heb je niet op de TV gekeken?quote:
Ook een verkapte jinx brengt ongeluk, zoals je zietquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:39 schreef Karina het volgende:
Kom op. Ik ga niet roepen goud en zilver
qua ongeluk brengen.
Vind ik echt niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan kan je wielrennen ook wel afschaffen.
Daarom gaat er nogal wat tijd in bepalen wie welke positie krijgt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:55 schreef Daarnaast het volgende:
Maar wtf man. Als starten in een bepaalde positie bepalend kan zijn voor je einde, dan is het toch geen eerlijke systeem?
8quote:
Misschien had ze nu wel goud als ze in een betere positie gestart was?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:57 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat Laura in baan 8 startte en wel mooi brons pakte en zelfs zicht had op zilver.
Dat heb ik niet nodig hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:01 schreef Jane het volgende:
Kijk allemaal nog ff de video na, alsjeblieft.
http://nos.nl/os2012/arti(...)et-brons-in-bmx.html
Het systeem van maar 1 race voor de medailles.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat dan met 'profiteren van het systeem' te maken?
We zullen het nooit wetenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:00 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Misschien had ze nu wel goud als ze in een betere positie gestart was?
Ik had het dan ook niet tegen jou.quote:
Voortaan zeg ik helemaal niets meerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:58 schreef bfx het volgende:
[..]
Ook een verkapte jinx brengt ongeluk, zoals je ziet
Argentinië goud bij vrouwenhockey.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Voortaan zeg ik helemaal niets meer
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Werd net ook gezegd bij Smulders, [b]die goed derde werd.[/b]
Ben het wel met jullie eens hoor dat het BMX format beter kanquote:NLers wonnen
Mijn vrouw zou het niet erg vinden en ik kan er ook wel mee levenquote:
quote:Rwandese mountainbiker overleefde genocide
De 25-jarige Adrien Niyonshuti verloor zijn zes broertjes tijdens de genocide in Rwanda. Hijzelf overleefde de gruwel. Zondag rijdt Niyonshuti de olympische mountainbikerit, een triomf voor hem én voor Rwanda.
Adrien Niyonshuti hoeft zondag geen medaille te winnen om zijn Spelen te doen slagen. De deelname van 25-jarige mountainbiker uit Rwanda geldt al als een overwinning op zich.
Zeven jaar was Niyonshuti toen de genocide zijn land teisterde. Een drama dat 100 dagen duurde en waarbij 500.000 mensen om het leven kwamen, waaronder zijn zes broertjes. Niyonshuti overleefde de gruwel door zich samen met zijn ouders een week lang te verstoppen in de bossen.
"Heel Rwanda is trots dat hij als overlevende van de genocide nu deelneemt aan de Spelen. Het is een symbolische overwinning", zegt Kimberley Coats, marketingmanager van het Rwandese team.
Team Rwanda
Op zijn 17e nam Niyonshuti voor het eerst deel aan de Ronde van Rwanda. Twee jaar later won hij en maakte daarmee indruk op oud-renner Jock Boyer, de eerste Amerikaan in de Tour de France.
Boyer nam hem onder zijn hoede in het kader van zijn project "Team Rwanda". Daarin begeleidde hij jong wielertalent uit Rwanda.
Niyonshuti bereidde zich in Zwitserland voor op de Spelen. Hij traint bijna nooit in Rwanda, omdat hij dan voortdurend omsingeld wordt door juichende fans. "Iedereen supportert voor me. Het is de eerste keer dat een Rwandees meedoet aan topwedstrijden in het mountainbiken."
"Op een dag wil ik de Tour de France rijden. Dat is mijn grote droom", zegt hij.
Beter schaffen ze die volksliederen helemaal af, wat een onzin.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:44 schreef Felixa het volgende:
Jezus, laat dan ook het volkslied zien ook al is het geen Wilhelmus...
Gewoon na afloop een willekeurig nummer van Bassie en Adriaan draaien inderdaadquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Beter schaffen ze die volksliederen helemaal af, wat een onzin.
De winnaar mag gewoon een liedje uitkiezen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gewoon na afloop een willekeurig nummer van Bassie en Adriaan draaien inderdaad
Mwahquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:45 schreef Doublepain het volgende:
Die walker mag mijn BMX ook wel bespringen
bronquote:'Bronzen' BMX-sensatie Smulders: 'Ik kwam over de finish en werd gek'
10-8-12 - 19:13 bron: ANP
De verbazing viel van haar gezicht te lezen. Laura Smulders pakte vrijdag brons bij de Olympische Spelen op de wielerdiscipline BMX. 'Het is niet te geloven. Ik had niet verwacht dat ik brons kon halen. Mijn doel was een plaats in de finale en dan misschien in de top 6 rijden. Dan was ik al gelukkig geweest', vertelde de BMX'ster uit het Gelderse Horssen op de olympische crossbaan in Londen.
'Bijna iedereen in de finale is al eens wereldkampioen geweest en ik ben 18. Ik kom net kijken. Ik kwam over de finish en werd gek.'
Want bij roeien heb jij ook valpartijen met de boten waarbij je door een andere boot meegesleurd kunt worden?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:56 schreef Meike26 het volgende:
Zo'n finale is heel gewoon voor die gasten, als je het vergelijkt met roeien, gaan ze toch ook niet 3 keer die 2 km afbeunen ?
Roeien is wel iets anders natuurlijk, daar kun je je race opbouwen zoals je dat zelf wil en ben je ook niet afhankelijk van bijvoorbeeld een goede start of de race van je concurrenten. Bij het BMX-en zijn de baanindeling en start wel heel erg bepalend en is het moeilijk om op het parcours zelf plaatsen te winnen, tenzij er een grote valpartij is. Het is wel apart dat je bij de kwartfinales en halve finales wel de kans geeft om jezelf te revancheren na een mindere race, maar in de finale ben je dan direct klaar.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 18:56 schreef Meike26 het volgende:
Dat is de charme van deze sport. Ja je moet geluk hebben, maar zoals die seeding dat ken ik weer niet en vind ik persoonlijk weer minder.
Zo'n finale is heel gewoon voor die gasten, als je het vergelijkt met roeien, gaan ze toch ook niet 3 keer die 2 km afbeunen ?
Je moet er gewoon zijn, dat je pech kan hebben doordat je door een ander er af word gebeukt, da's jammer, maar daar kunnen ze in de F1 weer over mee praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |