abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115331280
DEVENTER - Vertrekkend wethouder Marleen Huizingh (D66) wil gebruik maken van de wachtgeldregeling. Dat laat ze weten via woordvoerder Maarten-Jan Stuurman van de gemeente Deventer. Op 20 juli maakte Huizingh na nog geen vier maanden bekend eind augustus als wethouder te stoppen. ,,Ze wil aanspraak maken op de wachtgeldregeling'', zegt Stuurman. ,,Maar zo kort mogelijk. Ze is op zoek naar een andere baan, wil vlot aan het werk. Ze wil het tot het minimale beperken."

Huizingh reageert niet persoonlijk richting deze krant: meerdere telefoontjes en het inspreken van haar voicemail bleken vergeefs. Via Stuurman reageert ze nader op haar plotselinge vertrek, alhoewel de gemeentewoordvoerder niet alle antwoorden heeft.

Zo blijft onduidelijk wat de Lochemse vindt van de kritiek in de Deventer politiek. Carlo Verhaar (GroenLinks) noemde de verklaring van Huizingh dat ze 'om privé-redenen niet meer in staat is het drukke wethoudersbestaan' in te vullen te summier.

Verhaar pleitte voor meer openheid om speculaties te voorkomen, bijvoorbeeld over financiële lijken in de kast. Op de vraag wat Huizingh vindt van die roep om openheid, kreeg Stuurman geen antwoord. ,,Daar zegt ze niks over", rapporteert hij.

In de politiek wordt alom gemeld dat Huizingh de wethouderspost niet meer kan combineren met de zorg voor de kinderen thuis.

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)af-van-wachtgeld.ece

De wachtgeldregeling bedraagt E 5.692,15 per maand.

Ik ben werkelijk sprakeloos van dit gedrag, hoe diep kun je zinken als Nederlandse politicus ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_115331422
Dat is toch logisch? De meeste wethouders zeggen hun baan op om voor de gemeente te werken. Dat is voor veel mensen toch een flinke sprong in het diepe. Vooral omdat je er als wethouder zomaar uit kunt vliegen. Verder bestaat de wachtgeldregeling gewoon, dus ja.

En dat mens geeft toch aan dat ze op zoek is naar een nieuwe baan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:46:49 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_115331560
Wat een dramaqueen-topic. Philomena Bijlhout was nog geen dag staatssecretaris en die kreeg ook wachtgeld. Of zullen we Charl Schwietert nog eens aanhalen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:46:58 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_115331568
Maar als ik een gewone baan heb en die zelf opzeg krijg ik echt geen uitkering van het UWV van 5700,- per maand.
pi_115331650
In de politiek wordt alom gemeld dat Huizingh de wethouderspost niet meer kan combineren met de zorg voor de kinderen thuis.

Dus ze wilt huismoeder worden en 5700¤ bruto verdienen?

zeg nu zelf, welke moderne vrouw zou daar niet voor kiezen?

ipv haar persoonlijk aan te vallen, moet de wet worden verandert.
Propaganda will never die out. Intelligent men must realize that propaganda is the modern instrument by which they can fight for productive ends and help to bring order out of chaos.
pi_115331674
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:46 schreef TR08 het volgende:
Maar als ik een gewone baan heb en die zelf opzeg krijg ik echt geen uitkering van het UWV van 5700,- per maand.
Ageer dan tegen het concept wachtgeldregeling en ga niet lopen zaniken dat iemand gebruik maakt van de mogelijkheden die voorhanden zijn.
pi_115331772
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:38 schreef cempexo het volgende:
Hoe kom je bij dit bedrag?

ETA: laat maar, al gevonden.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:53:31 #8
14320 TR08
pi_115331798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ageer dan tegen het concept wachtgeldregeling en ga niet lopen zaniken dat iemand gebruik maakt van de mogelijkheden die voorhanden zijn.
Ik vind dat ook een kutregeling. Zo kut dat ik ook vind dat politici die uit principe niet zouden moeten gebruiken. Helemaal als je er zelf de brui aan geeft en niet er zelf uit gekickt wordt.
pi_115331840
quote:
99s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:53 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik vind dat ook een kutregeling. Zo kut dat ik ook vind dat politici die uit principe niet zouden moeten gebruiken. Helemaal als je er zelf de brui aan geeft en niet er zelf uit gekickt wordt.
Mwoah, vind eigenlijk vooral dat de duur van de wachtgeldregeling te lang is.
pi_115331842
Het concept wachtgeld regeling is niet meer van deze tijd. Als we zien hoeveel er al van de WW afgeknabbeld is in de loop der jaren is de wachtgeldregeling een heel luxe iets wat niet meer kan in deze tijd van bezuinigen.

Verder weten we ook nog eens dat D66 het ontslagrecht wil verspeoelen waardoor werknemers er nog makkelijker uitgedonderd kunnen worden dus zou men ook meteen met het onstlagrecht natuurlijk de complete wachtgeld regeling moeten aanpassen aan de WW. Want het argument voor de riante wachtgeldregeling was altijd dat je er zomaar uitgedonderd kan worden, dat kan dadelijk met hun onzalige ontslagrecht plannen iedereen gebeuren.
pi_115331914
Wat een trieste TT.

Ze maakt gebruik van de aanwezige regels, maar zoals Koos ook al zegt kan het allemaal wat minder lang en minder riant met het wachtgeld in het algemeen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:58:55 #12
14320 TR08
pi_115334357
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, vind eigenlijk vooral dat de duur van de wachtgeldregeling te lang is.
Waarom lopen die lui niet gewoon mee in de werkeloosheids uitkeringen van het UWV net als ieder ander?
pi_115898588
Met waardering voor de andere deelnemers maar ik vind de reactie van Hexagon toch wel de beste...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:14:23 #14
321876 Cherna
Fuck the System
pi_115900045
Het concept van de wachtgeldregeling moet men aanpassen. Ze neemt overigens zelfs het besluit om te stoppen. In het bedrijfsleven krijg je dan niet eens WW als je zelf besluit je ontslag te nemen.

Maar typisch iets van D66 om het goede voorbeeld te geven. Zelf voor het ontslagrecht etc maar de grachtengordel moet ontzien worden. Dat noemt men dan liberaal. Het doet me gelijk aan hun kernpunt de gekozen burgemeester denken waar destijds het kabinet(Thom de Graaf) op gevallen was. Achteraf werd Thom burgemeester in Nijmegen en dat zonder het gekozen burgemeesterschap maar aangewezen door de kroon.

Wat een klucht was me dat zeg.
En weer willen ze het hebben over de gekozen burgemeester.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_115900813
Dat gaat D66 stemmen kosten.

O wacht, we hebben het over de opportunisten van D66.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115904305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:39 schreef Lyrebird het volgende:
Dat gaat D66 stemmen kosten.

O wacht, we hebben het over de opportunisten van D66.
Als toch bij elke vorm van bedenkelijk gedrag van politici op lokaal niveau mensen massaal van partij zouden moeten wisselen, dan zouden peilingen in de VS helemaal niet meer relevant zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_115906235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 13:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als toch bij elke vorm van bedenkelijk gedrag van politici op lokaal niveau mensen massaal van partij zouden moeten wisselen, dan zouden peilingen in de VS helemaal niet meer relevant zijn.
Zijn ze dat dan? De enige peiling die echt telt zijn de verkiezingen zelf. ;)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115907048
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zijn ze dat dan? De enige peiling die echt telt zijn de verkiezingen zelf. ;)
Goed uitgevoerde peilingen zijn een prima momentopname en geven uiteindelijk een vrij redelijke indicatie indien er geen plotselinge gebeurtenissen zijn die de boel radicaal omgooien.
Als bij elk nieuwtje over falende, frauderende of misdragende lokale politici hevig zouden fluctueren, dan zou elke momentopname zinloos zijn.
pi_115915021
om maar even mijn eigen post te quoten uit een vorig wachtgeldtopic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:05 schreef Asphias het volgende:
samenvatting: http://www.raadvanstate.n(...)ting/?summary_id=115
of het hele advies: http://www.raadvanstate.n(...)/?advicepub_id=10267
kortom: de RvS kijkt even kritisch naar de vraag of we de wachtgeldregeling niet moeten behouden ivm betrouwbaarheid van politici (het "ben ik morgen mijn baan kwijt als ik nu dit rampenkabinet laat vallen? denk het wel, dus ik blijf het tegen mijn zin maar steunen"-argument).
maar de grootste kritiek komt op de terugwerkende kracht van het wetsvoorstel, en het niet/slecht informeren van gemeentes e.d.

kortom, goede punten waar een orgaan als dit gewoon kritisch op moet blijven letten. maarja, dat is natuurlijk iets te genuanceerd om in de telegraaf te zetten.

editje:
en waarom het niet vanzelfsprekend is om de rechten van de politici gelijk te stellen aan die van gewone burgers?

(3) Zoals de ongewisheid die inherent is aan de vervulling van politieke ambten. Deze ambten kennen, naar hun aard, bij voorbeeld niet de althans voor werknemers gebruikelijke regels voor de bescherming bij ontslag.

omdat de politiek dus geen ontslagbescherming heeft in tegenstelling tot gewone werknemers.

en nog andere motivaties uit het stuk om de wachtgeldregeling toch niet helemaal af te breken:
(4) Bij de hoogte en duur van de wachtgeldregeling heeft steeds vooropgestaan dat voorkomen moet worden dat betrokkenen gedurende hun ambtstermijn beïnvloed zouden worden door zorg over het vinden van een nieuwe betrekking na afloop van de ambtstermijn. Hoe korter de termijn, des te groter dat risico. Een tweede oogmerk was om te voorkomen dat betrokkenen nog voor het eind van hun ambtstermijn al zouden gaan zoeken naar nieuwe betrekkingen vanwege de beperktheid van de wachtgeldperiode. Nog weer een andere overweging was om de onmiskenbare drempels die er zijn voor personen op wie een beroep wordt gedaan om een politiek ambt te aanvaarden, te compenseren door een ruime wachtgeldregeling, mochten zij onverhoeds weer 'op straat komen te staan'.

kortom: er zijn genoeg goede redenen om de wachtgeldregeling niet zomaar weg te gooien.
pi_115915706
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef Asphias het volgende:

[..]

kortom: er zijn genoeg goede redenen om de wachtgeldregeling niet zomaar weg te gooien.
In dit geval nam ze zelf het initiatief om ontslag te nemen daar ze haar baan niet aankon. Dat is dus niet in overeenstemming met het doel van de wachtgeldregeling.

Als je dat al na 4 maanden doet dan heeft dat niets te maken met het werk maar alles dat ze
kennelijk te hoog gegrepen heeft.

Ze heeft zelf besloten om op basis van een vrije keuze die baan aan te gaan en niet onder druk van de politiek. en al helemaal niet onder druk van de burger.

[ Bericht 4% gewijzigd door cempexo op 23-08-2012 17:39:56 ]
pi_115915931
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is toch logisch? De meeste wethouders zeggen hun baan op om voor de gemeente te werken. Dat is voor veel mensen toch een flinke sprong in het diepe. Vooral omdat je er als wethouder zomaar uit kunt vliegen. Verder bestaat de wachtgeldregeling gewoon, dus ja.

En dat mens geeft toch aan dat ze op zoek is naar een nieuwe baan?
Dus dit. Die walgelijke Hollandse hetze tegen hooggeplaatsten (bankiers, hoge Ned. ambtenaren, Eurocraten) is werkelijk nergens op gebaseerd. Hoge bomen vangen uiteraard veel wind, maar dit gaat nergens meer over.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_115918543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:39 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Dus dit. Die walgelijke Hollandse hetze tegen hooggeplaatsten (bankiers, hoge Ned. ambtenaren, Eurocraten) is werkelijk nergens op gebaseerd. Hoge bomen vangen uiteraard veel wind, maar dit gaat nergens meer over.
Mensen proberen de ergenissen vanwege hun waardeloze leventje op andere af te reageren.
pi_115918592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef Asphias het volgende:

Toch vreemd dat politieke partijen zelf als de dood zijn voor onzekerheid maar die onzekerheid wel aan de burgers willen opdringen.
pi_115918661
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:50 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Toch vreemd dat politieke partijen zelf als de dood zijn voor onzekerheid maar die onzekerheid wel aan de burgers willen opdringen.
en ondertussen die onzekerheid ook gewoon bij zichzelf opdringen:
http://www.volkskrant.nl/(...)htgeldregeling.dhtml

maar gewoon wat roepen over dat alle politici graaiers zijn is veel makkelijker natuurlijk. ;(
pi_115919016
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:53 schreef Asphias het volgende:

maar gewoon wat roepen over dat alle politici graaiers zijn is veel makkelijker natuurlijk. ;(
one-liners ook...
pi_115919076
Ik vind het eigenlijk een beetje zwak. Klaag dan gelijk over heel de wachtgeldregeling en kom met plannen hoe die hervormd zou worden, in plaats van de peilen te richten op een wethouder die zich gewoon aan de wet houdt.
pi_115920299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:06 schreef robin007bond het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje zwak. Klaag dan gelijk over heel de wachtgeldregeling en kom met plannen hoe die hervormd zou worden, in plaats van de peilen te richten op een wethouder die zich gewoon aan de wet houdt.
we hebben het hier niet over de juistheid of onjuistheid van de wet maar over het morele gedrag van een D´66 afgevaardigde...
pi_115920428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

we hebben het hier niet over de juistheid of onjuistheid van de wet maar over het morele gedrag van een D´66 afgevaardigde...
en ik vind er weinig immoreels aan een regeling te accepteren die gewoon in de wet is opgenomen, zeker aangezien ze erbij meld dat ze er maar kort van gebruik wilt maken.

en als jij vindt dat het een "immoreel" gedrag is, zou je dan niet willen dat die via de wet verboden wordt? anders is het vragen om meer van dit soort gevallen.
pi_115920837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:43 schreef Asphias het volgende:

[..]

en ik vind er weinig immoreels aan een regeling te accepteren die gewoon in de wet is opgenomen, zeker aangezien ze erbij meld dat ze er maar kort van gebruik wilt maken.

en als jij vindt dat het een "immoreel" gedrag is, zou je dan niet willen dat die via de wet verboden wordt? anders is het vragen om meer van dit soort gevallen.
Zie mijn uitleg van enkele posts terug.

Inderdaad...als ze het voor elkaar krijgt dan zijn er opeens een miljoenmiljard sollicitaties voor de functie in een nederlandse gemeente.

Overigens denk ik zomaar dat vooraf alles achter de schermen en de coulissen al lang is geregeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 23-08-2012 20:29:29 ]
pi_115920895
.

[ Bericht 99% gewijzigd door cempexo op 23-08-2012 19:56:46 ]
pi_115920905
.
pi_115922108
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 18:53 schreef Asphias het volgende:

en ondertussen die onzekerheid ook gewoon bij zichzelf opdringen:
http://www.volkskrant.nl/(...)htgeldregeling.dhtml

Dat verhaal hebben ze al jaren en nog steeds is het er niet door.
Gek he.
pi_115922213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:43 schreef Asphias het volgende:

D66 wil toch zo graag hervormen?
je zou dan dus zeggen dat D66 tegen het huidige systeem is op dat gebied maar dan alleen als het over anderen gaat zeker?
pi_115927574
ik vind het wachtgeldsysteem op het moment gewoon goed. er zou inderdaad gekeken kunnen worden of hij niet beperkt moet worden voor mensen die uit eigen beweging opstappen, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n groot punt, laat die wachtgeldregeling maar lekker zo.

daarnaast: ja, er zijn plannen om de ww en ontslagrecht enzo aan te passen, en mocht dat inderdaad gaan veranderen, dan wordt het tijd om te kijken of de wachtgeldregeling ook aanpassing verdiend, omdat deze ongelijk loopt met de ww.

en d66 wil niet hervormen "om het hervormen", maar hervormen om grote maatschappelijke problemen op te lossen. er is een arbeidsmarkt die op slot zit en waar absoluut niemand meer een vast contract krijgt aangeboden. dat is een maatschappelijk probleem en hier moeten we dus hervormen.
met de wachtgeldregeling is niets mis, er zijn geen grote maatschappelijke problemen bij, en het vervult wel een functie. kortom, geen rede om daar te gaan hervormen.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:22:14 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_115928808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 19:40 schreef cempexo het volgende:

[..]

Wat is er immoreel aan erkennen dat je een taak niet aankan en zodoende je verlies neemt zodat een geschikter persoon het over kan nemen? Dat is imo dapperder dan stug nog een paar jaar aan lopen kloten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_115940520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:22 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat is er immoreel aan erkennen dat je een taak niet aankan en zodoende je verlies neemt zodat een geschikter persoon het over kan nemen? Dat is imo dapperder dan stug nog een paar jaar aan lopen kloten.
Als je na 4 maanden -inklusief inwerken- je baan opzegt dan zegt dat meer over de capaciteiten van jezelf dan over die baan.
Diegene die deze vrouw op die plaats heeft neergezet had dit kunnen weten.
pi_115943864
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:01 schreef Asphias het volgende:
ik vind het wachtgeldsysteem op het moment gewoon goed. er zou inderdaad gekeken kunnen worden of hij niet beperkt moet worden voor mensen die uit eigen beweging opstappen, maar persoonlijk vind ik dat niet zo'n groot punt, laat die wachtgeldregeling maar lekker zo.

daarnaast: ja, er zijn plannen om de ww en ontslagrecht enzo aan te passen, en mocht dat inderdaad gaan veranderen, dan wordt het tijd om te kijken of de wachtgeldregeling ook aanpassing verdiend, omdat deze ongelijk loopt met de ww.

en d66 wil niet hervormen "om het hervormen", maar hervormen om grote maatschappelijke problemen op te lossen. er is een arbeidsmarkt die op slot zit en waar absoluut niemand meer een vast contract krijgt aangeboden. dat is een maatschappelijk probleem en hier moeten we dus hervormen.
met de wachtgeldregeling is niets mis, er zijn geen grote maatschappelijke problemen bij, en het vervult wel een functie. kortom, geen rede om daar te gaan hervormen.
Het punt is dat D66 zegt de oplossing te hebben voor de arbeidsmarkt maar ondertussen de wachtgeldregeling in stand blijft houden met het argument dat de politicus anders zoveel onzekerheid tegemoet gaat.
De grote vraag is dan waarom D66 zich kennelijk geen zorgen maakt over de onzekerheid die werknemers tegenmoet gaan als het onzalige plan van D66 doorgaat.
pi_115943946
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:22 schreef AgLarrr het volgende:

Bij een functievervulling van minder dan 3 maanden bedraagt de uitkeringsduur 6 maanden.
Toevallig dat de D66 ert er een maand langer over moest doen om erachter te komen dat ze te dom was voor die baan.
pi_115952144
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:46 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het punt is dat D66 zegt de oplossing te hebben voor de arbeidsmarkt maar ondertussen de wachtgeldregeling in stand blijft houden met het argument dat de politicus anders zoveel onzekerheid tegemoet gaat.
De grote vraag is dan waarom D66 zich kennelijk geen zorgen maakt over de onzekerheid die werknemers tegenmoet gaan als het onzalige plan van D66 doorgaat.
maar dat komt omdat er compleet verschillende redes zitten achter de ene en de andere wet. de ww en ontslagbescherming zijn er om te zorgen dat een werknemer een vorm van zekerheid heeft. merk trouwens op dat ook ná de hervormingen die d66 voorstelt een vorm van ontslagbescherming zal blijven, en dat de ww "korter, maar hoger" wordt, én dat er verwacht wordt dat de werkgever de eerste 6 maanden van de ww betaald. kortom: de werkgever heeft een goede reden om goed te bedenken of hij iemand wilt ontslaan, en mocht je toch worden ontslagen, dan heb je het nu beter dan eerst, want je krijgt de eerste maanden een hogere vergoeding.

aan de andere kant hebben we de wachtgeldregeling. deze is er om ervoor te zorgen dat politici keuzes kunnen maken en hun werk kunnen uitvoeren zonder dat ze daarbij met belangenverstrengeling te maken krijgen. stel dat de wachtgeldregeling afgeschaft wordt, dan zijn politici als de dood om het kabinet te laten vallen. liever uit de eigen fractie stappen en nog een paar jaartjes het kabinet aan een meerderheid helpen, dan accepteren dat het kabinet valt, er nieuwe verkiezingen zijn, en je per volgende maand zonder geld op straat staat.
of aan de andere kant van het spectrum, een minister die weet dat het kabinet over drie maanden zijn 4 jaar heeft volbracht, zou zonder wachtgeldregeling wel gek zijn om niet alvast te solliciteren naar een nieuwe baan. waarbij onmiddellijk een schijn van belangenverstrengeling optreed.

en ten slotte, de colofon van het Concept-verkiezingsprogramma:
quote:
Colofon
Dit verkiezingsprogramma is tot stand gekomen
onder de verantwoordelijkheid van de permanente
programmacommissie van D66, bestaande uit:
Marty Smits Voorzitter
Jieskje Hollander
Frank van Mil
Ad van Vugt
Kirsten Nienhuis
Timo Kansil
Voor zijn inhoudelijke sturing en steun bij de
totstandkoming van dit verkiezingsprogramma
is de permanente programmacommissie bijzondere
dank verschuldigd aan:
Hans Wijers
Voor het meedenken of meeschrijven aan, en
het meelezen en redigeren van de inhoud van dit
programma dankt de programmacommissie verder:
Alle Thema-Afdelingen van D66
De Tweede Kamerfractie van D66 en haar
medewerkers, in het bijzonder Joost Sneller,
Edo Haveman, Robin de Roon &
Marita van Gessel
De Eerste Kamerfractie van D66
en haar medewerkers
De D66 delegatie in de ALDE fractie van het
Europees Parlement en haar medewerkers
Verschillende deelnemers van Route66
De medewerkers van het Landelijk Bureau
van D66, in het bijzonder Gosse Vuijk
Verschillende experts – leden en niet-leden –
die hun kennis en diensten belangeloos
beschikbaar stelden
kortom; hoewel de fracties geraadpleegd zijn, zijn de daadwerkelijke schrijvers van dit verkiezingsprogramma géén kamerlid. dus dit is geen preken voor eigen parochie, want de politici die hier daadwerkelijk baad bij zouden hebben zitten niet in de programmacommissie zelf. bovendien zijn het ten slotte nog de Leden van d66 die het uiteindelijke verkiezingsprogramma beslissen. het zijn dus geen politici die hun eigen hachje beschermen, maar een partij die betere prioriteiten heeft dan policiusje pesten, alleen omdat hullie ook iets minder ontslagbescherming krijgen. vergeet niet dat een policitus géén ontslagbescherming heeft.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:11:46 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_115987742
Alle geld naar Brussel

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:23:45 #41
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_115988032
Op zich moeten we als burger wel blij zijn met zo'n regeling. Indien er niet zo'n regeling bestaat of het tarief summier is, dan zitten we straks met incapabele bestuurders die koste wat het kost hun functie veilig stellen, met als resultaat slecht bestuur.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:30:32 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_115988229
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 06:27 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als je na 4 maanden -inklusief inwerken- je baan opzegt dan zegt dat meer over de capaciteiten van jezelf dan over die baan.
Diegene die deze vrouw op die plaats heeft neergezet had dit kunnen weten.
"Zij en alle anderen hadden van tevoren moeten weten blabla". Doe mij jouw glazen bol, handig.

Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:32:26 #43
323876 michaelmoore
pi_115988285
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

"Zij en alle anderen hadden van tevoren moeten weten blabla". Doe mij jouw glazen bol, handig.

Liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Geef mij maar een groot bureaucratisch bolwerk in Brussel, die over de kromte van de komkommer beslist

Op naar de EUSSR
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:34:35 #44
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_115988343
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Geef mij maar een groot bureaucratisch bolwerk in Brussel, die over de kromte van de komkommer beslist

Op naar de EUSSR
Doe mij maar granieten tegels van 2 bij 2 meter. Op naar de Intratuin!

Of doen we geen wedstrijdje loze dingen roepen?

pi_115994172
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:23 schreef mlg het volgende:
Op zich moeten we als burger wel blij zijn met zo'n regeling. Indien er niet zo'n regeling bestaat of het tarief summier is, dan zitten we straks met incapabele bestuurders die koste wat het kost hun functie veilig stellen, met als resultaat slecht bestuur.
Straks met slechts bestuur...dat is nu al en ook ruimschoots aanwezig.

In Nederland worden politieke functies niet gegeven of gegund aan mensen daar ze uitstekende leiders zijn, maar dat ze door hun vriendjes naar voren geschoven worden. Met als werkelijk doel dat het vriendje later een gunst terug krijgt. Rugwassyteem...
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:22:23 #46
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_115994771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

In Nederland worden politieke functies niet gegeven of gegund aan mensen daar ze uitstekende leiders zijn, maar dat ze door hun vriendjes naar voren geschoven worden. Met als werkelijk doel dat het vriendje later een gunst terug krijgt. Rugwassyteem...
Wat maakt dat je zelf nog geen actie ondernomen hebt? Partij opgericht, meedoen aan verkiezingen, etc?

zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:21:22 #47
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_115996251
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:02 schreef cempexo het volgende:

[..]

Lijkt me meer een statement van ontevreden burgers die niet weten waar ze ontevreden over zijn.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_115996362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 17:22 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat maakt dat je zelf nog geen actie ondernomen hebt? Partij opgericht, meedoen aan verkiezingen, etc?
In Nederland moet je niet meer wonen. Slecht voor je portemonnee, files, agressieve mensen, je werkt voor een ander, iedere 2 jaar verkiezingen etc etc
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:11:17 #49
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_116057559
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:25 schreef cempexo het volgende:
In Nederland moet je niet meer wonen. Slecht voor je portemonnee, files, agressieve mensen, je werkt voor een ander, iedere 2 jaar verkiezingen etc etc
Dat is geen antwoord op de vraag die je gesteld werd.
Als je het er zo moeilijk mee hebt, emigreer dan lekker, of onderneem aktie door zelf een alternatief te maken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:55:51 #50
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116058312
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je hoeft hier ook niet te wonen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_116058421
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:11 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag die je gesteld werd.
Als je het er zo moeilijk mee hebt, emigreer dan lekker, of onderneem aktie door zelf een alternatief te maken.
Ik ben al weg...ik laat me niet meer naaien:

Hier:

Inkomen is plm 12% hoger dan in NL (vakantiegeld bv is 12%) met dezelfde werkuren. Na de 12-9 verkiezingen zal dat nog meer verschillen.

Medische hulp is gratis

Huis gekocht met 750 kubieke meter inhoud. Prijs E 97.000,-- en 5000 m2 grond
Hypotheekrente 0.893% p jr
Mijn buren bezoek ik op de fiets

Benzine 1,62 p.ltr
Geen files

Geen agressieve maar vriendelijke/behulpzame mensen.

Onderwijs is vrij.

En dat op 1 dag autorijden van Nederland, daar kom ik hooguit 1 maal p jaar. Is mij te agressief geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 27-08-2012 10:10:18 ]
pi_116100107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Op naar de EUSSR
Met Alexander 'Eurofiel' Pechtold voorop. Overigens kan ik me in veel van hun standpunten vinden, maar die miljarden die hij in zijn kruiwagentje naar Brussel wilt brengen zal mij niet doen stemmen op D66.
pi_116107610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:38 schreef cempexo het volgende:
DEVENTER - Vertrekkend wethouder Marleen Huizingh (D66) wil gebruik maken van de wachtgeldregeling. Dat laat ze weten via woordvoerder Maarten-Jan Stuurman van de gemeente Deventer. Op 20 juli maakte Huizingh na nog geen vier maanden bekend eind augustus als wethouder te stoppen. ,,Ze wil aanspraak maken op de wachtgeldregeling'', zegt Stuurman. ,,Maar zo kort mogelijk. Ze is op zoek naar een andere baan, wil vlot aan het werk. Ze wil het tot het minimale beperken."

Huizingh reageert niet persoonlijk richting deze krant: meerdere telefoontjes en het inspreken van haar voicemail bleken vergeefs. Via Stuurman reageert ze nader op haar plotselinge vertrek, alhoewel de gemeentewoordvoerder niet alle antwoorden heeft.

Zo blijft onduidelijk wat de Lochemse vindt van de kritiek in de Deventer politiek. Carlo Verhaar (GroenLinks) noemde de verklaring van Huizingh dat ze 'om privé-redenen niet meer in staat is het drukke wethoudersbestaan' in te vullen te summier.

Verhaar pleitte voor meer openheid om speculaties te voorkomen, bijvoorbeeld over financiële lijken in de kast. Op de vraag wat Huizingh vindt van die roep om openheid, kreeg Stuurman geen antwoord. ,,Daar zegt ze niks over", rapporteert hij.

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)af-van-wachtgeld.ece

Ik ben werkelijk sprakeloos van dit gedrag, hoe diep kun je zinken als Nederlandse politicus ?
Het verbaast me dat zij recht heeft op wachtgeld aangezien ze zelf beslist om te stoppen met haar baan. Prima hoor da ze voor haar kinderen wil zorgen maar daar is wachtgeld niet voor bedoeld. Probeer dat eens bij een andere werkgever. Bovendien kon ze toch van tevoren zien aankomen dat het een drukke baan is en wist ze van tevoren al dat ze kinderen had. Ik weet niet of dat ze er nog een kind bijkreeg maar zo ja, dan heeft ze daar toch echt zelf voor gekozen
Als ze tot de conclusie komt dat haar werk eronder lijdt dan valt er wat mij betreft nog wel te regelen dat ze tijdelijk een heel wat soberder inkomen krijgt dan het veel te royale wachtgeld maar toch niet 5700 Euro als je zelf kiest om ermee te stoppen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:07:48 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116107662
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik ben al weg...ik laat me niet meer naaien:

Hier:

Inkomen is plm 12% hoger dan in NL (vakantiegeld bv is 12%) met dezelfde werkuren. Na de 12-9 verkiezingen zal dat nog meer verschillen.

Medische hulp is gratis

Huis gekocht met 750 kubieke meter inhoud. Prijs E 97.000,-- en 5000 m2 grond
Hypotheekrente 0.893% p jr
Mijn buren bezoek ik op de fiets

Benzine 1,62 p.ltr
Geen files

Geen agressieve maar vriendelijke/behulpzame mensen.

Onderwijs is vrij.

En dat op 1 dag autorijden van Nederland, daar kom ik hooguit 1 maal p jaar. Is mij te agressief geworden.
En waar is dat dan precies? Misschien willen we allemaal wel die kant op :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_116108846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En waar is dat dan precies? Misschien willen we allemaal wel die kant op :).
De Nederlanders hebben hier een uitstekende naam. De goede zijn dan ook zeer welkom. Vooral de boeren, die door de Nederlandse overheid uit hun eigen land uitgetrapt zijn hebben veel respect. Tot zover...
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:37:40 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116108899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

De Nederlanders hebben hier een uitstekende naam. De goede zijn dan ook zeer welkom. Vooral de boeren, die door de Nederlandse overheid uit hun eigen land uitgetrapt zijn hebben veel respect. Tot zover...
Vent zeg gewoon waar :').

Alsof we nav jouw posts opeens massaal de koffers gaan pakken :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:42:05 #57
238326 Worteltjestaart
pi_116109085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:37 schreef HeatWave het volgende:
Vent zeg gewoon waar :').
Durft-ie niet, want hij verzint het gewoon.

Als hij het zóóó goed heeft snap ik sowieso niet waarom je nog lekker over iets gaat klagen waar je niks mee van doen hebt.
Ik ga me ook niet druk maken over het feit dat één of ander Braziliaans kerkje zijn schilder heeft ontslagen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_116109115
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:01 schreef cempexo het volgende:
Onderwijs is vrij.
Dat merk ik inderdaad aan het niveau van je posts.
pi_116109153
Canada?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:52:35 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116109515
het is op 1 dag autorijden van hier.....
Get woke, go broke!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:55:20 #61
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116109626
Noorwegen?
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:56:05 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_116109658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Denemarken.
Carpe Libertatem
pi_116109720
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Denemarken.
Het is toch niet een kloon van die mafklapper die hiervoor altijd het hosanna over Denemarken kwam verkondigen?
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:57:56 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_116109751
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is toch niet een kloon van die mafklapper die hiervoor altijd het hosanna over Denemarken kwam verkondigen?
Yup, bendk.
Carpe Libertatem
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:11:39 #65
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116110336
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat kan wel allemaal zo zijn. Maar NL bevalt me nog prima. Je moet ook niet vergeten dat het mij ook om het sociaal contact gaat. Maw vriendenkring en verenigingsleven zijn voor mij ook van groot belang.
En aangezien NL nog bij de top hoort valt het allemaal wel mee.
Natuurlijk om er rijk te worden met hard werken moet je niet in NL zijn. Dat is niet voor velen weggelegd. Maar ik neem niet aan dat de meeste alleen maar weg willen voor het geld. Die komen meestal op hangende pootjes terug.
pi_116110633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat merk ik inderdaad aan het niveau van je posts.
ok...
pi_116114159
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 16:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat kan wel allemaal zo zijn. Maar NL bevalt me nog prima. Je moet ook niet vergeten dat het mij ook om het sociaal contact gaat. Maw vriendenkring en verenigingsleven zijn voor mij ook van groot belang.
En aangezien NL nog bij de top hoort valt het allemaal wel mee.
Natuurlijk om er rijk te worden met hard werken moet je niet in NL zijn. Dat is niet voor velen weggelegd. Maar ik neem niet aan dat de meeste alleen maar weg willen voor het geld. Die komen meestal op hangende pootjes terug.
Een representief artikel waarom Nederlanders emigreren, dat dit artikel uit 2008 is doet niet zoveel ter zake, het is nog steeds aktueel.

Sinds 2000 gaan er jaarlijks 100.000 nederlanders weg, de laatste 2 jaar is dat 130.000 volgens het CBS, andere bronnen hebben het over 160.000 per jaar. Die laatste 2 jaar heeft wel meer te maken met het economische klimaat in Nederland.:

http://www.mejudice.nl/ar(...)tie-van-nederlanders

Mijn persoonlijke motieven zijn niet het geld maar:

- Ik had behoefte aan meer menselijke beschaving.

- Ik wilde meer ruimte en rust om mij heen hebben, woonruimte en beweginsruimte

- Ik wilde af van die idiote Nederlandse regelgeving en werkelijke vrijheid en zelfstandheid hebben

Dat ik nu meer verdien en veel minder woonkosten (minder dan de helft als in NL) heb, is wel mooi meegenomen. Mijn netto besteedbaar inkomen is ongeveer 25-35% hoger. Na 30-9 (het Kunduz akkoord) zal dat nog meer verschillen. Ik ben nu zo'n 6 jaar weg en ga niet meer terug naar Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 28-08-2012 17:55:43 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:52:12 #68
323876 michaelmoore
pi_116114407
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Griekenland , importeur van Ouizo issie
pi_116114611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:45 schreef cempexo het volgende:

Dat ik nu meer verdien en veel minder woonkosten (minder dan de helft als in NL) heb, is wel mooi meegenomen. Ik ben nu zo'n 6 jaar weg en ga niet meer terug naar Nederland.
Gast, ik heb zelf anderhalf jaar in Kopenhagen gewoond en de woonlasten liggen echt niet lager dan in Nederland, eerder hoger. BTW is bijvoorbeeld ook 25%. Ook de hypotheekrente die je oppert lijkt mij vrij sterk en liggen bij lange na niet rond het niveau dat jij aangeeft, naar mijn weten.

Denemarken is qua balans tussen werk en prive wellicht een betere optie en files zoals in Nederland maak je er ook niet mee, maar het sociale vangnet dat men daar heeft is niet gratis. Ook hun samenleving is gebaseerd op twee inkomens, die absoluut gezien hoger liggen dan in Nederland, maar relatief gezien zal het weinig schelen aangezien het levensonderhoud vele maken duurder is.

Een biertje in een kroeg kost gemiddeld ¤7 in Kopenhagen om maar een voorbeeld te geven. Overigens is jouw suggestie dat Denemarken een betere menselijke samenleving heeft natuurlijk subjectief. Nederlanders en Denen lijken meer op elkaar dan Duitsers en Nederlanders.
pi_116114685
edit - dubbele post
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:10:57 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_116114954
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Yup, bendk.
Waaaat, hij? ROFL.

Het blijft ironisch: vertrekken en toch blijven zeiken over NL. Als ze dat nou allemaal doen...

dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:12:36 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_116115004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:59 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Gast, ik heb zelf anderhalf jaar in Kopenhagen gewoond en de woonlasten liggen echt niet lager dan in Nederland, eerder hoger. BTW is bijvoorbeeld ook 25%. Ook de hypotheekrente die je oppert lijkt mij vrij sterk en liggen bij lange na niet rond het niveau dat jij aangeeft, naar mijn weten.

Denemarken is qua balans tussen werk en prive wellicht een betere optie en files zoals in Nederland maak je er ook niet mee, maar het sociale vangnet dat men daar heeft is niet gratis. Ook hun samenleving is gebaseerd op twee inkomens, die absoluut gezien hoger liggen dan in Nederland, maar relatief gezien zal het weinig schelen aangezien het levensonderhoud vele maken duurder is.

Een biertje in een kroeg kost gemiddeld ¤7 in Kopenhagen om maar een voorbeeld te geven. Overigens is jouw suggestie dat Denemarken een betere menselijke samenleving heeft natuurlijk subjectief. Nederlanders en Denen lijken meer op elkaar dan Duitsers en Nederlanders.
Nouwjah, nou is Denemarken muv Kopenhagen voor de rest prima te vergelijken met Groningen, Friesland en Drenthe. Daar zijn de mensen ook vriendelijker en behulpzamer en kost een huis ook stuk minder. Er is alleen geen reet te doen.

pi_116115255
quote:

[..]

Een representief artikel waarom Nederlanders emigreren, dat dit artikel uit 2008 is doet niet zoveel ter zake, het is nog steeds aktueel.

Sinds 2000 gaan er jaarlijks 100.000 nederlanders weg, de laatste 2 jaar is dat 130.000 volgens het CBS, andere bronnen hebben het over 160.000 per jaar. Die laatste 2 jaar heeft wel meer te maken met het economische klimaat in Nederland.:

Er immigreren jaarlijks rond de 100.000 mensen uit nederland, maar de afgelopen jaren waren maar 40% van de immigranten echte hollanders de rest zijn buitenlanders die weer verder expatten in andere landen. Dan vergeten we altijd de remigratie cijfers.

www.cbs.nl/nl-NL/menu/the(...)2011/2011-050-pb.htm

Netto verlaten ongeveer 15.000 geboren nederlanders jaarlijk ons land. Dat klinkt opeens heel anders.
pi_116117457
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:59 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Bel even naar Realkredit en vraag wat de rente was van de flexlån in het voorjaar, we horen wel van je.

De woonruimte die ik heb heeft 750 kubieke inhoud en ligt op 5000 m2 grond. Daar betaal je in NL het 5 of 10 voudige voor en dus de bijbehorende vaste lasten.

In New York betaal ik 10-15 dollar voor een pilsje etc etc etc

Kom...ik ga jagen...ist auch verboten in die Niederlande
pi_116117562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:21 schreef Basp1 het volgende:

Netto verlaten ongeveer 15.000 geboren nederlanders jaarlijk ons land. Dat klinkt opeens heel anders.
Onze ben heeft zijn riedeltje al 348 keer achtergelaten hier. Dan ga je het vanzelf geloven ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 01:15:20 #76
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116134717
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik het een slechte TT vond?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_116195388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 19:16 schreef cempexo het volgende:

[..]

Bel even naar Realkredit en vraag wat de rente was van de flexlån in het voorjaar, we horen wel van je.

De woonruimte die ik heb heeft 750 kubieke inhoud en ligt op 5000 m2 grond. Daar betaal je in NL het 5 of 10 voudige voor en dus de bijbehorende vaste lasten.

In New York betaal ik 10-15 dollar voor een pilsje etc etc etc

Kom...ik ga jagen...ist auch verboten in die Niederlande
ja goh, als je in de middle of nowhere gaat wonen is de grond goedkoop, no shit, sherlock.

als je lang genoeg zoekt kun je ook een huisje in de usa voor 141 dollar vinden, maar of dat het land nou beter maakt... http://www.trulia.com/for(...)-St-Detroit-MI-48210
  donderdag 30 augustus 2012 @ 18:20:46 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_116195730
quote:
5s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 01:15 schreef GSbrder het volgende:
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik het een slechte TT vond?
Niet dat ik het weet, maar ik denk van wel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_116895833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er immigreren jaarlijks rond de 100.000 mensen uit nederland, maar de afgelopen jaren waren maar 40% van de immigranten echte hollanders de rest zijn buitenlanders die weer verder expatten in andere landen. Dan vergeten we altijd de remigratie cijfers.

www.cbs.nl/nl-NL/menu/the(...)2011/2011-050-pb.htm

Hier heb je de cijfers van het CBS over de aantallen emigranten en immigranten: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3547-wm.htm

Ik wil nog opmerken dat het CBS politiek links gekleurd is (ambtenaren) en rustig manipuleren met cijfers in deze zin.

Verder krijg ik steeds meer emails van nederlanders die uitkeringsgerechtigd zijn. De vraag is steeds weer of ze hun uitkering hierheen mee kunnen nemen en hoe het staat met zeg maar 'de noodzaak om te werken'. De reden is dat nederland te duur wordt om te leven.

Mijn antwoord is dat hier er alles aan gedaan wordt om je aan het werk te zetten, desnoods lege flessen sorteren bij de gemeente,

Daarna hoor ik niets meer.
pi_116897907
Omdat dat ook hier steeds vaker het geval is.
pi_116900539
goeien topickick
pi_116901519
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:50 schreef 99.999 het volgende:
Omdat dat ook hier steeds vaker het geval is.
http://mobiel.nujij.nl/ec(...)&pageStart=181&tags=

zie verder werken in de tuinderskassen..

enz
enz
enz
enz

ja...het zweet staat ze op het voorhoofd...van angst
  maandag 17 september 2012 @ 22:11:21 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116912836
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:58 schreef cempexo het volgende:

Verder krijg ik steeds meer emails van nederlanders die uitkeringsgerechtigd zijn. De vraag is steeds weer of ze hun uitkering hierheen mee kunnen nemen en hoe het staat met zeg maar 'de noodzaak om te werken'. De reden is dat nederland te duur wordt om te leven.

Ja en FC Oss wint volgend jaar de champions league. :')
  maandag 17 september 2012 @ 22:44:43 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116914820
quote:

Ik ben nu zo'n 6 jaar weg en ga niet meer terug naar Nederland.
Waarom integreer je dan niet daar en ga je lekker op Deense fora zeiken.

Oh, wacht. Eigenlijk kun je toch niet zonder ons. :')
pi_116917792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Het concept wachtgeld regeling is niet meer van deze tijd. Als we zien hoeveel er al van de WW afgeknabbeld is in de loop der jaren is de wachtgeldregeling een heel luxe iets wat niet meer kan in deze tijd van bezuinigen.
Ook de wachtgeldregeling is versoberd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 18 september 2012 @ 01:39:28 #86
323876 michaelmoore
pi_116920918
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook de wachtgeldregeling is versoberd.
De bovenwettelijke regelingen bestaan nog steeds, vanaf 52 jaar WW tot 65 jaar
  dinsdag 18 september 2012 @ 07:41:51 #87
238326 Worteltjestaart
pi_116922571
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 16:58 schreef cempexo het volgende:
Ik wil nog opmerken dat het CBS politiek links gekleurd is (ambtenaren) en rustig manipuleren met cijfers in deze zin.
Tuurlijk jochie.
Illuminatie!

Volgens mij ben jij het schizofrene broertje van Lambiekje?
pi_116926173
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja en FC Oss wint volgend jaar de champions league. :')
De basisverzekering voor ziektekosten valt voor iedereen volgend jaar bijna tien procent duurder uit. De premie stijgt met ten minste 100 euro per persoon. Daarbij gaat ook het eigen risico voor elke verzekerde nog omhoog van 220 euro naar 350 euro

....
Steeds meer werknemers zitten zo diep in de schulden dat het werk er onder lijdt. Ze melden zich ziek, lijden aan stress, of gaan ten einde raad over tot diefstal van hun baas of regelrechte fraude. Gesjoemel met bonnetjes. De werkgever heeft er echter geen zicht op. Op schulden rust op de werkvloer een taboe.

...
Komend jaar gaat de koopkracht met driekwart procent omlaag. Oorzaak hiertoe vormen onder meer de hogere pensioen- en zorgpremies.
pi_116926224
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

De basisverzekering voor ziektekosten valt voor iedereen volgend jaar bijna tien procent duurder uit. De premie stijgt met ten minste 100 euro per persoon. Daarbij gaat ook het eigen risico voor elke verzekerde nog omhoog van 220 euro naar 350 euro

....
Steeds meer werknemers zitten zo diep in de schulden dat het werk er onder lijdt. Ze melden zich ziek, lijden aan stress, of gaan ten einde raad over tot diefstal van hun baas of regelrechte fraude. Gesjoemel met bonnetjes. De werkgever heeft er echter geen zicht op. Op schulden rust op de werkvloer een taboe.

...
Komend jaar gaat de koopkracht met driekwart procent omlaag. Oorzaak hiertoe vormen onder meer de hogere pensioen- en zorgpremies.
Ik vind het wel grappig dat je cijfers aanhaalt terwijl je zelf aangeeft dat die cijfers niet betrouwbaar zijn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116926254
Een gemiddelde daling van de koopkracht met 3/4% in tijden van grote bezuinigingen. Dat valt mij eigenlijk niet eens zo erg tegen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:10:04 #91
238326 Worteltjestaart
pi_116926314
quote:
Steeds meer werknemers zitten zo diep in de schulden dat het werk er onder lijdt. Ze melden zich ziek, lijden aan stress, of gaan ten einde raad over tot diefstal van hun baas of regelrechte fraude.
Dat lijkt me nogal uit de lucht gegrepen.

quote:
Op schulden rust op de werkvloer een taboe.
En hoe is dat van belang?

quote:
Woo-oo.

Een whopping 0.75%.

Een modaal inkomen (32.000 euro bruto) gaat er dus een schokkende 10 euro per maand op achteruit.
Als je voor 10 euro in de maand opeens in de stress schiet, dan kun je beter meteen bij Sigmund aankloppen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:10:43 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116926326
quote:

[..]

....
...
Driekwart procent omlaag? Tering he, straks kan ik nog maar 2 keer per jaar op vakantie. _O-
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:12:32 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_116926368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:10 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal uit de lucht gegrepen.

De helft van wat bendk cempexo hier neer knalt zijn verzinsels. Alsof bijstandtrekkers hem gaan mailen.
pi_116926462
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 07:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Tuurlijk jochie.
Illuminatie!

Volgens mij ben jij het schizofrene broertje van Lambiekje?
Ach, wat is betrouwbaar.
Statistiek kan heel manipulerend zijn.
Ik noem maar een voorbeeld:,, het aantal geweldsdelicten is dit jaar met wel 10% gestegen’‘.
Dat klopt, maar tasjesdief is van categorie veranderd, van vermogensdelict naar geweldsdelict. (bestaand voorbeeld)

Of: ,,wel 50 % van de vrouwen is dommer dan de gemiddelde man’‘ (een doordenkertje)
Statistiek kan dus heel misleidend zijn.
Het CBS is in die zin betrouwbaar dat je ervan kunt uitgaan dan er deskundigen aan het werk zijn, dat er niet zomaar wat wordt geknutseld door amateurs. Maar ze kunnen natuurlijk wel cijfers op een misleidende manier presenteren.

Balkenende 2 moest mooie ww cijfers hebben. Hij kreeg ze van het CBS. Later heeft het CBS dat erkend zen zijn excuses aangeboden.

Het CBS is een naam, de mensen van het CBS bepalen wat jij wilt of mag lezen. Vooral met de criminaliteitscijfers wordt geknoeid.

Zo is lange tijd de ww cijfers gepresenteerd zonder de mensen die 12 uur of minder per week werken. Dat zijn volgens het CBS geen werkelozen. Dan krijg je geweldige mooie cijfers, het toppertje in Europa.
pi_116926463
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:10 schreef Worteltjestaart het volgende:

Als je voor 10 euro in de maand opeens in de stress schiet, dan kun je beter meteen bij Sigmund aankloppen.
'Ik luister en u lult
Dat heet dan een consult
het duurt precies een uur
Daarna stuur ik een factuur
En als u die netjes voldoet
Voelt één van ons zich zeker goed.'
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:19:06 #96
238326 Worteltjestaart
pi_116926551
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:15 schreef cempexo het volgende:
Of: ,,wel 50 % van de vrouwen is dommer dan de gemiddelde man’‘ (een doordenkertje)
Nou.
Wát een doordenkertje.

quote:
Het CBS is in die zin betrouwbaar dat je ervan kunt uitgaan dan er deskundigen aan het werk zijn, dat er niet zomaar wat wordt geknutseld door amateurs. Maar ze kunnen natuurlijk wel cijfers op een misleidende manier presenteren.
Dat geldt voor alle cijfers.

quote:
Balkenende 2 moest mooie ww cijfers hebben. Hij kreeg ze van het CBS. Later heeft het CBS dat erkend zen zijn excuses aangeboden.
Bron?

quote:
Het CBS is een naam, de mensen van het CBS bepalen wat jij wilt of mag lezen. Vooral met de criminaliteitscijfers wordt geknoeid.
Het CBS bepaalt dat niet.
Het is hooguit de politiek die de cijfers in een andere context plaatst.

quote:
Zo is lange tijd de ww cijfers gepresenteerd zonder de mensen die 12 uur of minder per week werken. Dat zijn volgens het CBS geen werkelozen. Dan krijg je geweldige mooie cijfers, het toppertje in Europa.
Want iemand die 11 uur per week werkt is een werkloze?
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:21:10 #97
238326 Worteltjestaart
pi_116926621
quote:
De basisverzekering voor ziektekosten valt voor iedereen volgend jaar bijna tien procent duurder uit. De premie stijgt met ten minste 100 euro per persoon.
Hee, je hebt voor je beurt gesproken.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)echts-twee-tientjes/

quote:
‘Zorgpremie helemaal niet met 100 euro omhoog, slechts twee tientjes’

BINNENLAND Dat was even schrikken vanochtend toen naar buiten werd gebracht dat de zorgpremie op jaarbasis honderd euro duurder werd. Maar “een ingewijde in Den Haag” zegt nu dat volgend jaar gemiddeld ‘maar’ twintig euro meer betaald moet worden.
Dit stelt Novum Nieuws in reactie op berichtgeving van De Telegraaf en de NOS. Laatstgenoemde heeft de premiestijging inmiddels teruggeschroefd naar twintig euro. Een stijging van 10 procent zou daarmee van de baan zijn.

Een verklaring voor het grote verschil in stijging kon de Haagse bron niet geven aan Novum. “Dat ligt erg ingewikkeld, maar vanmiddag zal het uit de cijfers blijken.” De Telegraaf schreef dat de premie fors stijgt doordat de dekking van het basispakket wordt uitgebreid. Ook komen de opleidingskosten van verpleegkundigen vanaf volgend jaar voor rekening van zorgverzekeraars.

De rekenpremie, die het ministerie van Volksgezondheid vandaag bekendmaakt, zou hierdoor met 104 euro stijgen. De prijs die zorgverzekeraars rekenen, zou nooit lager uitkomen dan deze rekenpremie. De Telegraaf hield de mogelijkheid wel open dat de stijging toch nog lager uitvalt, bijvoorbeeld als verzekeraars hun reserves aanspreken.
Zullen we dus eerst even de officiële gegevens afwachten totdat we moord en brand gaan schreeuwen?
pi_116928664
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:15 schreef cempexo het volgende:

En gisteren was het CBS nog een linkse bende maar men manipuleerd ook als rechts het vraagt? :')
pi_116929837
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En gisteren was het CBS nog een linkse bende maar men manipuleerd ook als rechts het vraagt? :')
manipuleerd moet manipuleert zijn...
pi_116929959
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:54 schreef cempexo het volgende:

[..]

manipuleerd moet manipuleert zijn...
Dat is goed van jou dat je beter bent in spellen dan in consequent zijn in je beweringen . ^O^
pi_116930005
sterkte straks met het leegschudden van je portemonnee !!

http://customers2.beemway(...)chuld_widget_150.swf

En tot ziens bij de verkiezingen in 2014...
pi_116930434
Zo, het is wel weer leuk geweest met het klaagtopic van cempexo. wat je nu allemaal aandraagt heeft niets meer met het oorspronkelijke nieuwsbericht te maken en kan allemaal wel in andere bestaande topics. Deze gaat op slot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')