Turkije is wel een booming economie. Die gaan als argument gebruiken dat de Spelen een nieuwe markt aanboren voor de olympische beweging.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Madrid zou heel gunstig zijn voor Spanje, maar ben ik een beetje bang voor met de crisis. Istanboel gaat heel veel niet op orde krijgen.Tokio please.
Ik kan met alle drie wel leven. Tokio lijkt me een goede veilige optie.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik zou Tokio wel leuk vinden eigenlijk.
2 goud bij het Hockey en nog een goud bij BMX en we hebben Hongarije ingehaaldquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Net niet, denk ik. Hongarije haal je sowieso niet meer in en ik denk dat Japan ons nog gaat inhalen. Maar ik denk wel dat we nog voorbij Kazachstan gaan.
Maar dat zie ik niet direct gebeuren, dat we er nog drie halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:58 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
2 goud bij het Hockey en nog een goud bij BMX en we hebben Hongarije ingehaald
Njah, Sochi ligt ook dicht tegen de instabiele Kaukasus. Ik denk dat het IOC Instanbul wel aandurft. Het ligt niet pal aan de grens met Syrië of Iran.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mwa, ik vind Turkije eigenlijk geen goed idee, zo dichtbij die rotzooi in het Midden-Oosten. Er is nota bene een burgeroorlog in Syrië, het buurland.
Madrid zou een drama zijn voor de real estate bubbel die er al is in Spanje. Dat is economisch ook gewoon gestoord om te doen.
Japan heeft dan 56 jaar na de vorige OS de spelen weer terug. 1988 Zuid-Korea, 2008 China, 2020 Japan, wel een mooie verdeling ook qua kijktijden voor verschillende werelddelen.
Dus Nederland?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mwa, ik vind Turkije eigenlijk geen goed idee, zo dichtbij die rotzooi in het Midden-Oosten. Er is nota bene een burgeroorlog in Syrië, het buurland.
Madrid zou een drama zijn voor de real estate bubbel die er al is in Spanje. Dat is economisch ook gewoon gestoord om te doen.
Japan heeft dan 56 jaar na de vorige OS de spelen weer terug. 1988 Zuid-Korea, 2008 China, 2020 Japan, wel een mooie verdeling ook qua kijktijden voor verschillende werelddelen.
Kansloosquote:
Die krijgen wel erg veelquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, ongeacht welke van de drie 't wordt, 2024/2028 is sowieso in de USA. Dan is 't alweer 28/32 jaar sinds de spelen daar waren.
Het IOC schijnt niet zo Amerika-gezind te zijn, maar logischerwijs is zo rond 2024 Noord-Amerika weer aan de beurt. En Canada zal het dan wel niet worden want die hadden de Winterspelen al. Twee Spelen in veertien jaar vind ik voor een relatief kleine bevolking als Canada ook iets teveel van het goede.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, ongeacht welke van de drie 't wordt, 2024/2028 is sowieso in de USA. Dan is 't alweer 28/32 jaar sinds de spelen daar waren.
Dat is volstrekt logisch. Ieder continent behalve tot zover Afrika komt wel eens aan de beurt. En dan zijn de opties in Noord-Amerika beperkt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:07 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Die krijgen wel erg veel![]()
daar is wel reden toe maar toch
10 potentiële opties aldus Wikiquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het IOC schijnt niet zo Amerika-gezind te zijn, maar logischerwijs is zo rond 2024 Noord-Amerika weer aan de beurt. En Canada zal het dan wel niet worden want die hadden de Winterspelen al. Twee Spelen in veertien jaar vind ik voor een relatief kleine bevolking als Canada ook iets teveel van het goede.
Welke Amerikaanse stad zal goede kansen hebben? Ik gok op San Francisco of misschien wel Boston.
Baltimore-Washington of Seattle lijken me wel aardige opties. Die eerste is volgens mij zelfs al eens overwogen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het IOC schijnt niet zo Amerika-gezind te zijn, maar logischerwijs is zo rond 2024 Noord-Amerika weer aan de beurt. En Canada zal het dan wel niet worden want die hadden de Winterspelen al. Twee Spelen in veertien jaar vind ik voor een relatief kleine bevolking als Canada ook iets teveel van het goede.
Welke Amerikaanse stad zal goede kansen hebben? Ik gok op San Francisco of misschien wel Boston.
Daar heb je het klimaat weer tegen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:12 schreef Leatherface het volgende:
Kaapstad lijkt me ook mooi inderdaad.
Ook opvallend dat ze nooit Spelen in Zuid-Oost-Azie hebben gehouden. Alleen maar China, Japan en Zuid-Korea. Wie weet komt een Kuala Lumpur of Jakarta (als de Indonesische economie goed gaat draaien) wel eens met een serieuze kandidatuur.
Ja, dat is wel zo. Maar klimaat is ook geen struikelblok voor Qatar om het WK te mogen houden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:12 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Daar heb je het klimaat weer tegen...
Denk dat Qatar geen last heeft van tsunami's en typhoons.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo. Maar klimaat is ook geen struikelblok voor Qatar om het WK te mogen houden.
New York had de vorige keer dat ze zich kandidaat stelden een fiasco met het voorgestelde hoofdstadion. Misschien moeten ze Manhattan daarvoor mijden wegens te hoge grondprijzen en het in Queens of Staten Island bouwen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Chicago zou wel leuk zijn met wateronderdelen op Lake Michigan. Los Angeles heeft 'm al twee keer gehad, is iets teveel van 't goede. Persoonlijk zou ik New York 't tofste vinden.
Maar hopelijk is het IOC meer bij zijn verstand dan de FIFAquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo. Maar klimaat is ook geen struikelblok voor Qatar om het WK te mogen houden.
Nee, maar wel enorme hitte. Maar tyfoons komen ook niet elke dag voor hoor. En tropische orkanen heb je ook wel in Florida of Georgia.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Denk dat Qatar geen last heeft van tsunami's en typhoons.
Maar dat ging weer op een corrupte manierquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |