1. dat is geen verklaring waarom je er trots op bent.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat ik niet wil dat iedereen alles van mij weet?
dat vind ik ook, maar juist bij facebook is dat allemaal goed geregeld omdat het zo groot is, en blijft het dus niet allemaal heel lang op internet staan. je kan precies instellen wie wat ziet, en als je je account deactiveert worden na 30 dagen alle gegevens verwijdert. het is allemaal veel beter geregeld dan vroeger...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor mij geldt dat ik niet zomaar met iets meedoe omdat iedereen het doet, en dat ik altijd op mijn hoede ben geweest voor dat wat je op internet deelt je in de staart kan bijten, ook nog vele jaren later, en dat ik in het algemeen niet meedoe met bedrijven die je persoonlijke informatie proberen te ontfutselen.
Trots is misschien wat overdreven, maar ik sta wel voor die houding, heb er geen spijt van en schaam me er zeker niet voor.
Ik blijf het leuk vinden dat jij, een van de meest arrogante, zelfingenomen, beledigende, denigrerende users, hem zo irritant vindt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
En, misschien zeg ik nu iets heel geks. Ik zeg: Facebook. Kun je dat uitleggen? Nee, leg dat eens uit. Kun je dat? Ons dat uitleggen?
http://smeetsmakelijk.nl/
Nee maar jij bepaalt wel zelf wat je op Facebook plaatst. En wanneer je er bewust van bent dat deze informatie makkelijk nog openbaarder gemaakt kan worden en hier ook naar handelt, zie ik het probleem verder niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Ik bepaal van informatie over mijzelf zelf wat ik wanneer met wie deel. Ik geloof niet dat facebook mij wil faciliteren bij die beslissingen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee maar jij bepaalt wel zelf wat je op Facebook plaatst. En wanneer je er bewust van bent dat deze informatie makkelijk nog openbaarder gemaakt kan worden en hier ook naar handelt, zie ik het probleem verder niet.
Trots kun je met een korreltje zout nemen, maar ik neem aan dat je dat wel begrijpt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee. Maar tof dat je trots op zoiets trivaals kan zijn
Ik zie ook totaal het nut er niet van om van alles en nog wat op internet te plempen. En verder weet je maar nooit wie er allemaal bij kan, als heb je het zogenaamd op "privé" gezet (of hoe dat ook heet).quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het hebben van een smartphone of Facebookpagina staat natuurlijk niet per definitie gelijk aan dat iedereen (bijna) alles van je weet.
Ik zeg: Heatwave. Kun je dat uitleggen? Nee, leg dat eens uit. Kun je dat? Ons dat uitleggen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik blijf het leuk vinden dat jij, een van de meest arrogante, zelfingenomen, beledigende, denigrerende users, hem zo irritant vindt.
JIj bent eigenlijk precies hem, alleen dan op FOK!.
Ja, maar wat ik erover opgevangen heb maakt dat niet inzichtelijk welke informatie je wanneer met wie deelt, en dan kun je er dus ook niet over beslissen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee maar jij bepaalt wel zelf wat je op Facebook plaatst. En wanneer je er bewust van bent dat deze informatie makkelijk nog openbaarder gemaakt kan worden en hier ook naar handelt, zie ik het probleem verder niet.
Zie mijn post hiervoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
1. dat is geen verklaring waarom je er trots op bent.
2. je plaats alleen dat waarvan je zelf wil dat mensen dat mogen weten.
3. je kan exact, per persoon, aangeven of je wil dat diegene een bepaald bericht ziet of niet... dus feestfoto's laat je alleen aan je vriendengroep zien.
je hoeft van mij niet verplicht een facebook account te maken hoor... maar er trots op zijn dat niet iedereen alles van je weet!?
daar zou ik ook niet trots op zijn, ik heb geen enkele privegegevens of interesses of wat dan ook op facebook staan, alleen m'n naam en 1 foto... gebruik het alleen om wat te lezen in de newsfeed en om te chatten, waar het superhandig voor is omdat iedereen (behalve wat fokkersquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Zie mijn post hiervoorNeem dat trots niet al te letterlijk. En misschien kun je er wel trots op zijn dat niet je hele privéleven op straat ligt. Andersom zou ik er in ieder geval NIET trots op zijn, dat iedereen alles van me weet en punt 2 en 3 daar heb ik mijn twijfels bij.
Dit is wel waar. Ik ken een man die werkt als researcher van sollicitanten, en die vertelde me dat het niet als een goed teken wordt gezien. Niet natuurlijk dat je dat je baan kost, maar aangezien zó veel mensen rond de 20 Facebook hebben zegt het zonder twijfel iets over je als je dat niet hebt.quote:
Er zit een verschil - een heel groot verschil - tussen een account hebben en 'je hebben en houden op het internet zetten'quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben ook trots als zijnde geen Facebookhebbende en een smartphone heb ik ook al niet, nu ben ik dubbel verdacht zeker?
OT: wat een gelul, als je je hele hebben en houden niet op internet wil zetten ben je verdacht
Ik ben nogal achterdochtig van aard en neem daarom het zekere voor het onzekere. Als ik niets neerzet dan kan niemand erbij. En nogmaals, ik zie ook totaal het nut er niet van in om het wel te doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:07 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
en punt 2 en 3 is gewoon waar dus waar baseer je die twijfels op?
Ik zet er gewoon niets op. Ik heb ooit een account aangemaakt, dat was toen FOK! down was en er op FB updates stonden, die account is leeg met een verzonnen naam en wordt verder ook niet gebruikt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zit een verschil - een heel groot verschil - tussen een account hebben en 'je hebben en houden op het internet zetten'
Wat mij dan zo verbijstert, is dat je krampachtig geen Facebook wil om zo min mogelijk info over jezelf prijs te geven. Op zich is dat een prima instelling, maar wat je op FOK! doet is toch niet anders?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben nogal achterdochtig van aard en neem daarom het zekere voor het onzekere. Als ik niets neerzet dan kan niemand erbij. En nogmaals, ik zie ook totaal het nut er niet van in om het wel te doen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
dat vind ik ook, maar juist bij facebook is dat allemaal goed geregeld omdat het zo groot is, en blijft het dus niet allemaal heel lang op internet staan. je kan precies instellen wie wat ziet, en als je je account deactiveert worden na 30 dagen alle gegevens verwijdert. het is allemaal veel beter geregeld dan vroeger...
Je zet er niets op. Als ik op mijn eigen Facebook kijk, staat mijn woonplaats er op, een paar foto's, lievelingsfilms en muziek. Oh wacht! Precies de inhoud van jouw profiel en FoBoquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:12 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zet er gewoon niets op. Ik heb ooit een account aangemaakt, dat was toen FOK! down was en er op FB updates stonden, die account is leeg met een verzonnen naam en wordt verder ook niet gebruikt.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is wel waar. Ik ken een man die werkt als researcher van sollicitanten, en die vertelde me dat het niet als een goed teken wordt gezien. Niet natuurlijk dat je dat je baan kost, maar aangezien zó veel mensen rond de 20 Facebook hebben zegt het zonder twijfel iets over je als je dat niet hebt.
Echt niet. Ik had ooit een account met valse naam. Had ik gedeactiveerd maar na 4 maanden kon ik er nog gewoon op met alle gegevens intact. Facebook bewaart veel meer en veel langer dan jij denkt. Dergelijke informatie is nu eenmaal geld waard. Facebook is dan ook een bedrijf wat informatieprofielen maakt, de website is slechts een middel om hun product te maken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dat vind ik ook, maar juist bij facebook is dat allemaal goed geregeld omdat het zo groot is, en blijft het dus niet allemaal heel lang op internet staan. je kan precies instellen wie wat ziet, en als je je account deactiveert worden na 30 dagen alle gegevens verwijdert. het is allemaal veel beter geregeld dan vroeger...
Hier op FOK! weet niemand mijn eigen naam bijvoorbeeld, er staan geen foto's van vrienden of familie er staat geen foto van mijn huis. Het enige dat hier staat is mijn leeftijd en 1 foto van mezelf in mijn FoBo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat mij dan zo verbijstert, is dat je krampachtig geen Facebook wil om zo min mogelijk info over jezelf prijs te geven. Op zich is dat een prima instelling, maar wat je op FOK! doet is toch niet anders?
Het is geen onzin. Als zo veel mensen het hebben geeft het een signaal als je het niet hebt. Zoals geen stromend water hebben vaak in armoedige huizen voorkomt, zeg maarquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]Ga toch weg man.
Wat een onzin, waar gaat het heen met deze wereld als mensen zo gaan denken?
Ik heb FB, maar je mist niks als je het niet hebt hoor.
Enig idee hoeveel mensen het niet hebben?
En daarnaast kun je instellen dat je onvindbaar bent, dan heb je het wel maar je komt niet tevoorschijn in de resultaten.
Wat voor signaal, dat je geen trendvolger bent?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen onzin. Als zo veel mensen het hebben geeft het een signaal als je het niet hebt. Zoals geen stromend water hebben vaak in armoedige huizen voorkomt, zeg maar
Goh mijn woonplaats, er wonen bijna 800.000 mensen in Amsterdam daar ben ik er 1 van. En waarom heb je FB eigenlijk? Als er amper wat op staat, dat begrijp ik dan ook niet. Nogmaals, ik zie er ook totaal het nut niet van in.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je zet er niets op. Als ik op mijn eigen Facebook kijk, staat mijn woonplaats er op, een paar foto's, lievelingsfilms en muziek. Oh wacht! Precies de inhoud van jouw profiel en FoBo
Nieuwe info vertel je iedereen persoonlijk? En waarom wil je dan je speldjesverzameling of je muzieksmaak aan FOK!kers laten weten?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:14 schreef Karina het volgende:
[..]
Hier op FOK! weet niemand mijn eigen naam bijvoorbeeld, er staan geen foto's van vrienden of familie er staat geen foto van mijn huis. Het enige dat hier staat is mijn leeftijd en 1 foto van mezelf in mijn FoBo.
En informatie over mezelf WETEN mijn vrienden/familie, etc. al, dat hoef ik niet op FB te zetten.
Er zijn bijvoorbeeld al mensen dood die nog steeds op het net hun hyves, fb etc hebben lopen. En dan moet je eens als familielid het account stop gaan zetten. Dat blijkt in de praktijk niet eens zo eenvoudig te zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:14 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Echt niet. Ik had ooit een account met valse naam. Had ik gedeactiveerd maar na 4 maanden kon ik er nog gewoon op met alle gegevens intact. Facebook bewaart veel meer en veel langer dan jij denkt. Dergelijke informatie is nu eenmaal geld waard. Facebook is dan ook een bedrijf wat informatieprofielen maakt, de website is slechts een middel om hun product te maken.
Daarnaast vind ik de stelling, "een facebook hebben = alles delen" echt onzin. En verdacht zijn omdat je geen account hebt is al helemaal triest. Heb zelf wel een account maar echt actief ermee bezig ben ik niet. Heb niet de behoefte om alles te delen maar af en toe een berichtje of foto kan prima imho.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |