Het is wel typerend dat die supertoppers van het zwemmen vrijwel zonder uitzondering Amerikanen zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je echt een supertopper hebt wel ja. Maar dan kun je ook zeggen dat het voor Jamaica makkelijk is relatief veel medailles te pakken met een ster als Usain Bolt. Ik denk alleen dat je wel een punt hebt m.b.t. de verschillende type zwemstijlen die niet heel erg veel uitmaken voor verschillende zwemmers. Een supertopper kan op verschillende onderdelen makkelijker uit de voeten. Misschien moet Bolt zich gaan wagen aan hordenlopen? Maar zonder supertopper liggen er voor heel veel landen kansen op een medaille omdat de verschillen klein zijn.
Is dat nog steeds een discussie dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
En Ye Shiwen als 't allemaal clean blijft. Sun Yang kan misschien zijn reputatie uitbouwen. Verder is 't qua topsporters op de echt belangrijke onderdelen (de voorpagina-onderdelen zeg maar) niet zo bijster veel soeps.
Schumacher wel. Valentino Rossi waag ik te betwijfelen. Zo populair is die MotoGP nu ook weer niet volgens mij. En inderdaad Tiger Woods is ook wel een global superstar.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mannen als Michael Schumacher en Valentino Rossi ook wel.
MotoGP is niet zo populair, maar Rossi is wel een soort legende, net als Schumacher en Woods.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Schumacher wel. Valentino Rossi waag ik te betwijfelen. Zo populair is die MotoGP nu ook weer niet volgens mij. En inderdaad Tiger Woods is ook wel een global superstar.
Over honkballers heb ik mijn twijfels. Dat is eigenlijk alleen in Noord-Amerika, landen in/rond de Carribean en Japan en Korea echt populair. NBA'ers zijn beroemder.
Ja, okay, hij is wel een mythisch figuur. Boksers en dan in het bijzonder Ali waren ook larger than life. Maar de glans is toch wel wat van die sport af, helaas.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
MotoGP is niet zo populair, maar Rossi is wel een soort legende, net als Schumacher en Woods.
Ali is inderdaad ook zo'n type.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, okay, hij is wel een mythisch figuur. Boksers en dan in het bijzonder Ali waren ook larger than life. Maar de glans is toch wel wat van die sport af, helaas.
Ik had nog een toevoeging over Messi en C. Ronaldo. De definitie van wereldwijde superster is voor mij dat mensen uit ontwikkelingslanden die nauwelijks toegang hebben tot moderne media weten om wie het gaat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ali is inderdaad ook zo'n type.
En Lewis/Bolt ook wel denk ik, maar Bolt is toch wel bekender.
Verdiend, vocht erg sterk.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:36 schreef Leatherface het volgende:
Brits taekwondogoud erbij: Jade Jones in de -57 kg vrouwen.
Zilver China, brons Taiwan en Frankrijk.
Als ze nog een paar onderdelen omkopen misschien wel ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:39 schreef Leatherface het volgende:
Zouden de Britten 30 goud kunnen halen?
denk het welquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:39 schreef Leatherface het volgende:
Zouden de Britten 30 goud kunnen halen?
Hard nodig. De Turkse claim voor de OS in Istanbul kon wel een steuntje gebruiken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:48 schreef Leatherface het volgende:
Servet Tazegul (taekwondo) tekent voor het eerste goud van Turkije.
Wordt toch wel Istanboel. Wat is ook alweer de grootste tegenstrever?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:49 schreef Metaan het volgende:
[..]
Hard nodig. De Turkse claim voor de OS in Istanbul kon wel een steuntje gebruiken.
Ja. Istanbul is misschien wel de favoriet om die Spelen binnen te halen. Je kunt moeilijk tegenover het IOC gaan claimen dat je een goed sportland bent als je geen goud haalde op de vorige Spelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:49 schreef Metaan het volgende:
[..]
Hard nodig. De Turkse claim voor de OS in Istanbul kon wel een steuntje gebruiken.
Tokio en Madrid zijn de tegenkandidaten. Van mij mag Istanbul het best worden trouwens, maar ik kan met alle drie leven.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wordt toch wel Istanboel. Wat is ook alweer de grootste tegenstrever?
Nee.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:51 schreef Anonymousz het volgende:
gaat nl de top 10 halen?
wat denken jullie
Net niet, denk ik. Hongarije haal je sowieso niet meer in en ik denk dat Japan ons nog gaat inhalen. Maar ik denk wel dat we nog voorbij Kazachstan gaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:51 schreef Anonymousz het volgende:
gaat nl de top 10 halen?
wat denken jullie
Madrid zou heel gunstig zijn voor Spanje, maar ben ik een beetje bang voor met de crisis. Istanboel gaat heel veel niet op orde krijgen.Tokio please.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Tokio en Madrid zijn de tegenkandidaten. Van mij mag Istanbul het best worden trouwens, maar ik kan met alle drie leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |