Fine, en ik zeg ook niet dat het voor iedereen op gaat. Maar de meeste mensen vragen er niet eens naar en gaan ervan uit dat het niet eens bestaat.quote:Op maandag 24 september 2012 16:43 schreef Hiya het volgende:
[..]
Maar volgens mij behoor jij wel tot de 'top' met je werk en werkgever. Voor een gemiddelde werknemer die zijn werk doet en makkelijk vervangbaar is zijn werkgevers toch iets minder geneigd om zoiets te doen.
Ach, nu stopt hij het ook in een grote pot, voor een kleine extra uitgave kan hij het in een persoonlijke pot stoppen via de reguliere pensioenadviseurs, etc... Allemaal niet zo moeilijk, maar elke cent telt en geen werknemer die ernaar kraait.quote:Op maandag 24 september 2012 17:56 schreef komrad het volgende:
laten we het er maar op houden dat mijn werkgever er niet toe genegen is particuliere pensioen initiatieven te stimuleren.
er spelen nog andere belangen ivm zeggenschap over de middelen in het fonds. maar dit gaat wel wat off topicquote:Op maandag 24 september 2012 18:06 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ach, nu stopt hij het ook in een grote pot, voor een kleine extra uitgave kan hij het in een persoonlijke pot stoppen via de reguliere pensioenadviseurs, etc... Allemaal niet zo moeilijk, maar elke cent telt en geen werknemer die ernaar kraait.
Doe je goed!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Michaeltje het volgende:
01: Bedrijfstak: Infra
02: Functie: zpp stratenmaker
03: Opleiding: MBO niv 4
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: zelf bepalen
07: 13e maand: ja wekelijks betaald
08: Bruto maand salaris: 6000
09: Netto maand salaris: 3000
10: Overuren betaald: nee per M2
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: -
13: Tevreden?: Ja
Maak jezelf onmisbaar zou ik zeggenquote:Op maandag 24 september 2012 16:43 schreef Hiya het volgende:
[..]
Maar volgens mij behoor jij wel tot de 'top' met je werk en werkgever. Voor een gemiddelde werknemer die zijn werk doet en makkelijk vervangbaar is zijn werkgevers toch iets minder geneigd om zoiets te doen.
Uiteraard sceptisch maar even nagezocht op internet, het kan zowaar kloppen. Vind het erg veel voor een 22 jarige, dus indien geen onzin, goed gedaan!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Michaeltje het volgende:
Wut? Beetje rooskleurig, vind je niet?quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef jdel het volgende:
Als hij het goed doet kan hij op z'n 30ste stoppen daarmee en een parttime baan gaan zoeken
Misschien een goede tip voor je. Een vriend van mij is ook zo begonnen. Eerst in loondienst maar daarna heel snel als zzper als stratenmaker. Een goed loon en je leert de branche kennen. Omdat hij vrij belastend werk is heeft hij ervoor gekozen om zzp kraanmachinist te worden. Doordat hij genoeg connecties had heeft hij altijd werk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Michaeltje het volgende:
Nee, maar volgende maand wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:47 schreef Playerhater het volgende:
Stijgt het salaris van jullie deze maand?
vanaf januari pas weer, hoezo?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:47 schreef Playerhater het volgende:
Vanaf januari hopelijk weer meer dan 10%, zoals afgelopen jaren. Zou ik niet erg vindenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:47 schreef Playerhater het volgende:
En je koopkracht mag toch ook wel wat vooruit als alles duurder wordt, of ben ik gek?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:24 schreef Blik het volgende:
[..]
dus... wat heeft dat met je salaris te maken? Hooguit iets met je koopkracht
Daar heeft je werkgever toch helemaal niks mee te maken, het is niet alsof je werkgever voordeel heeft van die extra BTWquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:39 schreef Playerhater het volgende:
[..]
En je koopkracht mag toch ook wel wat vooruit als alles duurder wordt, of ben ik gek?
Houdt je dit inkomen het hele jaar door vast? Dat fluctueert toch als zzp'er?quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Michaeltje het volgende:
Dan doen ze wat fout.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:08 schreef Pap89 het volgende:
Bij ons op het bedrijf ook een paar zzp'ers gehad, die dachten veel te verdienen.
Uiteindelijk zijn ze gewoon in loondienst gegaan. = vast salaris, je weet wat je ontvangt en te besteden hebt en ze verdienden zo over de gehele periode zelfs meer.
Je klinkt verbitterd door je eigen triest dead-end leventje en gunt anderen niets lijkt het...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:08 schreef Pap89 het volgende:
Bij ons op het bedrijf ook een paar zzp'ers gehad, die dachten veel te verdienen.
Uiteindelijk zijn ze gewoon in loondienst gegaan. = vast salaris, je weet wat je ontvangt en te besteden hebt en ze verdienden zo over de gehele periode zelfs meer.
Dat zijn prutsers. Goede ZZP-ers verdienen bakken en bakken met geld.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:08 schreef Pap89 het volgende:
Aardig startsalaris + goodies.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:31 schreef GodsSon het volgende:
Lange tijd geleden een keer iets van mijn bijbaan gepost (volgens mij). Sinds 3 maanden in dienst bij een nieuwe werkgever, na afstuderen vorig jaar, dus tijd voor een update
01: Bedrijfstak: Zorg (software en advies)
02: Functie: Consultant (visitekaartje, maar detachering kan het ook genoemd worden)
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: bonusregeling
08: Bruto maand salaris: 2650
09: Netto maand salaris: 1750
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: < 1 jaar (0 bij begin)
12: Goodies: Telefoon, laptop, leaseauto, tegemoetkoming zorgverzekering
13: Tevreden?: Ja, meer dan tevreden met dit begin :-) Kan daarnaast mijn eigen uren indelen.
Daarom meer dan tevreden met deze start :-) 36 uur per week is toch ook wel erg lekker als basis.quote:
Oostenrijkquote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:03 schreef GodsSon het volgende:
Hoe is het salaris ivm het land waar je zit?
Voor Nederland niet verkeerd, maar in Zwitserland zou je toch achteraan staan geloof ik
Denk niet in problemen; denk in uitdagingenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:09 schreef _VoiD_ het volgende:
Ja duh. nogal wiedes.
Alleen zijn er een heleboel mensen die dat soort verhalen horen en denken: hey, dat wil ik ook. Om vervolgens toch flink met de neus op de feiten gedrukt te worden als het even tegen zit of als ze merken dat je altijd met je werk bezig bent ipv van 8 tot 5.
Overheid, dus zelfs dat nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 21:59 schreef Zwansen het volgende:
Hmm, grote kans dat dit jaar weinig salarisstijging mogelijk is. Wellicht uitsluitend inflatiecorrectie. Meer mensen die hier last van hebben?
Hbo 1600 euro?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:59 schreef DjRex89 het volgende:
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Embedded Software Engineer (detachering)
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 23
06: Aantal vakantiedagen: 25 (+ 2 bonusdagen)
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2250
09: Netto maand salaris: 1600
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 1,5 jaar
12: Goodies: laptop, leaseauto (13,5k km prive), tegemoetkoming zorgverzekering
13: Tevreden?: Salaris + goodies ja, opdracht/reistijd nee. Heb op dit moment een opdracht wat me 3 uur reistijd per dag kost. Gelukkig eind van dit jaar een nieuwe opdracht, waarschijnlijk in de buurt.
Je hebt het hier over een technische functie. Als je in die branche werkt word je uitbetaald in schouderklopjes.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hbo 1600 euro?
Mag hopen dat dat nog 1k bij komt ofzo na 5 jaar?
Jij hebt echt een verkeerd beeld van wat je hoort te verdienen met een HBO opleiding.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hbo 1600 euro?
Mag hopen dat dat nog 1k bij komt ofzo na 5 jaar?
Dan nog laat het 1800 zijn wil ik nog niet ruilenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:33 schreef _VoiD_ het volgende:
2250 euro als semi startsalaris voor HBO slecht vinden......
Hij heeft ook een LEASEAUTO he. Dat kost je ook minstens 100 euro netto.
Blijkbaar wel iddquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:46 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Jij hebt echt een verkeerd beeld van wat je hoort te verdienen met een HBO opleiding.
Even voor de duidelijkheid. Het gemiddelde startsalaris van een HBOer ligt op 2122 bruto. Dat van een WOer op 2632 bruto.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Blijkbaar wel iddJe hoort er veel over iedereen doet het tegenwoordig, hbo is het nieuwe vmbo
Leaseauto kost mij 190 euro netto per maand (incl bijtelling). Daarvoor kan ik zelf geen (nieuwe) auto incl. brandstof rijden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:33 schreef _VoiD_ het volgende:
2250 euro als semi startsalaris voor HBO slecht vinden......
Hij heeft ook een LEASEAUTO he. Dat kost je ook minstens 100 euro netto.
idd. Een goede verzekering voor zware beroepen is ook zo 300 - 400 euro per maand. En je moet nog reserveren voor pensioen. Dan hou je met aftrek van al die kosten mss 2K over.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:07 schreef Renesite het volgende:
Daarnaast: winterverlof, hoge verzekering van jezelf, administratie, busje, werkkledij dingen... etc etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |