abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 00:51:30 #126
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_116174150
Schijnt dat heel veel vliegtuigen/helikopters kapot zijn gemaakt door de FSA. Er wordt geclaimed dat het 70% is. Dat gebeurde gisteren/begin van vandaag.

Bron TV: aljazeera
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_116180314
lol, ze hebben een krappe 100 gevechtshelicopters en ergens tussen de 500 en 700 gevechtsvliegtuigen , en 70% zou kapot gemaakt zijn?
Dan hebben ze goed hun best gedaan die FSA...
in 1 ding zijn ze in elk geval wel geval goed, het verspreiden van propaganda....
pi_116180512
quote:
Bassma Kodmani, a prominent figure in the Syrian National Council (SNC), resigned on Tuesday, the latest of several senior members to leave the leading Syrian opposition group this year.

The others have cited personal rivalries within the leadership and have suggested that the SNC is not doing enough to back the increasingly militarised 17-month revolt against Syrian President Bashar al-Assad.

"Today we stand without protection against horrific massacres from Houla to Daraya and the blood of the people flowing in the streets of our towns and villages," said Kodmani, based in Paris and one of few women in the council.

"The council did not win the needed credibility and did not preserve the confidence that was given to it by the people when it was formed, it has diverted from the path that we wanted for it when we formed it," she said in a statement.

The SNC was formed in Istanbul in last year as an umbrella organisation to guide a democratic transition if Assad fell. Kodmani said she will continue working to support the revolt.

[Source: Reuters]

Ook bij de Syrian National Council (SNC) vinden blijkbaar defecties plaats..
  donderdag 30 augustus 2012 @ 10:58:36 #129
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_116180519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:50 schreef mr_jack het volgende:
lol, ze hebben een krappe 100 gevechtshelicopters en ergens tussen de 500 en 700 gevechtsvliegtuigen , en 70% zou kapot gemaakt zijn?
Dan hebben ze goed hun best gedaan die FSA...
in 1 ding zijn ze in elk geval wel geval goed, het verspreiden van propaganda....
Ik geef alleen door wat ik te horen heb gekregen. Als ik fotos of andere beeldmateriaal zou hebben, dan had ik het gepost.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_116182601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 10:58 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik geef alleen door wat ik te horen heb gekregen. Als ik fotos of andere beeldmateriaal zou hebben, dan had ik het gepost.
Ik val jouw ook niet aan ;)
Ik geef alleen aan dat je dat soort berichten altijd even moet checken. Als je dan de aantallen helicopters en gevechtsvliegtuigen weet, dan weet je dat 70% onzin is.
pi_116185687
Morsi in Teheran zich keihard uitgesproken tegen Assad en voor de opstand, waarna Syriers de zaal verlieten. Goede zaak, midden in Iran eens een ander geluid te laten horen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_116190444
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:54 schreef Aloulou het volgende:
Morsi in Teheran zich keihard uitgesproken tegen Assad en voor de opstand, waarna Syriers de zaal verlieten. Goede zaak, midden in Iran eens een ander geluid te laten horen.
Lijkt me logisch dat Morsi, leider van de Moslim Broederschap, zich uitspreekt tegen Syrie.
Dat hij dat in Iran doet is niet zo slim, en zal hem niet mee helpen de banden tussen Iran en Egypte te verbeteren.

Het is een beetje hetzelfde als Mahmoud Ahmadinejad die een toesprak houd tijdens een vergadering van de VN. Leuk, maar niemand luistert ernaar. ;)
pi_116200188
Ik zie er meer achter. Een groot contrast. Tussen oud en nieuw. Dictatuur en democratie. Khamenei (dacht ik) die eerst een speech houdt weer over Palestina, bevrijding ervan en onderdrukking. Als voorganger van de "axis of resistance" wat Iran, Hizbullah en Syrie zou moeten inhouden. Voorvechters voor vrijheid van Palestina. Maar over Syrie geen enkel woord. Morsi echter trekt exact dezelfde lijn door naar Syrie en houdt het niet veilig bij Palestina. Hij zet indirect deze (zelfbenoemde) "vrijheidsstrijders" (Iran, Syrie en Hizbullah) op hun plaats wanneer hij het Syrische regime hard veroordeelt in hun bijzijn als vijanden van dezelfde vrijheid waar men voor Palestijnen wel naar oproept. Het regime dat daar tekeergaat vanaf dag 1 dat er openlijke demonstraties plaatsvonden. En hij geeft aan dat alleen een vrije democratische samenleving de oplossing is. Maar dat is in Iran aan dovemansoren gericht.

Overigens hebben Syrische overheidsfunctionairssen hem beschuldigd ervoor te zorgen dat door zijn woorden "meer bloed vergoten zal worden" en alleen tot verdere ellende leidt. Morsi is overigens ook zeer uitgesproken tegen een militaire interventie.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_116200392
Rebellen halen weer een MiG-23 neer.

Niet speciaal, de Syrische luchtmacht heeft genoeg straaljagers. Maar wat me opvalt is dat er meer dan genoeg video's zijn van het moment dat de straaljager neerstort of al dat al is, maar niet op het moment dat ze hem neerhalen. We weten dus niet met welke wapens de straaljager is neergehaald. Extra verdacht is dat de piloot dood is, terwijl hij wel zijn parachute gebruikte, wat duidelijk te zien is in een andere video. Zouden de rebellen dan toch eindelijk de gevraagde stingers hebben gekregen?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:54 schreef Aloulou het volgende:
Daarmee volgt hij dus nu Tunesi en Syri. Goede zaak inderdaad, ik ben blij dat hij het lef heeft. In Iraanse media wordt zijn uitspraak trouwens weggelaten of zelfs vervangen voor Bahrain. Iran is er duidelijk niet blij mee. Maar dit gaat ze zeker niet helpen om betere relaties op de bouwen met Arabische landen.

8000 regeringstroepen zouden sinds de opstand al zijn gedood:

quote:
1336 GMT: Syria. The director of the regime's Tishrin military hospital in Damascus has stated that over 8,000 regime personnel have been killed since the conflict started last year.

"Every day, we receive an average of 15 to 20 bodies of soldiers and members of security forces, with the numbers increasing since the beginning of the year," he told an AFP reporter.

Tishrin received 47 bodies on Wednesday, but in late July—when fighting raged in the capital as the rebels tried to seize control—"we received more than 100 people daily for three days," the doctor said.

What's shocking about the number is that the opposition is only claiming that 2342 insurgents have been killed so far (according to the Center for Documentation of Violations in Syria. Does this really mean that the insurgents are killing the regime forces at a rate of nearly 4 to 1?
http://www.enduringameric(...)-situation-on-t.html

En nog eventjes over die verwoeste straaljagers en helikopters. Wat ik van het bericht begrijp raketto is dat de FSA claimt 70% van de vliegtuigen te hebben verwoest bij n militaire basis. Niet in heel Syri dus. Het einde van mijn video bovenaan mijn post laat een gedeelte van de aanval zien. Wat ik wel weet is dat een heel groot gedeelte van de straaljagers, helikopters, tanks etc al buiten gebruik waren voordat de opstand begon vanwege gebrek aan onderdelen of slecht onderhoud. Maar zelfs met dat erbij zou 70% inderdaad een zwaar overdreven claim zijn.
Heeft iemand trouwens een site waarop te zien is hoeveel straalsjagers, tanks etc het Syrische leger heeft? Ik had er een maar ik kan hem niet meer vinden en wikipedia vind ik niet echt overzichtelijk beeld geven.
Incelfrikandel
pi_116203500
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Extra verdacht is dat de piloot dood is, terwijl hij wel zijn parachute gebruikte, wat duidelijk te zien is in een andere video. Zouden de rebellen dan toch eindelijk de gevraagde stingers hebben gekregen?
Ik vermoed dat ze 'm hebben opgewacht en neergeschoten.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:28:36 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_116208599
http://www.guardian.co.uk(...)r-iran-syrian-rebels

quote:
"The Iranians rolled out the red carpet for Morsi. But he didn't follow the Iranian script. It was embarrassing for the Iranians," said David Hartwell, senior Middle East analyst at IHS Jane's, adding: "The non-aligned movement tries to be fairly anodyne and focused on anti-imperialism. But Syria has made it problematic. Egypt also views Iranian influence in Syria, Lebanon and the Palestinian territories as particularly unhelpful. It sees it as an Iranian/Shia attempt to spread influence in the region."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 1 september 2012 @ 18:35:04 #137
pi_116276971
quote:
Syrian rebels 'seize air defence base'

Fighters take anti-aircraft rockets and 16 captives in attack on air defence facility in east, says UK-based group

Syrian rebels have seized an air defence facility and attacked a military airport in the east of the country, according to a UK-based monitoring group.

Saturday's attacks in the oil-rich province of Deir al-Zor follow rebel strikes against military airports in the Aleppo and Idlib areas, close to the border with Turkey.

The Syrian government has recently used helicopter gunships and fighter jets to attack rebels and residential areas.

Rebels in Deir al-Zor overran an air defence building early on Saturday, taking at least 16 captives and seizing an unknown number of anti-aircraft rockets, said Rami Abdulrahman of the Syrian Observatory for Human Rights.

Video posted on the internet by activists showed the officers and soldiers captured by the rebel fighters, and al-Arabiya television broadcast footage of what it said were rockets and ammunition seized in the raid.

Syrian TV also claimed that government forces had repelled an attack on the Rasm al-Abboud air base near Aleppo and showed footage of captured guns and vehicles.

Abdulrahman said rebels also attacked the Hamdan military airbase at Albu Kamal, close to Syria's eastern border with Iraq, but did not succeed in breaking into it.

The attacks come three days after rebels attacked the Taftanaz air base in Idlib province, where they said several helicopters were damaged. The insurgents also said they shot down a fighter jet and a helicopter last week.

Assad's forces have launched numerous air strikes against civilians in rebel-held parts of Syria. Helicopters have strafed towns with heavy machine guns, and jets have unleashed rockets and bombs against opposition strongholds.

Turkey has called for the creation of safe havens inside Syria after the UN refugee agency said the flow of Syrians into Turkey and Jordan – which already host more than 150,000 registered refugees – was increasing markedly.

Turkish government sources said Ankara would again push for agreement on safe zones inside Syria at the UN general assembly later this month and would try to put pressure on Russia and Iran, which strongly oppose any such action.

The Turkish prime minister, Tayyip Erdogan, a former ally of the Syrian president, Bashar al-Assad, said: "We cannot take such a measure unless the United Nations security council decides in favour of it … First a decision for the no-fly zone must be taken, then we would be able to take a step towards a buffer zone," Erdogan said in an interview broadcast on Turkish television late on Friday.

"Bashar al-Assad has come to the end of his political life. At the moment, Assad is acting in Syria not as a politician, but as an element, an actor, of war," he said.

A UN official said 1,600 people were killed in Syria in the last week, the highest weekly figure in nearly a year and a half of conflict, and aid agencies say living conditions are worsening dramatically.

An estimated 1.2 million people are uprooted within Syria, including 150,000 in Damascus and surrounding areas, according to the UN.

The UN secretary general, Ban Ki-moon, said he had pressed the Syrian government to allow international aid workers in, and received a positive reply during talks in Tehran this week.

Ban told Reuters he had "long and in-depth discussions with the Syrian officials" on the sidelines of a Non-Aligned Movement meeting. "While I criticised all the parties that have been depending on military means to resolve this issue, the primary responsibility rests with the Syrian government," he said.

But the Russian foreign minister, Sergei Lavrov, said it would be wrong to press Damascus alone to end the violence.

"It is absolutely unrealistic to say that the unilateral capitulation of one of the parties in conflict is the only way out, in a situation when there's ongoing urban fighting," he told students of the Moscow Institute of Foreign Relations.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_116283600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze 'm hebben opgewacht en neergeschoten.
Dat denk ik dus ook. Ik bedoel dus dat de rebellen hem misschien hebben neergeschoten, zodat hij niet kan vertellen hoe hij is neergehaald.
Incelfrikandel
pi_116402229
Wr een straaljager neergehaald:

En weer is de piloot dood, terwijl hij zijn parachute wl heeft gebruikt...
De rebellen claimen overigens er nog eens twee te hebben neergehaald op andere plekken vandaag, maar daar zijn (nog) geen video's van.

Wat info over de Syrische luchtmacht:
https://p.twimg.com/A18nrWzCUAAJhE6.jpg:large
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 22:33:09 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116402690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Wr een straaljager neergehaald:

En weer is de piloot dood, terwijl hij zijn parachute wl heeft gebruikt...

op zich niet ongebruikelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116404220
Syrie heeft niet zo heel veel gevechtsklare straaljagers. De meesten stammen uit de prehistorie, missen essentiele onderdelen en staan in hangars weg te roesten. Dat percentage van Aljazeera zou best kunnen kloppen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 23:01:51 #142
pi_116404486
quote:
Al-Jazeera websites hacked by Assad loyalist group

Group calling itself al-Rashedon said hacking came as 'response to your position against the people and government of Syria'

The websites of the Arabic news network, Al Jazeera, were hacked on Tuesday, apparently by a group sympathetic to the Syrian regime.

Al-Jazeera's English and Arabic websites were affected by the hack, made by a group calling itself al-Rashedon, or "the guided ones".

"This is a response to your position against the people and government of Syria, especially your support of the armed terrorist groups and spreading false fabricated news," the group said in a statement blanketing aljazeera.net. "Your website has been hacked, and this is our response to you."

Al-Jazeera had not commented by the time of publication, but prominent bloggers and journalists were speculating about the motives for the attack on social media.

"I have not heard of this group before," wrote Ahmed Al Oman, a Saudi journalist and blogger, in an email to the Guardian. "Previous attacks of similar nature have been claimed by the Syrian electronic army."

Since the start of the Arab spring, al-Jazeera has made a name for itself as one of the leading news organizations covering the region's instability. Unlike some other state-controlled media, al-Jazeera has been known for aggressive coverage of dictators and oppressive regimes.

"I think the hackers were just trying to make a statement and get their voices heard," said Aaron Zellin of the Washington Institute for Near East Policy, a thinktank based in Washington DC. "It will get them attention, if just for a few days." Zellin added that there had been rumors on Twitter that the hackers might be a cyber arm of the Shabiha militia loyal to Syrian president Bashar al-Assad, but that such a connection is difficult to prove.

A number of staff resigned from al-Jazeera earlier this year, accusing it of being biased against the Syrian regime but in favor of Bahrain, a Gulf state neighbor of Qatar, where the network is based.

"Over the past year al-Jazeera has become more sectarian and more biased in what they cover and what they don't cover," said Zellin. "They don't cover issues that don't fit the Qatari foreign policy narrative."

Al-Jazeera is funded by the Qatari government; critics say it follows its sponsor's foreign policy objectives, although the broadcaster says it is independent of government control.
  Trouwste user 2022 woensdag 5 september 2012 @ 07:36:52 #143
7889 tong80
Spleenheup
pi_116410652
Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties beschuldigt landen die wapens sturen naar Syri ervan de "ellende" in het land te vergroten. Het gevaar is dat daardoor de strijd alleen maar heviger wordt en dat het geweld zich verspreidt. De VN-chef zei dit dinsdag in een toespraak tot de Algemene Vergadering van de VN in New York.

Ban noemde geen enkel land. Rusland geldt als de belangrijkste wapenleverancier van het regime van president Bashar al-Assad en volgens VN-functionarissen levert ook Iran wapens aan Assads troepen.
De Syrische regering beschuldigt Saudi-Arabi, Qatar en Turkije ervan de rebellen van wapens te voorzien.

De VN-chef riep de internationale gemeenschap op meer steun te geven aan Lakhdar Brahimi, die als diplomatiek gezant namens de VN en de Arabische Liga gaat proberen een einde te maken aan het bloedige conflict in Syri.
Brahimi, die onlangs Kofi Annan opvolgde als gezant voor Syri, noemde de situatie in het land, waar volgens de VN door het oorlogsgeweld inmiddels 20.000 doden zijn gevallen, "onthutsend". Hij waarschuwde dat het conflict steeds erger wordt.

Brahimi vertrekt binnenkort naar Syri;, waar hij naar verwachting een ontmoeting heeft met Assad.
De Algerijnse veteraandiplomaat zei eerder deze week dat zijn missie bijna onmogelijk is.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116431606
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

op zich niet ongebruikelijk
Kan best de Syrische luchtmacht bestaat vooral uit oude sovjet-rommel. Maar het is niet alleen dat, ook zijn er geen video's van het moment dat de toestellen worden neergehaald. Bij de vorige piloot stroomde ook duidelijk bloed uit zn hoofd.
Incelfrikandel
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 19:31:42 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116431706
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Kan best de Syrische luchtmacht bestaat vooral uit oude sovjet-rommel. Maar het is niet alleen dat, ook zijn er geen video's van het moment dat de toestellen worden neergehaald. Bij de vorige piloot stroomde ook duidelijk bloed uit zn hoofd.
er vliegt nogal wat rommel door de lucht als je zo'n toestel neerschiet met raketten en die piloot moet daar dwarsdoorheen!

niet dat ik er van op zou kijken als ze die jongens afschieten op de grond maar de schietstoel is echt geen garantie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116432351
Wanneer houdt dit op zeg.. -O-
pi_116433595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

er vliegt nogal wat rommel door de lucht als je zo'n toestel neerschiet met raketten en die piloot moet daar dwarsdoorheen!

niet dat ik er van op zou kijken als ze die jongens afschieten op de grond maar de schietstoel is echt geen garantie
We zullen zien :) Ik vind het allemaal iets te toevallig.
Incelfrikandel
pi_116452852
Als een toestel geraakt wordt en je gebruikt de schietstoel, dan word je omhooggeschoten en het vliegtuig vliegt veel harder door, dus de kans dat je geraakt wordt door brokstukken is heel erg klein.

Dat je zo'n piloot die je dorp net daarvoor bombardeerde neerschiet is begrijpelijk, maar het helpt je verder niet echt...
pi_116452925
Er zijn meer als 500 gevechtsvliegtuigen in Syrie, en denk je nou echt dat die allemaal staan weg te roesten? er zullen een paar oude beestjes tussen staan, maar reken maar dat er minimaal 300 a 400 gevechtsklaar zijn, al dan niet met behulp van russische engineers..
pi_116490809
De tijd voor gifgas is aangebroken.

Maak u maar klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')