De volgende keer moet ik gewoon voor het avondeten gaan. Maar als ik mijn Endomondo bekijk heb ik ook best hard (voor mij) de eerste 2min gelopen misschien heb ik dat ook fout gedaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Goedzo MM! Lekker blijven lopen en de volgende keer nog eens 30 minuten langer wachten
Welke snelheden haal je?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:10 schreef megamandy het volgende:
[..]
De volgende keer moet ik gewoon voor het avondeten gaan. Maar als ik mijn Endomondo bekijk heb ik ook best hard (voor mij) de eerste 2min gelopen misschien heb ik dat ook fout gedaan.
Niet snel dusquote:
Ik meen te herinneren dat ze (Evy) dat zelfs zegt in de eerste lessen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Bedenk je dat in de eerste Evy lessen de snelheid en de afstand nog niet van belang zijn. Volhouden en opbouwen is het doel. Snelheid komt later wel
Voor een beginner is 6 min/km best rap. Ik zou je focussen op snelheden rond 6,5/7, dat ga je veel langer volhouden en zal hoogstwaarschijnlijk ook wat prettiger lopenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:18 schreef megamandy het volgende:
[..]
Niet snel dus![]()
Eerste stuk lopen (1min) was gemiddeld 7 min/km het tweede stuk (2min) was ongeveer 6 min/km met een topsnelheid dan van 5,51 min/km daarna kon ik niet meer zo snel maar moest wel lopen ipv wandelen van mijzelf. Toen kwam ik gemiddeld tussen de 7-9 min/km
De vorige keer zat mijn snelheid wel ook steeds tussen de 5-7 min/km en toen kon ik dat best makkelijk aan. Maar nu was het heel zwaar.
Probeer ik ookquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Bedenk je dat in de eerste Evy lessen de snelheid en de afstand nog niet van belang zijn. Volhouden en opbouwen is het doel. Snelheid komt later wel
Aah ok, ja hier heb ik dus helemaal geen verstand van maar het leek mij zo langzaam.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Voor een beginner is 6 min/km best rap. Ik zou je focussen op snelheden rond 6,5/7, dat ga je veel langer volhouden en zal hoogstwaarschijnlijk ook wat prettiger lopen
Komt wel goed, in het begin moet je nog ontdekken wat een lekker tempo voor jou isquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:22 schreef megamandy het volgende:
[..]
Probeer ik ookViel me alleen op dat er zo'n piek bij die eerste 2min zat in mijn route.
Tuurlijk, je moet ergens beginnen he. En zolang je er plezier aan blijft beleven moet je het vooral blijven doenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:10 schreef Finland. het volgende:
Vandaag ook even heerlijk hardgelopen! Geen toptijden als hierboven, maar dat komt nog wel gelukkig.
Is ook lastig te bepalen in het begin, maar om het zo te vergelijken. Ik loop nu langzame duurlopen rond de 6.00 km/h Dan is het vooral de bedoeling om na afloop niet dood te vallen op de bank, maar puur voor de kilometers. Zo moet jij ook nog even beginnen. Lekker je lessen volgen en langzaam die kilometers maken en je niet doodlopen met iets te hoge snelhedenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:23 schreef megamandy het volgende:
[..]
Aah ok, ja hier heb ik dus helemaal geen verstand van maar het leek mij zo langzaam.
Heb best veel sportieve mensen in mijn omgeving die mij het licht uit de ogen kunnen rennen dus mijn standaard is gewoon fucked up
En ookal blijf je zo hard lopen, who cares. Zoek een tempo dat jou ligt en leef je uit en blijf je verstand erbij houdenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:23 schreef megamandy het volgende:
[..]
Aah ok, ja hier heb ik dus helemaal geen verstand van maar het leek mij zo langzaam.
Heb best veel sportieve mensen in mijn omgeving die mij het licht uit de ogen kunnen rennen dus mijn standaard is gewoon fucked up
? Verplicht 50 minuten lang naar Mart Smeets luisteren?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:27 schreef winterstorm666 het volgende:
yeaaah planet terror op tv!
sorry heel offtopic
Wat is dat nou voor onzin? Voor iedereen is de startsnelheid compleet anders. Op de manier waarop jij redeneert loopt iedereen op z'n 27ste een wereldrecord.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Voor een beginner is 6 min/km best rap. Ik zou je focussen op snelheden rond 6,5/7, dat ga je veel langer volhouden en zal hoogstwaarschijnlijk ook wat prettiger lopen
hahahaha! nee een ander soort terror..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:28 schreef Drassss het volgende:
[..]
? Verplicht 50 minuten lang naar Mart Smeets luisteren?
Dat bedoel ik eigenlijk, maar MoBlo kan dat soort dingen veel liever zeggen dan ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En ookal blijf je zo hard lopen, who cares. Zoek een tempo dat jou ligt en leef je uit en blijf je verstand erbij houden
Och als ze aangeeft dat ze na een bepaalde tijd niet meer kan, is het misschien verstandig om eens te kijken of een iets lager tempo beter is. Gewoon om te proberen, want het is haar 2de loopjequote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:30 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin? Voor iedereen is de startsnelheid compleet anders. Op de manier waarop jij redeneert loopt iedereen op z'n 27ste een wereldrecord.
Meid, het belangrijkste voor jou (en alle andere beginners!) is het volhouden van de loopminuten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:23 schreef megamandy het volgende:
[..]
Eensquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:38 schreef mosselmossel het volgende:
Nou ja. Ik bedoelde vooral dat het niet veel zin heeft om iemand een tempo op te leggen. 6.30min/km is niet per se een goede snelheid voor ELKE beginner
Precies, maar ik zei ook dat ze eens moet kijken of andere snelheden lekkerder gaan. Zoek het goede gevoel.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:38 schreef mosselmossel het volgende:
Nou ja. Ik bedoelde vooral dat het niet veel zin heeft om iemand een tempo op te leggen. 6.30min/km is niet per se een goede snelheid voor ELKE beginner
Klopt..dus als je zegt, joh, probeer eens 7:00 min/km: Dat zegt simpelweg niksquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Het probleem is dan ook dat beginners veel meer moeite om op gevoel te kunnen lopen. Ze hebben simpelweg de ervaring er niet voor.
Ik geef het even puur cijfermatig aan, maar wilde dus gewoon zeggen dat "Mega" moet zoeken naar een juiste snelheid.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:48 schreef GotC het volgende:
[..]
Klopt..dus als je zegt, joh, probeer eens 7:00 min/km: Dat zegt simpelweg niks
Beginners moeten een tempo zoeken waarvan ze weten dat ze het vol gaan houden. Liefste een tempo waarbij ze aan het einde v/d les nog adem over hebben.. Aardig wat mensen denken dat ze helemaal stuk moeten gaan. Neuh, eigenlijk niet.
Mja, liever iets te rustig lopen dan te snel. Afstand, tempo etc komt met de tijd..
Ik ben zo verstandig geweest om als arme student toch maar die 130E bij de Run2Day uit te geven, zit zelf nu ook op zo'n 30 min lopenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:58 schreef kort het volgende:
Ga morgen eindelijk schoenen kopenNu vraag ik mij af, voldoen schoenen van 80 euro van de Perry ook ipv die van 130 van bv. Run2Day?
Ik wil er gewoon fatsoenlijk half uurtje mee kunnen rennen
-edit-
Waar moet je eigenlijk op letten bij het kopen van schoenen? Google brengt me alleen maar naar webshops
Zeker, maar normaliter haal ik makkelijk de 10 minuten de mijl, nu heb ik iets langzamer gelopen. En ik moet zeggen: ik vond het een beetje aan de langzame kant, 6 m/ph (10 km/h) is eigenlijk een superlekkere cadans. Ach, volgende keer beter!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:24 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Tuurlijk, je moet ergens beginnen he. En zolang je er plezier aan blijft beleven moet je het vooral blijven doen
Mwah...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:11 schreef kort het volgende:
Run2Day was vorige keer tering druk in RotterdamKreeg ook niet de indruk dat men daar erg snugger was.
Ga morgen maar 'de Hardloopwinkel' proberen. Zijn er nog andere goede winkels?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1279490quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:48 schreef jcdragon het volgende:
Interessante documentaire op ned 2 "10 x beter"
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1279490
Gaat over blote voeten.
Jammer van je rugquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:39 schreef YUR het volgende:
Hoi
Net thuis van looptraining... Was een prestatieloopje. Heb 5k gedaan, maar het ging voor geen meter. Zelf ff moeten wandelen omdat ik last van mijn rug kreeg.
Uiteindelijk rond de 25 minuten gefinisht. Straks ff uploaden nog.
Conclusie:
Het bed van de caravan van mn ouders heeft zeker mn rug stuk gemaakt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:42 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Jammer van je rugMisschien omdat je een paar weken in een ander bed hebt gelegen?
Volgende keer beter toch
Wel grappig om te zien dat je ieder "renstuk" hard begint en daarna in je ritme komtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:51 schreef gcjoel het volgende:
Goedemorgen! Net even lekker gelopen:
http://www.endomondo.com/workouts/mUXfQpY8W4A
Ging wel lekker maar blijf moeite houden met verschillende tempo's.
Ja want dat snelle hou ik toch niet vol bedenk ik danquote:Op donderdag 9 augustus 2012 08:40 schreef YUR het volgende:
[..]
Wel grappig om te zien dat je ieder "renstuk" hard begint en daarna in je ritme komt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |