abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:15:32 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_115364622
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het IOC schijnt niet zo Amerika-gezind te zijn, maar logischerwijs is zo rond 2024 Noord-Amerika weer aan de beurt. En Canada zal het dan wel niet worden want die hadden de Winterspelen al. Twee Spelen in veertien jaar vind ik voor een relatief kleine bevolking als Canada ook iets teveel van het goede.

Welke Amerikaanse stad zal goede kansen hebben? Ik gok op San Francisco of misschien wel Boston.
Zou NYC kunnen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:15:38 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_115364626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Chicago zou wel leuk zijn met wateronderdelen op Lake Michigan. Los Angeles heeft 'm al twee keer gehad, is iets teveel van 't goede. Persoonlijk zou ik New York 't tofste vinden.
Chicago zette Obama in, maar dat hielp zelfs niet :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:16:02 #103
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_115364646
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nee, maar wel enorme hitte. Maar tyfoons komen ook niet elke dag voor hoor. En tropische orkanen heb je ook wel in Florida of Georgia.
WK wielrennen in 2016 daar gaan doden vallen.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_115364668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zou NYC kunnen?
Ja, tuurlijk. Misschien kunnen ze wel net als Londen de spelen gebruiken als argument om een aftands deel in Queens of Staten Island op te vijzelen. Ze kunnen vast wel een en ander bouwen in de buurt van JFK of zo.
pi_115364669
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:16 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

WK wielrennen in 2016 daar gaan doden vallen.
Zeker als ze vol zitten met rommel. :P De doping loopt door de poriën naar buiten. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_115364686
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. Misschien kunnen ze wel net als Londen de spelen gebruiken als argument om een aftands deel in Queens of Staten island op te vijzelen. Ze kunnen vast wel een en ander bouwen in de buurt van JFK of zo.
Zou wel een leuke injectie zijn om veel van NYC aan te pakken. En laten we wel lezen, het is echt super om een bezoek aan New York te combineren met Olympische Spelen. :P Beijing was eigenlijk net zo'n kans voor veel mensen.
pi_115364769
Boston, Philadelphia, San Francisco, Chicago, NYC of iets in Oregon (met atletiekplaats Eugene) lijken mij trouwens ook wel aardig :P

Alleen moet je echt niks in Texas ofzo hebben, dan is de hele sfeer volgens mij weg.

Ik zag trouwens laatst eens een spel op een ander forum, waarbij je zelf Olympische bids moest maken.
pi_115364778
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zou wel een leuke injectie zijn om veel van NYC aan te pakken. En laten we wel lezen, het is echt super om een bezoek aan New York te combineren met Olympische Spelen. :P Beijing was eigenlijk net zo'n kans voor veel mensen.
NYC spreekt mij qua stad wel meer tot de verbeelding dan Beijing. Qua land als zodanig misschien China meer, maar NYC springt er als stad voor mij wel uit.
pi_115364786
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:54 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Turkije is wel een booming economie. Die gaan als argument gebruiken dat de Spelen een nieuwe markt aanboren voor de olympische beweging.

Maar Tokio lijkt me het meest een safe bet.
Tokio denk ik ook ja... 2016 Z-Amerika, 2020 Azie, 2024 Amerika en dan 2028 Europa (Amsterdam :P )
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_115364832
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:20 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Boston, Philadelphia, San Francisco, Chicago, NYC of iets in Oregon (met atletiekplaats Eugene) lijken mij trouwens ook wel aardig :P

Alleen moet je echt niks in Texas ofzo hebben, dan is de hele sfeer volgens mij weg.

Ik zag trouwens laatst eens een spel op een ander forum, waarbij je zelf Olympische bids moest maken.
Het moet in ieder geval een bruisende Amerikaanse stad zijn waar sport erg leeft. Ik weet verder weinig van Texas, maar Dallas komt op foto's op mij een beetje steriel over. Dan liever SF, Boston, Seattle of iets in die richting.
pi_115364973
Istanbul lijkt me veruit de gaafste kandidaat voor 2020. Ontzettend mooie stad, veel sfeer, cultuur, historie.... booming economie, en nog nooit daar geweest. Ik kan me niet voorstellen dat Madrid toestemming van de EU krijgt om het bid door te zetten, en Tokyo staat er economisch ook niet heel lekker voor. Bovendien zijn we er al eens geweest.

Wat betreft de US games: SF lijkt me best heel moeilijk, want het hele schiereiland is al vol. Al kan er natuurlijk genoeg in Berkely, aan de overkant van de Golden Gate, en op Googleplex gedaan worden. Chicago lijkt me de tofste eigenlijk, al heeft Boston ook wel wat.
pi_115364974
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het moet in ieder geval een bruisende Amerikaanse stad zijn waar sport erg leeft. Ik weet verder weinig van Texas, maar Dallas komt op foto's op mij een beetje steriel over. Dan liever SF, Boston, Seattle of iets in die richting.
Wat waren de redenen voor Atlanta eigenlijk toen?
pi_115365033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:21 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dallas heeft natuurlijk wel een paar aardige sportteams, waar ze ook wel weer fan van zijn. Qua stad, uiteraard, een verschrikking.
pi_115365039
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:25 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

CocaCola, toch?
pi_115365046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Istanbul lijkt me veruit de gaafste kandidaat voor 2020. Ontzettend mooie stad, veel sfeer, cultuur, historie.... booming economie, en nog nooit daar geweest. Ik kan me niet voorstellen dat Madrid toestemming van de EU krijgt om het bid door te zetten, en Tokyo staat er economisch ook niet heel lekker voor. Bovendien zijn we er al eens geweest.

Wat betreft de US games: SF lijkt me best heel moeilijk, want het hele schiereiland is al vol. Al kan er natuurlijk genoeg in Berkely, aan de overkant van de Golden Gate, en op Googleplex gedaan worden. Chicago lijkt me de tofste eigenlijk, al heeft Boston ook wel wat.
Als San Francisco de Spelen mag houden, zal het in de praktijk wel in de hele Bay Area en Silicon Valley worden gehouden. SF dan slechts als naamgever. Ze hebben in San Jose bijvoorbeeld al een grote indoorhal waar de Sharks ijshockeyen.
pi_115365054
Mwah, ik denk eigenlijk toch wel dat 2020 naar Istanbul gaat; tweedewereldlanden hebben bewezen dat ze best wel wat kunnen organiseren en daarbij heeft Istanbul zowel als stad als als economie echt wel een voordeel ten opzichte van Tokyo. Istanbul lijkt me erg leuk, maar toch hoop ik op Tokyo, zodat Europa 2028 bijna niet meer kan mislopen.
pi_115365072
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:37 schreef Leatherface het volgende:
VS China nu voorbij. Tienkampgoud komt eraan.

Ik denk dat de Chinezen nu met plek twee genoegen moeten nemen. Er zijn in het resterend programma meer onderdelen waarop Amerikanen kunnen scoren dan kansen voor Chinees goud
Klopt, maar dat zag je al aankomen toen de atletiekweek net begonnen was.
pi_115365083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:25 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Geen idee waarom die stad kwam bovendrijven in de Amerikaanse voorverkiezingen. Het zal vast geld van Coca Cola zijn geweest. Ze wilden zich misschien ook presenteren als een nieuwe economische booming stad in het zuiden.

Atlanta profiteerde ook wel van de zwakke en gemakzuchtige bid van Athene. Die dachten het zonder meer te krijgen wegens het jubileum. Verder was Manchester kandidaat, maar Barcelona had al de Spelen daarvoor. Toronto was een tegenkandidaat, maar Calgary en Montreal waren te recent. Melbourne was ook kandidaat, maar Australië zou 4 jaar later pas aan de beurt komen met Sydney.
pi_115365404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Tokio denk ik ook ja... 2016 Z-Amerika, 2020 Azie, 2024 Amerika en dan 2028 Europa (Amsterdam :P )
Mooi scenario. Tegen die tijd zijn we er ook wel klaar voor. :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:43:26 #120
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_115365573
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 22:58 schreef vaarsuvius het volgende:
Precies. Noem grote Olympiers uit het heden en verleden en als je 25 namen hebt zullen daar heel wat Amerikanen bij zitten en 0 of 1 enkele Chinees) (ook als je het recente verleden neemt om de Chienzen een kans te geven)
Die Chinese namen kan ik sowieso niet onthouden. Dus dat is alleen daarom al niet eerlijk
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_115365622
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:51 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja. Istanbul is misschien wel de favoriet om die Spelen binnen te halen.
Dat denk ik ook. Met Spanje diep en diep in de problemen en Tokyo die miljarden in de opbouw na de tsunami moet steken, denk ik dat Istanbul de grootste kanshebber is.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:47:58 #122
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_115365689
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Istanbul lijkt me veruit de gaafste kandidaat voor 2020. Ontzettend mooie stad, veel sfeer, cultuur, historie.... booming economie, en nog nooit daar geweest.
Ook maar 1 uur tijdsverschil. Doen dus!
pi_115365697
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Die Chinese namen kan ik sowieso niet onthouden. Dus dat is alleen daarom al niet eerlijk
Als ze echt zo goed zijn onthoud je ze wel. :P Alsof Afrikaanse namen niet lastig zijn maar Kiplagat onthouden we ook allemaal. :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:48:15 #124
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_115365703
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:45 schreef rembrandtvanrijn het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Met Spanje diep en diep in de problemen en Tokyo die miljarden in de opbouw na de tsunami moet steken, denk ik dat Istanbul de grootste kanshebber is.
Spanje en Tokyo kunnen het wel vergeten economisch gezien. Zijn er nog verdere kandidaatstellingen mogelijk?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_115365737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Spanje en Tokyo kunnen het wel vergeten economisch gezien. Zijn er nog verdere kandidaatstellingen mogelijk?
Zo slecht staat Tokyo er echt niet voor en ik denk dat ze zo'n opsteker wel kunnen gebruiken. Als 't gaat tussen Madrid en Istanbul is Madrid kansloos. Verder zijn er geen kandidaten, de bids zijn allemaal al ingediend. Deze drie zijn de mogelijkheden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')