abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127029648
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 16:30 schreef Bosbesbos het volgende:

[..]

omg wat een end.. onze tuin is iets van 10 meter diep en daar heb ik al trauma's van! haha
Krijgen we ook een foto te zien als het af is?! :)
Volgens mij is een tuin als deze nooit echt af. We willen een tuin met veel grote planten, maar dat is dus echt een meerjarenplan. Dit zijn de tussenstappen tot nu toe iig :)

We hebben een schuur laten bouwen. En ondertussen leek het alsof de wereld verging :')

Vervolgens bleek dat de afwatering na het saneren niet helemaal goed zat... We hadden dus een gigantische vijver in de tuin, inclusief bijbehorend bezoek.

(let niet op de crappy foto, het regende dus ik wilde niet naar buiten en moest dus behoorlijk inzoomen ;) )

Vervolgens heeft de tuin een tijd stil gestaan want winter enzo. In het voorjaar schoot het onkruid omhoog en moest dat liefst met wortel en al weggehaald worden. Dus.. nog meer trauma's! De tuin zag er eerst ongeveer hetzelfde uit als die van de buren aan weerszijden.

En dan belanden we op magische wijze in 2013, want ik heb kennelijk geen foto's van de tussenliggende jaren.

Grasveldje voor, het omheinde stuk is zodat de kippen niet kunnen ontsnappen. De halfronde boog is een eetmuur in progress (bessen, bramen ed) en links voor die kratten een stuk moestuin.

Overigens ziet de tuin er nu ook weer anders uit, maar daar heb ik dus ook (nog) geen foto's van. Het is iig weer een stukje voller en het gras ziet er ook weer wat beter uit :P
pi_127059509
Zo! vlak bij het water wonen,spoorlijn zo te zien?( waar die die kleine omheining voor eigenlijk,achter het deurtje?)

Ik neem aan dat jullie voortuin heel wat kleiner is dan de achtertuin?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2013 11:14:45 ]
  maandag 27 mei 2013 @ 11:41:17 #78
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_127060266
Ziet er al goed uit zo! ^O^
pi_127072608
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:14 schreef Iwanius het volgende:
Zo! vlak bij het water wonen,spoorlijn zo te zien?( waar die die kleine omheining voor eigenlijk,achter het deurtje?)

Ik neem aan dat jullie voortuin heel wat kleiner is dan de achtertuin?
Geen spoorlijnen hier in een straal van 40 km :) Ik weet niet welke omheining je precies bedoelt; er is een groot stuk afgezet met schapengaas zodat de kippen niet kunnen ontsnappen. Achterin (bij de schuur) is daar een hap uit voor de moestuin, daar mogen de kippen natuurlijk weer niet bij. Binnen het afgezette gedeelte staat een stuk betongaas in een halve cirkel, dat is de eetmuur in wording. Ik denk dat je die bedoelt :)

Geen voortuin. Wel een grote stoep, dus we staan iig niet gelijk op straat.

Bedankt Bosbesbos! :)
  maandag 27 mei 2013 @ 18:16:07 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_127073879
Ik heb ooit naar een koophuis gekeken waar de tuin aangelegd was door Rob van EH&T, en daar is echt een grof bedrag voor neergeteld :Y
Het is dus zeker niet gratis!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127102773
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:39 schreef fh101 het volgende:

Geen spoorlijnen hier in een straal van 40 km :)
Wat is dan datgene wat op een spoorlijn lijkt op de dijk? :@

quote:
Ik weet niet welke omheining je precies bedoelt; er is een groot stuk afgezet met schapengaas zodat de kippen niet kunnen ontsnappen. Achterin (bij de schuur) is daar een hap uit voor de moestuin, daar mogen de kippen natuurlijk weer niet bij. Binnen het afgezette gedeelte staat een stuk betongaas in een halve cirkel, dat is de eetmuur in wording. Ik denk dat je die bedoelt :)
Klopt ik bedoelde inderdaad die betongaas in een halve omheining en wist dus niet waar dat voor was.
pi_127110084
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:46 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat is dan datgene wat op een spoorlijn lijkt op de dijk? :@

[..]

Klopt ik bedoelde inderdaad die betongaas in een halve omheining en wist dus niet waar dat voor was.
Op de dijk is een weg, met daarachter een hekje van lage houten palen met daartussen van dat oude grijze schapengaas en met lantaarnpalen verspreid over de weg. Dat is het enige waar je een spoorlijn in zou kunnen zien denk ik :P
pi_127152129
Als je de foto bekijkt en je kijkt naar links boven zoals op onderstaande foto

Dan zie je een soort van donkere streep die helemaal links in de hoek overgaat in wit grind?( Kijk je echter heel scherp dan is het dus een stuk eiland met groen in het water ) die donkere streep/lijn
en iets van een stellage dat van afstand de contouren heeft van iets van resten een spoorlijn.

Vandaar dus mijn eerder gemaakte opmerking hierover.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2013 14:15:33 ]
pi_127152676
quote:
6s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:13 schreef Iwanius het volgende:
Als je de foto bekijkt en je kijkt naar links boven zoals op onderstaande foto

[ afbeelding ]

Dan zie je een soort van donkere streep die helemaal links in de hoek overgaat in wit grind?( Kijk je echter heel scherp dan is het dus een stuk eiland met groen in het water ) die donkere streep/lijn
en iets van een stellage dat van afstand de contouren heeft van iets van resten een spoorlijn.

Vandaar dus mijn eerder gemaakte opmerking hierover.
Dat is een beschoeiing, maar leuk geprobeerd.
pi_127154173
Oh op die fiets! ;) Ik woon hier al zo lang dat ik niet eens kon bedenken wat er op leek :P

Het is inderdaad een damwand. Daar zitten de 'zandbergen'. Eens in de zoveel tijd komt er een binnenvaartschip dat daar aanlegt en zand brengt of ophaalt. Verder is het de ingang naar de haven, met aan de ene kant dus de zandbergen en aan de andere kant gors.

[ Bericht 2% gewijzigd door fh101 op 29-05-2013 15:07:35 ]
pi_127613446
Kijk, was mijn opmerking toch zo gek nog niet.

Terugkomend op mijn eigen tuintje waar ik dit topic in eerste instantie over opende.
Inmiddels is door de hevige regenval van de afgelopen maanden? de begroeiing weer flink toegenomen waardoor de cirkel weer bijna rond is. :{

M.a.w. ik kan weer bijna van voren of aan beginnen met ontginnen van de boel.
(of gewoon laten en pas volgend jaar als het weer een jungle wordt in 1x aanpakken)
;)
  Official ESF Kreviewer maandag 10 juni 2013 @ 14:56:33 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127620036
Is er nog ergens een overzichtelijke site te vinden over wanneer ik mijn planten en struiken moet snoeien (en vooral ook hoe)? Ik moet er aan geloven nu ik een tuin heb, maar dan wil ik het wel goed doen..
  maandag 10 juni 2013 @ 15:04:43 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_127620329
http://www.mijnmoestuin.nl/tips

Moestuingerelateerd, maar wellicht staat er ook iets tussen voor de gewone tuin.

En anders een keer langs de kringloop, voor ene boek?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Official ESF Kreviewer maandag 10 juni 2013 @ 15:30:43 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127621368
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:04 schreef Troel het volgende:
voor een boek?
Que?

2013. ;(.
pi_127621572
quote:
6s.gif Op maandag 10 juni 2013 11:29 schreef Iwanius het volgende:
Kijk, was mijn opmerking toch zo gek nog niet.

Terugkomend op mijn eigen tuintje waar ik dit topic in eerste instantie over opende.
Inmiddels is door de hevige regenval van de afgelopen maanden? de begroeiing weer flink toegenomen waardoor de cirkel weer bijna rond is. :{

M.a.w. ik kan weer bijna van voren of aan beginnen met ontginnen van de boel.
(of gewoon laten en pas volgend jaar als het weer een jungle wordt in 1x aanpakken)
;)
Volgende keer als je al je onkruid weg hebt gehaald en vervolgens geen tijd hebt om ermee verder te geen een groot zwaar zeil waar geen licht door komt op de grond leggen. Als je al het onkruid goed hebt weggehaald, dus met wortels en al, komt het daarna minder makkelijk terug omdat het geen zonlicht krijgt.

Er komt altijd wat door heen, maar je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen. :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:58:51 #91
102912 crv
Screwed up
pi_127661858
Terwijl ik zaterdag met mijn bosmaaier bezig was in ieder geval het gras rond het huis klein te krijgen stond ineens een van de boeren in het dorp voor mijn neus met zijn maaiert. ^O^ Ik was al 4 uur bezig voor een dike 100m2 en hij heeft zo'n 1500 gedaan in een kwartiertje _O-

Helaas de bulten konden nog niet maar hopenlijk worden die binnenkort vlak gemaakt.

Maaikosten 40 Euro _O_ ^O^

There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_127661916
Heb je gelijk een 10- ritten kaart afgesproken w/
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:10:36 #93
102912 crv
Screwed up
pi_127698307
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:00 schreef AnneX het volgende:
Heb je gelijk een 10- ritten kaart afgesproken w/
:Y
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:11:47 #94
102912 crv
Screwed up
pi_127698350
overigens heeft die aktie met die bosmaairer me een overbelast hand opgeleverd. Gelukkig had ik in deie hand al een tijdje pijn (beknelde zenuw) dus moet nu rust houden
pi_127699676
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:58 schreef crv het volgende:
Terwijl ik zaterdag met mijn bosmaaier bezig was in ieder geval het gras rond het huis klein te krijgen stond ineens een van de boeren in het dorp voor mijn neus met zijn maaiert. ^O^ Ik was al 4 uur bezig voor een dike 100m2 en hij heeft zo'n 1500 gedaan in een kwartiertje _O-

Helaas de bulten konden nog niet maar hopenlijk worden die binnenkort vlak gemaakt.

Maaikosten 40 Euro _O_ ^O^

[ afbeelding ]
Jij hebt toch echt zo'n fantastisch uitzicht hè CRV ^O^
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:51:32 #96
102912 crv
Screwed up
pi_127699953
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:44 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Jij hebt toch echt zo'n fantastisch uitzicht hè CRV ^O^
:@ vindt ik ook. Echt elke dag als ik wegrij dan heb ik vanuit de auto uitzicht over het rijndal met Basel en ook als ik 's avonds met woef in de omgeving wandel. en thuis natuurlijk heerlijke rust. voel me wat dat betreft erg bevoorrecht. nu nog de tuin aangelegd krijgen :+
pi_127700117
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:51 schreef crv het volgende:

[..]

:@ vindt ik ook. Echt elke dag als ik wegrij dan heb ik vanuit de auto uitzicht over het rijndal met Basel en ook als ik 's avonds met woef in de omgeving wandel. en thuis natuurlijk heerlijke rust. voel me wat dat betreft erg bevoorrecht. nu nog de tuin aangelegd krijgen :+
Ik ken de streek daar wel, prachtige omgeving, ik kan me voorstellen dat je je bevoorrecht voelt om daar te wonen.
Ik heb zo'n gevoel ook als ik vanaf de zuidkant onze heuvel op rijd, net een ansichtkaart, ik moet mezelf dan steeds even in m'n arm knijpen dat ik daar echt woon. O+
pi_127782384
En dan te bedenken dat wij hier in Nederland ons allerlei zaken laten welgevallen door de overheid inzake ruimte en het gebruik daarvan. Daarmee bedoel ik dus regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes. :{

Maar ik ken het ruimte gevoel wel als in weer terug ben in mijn chalet in Mont-sur-Rolle zoals ik dat hier eerder benoemde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')