FilmpjescollectieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA
Qui audet adipiscitur
Gaat zonder een ervaren CV erbij een een vervanger voor Anita niet lukken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:33 schreef manny het volgende:
We zijn weer begonnen. Mooi. Wegwezen met die fietsen, zwembaden, roeiboten en andere meuk. Let's go voor drie op een rij.
Als de ziekenboeg dit seizoen weer vol loopt, komen we er niet nog eens zo goed mee weg.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gaat zonder een ervaren CV erbij een een vervanger voor Anita niet lukken.
Ja maar in de jaarcijfers van 10/11 zaten nog alle dure spelers van de MvB tijdperk. En volgens mij waren de kosten wat minder 95 miljoen toch? We maakten namelijk zo'n 10 mil winst wat ik me kan herinneren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:37 schreef TJV het volgende:
Ik zie inderdaad dat de huurkosten meevallen, zie echter ook dat de kosten in totaal nog zo'n 95 miljoen zijn, de opbrengsten 97 miljoen in 10/11. 50 miljoen kostten de salarissen alleen ons al, is nu wel minder door het vertrek van een aantal grootverdieners maar die gegevens heb ik (nog) niet. Opvallend bij de inkomsten is dat we maar liefst 24,1 miljoen omzet te danken hadden aan de Champions League, waarvan de helft premies. Ter vergelijking, de EL gaf ons 1.6(!) miljoen aan premies. Natuurlijk staan hier ook kosten tegenover, maar die lijken me een stuk lager.
Het lijkt me dus wel duidelijk dat de Champions League ons gered heeft 2 seizoenen geleden en dat het helemaal geen gek idee is om te snijden.
Ajax heeft trouwens 18.33 miljoen aandelen, waarvan 27%=5 miljoen uitgegeven zijn. Maal een beurskoers van ¤7 is een totaal van 35 miljoen wat het zou kosten. Reken daarbij nog de koersstijging op als bekend wordt dat Ajax alles terugkoopt en je komt ruim boven de 40 miljoen uit..
Links en rechts voorin.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:16 schreef JesseOzil het volgende:
Weet iemand waar Sana allemaal kan spelen ?
Geen enkel, gaat ook niet gebeurenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:48 schreef TheDutchguy het volgende:
Welk voordeel heeft ajax precies als ze de aandelen terugkopen?
Je hoeft geen dividend uit te betalen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:48 schreef TheDutchguy het volgende:
De nadelen van het terugkopen van die aandelen is groter dan het voordeelquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je hoeft geen dividend uit te betalen bijvoorbeeld.
Dat zeg je wel elke keer maar dat betekent niet dat ze nu weer overal geld en salaris voor kunnen leggen. We werken naar een punt toe waar we zonder CL financieel gezond zijn en daar blijven we op.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:41 schreef Smoofie het volgende:
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)-halfjaarcijfers.htm
Dit was dit jaar(vorig seizoen), halfjaarscijfers, en nu zijn álle dure spelers incl hamlap enz weg + meer inkomsten uit sponsors en TV. Dus dit seizoen moet he juist meevallen.
Dividend boeit niet, dat is niet zoveel. Het gaat vooral om de balans tussen bedrijf en voetbalvereniging; die is de laatste jaren doorgeslagen naar bedrijf. De RvC krijgt veel minder macht als we van de beurs zijn, het technisch hart mag beslissingen nemen. En ook nog de rust die je krijgt natuurlijk, geen gezeik over de beurskoers en bedrijven die inspraak denken te hebben.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:48 schreef TheDutchguy het volgende:
Je hebt minder regels voor het maken beslissingen, want alle eigen aandel terugkopen = van de beurs meteen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
De nadelen van het terugkopen van die aandelen is groter dan het voordeel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
Hoeveel dividend is er uitbetaald in al die tijd, Ajax maakt bijna nooit winst en dan nog is de winst tov omzet een lachertje, daar hebben de aandeelhouders hun aandelen niet voorquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je zal sowieso dividend moeten betalen, anders gaan aandeelhouders morren
En als je winst maakt kan je gelijk een deel gaan afstaan. Als je je op de toekomst wilt gaan richten en elk jaar winst wil gaan maken kan je net zo goed van de beurs afgaan want anders moet je gewoon een deel apart gaan houden in reserves voor aandeelhoudersquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoeveel dividend is er uitbetaald in al die tijd, Ajax maakt bijna nooit winst en dan nog is de winst tov omzet een lachertje, daar hebben de aandeelhouders hun aandelen niet voor
Kan men beter stap voor stap gaan inkopen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:54 schreef TJV het volgende:
Dividend maakt echt niet zoveel uit, dat is niet zoveel. Het zijn vooral de organisatorische voordelen die mijns inziens wel 40 miljoen waard zijn.
Indeed.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:54 schreef TJV het volgende:
Dividend maakt echt niet zoveel uit, dat is niet zoveel. Het zijn vooral de organisatorische voordelen die mijns inziens wel 40 miljoen waard zijn.
Naar mijn idee niet, het gaat om de juiste persoon op de juiste plaats, kijk naar andere clubs die niet op de beurs zijn maar toch problemen hebben op organisatorisch en financieel gebiedquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:54 schreef TJV het volgende:
Maar het voordeel is, dat je veel makkelijker beslissingen kunt maken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet, het gaat om de juiste persoon op de juiste plaats, kijk naar andere clubs die niet op de beurs zijn maar toch problemen hebben op organisatorisch en financieel gebied
Het gaat erom wie beslissingen nemen, als dat goed geregeld is maakt een beursnotering niet veel uit behalve dat je ook aan bepaalde boekhoudregels moet voldoen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar het voordeel is, dat je veel makkelijker beslissingen kunt maken.
De meerderheid ligt bij Ajax, die gasten hebben niets te vertellen, laat ze die aandelen maar houdenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:59 schreef Smoofie het volgende:
Maar maar 12.5 % was in handen van niet-ajacieden toch, dus delta lloyd en die andere beunhaas. Aan al die ajacieden die aandelen hebben omdat ze ajacied zijn kun je wel een deal sluiten denk ik.
Ja was dat maar zo, als bedrijven gaan klagen, aandelen minder waard worden en Ajax af moet gaan schrijven zijn we ook niet blij.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
De meerderheid ligt bij Ajax, die gasten hebben niets te vertellen, laat ze die aandelen maar houden
Als Ajax 50,1% heeft kan de rest zeiken wat ze willen. Als de waarde van aandelen zakt kan je goedkoper jezelf terugkopenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef TJV het volgende:
[..]
Ja was dat maar zo, als bedrijven gaan klagen, aandelen minder waard worden en Ajax af moet gaan schrijven zijn we ook niet blij.
Het klinkt heel leuk, maar je kunt de rest echt niet negeren. Ja je hebt ultiem stemrecht, maar als de rest gaat stoken ben je de pineut. Wat als een groep aandeelhouders via de Telegraaf gaat stoken? Krijg je weer ellende.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Ajax 50,1% heeft kan de rest zeiken wat ze willen. Als de waarde van aandelen zakt kan je goedkoper jezelf terugkopen
Ja, maar kijk dat gezeik toen met Ten Have enz. Als je niet op de beurs was, had dat nooit gekund.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
De meerderheid ligt bij Ajax, die gasten hebben niets te vertellen, laat ze die aandelen maar houden
Die aandelen zijn al enorm gezakt, zijn gewoon pretaandelen en je mag ermee op de vergaderingen komenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef TJV het volgende:
[..]
Ja was dat maar zo, als bedrijven gaan klagen, aandelen minder waard worden en Ajax af moet gaan schrijven zijn we ook niet blij.
De Vereniging AFC Ajax heeft 73,00% van de aandelen in bezit en daarnaast hebben verzekeraar Delta Lloyd (9,95%) en oud-beurshandelaar Adri Strating (8,65%) een deel van de uitstaande aandelen in bezit.[3]quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Ajax 50,1% heeft kan de rest zeiken wat ze willen. Als de waarde van aandelen zakt kan je goedkoper jezelf terugkopen
Ja ik ook. Ook ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren met de laatste positie in de RvC en of Slop en Aat blijven of hun koffertjes mogen pakken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:06 schreef j0rdiiii het volgende:
Salarispost ben ik erg benieuwd naar. Zowat alle grootverdieners zijn weg.
Zijn nog 2 plekken in de RvC he.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja ik ook. Ook ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren met de laatste positie in de RvC en of Slop en Aat blijven of hun koffertjes mogen pakken.
Ohja, er zijn er nu 3 hé.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zijn nog 2 plekken in de RvC he.
Het zijn niet alleen die gasten maar al het personeel krijgt fors betaald in verhouding met het "gewone" bedrijfslevenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja ik ook. Ook ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren met de laatste positie in de RvC en of Slop en Aat blijven of hun koffertjes mogen pakken.
Dat klopt, ik ken een werknemer bij Ajax en weet ook ongeveer zijn salarisstrookjequote:Op maandag 13 augustus 2012 00:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen die gasten maar al het personeel krijgt fors betaald in verhouding met het "gewone" bedrijfsleven
Het is duidelijk stil rondom die posities nu maar ik zie Maarten Fontein nog wel terugkeren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:09 schreef Smoofie het volgende:
We kunnen wel een commercieel directeur gebruiken met connecties, zodat Ajax na jarenlange stagnatie weer financieel kan groeien.
Heini krijgt veel betaald ja?quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat klopt, ik ken een werknemer bij Ajax en weet ook ongeveer zijn salarisstrookje
Zou heel goed zijn, die heeft Aegon en Adidas binnen gehaald, Van de Aat Amstel voor Jupiler geruild geloof ikquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het is duidelijk stil rondom die posities nu maar ik zie Maarten Fontein nog wel terugkeren.
Jupiler betaalt ook meer volgens mij.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou heel goed zijn, die heeft Aegon en Adidas binnen gehaald, Van de Aat Amstel voor Jupiler geruild geloof ik
Probeer het maar eens blind te proeven, maar ik bedoelde er meer mee dat Van der Aat weinig nieuws binnen brengt, dit was omdat Amstel zelf wilde stoppenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:15 schreef Marsenal het volgende:
Jupiler is wel lekkerder dan Amstel.
Heeft ook contacten bij de UEFA.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou heel goed zijn, die heeft Aegon en Adidas binnen gehaald, Van de Aat Amstel voor Jupiler geruild geloof ik
Klopt, maar als je ziet hoe FCT gegroeid is de laatste jaren, waarom zou Ajax niet zo kunnen groeien, toch veel meer aanzien, mogelijkheden etc?quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Probeer het maar eens blind te proeven, maar ik bedoelde er meer mee dat Van der Aat weinig nieuws binnen brengt, dit was omdat Amstel zelf wilde stoppen
Iedereen die al die zaken een beetje volgt vraagt zich af wat die van der Aat nou eigenlijk allemaal aan het doen is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Klopt, maar als je ziet hoe FCT gegroeid is de laatste jaren, waarom zou Ajax niet zo kunnen groeien, toch veel meer aanzien, mogelijkheden etc?
Las laatst ergens dat Ajax in China ook veel volgers schijnt te hebben.....quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:21 schreef Smoofie het volgende:
"Gewoon" zoeken naar partners in Azië en de US of A of weet ik veel.
zal niet veel zijn in verhouding met ManUquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:22 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Las laatst ergens dat Ajax in China ook veel volgers schijnt te hebben.....
Al die chinezen zagen wel dat Ajax ManU versloeg in Old traffordquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal niet veel zijn in verhouding met ManU
Haha precies.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:24 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Al die chinezen zagen wel dat Ajax ManU versloeg in Old trafford
Ajax is toch de grootste in NLquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:24 schreef Smoofie het volgende:
En mensen zeiken vaak dat het niet leuk is als 1 club dominant is, fuck dat man. Als ajax veruit de grootste wordt in nederland en europees een beetje mee kan doen dan vind ik het best.
Terwijl je met jeugdopleiding veel zou kunnen doen daarquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef j0rdiiii het volgende:
Die contracten met China is ook niks meer mee gedaan volgens mij.
Dat is tijdelijk, dat houden ze structureel nooit volquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar niet veruit. PSV komt aardig dichtbij.
Moet je niet doen, behalve als je echt belachelijk veel geld ervoor krijgt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Terwijl je met jeugdopleiding veel zou kunnen doen daar
Ik vraag me ook af waar FCT al dat geld vandaan haaltquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is tijdelijk, dat houden ze structureel nooit vol
Klopt, eigenlijk is er een top 2 qua resultaten. Feyenoord qua resultaten natuurlijk niet en AZ en Twente komen af en toe is om de hoek kijken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar niet veruit. PSV komt aardig dichtbij.
John en de Jong heeft aardig wat opgeleverd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waar FCT al dat geld vandaan haalt
Het moet wel door hun betaald worden maar je kweekt er veel goodwill meequote:Op maandag 13 augustus 2012 00:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Moet je niet doen, behalve als je echt belachelijk veel geld ervoor krijgt.
Aan goodwill heb je daar niets, het moet gewoon veel geld opleveren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het moet wel door hun betaald worden maar je kweekt er veel goodwill mee
quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Aan goodwill heb je daar niets, het moet gewoon veel geld opleveren.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Volgens mij betaalt Ajax qua salaris niet veel meer in totaal dan een FCT en PSV betaalt zelfs meer. De laatste club maakt gewoon verlies, maar hoe kan FCT dan al die spelers betalen? Terwijl Ajax echt 30 mil meer inkomsten heeft excl CL.
Ja, ben benieuwd naar de verrichtingen van Overmars. Ik hoop in ieder geval dat Assaidi niet komt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:34 schreef Smoofie het volgende:
Maar ach, wat ik al zei, het wordt een spannende week mbt Ajax transfer nieuws enz
Wat losse berekeningen van lui op AN moet dat al zeker naar 38 zijn gegaan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:35 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nu zal dat gat wel kleiner zijn.
Ah als je daar een beetje rond kijkt weet je wel waar je wel en niet moet wezen. Financiën en jeugd bijv. zitten vol mensen met kennis.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:38 schreef Smoofie het volgende:
AN. Jij zit erop toch jordi, maak eens een topic en zet daarin "spaart Ajax voor het terugkopen van aandelen, om van te beurs te gaan".
Dan komen alle AN gappies met de wildste berekeningen en theoriëen
Ik heb dat nog nooit gezien op AN, dat topic/deel van Forumquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:41 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ah als je daar een beetje rond kijkt weet je wel waar je wel en niet moet wezen. [b][b][b][b][b]Financiën[/b][/b][/b][/b][/b] en jeugd bijv. zitten vol mensen met kennis.
Ik post er niet zo vaak.
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/803-135.phpquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nooit gezien op AN, dat topic/deel van Forum
Helaas niet want die zijn allemaal lid van de ledenraadquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:39 schreef Smoofie het volgende:
Voordeel als je van de beurst bent trouwens tarado, is dat je alle paupers a la Arie v, Os meteen kunt dumpen.
Ledenraad bestaat niet meer.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas niet want die zijn allemaal lid van de ledenraad
4 ever aan Henrichs , Os en Coronel vastzittenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas niet want die zijn allemaal lid van de ledenraad
Ja zijn maar 7 personen. Zit die gek Henrichs wel in.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het heet nu anders maar het bestaat nog steeds
Gelukkig zijn de meesten van de bestuursraad Pro-Cruijff dus kan Hennie niet meer zoveel. Os en Coronel zijn wel probleemkinderen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:48 schreef vincerusso het volgende:
[..]
4 ever aan Henrichs , Os en Coronel vastzitten![]()
het blijven kankergezwellen die koest gehouden wordenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:49 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de meesten van de bestuursraad Pro-Cruijff dus kan Hennie niet meer zoveel. Os en Coronel zijn wel probleemkinderen.
verrassend goed!quote:Op maandag 13 augustus 2012 01:02 schreef Wessiej het volgende:
iN De 2e helft moest ik weg, net terug. Geen zin om terug te lezen, hoe was Sana?
quote:Janssen: Maher huppelde wat
De uitleg van Frank de Boer over Theo Janssens reserverol bij de wedstrijd tegen AZ wekte onbegrip bij de Ajax-middenvelder.
"Hij wilde Maher het voetballen onmogelijk maken, maar die heeft vooral een beetje voor de verdediging van AZ lopen huppelen. Zoals ik het eerste halfjaar bij Ajax deed en waar veel kritiek op kwam”, klonk het cynisch.
Janssen bestreed persoonlijk een akkoord te hebben met Vitesse. „Mijn zaakwaarnemer misschien, maar ik nog niet. Het is nu aan de clubs om eruit te komen."
quote:Janssen één brok frustratie
Vitesse en Ajax doen er verstandig aan Theo Janssen zo snel mogelijk uit zijn lijden in Amsterdam te verlossen. De middenvelder was tijdens en na het duel met AZ (2-2) één brok frustratie.
"Ik ben niet blij, zeker niet na vandaag”, bromde de Arnhemmer. „Mijn concurrent Christian Eriksen was er niet bij. Maar nu bleek ik ook Lasse Schöne, Thulani Serero en Davy Klaassen voor me te hebben. Het is niet leuk als je 2-1 achter staat en iedereen ziet invallen. Ik had mijn veters al los, maar mocht er tien minuten voor tijd toch in. Ja, na de pass voor de 2-2 keek ik wel even naar de bank.”
quote:Van der Wiel wilde niet naar Newcastle
Gregory van der Wiel stond in de belangstelling van Necastle United, maar zag een overstap niet zitten. De rechtsback van Ajax stond tegen AZ in de basis, omdat Ricardo van Rhijn naar het centrum verhuisde. Met de 1-0 haalde hij zijn gram om zijn critici.
Volgens directeur voetbalzaken Marc Overmars neemt de belangstelling voor de Amsterdammer toe.
quote:Anita vijf jaar naar Newcastle
Vurnon Anita (23) strijkt deze week de laatste plooien glad met Newcastle United en tekent in Engeland een contract voor vijf jaar.
De clubs zijn eruit, zei de middenvelder van Ajax. Newcastle betaalt een bedrag van 8,5 miljoen euro vast en bonussen, zei Anita, die Ajax een tegenvoorstel deed voor een contract tot 2016 of 2017.
"Maar het salaris dat ik wilde, was boven het nieuwe plafond, erkende hij. "Ajax is een prachtige club, waar ik sinds mijn negende heb gespeeld. Dus dan twijfel je wel, ja. Maar Newcastle is een grote club, die het vorig jaar heel goed heeft gedaan. Ze willen voetballen en dat wil ik ook."
quote:Financieel kerkhof uit kast Ajax
Het moet voor Frank de Boer een geruststelling zijn dat topcoaches zich onder de moeilijkst denkbare omstandigheden onderscheiden. Na eerder kaarsrecht overeind te zijn gebleven in de maandenlange bestuurlijke storm bij Ajax en tijdens de blessuregolf die zijn selectie teisterde, staat de oud-international voor een nieuwe uitdaging.
Door het jarenlange financiële wanbeleid zet Ajax rigoureus het mes in zijn spelersgroep, die momenteel meer weg heeft van een duiventil. Dat De Boer een punt overhield aan het duel met AZ (2-2) was een prestatie op zich.
In de anderhalf jaar dat de oud-international nu aan het roer staat in de Amsterdam ArenA, leidde hij zijn elftal naar twee kampioenschappen. Daarmee is hij zo blijkt meer en meer zijn gewicht in goud waard. Anders was de financiële chaos, waarbij de gegarandeerde inkomsten uit de aanstaande Champions League (circa vijftien miljoen euro, red.) al worden gebruikt om gaten te dichten, helemaal niet te overzien geweest. Financieel komt er geen lijk, maar een heel kerkhof uit de kast, zei iemand dicht bij het vuur niet voor niets.
quote:"Financieel komt er geen lijk, maar een heel kerkhof uit de kast bij Ajax"
Volgens De Telegraaf is de reden dat Ajax een nieuw beleid heeft ingevoerd en zo zuinig op de centen is, dat de vorige directie en Raad van Commissarissen een groot financieel probleem zouden hebben achtergelaten. "Financieel komt er geen lijk, maar een heel kerkhof uit de kast”, zei een bron van de club.
De verwachting is dat een nieuwe directievoorzitter openheid van zaken zal geven. De huidige betrokkenen mogen (de commissarissen en Marc Overmars) of willen (Jeroen Slop) dat niet. Pas dan zal volgens betrokkenen blijken welke onaanvaardbare risico’s in het recente verleden zijn genomen. Intern worden de pijlen vooral gericht op Van den Boog, die de toekomst van de club op het spel zou hebben gezet, aldus De Telegraaf.
quote:AZ: 'Voor de 8,5 miljoen van Anita verkopen wij Maher echt niet'
Na het bekendworden van het akkoord tussen Ajax en Newcastle United bleef de naam van Adam Maher gefluisterd worden in de Amsterdam ArenA. Hij zou de beoogde opvolger moeten worden. Volgens De Telegraaf betaalt Newcastle United 8,5 miljoen euro voor Anita en wordt dat bedrag in een keer overgemaakt. De suggestie, dat Ajax de totale transfersom van minimaal acht en half miljoen dan integraal door kan storten naar Alkmaar, vond bij technisch directeur Earnest Stewart van AZ overigens geen gehoor. "Dat bedrag, daar doen wij het écht niet voor," zo liet hij weten in De Telegraaf.
Vandaar dus dat krenterige beleid.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:23 schreef TIM-846 het volgende:
Dit wordt dus een echt een Feyenoord-jaar..
Blijkt dus dat er echt geen versterkingen meer gaan komen. Doffe ellende dit.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vandaar dus dat krenterige beleid.
Uri Coronel en Rik van den BoogBloedhonden
Er kunnen wel versterkingen komen, zolang er niet meer dan wat er binnenkomt, uitgegeven wordt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:25 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Blijkt dus dat er echt geen versterkingen meer gaan komen. Doffe ellende dit.
Met Assaidi ben je lekker als Anita ook nog weg gaat. Dan is het helemaal ellende achterin. Geen Vertonghen en Anita meer. En ook Janssen nog weg. Zo blijft er echt een jeugdelftal zonder pit over..quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Er kunnen wel versterkingen komen, zolang er niet meer dan wat er binnenkomt, uitgegeven wordt.
Maher valt dus sowieso af. Misschien kan een deel van de prijs van Vurnon Anita gebruikt worden als salarisvoer bij Assaidi.
Triest dit.
Wat ik eigenlijk het nog meest trieste vind, dat Ajax gewoon niet eerlijk gezegd heeft waarom ze dit (aankoop)beleid doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:34 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Met Assaidi ben je lekker als Anita ook nog weg gaat. Dan is het helemaal ellende achterin. Geen Vertonghen en Anita meer. En ook Janssen nog weg. Zo blijft er echt een jeugdelftal zonder pit over..
Als je een beetje had opgelet had je het wel al geweten. Is compleet oud nieuws wat de Telegraaf nu brengt als heet nieuws. Weer heel typisch Telegraaf, dit.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk het nog meest trieste vind, dat Ajax gewoon niet eerlijk gezegd heeft waarom ze dit (aankoop)beleid doen.
ik zie de komende 10 jaar geen enkele nederlandse ploeg de cl winnen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:08 schreef TJV het volgende:
Joh, wees nou niet verbaasd, dit wisten we toch al?Ze gaan terug naar de basis en dan moeten we dus flink snijden, jammer maar helaas. Eerst maar weer gezond worden, daarna winnen we de CL wel weer.
Van Utrecht hoor je gewoon te winnen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:18 schreef TIM-846 het volgende:
Dan hoeven we komend jaar ook niet te zeuren als we verliezen tegen NEC, Utrecht of Heerenveen. Veel beter zijn we niet.
Tuurlijk wel en wat is de verandering dan daar werd vorig seizoen ook van verloren (bij wijze van)quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:18 schreef TIM-846 het volgende:
Dan hoeven we komend jaar ook niet te zeuren als we verliezen tegen NEC, Utrecht of Heerenveen. Veel beter zijn we niet.
Dat kan niet, want Assaidi wil boven het salaris plafond zitten dat in het nieuwe beleid is vastgesteld. Als ze die miljoenen dus weer gaat gebruiken voor zijn salaris breng je weer je beleid om zeep.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Er kunnen wel versterkingen komen, zolang er niet meer dan wat er binnenkomt, uitgegeven wordt.
Maher valt dus sowieso af. Misschien kan een deel van de prijs van Vurnon Anita gebruikt worden als salarisvoer bij Assaidi.
Triest dit.
Over precies 11 jaar is Ajax weer helemaal op orde en dan is hij van onsquote:Op maandag 13 augustus 2012 10:22 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
ik zie de komende 10 jaar geen enkele nederlandse ploeg de cl winnen.
Ja baasquote:
Ok. Slotje dan maar.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:28 schreef Ajacied422 het volgende:
Laten we eigenlijk eerst eens kijken tot 31 augustus en dan pas verder praten
Over een x aantal jaar ja... Als dit waar is weten we ook meteen waarom er zo halsstarrig aan het salarisplafond en max. transfersommen wordt gehouden, ben bang dat er niet heel veel terug gaat komen voor Anita en v.d. Wiel.quote:
Ik vind het wel een goed plan hoor, ze hadden het ook gefaseerd kunnen uitvoeren maar zoals ze het nu doen kan het ook.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:34 schreef TJV het volgende:
Verschil is wel dat wij nog redelijk wat eigen vermogen hebben, dus het is niet zo heel nijpend als geschetst wordt. Je moet gewoon zorgen dat je zwarte cijfers gaat schrijven en dat doet even pijn.
quote:Update 13 augustus 10:25 uur - 'Anita maandag al naar Engeland voor medische keuring'
Newcastle United wil de komst van Vurnon Anita snel afronden. The Magpies zijn het met Ajax eens over een vaste transfersom van 8,5 miljoen euro, die door bonussen nog verder kan oplopen, en volgens RTV Noord-Holland wordt Anita maandag al in Engeland verwacht. De drievoudig international zal dan medisch gekeurd worden door Newcastle en met de clubleiding onderhandelen over een contract. Anita kan voor vijf jaar tekenen bij de Engelse subtopper.
Het zal ook wel iets opgeklopt zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:34 schreef TJV het volgende:
Verschil is wel dat wij nog redelijk wat eigen vermogen hebben, dus het is niet zo heel nijpend als geschetst wordt. Je moet gewoon zorgen dat je zwarte cijfers gaat schrijven en dat doet even pijn.
Als je een salarisplafond in stelt moet je je daar ook aan houden. Anders maak je het jezelf onmogelijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:37 schreef Kremers het volgende:
[..]
Over een x aantal jaar ja... Als dit waar is weten we ook meteen waarom er zo halsstarrig aan het salarisplafond en max. transfersommen wordt gehouden, ben bang dat er niet heel veel terug gaat komen voor Anita en v.d. Wiel.
Maar goed, liever een paar jaar sportieve armoe dan een failliet Ajax..
Is er trouwens al een club voor Suljemani langsgekomen? Heb ik nog niets over gehoord iig
Oke. Dat heeft misschien nog wat meer potentie. Maar het is staat er best bedroevend voor.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:15 schreef Ajacied422 het volgende:
We moeten ook niet gaan doen alsof de rest niets kan hé.
@Tim, ik zou eerder Blind uit de opstelling halen voor Denswil.
Hij was overal bij inderdaad, ik neem ook aan dat ze met een ander bezig zijnquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:21 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar de rol van Slop in dit Financiële kerkhof is ook best groot. Snap niet dat hij buiten schot wordt gehouden
Grootste kannibaal wordt nog gespaard jaquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:22 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Zolang er geen meerderheid van nieuwe mensen in de directie is zal er geen openheid van zaken gegeven worden en houden Aat en Slop het handje boven elkaars hoofd...
Thanks.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:35 schreef J2T het volgende:
http://i.imgur.com/CU5fH.jpg
Hier het stuk van de telegraaf.
Als we die 2 jaar de CL niet hadden gehaald bedoel ikquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:41 schreef TJV het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Sjezus hey, zo nijpend is het niet. Ja we hebben miljoenen verspeeld, nee we gaan niet failliet.
Ook nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 11:41 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Als we die 2 jaar de CL niet hadden gehaald bedoel ik
Zijn zat mogelijkheden ondanks dat maar die zullen binnen de boekhoudkundige regels zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:45 schreef Burrito het volgende:
Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en gaat door allerlei inspecties, controlles en rapportages.
Knappe jongen die daar een heel kerkhof verborgen houdt
Mwuah, als je je aan de regeltjes houdt kom je heel ver.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:45 schreef Burrito het volgende:
Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en gaat door allerlei inspecties, controlles en rapportages.
Knappe jongen die daar een heel kerkhof verborgen houdt
Als er echt geen geld is dan moeten ze vervanging voor Anita, een extra buitenspeler en spits maar laten zitten... Maar een goede centrale verdediger moet er echt bij.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:08 schreef TIM-846 het volgende:
Straks gaat van der Wiel ook nog weg.. En er komt waarschijnlijk niets terug.
Dan wordt het niet veel meer dan zoiets:
Vermeer
Van Rhijn - Alderweireld - Blind - Dijks
Bocarra?![]()
De Jong - Eriksen
Sana / Sulejmani - Sigthorsson - Boerrigter / Sana
Wat een riooljournalistiek. Er wordt alleen maar gezegd dat Ajax geen geld heeft op basis van een anonieme bron en het feit dat Ajax niet al te veel uitgeeft op de transfermarkt. Ik zie nergens een fatsoenlijke onderbouwing.quote:Op maandag 13 augustus 2012 11:35 schreef J2T het volgende:
http://i.imgur.com/CU5fH.jpg
Hier het stuk van de telegraaf.
Dat hopen op Derk is net zoiets als hopen op goed weer in januari in Nederlandquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:08 schreef J2T het volgende:
Hopen dat Eriksen en Siem gaan opstaan dit seizoen en dat Derk het eens een keer meer dan 1 wedstrijd volhoudt.
Er is al gezegd dat Derk niet meer dan 20 wedstrijden kan spelen johquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:11 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Dat hopen op Derk is net zoiets als hopen op goed weer in januari in Nederland
De week ervoor ook tegen PSV gezien?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ajax deed het gister gewoon prima tegen titelkandidaat AZ, ik snap die ophef hier niet zo
Daarom. Niet meer op hopen. Iedere wedstrijd dat hij speelt is meegenomen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Er is al gezegd dat Derk niet meer dan 20 wedstrijden kan spelen joh
Titelkandidaat AZ?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ajax deed het gister gewoon prima tegen titelkandidaat AZ, ik snap die ophef hier niet zo
Dat is verdomme de JCSquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:12 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
De week ervoor ook tegen PSV gezien?
Daley liet gisteren verdedigend weer wat steken vallen. En Toby, onze sterkhouder achterin, was gisteren ook niet opperbest.
Ben je serieus dat 2-2 tegen AZ slecht is? Ik zag van ver aankomen dat dit wel eens puntenverlies kon worden. Jij niet dan?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:13 schreef gniffie het volgende:
[..]
Titelkandidaat AZ?
Die zijn hun 3 beste spelers kwijtgeraakt en werden vorig jaar met een groot gat 4de. Thuis gelijk spelen tegen een subtopper is hartstikke slecht.
Datzelfde team was wel winterkampioen volgens mij. En ze hebben een prima selectie.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:13 schreef gniffie het volgende:
[..]
Titelkandidaat AZ?
Die zijn hun 3 beste spelers kwijtgeraakt en werden vorig jaar met een groot gat 4de. Thuis gelijk spelen tegen een subtopper is hartstikke slecht.
Tegen PSV was het totaal ander spel en een totaal andere opstelling.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:12 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
De week ervoor ook tegen PSV gezien?
Daley liet gisteren verdedigend weer wat steken vallen. En Toby, onze sterkhouder achterin, was gisteren ook niet opperbest.
Ze zijn hun beste vleugelspeler, back en middenvelder kwijtgeraakt. Die zorgden vorig jaar alle drie voor het verschil. Thuis niet winnen tegen iedereen behalve PSV, Feyenoord en Twente is sowieso slecht.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ben je serieus dat 2-2 tegen AZ slecht is? Ik zag van ver aankomen dat dit wel eens puntenverlies kon worden. Jij niet dan?
Onzin, AZ had gewoon mazzel dat Altidore gewoon zo sterk was en uit het niets opeens die acties achter elkaar maakte. Anders had Ajax gewoon gewonnen. Dat Anita (1 op 1 ) en Sana (lat) bijvoorbeeld niet scoren is gewoon pechquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:16 schreef gniffie het volgende:
[..]
Ze zijn hun beste vleugelspeler, back en middenvelder kwijtgeraakt. Die zorgden vorig jaar alle drie voor het verschil. Thuis niet winnen tegen iedereen behalve PSV, Feyenoord en Twente is sowieso slecht.
AZ had ook nog 1 a 2 grote kansen en mogelijkheden op kansen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, AZ had gewoon mazzel dat Altidore gewoon zo sterk was en uit het niets opeens die acties achter elkaar maakte. Anders had Ajax gewoon gewonnen. Dat Anita (1 op 1 ) en Sana (lat) bijvoorbeeld niet scoren is gewoon pech
En tegen AZ is dat heel normaal. Hadden we tegen RKC kansloos verloren was het een ander verhaal maar Ajax heeft de eerste 45 minuten gedomineert, de tweede helft 10-15 de controle verloren maar zich daarna herpakt. Dit team is nog jong en dit soort verliezen zijn te verwachten. Spelers als Sana kunnen dan want leven in het spel gooien door een snelle actie te maken. Nee, tegen AZ is gelijkspel prima. Had Ajax de 3 punten verdiend? Misschien wel maar daar doe je niks aan als je kansen er pech er niet in gaan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:19 schreef gniffie het volgende:
[..]
AZ had ook nog 1 a 2 grote kansen en mogelijkheden op kansen.
Ajax stond heel lang onder Twente, PSV, AZ, Feyenoord en zelfs Heerenveen. Frank de Boer doet het prima. Gewoon lekker laten blijven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:20 schreef TIM-846 het volgende:
Ik neem aan dat Frank de Boer bij tegenvallende resultaten gewoon mag blijven dit jaar? Zelfs al wordt hij 8e, 9e of 10e...
In dit geval kan Frank er serieus niets aan doen. Hopelijk ziet de rest binnen Ajax dat ook. Als niet dat wanbeleid qua financiën was gevoerd, hadden er makkelijk versterkingen kunnen komen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:22 schreef Stiggie het volgende:
8e 9e of 10e heeft Frank wel een dik probleem heeft. De coach is toch de eerste die de schuld van dingen krijgt.
Top 3 is er geen probleem. (gezien het aantal mensen dat nog weg gaat en er geen versterkingen lijken te komen)
Inderdaad. En Frank vind ik in potentie een toptrainerquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je kan wel gaan wisselen met coaches maar daar heb je geen reet aan, zie PSV maar. Die gingen van Fredje van Cocu naar Advocaat. Verschil? 0,0%
Terecht, degraderen met dit Ajax zou dan ook gewoon een prestatie van formaat zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:23 schreef TJV het volgende:
Frank de Boer heeft onbeperkt krediet bij heel veel supporters, al degradeert 'ie.
Dat was dus min of meer mijn vraag. Welke plaats wordt door supporters geaccepteerd wanneer Anita en Janssen nog vertrekken, en daar niets voor terug zou komen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:22 schreef Stiggie het volgende:
8e 9e of 10e heeft Frank wel een dik probleem. De coach is toch de eerste die de schuld van dingen krijgt.
Top 3 is er geen probleem. (gezien het aantal mensen dat nog weg gaat en er geen versterkingen lijken te komen)
Hij heeft goeie reflexen op de lijn maar verder is het middelmaat, geen puntenpakkerquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vermeer heeft nu al 3 keer dezelfde soort goal tegen gehad in 2 wedstrijden. Gewoon over die gast heen lobben want hij ligt 9 van de 10 keer al op de grond
Maar dat wisten we 3 jaar geleden al. Daarom zou Cillessen een kans moeten krijgen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft goeie reflexen op de lijn maar verder is het middelmaat, geen puntenpakker
Mee eensquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Maar dat wisten we 3 jaar geleden al. Daarom zou Cillessen een kans moeten krijgen.
Maakt niet uit. Capuchontjes gaan het trainingsveld niet oprennen, de Telegraaf heeft nog amper invloed en Frankie heeft CRUIJFF achter zich staan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Dat was dus min of meer mijn vraag. Welke plaats wordt door supporters geaccepteerd wanneer Anita en Janssen nog vertrekken, en daar niets voor terug zou komen.
Heeft ook met het voetbal te maken, toen Cruijff bij Ajax coach werd met talenten als Rijkaard Koeman, Vanenburg , Van Basten was het ook wisselvallig, maar wel vaak prachtig voetbalquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:26 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Dat was dus min of meer mijn vraag. Welke plaats wordt door supporters geaccepteerd wanneer Anita en Janssen nog vertrekken, en daar niets voor terug zou komen.
Mja ik denk dan ook dat Frank niet durft te wisselen. Een keeper wisselen is moeilijker dan een middenvelder of aanvaller ofzo te wisselenquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:28 schreef Stiggie het volgende:
Een 2e keeper van 4 miljoen slaat ook compleet nergens op
Vermeer wisselen is Vermeer afschrijven.. dat gebeurt niet.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mja ik denk dan ook dat Frank niet durft te wisselen. Een keeper wisselen is moeilijker dan een middenvelder of aanvaller ofzo te wisselen
En als Cillessen dan mislukt heb je echt een probleemquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:30 schreef TJV het volgende:
[..]
Vermeer wisselen is Vermeer afschrijven.. dat gebeurt niet.
Mooi toch zo'n seizoen. We denken allemaal dat het een overgangsjaar gaat worden, dus niemand heeft verwachtingen. Het kan alleen maar meevallen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar we moeten nu niet doen alsof ajax kut met peren is geworden.
Dan is misschien wel zo. Maar Cillessen geen kans geven en op de bank blijven houden, is dat geen kapitaalsvernietiging?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:30 schreef TJV het volgende:
[..]
Vermeer wisselen is Vermeer afschrijven.. dat gebeurt niet.
Niet dan? Verdediging is vrij dun bezaaid. 1 of 2 blessures en je bent sowieso de lul. Verder zijn 95% van de spelers makke lammetjes, ik heb van Sana in 45min+interview meer pit gezien dan van sommige basisspelers in het gehele afgelopen seizoen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar we moeten nu niet doen alsof ajax kut met peren is geworden.
Waarop is dit gebaseerd?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:46 schreef J2T het volgende:
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat Ajax spaart om haar eigen aandelen terug te kopen. Nieuws dat je niet naar buiten kunt brengen.
Dat zal mooi wezenquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:46 schreef J2T het volgende:
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat Ajax spaart om haar eigen aandelen terug te kopen. Nieuws dat je niet naar buiten kunt brengen.
Jouw guess jaquote:
twitter:jonadouma twitterde op maandag 13-08-2012 om 08:59:24@DuBlanqeBogarde my guess (ongefundeerd): Ajax spaart om eigen aandelen terug te kopen. Nieuws dat je niet naar buiten kunt brengen. reageer retweet
hahaquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:49 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Jouw guess ja?
twitter:jonadouma twitterde op maandag 13-08-2012 om 08:59:24@DuBlanqeBogarde my guess (ongefundeerd): Ajax spaart om eigen aandelen terug te kopen. Nieuws dat je niet naar buiten kunt brengen. reageer retweet
Exact. Vermeer of Cilissen maakt weinig verschil. Verkoop Vermeer, je gaat er weinig op achter uit, en je houdt beide Cilissen tevreden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:50 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Persoonlijk zou ik vermeer gewoon verkopen... Levert nog iets op aangezien het eigen jeugd is. Daarbij komt dat je voor Cilissen anders nooit meer krijgt, wat je ervoor betaald hebt...
Daarbij komt ook nog eens dat Cilissen een groeitraject kan starten en vermeer (helaas) al aan zijn top zit...quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:53 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Exact. Vermeer of Cilissen maakt weinig verschil. Verkoop Vermeer, je gaat er weinig op achter uit, en je houdt beide Cilissen tevreden.
Financieel ook het beste.
Dat is kapitaalsvernietiging ja.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:46 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Dan is misschien wel zo. Maar Cillessen geen kans geven en op de bank blijven houden, is dat geen kapitaalsvernietiging?
Daarom snap ik de keuze ook nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:57 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Daarbij komt ook nog eens dat Cilissen een groeitraject kan starten en vermeer (helaas) al aan zijn top zit...
Lees ff de posts van gisteravond terug.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:51 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Maar wat zou sowieso het voordeel zijn als Ajax z'n eigen aandelen terugkoopt?
Dit dus maar is inderdaad gisteren al een discussie over geweestquote:Op maandag 13 augustus 2012 12:51 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Maar wat zou sowieso het voordeel zijn als Ajax z'n eigen aandelen terugkoopt?
Waarom leg je dan 4 miljoen neer voor een (reserve)keeper?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:21 schreef muzas het volgende:
Maar is die Cillessen dan wel zoveel beter? Als dat het geval was had ie er toch al lang in gestaan?
Heb jij niet het idee dat Vermeer een voorkeurspositie geniet?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:21 schreef muzas het volgende:
Maar is die Cillessen dan wel zoveel beter? Als dat het geval was had ie er toch al lang in gestaan?
Dat heb je wel vaker als je de eerste keeper bent.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:22 schreef TJV het volgende:
[..]
Heb jij niet het idee dat Vermeer een voorkeurspositie geniet?
quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:21 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Waarom leg je dan 4 miljoen neer voor een (reserve)keeper?
Beetje wel misschien, maar wat ik zeg. Als die Cillessen daadwerkelijk zoveel beter is dan vermeer, had frank al wel de nodige kritiek over zoch heen gehad. Frank is niet de enige die 'm ziet op de training.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:22 schreef TJV het volgende:
[..]
Heb jij niet het idee dat Vermeer een voorkeurspositie geniet?
Ook als je zo opzichtig blijft falen?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:23 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat heb je wel vaker als je de eerste keeper bent.
Valt wel mee en zie Cillissen, of beter gezegd heb Cillissen het nog nooit beter zien doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:23 schreef TJV het volgende:
[..]
Ook als je zo opzichtig blijft falen?
De trainingen die ik gezien heb vind ik hem altijd prima keepen, maar als 'ie in wedstrijden geen kans krijgt snap ik wel dat 'ie gaat muiten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Valt wel mee en zie Cillissen, of beter gezegd heb Cillissen het nog nooit beter zien doen.
Ja. En hij krijgt de kans in het bekertoernooi, waar hij vorig seizoen ook niet erg zeker keepte.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:25 schreef TJV het volgende:
[..]
De trainingen die ik gezien heb vind ik hem altijd prima keepen, maar als 'ie in wedstrijden geen kans krijgt snap ik wel dat 'ie gaat muiten.
Hoe werd de Steek gepasseerd? Blessure toch?
Klopt. Dat maakt het ook extra pijnlijk voor Vermeer dat de doelpunten hem bijna worden aangerekend terwijl Alderweireld de fouten maakte. Als er 1 keeper geen vertrouwen krijgt...quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:28 schreef TJV het volgende:
Maar dan keep je 5 potjes in een jaar. Dan zou ik ook niet blijven.Ook een keeper moet vertrouwen krijgen.
Er is sowieso teveel voor betaald maar ze hadden hem gewoon bij NEC moeten laten keepen, nu staat hij stil.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:28 schreef TJV het volgende:
Maar dan keep je 5 potjes in een jaar. Dan zou ik ook niet blijven.Ook een keeper moet vertrouwen krijgen.
Vermeer maakt altijd dezelfde fouten. Hoge ballen van de zijkant heeft 'ie niet, 1 op 1 gaat hij te snel liggen. Dan vind ik het niet gek dat men een keer klaar met je is, net zoals we klaar waren met Steek. Die keepte alleen zijn laatste seizoen goed, al is hij nog steeds niet zeker bij hoge ballen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:29 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Klopt. Dat maakt het ook extra pijnlijk voor Vermeer dat de doelpunten hem bijna worden aangerekend terwijl Alderweireld de fouten maakte. Als er 1 keeper geen vertrouwen krijgt...
Wie is 'we'?quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:31 schreef TJV het volgende:
[..]
Vermeer maakt altijd dezelfde fouten. Hoge ballen van de zijkant heeft 'ie niet, 1 op 1 gaat hij te snel liggen. Dan vind ik het niet gek dat men een keer klaar met je is, net zoals we klaar waren met Steek. Die keepte alleen zijn laatste seizoen goed, al is hij nog steeds niet zeker bij hoge ballen.
We is de helft van de aanhang.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:32 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wie is 'we'?
En Vermeer is inderdaad verre van een droomkeeper maar zie in Cillessen gewoon weg geen beter alternatief.
Top drie eindigen we. Ook als Janssen en Anita vertrekken en er niemand meer bij komt. Titelkandidaat zijn we ook, maar favoriet niet, daarvoor moeten er twee goede gerichte aankopen voor de basis worden gedaan en - indien hij vertrekt - een vervanger voor Anita worden gehaald.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:25 schreef Stiggie het volgende:
Ik zie Ajax overigens geen 8e 9e of 10e worden hoor. Onze jeugd is best goed en de rest van de teams zijn ook niet fantastisch.
Inderdaadquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:59 schreef TJV het volgende:
Ook echt wel heerlijk getimed dat er nu interlands zijn. Start gewoon een maand later met die competitie.
Ik denk dat het goed gaat komen, stiekem.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:43 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb zo een gevoel dat er helemaal niemand meer bij gaat komen ondanks dat we nog 18 dagen te gaan hebben
Dan heb je echt niemand achter Cilessen. Ze hadden Bizot en/of Padt op zijn minst moeten houdenquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Kan Vermeer niet verkocht worden aan zo'n subtopper in Duitsland voor 2/3 miljoen? Zijn we van dat probleem ook af.
Keeper van Ajax 2 en een goede (oudere) derde halenquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan heb je echt niemand achter Cilessen. Ze hadden Bizot en/of Padt op zijn minst moeten houden
Dat viel ook wel mee, maar iemand met bravoure, balvast en een goede techniek viel al snel op.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:48 schreef Class het volgende:
Was gisteren op het strand dus heb helaas de wedstrijd moeten missen, was Sana echt zo goed als de commentator v/d samenvatting deed geloven?
Hij deed het erg leuk voor een eerste optreden! Ben er van overtuigd dat, wanneer hij wat meer gewend is aan de club en 4-3-3, hij zeker van waarde kan zijn voor ons.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:48 schreef Class het volgende:
Was gisteren op het strand dus heb helaas de wedstrijd moeten missen, was Sana echt zo goed als de commentator v/d samenvatting deed geloven?
Die keeper van Ajax 2 was toch Bizot of heb ik dat mis?quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:49 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Keeper van Ajax 2 en een goede (oudere) derde halen
Onderhandel techniek. En op zich wel logisch ook het is toch je werk. Zijn tenminste eerlijk dat t om het geld gaatquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:
"Als ik niet meer geld krijg kom ik niet"
Is dat nou marok mentaliteit (dit riep elHam ook nl), of ingefluisterd door een zaakwaarnemer (toevallig ook die van ElHam)?
En Aatquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:16 schreef Ajacied422 het volgende:
@Financiën. Eerst Slop op laten rotten.
Heeft hij echt dezelfde zaakwaarnemer? Dan vind ik het dapper dat Ajax daar toch weer opnieuw mee in zee gaat.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:
"Als ik niet meer geld krijg kom ik niet"
Is dat nou marok mentaliteit (dit riep elHam ook nl), of ingefluisterd door een zaakwaarnemer (toevallig ook die van ElHam)?
Dat is onvermijdelijk en uiteindelijk zijn het de speler en de club die beslissen, ik neem het die Raiola of welke zaakwaarnemer dan ook niet kwalijk dat ze veel vragen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Heeft hij echt dezelfde zaakwaarnemer? Dan vind ik het dapper dat Ajax daar toch weer opnieuw mee in zee gaat.
Nee, maar de kans lijkt me groot dat je nu weer via een conflict afscheid gaat nemen van elkaar.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is onvermijdelijk en uiteindelijk zijn het de speler en de club die beslissen, ik neem het die Raiola of welke zaakwaarnemer dan ook niet kwalijk dat ze veel vragen.
Nee dat is Sigi Lens, die heeft Aissati ook en die is al weg gegaan omdat hij meer salaris wou.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Heeft hij echt dezelfde zaakwaarnemer? Dan vind ik het dapper dat Ajax daar toch weer opnieuw mee in zee gaat.
Lijkt me nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:27 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, maar de kans lijkt me groot dat je nu weer via een conflict afscheid gaat nemen van elkaar.
Lijkt me toch een spagaat soms voor die zaakwaarnemers: Ben je bij wijze van spreken Ajax met de grond gelijk aan het maken omdat je v/d Wiel goedkoop weg wil hebben, moet je vervolgens bij hetzelfde Ajax gaan onderhandelen voor meer salaris voor Assaidi.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Nee dat is Sigi Lens, die heeft Aissati ook en die is al weg gegaan omdat hij meer salaris wou.
Assaidi, Anita en van der Wiel zitten bij Raiola.
Narsingh ook.
Ik zie net dat het niet dezelfde zaakwaarnemers is. Maar vooral bij jongere spelers zal zo'n kerel veel invloed hebben. Het zou dan niet vreemd zij als spelers van een zelfde zaakwaarnemer hetzelfde gedrag vertonen.quote:
Dat was gewoon een geëscaleerde situatie waar FdB ook niet geheel onschuldig aan was, die heeft ook bij geleerd, dus ik zie zo'n situatie niet zo snel meer gebeuren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:38 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zie net dat het niet dezelfde zaakwaarnemers is. Maar vooral bij jongere spelers zal zo'n kerel veel invloed hebben. Het zou dan niet vreemd zij als spelers van een zelfde zaakwaarnemer hetzelfde gedrag vertonen.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:51 schreef 16meter het volgende:
komt niet rond op salaris, let maar op
en terecht. geen hebzuchtige marokkanen meer aantrekken
je niet onder druk laten zetten door vieze, vette, louche zaakwaarnemers
dan maar een overgangsjaartje
Maher krijgen we niet binnen. Kom op.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:45 schreef Sala-adin het volgende:
Maher moeten ze sowieso binnen halen want Erikssen zal vast gaan vlammen dit seizoen en dan word hij weer verkocht.
Als Psv die smerige zweed weet te verkopen dan gaan ze ook op Maher af
FdB heeft gezegd in VI dat hij nog steeds vindt dat hij niets verkeerd heeft gedaan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was gewoon een geëscaleerde situatie waar FdB ook niet geheel onschuldig aan was, die heeft ook bij geleerd, dus ik zie zo'n situatie niet zo snel meer gebeuren.
Die zal ook wel te duur zijn maar die kan zelfs op de positie van Anita spelen en waarschijnlijk beter dan Anitaquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:45 schreef Sala-adin het volgende:
Maher moeten ze sowieso binnen halen want Erikssen zal vast gaan vlammen dit seizoen en dan word hij weer verkocht.
Als Psv die smerige zweed weet te verkopen dan gaan ze ook op Maher af
AZ wil meer dan 8.5 miljoenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zal ook wel te duur zijn maar die kan zelfs op de positie van Anita spelen en waarschijnlijk beter dan Anita
Dat kan hij wel zeggen, maar hij zal er van geleerd hebbenquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:45 schreef Omega het volgende:
[..]
FdB heeft gezegd in VI dat hij nog steeds vindt dat hij niets verkeerd heeft gedaan.
Eens.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:45 schreef Omega het volgende:
[..]
FdB heeft gezegd in VI dat hij nog steeds vindt dat hij niets verkeerd heeft gedaan.
En over het salaris dat Assaidi wil, ach Anita wilde ook een salaris boven het salaris plafond anders wilde hij naar Newcastle, en zo zullen er genoeg zijn. Hun goed recht net zoals het voor Ajax geldt dat zij dan weigeren die speler aan te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |