Van collectieve pensioensregelingen hoef je waarschijnlijk weinig terug te verwachten. Het kabinet heeft toevallig net weer de rekenrente verhoogt, waardoor dekkingsgraden stijgen en er dus geen kortingen plaats vinden. Dat betekent dat de babyboomers lekker door kunnen teren op het geld dat jij elk jaar in legtquote:Op maandag 24 september 2012 07:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel anders hebben al mijn collega's van dit multinational bedrijf geen pensioen
De ene CAO is de andere niet, bij mijn vorige werkgever (ook zuivel) was het verschil tussen bruto en netto groter.
leuk, maar dat is onmogelijk zo lang je in loondienst bent !quote:Op maandag 24 september 2012 08:17 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Van collectieve pensioensregelingen hoef je waarschijnlijk weinig terug te verwachten. Het kabinet heeft toevallig net weer de rekenrente verhoogt, waardoor dekkingsgraden stijgen en er dus geen kortingen plaats vinden. Dat betekent dat de babyboomers lekker door kunnen teren op het geld dat jij elk jaar in legt![]()
Ik zou echt mijn uiterste best doen om uit zo'n collectieve regeling te komen.
Zeker niet onmogelijk, heb genoeg vrienden die in loondienst werken en hun eigen pensioenpotje hebben gekregen van hun baas. Heb ik zelf trouwens ook, terwijl in Engeland een collectieve regeling ook vrij standaard is. Nu kan verder niemand aan mijn geld komen, en kan ik het zelf wegzetten waar ik wil. Daarnaast spaar ik toch nog wel bij, maar ik gooi mijn centen in ieder geval niet in de collectieve, bodemloze put.quote:Op maandag 24 september 2012 08:40 schreef komrad het volgende:
[..]
leuk, maar dat is onmogelijk zo lang je in loondienst bent !
enige optie is zelf er iets naast regelen...
Zie daar maar eens uit te komen, weinig kans dat dat je gaat lukken. Lijkt me ook wel wat om dat helemaal zelf te kunnen beslissenquote:Op maandag 24 september 2012 08:17 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Van collectieve pensioensregelingen hoef je waarschijnlijk weinig terug te verwachten. Het kabinet heeft toevallig net weer de rekenrente verhoogt, waardoor dekkingsgraden stijgen en er dus geen kortingen plaats vinden. Dat betekent dat de babyboomers lekker door kunnen teren op het geld dat jij elk jaar in legt![]()
Ik zou echt mijn uiterste best doen om uit zo'n collectieve regeling te komen.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het is zeker niet "onmogelijk". Genoeg werkgevers die dat zelfs standaard hebben.quote:Op maandag 24 september 2012 09:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Zie daar maar eens uit te komen, weinig kans dat dat je gaat lukken. Lijkt me ook wel wat om dat helemaal zelf te kunnen beslissen
Misschien moet ik dat maar eens aan mijn werkgever vragen, ik zou graag die maandelijke inleg zelf willen investeren. Gaat toch om een dikke 4k per jaarquote:Op maandag 24 september 2012 12:53 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het is zeker niet "onmogelijk". Genoeg werkgevers die dat zelfs standaard hebben.
Het kan wel, het probleem alleen is dat je werkgever dan niet meer extra voor je inleg. Dit is trouwens ook vrij nieuw dat ze het toch maar hebben vrij gegeven. Als ik me kon herinneren heeft dit destijd te maken met sommige geloven, waarbij men niet mocht sparen voor je pensioen. Waardoor het inmiddels ook mogelijk is om er van af te zien.quote:Op maandag 24 september 2012 08:40 schreef komrad het volgende:
[..]
leuk, maar dat is onmogelijk zo lang je in loondienst bent !
enige optie is zelf er iets naast regelen...
Ook dat komt me niet bekend voor. Mijn werkgever legt gewoon normaal in.quote:Op maandag 24 september 2012 14:15 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het kan wel, het probleem alleen is dat je werkgever dan niet meer extra voor je inleg.
Dat is dan een keus van je werkgever. Ze zijn echter niet meer verplicht om bij te leggen. Wel als je meedoet aan het collectieve pensioenregeling.quote:Op maandag 24 september 2012 14:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook dat komt me niet bekend voor. Mijn werkgever legt gewoon normaal in.
Schiet inderdaad niet op. Daar heb je dan Hbo voor gedaan en nog zo'n honger loontje. Snel wat anders doen. Op mijn 22e zat ik al aan de 40k bruto per jaar zonder hbo.quote:Op maandag 24 september 2012 08:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
01: Bedrijfstak: Gehandicaptenzorg
02: Functie: Senior zwembaden
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: Eindejaarsuitkering van 0,8 maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 1950
09: Netto maand salaris: 1350
10: Overuren betaald: ja, maak er zo'n 5 per week
11: Werkervaring: minder dan een jaar, laat gaan studeren en veel gereisd
12: Goodies: laptop, telefoon, veel declaratiemogelijkheden, goede CAO, interne opleidingen
13: Tevreden?: Nee. Geen leuke manager, geen leuk werk, verdien in mijn ogen te weinig (komt door werkervaring, maar de collega's waar ik leiding aan geef, verdienen meer dan ik) en werk sluit niet aan bij vooropleiding. Ben druk op zoek naar iets anders, maar dat is er niet in mijn vakgebied.
Wat deed jij dan als je al zo goed verdiende?quote:Op maandag 24 september 2012 14:21 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Schiet inderdaad niet op. Daar heb je dan Hbo voor gedaan en nog zo'n honger loontje. Snel wat anders doen. Op mijn 22e zat ik al aan de 40k bruto per jaar zonder hbo.
Schiet niet op? Minder dan een jaar ervaring en 32 uur in de week. Lijkt me geen verkeerd salaris voor een HBO starter.quote:Op maandag 24 september 2012 14:21 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Schiet inderdaad niet op. Daar heb je dan Hbo voor gedaan en nog zo'n honger loontje. Snel wat anders doen. Op mijn 22e zat ik al aan de 40k bruto per jaar zonder hbo.
Maar volgens mij behoor jij wel tot de 'top' met je werk en werkgever. Voor een gemiddelde werknemer die zijn werk doet en makkelijk vervangbaar is zijn werkgevers toch iets minder geneigd om zoiets te doen.quote:Op maandag 24 september 2012 14:16 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ook dat komt me niet bekend voor. Mijn werkgever legt gewoon normaal in.
Ik werk op MBO-niveau, in plaats van op HBO-niveau. Dus ik werk sowieso onder mijn niveau. En ik wil gewoon weg. Maar dat is niet zo makkelijk. Ik ben eigenlijk therapeut, maar daar is al helemaal niets in te vinden.quote:Op maandag 24 september 2012 16:24 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Schiet niet op? Minder dan een jaar ervaring en 32 uur in de week. Lijkt me geen verkeerd salaris voor een HBO starter.
Fine, en ik zeg ook niet dat het voor iedereen op gaat. Maar de meeste mensen vragen er niet eens naar en gaan ervan uit dat het niet eens bestaat.quote:Op maandag 24 september 2012 16:43 schreef Hiya het volgende:
[..]
Maar volgens mij behoor jij wel tot de 'top' met je werk en werkgever. Voor een gemiddelde werknemer die zijn werk doet en makkelijk vervangbaar is zijn werkgevers toch iets minder geneigd om zoiets te doen.
Ach, nu stopt hij het ook in een grote pot, voor een kleine extra uitgave kan hij het in een persoonlijke pot stoppen via de reguliere pensioenadviseurs, etc... Allemaal niet zo moeilijk, maar elke cent telt en geen werknemer die ernaar kraait.quote:Op maandag 24 september 2012 17:56 schreef komrad het volgende:
laten we het er maar op houden dat mijn werkgever er niet toe genegen is particuliere pensioen initiatieven te stimuleren.
er spelen nog andere belangen ivm zeggenschap over de middelen in het fonds. maar dit gaat wel wat off topicquote:Op maandag 24 september 2012 18:06 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ach, nu stopt hij het ook in een grote pot, voor een kleine extra uitgave kan hij het in een persoonlijke pot stoppen via de reguliere pensioenadviseurs, etc... Allemaal niet zo moeilijk, maar elke cent telt en geen werknemer die ernaar kraait.
Doe je goed!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Michaeltje het volgende:
01: Bedrijfstak: Infra
02: Functie: zpp stratenmaker
03: Opleiding: MBO niv 4
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: zelf bepalen
07: 13e maand: ja wekelijks betaald
08: Bruto maand salaris: 6000
09: Netto maand salaris: 3000
10: Overuren betaald: nee per M2
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: -
13: Tevreden?: Ja
Maak jezelf onmisbaar zou ik zeggenquote:Op maandag 24 september 2012 16:43 schreef Hiya het volgende:
[..]
Maar volgens mij behoor jij wel tot de 'top' met je werk en werkgever. Voor een gemiddelde werknemer die zijn werk doet en makkelijk vervangbaar is zijn werkgevers toch iets minder geneigd om zoiets te doen.
Uiteraard sceptisch maar even nagezocht op internet, het kan zowaar kloppen. Vind het erg veel voor een 22 jarige, dus indien geen onzin, goed gedaan!quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Michaeltje het volgende:
Wut? Beetje rooskleurig, vind je niet?quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:37 schreef jdel het volgende:
Als hij het goed doet kan hij op z'n 30ste stoppen daarmee en een parttime baan gaan zoeken
Misschien een goede tip voor je. Een vriend van mij is ook zo begonnen. Eerst in loondienst maar daarna heel snel als zzper als stratenmaker. Een goed loon en je leert de branche kennen. Omdat hij vrij belastend werk is heeft hij ervoor gekozen om zzp kraanmachinist te worden. Doordat hij genoeg connecties had heeft hij altijd werk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:51 schreef Michaeltje het volgende:
Nee, maar volgende maand wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:47 schreef Playerhater het volgende:
Stijgt het salaris van jullie deze maand?
vanaf januari pas weer, hoezo?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:47 schreef Playerhater het volgende:
Vanaf januari hopelijk weer meer dan 10%, zoals afgelopen jaren. Zou ik niet erg vindenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:47 schreef Playerhater het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |