Zo raar vind ik dat trouwens ook niet. Je kan mensen niet 24/7 opsluiten in een lege kamer van 10m².quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:11 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Klopt het dat je ook gewoon TV's, bluray spelers, gameconsoles e.d kan kopen daar?
Moordenaars of verkrachters gun ik niets anders dan dat..quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:18 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Zo raar vind ik dat trouwens ook niet. Je kan mensen niet 24/7 opsluiten in een lege kamer van 10m².
Nouja ik vind het wel luxe als je een gameconsole kan hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:19 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Hmm, oke, thanks
Als je dat soms hoort over wat ze allemaal hebben zou je denken dat het pure luxe is daar
Dat is gewoon marteling. Dat deden ze in de Middeleeuwen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:19 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Moordenaars of verkrachters gun ik niets anders dan dat..
Iemand vermoorden of verkrachten is net zo erg, zoniet ergerquote:Op maandag 27 augustus 2012 00:20 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Dat is gewoon marteling. Dat deden ze in de Middeleeuwen.
Jij bent voor het herinvoeren van martelstraffen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:21 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Iemand vermoorden of verkrachten is net zo erg, zoniet erger
Zouden ze zich dan maar moeten bedenken voordat ze iemand afmaken of verkrachten, toch? En je praat over een gevangenis. Niet over een hotel. Iemand in een kamer opsluiten is geen marteling. Dat is gevangenschap en dat weet iedereen dondersgoed voordat ze een misdaad begaan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:20 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Dat is gewoon marteling. Dat deden ze in de Middeleeuwen.
Nja... Je kan ze niet op water en brood zetten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:22 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zouden ze zich dan maar moeten bedenken voordat ze iemand afmaken of verkrachten, toch?
Een gameconsole.. Pfff
Jij bent voor het vertroetelen van moordernaars en verkrachters?quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:22 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Jij bent voor het herinvoeren van martelstraffen?
Hoezo niet? Ze mogen al blij zijn dat ze mogen sporten en ze krijgen toch ook gewoon bezoek? Hallo, het is ook niet zo dat ze zomaar in de gevangenis belanden ofzo, hoor.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:23 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Nja... Je kan ze niet op water en brood zetten.
Maar jij beredeneerd nu heel zwart/wit. Het is niet of alleen water en brood, of een gevangenisleven in luxe.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:30 schreef MrBaas het volgende:
Volgens mij is de grootste straf aan een gevangenisstraf dat je vrijheid tijdelijk ontnomen wordt. Er komt ooit ook een dag dat iemand die tot 20 jaar cel veroordeeld is weer vrijkomt. En het lijkt me dan niet echt handig om een totaal wereldvreemd iemand in onze maatschappij te hebben lopen.
Ik denk niet dat de overheid gevangenen vertroetelt omdat de overheid gevangenen zo lief vindt.
Nja, ik vind sommige dingen ook erg raar maar toch zal er wel ergens een reden voor zijn. Ik kan me anders niet voorstellen waarom de overheid dit toelaat. Persoonlijk vind ik dat een gevangene wel recht heeft op een krant of op een gezamenlijke televisie. Gewoon om het nieuws een beetje te kunnen volgen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:35 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Maar jij beredeneerd nu heel zwart/wit. Het is niet of alleen water en brood, of een gevangenisleven in luxe.
Ze mogen van mij best een warme maaltijd krijgen. Ze mogen van mij best een uurtje per dag hun cel uit om te sporten. Ze mogen van mij best elke dag een douche nemen. Maar ze een freaking game console geven, een winkel waarin ze alles kunnen kopen als ze geld hebben en een tv huren vind ik even wat anders. Dat is inderdaad luxe. Er zijn mensen in de vrije wereld die niks hebben misdaan en die geeneens een game console kunnen betalen. En een game console heeft ook niks meer te maken met wel of niet wereldvreemd raken.
Bovendien moeten ze wel iets heel ernstigs gedaan hebben wil je in NL 20 jaar vast zitten
Ben het hier ook wel mee eens. Het punt is dat die mensen die kamer niet uit kunnen, hoe leuke games ze ook hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:40 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Nja, ik vind sommige dingen ook erg raar maar toch zal er wel ergens een reden voor zijn. Ik kan me anders niet voorstellen waarom de overheid dit toelaat. Persoonlijk vind ik dat een gevangene wel recht heeft op een krant of op een gezamenlijke televisie. Gewoon om het nieuws een beetje te kunnen volgen.
Nederland geeft trouwens relatief lange straffen vergeleken met west en noord europa.
Ik denk dat het feit dat je nooit ergens anders naar toe kunt en jaar in jaar uit in dezelfde omgeving zit veel meer 'schade' aanricht dan een gameconsole ooit goed kan maken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:28 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Ben het hier ook wel mee eens. Het punt is dat die mensen die kamer niet uit kunnen, hoe leuke games ze ook hebben.
Al bericht ontvangen? Het is nu bijna een maand geledenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:08 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Hij is al weg, wilde het nog wat informeel en basic houden.
Hoe is m'n engels eigenlijk?
Nog niets.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:33 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Al bericht ontvangen? Het is nu bijna een maand geleden
Trouwens, ik probeer een email te sturen maar ik begrijp niet goed wat ik met City, State en Zip moet. City is duidelijk, maar zou ik mijn postcode in kunnen vullen ipv State en Zip?
Hé bedankt!quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:04 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Nog niets.
Zip = postcode
State = provincie, kon je leeglaten dacht ik
Geen probleem.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:04 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Hé bedankt!
Ik heb ook een mail gestuurd. 4 september wordt deze verstuurd, en dan hopen dat ik in de loop van de maand (of die erna) een brief ontvang.
quote:This is a system generated message informing you that the above-named person is a federal prisoner who seeks to add you to his/her contact list for exchanging electronic messages. There is no message from the prisoner at this time.
You can ACCEPT this prisoner's request or BLOCK this individual or all federal prisoners from contacting you via electronic messaging at www.corrlinks.com. To register with CorrLinks you must enter the email address that received this notice along with the identification code below.
Email Address:
Identification Code:
This identification code will expire in 10 days.
By approving electronic correspondence with federal prisoners, you consent to have the Bureau of Prisons staff monitor the content of all electronic messages exchanged.
Once you have registered with CorrLinks and approved the prisoner for correspondence, the prisoner will be notified electronically.
For additional information related to this program, please visit the http://www.bop.gov/inmate_programs/trulincs_faq.jsp FAQ page.
Van die gevangene meteen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:01 schreef mattttPUNTnl het volgende:
En net een mailtje gekregen, besef meteen al weer waarom ik niks met dit soort communicatiemiddelen heb, het wordt al meteen weer gebruikt als een IM methode
Dat is wel jammer ja. Een brief - eens in de maand - is veel leuker.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:21 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Jep
Iets in de strekking van "hoi hoe gaat het, ik wou even hoi zeggen", ik vind het dan weer onbeleefd om het meteen daar op af te kappen, maar het zet de toon wel meteen bij mij..
Hmm, waarom?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:21 schreef mattttPUNTnl het volgende:
Jep
Iets in de strekking van "hoi hoe gaat het, ik wou even hoi zeggen", ik vind het dan weer onbeleefd om het meteen daar op af te kappen, maar het zet de toon wel meteen bij mij..
Als ik met iemand wil chatten dan log ik wel in op facebook of pak mijn telefoon er bij. Je hoeft van mij echt geen epistel terug te sturen, maar een bericht van 10 woorden als reply op een brief die ik heb gestuurd en waar wel wat aandacht aan was besteedt vind ik een beetje, eh, jammer.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:13 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Hmm, waarom?
Jij wilt minder contact?
Of vraag: "Hi, did you receive my letter?"quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:34 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Als ik met iemand wil chatten dan log ik wel in op facebook of pak mijn telefoon er bij. Je hoeft van mij echt geen epistel terug te sturen, maar een bericht van 10 woorden als reply op een brief die ik heb gestuurd en waar wel wat aandacht aan was besteedt vind ik een beetje, eh, jammer.
Maar goed, vandaag of morgen maar eens een antwoord terugsturen, kijken of het nog wat meer oplevert dan 10 woorden, anders ben ik snel klaar met deze persoon.
Ja, precies. Die gevangene wil misschien ook eerst checken of hij antwoord krijgt voordat hij een lang bericht gaat schrijven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:13 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Of vraag: "Hi, did you receive my letter?"
Dat zou inderdaad kunnen!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, precies. Die gevangene wil misschien ook eerst checken of hij antwoord krijgt voordat hij een lang bericht gaat schrijven.
Nouja, daar heb ik de eerste brief voor gestuurd, lijkt me duidelijk dat de intentie er is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, precies. Die gevangene wil misschien ook eerst checken of hij antwoord krijgt voordat hij een lang bericht gaat schrijven.
Maar dat is inmiddels al een maand geledenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:40 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Nouja, daar heb ik de eerste brief voor gestuurd, lijkt me duidelijk dat de intentie er is.
Wat leuk!quote:Op vrijdag 7 september 2012 07:48 schreef Wolken het volgende:
Heeft er inmiddels al iemand een reactie terug? Ik heb gisteren mijn eerste brief terug gekregen
Tik eens uitquote:Op vrijdag 7 september 2012 07:48 schreef Wolken het volgende:
Heeft er inmiddels al iemand een reactie terug? Ik heb gisteren mijn eerste brief terug gekregen
Zou gewoon zeggen dat het een penpal is van een één of andere universiteitquote:Op vrijdag 7 september 2012 07:53 schreef Wolken het volgende:
Ik heb hem nog niet gelezen. Mijn moeder vertelde dat ik een brief "uit Engeland ofzo?? " had ontvangen van een ene Brandon. Leg dat maar eens uit...
Als ik hem gelezen heb zal ik een algemene omschrijving geven. Spannend!!
Hoe reageerde ze?quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:00 schreef Wolken het volgende:
Ze spreekt geen Engels, dus ik zou er dan nog een draai aan kunnen geven. Maar toch maar gewoon verteld hoe en wat. Ook dat diegene een ietsie-pietsie-per-ongeluk zijn moeder door het hoofd had geschoten..... Maar dat hij de komende 10 jaar toch nog niet vrij komt dus ze zich geen zorgen hoeven te maken
.
Alsof ze niks anders van me gewend zijnquote:
Alsjeblieft niet... Privacy, fatsoen, ethiek en zo.quote:
Dan marteling voor de rest van iemands leven? I beg to differ...quote:Op maandag 27 augustus 2012 00:21 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Iemand vermoorden of verkrachten is net zo erg, zoniet erger
Inderdaad.quote:Op maandag 10 september 2012 14:44 schreef Wolken het volgende:
Ja, ze hebben tijd zat om een mooie epistel terug te pennen
Ik had ook een leuke brief waarin hij op verschillende dingen in ging die ik in mijn brief had gezet en dingen erover vroeg. Geen copy/paste brief iig.
En waren het ook van die mooie zinnen?quote:Op maandag 10 september 2012 14:44 schreef Wolken het volgende:
Ja, ze hebben tijd zat om een mooie epistel terug te pennen
Ik had ook een leuke brief waarin hij op verschillende dingen in ging die ik in mijn brief had gezet en dingen erover vroeg. Geen copy/paste brief iig.
Waarom? Ik krijg alleen brieven en foto's hoor.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:28 schreef Tchock het volgende:
Tof initiatief. En als het via e-mail was had ik iets geschreven, maar zo spijtig dat je je eigen adres op moet geven
Mail is heel soms ook een optiequote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:28 schreef Tchock het volgende:
Tof initiatief. En als het via e-mail was had ik iets geschreven, maar zo spijtig dat je je eigen adres op moet geven
Ik wil niet dat een willekeurige Amerikaan mijn adres heeft, en al helemaal geen gedetineerde.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:47 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Waarom? Ik krijg alleen brieven en foto's hoor.
Oh, eens kijken danquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mail is heel soms ook een optieStaat wel eens in hun profiel. Maar dan moet je dat echt toevallig zien, want je kunt er niet op filteren
Als je terug leest in dit topic zie je ook wel dat iemand via de mail contact heeft met een gedetineerde.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil niet dat een willekeurige Amerikaan mijn adres heeft, en al helemaal geen gedetineerde.
[..]
Oh, eens kijken dan
Mijn excuses, ik heb niet álles gelezenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als je terug leest in dit topic zie je ook wel dat iemand via de mail contact heeft met een gedetineerde.
Oh nee, was meer ter infoquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik heb niet álles gelezenObviously
Ze is mooi en lief, ze mag best langskomenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil niet dat een willekeurige Amerikaan mijn adres heeft, en al helemaal geen gedetineerde.
Waar zit ze voor vast?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:56 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze is mooi en lief, ze mag best langskomen
*kijkt naar TT* Eeehquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:56 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze is mooi en lief, ze mag best langskomen
Inbraak.quote:
Toch is ze lief.quote:
Oh, dat valt nog mee. Waar praat je zoal over? (Gewoon nieuwsgierig, ik snap dat je geen letterlijke inhoud wil verspreiden en heb daar alle begrip voor - dat zou ik ook niet willen)quote:
Och, hobby's, priveleven, verleden en toekomst etc.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, dat valt nog mee. Waar praat je zoal over? (Gewoon nieuwsgierig, ik snap dat je geen letterlijke inhoud wil verspreiden en heb daar alle begrip voor - dat zou ik ook niet willen)
Goeie foto's?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:01 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Och, hobby's, priveleven, verleden en toekomst etc.
Of 26 en de rest van je leven... Tsja, het is hard. De straffen in Amerika vind ik ook te hoog, vaak.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:03 schreef Prullenbak6 het volgende:
Zit ik dus op die site te kijken, ben je een vrouw van 19 moet je gewoon tot 2050 in de bak zitten.
Lekker ding jaquote:
Ze stuur er een beetje op aan maar ik houd de boot af, of we moeten klikken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat ze meer wil? Of dat ze je wil ontmoeten als ze vrij komt?
Dat had ik wel verwacht. Vind je het dan niet raar dat ze straks meer zo veel over je weet? Ik weet niet hoe lang ze nog vast zit, maar ik zou me er toch zorgen over maken. Wat meteen de reden is dat ik niet wil dat ze mijn adres weten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:13 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze stuur er een beetje op aan maar ik houd de boot af, of we moeten klikken.
pics or it didn´t happenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:13 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ze stuur er een beetje op aan maar ik houd de boot af, of we moeten klikken.
Wat zou er gebeuren anders?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat had ik wel verwacht. Vind je het dan niet raar dat ze straks meer zo veel over je weet? Ik weet niet hoe lang ze nog vast zit, maar ik zou me er toch zorgen over maken. Wat meteen de reden is dat ik niet wil dat ze mijn adres weten.
Dat ze je op komt zoeken, bijvoorbeeld? Ten slotte is de kans dat ze op je valt enorm als jij haar weinige contact met de buitenwereld bent, en misschien denkt ze bij jou ook wel financiële zekerheid te vinden.quote:
Ze komt maar, kans lijkt me erg klein.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ze je op komt zoeken, bijvoorbeeld? Ten slotte is de kans dat ze op je valt enorm als jij haar weinige contact met de buitenwereld bent, en misschien denkt ze bij jou ook wel financiële zekerheid te vinden.
Vooruitquote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:26 schreef drumstickNL het volgende:
post pics dan; kans is klein dat ze op fok komt
Wat?quote:
Welnee.quote:
Ok... lekker he?quote:
Vind dit soort foto's altijd te vaag om er iets over te zeggenquote:
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Vind dit soort foto's altijd te vaag om er iets over te zeggen
Volgens mij begeef je je op heel glad ijs.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:42 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb trouwens wat geld aangeboden - ze moet 5 uur 'werken' om mij te kunnen schrijven - maar nu twijfel ik of ze het niet gaat beschouwen als eenmalig iets... hmm
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij begeef je je op heel glad ijs.
Dat zou ik echt nooit doenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:42 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb trouwens wat geld aangeboden - ze moet 5 uur 'werken' om mij te kunnen schrijven - maar nu twijfel ik of ze het niet gaat beschouwen als eenmalig iets... hmm
Dat bedoel ik niet, dat ze weinig heeft bedoel ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:45 schreef drumstickNL het volgende:
oh boy; alsof ze 5 uur gaat werken om jou wat te schrijven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |