Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Wordt automatisch meegenomen bij een nieuw deel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:58 schreef Arcadia het volgende:
Mijn Takbir staat na 2 topics nog steeds onderin de OP
Troll van de eeuwquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:01 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
![]()
Maar ga vooral door met creationisme !
Zo lang jullie mij niet gaan lastig vallen met jullie sprookjes
Graag gedaanquote:
Gaan we doen. Wat doe jij in dit topic?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Lees eens wat anders dan een boek gemaakt om te indoctrineren.
Leven en laten leven daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Gaan we doen. Wat doe jij in dit topic?
Jij zegt dat we je niet lastig moeten vallen maar het is nu juist andersom, denk je niet?
Blijf dan gewoon weg uit dit topic? Je hebt hier niets te zoeken als je alleen maar mensen wil aanvallen op hun geloofquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Ga jij ook naar de moskee om te zeggen, "houdt je religie voor jezelf"?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:03 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Nee want dat is een hobbyruimte en als iemand een hobby heeft mag hij/zij deze van mij naar believen uitoefenenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:09 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ga jij ook naar de moskee om te zeggen, "houdt je religie voor jezelf"?
Oy, kappen met je geneuzel in dit topicquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Nee want dat is een hobbyruimte en als iemand een hobby heeft mag hij/zij deze van mij naar believen uitoefenen
nieuwe aanvragen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Fuu, mn collegekaart is kwijt. D:
watquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon gaan werken.
Jou nooitquote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ja je hebt me te lang verwaarloosd in je harem
Psstquote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Vandaag wel, mamske wegbrengen.
Naar?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Vandaag wel, mamske wegbrengen.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:12 schreef Arcadia het volgende:
En tegen mij Mongolië zeggen, leugenaar
Dat je een leugenaar bent of Irakees?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:13 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]. Sorry babe.
Vroeg of laat was je er toch achter gekomen huh.
Ze is deels Koerd hè. Pas maar op Türk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat je een leugenaar bent of Irakees?
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat je een leugenaar bent of Irakees?
Waarom misselijk?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:24 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Nog steeds misselijk ugh. Had graag wat gegeten, #struggles.
Voel me alles behalve Koerd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:25 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet? Ik mag Koerden - meestal - wel heel erg.
Ik voel me meestal wel blij, wist niet dat je een nationaliteit kon voelen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Voel me alles behalve Koerd.
hihahoquote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:28 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik voel me meestal wel blij, wist niet dat je een nationaliteit kon voelen.
Wat voel je je dan?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Voel me alles behalve Koerd.
Was een grapje booboo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:30 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij begon eerst met je afgrijselijke Mongoloïde grap, beetje tijdens ramadan tegen mij liegen
Ik voel me net als jij, identiteitscrisis zou je het kunnen noemen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat voel je je dan?
Ik vraag het omdat ik een volbloed Turk ben, maar in Nederland ben opgegroeid. Ik voel me alletwee (Turks en Nederlands) tegelijk, maar tegelijkertijd geen van beiden. Jij bent als ik het goed heb (verbeter me als ik fout zit) deels Arabisch en deels Koerd, en opgegroeid in Nederland. Net een tikkeltje verschillend dan ik.
Had dat als eerste gemeld, kom nou.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:37 schreef Triggershot het volgende:
Kb, vergeet niet te zeggen tegen je moeder dat ik mijn cadeau verwacht.
Wat zei ze?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Had dat als eerste gemeld, kom nou.
Stuur computermushkila een DM, je kan het vast goed vinden met hem.quote:
Klopt. Heb voorlopig nog even geen reden om dat te veranderen ookquote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij lijkt er ook weinig aan te veranderen..
Denken dat ik deel.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
'Ja, ik neem meteen twee kilo van de beste baklava mee voor hem en de familie.'
waarom typ je die naam voluit men straks komt hij echt hier posten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stuur computerproble
em een DM, je kan het vast goed vinden met hem.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
'Ja, ik neem meteen twee kilo van de beste baklava mee voor hem en de familie, whahahaha NOT.'
Zuid Korea ftw, jwz.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
waarom typ je die naam voluit men straks komt hij echt hier posten.
Sterkte,quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:45 schreef Arcadia het volgende:
Slaaptijd, morgen misschien (alweer) consulaat, eindelijk paspoort ophalen, aangezien de meesten daar zullen vasten, zal er vast een mooie mondgeur gaan door die kamer.
Salaam aleikoum ve iyi geceler
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:45 schreef Arcadia het volgende:
Slaaptijd, morgen misschien (alweer) consulaat, eindelijk paspoort ophalen, aangezien de meesten daar zullen vasten, zal er vast een mooie mondgeur gaan door die kamer.
Salaam aleikoum ve iyi geceler
Hmm, niet opzettelijk, er waren wat weergave fouten in de OP met de 'e en a's, had de OP van het eerste topic teruggezet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:45 schreef Arcadia het volgende:
En mijn Takbir is uit de OP gehaald, TriggerShot
Op dit moment een DHD.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:49 schreef zarGon het volgende:
Trigger, welk toestel heb jij nu eigenlijk?
Uskuti Dzalami!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Je bent zelf een Arabisch leenwoord.
Geen One X meer?quote:
Ah. Net even gezocht op TDK (Turkse Taalunie), leuk! Da's het voordeel van Arabisch spreken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In het Turks zeggen ze bijvoorbeeld Müşkül, is een Arabisch leenwoord.
Ik kon iemand niet weigerenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geen One X meer?
Draai sinds vandaag MIUI..
Wel grappig overigens dat andersom niets het Arabisch is ingegaanquote:Ah. Net even gezocht op TDK (Turkse Taalunie), leuk! Da's het voordeel van Arabisch spreken..
Wat ga je nemen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kon iemand niet weigeren
+ mag mijn abo in 2 weken weer verlengen
Hmm, ics? Hoe is ie?
Hoe bedoel je? Van het Turks/Ottomaans naar Arabisch?quote:[..]
Wel grappig overigens dat andersom niets het Arabisch is ingegaan
Nog geen idee, denk dat ik mij laat overtuigen in een shop ofzo. Tips?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat ga je nemen?
Yes (4.0.4). Even wennen, voelt verder solide aan.
Jup, zoveel eeuwen samen geleefd, maar niets qua taal overgenomen.quote:Hoe bedoel je? Van het Turks/Ottomaans naar Arabisch?
Slecht idee.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nog geen idee, denk dat ik mij laat overtuigen in een shop ofzo. Tips?
Hmm en batterij? Mijn ervaring qua batterij was echt bagger.
Enig idee waarom? Heeft het Perzisch wel woorden overgenomen eigenlijk?quote:[..]
Jup, zoveel eeuwen samen geleefd, maar niets qua taal overgenomen.
Ik weet, maar ben geen compleet leekquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Slecht idee.. Ze zullen je iets aanraden waar zij winst op kunnen maken.
Op dit moment One X of S3. Ik neig naar de One X (omdat Sense). Ga je los kopen dan? Welke provider had jij? Let er wel op dat alles teringduur is geworden. Vooronderzoek via internet is een must.
Waarom het Arabisch geen woorden heeft overgenomen? Klassiek (Koranisch) Arabisch heeft een puur karakter, onderworpen aan grammaticale regels, men was bang dat het overnemen van woorden daar te veel problemen mee zou krijgen.quote:Enig idee waarom? Heeft het Perzisch wel woorden overgenomen eigenlijk?
Hahahahahaha, KPN.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik weet, maar ben geen compleet leek![]()
Ik vind sense tof, maar ik ben HTC's support beleid een beetje zat en vind het onbetrouwbaar, dus weet het nog niet echt. Heb KPN en ben gedwongen KPN te nemen door wat werkvoorwaarden. Wordt leasen denk ik.
Aha. Klinkt als iets waar ze over nagedacht hebben.quote:[..]
Waarom het Arabisch geen woorden heeft overgenomen? Klassiek (Koranisch) Arabisch heeft een puur karakter, onderworpen aan grammaticale regels, men was bang dat het overnemen van woorden daar te veel problemen mee zou krijgen.
Perzisch van het Arabisch of Turks?
Haha thnxquote:
Jup, het wordt voor mij sowieso een samsung of htc denk ik, de stock android maakt me niet zoveel uit, gezien ik idd toch overga naar een rom.quote:Er zijn drie grote (goede) Android-procudenten: HTC en Samsung zijn de twee grootste en dan heb je Sony nog. De rest is gaar. Sony heeft qua design fluttelefoons. En de Android-schil van Samsung (TouchWiz) is matig tegenover Sense. Ik weet niet hoe de support van Samsung is. Je gaat toch custom ROMs gebruiken, want updates ze releasen allemaal traag..
Daar heb je volgens mij gelijk in, het Turks heeft veel overgenomen van het Perzisch.quote:[..]
Aha. Klinkt als iets waar ze over nagedacht hebben.
Van het Turks. Het lijkt erop dat Turks het 'zwakste' van de drie is..
jammer hoe oud bsn jequote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:34 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
had je niet nog extra hoeven te vermelden.
[..]
bashi
Meer ken ik niet.
ez te hezdikim. niet wetenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:34 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
had je niet nog extra hoeven te vermelden.
[..]
bashi
Meer ken ik niet.
Watquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou je aub willen stoppen te flirten met mijn vriendin?
ne hema hisbequote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou je aub willen stoppen te flirten met mijn vriendin?
mashallah en dan nog allebei op fok? ben jequote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Meer dan dat, we zijn verloofd.
We hebben elkaar leren op FOK.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:43 schreef speedboot het volgende:
[..]
mashallah en dan nog allebei op fok? ben je
koerd
en dan verloofd goedzo groote jongenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
We hebben elkaar leren op FOK.
Nee.
o ik dacht dat je her over speedboot hadquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:45 schreef Charcot het volgende:
[..]
kvind een open relatie prima hoor maar dan moet je niet vreemdgaan okej
Gewoon formaliteit zodat we vrijuit wat dingen kunnen doen enzo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:45 schreef speedboot het volgende:
[..]
en dan verloofd goedzo groote jongen
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon formaliteit zodat we vrijuit wat dingen kunnen doen enzo.
okequote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon formaliteit zodat we vrijuit wat dingen kunnen doen enzo.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:48 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Maar sorry schat, je weet hoe onze cultuur werkt, Charcot.
Eind volgend jaar gaan tri en ik Inshallah trouwen.
je hoeft je niet te verantwoorden liefjequote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:48 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Maar sorry schat, je weet hoe onze cultuur werkt, Charcot.
Eind volgend jaar gaan tri en ik Inshallah trouwen.
koelkast is mooierrquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:51 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De lucht is echt mooi jongonz.En charcotteke.
Kdacht jy maakt nog grap dat je haar via hier hbt ontmoetquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je hoeft je niet te verantwoorden liefje
Sorry, elke gek zn gebrek he.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zou hier niet tegen kunnen als ik Jan was.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jan zelf ook niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zou hier niet tegen kunnen als ik Jan was..
nee, tijdje stiekem gedaanquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:53 schreef speedboot het volgende:
[..]
Kdacht jy maakt nog grap dat je haar via hier hbt ontmoet
Vriendin vinden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:55 schreef speedboot het volgende:
[..]
wat doe je op zo een leeftijd hier?
lan :-) :-)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
De bovenkant van de sandwich..
Sorry..
Gatvrrdamme. zarGon, whyyy.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
De bovenkant van de sandwich..
Sorry..
hoe oud ben jijquote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:57 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Gatvrrdamme. zarGon, whyyy.
Maar ik heb al gevonden hier. Wat nu?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:58 schreef speedboot het volgende:
[..]
ga naar buite en zoek tot je vind
Nogmaals sorry.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:57 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Gatvrrdamme. zarGon, whyyy.
Wat is jouw probleemquote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:00 schreef Charcot het volgende:
[..]
Wat. hoe kan het erger dan dit worden. Orgies en ondertussen op fok?
heb geen eigenwaarde en accepteer je libidoproblemen, bebequote:Op woensdag 8 augustus 2012 05:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]hey schatje uit een ander stadje.
Niemand nodigt jou uit voor de bijeenkomsten?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:00 schreef Charcot het volgende:
[..]
Wat. hoe kan het erger dan dit worden. Orgies en ondertussen op fok?
dus het is waar? Viespeuken julliequote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niemand nodigt jou uit voor de bijeenkomsten?
wat, zoveel moeilijke woorden in een zin, guuuurlquote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:01 schreef Charcot het volgende:
[..]
heb geen eigenwaarde en accepteer je libidoproblemen, bebe
Vies is lekker.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:03 schreef Charcot het volgende:
[..]
dus het is waar? Viespeuken jullie
Oef.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nogmaals sorry..
Ik gaf hem wel de kant met sesamzaad..
je mag erbij, meer niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:04 schreef Charcot het volgende:
[..]
Pas wanneer ik kb terug heb. Huilen van genot dan, hè.
Aww bebe. Im all yours.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:04 schreef Charcot het volgende:
[..]
gewild object hoor zoveel liefhebbersquote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:04 schreef Charcot het volgende:
[..]
raar he, ik ben fucked up en alsnog doen mensen zo.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
gewild object hoor zoveel liefhebbers
All yours? Zoek het maar uitquote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:07 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
wat, mag ik geen beste vriendin hebben? Damn.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:08 schreef speedboot het volgende:
[..]
ik breek
jou nek
a
misn kehba kk sukkeltje delft he
nee hoor geen reden meer voor. Over wmbquote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Achossie. Beetje jaloers? Awww
ga lere typequote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:09 schreef zarGon het volgende:
Argh, ik wil dubbelzinnigheid posten, maar da's niet geschikt tijdens de ramadan.
Welterusten ammaal.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:08 schreef speedboot het volgende:
[..]
ik breek
jou nek
a
misn kehba kk sukkeltje delft he
Kom we gaan onze penis meten. Diegene met de kortste gaat z'n moeder pesten.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 06:13 schreef speedboot het volgende:
[..]
praat zo praat
stoer op internet groote jongen van 24 he?
oke
That's better bebequote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:51 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Oke Oke.
Jan is niet mn broer maar mn gaybff.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:59 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Maar als je met die zmaal trouwt ben ik niks meer van je
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:02 schreef Triggershot het volgende:
Maak je geen zorgen KapiteinHaak, ik schenk jou die Tinkerbellbotsing, ik geef jullie toestemming om te trouwen.
Pak van mn hartquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:02 schreef Triggershot het volgende:
Maak je geen zorgen KapiteinHaak, ik schenk jou die Tinkerbellbotsing, ik geef jullie toestemming om te trouwen.
Dubbelsalaris ook?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:28 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Pak van mn hartkan ik je inhuren voor live muziek of beveiliging ? Of combinatie van die 2 zou top zijn
Jij was er nietquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:23 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Wat is hier allemaal gebeurd vannacht
Je jukbeenderen staan in goede positie rawrrrquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:38 schreef Triggershot het volgende:
Niet flirten van zonsopgang tot zonsondergang.
Niet alleen mijn jukbeenderen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:39 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Je jukbeenderen staan in goede positie rawrrr
Kan ik eindelijk terugkomen op mijn woord en KB weer opeisenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:42 schreef JanPiraat het volgende:
Sry ik ga altot nooit meer ziens in dit topic ;__; het was gezellig
is het alquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:38 schreef Triggershot het volgende:
Over 10 jaar is dit topic gewoon een pimp en ho slowchat.
Ja dit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:47 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Hee Jan, je bent bijna familie, je kan beter blijven. Dan kan je wennen aan dit soort taferelen.
Echt weg nu
Allochtonentopic, dan mag het.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Deze is een aanwijzend voornaamwoord.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:34 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Steek maar een rietje in mn ader dan is de smaak het puurst
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Deze is een aanwijzend voornaamwoord.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:59 schreef Xperia het volgende:
Ik heb nog een vraagje, hier is e.e.a. discussie over ontstaan in de vriendenkring maar geen duidelijk concreet antwoord.
Stel iemand heeft astma en gebruikt het pompje regelmatig.
Mag dat tijdens het vasten gebruikt worden?
quote:Using a puffer for asthma during the day in Ramadaan does not invalidate the fast.
The puffer used for asthma does not invalidate the fast because it is a pressurized gas that goes to the lungs, and is not food, and it is something that is always needed, in Ramadaan and at other times.
Fataawa al-Da’wah, Ibn Baaz, no. 979.
See the booklet Sab’oon Mas’alah fi’l-Siyaam (Seventy issues related to fasting).
Shaykh Ibn ‘Uthaymeen said:
This puffer evaporates and does not reach the stomach, so in this case we say that there is nothing wrong with using this puffer when you are fasting, and you do not break your fast by doing that.
Fataawa Arkaan al-Islam, p. 475
The scholars of the Standing Committee said:
The asthma medication that the patient uses by inhaling it reaches the lungs via the trachea and does not reach the stomach, so it is not food or drink or anything of the sort… So it seems that the fast is not broken by using this medicine.
Fataawa Islamiyyah, 1/130
Sup, hier ben ik danquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Maarreeeeeeeeh.
Waar is Marokkaanse18 eigenlijk.
Ga weg man, liegebeest.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:29 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Sup, hier ben ik dan23 jaar alweder wel
'How are you' vrouwelijk toch of ben ik opgelicht ? :Squote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:40 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Blij als een kind.
[..]
Wat?
In welke taal?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:42 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
'How are you' vrouwelijk toch of ben ik opgelicht ? :S
Zimbabwaaans mi dushi.quote:
Geen idee, skeereeee tijden. Wacht op mn ovkaart. Kan ik gratis/met 40% reizen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:46 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Zimbabwaaans mi dushi.
Kom jij een dezer dagen deze kant op of wat?
11dagen nog volgens mij.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Geen idee, skeereeee tijden. Wacht op mn ovkaart. Kan ik gratis/met 40% reizen.
Maakt niet uit habibi.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:45 schreef JanPiraat het volgende:
[..]
Arabisch dacht ik maar oké gefaald
Rare.quote:
Nah, mijn gaat pas vanaf 1 september in. :/ Omdat halfjaar stopgezet.quote:
Ik vind Amsterdam ook totaal niets. maar ik kom wel voor jou habibaquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:55 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dude, hoe is dat voor mij dan?
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:57 schreef JanPiraat het volgende:
En ik erachteraan met honkbalknuppel
Okayyy, cya woensdag volgende week xoxoquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:57 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik vind Amsterdam ook totaal niets. maar ik kom wel voor jou habiba
Heel goed Jan,je leert het al. Het is echter vaak een slipper of riem. Soms steen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:57 schreef JanPiraat het volgende:
En ik erachteraan met honkbalknuppel
Ik laat alvast wat stenen slippers makenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:59 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Heel goed Jan,je leert het al. Het is echter vaak een slipper of riem. Soms steen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |