Iedereen is je vriend?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:42 schreef guapo het volgende:
Iedereen kijkt mij na met dat gele licht.
Van je vrienden moet je het maar hebben.....
Stevige lampjesquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:42 schreef guapo het volgende:
En ik rij er mee naar een vriend van me en deed nog even niet mijn nieuwe gele lampen aan want ik wou hem verassen.
Helemaal niet vervelend om te zienquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:45 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
Gele lampen had je al in 1970, totaal niet orgineel en vervelend om zien als tegenligger.
inderdaad het schijnt zelfs rustiger te zijn voor je ogen hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Helemaal niet vervelend om te zien
Zijn ook verboden, weet eerlijk gezecht niet meer hoe dat tegenwoordig is. Volgens mij nog steeds.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:47 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Helemaal niet vervelend om te zien
Volgens mij mogen ze, mits ze oorspronkelijk ook in je auto zaten. In dit geval dus niet, maar bij oude Franse auto's wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:52 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Zijn ook verboden, weet eerlijk gezecht niet meer hoe dat tegenwoordig is. Volgens mij nog steeds.
Autoverlichtingquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:52 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Zijn ook verboden, weet eerlijk gezecht niet meer hoe dat tegenwoordig is. Volgens mij nog steeds.
BRON?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:57 schreef Flurry het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze, mits ze oorspronkelijk ook in je auto zaten. In dit geval dus niet, maar bij oude Franse auto's wel.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:05 schreef gebrokenglas het volgende:
Volgens mij mag het wel anders zou het toch niet gewoon te koop zijn in de winkel?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:02 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Autoverlichting
Voor autoverlichting gelden regels. Deze regels staan in de Regeling voertuigen, voor personenauto's art. 5.2.51 t/m 5.2.65.
Een aantal regels op een rij:
• Alle naar voren gerichte lichten moeten geel of wit zijn.
• Alle naar achter gerichte verlichting moet rood zijn, behalve het achteruitrijlicht. Dit moet geel of wit zijn.
• Een auto mag niet meer verlichting hebben dan is voorgeschreven of uitdrukkelijk toegestaan. Zo mag een personenauto geen andere knipperende lichten hebben dan de richtingaanwijzers en waarschuwingslichten. Bijvoorbeeld een zwaailamp, die is verboden.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/veilig-rijden
Ja, en toch mag het volgens mij nog steeds niet in Nederland. Vroeger zag je het wel vaak inderdaad,quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:02 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Autoverlichting
Voor autoverlichting gelden regels. Deze regels staan in de Regeling voertuigen, voor personenauto's art. 5.2.51 t/m 5.2.65.
Een aantal regels op een rij:
• Alle naar voren gerichte lichten moeten geel of wit zijn.
• Alle naar achter gerichte verlichting moet rood zijn, behalve het achteruitrijlicht. Dit moet geel of wit zijn.
• Een auto mag niet meer verlichting hebben dan is voorgeschreven of uitdrukkelijk toegestaan. Zo mag een personenauto geen andere knipperende lichten hebben dan de richtingaanwijzers en waarschuwingslichten. Bijvoorbeeld een zwaailamp, die is verboden.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/veilig-rijden
Volgens de overheid mag het wel, maar volgens jou niet. Wie zou er gelijk hebben, denk je?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:06 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ja, en toch mag het volgens mij nog steeds niet in Nederland. Vroeger zag je het wel vaak inderdaad,
Nee weet bijna zeker dat het niet toegestaan is (meer).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:06 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Volgens de overheid mag het wel, maar volgens jou niet. Wie zou er gelijk hebben, denk je?
dwaas jij denkt het beter te weten....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:08 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Nee weet bijna zeker dat het niet toegestaan is (meer).
Gewoon voet bij stuk houden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:08 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Nee inderdaad, je ziet ook geen gele koplampen meer op de Nederlandse wegen omdat het verboden is geworden in de tijd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:10 schreef guapo het volgende:
[..]
dwaas jij denkt het beter te weten....
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:08 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ja, maar het is verboden geworden (nogmaals) voorheen. Je ziet het ook niet meer op de Nederlandse wegen. Volgens mij mag het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:12 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]![]()
Heb je überhaupt op de link geklikt. De overheid staat gele verlichting toe. Dat betekent dat het mag.
NIetquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:52 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Het is helemaal niet verboden. Klotskop.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:11 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Nee inderdaad, je ziet ook geen gele koplampen meer op de Nederlandse wegen omdat het verboden is geworden in de tijd.
genoeg bmw motoren die met gele lampen rijden, als je veel in de spits rijdt val je met gele koplampen meer opquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:13 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ja, maar het is verboden geworden (nogmaals) voorheen. Je ziet het ook niet meer op de Nederlandse wegen. Volgens mij mag het nog steeds niet.
Nee ik denk van wel. Weet het bijna zeker. En iemand een naampje geven in een discussie is laag.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is helemaal niet verboden. Klotskop.
gastquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:16 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Nee ik denk van wel. Weet het bijna zeker. En iemand een naampje geven in een discussie is laag.
Ik geef je een officiële link. Volgens de wet mag het. Het staat er. Het is zo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:16 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Nee ik denk van wel. Weet het bijna zeker. En iemand een naampje geven in een discussie is laag.
Kijk die link van die verzuurde exmod dan man. Dat is de overheid. Van de overheid mag het. Bij wet toegestaan. En jij denkt van niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:16 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Het was verboden indertijd schijnbaar niet meer ik geloof dat het nog steeds niet mag.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:18 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ik geef je een officiële link. Volgens de wet mag het. Het staat er. Het is zo.
Kom jij anders eens met een bron waarin het tegendeel wordt bewezen.
Je gelooft de wet dus niet?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:19 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Het was verboden indertijd schijnbaar niet meer ik geloof dat het nog steeds niet mag.
HET STAAT IN DE WET!! IK HEB JE DE LINK GEGEGEVEN!!!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:22 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
Zal het uitzoeken, wil niet zeggen als 'klotskop'dat ik gelijk heb, maar dacht wel dat het in Nederland nog steeds van toepassing is/was.
Ik ga het rvi bellen, als je gelijk hebt ben ik een klotskop.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:22 schreef vosss het volgende:
Er zouden meer auto's met gele lichten moeten komen.
Erg prettig licht vind ik persoonlijk. Zowel om zelf mee te rijden als om tegen te komen
SwJ heeft gelijk, incl bron.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:22 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
Zal het uitzoeken, wil niet zeggen als 'klotskop'dat ik gelijk heb, maar dacht wel dat het in Nederland nog steeds van toepassing is/was.
meer pics van dat blikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:21 schreef Hyperdude het volgende:
Gele lampen waren hip in 1967 ofzo.
[ afbeelding ]
OK klotskopquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:24 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ik ga het rvi bellen, als je gelijk hebt ben ik een klotskop.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:24 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
HET STAAT IN DE WET!! IK HEB JE DE LINK GEGEGEVEN!!!!
http://www.om.nl/onderwer(...)ragen/voertuigeisen/quote:
quote:Mag ik behalve de verplichte lampen nog andere verlichting voeren?
Nee, dat is niet toegestaan. De wetgever is heel helder wanneer het gaat om extra lichtjes en sierlampen: dit is onnodige verlichting en is niet toegestaan. Dit geldt voor neonverlichting, stroboscoopverlichting, breed- en verstralers etc. etc.
Ook afwijkende kleuren zijn niet toegestaan. Alle naar voren gerichte lichten moeten geel of wit zijn. Alle naar achter gerichte verlichting moet rood zijn. Alleen het achteruitrijdlicht mag geel of wit zijn. Onjuiste verlichting op het voertuig kan reden zijn voor afkeuring bij de APK.
Ook het gebruik van sierverlichting zoals neon, kleine blauwe lampjes etc. is verboden.
quote:Verlichting
31 december 2009
eit: op de autosnelwegen voelt 8% van de weggebruikers zich 's nachts onveilig, met name vanwege slechte verlichting
Alle motorvoertuigen, bromfietsen en brommobielen moeten verlichting voeren, 's nachts en overdag bij slecht zicht, zowel binnen als buiten de bebouwde kom.
Over verlichting bestaan nogal wat misverstanden. In het Voertuigreglement staat precies aan welke eisen een voertuig moet voldoen. Alle naar voren gerichte lichten moeten geel of wit zijn; alle naar achter gerichte verlichting moet rood zijn - alleen het achteruitrijdlicht mag geel of wit zijn. De mogelijkheden om daar vanaf te wijken en de verlichting naar eigen smaak aan te passen, zijn zeer beperkt. Zo is decoratieverlichting en verlichting onder de auto niet toegestaan. Onjuiste verlichting op het voertuig kan reden zijn voor afkeuring bij de APK.
Verplichting mistachterlichten op caravan of aanhanger
Mistlichten en (zij)markeringslichten zijn verplicht voor caravans en aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kilogram. Voor zwaardere aanhangwagens en caravans die in gebruik zijn genomen na 31 december 1997 geldt de verplichting al langer. De politie controleert hierop tijdens de reguliere controles. Er zijn uitzonderingen: zware caravans of aanhangwagens - met een toegestane maximummassa van meer dan 750 kg - die vóór 1 januari 1998 in gebruik zijn genomen, zijn niet verplicht om mistachterlichten te hebben. Caravans of aanhangwagens met een toegestane maximummassa van 750 kg of minder - zijn niet verplicht om mistverlichting te hebben als het trekkend voertuig geen mistverlichting heeft. Fietslastdragers op de trekhaak hoeven geen mistlichten te hebben. Overigens blijft de regel van kracht dat mistverlichting alleen aangezet mag worden bij een zicht van 50 meter of minder.
Gebruik verlichting
Ook met het gebruik van de verlichting kan er veel mis gaan. Op de weg kom je bijvoorbeeld regelmatig mensen tegen die hun mistverlichting verkeerd gebruiken. Verkeerd gebruik van de verlichting kan een boete opleveren. Daarom een overzicht van wat wel en wat niet mag:
Dimlicht: overdag toegestaan en 's nachts verplicht. Vooral motorrijders doen er goed aan om altijd hun dimlicht te laten branden, zodat ze beter opvallen.
Groot licht: mag alleen 's nachts gebruikt worden, behalve bij tegenliggers of wanneer op korte afstand een ander voertuig wordt gevolgd (dus ook fietsers en bromfietsers). Onder deze voorwaarden mag groot licht zowel binnen als buiten de bebouwde kom gevoerd worden.
Dagrijlichten: mogen gevoerd worden bij daglicht en moeten automatisch worden gedoofd wanneer de dimlichten worden ontstoken. Dagrijlichten zijn te herkennen aan de lettercodeRL op het lampglas.
Mistlichten: mogen alleen gevoerd worden als de weersomstandigheden daar aanleiding toe geven. De mistlichten voor mogen alleen branden bij mist, sneeuwval of regen, als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag alleen gevoerd worden bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag het mistachterlicht niet gebruikt worden.
Achterlichten en kentekenplaatverlichting: moet altijd gelijktijdig branden met grootlicht, dimlicht, stadslicht of mistlicht.
Parkeerverlichting: is verplicht bij parkeren buiten de bebouwde kom, 's nachts en bij slecht zicht overdag.
Breed- en verstralers: dit zijn geen begrippen die in de wet staan en formeel mag deze verlichting niet gevoerd worden. Als er een F of B in het lampglas staat, worden ze beschouwd als mistlichten. Ontbreekt die code, dan worden ze beschouwd als grootlicht. Als je deze lampen al gebruikt, zorg er dan voor dat je ze alleen gebruikt volgens de regels van mist- c.q. groot licht.
Ja, en ze zijn verboden in Nederland, vraag maar eens aan SwJquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:36 schreef sinepedraap het volgende:
Gele koplampen hebben altijd die oude kutauto's
Ik quote hem wel even zodat die het komt uitleggenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:38 schreef Yveske het volgende:
[..]
Ja, en ze zijn verboden in Nederland, vraag maar eens aan SwJ
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:33 schreef SuperwormJim het volgende:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/overtredingen/verlichting/
[..]
Als je je als een mongool blijft gedragen vraag je er ook wel om hequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:16 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Lekker schijt aan hebben aan die gast als jij het wel mooi vind dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:20 schreef guapo het volgende:
Het ging er eigenlijk om dat me vriend mij uitlacht omdat mij auto gele lampen heeft, terwijl dit heel stoer staat
Nissan Silvia S14???quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:56 schreef Compoantje het volgende:
Gele lampen zijn tha shizzle. Die komen ook op mijn S14, jwz.
Het is helemaal niet verboden. Er is nergens iets op internet te vinden over dat het verboden is of ooit verboden geweest is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:13 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ja, maar het is verboden geworden (nogmaals) voorheen. Je ziet het ook niet meer op de Nederlandse wegen. Volgens mij mag het nog steeds niet.
Mag nietquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:32 schreef Cucumissativus het volgende:
[ afbeelding ]
Gele lampen zijn zo oud, deze moet je hebben en ik het rood natuurlijk!
Oh, ik kwam gewoon door de APK met die gele lampen!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:08 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Jij rijdt altijd achteruit zeker?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:32 schreef Cucumissativus het volgende:
[ afbeelding ]
Gele lampen zijn zo oud, deze moet je hebben en ik het rood natuurlijk!
Geellampman!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
Oh, ik kwam gewoon door de APK met die gele lampen!
quote:
En Duitse!quote:
Golf.quote:
1 en 2 is okay. Daarna is geel niet goed.quote:
Dan zit ik goed!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:40 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
1 en 2 is okay. Daarna is geel niet goed.
Ze zijn moeilijk te vinden. Probeer wat webshops.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:43 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat mijn Lybra ook wel mooi zou zijn met gele kikkerogen
Waar haal ik die dingen?
Ik weet een winkel die gele H4 lampen verkoopt, is dat wat je nodig hebt? Ook gele pitjes voor de stadsverlichting.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:43 schreef vosss het volgende:
Waar haal ik die dingen?
Heeft een Lybra geen H7?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik weet een winkel die gele H4 lampen verkoopt, is dat wat je nodig hebt? Ook gele pitjes voor de stadsverlichting.
Ebay is je vriend.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:43 schreef vosss het volgende:
Waar haal ik die dingen?
Geen idee wat een Lybra is of wat die heeftquote:
Ik heb geen idee. Niet alleen het licht geel, maar ook de lamp/glas zegmaar. Dat lijkt me wel aardigquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik weet een winkel die gele H4 lampen verkoopt, is dat wat je nodig hebt? Ook gele pitjes voor de stadsverlichting.
Ja dat bedoelde ik, de pitjes zijn dan geel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Niet alleen het licht geel, maar ook de lamp/glas zegmaar. Dat lijkt me wel aardig
Ik neem aan dat ik dan niet weg kom met een geel lampje wat ik in de headunit klik wel?
Juist. Maar dat is ook met witte lampen zo dat je die overdag minder ziet hequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:59 schreef vosss het volgende:
Met een geel lampje of opzetstukje zal het wel zoiets worden:
[ afbeelding ]
Ik bedoel meer zoiets:
[ afbeelding ]
Daar is folie voor waar je de koplamp mee kan "vergelen".quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:59 schreef vosss het volgende:
Met een geel lampje of opzetstukje zal het wel zoiets worden:
[ afbeelding ]
Ik bedoel meer zoiets:
[ afbeelding ]
Geen idee, heb halverwege de jaren 0 ooit eens een doos vol gele H4 lampen gekocht en daar teer ik nu nog op.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:03 schreef vosss het volgende:
Werkt dat een beetje handig met die folie? En moet ik dan nog steeds een gele lampje hebben?
Die folie kost geen drol zie ik
Die moderne koplampen zijn niet makkelijk uit elkaar te halen denk ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:03 schreef vosss het volgende:
Werkt dat een beetje handig met die folie? En moet ik dan nog steeds een gele lampje hebben?
Die folie kost geen drol zie ik
Hou je snuit nou eens klotskop!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:07 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
Ik blijf er bij. Gele koplampen mogen niet tot het tegendeel is bewezen.
Jij gaat een leuke usertag krijgen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:07 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
De Nederlandse wet zegt dat het is toegestaan. Wat is jouw bron?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:11 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
Weet het zeker geen geel licht in Nederland.
|Nee weet het zeker, mag niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:12 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Jij gaat een leuke usertag krijgen.
Geel mag gewoon.
Het tegendeel ís bewezen, het staat in de Nederlandse wet dat gele verlichting aan de voorzijde is toegestaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:07 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
Nee mag niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:12 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Het tegendeel ís bewezen, het staat in de Nederlandse wet dat gele verlichting aan de voorzijde is toegestaan.
Nou dat is ook niet aardig om hem zo te noemen in een discussiequote:
Neenee, zo gemakkelijk kom je er niet van af. Wie heeft je dat verteld? Waar heb je dat gehoord of gelezen? Hoe kom je aan die wijsheid?quote:
Dat is geen bron, dat is gewoon weer herhalen wat je de hele tijd zegt. Ik wacht nog steeds op een bron. Waar heb je dat gehoord of gelezen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:16 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Tenzij zo opgeleverd 40 jaar geleden, nu mag het niet meer.
Probeer het uit.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:17 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dat is geen bron, dat is gewoon weer herhalen wat je de hele tijd zegt. Ik wacht nog steeds op een bron. Waar heb je dat gehoord of gelezen?
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag: waar heb je dat gehoord of gelezen?quote:
Is al lange tijd zo dat gele verlichting in Nederland verboden is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:18 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag: waar heb je dat gehoord of gelezen?
Zo moeilijk is die vraag niet hoor.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag: waar heb je dat gehoord of gelezen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:19 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Is al lange tijd zo dat gele verlichting in Nederland verboden is.
Je vraag snap ik, mijn antwoordt is gele verlichting aan voorzijde van een auto is verboden in Nederland.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:20 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag: waar heb je dat gehoord of gelezen?
Zo moeilijk is die vraag niet hoor.
Dat is geen antwoord op de vraag waar je dat gehoord of gelezen hebt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:21 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Je vraag snap ik, mijn antwoordt is gele verlichting aan voorzijde van een auto is verboden in Nederland.
Omdat ik niet van gisteren ben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:22 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag waar je dat gehoord of gelezen hebt.
Maar waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:23 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Omdat ik niet van gisteren ben.
Het is gewoon verboden, meer kan ik daar niet aan toevoegen, het mag niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:23 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Je hoeft er ook niets aan toe te voegen, je hoeft me alleen maar te vertellen hoe je aan die kennis komt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:24 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Het is gewoon verboden, meer kan ik daar niet aan toevoegen, het mag niet.
Laat die lamlul toch... hij wil juist dat je die discussie uitlokt. Er komt geen zinnig woord uit zijn toetsenbord dus het is wachten op een ban. Dan komt 'ie er vanzelf wel achter en zijn wij van 'm verlost.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:23 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?
Ga maar navragen, het mag niet. klaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:25 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niets aan toe te voegen, je hoeft me alleen maar te vertellen hoe je aan die kennis komt.
Navragen bij wie?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:25 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ga maar navragen, het mag niet. klaar.
En waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Laat die lamlul toch... hij wil juist dat je die discussie uitlokt. Er komt geen zinnig woord uit zijn toetsenbord dus het is wachten op een ban. Dan komt 'ie er vanzelf wel achter en zijn wij van 'm verlost.
Op van alles en nog watquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:26 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
En waar slaat dit op?
Oké, ik zal het opschrijven in mijn notitieblokquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:30 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Je bent wel een klootzak met je ban aangeverij. met je kut smiley knipoog gedoe,.
Die leven de wet na. En in de wet staat (zoals ik je hebt laten zien) dat de verlichting geel of wit moet zijn.quote:
Toch mag je niet met gele koplampen in nederland rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:32 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Die leven de wet na. En in de wet staat (zoals ik je hebt laten zien) dat de verlichting geel of wit moet zijn.
Die zul je moeten zoeken, net als je UIquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Een echte wellus-nietus topic... Waar is me popcorn icon?
Wie heeft je dat verteld? Waar heb je dat gehoord of gelezen? Hoe kom je aan die wijsheid?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:33 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Toch mag je niet met gele koplampen in nederland rijden.
Een nieuwe auto met gele koplampen wordt niet toegestaan op de nederlandse weg, vraag na bij de RDW.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Wie heeft je dat verteld? Waar heb je dat gehoord of gelezen? Hoe kom je aan die wijsheid?
De RDW leeft de wet na. En in de wet staat (zoals ik je hebt laten zien) dat de verlichting geel of wit moet zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:38 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Een nieuwe auto met gele koplampen wordt niet toegestaan op de nederlandse weg, vraag na bij de RDW.
Nogmaals als jouw auto gele koplampen heeft is dat niet toegestaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:40 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
De RDW leeft de wet na. En in de wet staat (zoals ik je hebt laten zien) dat de verlichting geel of wit moet zijn.
Volgens wie niet?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:42 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Nogmaals als jouw auto gele koplampen heeft is dat niet toegestaan.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:06 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ja, en toch mag het volgens mij nog steeds niet in Nederland. Vroeger zag je het wel vaak inderdaad,
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:06 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Volgens de overheid mag het wel, maar volgens jou niet. Wie zou er gelijk hebben, denk je?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:08 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ik had ook in mijn auto - met oorspronkelijke witte koplampen - gelige koplampen gemonteerd (want mooi en volgens de specs beter helderder licht), en nooit commentaar gehad van de APK of van de politie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:42 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Nogmaals als jouw auto gele koplampen heeft is dat niet toegestaan.
Nogmaals: die leven de wet na, en de wet zegt dat gele koplampen zijn toegestaan. Je verhaaltje over RDW gaat dus niet op. Kom maar met wat anders.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:43 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Nogmaals ga navragen bij het RDW.
Dit is een oltimer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:46 schreef J.Appleseed het volgende:
Zo. Gele koplampen mogen wel én zijn über dus geen discussie meer nu
[ afbeelding ]
En jij bent een klotskop.quote:
Ga jij maar lekker gele koplampen in een nieuwe auto zetten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:45 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nogmaals: die leven de wet na, en de wet zegt dat gele koplampen zijn toegestaan. Je verhaaltje over RDW gaat dus niet op. Kom maar met wat anders.
Goed, zal 'ie zeker doen. En daarmee is deze discussie dan ook overquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:48 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker gele koplampen in een nieuwe auto zetten.
Als je met een Duits kenteken rijdt, dan wel inderdaadquote:
Mag niet en je zal het zien of ze moeten de wet niet naleven, het is verboden geworden in Nederland. (toendertijd).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Goed, zal 'ie zeker doen. En daarmee is deze discussie dan ook over
Oké, heel leuk. Maar daar ging dit topic in de eerste plaats niet over. Wel over TS, die belachelijk werd gemaakt door zijn vrienden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:50 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Mag niet en je zal het zien of ze moeten de wet niet naleven, het is verboden geworden in Nederland. (toendertijd).
En zoals je hebt kunnen zien staat in de wet dat gele verlichting is toegestaan, klotskop.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:50 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Mag niet en je zal het zien of ze moeten de wet niet naleven, het is verboden geworden in Nederland. (toendertijd).
Oke dat je mij uitscheld maak mij niet zoveel uit zegt meer over jezelf maar gele verlichting aan voorzijde van personenauto mag niet meer in Nederland.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:52 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
En zoals je hebt kunnen zien staat in de wet dat gele verlichting is toegestaan, klotskop.
Ik scheld je niet. Ik bedoel, je bent toch een klotskop? Of niet?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:54 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Oke dat je mij uitscheld maak mij niet zoveel uit zegt meer over jezelf maar gele verlichting aan voorzijde van personenauto mag niet meer in Nederland.
Ik ben geen debieltje en heb goed opgelet bij de theorie van mijn rijbewijsquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:46 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Eerst even navragen voordat je dit doet.
Lol ja hoor goed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ik scheld je niet. Ik bedoel, je bent toch een klotskop? Of niet?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:24 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
Ik ga het rvi bellen, als je gelijk hebt ben ik een klotskop.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ik scheld je niet. Ik bedoel, je bent toch een klotskop? Of niet?
Je geeft zelf toe dat autoverlichting geel mag zijn. Opgelost. Ontopic weer.quote:
Ik vind je maar vreemd maarja jouw ding, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:59 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je geeft zelf toe dat autoverlichting geel mag zijn. Opgelost. Ontopic weer.
Gele verlichting staat stoer en geeft de auto een vlotte, hippe uitstraling!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:48 schreef Frank_Drebin het volgende:
Gele koplampen, staat afschuwelijk. Geeft de auto een suffe, verouderde (niet mooi oud zoals een prachtige oldtimer maar suf oud zoals een overjaarse Kadett) uitstraling. Niet raar dat het lelijk wordt gevonden, zelfs de meest prachtige auto zou het ontsieren.
Snap sowieso niet wat je tegenwoordig met zo'n suf licht moet, er zijn veel mooiere alternatieven zoals dat blauwachtige licht bijvoorbeeld.
Weet je wat niet mag, dat folie waar jullie het over hebben. Je mag geen stikkers e.d. aanbrengen op je koplampen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:12 schreef Ikgavoordezeusernaam het volgende:
[..]
|Nee weet het zeker, mag niet.
Met wit en blauwig licht zie je meer (de lichtopbrengst is groter), maar het vermoeid je ogen veel meer. Tevens verblindt zelfs gele Xeon lang niet zo erg als blauwige verlichting dat doet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:48 schreef Frank_Drebin het volgende:
Gele koplampen, staat afschuwelijk. Geeft de auto een suffe, verouderde (niet mooi oud zoals een prachtige oldtimer maar suf oud zoals een overjaarse Kadett) uitstraling. Niet raar dat het lelijk wordt gevonden, zelfs de meest prachtige auto zou het ontsieren.
Snap sowieso niet wat je tegenwoordig met zo'n suf licht moet, er zijn veel mooiere alternatieven zoals dat blauwachtige licht bijvoorbeeld.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:20 schreef Aestivate het volgende:
![]()
dit is de nieuwe 2x de helft.
"<link naar wet>"
"volgens mij mag het niet x50"
misschien dat het al gezegd is, maar het is gewoon toegestaan, en dus onterecht afgekeurd door de RDW (als de lampkleur het probleem was). zie ook www.apkkeuringseisen.nl/forum/view/2/6quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:50 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Ik heb net een nieuwe auto gekocht en er gele lampen in gezet, en hij werd niet goedgekeurd door het RDW![]()
Iedere automaterialenzaak.quote:Op donderdag 30 mei 2013 23:11 schreef bodylotion het volgende:
kgavoordezeusernaam; ik ga jou een ongenadig pak slaag geven
OT: waar kan ik die H4 lampen vinden / waar moet ik op letten? Moet wel 'n beetje kunnen zien in 't donker
Nieuwe auto's hoeven helemaal niet gekeurd te worden gekkie.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:50 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Ik heb net een nieuwe auto gekocht en er gele lampen in gezet, en hij werd niet goedgekeurd door het RDW![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |