abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115700918
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 06:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

En nog steeds blijven mensen het herhalen _O-
Frustrerend, maar een algemeen verschijnsel. Het sprookje dat Marokanen uit Ede feest vierden naar aanleiding van de vliegtuigen in het WTC wordt ook nog steeds herhaal. Terwijl inmiddels al lang bekend is dat ze een lang tevoren geplande bruiloft vierden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115701669
Er is een zin, van een hele lap agressieve tekst, die verkeerd zou zijn vertaald beweren jullie met de rest van de agressieve tekst blijven jullie vrolijk negeren om een bruut regime te verdedigen. Dat noem ik triest als je Israel-haat zo diep is dat je bereid bent een dergelijk Holocaust-ontkennende en homo-executerende regime te steunen.
pi_115701743
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:00 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Volgens velen niet.
Het citaat ging over een regime, niet over een staat. Dat zijn verschillende begrippen, ook in het Farsi.
quote:
[..]

Irrelevant m.b.t. de uitspraken van Ahmadinejad.

[..]

Geen openbaar bewijs. Dat wil niet zeggen dat er geen bewijs is.

[..]

Omdat dat land, en hun leider, openlijk haat predikt.
Dat is geen enkele reden om een land al dan niet toe te staan kernwapens te hebben.

Volgens het internationaal recht mag elk land de wapens ontwikkelen die het wil ontwikkelen, behalve als het vrijwillig een verdrag heeft getekend om een bepaald soort wapen niet te ontwikkelen/hebben. De aard van het regime maakt niet uit.

Iran heeft het non-proliferatieverdrag getekend en heeft dus beloofd geen kernwapens te maken. Het ontkent ook bij hoog en bij laag dat te doen of voor te bereiden. Het mag dus uranium verrijken zo veel als het wil en ook zo hoog als het wil.
Israel heeft dat verdrag niet getekend en heeft dus het recht om kernwapens te maken en te hebben. Bovendien predikt het haat en dreigt het met agressie, met name jegens Iran, maar ook tegen Europa!

Israel en Iran ontlopen elkaar niet veel in verwerpelijkheid van het regime. Of in religieuze intolerantie en armoede onder de bevolking.

Kwestie is vooral deze. Een aanval van Israel op Iran is veel waarschijnlijker dan een aanval van Iran op Israel. Maar zou dat een weldaad zijn voor de mensheid of niet?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115701816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het citaat ging over een regime, niet over een staat. Dat zijn verschillende begrippen, ook in het Farsi.

[..]

Dat is geen enkele reden om een land al dan niet toe te staan kernwapens te hebben.

Volgens het internationaal recht mag elk land de wapens ontwikkelen die het wil ontwikkelen, behalve als het vrijwillig een verdrag heeft getekend om een bepaald soort wapen niet te ontwikkelen/hebben. De aard van het regime maakt niet uit.

Iran heeft het non-proliferatieverdrag getekend en heeft dus beloofd geen kernwapens te maken. Het ontkent ook bij hoog en bij laag dat te doen of voor te bereiden. Het mag dus uranium verrijken zo veel als het wil en ook zo hoog als het wil.
Israel heeft dat verdrag niet getekend en heeft dus het recht om kernwapens te maken en te hebben. Bovendien predikt het haat en dreigt het met agressie, met name jegens Iran, maar ook tegen Europa!

Israel en Iran ontlopen elkaar niet veel in verwerpelijkheid van het regime. Of in religieuze intolerantie en armoede onder de bevolking.

Kwestie is vooral deze. Een aanval van Israel op Iran is veel waarschijnlijker dan een aanval van Iran op Israel. Maar zou dat een weldaad zijn voor de mensheid of niet?
Jij solliciteert als persvoorlichter voor het regime in Iran? Kom nou, zoals ik al zei, dat je zo diep gezonken bent in je Israel-haat dat je een dergelijk regime met zoveel leugens blijft verdedigen!
pi_115701896
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:57 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, ze zijn daar met 1000den tegelijk heen ge-emigreerd. Maar wil je nu zeggen dat hedendaags Israel gekocht is? Want dat is mij niet helemaal duidelijk...
Als ik mij goed herinner, hadden de joden toen zij eenzijdig de staat Israel uitriepen, ongeveer 8 % van het hen door de VN toegewezen land gekocht. Ik kan me een paar procent vergissen, maar in elk geval kregen ze heel veel meer toegewezen als gebied voor de staat.

Maar deze discussie hoort hier eigenlijk niet thuis.
pi_115701975
Kwestie hier lijkt me vooral: zou een aanval van Israel op Iran een weldaad zijn voor de mensheid of niet?

Wie van ons dat leuk of terecht zou vinden, is eigenlijk geen relevante vraag.
pi_115702268
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n rare aanname, getuigt ook van niet veel geschiedkundige of algemene kennis. Het voortbestaan van Israel, en de joden in het algemeen is constant in gevaar nog steeds.

Ik denk zelf namelijk dat de hele oplossing van het Israel conflict ligt in het feit Israel eens vrede en veiligheid te bieden.
Het voortbestaan van Israel en de joden is helemaal niet constant in gevaar. Dat is een fobie, die na logische analyse niet overeind blijft. Maar, zoals elke fobie, helpt analyse niet tegen het gevoel.

Ik denk, mèt de Israelische schrijver Grosman, dat er geen enkele manier is om de Israelische/joodse behoefte aan veiligheid te bevredigen. Ze zullen het nooit geloven en altijd achterdochtig blijven.
Het enige dat misschien mogelijkheden biedt is dat Israel/de joden aan anderen vrede en veiligheid aanbieden.
Maar ja, dat vereist zo'n fundamentele verandering van instelling van de bevolking/regering, dat die bijna onmogelijk is.
Een eerste stap zou al zijn om de bezette gebieden vrij te geven, en dan ook echt vrij te geven. Niet zoals in Gaza de bezetting te vervangen door een ommuring.
pi_115708718
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 13:54 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Hier kan ik niets op zeggen ;( :D Is er een filmpje van de televisie uitzending?
http://nos.nl/video/40796(...)en-kankergezwel.html
'Maar de landen uit de regio zullen binnenkort komaf maken met de aanwezigheid van de zionisten op Palestijns grondgebied'.

Precies zoals ik eerder in dit topic al zei. Iraanse regering maakt zijn handen niet zelf vuil. Dit laat hij wel doen. Bommetje leggen noem ik dat. Denk zelfs dat hij hoopt dat Israël aan gaat vallen op hun nucleaire installatie want hij weet dat de omliggende landen dit zullen afkeuren ..en wie weet daar naar handelen. (dit is puur speculeren van mij, en hoop er ver naast te zitten, maar de onrust en de haatpropaganda draait op volle toeren)

Aanhangers van de President van Egypte riepen martelaars al op om hun wapens te pakken en op te trekken naar Jeruzalem.

Zoals in filmpje opgeroepen werd door aanhangers tegen duizenden mensen: Banish the sleep from the eyes of all Jews;
Come on you lovers of martyrdom, you are all Hamas.
Banish the sleep from the eyes of all Jews;
Come on you lovers of martyrdom, you are all Hamas.

Forget about the whole world, forget about the conferences,
Brandish your weapons, say your prayers.
Forget about the whole world, forget about the conferences,
Pray to the Lord that he banishes the sleep from the eyes of all Jews"

Hebben we het alleen nog maar over duizenden Egyptenaren. (video kan ik zo geven, maar wil het topic niet vervuilen met propagandafilmpjes. PM me maar

Net als de Iraanse machthebbers hun land Islamitisch wil houden, zo willen de Israëlische machthebbers hun land Joods houden. Dit zal vast allemaal gepaard gaan met wetjes die wij in het westen als oneerlijk beschouwen. (voordat we het daar weer over gaan hebben)

Ik denk dus dat Israël zich drukker moet maken om hun verdediging dan om een aanval die ongetwijfeld afkeuring gaat krijgen en ze dus zwakker maakt.

[ Bericht 25% gewijzigd door paddy op 18-08-2012 11:03:06 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_115710208
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Autoritair en democratisch zijn ook 2 verschillende begrippen. Mag je me uitleggen hoe je een regime wil veranderen, als dat toch ieder 4 jaar kan gebeuren?
pi_115711307
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het voortbestaan van Israel en de joden is helemaal niet constant in gevaar. Dat is een fobie, die na logische analyse niet overeind blijft. Maar, zoals elke fobie, helpt analyse niet tegen het gevoel.
Hoe kan je dat nu beweren?!?! Israel wordt constant bedreigt, er zijn tal van landen die Israel niet eens erkennen, het handvest van hamas zegt niet te stoppen voordat Israel is vernietigt, de laatste uitspraken van Ahmedinijad liegen er ook weer niet om. Dat is geen fobie, dat is keiharde realiteit.

quote:
Ik denk, mèt de Israelische schrijver Grosman, dat er geen enkele manier is om de Israelische/joodse behoefte aan veiligheid te bevredigen. Ze zullen het nooit geloven en altijd achterdochtig blijven.
Als je naar 2000 jaar geschiedenis kijkt vind ik die achterdocht volledig gerechtvaardigd. Het is niet alsof de wereld in zijn algemeenheid de joden ooit vrede heeft gegeven. Nu is het weer Israel als reden, in de afgelopen 2000 jaar zijn er heel veel redenen geweest waarom men joden haat, en het begint allemaal met het verhaal van judas.

quote:
Het enige dat misschien mogelijkheden biedt is dat Israel/de joden aan anderen vrede en veiligheid aanbieden.
Maar ja, dat vereist zo'n fundamentele verandering van instelling van de bevolking/regering, dat die bijna onmogelijk is.
Jij kijkt alleen maar naar die orthodoxe idioten. Helaas hebben die steeds meer het gelijk aan hun zijde gekregen omdat elke positieve stap van Israel in de afgelopen 20 jaar te niet is gedaan door palestijnen.

quote:
Een eerste stap zou al zijn om de bezette gebieden vrij te geven, en dan ook echt vrij te geven. Niet zoals in Gaza de bezetting te vervangen door een ommuring.
Israel heeft met grote moeite tegen de orthodoxen Gaza verlaten en de nederzetting ontruimd, nog geen dag na dat het leger was vertrokken werden vanaf dezelfde plekken waar bloeiende olijfplantages stonden al raketten richting Israel gestuurd....Hoezo kan je dan nog met droge ogen beweren dat Israel geen poging heeft gedaan.

En nee, ik ben niet joods, ik probeer dit gewoon objectief te bekijken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_115711579
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 20:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Heb ik soms gezegd dat Israel geen kernwapens heeft?
Verder ben ik tegen kernwapens voor welke staat dan ook, maar de situatie is nu eenmaal dat bepaalde landen ze inderdaad hebben, en dan vertrouw ik er eerder staten als de Verenigde Staten en Israel mee dan een land met een regime als Iran!

Landen als Israel en de Verenigde Staten hebben deze wapens dan mogelijk ook gebouwd in tijden van daadwerkelijke angst en bedreigingen of zijn er toen mee begonnen. Voor Iran is die noodzaak er niet, het land hoeft zich tegen niemand te beschermen als ze gewoon normaal doen, maar ze brengen zichzelf alleen maar meer in de problemen door keihard dit domme en agressieve kernwapenprogramma van ze door te zetten.

Iran is degene die agressief is, in bewoordingen en daden, als ze bijvoorbeeld zich niet zouden bemoeien met de rest van het Midden-Oosten dan zouden Israel en de Verenigde Staten ook mogelijk niet bemoeien met dat regime. Iran heeft het over zichzelf afgeroepen, vandaag weer in het nieuws dergelijke bewoordingen, Iran deinst er simpelweg niet voor terug ook al weten ze wat de consequenties zijn, dan ben je dus gewoon verantwoordelijk, en dat weten ze ook daar in Iran dus.
Currency War, Trade War, Real War
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:52:19 #152
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_115712168
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:30 schreef Masyl het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Who is more dangerous now with a nucleair bomb?
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_115712368
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:52 schreef Bendoe het volgende:

[..]

Who is more dangerous now with a nucleair bomb?
Nou niet Israel of de VS dus....Als je ziet wat voor mogelijkheden ze al gehad hebben om ze te gebruiken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:08:00 #154
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_115712568
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou niet Israel of de VS dus....Als je ziet wat voor mogelijkheden ze al gehad hebben om ze te gebruiken.
Dat heeft de VS al gedaan. Buiten dat, is er een groter risico dat de VS ze gaan gebruiken.
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_115713502
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Nominatie voor meest achterlijke infographic ooit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:49:18 #156
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_115713532
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Goedpraat-plaatje *O*

Als antwoord zou ik dat plaatje van die lachende terroriste kunnen plaatsen toen ze hoorde dat ze niet drie, maar acht onschuldige kinderen had gedood met haar aanslag, maar dat heeft geen zin, want het weerlegt of ontkracht niets.

In deze discussie mis ik altijd de echte reden, de echte oorzaak voor dit conflict. Het probleem is niet het Zionisme, de veronderstelde wereld heerschappij van de Joden, de oneerlijkheid van de Britten indertijd of hoe agressief en/of verderfelijk Israël bezig zou zijn. Allemaal drogredenen. Het probleem is tweevoudig: islamitische onmacht tegen de herovering van Islamitische grond zo vlakbij de geboortegrond van de islam en de in de jaren dertig van de nazi's overgenomen ziedende jodenhaat. Geen van beiden de schuld van Israël of "de joden".
pi_115714764
O brother, :'). Weer zo een.

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 18-08-2012 15:53:00 ]
pi_115715395
Maar nee, Israël gaat Iran niet aanvallen (het is bluf en een geslaagde poging de aandacht af te leiden van de bezetting) en als ze het toch doen, dan zouden we Israël als agressor moeten zien en als schurkenstaat moeten behandelen: diplomatieke en gerichte economische sancties, komen tot een oplossing voor het fundament van dit conflict, de bezetting van Palestina. Maar ergens denk ik dat als Iran te maken krijgt met een dergelijke terreurdaad, er geen sprake zal zijn van "We're all Americans Iranians."
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:10:38 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115715441
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:08 schreef Monidique het volgende:
Maar nee, Israël gaat Iran niet aanvallen (het is bluf en een geslaagde poging de aandacht af te leiden van de bezetting) en als ze het toch doen, dan zouden we Israël als agressor moeten zien en als schurkenstaat moeten behandelen: diplomatieke en gerichte economische sancties, komen tot een oplossing voor het fundament van dit conflict, de bezetting van Palestina. Maar ergens denk ik dat als Iran te maken krijgt met een dergelijke terreurdaad, er geen sprake zal zijn van "We're all Americans Iranians."
Toen Israël Irak zijn atoomprogramma met een aanval tot stilstand bracht had niemand daar moeite mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:11:57 #160
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_115715476
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 14:41 schreef Monidique het volgende:
O brother, :'). Weer zo een.
Zo één die iets zegt dat je niet wil horen? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: