abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115360726
Tiger Woods heeft ook enige naamsbekendheid.....
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_115360743
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:03 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als je echt een supertopper hebt wel ja. Maar dan kun je ook zeggen dat het voor Jamaica makkelijk is relatief veel medailles te pakken met een ster als Usain Bolt. Ik denk alleen dat je wel een punt hebt m.b.t. de verschillende type zwemstijlen die niet heel erg veel uitmaken voor verschillende zwemmers. Een supertopper kan op verschillende onderdelen makkelijker uit de voeten. Misschien moet Bolt zich gaan wagen aan hordenlopen? Maar zonder supertopper liggen er voor heel veel landen kansen op een medaille omdat de verschillen klein zijn.
Het is wel typerend dat die supertoppers van het zwemmen vrijwel zonder uitzondering Amerikanen zijn.
pi_115360818
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
En Ye Shiwen als 't allemaal clean blijft. Sun Yang kan misschien zijn reputatie uitbouwen. Verder is 't qua topsporters op de echt belangrijke onderdelen (de voorpagina-onderdelen zeg maar) niet zo bijster veel soeps.
Is dat nog steeds een discussie dan?
pi_115360864
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mannen als Michael Schumacher en Valentino Rossi ook wel. ;)
Schumacher wel. Valentino Rossi waag ik te betwijfelen. Zo populair is die MotoGP nu ook weer niet volgens mij. En inderdaad Tiger Woods is ook wel een global superstar.

Over honkballers heb ik mijn twijfels. Dat is eigenlijk alleen in Noord-Amerika, landen in/rond de Carribean en Japan en Korea echt populair. NBA'ers zijn beroemder.
pi_115361009
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:10 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Schumacher wel. Valentino Rossi waag ik te betwijfelen. Zo populair is die MotoGP nu ook weer niet volgens mij. En inderdaad Tiger Woods is ook wel een global superstar.

Over honkballers heb ik mijn twijfels. Dat is eigenlijk alleen in Noord-Amerika, landen in/rond de Carribean en Japan en Korea echt populair. NBA'ers zijn beroemder.
MotoGP is niet zo populair, maar Rossi is wel een soort legende, net als Schumacher en Woods.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_115361033
De Chinezen hebben nu trouwens wel een vrouw in de taekwondo-finale staan. Die had ik even over het hoofd gezien.
pi_115361094
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

MotoGP is niet zo populair, maar Rossi is wel een soort legende, net als Schumacher en Woods.
Ja, okay, hij is wel een mythisch figuur. Boksers en dan in het bijzonder Ali waren ook larger than life. Maar de glans is toch wel wat van die sport af, helaas. :{

Maar Messi en Cristiano Ronaldo kennen ze zelfs in de sloppenwijken van Nairobi, Delhi en op Lombok. Ik vraag me af of ze daar Rossi ook kennen.
pi_115361153
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:14 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, okay, hij is wel een mythisch figuur. Boksers en dan in het bijzonder Ali waren ook larger than life. Maar de glans is toch wel wat van die sport af, helaas. :{
Ali is inderdaad ook zo'n type.

En Lewis/Bolt ook wel denk ik, maar Bolt is toch wel bekender.
pi_115361229
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ali is inderdaad ook zo'n type.

En Lewis/Bolt ook wel denk ik, maar Bolt is toch wel bekender.
Ik had nog een toevoeging over Messi en C. Ronaldo. De definitie van wereldwijde superster is voor mij dat mensen uit ontwikkelingslanden die nauwelijks toegang hebben tot moderne media weten om wie het gaat.
pi_115362278
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_115362349
Brits taekwondogoud erbij: Jade Jones in de -57 kg vrouwen.

Zilver China, brons Taiwan en Frankrijk.
pi_115362495
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:36 schreef Leatherface het volgende:
Brits taekwondogoud erbij: Jade Jones in de -57 kg vrouwen.

Zilver China, brons Taiwan en Frankrijk.
Verdiend, vocht erg sterk.
pi_115362583
Zouden de Britten 30 goud kunnen halen?
pi_115362698
nog één taekwondofinale nu. Een Turk tegen een Iraniër.
pi_115362884
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:39 schreef Leatherface het volgende:
Als ze nog een paar onderdelen omkopen misschien wel ja. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_115363184
Servet Tazegul (taekwondo) tekent voor het eerste goud van Turkije.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 23:48:46 #67
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_115363189
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:39 schreef Leatherface het volgende:
denk het wel
boksen doen die britten het goed ik verwacht nog een paar medailles
farrah maakt grote kans om goud te winnen en wellicht het bmx
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_115363256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:48 schreef Leatherface het volgende:
Servet Tazegul (taekwondo) tekent voor het eerste goud van Turkije.
Hard nodig. De Turkse claim voor de OS in Istanbul kon wel een steuntje gebruiken.
pi_115363364
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:49 schreef Metaan het volgende:

[..]

Hard nodig. De Turkse claim voor de OS in Istanbul kon wel een steuntje gebruiken.
Wordt toch wel Istanboel. Wat is ook alweer de grootste tegenstrever?
  donderdag 9 augustus 2012 @ 23:51:34 #70
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_115363367
gaat nl de top 10 halen?
wat denken jullie
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_115363382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:49 schreef Metaan het volgende:

[..]

Ja. Istanbul is misschien wel de favoriet om die Spelen binnen te halen. Je kunt moeilijk tegenover het IOC gaan claimen dat je een goed sportland bent als je geen goud haalde op de vorige Spelen.

Maar misschien is het wel of niet zijn van een sportland sowieso niet de strategie van Istanbul. Die zullen het wel gooien op nieuwe markt, culturele crossroads enzovoorts.
pi_115363405
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:51 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Wordt toch wel Istanboel. Wat is ook alweer de grootste tegenstrever?
Tokio en Madrid zijn de tegenkandidaten. Van mij mag Istanbul het best worden trouwens, maar ik kan met alle drie leven.
pi_115363441
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:51 schreef Anonymousz het volgende:
gaat nl de top 10 halen?
wat denken jullie
Nee.
pi_115363450
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:51 schreef Anonymousz het volgende:
gaat nl de top 10 halen?
wat denken jullie
Net niet, denk ik. Hongarije haal je sowieso niet meer in en ik denk dat Japan ons nog gaat inhalen. Maar ik denk wel dat we nog voorbij Kazachstan gaan.
pi_115363483
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tokio en Madrid zijn de tegenkandidaten. Van mij mag Istanbul het best worden trouwens, maar ik kan met alle drie leven.
Madrid zou heel gunstig zijn voor Spanje, maar ben ik een beetje bang voor met de crisis. Istanboel gaat heel veel niet op orde krijgen.Tokio please.
pi_115363512
Ik zou Tokio wel leuk vinden eigenlijk.
pi_115363544
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Madrid zou heel gunstig zijn voor Spanje, maar ben ik een beetje bang voor met de crisis. Istanboel gaat heel veel niet op orde krijgen.Tokio please.
Turkije is wel een booming economie. Die gaan als argument gebruiken dat de Spelen een nieuwe markt aanboren voor de olympische beweging.

Maar Tokio lijkt me het meest een safe bet.
pi_115363586
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik zou Tokio wel leuk vinden eigenlijk.
Ik kan met alle drie wel leven. Tokio lijkt me een goede veilige optie.
pi_115363755
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:53 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Net niet, denk ik. Hongarije haal je sowieso niet meer in en ik denk dat Japan ons nog gaat inhalen. Maar ik denk wel dat we nog voorbij Kazachstan gaan.
2 goud bij het Hockey en nog een goud bij BMX en we hebben Hongarije ingehaald ;)
pi_115363873
Mwa, ik vind Turkije eigenlijk geen goed idee, zo dichtbij die rotzooi in het Midden-Oosten. Er is nota bene een burgeroorlog in Syrië, het buurland.

Madrid zou een drama zijn voor de real estate bubbel die er al is in Spanje. Dat is economisch ook gewoon gestoord om te doen.

Japan heeft dan 56 jaar na de vorige OS de spelen weer terug. 1988 Zuid-Korea, 2008 China, 2020 Japan, wel een mooie verdeling ook qua kijktijden voor verschillende werelddelen.
pi_115363909
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:58 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

2 goud bij het Hockey en nog een goud bij BMX en we hebben Hongarije ingehaald ;)
Maar dat zie ik niet direct gebeuren, dat we er nog drie halen.

Hongarije heeft wellicht nog wat kansen in het kanovaren om de goudscore verder op te voeren.
pi_115363945
Istanboel zou leuk zijn omdat de OS nog nooit in Turkije is georganiseerd.
pi_115363991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mwa, ik vind Turkije eigenlijk geen goed idee, zo dichtbij die rotzooi in het Midden-Oosten. Er is nota bene een burgeroorlog in Syrië, het buurland.

Madrid zou een drama zijn voor de real estate bubbel die er al is in Spanje. Dat is economisch ook gewoon gestoord om te doen.

Japan heeft dan 56 jaar na de vorige OS de spelen weer terug. 1988 Zuid-Korea, 2008 China, 2020 Japan, wel een mooie verdeling ook qua kijktijden voor verschillende werelddelen.
Njah, Sochi ligt ook dicht tegen de instabiele Kaukasus. Ik denk dat het IOC Instanbul wel aandurft. Het ligt niet pal aan de grens met Syrië of Iran.
pi_115364031
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:00 schreef SuperHarregarre het volgende:

Dus Nederland?
pi_115364107
Trouwens, ongeacht welke van de drie 't wordt, 2024/2028 is sowieso in de USA. Dan is 't alweer 28/32 jaar sinds de spelen daar waren.
pi_115364175
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:03 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Dus Nederland?
Kansloos

Een relatief onbelangrijk land met een voornamelijk uitgebluste bevolking die hun geld liever in pensioenfondsen steken dan in mooie accomodaties.
pi_115364266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, ongeacht welke van de drie 't wordt, 2024/2028 is sowieso in de USA. Dan is 't alweer 28/32 jaar sinds de spelen daar waren.
Die krijgen wel erg veel :')

daar is wel reden toe maar toch :P
pi_115364285
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het IOC schijnt niet zo Amerika-gezind te zijn, maar logischerwijs is zo rond 2024 Noord-Amerika weer aan de beurt. En Canada zal het dan wel niet worden want die hadden de Winterspelen al. Twee Spelen in veertien jaar vind ik voor een relatief kleine bevolking als Canada ook iets teveel van het goede.

Welke Amerikaanse stad zal goede kansen hebben? Ik gok op San Francisco of misschien wel Boston.
pi_115364344
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:07 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Die krijgen wel erg veel :')

daar is wel reden toe maar toch :P
Dat is volstrekt logisch. Ieder continent behalve tot zover Afrika komt wel eens aan de beurt. En dan zijn de opties in Noord-Amerika beperkt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:10:16 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_115364381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het IOC schijnt niet zo Amerika-gezind te zijn, maar logischerwijs is zo rond 2024 Noord-Amerika weer aan de beurt. En Canada zal het dan wel niet worden want die hadden de Winterspelen al. Twee Spelen in veertien jaar vind ik voor een relatief kleine bevolking als Canada ook iets teveel van het goede.

Welke Amerikaanse stad zal goede kansen hebben? Ik gok op San Francisco of misschien wel Boston.
10 potentiële opties aldus Wiki :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_115364397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:08 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Baltimore-Washington of Seattle lijken me wel aardige opties. Die eerste is volgens mij zelfs al eens overwogen.

Kaapstad mag het trouwens wel eens hebben. Of Budapest. Of St.-Petersburg.
pi_115364461
Kaapstad lijkt me ook mooi inderdaad. Seattle en Washington lijken me in Amerika wel mooie locaties. LA hoeft van mij niet meer. San Francisco lijkt me dan mooier.

Ook opvallend dat ze nooit Spelen in Zuid-Oost-Azie hebben gehouden. Alleen maar China, Japan en Zuid-Korea. Wie weet komt een Kuala Lumpur of Jakarta (als de Indonesische economie goed gaat draaien) wel eens met een serieuze kandidatuur.
pi_115364482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:12 schreef Leatherface het volgende:
Kaapstad lijkt me ook mooi inderdaad.

Ook opvallend dat ze nooit Spelen in Zuid-Oost-Azie hebben gehouden. Alleen maar China, Japan en Zuid-Korea. Wie weet komt een Kuala Lumpur of Jakarta (als de Indonesische economie goed gaat draaien) wel eens met een serieuze kandidatuur.
Daar heb je het klimaat weer tegen...
pi_115364495
Chicago zou wel leuk zijn met wateronderdelen op Lake Michigan. Los Angeles heeft 'm al twee keer gehad, is iets teveel van 't goede. Persoonlijk zou ik New York 't tofste vinden.
pi_115364513
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Daar heb je het klimaat weer tegen...
Ja, dat is wel zo. Maar klimaat is ook geen struikelblok voor Qatar om het WK te mogen houden.
pi_115364556
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:13 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, dat is wel zo. Maar klimaat is ook geen struikelblok voor Qatar om het WK te mogen houden.
Denk dat Qatar geen last heeft van tsunami's en typhoons. :D
pi_115364579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Chicago zou wel leuk zijn met wateronderdelen op Lake Michigan. Los Angeles heeft 'm al twee keer gehad, is iets teveel van 't goede. Persoonlijk zou ik New York 't tofste vinden.
New York had de vorige keer dat ze zich kandidaat stelden een fiasco met het voorgestelde hoofdstadion. Misschien moeten ze Manhattan daarvoor mijden wegens te hoge grondprijzen en het in Queens of Staten Island bouwen.
pi_115364587
quote:

[..]

Maar hopelijk is het IOC meer bij zijn verstand dan de FIFA ;)

Seattle en Washington zijn volgens mij ook "Europesere" steden, en hebben niet het strakke, soms achterlijke dat vele andere stukken in de VS hebben.
pi_115364604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 00:14 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Denk dat Qatar geen last heeft van tsunami's en typhoons. :D
Nee, maar wel enorme hitte. Maar tyfoons komen ook niet elke dag voor hoor. En tropische orkanen heb je ook wel in Florida of Georgia.
pi_115364612
quote:

[..]

Maar dat ging weer op een corrupte manier :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')