Nee, dat klopt. Dat maakt het wel een stuk gemakkelijker om niet bang te zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jij bent ook geen kwetsbaar meisje van 15, lijkt me.
Ik heb het nog niet meegemaakt in het uitgaansleven dat Nederlanders ongevraagd aan mijn lichaam zitten. Vriendinnen van mij durven zelfs niet meer uit te gaan vanwege dat soort gedrag. Het zijn echt Marokkanen die denken dat dit gedrag normaal is. Nederlanders kunnen vooral boers gedrag vertonen, maar weten waar de grens ligt. Natuurlijk zijn niet alle Marokkanen zo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:43 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja, dat heb je in Drenthe zelfs. Maar ja, doen sommige negers ook, sommige blanke idioten ook.
zien we straks allemaal uitgaansgelegenheden die een varken los hebben rondlopenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan zoeken ze gewoon de volgende tent om te kloten.
Die kant gaat het wel heel snel op ja. "Dan moet je daar als meisje/blanke/werkende/niet-gelovige etc etc maar niet komen"quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:51 schreef Krzysztof het volgende:
Ik vind gewoon dat Nederlandse meisjes binnen moeten blijven, hebben buiten niets te zoeken. Hetzelfde geldt voor oude van dagen en homo's. Blijf lekker binnen dan hebben die Marokkanen ook geen last van ze en hoeven ze ook niemand te mishandelen.
Dat is toch wat links FOK! wil?
Met alle respect maar ik ben bijvoorbeeld echt geen meisje die bang en schuchter om zich heenkijkt en haar tasje vastpakt zodra ze een groep Marokkanen ziet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze pakken je niet als je niet bang bent. Die kans is echt veel kleiner. Ik denk (heb het gevoel in ieder geval), dat ik vier of vijf van die jochies nog echt helemaal tot pulp kan slaan als ze me verkeerd aankijken. Dus kijken ze me zelfs niet verkeerd aan.
Het prooidier, dat allemaal stress en onzekerheid uitstraalt, haar handtasje steviger vastpakt als ze voorbij loopt. Naar de grond kijkt en net als ze voorbij komt snel opzij blikt. Ja, die wordt onderuit geschopt en beroofd. Zo gaat dat in de natuur (en in de Grote Stad)
Als de Staat weigert op straat de baas te spelen (wat zijn plicht is), dan gaan anderen dat doen. Dan heerst er op straat het recht van de sterkste en zijn de zwakkeren de dupe.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:51 schreef Krzysztof het volgende:
Ik vind gewoon dat Nederlandse meisjes binnen moeten blijven, hebben buiten niets te zoeken. Hetzelfde geldt voor oude van dagen en homo's. Blijf lekker binnen dan hebben die Marokkanen ook geen last van ze en hoeven ze ook niemand te mishandelen.
Dat is toch wat links FOK! wil?
politiequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:16 schreef Murdera het volgende:
Toch benieuwd waar de politie uithing, die waren niet op de hoogte van de no-goarea?
Je hebt er een goede kijk op, alleen jammer dat het nog jaren gaat duren voordat ook de notoire ontkenners dit gaan zien. Wellicht moet er echt iets in hun eigen persoonlijke sfeer iets gebeuren voordat ze eindelijk met de ogen open gaan kijken in plaats van met de ogen dicht en dan zeggen dat er niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de Staat weigert op straat de baas te spelen (wat zijn plicht is), dan gaan anderen dat doen. Dan heerst er op straat het recht van de sterkste en zijn de zwakkeren de dupe.
Het is niet voor niets zo dat in de landen waar onze gasten vandaan komen de politie zo ferm optreedt. En daar is dan dus ook niks aan de hand. Maar hier, waar de politie altijd 'machteloos staat' en waar er meteen 5 topadvocaten klaar staan om een gast te verdedigen die een tik van de politie gekregen heeft na brutaal gedrag, werkt dat dus niet meer.
Links is vaak wel tegen politiegeweld, maar ziet niet in dat (beperkt/beheerst) gebruik van enig geweld nodig is om de baas te zijn. En als de staat dit niet durft te zijn, staan er hele volksstammen klaar die dit wel durven. Zo is het.
Ok, ik heb daar geen ervaring mee. Ik word in ieder geval echt nooit lastig gevallen, of zelfs maar vuil aangekeken of negatief aangesproken. Als ik tegen zo'n groepje Marokkanen zeg: "Help me even deze kinderwagen de trein in te zetten", dan doen ze dat gewoon en zijn ze nog vriendelijk ook. Andere ervaringen heb ik niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:54 schreef Ziba het volgende:
[..]
Met alle respect maar ik ben bijvoorbeeld echt geen meisje die bang en schuchter om zich heenkijkt en haar tasje vastpakt zodra ze een groep Marokkanen ziet.Toch ben ik al verschillende keren lastig gevallen door irritante mannen. En zodra ik word lastig gevallen ben ik ook niet bang (dan moet het wel heel extreem worden als in vastpakken), alleen maar geïrriteerd. En ik lok niets uit want zoals ik al zei, zulke jongens/mannen benaderen je gewoon - op het irritante af - als ze in contact met je willen komen. Hoe jij als persoon ook overkomt.
Misschien ligt het voor mannen wel anders, daar kan ik persoonlijk niets over zeggen.
Om een of andere reden denk ik dat dat toch lastig is om uit te stralen voor een 15jarig meisjequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze pakken je niet als je niet bang bent. Die kans is echt veel kleiner. Ik denk (heb het gevoel in ieder geval), dat ik vier of vijf van die jochies nog echt helemaal tot pulp kan slaan als ze me verkeerd aankijken. Dus kijken ze me zelfs niet verkeerd aan.
O, die Nederlanders zijn er wel, dat jij het niet hebt meegemaakt betekent niet per definitie dat ze d'r niet zijn natuurlijk. Vind het bijna vreemd om te denken dat het niet zo is trouwens. Sommige mannen zijn gewoon te triest, asociaal en weten niet hoe ze moeten reageren of vinden het inderdaad normaal. En jammer dat je vriendinnen niet meer durven uit te gaan trouwens, zo extreem heb ik het nog niet meegemaakt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:51 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet meegemaakt in het uitgaansleven dat Nederlanders ongevraagd aan mijn lichaam zitten. Vriendinnen van mij durven zelfs niet meer uit te gaan vanwege dat soort gedrag. Het zijn echt Marokkanen die denken dat dit gedrag normaal is. Nederlanders kunnen vooral boers gedrag vertonen, maar weten waar de grens ligt. Natuurlijk zijn niet alle Marokkanen zo.
Dat zou niet nodig moeten zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, ik heb daar geen ervaring mee. Ik word in ieder geval echt nooit lastig gevallen, of zelfs maar vuil aangekeken of negatief aangesproken. Als ik tegen zo'n groepje Marokkanen zeg: "Help me even deze kinderwagen de trein in te zetten", dan doen ze dat gewoon en zijn ze nog vriendelijk ook. Andere ervaringen heb ik niet.
En als ik straks oud ben en minder sterk, dan ga ik wel ergens helemaal achteraf wonen, waar er geen Marokkanen zijn.
Volgens mij praat niemand dit goed (zoiets valt niet eens goed te praten) maar zie jij bepaalde feiten als goedpraten. Als ik zeg dat ik door negers ben benaderd en vervolgens ben uitgemaakt voor vuil arrogant wijf is dat zo. Dat jij dat dan als goedpraten ziet: tja, soit. Wij hebben blijkbaar een andere definitie van goedpraten. Jij zit alles af te schuiven op de Islam.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:02 schreef HeatWave het volgende:
Je ziet hier op FOK! ongeveer de "status" van dit soort incidenten. Er komen elk topic weer een zooi knuffelaars om met echt alles wat ze kunnen bedenken dit weer als "niet belangrijk" komen afdoen.
Het duurt nog erg lang voor men inziet dat het probleem niet zozeer in kleine of grote incidenten zit, maar in een totale minachting voor hoe wij het hier hebben opgezet.
Sterker nog, dit is precies wat sharia4holland wilquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zou niet nodig moeten zijn.
Ok, dat is natuurlijk wel lastig. Maar hier zijn ook Marokkanen en ook meisjes van 15, en zover ik weet (en ik hoor veel), worden die meisjes meestal niet door de Marokkanen lastig gevallen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Om een of andere reden denk ik dat dat toch lastig is om uit te stralen voor een 15jarig meisje
Nee. Eigenlijk niet. Maar ik ga niet uit principe of om de maatschappij te verbeteren ergens wonen waar ik gepakt zou kunnen worden. Ik ben niet het type van een martelaar. Verder denk ik dat ik hier als 80-jarige ook nog gewoon over straat kan. Maar zo niet, dan ga ik gewoon. Jammer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Let wel,.. deze 'linkse sociale' mensen hebben wel trekjes van onze oosterburen....als ze je mening niet delen geven ze je gewoon een ban. Een beetje het SP gevoel...met zijn allen en zij die kritiek hebben snoeren wij de mond. Jammer dat bepaalde mods zich hier voor lenen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:02 schreef HeatWave het volgende:
Je ziet hier op FOK! ongeveer de "status" van dit soort incidenten. Er komen elk topic weer een zooi knuffelaars om met echt alles wat ze kunnen bedenken dit weer als "niet belangrijk" komen afdoen.
Het duurt nog erg lang voor men inziet dat het probleem niet zozeer in kleine of grote incidenten zit, maar in een totale minachting voor hoe wij het hier hebben opgezet.
Nou, ik denk dat je van die echte orthodoxe moslims nog het minste te vrezen hebt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sterker nog, dit is precies wat sharia4holland wil.
Blijkbaar wel dus voordat je wordt afgeranseld door allerlei Marokkanen omdat ze je willen beroven want jatten dat mag volgens de Islam. Preventief handelen, enzovoort. Alle Marokkanen zijn eng en agressief.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze pakken ook andere moslims, in de straat waar ik eerst woonde is een Marokkaans gezin weggepest door een groepje tuig omdat ze aangifte hadden gedaan. Ze maken echt geen onderscheid.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Eigenlijk niet. Maar ik ga niet uit principe of om de maatschappij te verbeteren ergens wonen waar ik gepakt zou kunnen worden. Ik ben niet het type van een martelaar. Verder denk ik dat ik hier als 80-jarige ook nog gewoon over straat kan. Maar zo niet, dan ga ik gewoon. Jammer.
En als er geen plekken meer zijn om naar te verhuizen, dan bekeer ik me gewoon tot de islam en zet ik zo'n keppeltje op. Heb ik totaal geen scrupules voor.
Dat naam en adres van mensen die ergens aangifte van doen meteen naar de daders worden gestuurd vind ik ook verkeerd. Volgens mij is dat alleen maar om mensen er van af te laten zien om aangifte te doen en op die manier de misdaadcijfers omlaag te krijgen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze pakken ook andere moslims, in de straat waar ik eerst woonde is een Marokkaans gezin weggepest door een groepje tuig omdat ze aangifte hadden gedaan. Ze maken echt geen onderscheid.
Ik voel me überhaupt niet zo aangesproken, maar het probleem met die mensen die voor meer politiegeweld pleiten is dat ze dan alles van agenten maar goed vinden. Dat is agenten net min toevertrouwd als andere mensen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de Staat weigert op straat de baas te spelen (wat zijn plicht is), dan gaan anderen dat doen. Dan heerst er op straat het recht van de sterkste en zijn de zwakkeren de dupe.
Het is niet voor niets zo dat in de landen waar onze gasten vandaan komen de politie zo ferm optreedt. En daar is dan dus ook niks aan de hand. Maar hier, waar de politie altijd 'machteloos staat' en waar er meteen 5 topadvocaten klaar staan om een gast te verdedigen die een tik van de politie gekregen heeft na brutaal gedrag, werkt dat dus niet meer.
Links is vaak wel tegen politiegeweld, maar ziet niet in dat (beperkt/beheerst) gebruik van enig geweld nodig is om de baas te zijn. En als de staat dit niet durft te zijn, staan er hele volksstammen klaar die dit wel durven. Zo is het.
Eens hoor. Maar uiteindelijk moet de staat (dus de politie) de dienst uitmaken op straat. Niet het tuig. Als er enig geweld voor nodig is om dat te bereiken, dan moet je niet aarzelen dat te doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik voel me überhaupt niet zo aangesproken, maar het probleem met die mensen die voor meer politiegeweld pleiten is dat ze dan alles van agenten maar goed vinden. Dat is agenten net min toevertrouwd als andere mensen.
Als je niks verkeerd doet zie ik niet in waarom je iets van de politie te vrezen zou moeten hebben. Als je ze een ruimere geweldsbevoegdheid geeft dan kan dat in omstandigheden best effectief zijn, maar daar zit dan ook gewoon een grens aan. Als de politie zich niet aan regels hoeft te houden dan is het in die zin effectief dat willekeur iedereen bang houdt, maar dat geeft de politie ook alle macht over onschuldige burgers en dat lijkt me niet de bedoeling, aangezien ongecontroleerde almacht altijd misbruikt zal worden, ergens, door iemand.
Je moet wel uitkijken met de vrijheid die je agenten geeft. De glijdende schaal ligt op de loer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar uiteindelijk moet de staat (dus de politie) de dienst uitmaken op straat. Niet het tuig. Als er enig geweld voor nodig is om dat te bereiken, dan moet je niet aarzelen dat te doen.
Anders is uiteindelijk het tuig de baas. En dat is veel slechter voor de kwetsbare groepen.
Natuurlijk. Je moet ze ook geen vrijheid geven, je moet ze duidelijke gedragsregels opleggen. Maar als je helemaal niks doet, dan wordt het nog veel erger. Het straattuig heeft helemaal geen gedragsregels.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet wel uitkijken met de vrijheid die je agenten geeft. De glijdende schaal ligt op de loer.
Deels eens, die worden in ieder geval nog wel in de gaten gehouden van bovenaf. Uiteraard moeten ze zich normaal gedragen, maar ik maak me daar iets minder zorgen om op dit moment.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet wel uitkijken met de vrijheid die je agenten geeft. De glijdende schaal ligt op de loer.
Er hoeft niet zozeer gewelddadig ingegrepen te worden. Maar als deze zone bekend staat als risicovol dan kan je toch gewoon zorgen voor continue aanwezigheid bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik voel me überhaupt niet zo aangesproken, maar het probleem met die mensen die voor meer politiegeweld pleiten is dat ze dan alles van agenten maar goed vinden. Dat is agenten net min toevertrouwd als andere mensen.
Als je niks verkeerd doet zie ik niet in waarom je iets van de politie te vrezen zou moeten hebben. Als je ze een ruimere geweldsbevoegdheid geeft dan kan dat in omstandigheden best effectief zijn, maar daar zit dan ook gewoon een grens aan. Als de politie zich niet aan regels hoeft te houden dan is het in die zin effectief dat willekeur iedereen bang houdt, maar dat geeft de politie ook alle macht over onschuldige burgers en dat lijkt me niet de bedoeling, aangezien ongecontroleerde almacht altijd misbruikt zal worden, ergens, door iemand.
Verkeerd bericht maar inderdaad.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je moet ze ook geen vrijheid geven, je moet ze duidelijke gedragsregels opleggen. Maar als je helemaal niks doet, dan wordt het nog veel erger. Het straattuig heeft helemaal geen gedragsregels.
Althans, het gezag moet de dienst uitmaken op straat, en agenten zijn daarvan de uitvoerders. Dan is het ook niet nodig dat camerabeelden van politie-optreden kwijtraken of worden gewist om mensen worden gemaand te stoppen met filmen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar uiteindelijk moet de staat (dus de politie) de dienst uitmaken op straat. Niet het tuig. Als er enig geweld voor nodig is om dat te bereiken, dan moet je niet aarzelen dat te doen.
Dat klopt wel. Tuig dat ermee wegkomt vormt het verkeerde voorbeeld dat nagevolgd wordt. Maar dat zit hem ook in het strafrechtelijk vervolg, daarin is vergelding het ondergeschoven kindje.quote:Anders is uiteindelijk het tuig de baas. En dat is veel slechter voor de kwetsbare groepen.
Dat komt omdat de politie banger is van de Marokkanen dan de Marokkanen van de politie. Dan kunnen ze met nog zoveel komen!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Volgens mij maakt veel politie op de straten niet heel veel verschil. Bij uitgaansgelegenheden heb je sowieso al veel politie en beveiliging maar toch heb je nog genoeg geweldsincidenten. In dit bericht ook weer. Het lijkt wel alsof de politie vaak faalt: de politie kwam erbij maar ging weer weg en daarna werden ze mishandeld én de politie ging stroperig om met de zaak.
Ik hoef hier geen Guardia Civil die gelijk begint te rammen als ze jou ergens van verdenken en je toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek staat. En ja, dat heb ik zien gebeuren.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je moet ze ook geen vrijheid geven, je moet ze duidelijke gedragsregels opleggen. Maar als je helemaal niks doet, dan wordt het nog veel erger. Het straattuig heeft helemaal geen gedragsregels.
Extremen zijn altijd fout. Daar pleit ik ook niet voor. Maar mijn punt is dat de staat (via de politie) de dienst op straat moet uitmaken. Dat kan ook binnen redelijke gedragsregels. Dat is een kwestie van discipline en opleiding.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoef hier geen Guardia Civil die gelijk begint te rammen als ze jou ergens van verdenken en je toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek staat. En ja, dat heb ik zien gebeuren.
Had het al weggehaald omdat het over politiegeweld ging, ik las niet goed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt omdat de politie banger is van de Marokkanen dan de Marokkanen van de politie. Dan kunnen ze met nog zoveel komen!
Kijk bijvoorbeeld in de VS, waar een agent nog wel echt autoriteit heeft. Daar is dat toch anders. Beter 1 tough cop dan 10 in uniform verkleedde welzijnswerkers.
Waar was dat? In Nederland is dat ook wel eens voorgekomen, maar dan zeggen ze weer dat politieagenten niet zomaar geweld gebruiken en dat er alsnog wel een goede aanleiding moet zijn geweest, enzovoort.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik hoef hier geen Guardia Civil die gelijk begint te rammen als ze jou ergens van verdenken en je toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek staat. En ja, dat heb ik zien gebeuren.
In Lloret de Mar. Erg, ik weet, maar ik ben ook tiener geweest.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:33 schreef Ziba het volgende:
Waar was dat? In Nederland is dat ook wel eens voorgekomen, maar dan zeggen ze weer dat politieagenten niet zomaar geweld gebruiken en dat er alsnog wel een goede aanleiding moet zijn geweest, enzovoort.
Ik weet niet of ik zit te wachten op agenten die "autoriteit" uitstralen simpelweg door in elke dituatie met een wapen te zwaaien of ermee dreigen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt omdat de politie banger is van de Marokkanen dan de Marokkanen van de politie. Dan kunnen ze met nog zoveel komen!
Kijk bijvoorbeeld in de VS, waar een agent nog wel echt autoriteit heeft. Daar is dat toch anders. Beter 1 tough cop dan 10 in uniform verkleedde welzijnswerkers.
Een samenleving functioneert niet zonder enige mate van geweld. Laat dat geweld dan aub van de staat komen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Lloret de Mar. Erg, ik weet, maar ik ben ook tiener geweest.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Lloret de Mar. Erg, ik weet, maar ik ben ook tiener geweest.
De VS is inderdaad geen lichtend voorbeeld. Police brutality komt daar meer dan eens voor. Nogmaals, ik word liever niet afgetuigd door zo'n anabolenboer met losse handjes omdat ik toevallig op de verkeerde plek op het verkeerde moment sta.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik zit te wachten op agenten die "autoriteit" uitstralen simpelweg door in elke dituatie met een wapen te zwaaien of ermee dreigen.
Effect bereikt: Als de politie iets tegen je zegt, geef je daar meteen uitvoering aan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..], heb daar ook een wapenstok in de holte van mijn knieën gehad omdat ik niet snel genoeg doorliep bij een vechtpartij tussen Duitsers en Engelsen. Ik kijk voortaan wel twee keer uit als de Guardia Civill iets tegen mij zegt. Ik ben dan niet bang voor ze, maar ik zit zeker niet te wachten op nog zo'n klap
Het is toch enigszins vreemd dat mensen zo onaardig kunnen doen, vind ik. Zomaar gaan rammen op mensen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..], heb daar ook een wapenstok in de holte van mijn knieën gehad omdat ik niet snel genoeg doorliep bij een vechtpartij tussen Duitsers en Engelsen. Ik kijk voortaan wel twee keer uit als de Guardia Civill iets tegen mij zegt. Ik ben dan niet bang voor ze, maar ik zit zeker niet te wachten op nog zo'n klap
Nou. Wat leuk zeg.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Effect bereikt: Als de politie iets tegen je zegt, geef je daar meteen uitvoering aan.
Nee, dat werkt dus helemaal niet. Niet in de bestrijding van criminaliteit en al helemaal niet ter bescherming van vrije burgers in een vrij land. Het kweekt corruptie en ander machtsmisbruik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om de agenten die willen vaak wel maar worden niet gesteund door hun leidinggevenden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik zit te wachten op agenten die "autoriteit" uitstralen simpelweg door in elke dituatie met een wapen te zwaaien of ermee dreigen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Effect bereikt: Als de politie iets tegen je zegt, geef je daar meteen uitvoering aan.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:41 schreef Tropanzia het volgende:
Haatzaaierij weer dit.
Lijkt me totaal niet relevant wat de nationaliteit van de daders is.
Ik zou als agent ook moedeloos worden als mensen die je oppakt enkele uren laten weer op straat staan en de volgende keer zou ik ook denken laat maar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Wat dat betreft is het in Nederland prima geregeld. Agenten hebben niet meer bevoegdheden nodig. Ze moeten in sommige gevallen simpelweg wat meer bereidheid tonen om in te grijpen. Die mogelijkheid hebben ze immers gewoon.
Nu is het een klap in je knieholte, de volgende keer is het een knuppel in je nek.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |