FilmpjescollectieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA
Qui audet adipiscitur
Gaat zonder een ervaren CV erbij een een vervanger voor Anita niet lukken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:33 schreef manny het volgende:
We zijn weer begonnen. Mooi. Wegwezen met die fietsen, zwembaden, roeiboten en andere meuk. Let's go voor drie op een rij.
Als de ziekenboeg dit seizoen weer vol loopt, komen we er niet nog eens zo goed mee weg.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gaat zonder een ervaren CV erbij een een vervanger voor Anita niet lukken.
Ja maar in de jaarcijfers van 10/11 zaten nog alle dure spelers van de MvB tijdperk. En volgens mij waren de kosten wat minder 95 miljoen toch? We maakten namelijk zo'n 10 mil winst wat ik me kan herinneren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:37 schreef TJV het volgende:
Ik zie inderdaad dat de huurkosten meevallen, zie echter ook dat de kosten in totaal nog zo'n 95 miljoen zijn, de opbrengsten 97 miljoen in 10/11. 50 miljoen kostten de salarissen alleen ons al, is nu wel minder door het vertrek van een aantal grootverdieners maar die gegevens heb ik (nog) niet. Opvallend bij de inkomsten is dat we maar liefst 24,1 miljoen omzet te danken hadden aan de Champions League, waarvan de helft premies. Ter vergelijking, de EL gaf ons 1.6(!) miljoen aan premies. Natuurlijk staan hier ook kosten tegenover, maar die lijken me een stuk lager.
Het lijkt me dus wel duidelijk dat de Champions League ons gered heeft 2 seizoenen geleden en dat het helemaal geen gek idee is om te snijden.
Ajax heeft trouwens 18.33 miljoen aandelen, waarvan 27%=5 miljoen uitgegeven zijn. Maal een beurskoers van ¤7 is een totaal van 35 miljoen wat het zou kosten. Reken daarbij nog de koersstijging op als bekend wordt dat Ajax alles terugkoopt en je komt ruim boven de 40 miljoen uit..
Links en rechts voorin.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:16 schreef JesseOzil het volgende:
Weet iemand waar Sana allemaal kan spelen ?
Geen enkel, gaat ook niet gebeurenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:48 schreef TheDutchguy het volgende:
Welk voordeel heeft ajax precies als ze de aandelen terugkopen?
Je hoeft geen dividend uit te betalen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:48 schreef TheDutchguy het volgende:
De nadelen van het terugkopen van die aandelen is groter dan het voordeelquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je hoeft geen dividend uit te betalen bijvoorbeeld.
Dat zeg je wel elke keer maar dat betekent niet dat ze nu weer overal geld en salaris voor kunnen leggen. We werken naar een punt toe waar we zonder CL financieel gezond zijn en daar blijven we op.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:41 schreef Smoofie het volgende:
http://www.ajax.nl/Nieuws(...)-halfjaarcijfers.htm
Dit was dit jaar(vorig seizoen), halfjaarscijfers, en nu zijn álle dure spelers incl hamlap enz weg + meer inkomsten uit sponsors en TV. Dus dit seizoen moet he juist meevallen.
Dividend boeit niet, dat is niet zoveel. Het gaat vooral om de balans tussen bedrijf en voetbalvereniging; die is de laatste jaren doorgeslagen naar bedrijf. De RvC krijgt veel minder macht als we van de beurs zijn, het technisch hart mag beslissingen nemen. En ook nog de rust die je krijgt natuurlijk, geen gezeik over de beurskoers en bedrijven die inspraak denken te hebben.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:48 schreef TheDutchguy het volgende:
Je hebt minder regels voor het maken beslissingen, want alle eigen aandel terugkopen = van de beurs meteen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
De nadelen van het terugkopen van die aandelen is groter dan het voordeel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
Hoeveel dividend is er uitbetaald in al die tijd, Ajax maakt bijna nooit winst en dan nog is de winst tov omzet een lachertje, daar hebben de aandeelhouders hun aandelen niet voorquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je zal sowieso dividend moeten betalen, anders gaan aandeelhouders morren
En als je winst maakt kan je gelijk een deel gaan afstaan. Als je je op de toekomst wilt gaan richten en elk jaar winst wil gaan maken kan je net zo goed van de beurs afgaan want anders moet je gewoon een deel apart gaan houden in reserves voor aandeelhoudersquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoeveel dividend is er uitbetaald in al die tijd, Ajax maakt bijna nooit winst en dan nog is de winst tov omzet een lachertje, daar hebben de aandeelhouders hun aandelen niet voor
Kan men beter stap voor stap gaan inkopen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:54 schreef TJV het volgende:
Dividend maakt echt niet zoveel uit, dat is niet zoveel. Het zijn vooral de organisatorische voordelen die mijns inziens wel 40 miljoen waard zijn.
Indeed.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:54 schreef TJV het volgende:
Dividend maakt echt niet zoveel uit, dat is niet zoveel. Het zijn vooral de organisatorische voordelen die mijns inziens wel 40 miljoen waard zijn.
Naar mijn idee niet, het gaat om de juiste persoon op de juiste plaats, kijk naar andere clubs die niet op de beurs zijn maar toch problemen hebben op organisatorisch en financieel gebiedquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:54 schreef TJV het volgende:
Maar het voordeel is, dat je veel makkelijker beslissingen kunt maken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet, het gaat om de juiste persoon op de juiste plaats, kijk naar andere clubs die niet op de beurs zijn maar toch problemen hebben op organisatorisch en financieel gebied
Het gaat erom wie beslissingen nemen, als dat goed geregeld is maakt een beursnotering niet veel uit behalve dat je ook aan bepaalde boekhoudregels moet voldoen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar het voordeel is, dat je veel makkelijker beslissingen kunt maken.
De meerderheid ligt bij Ajax, die gasten hebben niets te vertellen, laat ze die aandelen maar houdenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:59 schreef Smoofie het volgende:
Maar maar 12.5 % was in handen van niet-ajacieden toch, dus delta lloyd en die andere beunhaas. Aan al die ajacieden die aandelen hebben omdat ze ajacied zijn kun je wel een deal sluiten denk ik.
Ja was dat maar zo, als bedrijven gaan klagen, aandelen minder waard worden en Ajax af moet gaan schrijven zijn we ook niet blij.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
De meerderheid ligt bij Ajax, die gasten hebben niets te vertellen, laat ze die aandelen maar houden
Als Ajax 50,1% heeft kan de rest zeiken wat ze willen. Als de waarde van aandelen zakt kan je goedkoper jezelf terugkopenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef TJV het volgende:
[..]
Ja was dat maar zo, als bedrijven gaan klagen, aandelen minder waard worden en Ajax af moet gaan schrijven zijn we ook niet blij.
Het klinkt heel leuk, maar je kunt de rest echt niet negeren. Ja je hebt ultiem stemrecht, maar als de rest gaat stoken ben je de pineut. Wat als een groep aandeelhouders via de Telegraaf gaat stoken? Krijg je weer ellende.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Ajax 50,1% heeft kan de rest zeiken wat ze willen. Als de waarde van aandelen zakt kan je goedkoper jezelf terugkopen
Ja, maar kijk dat gezeik toen met Ten Have enz. Als je niet op de beurs was, had dat nooit gekund.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
De meerderheid ligt bij Ajax, die gasten hebben niets te vertellen, laat ze die aandelen maar houden
Die aandelen zijn al enorm gezakt, zijn gewoon pretaandelen en je mag ermee op de vergaderingen komenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef TJV het volgende:
[..]
Ja was dat maar zo, als bedrijven gaan klagen, aandelen minder waard worden en Ajax af moet gaan schrijven zijn we ook niet blij.
De Vereniging AFC Ajax heeft 73,00% van de aandelen in bezit en daarnaast hebben verzekeraar Delta Lloyd (9,95%) en oud-beurshandelaar Adri Strating (8,65%) een deel van de uitstaande aandelen in bezit.[3]quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als Ajax 50,1% heeft kan de rest zeiken wat ze willen. Als de waarde van aandelen zakt kan je goedkoper jezelf terugkopen
Ja ik ook. Ook ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren met de laatste positie in de RvC en of Slop en Aat blijven of hun koffertjes mogen pakken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:06 schreef j0rdiiii het volgende:
Salarispost ben ik erg benieuwd naar. Zowat alle grootverdieners zijn weg.
Zijn nog 2 plekken in de RvC he.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja ik ook. Ook ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren met de laatste positie in de RvC en of Slop en Aat blijven of hun koffertjes mogen pakken.
Ohja, er zijn er nu 3 hé.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Zijn nog 2 plekken in de RvC he.
Het zijn niet alleen die gasten maar al het personeel krijgt fors betaald in verhouding met het "gewone" bedrijfslevenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja ik ook. Ook ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren met de laatste positie in de RvC en of Slop en Aat blijven of hun koffertjes mogen pakken.
Dat klopt, ik ken een werknemer bij Ajax en weet ook ongeveer zijn salarisstrookjequote:Op maandag 13 augustus 2012 00:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen die gasten maar al het personeel krijgt fors betaald in verhouding met het "gewone" bedrijfsleven
Het is duidelijk stil rondom die posities nu maar ik zie Maarten Fontein nog wel terugkeren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:09 schreef Smoofie het volgende:
We kunnen wel een commercieel directeur gebruiken met connecties, zodat Ajax na jarenlange stagnatie weer financieel kan groeien.
Heini krijgt veel betaald ja?quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat klopt, ik ken een werknemer bij Ajax en weet ook ongeveer zijn salarisstrookje
Zou heel goed zijn, die heeft Aegon en Adidas binnen gehaald, Van de Aat Amstel voor Jupiler geruild geloof ikquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:11 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Het is duidelijk stil rondom die posities nu maar ik zie Maarten Fontein nog wel terugkeren.
Jupiler betaalt ook meer volgens mij.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou heel goed zijn, die heeft Aegon en Adidas binnen gehaald, Van de Aat Amstel voor Jupiler geruild geloof ik
Probeer het maar eens blind te proeven, maar ik bedoelde er meer mee dat Van der Aat weinig nieuws binnen brengt, dit was omdat Amstel zelf wilde stoppenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:15 schreef Marsenal het volgende:
Jupiler is wel lekkerder dan Amstel.
Heeft ook contacten bij de UEFA.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou heel goed zijn, die heeft Aegon en Adidas binnen gehaald, Van de Aat Amstel voor Jupiler geruild geloof ik
Klopt, maar als je ziet hoe FCT gegroeid is de laatste jaren, waarom zou Ajax niet zo kunnen groeien, toch veel meer aanzien, mogelijkheden etc?quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Probeer het maar eens blind te proeven, maar ik bedoelde er meer mee dat Van der Aat weinig nieuws binnen brengt, dit was omdat Amstel zelf wilde stoppen
Iedereen die al die zaken een beetje volgt vraagt zich af wat die van der Aat nou eigenlijk allemaal aan het doen is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Klopt, maar als je ziet hoe FCT gegroeid is de laatste jaren, waarom zou Ajax niet zo kunnen groeien, toch veel meer aanzien, mogelijkheden etc?
Las laatst ergens dat Ajax in China ook veel volgers schijnt te hebben.....quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:21 schreef Smoofie het volgende:
"Gewoon" zoeken naar partners in Azië en de US of A of weet ik veel.
zal niet veel zijn in verhouding met ManUquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:22 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Las laatst ergens dat Ajax in China ook veel volgers schijnt te hebben.....
Al die chinezen zagen wel dat Ajax ManU versloeg in Old traffordquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal niet veel zijn in verhouding met ManU
Haha precies.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:24 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Al die chinezen zagen wel dat Ajax ManU versloeg in Old trafford
Ajax is toch de grootste in NLquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:24 schreef Smoofie het volgende:
En mensen zeiken vaak dat het niet leuk is als 1 club dominant is, fuck dat man. Als ajax veruit de grootste wordt in nederland en europees een beetje mee kan doen dan vind ik het best.
Terwijl je met jeugdopleiding veel zou kunnen doen daarquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef j0rdiiii het volgende:
Die contracten met China is ook niks meer mee gedaan volgens mij.
Dat is tijdelijk, dat houden ze structureel nooit volquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar niet veruit. PSV komt aardig dichtbij.
Moet je niet doen, behalve als je echt belachelijk veel geld ervoor krijgt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Terwijl je met jeugdopleiding veel zou kunnen doen daar
Ik vraag me ook af waar FCT al dat geld vandaan haaltquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is tijdelijk, dat houden ze structureel nooit vol
Klopt, eigenlijk is er een top 2 qua resultaten. Feyenoord qua resultaten natuurlijk niet en AZ en Twente komen af en toe is om de hoek kijken.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar niet veruit. PSV komt aardig dichtbij.
John en de Jong heeft aardig wat opgeleverd.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waar FCT al dat geld vandaan haalt
Het moet wel door hun betaald worden maar je kweekt er veel goodwill meequote:Op maandag 13 augustus 2012 00:27 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Moet je niet doen, behalve als je echt belachelijk veel geld ervoor krijgt.
Aan goodwill heb je daar niets, het moet gewoon veel geld opleveren.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het moet wel door hun betaald worden maar je kweekt er veel goodwill mee
quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Aan goodwill heb je daar niets, het moet gewoon veel geld opleveren.
quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Volgens mij betaalt Ajax qua salaris niet veel meer in totaal dan een FCT en PSV betaalt zelfs meer. De laatste club maakt gewoon verlies, maar hoe kan FCT dan al die spelers betalen? Terwijl Ajax echt 30 mil meer inkomsten heeft excl CL.
Ja, ben benieuwd naar de verrichtingen van Overmars. Ik hoop in ieder geval dat Assaidi niet komt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:34 schreef Smoofie het volgende:
Maar ach, wat ik al zei, het wordt een spannende week mbt Ajax transfer nieuws enz
Wat losse berekeningen van lui op AN moet dat al zeker naar 38 zijn gegaan.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:35 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nu zal dat gat wel kleiner zijn.
Ah als je daar een beetje rond kijkt weet je wel waar je wel en niet moet wezen. Financiën en jeugd bijv. zitten vol mensen met kennis.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:38 schreef Smoofie het volgende:
AN. Jij zit erop toch jordi, maak eens een topic en zet daarin "spaart Ajax voor het terugkopen van aandelen, om van te beurs te gaan".
Dan komen alle AN gappies met de wildste berekeningen en theoriëen
Ik heb dat nog nooit gezien op AN, dat topic/deel van Forumquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:41 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ah als je daar een beetje rond kijkt weet je wel waar je wel en niet moet wezen. [b][b][b][b][b]Financiën[/b][/b][/b][/b][/b] en jeugd bijv. zitten vol mensen met kennis.
Ik post er niet zo vaak.
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/803-135.phpquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nooit gezien op AN, dat topic/deel van Forum
Helaas niet want die zijn allemaal lid van de ledenraadquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:39 schreef Smoofie het volgende:
Voordeel als je van de beurst bent trouwens tarado, is dat je alle paupers a la Arie v, Os meteen kunt dumpen.
Ledenraad bestaat niet meer.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas niet want die zijn allemaal lid van de ledenraad
4 ever aan Henrichs , Os en Coronel vastzittenquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas niet want die zijn allemaal lid van de ledenraad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |