding ]
Mijn tuin is ontploft 2 weken geleden. De distels steken 30 (!!) cm boven de tegels uit, de bomen zijn weer oerwoud grootte, de borders stromen weer over...
Je moet wel met je hoofd op tv willenquote:Op zondag 26 mei 2013 11:56 schreef Iwanius het volgende:
Het klinkt misschien een beetje raar tussen alle reacties waaruit blijkt dat men zelf graag te werk gaat als het hun tuin betreft maar wat zou het schelen als je bijvoorbeeld voor de gein gewoon meedoet met een van die klus programma's op RTL of SBS? waar mensen hun tuin of woning ( of beiden) helemaal wordt aangepakt en opgeknapt.
Het kost m.i. niks dan alleen medewerking en je hoofd op tv en gezellig meedoen.
Volgens mij kost het je bij Eigen Huis & Tuin wel de gebruikte materialen. Ik heb ooit gehoord dat je dan de inkoopwaarde moet betalen.quote:Het kost m.i. niks dan alleen medewerking en je hoofd op tv en gezellig meedoen.
wij hebben erover nagedacht, maar het is nogal een uitdagingquote:Op zondag 26 mei 2013 11:56 schreef Iwanius het volgende:
Het klinkt misschien een beetje raar tussen alle reacties waaruit blijkt dat men zelf graag te werk gaat als het hun tuin betreft maar wat zou het schelen als je bijvoorbeeld voor de gein gewoon meedoet met een van die klus programma's op RTL of SBS? waar mensen hun tuin of woning ( of beiden) helemaal wordt aangepakt en opgeknapt.
Het kost m.i. niks dan alleen medewerking en je hoofd op tv en gezellig meedoen.
ik denk niet dat ze bellen als ik ze schrijf dat ik 1000¤ bijdraagquote:Op zondag 26 mei 2013 12:35 schreef bleiblei het volgende:
Als je mee wil doen moet je je budget opgeven.
Dus er wordt welzeker een bijdrage verwacht.
mwah, misschien voor een aflevering waarin ze tot detail uitleggen hoe je een grasveld inzaait?quote:Op zondag 26 mei 2013 15:21 schreef crv het volgende:
[..]
ik denk niet dat ze bellen als ik ze schrijf dat ik 1000¤ bijdraag
quote:Op zondag 26 mei 2013 15:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
mwah, misschien voor een aflevering waarin ze tot detail uitleggen hoe je een grasveld inzaait?
Volgens mij is een tuin als deze nooit echt af. We willen een tuin met veel grote planten, maar dat is dus echt een meerjarenplan. Dit zijn de tussenstappen tot nu toe iigquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:30 schreef Bosbesbos het volgende:
[..]
omg wat een end.. onze tuin is iets van 10 meter diep en daar heb ik al trauma's van! haha
Krijgen we ook een foto te zien als het af is?!
Geen spoorlijnen hier in een straal van 40 kmquote:Op maandag 27 mei 2013 11:14 schreef Iwanius het volgende:
Zo! vlak bij het water wonen,spoorlijn zo te zien?( waar die die kleine omheining voor eigenlijk,achter het deurtje?)
Ik neem aan dat jullie voortuin heel wat kleiner is dan de achtertuin?
Wat is dan datgene wat op een spoorlijn lijkt op de dijk?quote:Op maandag 27 mei 2013 17:39 schreef fh101 het volgende:
Geen spoorlijnen hier in een straal van 40 km![]()
Klopt ik bedoelde inderdaad die betongaas in een halve omheining en wist dus niet waar dat voor was.quote:Ik weet niet welke omheining je precies bedoelt; er is een groot stuk afgezet met schapengaas zodat de kippen niet kunnen ontsnappen. Achterin (bij de schuur) is daar een hap uit voor de moestuin, daar mogen de kippen natuurlijk weer niet bij. Binnen het afgezette gedeelte staat een stuk betongaas in een halve cirkel, dat is de eetmuur in wording. Ik denk dat je die bedoelt
Op de dijk is een weg, met daarachter een hekje van lage houten palen met daartussen van dat oude grijze schapengaas en met lantaarnpalen verspreid over de weg. Dat is het enige waar je een spoorlijn in zou kunnen zien denk ikquote:Op dinsdag 28 mei 2013 11:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat is dan datgene wat op een spoorlijn lijkt op de dijk?
[..]
Klopt ik bedoelde inderdaad die betongaas in een halve omheining en wist dus niet waar dat voor was.
Dat is een beschoeiing, maar leuk geprobeerd.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:13 schreef Iwanius het volgende:
Als je de foto bekijkt en je kijkt naar links boven zoals op onderstaande foto
[ afbeelding ]
Dan zie je een soort van donkere streep die helemaal links in de hoek overgaat in wit grind?( Kijk je echter heel scherp dan is het dus een stuk eiland met groen in het water ) die donkere streep/lijn
en iets van een stellage dat van afstand de contouren heeft van iets van resten een spoorlijn.
Vandaar dus mijn eerder gemaakte opmerking hierover.
Volgende keer als je al je onkruid weg hebt gehaald en vervolgens geen tijd hebt om ermee verder te geen een groot zwaar zeil waar geen licht door komt op de grond leggen. Als je al het onkruid goed hebt weggehaald, dus met wortels en al, komt het daarna minder makkelijk terug omdat het geen zonlicht krijgt.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:29 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, was mijn opmerking toch zo gek nog niet.
Terugkomend op mijn eigen tuintje waar ik dit topic in eerste instantie over opende.
Inmiddels is door de hevige regenval van de afgelopen maanden? de begroeiing weer flink toegenomen waardoor de cirkel weer bijna rond is.![]()
M.a.w. ik kan weer bijna van voren of aan beginnen met ontginnen van de boel.
(of gewoon laten en pas volgend jaar als het weer een jungle wordt in 1x aanpakken)
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:00 schreef AnneX het volgende:
Heb je gelijk een 10- ritten kaart afgesproken
Jij hebt toch echt zo'n fantastisch uitzicht hè CRVquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:58 schreef crv het volgende:
Terwijl ik zaterdag met mijn bosmaaier bezig was in ieder geval het gras rond het huis klein te krijgen stond ineens een van de boeren in het dorp voor mijn neus met zijn maaiert.Ik was al 4 uur bezig voor een dike 100m2 en hij heeft zo'n 1500 gedaan in een kwartiertje
![]()
Helaas de bulten konden nog niet maar hopenlijk worden die binnenkort vlak gemaakt.
Maaikosten 40 Euro![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Jij hebt toch echt zo'n fantastisch uitzicht hè CRV
Ik ken de streek daar wel, prachtige omgeving, ik kan me voorstellen dat je je bevoorrecht voelt om daar te wonen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:51 schreef crv het volgende:
[..]vindt ik ook. Echt elke dag als ik wegrij dan heb ik vanuit de auto uitzicht over het rijndal met Basel en ook als ik 's avonds met woef in de omgeving wandel. en thuis natuurlijk heerlijke rust. voel me wat dat betreft erg bevoorrecht. nu nog de tuin aangelegd krijgen
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |