abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 augustus 2012 @ 15:21:18 #1
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115187876
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.



Deel #15: Kattenvraagbaak #15
Catty on :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_115198799
Mijn volwassen katten eten nu Smilla. En dat gaat prima. Ze eten het graag en het ruikt niet in de kattenbak. Nu heb ik ook een kitten en die eet dus smilla kitten. Maar wat een meur.
Ik las in het andere topic dat dit wel vaker voorkomt. Maar van welk kittenvoer stinken ze niet en is ook nog goed (hoog vleesgehalte) en een beetje betaalbaar? Hoeft niet graanvrij te zijn.

Ik heb nog royal canin babycat staan, die is eigenlijk voor de opvangertjes, want superkleine brokjes. Misschien dat ik die wel eerst ga geven.

Alle andere soorten graanvrij voer lustten mijn volwassen katten niet. Taste of the wild en porta 21 eten ze niet. Orijen heb ik wel eens gegeven, lustten ze niet en duur.

Oja en de volwassen smilla brokken zijn echt groot. Een kitten kan deze niet eten denk ik.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_115199511
Ik geef mijn kittens Royal Canin babycat en vind ze niet zo stinken :)
pi_115205706
Allemaal bedankt voor de tips. Kan ik zeker wat mee..

En alsof het zo moest zijn:

Moeder heeft de hele dag gewerkt, ik onverwachts ook. Dus heb ik de kitten apart gehouden, en de kater in huis, hij kan immers via het keukenraampje naar buiten en binnen.

Mijn moeder komt thuis, dacht dat de kater buiten was, loopt met de kitten naar beneden, staat de kater daar opeens. Uiteraard begon hij weer te blazen etc.

En toen ging hij opeens in de vensterbank zitten in de woonkamer, waar hij een hele tijd naar kitten heeft gekeken om vervolgens rustig weg te lopen.

Ik zie al verbetering :D
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:54:27 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_115261335
onze katten eten tom-poes kattenvoer, verder niets, vinden ze erg lekker. :Y
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:48:02 #6
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_115265200
Wij zitten met een serieus probleem. Onze poes Nimu kan niet meer naar buiten omdat de buurman steeds, terecht, klaagt dat ze op zijn auto zit. Nu is het echter zo dat ze overal in huis pist als we er niet zijn. Het punt is, we zijn sowieso overdag niet thuis en ze heeft al in de douche, op het toilet, in de vuile maar ook de schone was gepist en nu ook al tegen de nieuwe gordijnen. Ook sloopt ze regelmatig de planten in huis.

Heeft een van jullie een oplossing? We willen haar liever niet kwijt omdat ze eigenlijk van het dochtertje van mijn vriendin is maar we zijn de wanhoop nabij.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
pi_115267654
Ik kom ff binnenvallen met een vraag voor de vraagbaak:
Bij onze poes is voedselallergie vastgesteld. Ze zit nu op een testmethode met Hills z/d, waarna ze over mag naar Hills d/d of Royal Canin Sensitivity Control (van de dierenarts,want die merken verkopen zij)
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets goedkopers en kwam bij trovet uit.
Iemand daar ervaring mee, of een andere tip? Waar/welke voedingsstof ze precies allergisch voor is, is onbekend..
pi_115267854
Wat is het probleem met een kat die op een auto zit? Ik zie het niet..
Je zou kunnen nadenken over het afzetten van je tuin. Dan kan ze wel naar buiten, maar is verder niemand tot last :)
pi_115268194
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik kom ff binnenvallen met een vraag voor de vraagbaak:
Bij onze poes is voedselallergie vastgesteld. Ze zit nu op een testmethode met Hills z/d, waarna ze over mag naar Hills d/d of Royal Canin Sensitivity Control (van de dierenarts,want die merken verkopen zij)
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets goedkopers en kwam bij trovet uit.
Iemand daar ervaring mee, of een andere tip? Waar/welke voedingsstof ze precies allergisch voor is, is onbekend..
Ik had zelf als goedkoper alternatief almo nature holistic uitgeprobeerd. Dat is ook in veel smaken verkrijgbaar.
Ze gaan er bij mij alleen erg van stinken dus ik ga weer over naar graanvrij..
pi_115269254
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:48 schreef Rampestamper het volgende:
Wij zitten met een serieus probleem. Onze poes Nimu kan niet meer naar buiten omdat de buurman steeds, terecht, klaagt dat ze op zijn auto zit. Nu is het echter zo dat ze overal in huis pist als we er niet zijn. Het punt is, we zijn sowieso overdag niet thuis en ze heeft al in de douche, op het toilet, in de vuile maar ook de schone was gepist en nu ook al tegen de nieuwe gordijnen. Ook sloopt ze regelmatig de planten in huis.

Heeft een van jullie een oplossing? We willen haar liever niet kwijt omdat ze eigenlijk van het dochtertje van mijn vriendin is maar we zijn de wanhoop nabij.
Kun je je achtertuin omheinen?

Sorry zag dat dat al geopperd was.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115270458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:21 schreef Dragonberry het volgende:
Wat is het probleem met een kat die op een auto zit? Ik zie het niet..
Je zou kunnen nadenken over het afzetten van je tuin. Dan kan ze wel naar buiten, maar is verder niemand tot last :)
het schijnt dat er krassen op de lak komen.. zelf ook nog nooit meegemaakt eigenlijk maar dat lijkt mij de enige rede :P
  woensdag 8 augustus 2012 @ 01:10:59 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115274189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:21 schreef Dragonberry het volgende:
Wat is het probleem met een kat die op een auto zit? Ik zie het niet..
Je zou kunnen nadenken over het afzetten van je tuin. Dan kan ze wel naar buiten, maar is verder niemand tot last :)
Krassen op de lak inderdaad, katten liggen vaak op auto's omdat het metaal lekker warm wordt in de zon.
Katten zijn spaarzaam met energie, als ze hun eigen lichaam niet hoeven te verwarmen scheelt dat..Hebben ze meer energie voor de jacht.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 01:20:22 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115274524
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:03 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

het schijnt dat er krassen op de lak komen.. zelf ook nog nooit meegemaakt eigenlijk maar dat lijkt mij de enige rede :P
Rede = toespraak óf verstand.

Een aanleiding of oorzaak is een 'reden'. Met de N van aaNleiding.


Kattenmensen zijn vaak alpha's, dus ik kon het niet laten. :@
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 01:23:48 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115274640
Overigens kan de kat aangeleerd worden dat hij/zij niet meer op auto's mag springen.
't is niet makkelijk en het duurt lang maar zodra de kat op een auto zit moet ie gestrafd worden, op een gegeven moment weet de kat dat ie straf krijgt.

Overigens zijn kattennagels een stuk zachter dan autolak, dat moet namelijk tegen steenslag enzo kunnen..
Je kan ook de nagels van de kat kort knippen (niet te kort)
pi_115277662
Ik heb nog nooit krassen gezien in de lak op onze auto's, maar wel vieze voetafdrukken... Zie je zo'n spoor lopen van de motorkap naar het dak van de auto...

Aangezien een kat z'n nagels ingetrokken heeft als hij loopt, zie ik niet hoe je makkelijk krassen in je lak kunt krijgen. Misschien als je hem aanhaalt, en hij begint te "melken"...
pi_115277757
en wat denk je als een kat schrikt en snel van de auto af wil komen?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 08:16:35 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115277790
Eigenlijk vind ik het van de zotte dat die kat binnen moet blijven omdat de buurman bang is voor krassen op zijn auto.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115277824
Ik vind het eerder gek dat een buurman last zou moeten hebben van de kat. Hij is blijkbaar zunig op zijn auto (z'n goed recht!) en zou die zorgen helemaal niet moeten hebben. De kat veroorzaakt blijkbaar overlast en daaraan moet je dan als eigenaar dus wat doen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 08:25:39 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115277868
Ik vind het in geen verhouding staan tot elkaar. Ik ken al die argumenten over last hebben van katten en ik ben er niet van onder de indruk. Ik vind het kleinzielig en intolerant.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115278016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:12 schreef firefly90 het volgende:
en wat denk je als een kat schrikt en snel van de auto af wil komen?
Dan moet hij die kat niet van de auto af jagen... Ik ben het met Lienekien eens. En als er echt krassen zijn ontstaan door de kat van de buren, zou ik naar de buren gaan om deze krassen te laten zien. Misschien dat ze dan eens naar de nagels van hun kat moeten kijken (in ons geval is het onze eigen kat trouwens :P) Maar om vooraf te gaan zeuren...
pi_115278050
Het is TS zijn kat. Als zijn buurman om wat voor reden dan ook er last van heeft is het zijn zorg om te zorgen dat zijn buurman er geen last meer van heeft. Hetgeen dat gevonden wordt dat het van de zotte is dat die kat binnen moet blijven omdat hij anders op de auto van de buurman gaat zitten vind ik raar danwel ronduit asociaal dat er schijnbaar geen rekening met de buren gehouden moet worden tegenwoordig. Godweet heeft zijn buurman wel net een nieuwe auto gekocht. Ik zou dan als ik die buurman was ook niet blij zijn met een kat die er de hele tijd op zou zitten. Als je huisdieren wilt hebben draag er dan gewoon zorg voor dat andere er geen last van hebben.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115278114
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het is TS zijn kat. Als zijn buurman om wat voor reden dan ook er last van heeft is het zijn zorg om te zorgen dat zijn buurman er geen last meer van heeft. Hetgeen dat gevonden wordt dat het van de zotte is dat die kat binnen moet blijven omdat hij anders op de auto van de buurman gaat zitten vind ik raar danwel ronduit asociaal dat er schijnbaar geen rekening met de buren gehouden moet worden tegenwoordig. Godweet heeft zijn buurman wel net een nieuwe auto gekocht. Ik zou dan als ik die buurman was ook niet blij zijn met een kat die er de hele tijd op zou zitten. Als je huisdieren wilt hebben draag er dan gewoon zorg voor dat andere er geen last van hebben.
Onze andere buren hebben vissen in de tuin. Onze kat was gek op vissen. Dus die kwam daar nog wel eens. Maar de buurvrouw heeft er toen voor gezorgd (door met water te gooien) dat de kat niet meer terug kwam bij hun. Was ik het helemaal mee eens.
Er zijn andere manieren om katten te weren waarbij de kat niet per se alleen maar binnen hoeft te blijven.

Ik vind het zo vreselijk kort door de bocht door te zeggen: moet die kat maar binnen blijven. Ik heb zelf een bloedhekel aan kinderen, maar ik ga toch ook niet zeggen dat kinderen maar binnen moeten spelen omdat ze buiten zoveel herrie maken?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 08:50:03 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115278130
Ik zou aanbieden om de nagels van mijn kat te (laten) knippen. En als de buurman wil zien dat ze geknipt zijn, wil ik dat ook nog wel doen. Als hij dan toch nog krassen op zijn auto vindt, komen ze niet van mijn kat.

Als ik de kat omwille van mijn buurman zijn autolak binnenhoud en de kat gaat van ellende het hele huis onderpiesen, dan is de buurman onredelijk als hij verwacht dat ik de kat blijf binnenhouden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115278143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:48 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Onze andere buren hebben vissen in de tuin. Onze kat was gek op vissen. Dus die kwam daar nog wel eens. Maar de buurvrouw heeft er toen voor gezorgd (door met water te gooien) dat de kat niet meer terug kwam bij hun. Was ik het helemaal mee eens.
Er zijn andere manieren om katten te weren waarbij de kat niet per se alleen maar binnen hoeft te blijven.

Ik vind het zo vreselijk kort door de bocht door te zeggen: moet die kat maar binnen blijven. Ik heb zelf een bloedhekel aan kinderen, maar ik ga toch ook niet zeggen dat kinderen maar binnen moeten spelen omdat ze buiten zoveel herrie maken?
Ik heb eerder al gevraagd of ze een mogelijkheid tot omheinen van de tuin heeft. Dus van mij hoeft de kat niet binnen te blijven zolang andere er maar geen last van hebben.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115278165
Bye the way, de kat van de buren brengt de halve dag op mijn terras door. Ik vind het niet erg. Dus ik ben geen katten hatert ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:39:39 #26
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115278959
Ik twijfel heel erg of ik de gang en de slaapkamer open ga stellen voor de poezen.. Nu zitten ze in de kamer, keuken. Ruimte genoeg, maar lijkt me ook wel leuk om ze op bed te hebben :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_115279273
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:39 schreef DaMook het volgende:
Ik twijfel heel erg of ik de gang en de slaapkamer open ga stellen voor de poezen.. Nu zitten ze in de kamer, keuken. Ruimte genoeg, maar lijkt me ook wel leuk om ze op bed te hebben :P .
Gaan ze janken als ze ergens niet in mogen? Wij laten de kat overdag en 's avonds wel in de slaapkamer, maar zodra we echt gaan slapen, gaat de deur dicht - anders komt 'ie midden in de nacht over onze benen lopen, en daar word ik wakker van. :P Dat lukt omdat het een makkelijk beestje is dat niet zeurt en het gewoon accepteert dat 'ie er niet in mag, maar als ie dan de halve nacht voor je deur staat te janken is het lastiger.

Of je moet geen last hebben van katten die je benen als wandelpad gebruiken natuurlijk, dan kan het ook gewoon.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:58:09 #28
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115279374
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:53 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Gaan ze janken als ze ergens niet in mogen? Wij laten de kat overdag en 's avonds wel in de slaapkamer, maar zodra we echt gaan slapen, gaat de deur dicht - anders komt 'ie midden in de nacht over onze benen lopen, en daar word ik wakker van. :P Dat lukt omdat het een makkelijk beestje is dat niet zeurt en het gewoon accepteert dat 'ie er niet in mag, maar als ie dan de halve nacht voor je deur staat te janken is het lastiger.

Of je moet geen last hebben van katten die je benen als wandelpad gebruiken natuurlijk, dan kan het ook gewoon.
Ze janken totaal niet eigenlijk. Hoor wel af en toe een miauw als ik de kamer uitga, maar denk dan dat ze vooral willen weten wat er achter die deur is. Maar na een paar miauws is dat ook over. Ben eigenlijk vooral bang dat ze onder het bed een nieuwe verstop plek ontdekken :P . Ipv erop bij mij zijn.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_115280985
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 09:39 schreef DaMook het volgende:
Ik twijfel heel erg of ik de gang en de slaapkamer open ga stellen voor de poezen.. Nu zitten ze in de kamer, keuken. Ruimte genoeg, maar lijkt me ook wel leuk om ze op bed te hebben :P .
Die van ons weten dat ze 's nachts niet in de slaapkamer mogen komen (we zetten alleen heel soms de deur open, bijvoorbeeld op oudejaar of laatst met dat vreselijke onweer of als we net twee weken op vakantie zijn geweest, dan moeten ze regelmatig controleren dat we echt weer thuis zijn :P). Dus ze zitten gewoon in de slaapkamer (als wij nog wakker zijn) en daarna gaat de deur dicht (en de katten aan de andere kant!) Geen gezeur aan die deur tot 's morgens de wekker gaat. Dan gaat de Kleine gelijk voor de deur zitten mauwen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:49:07 #30
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115282723
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:48 schreef Rampestamper het volgende:
Wij zitten met een serieus probleem. Onze poes Nimu kan niet meer naar buiten omdat de buurman steeds, terecht, klaagt dat ze op zijn auto zit. Nu is het echter zo dat ze overal in huis pist als we er niet zijn. Het punt is, we zijn sowieso overdag niet thuis en ze heeft al in de douche, op het toilet, in de vuile maar ook de schone was gepist en nu ook al tegen de nieuwe gordijnen. Ook sloopt ze regelmatig de planten in huis.

Heeft een van jullie een oplossing? We willen haar liever niet kwijt omdat ze eigenlijk van het dochtertje van mijn vriendin is maar we zijn de wanhoop nabij.
Vraag aan de buurman of hij met zijn eigen nagel wil proberen om een kras te veroorzaken in autolak, als het 'm lukt mag hij zijn auto op jouw kosten laten overspuiten.
Mensennagels en kattennagels zijn van hetzelfde materiaal gemaakt en zijn even hard, alleen de vorm is anders.
Het zal je buurman niet lukken, hoe hard ie het ook probeert dus het is een weddenschap die je niet zal verliezen. :)
pi_115285481
Wij krijgen volgende week een knappe rode kater van 5 jaar oud die momenteel Diego heet. Ik vind deze naam eigenlijk verschrikkelijk, maar kan echt geen andere naam bedenken :@ . Heeft iemand hier leuke suggesties? *)
pi_115285638
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:09 schreef Tree het volgende:
Wij krijgen volgende week een knappe rode kater van 5 jaar oud die momenteel Diego heet. Ik vind deze naam eigenlijk verschrikkelijk, maar kan echt geen andere naam bedenken :@ . Heeft iemand hier leuke suggesties? *)
Luistert hij naar zijn naam?

Want dan zou ik het niet doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115285693
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:09 schreef Tree het volgende:
Wij krijgen volgende week een knappe rode kater van 5 jaar oud die momenteel Diego heet. Ik vind deze naam eigenlijk verschrikkelijk, maar kan echt geen andere naam bedenken :@ . Heeft iemand hier leuke suggesties? *)
Karel
Willem

Maar luisteren doen ze toch niet, dus je kan ook 'he dikzak' of Rooie zeggen >:)
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 augustus 2012 @ 13:19:08 #34
22592 crew  Ole
pi_115285801
Mijn twee katers zijn ruim 2 maanden geleden gecastreerd. Is op zich allemaal goed gegaan, maar nu ruik ik bij één van de twee toch een beetje vreemde geur.

Hij lijkt er verder zelf geen last van te hebben. Likt- bijt er niet aan. Zou het misschien een (beginnende) anaalklierontsteking kunnen zijn? Iemand ervaring?

Zodra het erger wordt ga ik uiteraard direct naar de DA.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 augustus 2012 @ 13:21:56 #35
22592 crew  Ole
pi_115285902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Karel
Willem

Maar luisteren doen ze toch niet, dus je kan ook 'he dikzak' of Rooie zeggen >:)
Mijn Japie luistert anders heel goed naar zijn naam! Maar die hebben we vanaf dag 1 100 keer per dag geroepen :P . Na 18 jaar luistert hij ook naar: Poes, Grote Poes, Stom Beest. En naar fluiten *O*

Inmiddels staan er 3 katten om me heen te dartelen als ik hem roep. De 2 kittens snappen niets van hun eigen namen :D (Gato en Max)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_115285998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Karel
Willem

Maar luisteren doen ze toch niet, dus je kan ook 'he dikzak' of Rooie zeggen >:)
Hoezo, luisteren ze toch niet? Die van mij luisteren wel degelijk! (ook naar Monster, Jut en Jul...)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:19 schreef Ole het volgende:
Mijn twee katers zijn ruim 2 maanden geleden gecastreerd. Is op zich allemaal goed gegaan, maar nu ruik ik bij één van de twee toch een beetje vreemde geur.

Hij lijkt er verder zelf geen last van te hebben. Likt- bijt er niet aan. Zou het misschien een (beginnende) anaalklierontsteking kunnen zijn? Iemand ervaring?

Zodra het erger wordt ga ik uiteraard direct naar de DA.
Wat voor een geur? Die Rooie van ons wil wel eens "druppelen" En dan kun je gelijk alles in de wasmachine gooien want dat ruikt vreselijk sterk. (en die kat dan maar poetsen daar achterin!)
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 augustus 2012 @ 13:28:04 #37
22592 crew  Ole
pi_115286168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hoezo, luisteren ze toch niet? Die van mij luisteren wel degelijk! (ook naar Monster, Jut en Jul...)

[..]

Wat voor een geur? Die Rooie van ons wil wel eens "druppelen" En dan kun je gelijk alles in de wasmachine gooien want dat ruikt vreselijk sterk. (en die kat dan maar poetsen daar achterin!)
Geur is moeilijk te omschrijven, maar het is geen urine gelukkig. Meer een 'muffige'geur. Zit nu net bij me en nu ruik ik niks. Het is vooral als ie naast me ligt te knorren. Misschien heeft hij gewoon een iets sterkere lichaamsgeur.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_115286203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Karel
Willem

Maar luisteren doen ze toch niet, dus je kan ook 'he dikzak' of Rooie zeggen >:)
Valéry luistert naar zijn naam.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115286224
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Luistert hij naar zijn naam?

Want dan zou ik het niet doen :)
Nee, maar ik wil wel graag proberen om dezelfde klank erin te houden, zodat het nog wel bekend klinkt. Misschien moet ik hem maar gewoon EEEEEEEEEY gaan noemen :+
pi_115286285
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:29 schreef Tree het volgende:

[..]

Nee, maar ik wil wel graag proberen om dezelfde klank erin te houden, zodat het nog wel bekend klinkt. Misschien moet ik hem maar gewoon EEEEEEEEEY gaan noemen :+
EEEEEEEYYYYYY kom je eten?! Klinkt best goed ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115286331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:28 schreef Ole het volgende:

[..]

Geur is moeilijk te omschrijven, maar het is geen urine gelukkig. Meer een 'muffige'geur. Zit nu net bij me en nu ruik ik niks. Het is vooral als ie naast me ligt te knorren. Misschien heeft hij gewoon een iets sterkere lichaamsgeur.
Als het geen heel indringende geur is, zijn het niet zijn anaalklieren, want dat stinkt echt.

quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:29 schreef Tree het volgende:

[..]

Nee, maar ik wil wel graag proberen om dezelfde klank erin te houden, zodat het nog wel bekend klinkt. Misschien moet ik hem maar gewoon EEEEEEEEEY gaan noemen :+
Gewoon "Kut beest", "Monster" of "Luilak" noemen.... Want dat zijn ze gewoon nu eenmaal (maar houden doen we allemaal van ze, vreemd genoeg...)
pi_115286443
:o mijn katten zijn dus gewoon slecht opgevoed :o
_O-
pi_115286586
Hebben jullie trouwens nog tips de overgang voor alle katten makkelijker te maken? Diego zelf is erg schuw en zal sowieso moeten wennen, maar we hebben hier in huis nog een klein monstertje rondlopen die waarschijnlijk van plan is om Diego te terroriseren.
pi_115286707
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:38 schreef Tree het volgende:
Hebben jullie trouwens nog tips de overgang voor alle katten makkelijker te maken? Diego zelf is erg schuw en zal sowieso moeten wennen, maar we hebben hier in huis nog een klein monstertje rondlopen die waarschijnlijk van plan is om Diego te terroriseren.
Heb je al een feliway ding hangen?
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 augustus 2012 @ 13:42:56 #45
22592 crew  Ole
pi_115286760
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:38 schreef Tree het volgende:
Hebben jullie trouwens nog tips de overgang voor alle katten makkelijker te maken? Diego zelf is erg schuw en zal sowieso moeten wennen, maar we hebben hier in huis nog een klein monstertje rondlopen die waarschijnlijk van plan is om Diego te terroriseren.
Proberen ze het zo veel mogelijk zelf te laten uitzoeken.

Ik had wel voor mijn oude kat een veilig plekje gemaakt waar de kleintjes (toen nog niet) konden komen. Bovenop een kast ;)

Verder: neem de tijd. Het kan echt even duren!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_115286772
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb je al een feliway ding hangen?
Nee, was ik wel van plan om te kopen!
pi_115286827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:42 schreef Ole het volgende:

[..]

Proberen ze het zo veel mogelijk zelf te laten uitzoeken.

Ik had wel voor mijn oude kat een veilig plekje gemaakt waar de kleintjes (toen nog niet) konden komen. Bovenop een kast ;)

Verder: neem de tijd. Het kan echt even duren!
Ja, dat hebben wij ook gedaan. We hebben eerst een ruimte afgezet met wat gaas. Zodat de katten elkaar wel konden zien, horen en ruiken. Eten gegeven met de bakjes tegenover elkaar, met dat gaas er tussen.

Na een of twee hebben we dat gaas verwijderd en ze het zelf laten uitzoeken. Genoeg pekken in huis waar een kat kan schuilen als hij achterna wordt gezeten door de ander. Want dat moet je eigenlijk wel hebben, de opgejaagde kat moet wel ergens heen kunnen waar hij zich kan verdedigen als hij daar de noodzaak toe voelt!
pi_115288202
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:43 schreef Tree het volgende:

[..]

Nee, was ik wel van plan om te kopen!
Oké dat is mooi :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115320388
Mijn kat komt net binnen met een muis, de horror :'( Nog nooit meegemaakt want ik heb alleen een klein binnenplaatsje. Ik heb hem meteen naar buiten gejaagd. Maar nu zitten die 2 katten in de tuin en die ene laat hem niet los hoe krijg ik hem nou binnen zonder muis? :')
Ik verwacht niet echt een antwoord om deze tijd maar goed :')
Miss ff proberen met snoepjes :'(
pi_115320482
Nou ja hij zal over een uurtje of wat wel uitgespeeld zijn hoop ik... gelukkig hoef ik morgen niet te werken :P
pi_115320594
Als ie dood is zal de lol er wel vanaf zijn :')
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:12:01 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115321044
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 00:55 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Mijn kat komt net binnen met een muis, de horror :'( Nog nooit meegemaakt want ik heb alleen een klein binnenplaatsje. Ik heb hem meteen naar buiten gejaagd. Maar nu zitten die 2 katten in de tuin en die ene laat hem niet los hoe krijg ik hem nou binnen zonder muis? :')
Ik verwacht niet echt een antwoord om deze tijd maar goed :')
Miss ff proberen met snoepjes :'(
Alles barricaderen en je verschansen.
Pas als de muis op is, de deur weer open doen. Mét muis géén kat, is hier het deurbeleid.

Je hebt nog geluk dat Kat de Muis weer mee naar buiten nam.
Een van de mijnes liet hem het liefst binnen los. Ik heb hier wel eens een nacht lang Fred Osters Caviabaan nagebouwd met stapeltjes boeken, vanaf de plek waar de muis onder een kast zat, tot de openslaande tuindeuren. En dan intussen een morrende kat in de gang proberen te negeren.
Maar voordat zo'n licht getraumatiseerde muis die route richting Vrijheid durft te nemen man... uren zat ik op. :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 09-08-2012 01:20:02 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115321152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Alles barricaderen en je verschansen.
Pas als de muis op is, de deur weer open doen. Mét muis géén kat, is hier het deurbeleid.

Je hebt nog gelukt dat Kat de Muis weer mee naar buiten nam.
Een van de mijnes liet hem het liefst binnen los. Ik heb hier wel eens een nacht lang Fred Osters Caviabaan nagebouwd met stapeltjes boeken, vanaf de plek waar de muis onder een kast zat, tot de openslaande tuindeuren. En dan intussen een morrende kat in de gang proberen te negeren.
Maar voordat zo'n licht getraumatiseerde muis die route richting Vrijheid durft te nemen man... uren zat ik op. :O
_O-
Ze zaten net voor de raam zonder muis :D dus heb ze naar binnen gelokt met snoepjes. Nu zitten ze weer voor de raam maar no way :')
pi_115321195
Nu vind ik het weer sneu dat ik ze niet naar buiten laat, beestje zal wel dood zijn toch aaarggh 8)7
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:18:19 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115321241
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:15 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

_O-
Ze zaten net voor de raam zonder muis :D dus heb ze naar binnen gelokt met snoepjes. Nu zitten ze weer voor de raam maar no way :')
Prijs jezelf gelukkig. Jij kan gaan slapen en je katten gaan maar lekker in hun soppie zitten gaarkoken.

Ze kijken je morgen niet aan vanwege Al Het Aangedane Onrecht, maar hé, zo'n dagje beschouw ik altijd als een snipperdag. *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115321288
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Prijs jezelf gelukkig. Jij kan gaan slapen en je katten gaan maar lekker in hun soppie zitten gaarkoken.

Je katten kijken je morgen niet aan vanwege Al Het Aangedane Onrecht, maar hé, zo'n dagje beschouw ik altijd als een snipperdag. *O*
Ja idd normaal zou de raam ook dicht gaan om dit uur :P
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:31:14 #57
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115321664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:19 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja idd normaal zou de raam ook dicht gaan om dit uur :P
Het raam, de raming.

Onze nieuwe kat brengt levende kikkers binnen. Héél behoedzaam (de beestjes mankeren niets) legt ze ze voor ons neer. Gelukkig zijn we steeds thuis (dát, of er wonen ettelijke kikkers in onze schoenen op de gang).

Laatst kwam ze binnen gerend met overduidelijk 'iets' in haar bek. Ze zwiepte haar kop heen en weer en maaide met haar poot langs de prooi waarop ze half kauwde. Ze stoof als een maniak door de hele huiskamer en ik rekende al op verschrikkelijke taferelen met halfdode mussenkuikens met opengereten buikjes.

Maar toen had ze een dor blaadje gevangen. :+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115321871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het raam, de raming.

Onze nieuwe kat brengt levende kikkers binnen. Héél behoedzaam (de beestjes mankeren niets) legt ze ze voor ons neer. Gelukkig zijn we steeds thuis (dát, of er wonen ettelijke kikkers in onze schoenen op de gang).

Laatst kwam ze binnen gerend met overduidelijk 'iets' in haar bek. Ze zwiepte haar kop heen en weer en maaide met haar poot langs de prooi waarop ze half kauwde. Ze stoof als een maniak door de hele huiskamer en ik rekende al op verschrikkelijke taferelen met halfdode mussenkuikens met opengereten buikjes.

Maar toen had ze een dor blaadje gevangen. :+
De raam, het raam whatever... Zeg eigenlijk altijd de raam, zou het iets brabants zijn? :+

Kikkers bah bah :X
Ben nu ook alleen thuis en dan ben ik zo'n schijterd. Als er hier een kikker rond zou lopen zou ik hem niet durven pakken denk ik. Zou ik me misschien wel opsluiten en morgen mijn vader bellen :')
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:52:06 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115322211
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

De raam, het raam whatever... Zeg eigenlijk altijd de raam, zou het iets brabants zijn? :+

Kikkers bah bah :X
Ben nu ook alleen thuis en dan ben ik zo'n schijterd. Als er hier een kikker rond zou lopen zou ik hem niet durven pakken denk ik. Zou ik me misschien wel opsluiten en morgen mijn vader bellen :')
Nou nu weet je het voor altijd: het raam.
Zo zie je maar wat een onverwacht voordeel het kan hebben als je kat op muizenjacht gaat!

Wat betreft de kikkers: Een glas of doorzichtig schaaltje eroverheen zetten, voorzichtig een stuk karton/stevig papier onder de pootjes schuiven en het brave beestje een endje verder uitzetten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115322380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou nu weet je het voor altijd: het raam.
Zo zie je maar wat een onverwacht voordeel het kan hebben als je kat op muizenjacht gaat!

Wat betreft de kikkers: Een glas of doorzichtig schaaltje eroverheen zetten, voorzichtig een stuk karton/stevig papier onder de pootjes schuiven en het brave beestje een endje verder uitzetten.
Dat wist ik al wel, maar ik blijf gewoon de raam zeggen :P Volgens mij gebruik ik het door elkaar maar ja boeiend.

Ja dat zou ik uiteindelijk wel doen denk ik ik ben bijna 30 dus moet het onderhand zelf rooien he :P
Stom dat ik ineens bang voor dat soort beesten ben terwijl ik ze vroeger gewoon oppakte..
pi_115324590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Alles barricaderen en je verschansen.
Pas als de muis op is, de deur weer open doen. Mét muis géén kat, is hier het deurbeleid.

Je hebt nog geluk dat Kat de Muis weer mee naar buiten nam.
Een van de mijnes liet hem het liefst binnen los. Ik heb hier wel eens een nacht lang Fred Osters Caviabaan nagebouwd met stapeltjes boeken, vanaf de plek waar de muis onder een kast zat, tot de openslaande tuindeuren. En dan intussen een morrende kat in de gang proberen te negeren.
Maar voordat zo'n licht getraumatiseerde muis die route richting Vrijheid durft te nemen man... uren zat ik op. :O
Muizen, kikkers, vogels, alles wordt naar binnen gebracht. En binnen (levend en wel) los gelaten. Ik heb tegenwoordig standaard een tuinhandschoen (winter model) in de gang liggen zodat ik de beestjes kan vangen (winter model omdat sommige muizen zich nog wel eens willen verdedigen). Het ergst was toen hij eens dat dwergmuisje in de woonkamer los liet. Dat beestje was zo klein, die kreeg je bijna niet te pakken, want hij kon de kleinste gaatjes in kruipen (dus ook die ventilator gaten in de mediacenter...)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Onze nieuwe kat brengt levende kikkers binnen. Héél behoedzaam (de beestjes mankeren niets) legt ze ze voor ons neer. Gelukkig zijn we steeds thuis (dát, of er wonen ettelijke kikkers in onze schoenen op de gang).
Ja, om die dan in huis los te laten. En er dan achteraan gaan! (en natuurlijk niet meer vangen, want ze springen zo leuk!)

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Kikkers bah bah :X
Ben nu ook alleen thuis en dan ben ik zo'n schijterd. Als er hier een kikker rond zou lopen zou ik hem niet durven pakken denk ik. Zou ik me misschien wel opsluiten en morgen mijn vader bellen :')
Ik vang alles, maar kikkers, nee, die hoef ik niet...

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat betreft de kikkers: Een glas of doorzichtig schaaltje eroverheen zetten, voorzichtig een stuk karton/stevig papier onder de pootjes schuiven en het brave beestje een endje verder uitzetten.
Bakje van de Chinees werkt ook!

Vond gisteren nog wat veertjes in de keuken toen we thuis kwamen...
pi_115325275
Hebben meer katten dat dat ze de warerbak van de hond prefereren boven die van zichzelf. Is echt niet handig ook voor ze want die bak staat op zo 'n standaard. Dus moeten ze op hun achterpoten staan en half in die bak hangend drinken.

Aan verser water kan het ook niet liggen. Want ververs meerdere keren per dag tegelijkertijd hun bakjes met die van de hond.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115325309
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 08:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben meer katten dat dat ze de warerbak van de hond prefereren boven die van zichzelf. Is echt niet handig ook voor ze want die bak staat op zo 'n standaard. Dus moeten ze op hun achterpoten staan en half in die bak hangend drinken.

Aan verser water kan het ook niet liggen. Want ververs meerdere keren per dag tegelijkertijd hun bakjes met die van de hond.
Omdat het katten zijn en altijd tegendraads? Waarom vinden ze die vieze plas buiten lekkerder dan die bak met vers water binnen?

En misschien vinden ze het wel prettig dat het water wat hoger staat. Ik heb de etens- en drinkbak van mijn katten ook verhoogd staan.
pi_115325340
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 08:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben meer katten dat dat ze de warerbak van de hond prefereren boven die van zichzelf. Is echt niet handig ook voor ze want die bak staat op zo 'n standaard. Dus moeten ze op hun achterpoten staan en half in die bak hangend drinken.

Aan verser water kan het ook niet liggen. Want ververs meerdere keren per dag tegelijkertijd hun bakjes met die van de hond.
Drinken uit een vaas met bloemen vinden ze ook lekkerder dan uit hun bakje(eerst omgooien voor makkelijker toegang) :D
pi_115325375
De eet en drink bakjes van de katten staan op de vensterbank anders vreet loebes hun voer op.

En die vaas met bloemen gelukkig nog niet meegemaakt.

Blijven toch aparte beesten ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115329245
Een keertje de jaarlijkse controle en vaccinatie overslaan, vanwege de reden dat de katten het dierenartsbezoek nogal slecht trekken, zou dat kwaad kunnen of onverstandig zijn? Het zijn ook binnenkatten, dus ze komen buiten het balkon verder nooit buiten of in aanraking met andere katten. En verder mankeren ze ook niets, ze zijn nu iets ouder dan 2 jaar.

Heb wel eens vaker z'n discussie gelezen, maar toen had ik nog geen katten en ik weet eigenlijk ook niet meer wat toen de uitkomst was.
pi_115329324
quote:
5s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Een keertje de jaarlijkse controle en vaccinatie overslaan, vanwege de reden dat de katten het dierenartsbezoek nogal slecht trekken, zou dat kwaad kunnen of onverstandig zijn? Het zijn ook binnenkatten, dus ze komen buiten het balkon verder nooit buiten of in aanraking met andere katten. En verder mankeren ze ook niets, ze zijn nu iets ouder dan 2 jaar.

Heb wel eens vaker z'n discussie gelezen, maar toen had ik nog geen katten en ik weet eigenlijk ook niet meer wat toen de uitkomst was.
Mijn kat is ook een binnenkant, en dierenarts heeft me zelf aangeraden niet elk jaar maar om het jaar te komen aangezien hij toch niet buiten komt.
All good things are wild and free.
pi_115329545
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:34 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Mijn kat is ook een binnenkant, en dierenarts heeft me zelf aangeraden niet elk jaar maar om het jaar te komen aangezien hij toch niet buiten komt.
Oh, da's wel tof van die dierenarts, aangezien het toch makkelijk verdiend is, zo'n controle en inenting. Vorig jaar was ik met die 2 ook tussen de 60 en 70 euro kwijt. Nou gaat het mij verder niet om het geld, ik betaal het met liefde, maar als ik er i.p.v. een controle ook iets anders voor de katten mee kan kopen, prima. Buiten het feit dat ze daarna weer een paar dagen van de leg zijn van de stress van een 10 minuten controle, maarja :')

De dierenartspraktijk hier die stuurt gewoon een kaartje met de melding dat het weer tijd is voor de jaarlijkse controle, en vorig jaar heb er eigenlijk niet naar gevraagd.
pi_115329568
Ik ga eerlijk gezegd nooit met mijn kat naar de dierenarts :@
Het beestje komt in de tuin en that's it. Heeft nooit ergens last van. Inmiddels bijna 12.
pi_115329706
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:43 schreef Mangostine het volgende:
Ik ga eerlijk gezegd nooit met mijn kat naar de dierenarts :@
Het beestje komt in de tuin en that's it. Heeft nooit ergens last van. Inmiddels bijna 12.
Voor mij is het een kwestie van wat is het beste voor de kat, en is het noodzakelijk? Ik neem aan dat wanneer ze wel buiten zouden komen het wel verstandig is, denk ik. Zoveel verstand heb ik er verder ook niet van. Maar voor binnenkatten die verder ook niks mankeren, lijkt het mij ook overdreven.
  Moderator / Miss SHO donderdag 9 augustus 2012 @ 11:49:41 #71
22592 crew  Ole
pi_115329729
Kitten Max komt heel stoer en grommend binnen met zijn prooien. Dat is dan een tuinhandschoen, een sponsje, van die dingen. Zijn (dacht ik aanvankelijk) stuk minder stoere broertje is al met Muis en Vogel binnengekomen. Voordat ik die überhaupt kon bevrijden hoorde ik luid geknaag en zag ik nog net een staartje in zijn bek verdwijnen :Y) VanVogel vond ik alleen nog een paar veertjes :'(

Het blijven natuurlijk wel roofdieren.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_115329747
Met de jaarlijkse enting worden je katten ingeent tegen niesziekte en kattenziekte. De enting van de kattenziekte blijft ongeveer 3 jaar geldig, niesziekte 1 jaar.
Ik ent mijn katten elk jaar omdat ik ook kittens opvang en ze een grote kans hebben om ziek te worden door de kittens. Als je katten verder niet buiten komen lijkt het me geen probleem. Maar ja, als je katten dan niesziekte krijgen is het een stuk erger dan als ze ingeent zouden zijn. En hou er rekening mee dat je beter niet bij mensen op bezoek kunt gaan wiens katten niesziekte hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door Oognip op 09-08-2012 12:07:36 ]
  Moderator / Miss SHO donderdag 9 augustus 2012 @ 11:53:03 #73
22592 crew  Ole
pi_115329831
Kittens laat ik komende tijd wel inenten. Mijn 18 jarige panter is september vorig jaar nog geweest. Heb de oproep alweer binnen. Ik weet niet of ik hem de stress nog wil aandoen. Kans is best klein dat ie nu nog een ziekte oploopt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_115329866
quote:
5s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Een keertje de jaarlijkse controle en vaccinatie overslaan, vanwege de reden dat de katten het dierenartsbezoek nogal slecht trekken, zou dat kwaad kunnen of onverstandig zijn? Het zijn ook binnenkatten, dus ze komen buiten het balkon verder nooit buiten of in aanraking met andere katten. En verder mankeren ze ook niets, ze zijn nu iets ouder dan 2 jaar.

Heb wel eens vaker z'n discussie gelezen, maar toen had ik nog geen katten en ik weet eigenlijk ook niet meer wat toen de uitkomst was.
Ik heb zelf ook binnenkatten, toch ga ik elk jaar naar de dierenarts voor de jaarlijkse controle en entingen, geeft mij een fijn gevoel als ik ze elk jaar een check-up krijgen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115329895
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef Ole het volgende:
Kitten Max komt heel stoer en grommend binnen met zijn prooien. Dat is dan een tuinhandschoen, een sponsje, van die dingen. Zijn (dacht ik aanvankelijk) stuk minder stoere broertje is al met Muis en Vogel binnengekomen. Voordat ik die überhaupt kon bevrijden hoorde ik luid geknaag en zag ik nog net een staartje in zijn bek verdwijnen :Y) VanVogel vond ik alleen nog een paar veertjes :'(

Het blijven natuurlijk wel roofdieren.
_O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115330062
Ik ent mijn katten wel ook al komen ze nooit buiten. Een keer niesziekte gehad toen ze net hier waren, dat hoop ik niet nog eens mee te maken. Al die bloedvlekken van de muur schrobben was ook geen pretje.
Omdat ik ook regelmatig met andere katten in contact kom ent ik liever wel. Je weet maar nooit of een andere kat wat bij zich heeft wat je dan weer door kunt geven. Daarnaast vind ik de jaarlijkse controle wel fijn, vooral bij een kat die misschien blaasgruis heeft gehad.

Het enige wat mijn katten mee naar binnen hebben gehaald was een musje. Ik was al bijna naar m'n werk, hoorde ik opeens een hels kabaal op het balkon. Had ik de mus net bij de ene kat uit de bek, vloog hij weg, liep de volgende ermee in z'n bek weg. Scheelde mij uiteindelijk natuurlijk wel met vangen.
Uiteindelijk kat een gevangen en in de slaapkamer opgesloten. Kat twee gevangen en in de badkamer opgesloten. Ging ik iets zoeken om het musje even in te kunnen leggen, komt kat twee weer door de kamer gerend. Hij was op de wasmachine gaan staan en had zo (per ongeluk lijkt me) de deur weer open gemaakt.
Musje was in shock dus bleef plat op de grond liggen. Uiteindelijk is m'n vriend er nog mee naar de dierenarts geweest, die hem redelijk snel konden vrijlaten :D

Een wonder dat het hier vooralsnog goed gaat met 3 vogels in huis :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_115330099
quote:
5s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Een keertje de jaarlijkse controle en vaccinatie overslaan, vanwege de reden dat de katten het dierenartsbezoek nogal slecht trekken, zou dat kwaad kunnen of onverstandig zijn? Het zijn ook binnenkatten, dus ze komen buiten het balkon verder nooit buiten of in aanraking met andere katten. En verder mankeren ze ook niets, ze zijn nu iets ouder dan 2 jaar.

Heb wel eens vaker z'n discussie gelezen, maar toen had ik nog geen katten en ik weet eigenlijk ook niet meer wat toen de uitkomst was.
Ik ga bewust niet voor de jaarlijkse inentingen. En wij hebben binnen/buiten katten. Ik het het ook gevraagd aan de dierenarts en die zei ook dat het geen absolute noodzaak had. Het betekent natuurlijk wel dat onze katten niet zomaar naar een pension kunnen bijvoorbeeld.

Ik ga wel naar de dierenarts als er wat met m'n monsters aan de hand is, of als ik denk dat er iets aan de hand is.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:49 schreef Ole het volgende:
Kitten Max komt heel stoer en grommend binnen met zijn prooien. Dat is dan een tuinhandschoen, een sponsje, van die dingen. Zijn (dacht ik aanvankelijk) stuk minder stoere broertje is al met Muis en Vogel binnengekomen. Voordat ik die überhaupt kon bevrijden hoorde ik luid geknaag en zag ik nog net een staartje in zijn bek verdwijnen :Y) VanVogel vond ik alleen nog een paar veertjes :'(

Het blijven natuurlijk wel roofdieren.
De ene vangt ze, de ander vreet ze op... (de Kleine laat ze lopen, de Rooie probeert hem dan te vangen en rent er dan mee weg :P)
pi_115330233
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:50 schreef Oognip het volgende:
Met de jaarlijkse enting worden je katten ingeent tegen niesziekte en kattenziekte. De enting van de kattenziekte blijft ongeveer 3 jaar geldig, niesziekte 1 jaar.
Ik ent mijn katten elk jaar omdat ik ook kittens opvang en ze een grote kans hebben om ziek te worden door de kittens. Als je katten verder niet buiten komen lijkt het me geen probleem. Maar ja, als je katten dan niesziekte krijgen is het een stuk erger dan als ze ingeent zouden zijn.
Ik zat net even te googlen op niesziekte, ik kom eigenlijk ook weinig met andere katten in aanraking. Één bevriend stel waar ik wel eens kom hebben een kat, voor de rest hebben de rest van mijn vrienden als ze al huisdieren hebben meestal honden. Nou snap ik wel dat je het nooit helemaal uit kan sluiten, maar als ik het zo lees is het risico niet bijzonder hoog. Ik denk dat ik het dan toch een jaartje oversla, dan kan ik ze in ieder geval de stress van het dierenartsbezoek besparen. Van het geld koop ik wel wat leuks voor ze, daar doe ik het toch niet voor.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:54 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook binnenkatten, toch ga ik elk jaar naar de dierenarts voor de jaarlijkse controle en entingen, geeft mij een fijn gevoel als ik ze elk jaar een check-up krijgen.
Ik snap wat je bedoeld hoor, daarom vroeg ik het ook hier. Ik wil ook het beste voor mijn katten, daarom zijn ze denk ik ook wel een beetje heel erg verwend qua speeltjes en krabpalen e.d. :@
pi_115347010
Onze kitten is vandaag bij ons komen wonen. Ze is 15 weken, en vindt het allemaal nog heeeeel spannend. Ze wil wel geaaid worden en spint dan als een malle, oppakken is ook geen probleem, spinnen en oogjes dicht, maar ze zat tot een half uurtje geleden nog vrijwel uitsluitend achter een gordijn/in de boekenkast/onder de tafel/onder de tv-kast. Zojuist is ze tevoorschijn gekomen en de woonkamer gaan ontdekken en overal onderdoorsluipen enzo O+

Eigenlijk geen vraag dus, maar misschien zijn er nog tips? We hebben haar al op de (open) bak gezet. Thuis gaat ze op een dichte, maar deze heeft een klep en daar wilde ze nog niet uitkomen toen we haar er met deksel in zetten... Haar eten heeft ze wel besnuffeld, het water ook, maar niet gegeten of gedronken (ze had thuis vanochtend ook al wat gegeten)...
Kwak
  donderdag 9 augustus 2012 @ 19:29:33 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115347171
Ik zou de klep eruit halen.

Verder lekker haar gang laten gaan. Wel veel tegen haar kletsen (met zo'n lekker overdreven blij toontje) en haar af en toe roepen, dan raakt ze gewend aan je stem.
Wel in de gaten houden of ze eet, drinkt, plast en poept.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 19:31:02 #81
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115347228
Beste tip bij nieuwe katten in huis: láát ze. Heb geen te hoge verwachtingen, de kat bepaalt het tempo. Lekker laten banjeren, maar ook met rust laten als de kat wat schuchterder is. Blijf wel lekker tegen het beest kletsen, ook als 'ie zich verstopt.

En wat betreft de klep: die haal ik altijd uit kattenbakken. Ik zou zelf ook geen klap op mijn kont willen krijgen telkens als ik mijn behoefte wil gaan doen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115347551
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 12:04 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld hoor, daarom vroeg ik het ook hier. Ik wil ook het beste voor mijn katten, daarom zijn ze denk ik ook wel een beetje heel erg verwend qua speeltjes en krabpalen e.d. :@
Snap het, hier hetzelfde hoor :)

Ik ben wel blij dat ik elk jaar met mijn katjes ga, eentje bleek bij de controle erg last van tandsteen en ontstoken tandvlees te hebben (niks van gemerkt :{ ) en uiteindelijk moesten er 2 kiezen getrokken worden.
Had er niet aan moeten denken als hij nog een jaar zo had moeten doorlopen :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115354355
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou de klep eruit halen.

Verder lekker haar gang laten gaan. Wel veel tegen haar kletsen (met zo'n lekker overdreven blij toontje) en haar af en toe roepen, dan raakt ze gewend aan je stem.
Wel in de gaten houden of ze eet, drinkt, plast en poept.
klep is er uit gehaald zojuist :Y ze heeft wat gedronken, een paar brokjes gegeten (had vandaag al gegeten) en is in de bak gaan zitten weer, maar nog niks gedaan.

ze is lekker actief, nu alles aan het ontdekken O+
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Beste tip bij nieuwe katten in huis: láát ze. Heb geen te hoge verwachtingen, de kat bepaalt het tempo. Lekker laten banjeren, maar ook met rust laten als de kat wat schuchterder is. Blijf wel lekker tegen het beest kletsen, ook als 'ie zich verstopt.

En wat betreft de klep: die haal ik altijd uit kattenbakken. Ik zou zelf ook geen klap op mijn kont willen krijgen telkens als ik mijn behoefte wil gaan doen.
We laten haar ook lekker hoor, het oppakken was alleen om de bak te laten zien en één keer toen ze ergens zat waar ze niet had moeten kunnen komen (is nu gefikst). Ze klimt nu ook via onze benen naar de andere bank enzo, gaat lekker, en we blijven idd. kletsen tegen haar. O+
Kwak
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:41:56 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115354622
Die komt vast uit een nest waar ze al goede ervaringen met mensen heeft opgedaan.

Het komt vast goed!

Krijgen we ook een foto te zien van deze dame?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115369699
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Beste tip bij nieuwe katten in huis: láát ze. Heb geen te hoge verwachtingen, de kat bepaalt het tempo. Lekker laten banjeren, maar ook met rust laten als de kat wat schuchterder is. Blijf wel lekker tegen het beest kletsen, ook als 'ie zich verstopt.
Ja, hebben wij ook gedaan met die zwerver van ons. Nu kletst hij net zo hard terug als je tegen hem praat :P
pi_115372800
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:41 schreef Lienekien het volgende:
Die komt vast uit een nest waar ze al goede ervaringen met mensen heeft opgedaan.

Het komt vast goed!

Krijgen we ook een foto te zien van deze dame?
ze komt bij een heel lief kattenvrouwtje vandaan, waar ze het wel een beetje te druk vond met alle katten (ze is de eerste kitten die wordt opgehaald, er zijn daar 3 volwassen katten, 1 oudere kitten (half jaar) uit vorige nestje, en uit huidige nest dus nog 3 anderen waarvan er maar 1 een huisje heeft gevonden naast Flo. Eentje houdt de baas, en eentje heeft geen baasje gevonden dus die zal ze ook wel houden (en ik hoop dat ze daarna de boel laat steriliseren... :@)).

Floddertje/poes is duidelijk al aan t wennen. Vanochtend was ze nog even onder de bank verstopt, ze schrikt nog van plotselinge en onbekende geluiden enzo, maar ze eet en drinkt, poept en plast op de bak, wast zich en speelt met ons. Net heerlijk naast me liggen slapen nadat we gespeeld hadden. Nu loopt ze heel stoer de kamers te verkennen en overal op te klimmen. De touwtjes van mijn jurk moesten er net aan geloven en zojuist keek ze vervaarlijk naar mijn paardenstaart :P

Ze reageert overigens ook goed op correcties als iets niet mag O+

Fotootjes (vooral van gisteren, ze is beweeglijk nu en dat fotografeert lastig)


bij aankomst


Het is nog erg spannend allemaal



moe van het kroelen en alle nieuwe indrukken


vandaag durft Flo'tje wel te spelen, met mijn jurk...
Kwak
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:28:38 #87
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115377747
Antwoord teruggekregen van Whiskas omdat ik over hun reclame had geklaagd.
In die reclame zeggen ze dat Whiskas zo lekker is dan zelfs de buurpoes "Luna" lekker mee komt eten.
Ik heb dus gemailed dat dat helemaal niet goed is omdat "Luna" thuis ook al te eten krijgt en op deze manier dus véél te dik wordt.

Dit was hun reply:
quote:
Geachte heer ****,

Het spijt ons dat u problemen heeft ondervonden met één van onze WHISKAS® reclames. Wij stellen het zeer op prijs dat u ons hiervan op de hoogte brengt, omdat reacties van consumenten een belangrijke informatiebron voor ons zijn.

Wij hebben uw reactie dan ook doorgegeven aan de Brand Manager van WHISKAS® zodat hier rekening mee kan worden gehouden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Anke de Laat
Consumentenservice
Mars Nederland B.V.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:47:20 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115378466
Leuke foto's, Kwak! En een lief poesje. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_115379407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:28 schreef SiGNe het volgende:
Antwoord teruggekregen van Whiskas omdat ik over hun reclame had geklaagd.
In die reclame zeggen ze dat Whiskas zo lekker is dan zelfs de buurpoes "Luna" lekker mee komt eten.
Ik heb dus gemailed dat dat helemaal niet goed is omdat "Luna" thuis ook al te eten krijgt en op deze manier dus véél te dik wordt.
Ik vind dat ook een erg rare reclame inderdaad. Niet alleen het risico op overgewicht, maar ook op problemen met allergieën, speciaal voer en weet ik al niet wat. Jammer dat je daar zo'n saaie standaardreactie op krijgt.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:12:45 #90
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115379584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik vind dat ook een erg rare reclame inderdaad. Niet alleen het risico op overgewicht, maar ook op problemen met allergieën, speciaal voer en weet ik al niet wat. Jammer dat je daar zo'n saaie standaardreactie op krijgt.
Dat had ik ook in mijn brief gezet, mijn (helaas te vroeg overleden) kat had darmproblemen, alleen Pro-plan sensible kreeg ie geen diaree van.
Als die door anderen gevoed zou worden dan zit ik met de shit, letterlijk..
Ik zou het absoluut niet op prijs stellen dat die door anderen gevoed zou worden en ook met de kitten die ik nu heb wil ik dat niet (ondanks dat die geen darmproblemen heeft)

Ze sturen het in elk geval door dus laten we hopen dat ze er in elk geval iets mee doen.
pi_115382311
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:28 schreef SiGNe het volgende:
Antwoord teruggekregen van Whiskas omdat ik over hun reclame had geklaagd.
In die reclame zeggen ze dat Whiskas zo lekker is dan zelfs de buurpoes "Luna" lekker mee komt eten.
Ik heb dus gemailed dat dat helemaal niet goed is omdat "Luna" thuis ook al te eten krijgt en op deze manier dus véél te dik wordt.

Dit was hun reply:

[..]

Ach, het is te verwachten dat ze zo'n standaard antwoord geven.
Goed dat je het in ieder geval geprobeerd hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115388099
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 13:28 schreef SiGNe het volgende:
Antwoord teruggekregen van Whiskas omdat ik over hun reclame had geklaagd.
In die reclame zeggen ze dat Whiskas zo lekker is dan zelfs de buurpoes "Luna" lekker mee komt eten.
Ik heb dus gemailed dat dat helemaal niet goed is omdat "Luna" thuis ook al te eten krijgt en op deze manier dus véél te dik wordt.

Dit was hun reply:

[..]

Goed gedaan dat je gemaild hebt!
Ik dacht dat dus ook al bij die reclame, en vooral ook katten met dieetvoer.
Niet erg goed over nagedacht bij Whiskas.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:56:13 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115388156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 07:28 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, hebben wij ook gedaan met die zwerver van ons. Nu kletst hij net zo hard terug als je tegen hem praat :P
:D

Bij ons zorgt het er in elk geval voor dat de kat feilloos luistert, maar ook meteen blij wordt als zij onze stemmen hoort. We begroeten ook nog steeds heel enthousiast als ze binnenkomt na een wandeling. Het lijkt soms wel alsof dat een soort beloning is, want ze komt zich keurig zo om het half uur melden thuis.

Het is een kat die door de dierenambulance zwervend in een park is gevonden. We hebben haar gelukkig kunnen aanleren dat het thuis leuk en fijn is.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115458316
hm, volgens mij heeft onze poes last van een beetje harde drolletjes... ze heeft een klein roodachtig vlekje midden in haar poepgat. Kan het komen omdat ze geen melk krijgt momenteel en eerst wel? we hadden nog geen kattenmelk in huis toen we haar ophaalden, en ze bleek dat wel te drinken (geitenmelk en geitenyoghurt). ze eet momenteel kittenbrokjes en water...

maandag wilde ik wat kattenmelk gaan halen, kijken of ze dan ook zachtere poep krijgt. (op zich poept ze goed, er liggen drollen in de bak en de bak stinkt niet echt)
Kwak
  zondag 12 augustus 2012 @ 13:27:10 #95
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115459686
Persoonlijk vind ik dat katten water horen te drinken en geen melk.
Melk krijgen ze van de moeder en anders niet, alleen de mens drinkt melk als ze volwassen zijn en da's nog melk van een ander zoogdier ook 8)7

Kattendrollen zijn ook best hard trouwens, niet te vergelijken met mensenpoep.
kattendarmen halen zoveel mogelijk vocht uit de ontlasting (gaan zuinig met vocht om)
pi_115460603
okej, dan is t misschien gewoon wennen aan t voer ofzo, ik was ook niet van plan om poes tot in t oneindige melk te geven, maar misschien nog een week of 4, tot ze 20 weken is. maar ach, water drinkt ze ook dus t is niet echt nodig nee.
Kwak
  zondag 12 augustus 2012 @ 14:52:19 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115462585
Harde drollen zijn goed. Is het echt bloed, want dat is niet goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115463183
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 12:46 schreef kwakz0r het volgende:
hm, volgens mij heeft onze poes last van een beetje harde drolletjes... ze heeft een klein roodachtig vlekje midden in haar poepgat. Kan het komen omdat ze geen melk krijgt momenteel en eerst wel? we hadden nog geen kattenmelk in huis toen we haar ophaalden, en ze bleek dat wel te drinken (geitenmelk en geitenyoghurt). ze eet momenteel kittenbrokjes en water...

maandag wilde ik wat kattenmelk gaan halen, kijken of ze dan ook zachtere poep krijgt. (op zich poept ze goed, er liggen drollen in de bak en de bak stinkt niet echt)
ander merk voer proberen. en zorgen dat er voldoende vers water is.
pi_115489841
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 14:52 schreef Lienekien het volgende:
Harde drollen zijn goed. Is het echt bloed, want dat is niet goed.
nee, ik denk dat t misschien gewoon een beetje meer "binnen" is dan de buitenkant van de poeperd, dat ie zeg maar iets meer openstaat dan toen ze voor t eerst met ons meekwam.

water (vers) drinkt ze genoeg, ze krijgt elke dag nieuw water, soms twee keer en drinkt er ook goed van. Ze eet twee soorten brokjes om en om, ik zal in de gaten houden dat t geen echt bloed is of wordt. en we moeten toch volgende week even langs de dierenarts voor prikjes, dus dan laat ik er wel even naar kijken.

t is trouwens een enorme likkepoes O+ ze wast zichzelf, maar ook ons zodra ze lekker bij ons op de bank ligt en we aan t aaien zijn.
Kwak
  maandag 13 augustus 2012 @ 01:25:07 #100
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115498455
Is het rood bloed dan is er een bloeding aan het eind van de darm/anus, als het bloed donkerder van kleur is is het probleem groter, dan zit er namelijk een bloeding in de darm zelf.
(ben zelf darmpatient dus moet daar zelf ook op letten)

Sowieso groeit de kat ook flink dus het kan ook zijn dat het vanzelf oplost.
Mijn Jiro had toen ie hier kwam een klein beetje last van een snotneusje maar nu ie al iets groter is zijn z'n neusgaten ook iets groter en heeft ie er al amper last van. :)
pi_115498805
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:25 schreef SiGNe het volgende:
Is het rood bloed dan is er een bloeding aan het eind van de darm/anus, als het bloed donkerder van kleur is is het probleem groter, dan zit er namelijk een bloeding in de darm zelf.
(ben zelf darmpatient dus moet daar zelf ook op letten)

Sowieso groeit de kat ook flink dus het kan ook zijn dat het vanzelf oplost.
Mijn Jiro had toen ie hier kwam een klein beetje last van een snotneusje maar nu ie al iets groter is zijn z'n neusgaten ook iets groter en heeft ie er al amper last van. :)
het is meer donkerder roze, z'n poeperdje zelf dus, bij nadere inspectie.

we geven haar in elk geval nu zeker twee keer per dag nieuw water.

verder gaat t heel goed, ze gaat na 4 avonden zelf naar de achterkamer (haar voorlopige domein voor de nacht, als ze wat meer gewend is mag ze 's nachts gewoon in t hele woongedeelte hoor, en daarna het hele huis behalve de slaapkamer) zodra we de tv uitdoen O+ tv uit = baasje slapen = poes drinken en op de bak en bovenop de krabpaal voor een dutje.

ik vind haar voor een kat die pas 3 en een halve dag in huis is al erg aanhankelijk en ook stoer en stout.
Kwak
pi_115536384
Die foto's O+

Ik heb ook een vraagje. Misschien dat het ooit al eens besproken is, maar zoekacties leverden me niet het specifieke antwoord dat ik zoek op. (Eerst even een intro verhaaltje, onderaan samenvatting ;) )

Wij hadden thuis twee katten. Een (geholpen) kater nu bijna 12 genaamd Blackie, en een poes, Pukkie. Zij was 5 jaar ouder en is in juni overleden.
Nu waren Puk en Black niet de allerdikste maatjes. Puk wilde hem wel graag wassen, maar Black werd dat al snel weer zat en dat eindigde dan in een achtervolging. (Waar Puk meestal de lol niet van in zag.) Blackie vond het wél een leuk spelletje, en speelde het ook zonder eerst een wasbeurt te krijgen. Hij was af en toe een beetje lomp. Maar, ze sliepen wel vaak samen. Zeker als er niemand thuis was trof je ze dicht tegen elkaar aangekropen op bed aan.

Toen Puk ziek werd liep hij met een grote boog om haar heen, en net naar haar dood leek hij er niet echt aandacht aan te besteden. Maar toen we op vakantie waren, is Black erg eenzaam geweest (volgens onze buren, die voor hem zorgden) Hij sliep onder het bed (doet hij normaal echt nooit), zat bij andere buren te mauwen voor de deur, en vermagerde gigantisch.

Ik kwam wat eerder thuis dan mijn ouders, en ik schrok ook van zijn gewicht. Zijn ruggengraat was duidelijk te voelen en zijn flanken waren totaal ingevallen. (Inmiddels is hij weer wat aangekomen, maar deze week krijgt hij een APK bij de DA). Hij sliep de eerste nacht dat ik terug was nog steeds onder het bed, en heeft ook een paar keer echt lopen zoeken op de trap. Naar boven kijkend alsof er iets was. Hij heeft ook een keer gezeten op de plek waar Puk vaak lag, en hij wilde er ook niet weg.

Kortom; zo alleen was hij nog nooit geweest (Puk was er toch wel altijd), en dat was aan hem te zien. (We zijn wel vaker op vakantie geweest)

Nu is Black wel erg op mensegericht, en vaker lijkt hij op een hond dan op een kat (hij kwispelt ook O+ ), maar misschien is een maatje geen gek idee. Een kattenmaatje bedoel ik dan.
(Het is nog wel wat kort dag na het overlijden van Puk, toegegeven.)
Sterker nog, omdat mijn moeder bedacht dat Black ook niet meer het eeuwige leven heeft, dacht ze misschien aan twee katjes erbij. En dan waarschijnlijk wel kittens/jongere katten, omdat Black niet een grote vechtersbaas is, vaker een goedzak of een held op sokken, maar toch ook niet altijd zomaar elke vreemde kat tolereert. (Dat wisselt ook wel een beetje per kat.) Voor jongere katten is hij misschien wat vriendelijker. (?)

Wat denken jullie; is dat vragen om problemen, of is het misschien wel een goed idee om wat gezelschap voor Black te zoeken?

En in het geval van een goed idee; heeft iemand enig idee met dan het beste werkt; twee poesjes erbij, twee katertjes of juist een poesje en een katertje?

Samenvatting: Kater is na het overlijden van onze poes alleen achtergebleven, vraagt veel aandacht en is tijdens de vakantie erg eenzaam geweest. (Eenzamer dan de jaren ervoor.)
- Is het een goed idee om er twee kittens/jonge katten bij te nemen?
- Zo ja; welk geslacht gaat vaak goed samen met een kater?
pi_115536824
Als je twee kittens/jonge katten erbij neemt loop je wel kans dat Black niet tussen hun komt. Dat hij dus een beetje het derde wiel aan de wagen wordt. Hoeft natuurlijk niet.
Qua geslacht maakt niet zo veel uit. Ik zou iig voor kittens gaan omdat de kans dat de andere het accepteert dan het grootst is.
  maandag 13 augustus 2012 @ 23:28:45 #104
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_115536993
Oe wat zielig om te horen dat Blackie zo slecht reageert op jullie vakantie. Heb nog niet veel katten ervaring, maar misschien heb je iets aan mijn gedachten.
Zou sowieso de APK afwachten, misschien heeft hij toch iets lichamelijks. Daarnaast neig ik ernaar om 1 kat erbij te nemen. Voor hetzelfde geld blijft Blackie nog veel jaren leven en zo niet, dan kun je tegen die tijd nog een nieuw vriendje nemen.
En ook om de reden die Oognip noemt, zodat hij geen derde wiel aan de wagen wordt.
pi_115537604
Maar als je 1 kitten neemt, kan ik me ook weer voorstellen dat Black daar gek van wordt. Omdat het kitten natuurlijk erg speels is en veel met hem wil spelen (misschien)...
  maandag 13 augustus 2012 @ 23:57:25 #106
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115538393
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 01:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het is meer donkerder roze, z'n poeperdje zelf dus, bij nadere inspectie.

we geven haar in elk geval nu zeker twee keer per dag nieuw water.

verder gaat t heel goed, ze gaat na 4 avonden zelf naar de achterkamer (haar voorlopige domein voor de nacht, als ze wat meer gewend is mag ze 's nachts gewoon in t hele woongedeelte hoor, en daarna het hele huis behalve de slaapkamer) zodra we de tv uitdoen O+ tv uit = baasje slapen = poes drinken en op de bak en bovenop de krabpaal voor een dutje.

ik vind haar voor een kat die pas 3 en een halve dag in huis is al erg aanhankelijk en ook stoer en stout.
Ja, dat gaat erg snel heb ik ook gemerkt.
Ik had bij Jiro verwacht dat ie z'n moeder, broers en zussen wel zou gaan zoeken maar dat heb ik ook niet gemerkt.
Wel heel nieuwsgierig de eerste week, alles onderzoeken maar nu hij 3 weken hier is merk ik dat mijnhuis zijn domein is geworden, rent de kamer en gang door alsof ie niet anders gewend is.
En ook met slapen gaat het prima, als ie echt moe is gaat ie naar z'n slaapplek toe, ook overdag en hij tukt soms ook wat op een van m'n krabpalen.

En wat helemaal leuk is, hij gebruikt mij af en toe ook als bed, lig ik op m'n bank TV te kijken dan gaat ie soms op m'n borst of in m'n nek liggen.
Dat merkte ik vanaf de 2e week, dat ie ook bij mij aandacht komt zoeken.

Tip wat betreft speelgoed: koop niet teveel, simpele propjes papier zijn over het algemeen het meest favoriet, nemen ze ook in hun bek en paraderen zo de hele kamer door met hun "prooi" O+

[ Bericht 7% gewijzigd door SiGNe op 14-08-2012 00:39:26 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:10:19 #107
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115538982
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:17 schreef Candaasje het volgende:
...
Wat denken jullie; is dat vragen om problemen, of is het misschien wel een goed idee om wat gezelschap voor Black te zoeken?

En in het geval van een goed idee; heeft iemand enig idee met dan het beste werkt; twee poesjes erbij, twee katertjes of juist een poesje en een katertje?

Samenvatting: Kater is na het overlijden van onze poes alleen achtergebleven, vraagt veel aandacht en is tijdens de vakantie erg eenzaam geweest. (Eenzamer dan de jaren ervoor.)
- Is het een goed idee om er twee kittens/jonge katten bij te nemen?
- Zo ja; welk geslacht gaat vaak goed samen met een kater?
Rouwperiode van katten is ongeveer 6 maanden, daarna zou het dus sowieso weer goed moeten komen.

Ik zou zelf denk ik geen 2 kittens erbij nemen, het is voor je kat al een grote verandering, een poes weg en dan opeens 2 anderen erbij die het territorium binnen vallen.
Plus je kater is pas 1 jaar, met een beetje mazzel leeft die nog een jaar of 19-20.

Ik ben zelf opgegroeid met 2 katers in huis en toen die overleden waren (na 15 en na 19 jaar) hebben mijn ouders weer 2 katers genomen (1 na een half jaar al overleden en toen is er weer een kater bij gekomen)
Ik ben dus zelf alleen katers gewend en zou zelf dus een katertje erbij nemen (het is dat ik te klein woon voor 2 katers, anders had ik er nu ook 2 rondlopen)

Een vriend van me heeft weer een kater en een poes, gaat ook prima.
Al spelen die 2 ook niet echt met elkaar, niet zoveel als 2 katers heb ik het idee.
En met 2 katers is het wel soms vechten maar dat is zo over en is ook vaak onderdeel van spel.
pi_115539861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Rouwperiode van katten is ongeveer 6 maanden, daarna zou het dus sowieso weer goed moeten komen.

Ik zou zelf denk ik geen 2 kittens erbij nemen, het is voor je kat al een grote verandering, een poes weg en dan opeens 2 anderen erbij die het territorium binnen vallen.
Plus je kater is pas 1 jaar, met een beetje mazzel leeft die nog een jaar of 19-20.

Ik ben zelf opgegroeid met 2 katers in huis en toen die overleden waren (na 15 en na 19 jaar) hebben mijn ouders weer 2 katers genomen (1 na een half jaar al overleden en toen is er weer een kater bij gekomen)
Ik ben dus zelf alleen katers gewend en zou zelf dus een katertje erbij nemen (het is dat ik te klein woon voor 2 katers, anders had ik er nu ook 2 rondlopen)

Een vriend van me heeft weer een kater en een poes, gaat ook prima.
Al spelen die 2 ook niet echt met elkaar, niet zoveel als 2 katers heb ik het idee.
En met 2 katers is het wel soms vechten maar dat is zo over en is ook vaak onderdeel van spel.
Black is 12 ;)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:37:54 #109
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115540056
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:31 schreef Oognip het volgende:

[..]

Black is 12 ;)
Ah, verkeerd gelezen :@
Naja, dan kan ie nog steeds lang meegaan, tegenwoordig is 18 al best een normale leeftijd voor katten.
En ik denk zelf dat 2 kittens erbij voor een kat op leeftijd wel erg druk voor 'm kan worden.
Die zijn erg speels en druk namelijk.
Je zou ook een iets oudere kat kunnen nemen, een herplaatser (raskat) of een asielkat van 2-3 jaar.
Die zijn net wat rustiger en kunnen een prima speelmaatje worden voor Black.
Plus er zijn al heel wat oudere katten in asiels die ook graag een baasje en een maatje willen.
pi_115541451
hoe leer je best een poes af om niet in de gordijnen te hangen?
pi_115545170
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 23:17 schreef Candaasje het volgende:
Samenvatting: Kater is na het overlijden van onze poes alleen achtergebleven, vraagt veel aandacht en is tijdens de vakantie erg eenzaam geweest. (Eenzamer dan de jaren ervoor.)
- Is het een goed idee om er twee kittens/jonge katten bij te nemen?
- Zo ja; welk geslacht gaat vaak goed samen met een kater?
Ik zou naar het asiel gaan, daar de situatie uitleggen (je hebt al een kat, etc). Als je dan een nieuwe kat gevonden hebt, kun je die naar huis nemen. Als het echt niet gaat, kan je hem dan ook weer terug brengen (tenminste, zo ging het bij ons wel).
pi_115547665
Bedankt voor de reacties!

Sowieso willen we naar het asiel gaan, daar zitten er immers genoeg. :)
En we gaan eerst naar de DA met Black.

Het idee van twee katten was dan wel twee katten uit hetzelfde nest, omdat die elkaar meestal al wel accepteren. En wanneer het zo uitkomt dat we er een poes bijnemen, dan scheelt dat misschien weer voor als Black overlijdt. (Brr, nog even niet aan denken..) Want Ik heb het idee dat poezen veel meer moeite hebben met een nieuwkomer - doorgaans - dan katers.
Maar ja, als we er een katertje bij nemen dan is dat probleem misschien minder aan de orde, en kunnen we een paar jaar later nog wel weer bekijken of er nog een kat bij moet komen.

De reden dat we nu toch al een of twee katten erbij willen, is dat we bij Black niet zozeer het idee hebben dat hij Pukkie echt mist, maar meer het gezelschap. Of nouja, dat eerste misschien een beetje, maar Black is echte een allemansvriend en is echt een beetje aandachtsgeil :D . Hij is vriendjes met de hele buurt, mens en dier. (Op enkele katten na, maar de meeste bekijkt hij vanaf de bank, of achtervolgt hij langzaamaan sluipend totdat ze weg zijn, en een ander geeft 'ie misschien een keer een pets op de neus maar that's it. Vervolgens gaat 'ie er gewoon vlakbij zitten..)

En hoewel hij ook wel erg mensgericht is, speelde hij liever zijn spelletje met Puk. (Ik heb hem echt maar zelden zover gekregen om met een touwjte of iets in die richting te spelen, iets wat Puk juist wel heel graag deed. Die klooide ook met wattenstaafjes O+ ). Dus tja...een dierlijk vriendje dat ook bij hem blijft als wij/mijn ouders een keer weg zijn, ik verwacht (en hoop) dat dat goed bevalt.

En Black heeft nu nog energie voor 10, ondanks dat hij al wat ouder is. (Jaja, even de DA afwachten, als hij wat mankeert is dat misschien ook wel binnen korte tijd minder natuurlijk.) Dus een kitten (of misschien wel twee), kan hij nu nog wel aan. Mits hij gezond is. :)

Verder is meneer ook overdag wel vaak de hort op, en er is nu een hele zolderkamer beschikbaar (mijn oude kamer), en ook de andere slaapkamers zijn vrijwel altijd toegankelijk. Naast natuurlijk de woonkamer, gang en keuken. (En buiten is meer dan voldoende ruimte. We hebben sowieso een tuin met heeul veeul beplanting, geen snelweg of dijkweg dichtbij, een plein voor, wat groenstroken, en alle katten lopen hier gewoon rond. Bijna iedereen heeft hier wel een kat of een hond, of beide. Dus dat is geen probleem. Mocht Black rust willen, dan is de boel wel even tijdelijk apart te zetten. (Danwel in verschillende ruimtes, dan wel de een binnen en de ander(en) buiten.)

Maar ja, eerst maar naar de DA en daar ook het voorleggen, en daarna naar het asiel en kijken wat er zit. Het is geen musthave om twee kittens/jonge katten te hebben hoor. :) Het was meer even een idee.
Maar misschien is één jongere kat dus ook wel een goed plan. Lastig! :P
pi_115547776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
hoe leer je best een poes af om niet in de gordijnen te hangen?
De plantenspuit werkte hier wel. Gewoon elke keer dat je kat in de gordijnen hangt een beetje natspuiten. De meesten vinden het niet leuk, en als je het vaak genoeg herhaalt leggen ze de link wel. Redelijk diervriendelijk, een paar spetters :)
pi_115547903
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De plantenspuit werkte hier wel. Gewoon elke keer dat je kat in de gordijnen hangt een beetje natspuiten. De meesten vinden het niet leuk, en als je het vaak genoeg herhaalt leggen ze de link wel. Redelijk diervriendelijk, een paar spetters :)
En als je geluk hebt, heb je een kat die het leuk vindt om nat gespoten te worden... Gelukkig hebben onze katten geen behoefte in de gordijnen te klimmen (ze willen alleen nog wel eens achter elkaar jagen over de vensterbanken... maar een streng word is dan genoeg)
pi_115548063
Haha, ja die heb je er ook tussen zitten ja :D
pi_115548292
Eerst de APK en als daar niks uitkomt zou ik voor twee kittens gaan. Die slopen elkaar dan :P en als Blacky wil spelen dan vinden ze dat vast niet erg. Kater of poes maakt niet zoveel uit is mijn persoonlijke ervaring.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115548472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:46 schreef Cat22 het volgende:
Eerst de APK en als daar niks uitkomt zou ik voor twee kittens gaan. Die slopen elkaar dan :P en als Blacky wil spelen dan vinden ze dat vast niet erg. Kater of poes maakt niet zoveel uit is mijn persoonlijke ervaring.
Ah, dan gaan we - dus na die APK en als alles goed is - maar eens naar het asiel. Eens kijken wat er allemaal een baasje zoekt (Ik blijf ook een zwak houden voor de kittens hier op Fok!, maar ik weet niet of mijn ouders echt staan te springen om op en neer naar Enschede of Den Bosch te rijden. Aangezien er in onze woonplaats ook een asiel zit.)

En waarschijnlijk vinden kittens zo'n grote stoere kater wel machtig interessant. Sowieso is die heen en weer zwiepende staart natuurlijk geweldig.....kan ik mij zo voorstellen.... (hoewel je dan net zal zien dat dat ze geen biet interesseert, want zo werkt dat met katten _O- )
pi_115551232
Ik wou even melden dat de grote rode kater Diego (nu gaat hij Gijs heten) vanochtend is aangekomen en het beter doet dan verwacht! Hij zit nu onder m'n bed, en komt af en toe even kijken en knuffelen :D O+
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:27:31 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115551285
Krijgen we binnenkort ook een foto van Gijs (leuke naam!)?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115552518
Het zijn crappy telefoonfoto's maar laten ongeveer zien hoe leuk deze rode kater is!




Met z'n mooie witte pootjes O+
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:04:29 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115552622
Jaaa! wat is 'ie mooi rood!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:22:50 #122
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115558235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
hoe leer je best een poes af om niet in de gordijnen te hangen?
Op een boze manier NEE! zeggen, evt een lichte(!) corrigerende tik geven.
En evt met je vingers knippen.
Werkt hier het beste, bij een plantenspuit vraagt ie zich af waarom het opeens regent ofzo :D

Als Jiro nu aanstalte maakt om in m'n speakers te klimmen en ik knip met m'n vingers dan gaan z'n oortjes plat in de nek, hij gaat lager op z'n poten staan en loopt weg.
Hij snap dat als ik met m'n vingers knip dat ie iets doet wat niet mag... en dat na 1 weekje ^O^
pi_115590364
Oké, hier mijn vraag. We hebben een nestje gehad, en toen ze leerden zindelijk te worden ging het begrijpelijk de eerste week af en toe mis. Ik ben er gelijk bij geweest om het op te ruimen, en ook de kattenbakken goed schoongehouden met chloor (ze zijn dol op de geur van chloor). De ouders van de kittens gaan netjes op de kattenbak, maar de kittens blijven toch de geur van hun eerdere plasjes ruiken. Nu waren de kittens allemaal weg en dachten we, nu kan de grondige schoonmaakbeurt beginnen. Maar helaas, net toen de laatste weg was kreeg ik dezelfde dag telefoon, de nieuwe eigenaar van een van de poesjes was helaas allergisch en de kitten kwam terug. Ik ben overal naar tips op zoek gegaan, en ik heb de vloer met schoonmaak azijn gedweild. Maar nog geen minuut later zat meneer alweer! Precies onder de tv meubel. Lastige plek! Ik weet dat een bepaalde spray.. iets met eco of zo in de naam, goed werkt. Maar we zitten momenteel erg krap bij kas, en 1 zo'n fles is 25 euro. Toch weer meer dan een halve week boodschappen! Schoonmaakazijn werkt dus niet. Iemand een goedkope tip om dit tegen te gaan?
En de boer op de fiets, hij trapte zich rot maar naderde niets...
pi_115590671
Biotex werkt hier heel goed, flink schrobben, op laten drogen en dan stofzuigen voor de laatste restjes.

Bij mijn kater heeft het rouwproces na de dood van zn zusje echt heel lang geduurt, langer dan de zes maanden in ieder geval. We hebben er toen in overleg met een fokker een kitten bijgenomen omdat onze kater nog jong ( 3 ) en speels was, maar dat heeft ook best lang geduurd voordat dat allemaal in goede banen liep.
high fives and stagedives
pi_115591148
quote:
11s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:30 schreef appelm0es het volgende:
Oké, hier mijn vraag. We hebben een nestje gehad, en toen ze leerden zindelijk te worden ging het begrijpelijk de eerste week af en toe mis. Ik ben er gelijk bij geweest om het op te ruimen, en ook de kattenbakken goed schoongehouden met chloor (ze zijn dol op de geur van chloor). De ouders van de kittens gaan netjes op de kattenbak, maar de kittens blijven toch de geur van hun eerdere plasjes ruiken. Nu waren de kittens allemaal weg en dachten we, nu kan de grondige schoonmaakbeurt beginnen. Maar helaas, net toen de laatste weg was kreeg ik dezelfde dag telefoon, de nieuwe eigenaar van een van de poesjes was helaas allergisch en de kitten kwam terug. Ik ben overal naar tips op zoek gegaan, en ik heb de vloer met schoonmaak azijn gedweild. Maar nog geen minuut later zat meneer alweer! Precies onder de tv meubel. Lastige plek! Ik weet dat een bepaalde spray.. iets met eco of zo in de naam, goed werkt. Maar we zitten momenteel erg krap bij kas, en 1 zo'n fles is 25 euro. Toch weer meer dan een halve week boodschappen! Schoonmaakazijn werkt dus niet. Iemand een goedkope tip om dit tegen te gaan?
Alufolie neerleggen. Of anders keukenfolie. Vinden ze vaak niet prettig om overheen te lopen. Ziet er misschien niet uit, maar je moet toch iets! Anders er iets neer leggen waardoor ze er niet kunnen zitten (paar lege bloempotten, stenen uit de tuin, iets anders)
pi_115600433
ik las ergens groene zeep en/of soda. laten intrekken en goed schoonmaken.
Misschien zal van dat oxi vlekken poeder ook wel werken? Dat zat ik me af te vragen, aangezien je dan ook voor gewone vlekken enzo kan gebruiken. Iemand een idee?
pi_115602885
Ik zeg ook schoonmaken met een sopje van Biotex. Bij sommige supermarkten en drogisten kun je HG "alle nare geurtjes weg" kopen, dat helpt ook wel goed. en kost een paar euro.
Zet eventueel ook een paar bakjes (bv afwasteiltje oid) met grit neer zodat het kitten wat meer plekken heeft om naar de bak te gaan, dat wil ook nog weleens helpen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:35:46 #128
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115624640
Mijn kat zat zojuist vast met zijn pootje onder de tafel poot. Daar zit een spleet onder waar ie graag zijn poot onderdoor steekt en speelt wat nooit misgaat. Heb natuurlijk snel de tafel een stukje opgetild zodat ie loskwam, maar nu loopt ie (lichtjes) mank. Denk beetje gekneust ofzo. Maar mag niet bij hem komen nu om te kijken. Hopelijk morgen over, anders is het zeker slim even naar de DA te gaan ?


Edit, hmmm lijkt mee te vallen, wel een beetje een huppeltje bij het lopen maar speelt en lijkt het zelf niet eens in de gaten te hebben.

Wat een geluid maakte die trouwens toen ie vast zat zeg :X

Edit2: het is alweer over lijkt het, gewoon te bezorgd :P , zit alweer op de (vrij hoge) vensterbank :) .

[ Bericht 22% gewijzigd door DaMook op 15-08-2012 23:50:03 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 02:17:31 #129
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_115630041
Vraagje: Wij hebben sinds 3 dagen een nieuwe kitten.
Ook hadden wij al een poes van 3 jaar, die 1 keer een nestje heeft gehad.

Is het nu normaal dat de poes, dus niet de biologische poes van de kitten, moeder gevoelens krijgt voor de kitten? Want de kitten ligt nu af en toe aan de tepel, en ik krijg het gevoel dat die 2 elkaar als moeder en dochter zien.

Ik moet wel zeggen dat de kitten nu 7 weken oud is, en waarschijnlijk een beetje te vroeg bij het nestje is weggehaald.
*Team Anti-Waaif*
pi_115631471
quote:
2s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 23:35 schreef DaMook het volgende:
Mijn kat zat zojuist vast met zijn pootje onder de tafel poot. Daar zit een spleet onder waar ie graag zijn poot onderdoor steekt en speelt wat nooit misgaat. Heb natuurlijk snel de tafel een stukje opgetild zodat ie loskwam, maar nu loopt ie (lichtjes) mank. Denk beetje gekneust ofzo. Maar mag niet bij hem komen nu om te kijken. Hopelijk morgen over, anders is het zeker slim even naar de DA te gaan ?

Edit, hmmm lijkt mee te vallen, wel een beetje een huppeltje bij het lopen maar speelt en lijkt het zelf niet eens in de gaten te hebben.

Wat een geluid maakte die trouwens toen ie vast zat zeg :X

Edit2: het is alweer over lijkt het, gewoon te bezorgd :P , zit alweer op de (vrij hoge) vensterbank :) .
Ik kijk het altijd even een dag aan (zolang het niet bloedt en de kat ook nog gevoel heeft in de poot, anders is het linea recta naar de DA). Als het beter wordt, kijk ik het nog een dag of 3 aan en dan moet het echt over zijn.
pi_115633856
poes gewogen, ze weegt 900 gram, ik vraag me af of we haar te weinig eten geven of dat ze gewoon veel honger heeft...ze krijgt twee keer per dag een dun laagje in haar bakje, dat is samen al iets meer dan de aanbevolen grammen voor gewicht en leeftijd, maar ze heeft het erg snel op en mauwt ook om meer eten, vooral 's avonds.

thuis was ze een grote bak gewend voor alle broertjes en zusjes en moeder samen, ook 2 keer per dag...

is 900 gram te dik voor 17 weken?
geven we haar te weinig?
iemand tips?

referentiefoto voor het formaat:


Kwak
pi_115633990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:25 schreef kwakz0r het volgende:
poes gewogen, ze weegt 900 gram, ik vraag me af of we haar te weinig eten geven of dat ze gewoon veel honger heeft...ze krijgt twee keer per dag een dun laagje in haar bakje, dat is samen al iets meer dan de aanbevolen grammen voor gewicht en leeftijd, maar ze heeft het erg snel op en mauwt ook om meer eten, vooral 's avonds.

thuis was ze een grote bak gewend voor alle broertjes en zusjes en moeder samen, ook 2 keer per dag...

is 900 gram te dik voor 17 weken?
geven we haar te weinig?
iemand tips?

referentiefoto voor het formaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet je zeker dat ze maar 900 gram weegt? :o Ik kan het op de foto's niet eruit halen, maar dan moet het wel een heel kleine poes zijn. Ik laat hier opvangkittens verhuizen die met 8 weken al bijna een kilo wegen. :X

Ze lijkt er verder goed uit te zien, maar ik zou haar bak gewoon een poosje lekker vol laten en geven naar behoefte. Zo'n kitten is nog in ontwikkeling en mag onbeperkt eten.
Nadat ze gesteriliseerd is moet je dat gaan minderen, anders wordt het een tonnetje.

Maar voor nu: gewoon lekker laten eten. :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115634250
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 10:30 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze maar 900 gram weegt? :o Ik kan het op de foto's niet eruit halen, maar dan moet het wel een heel kleine poes zijn. Ik laat hier opvangkittens verhuizen die met 8 weken al bijna een kilo wegen. :X

Ze lijkt er verder goed uit te zien, maar ik zou haar bak gewoon een poosje lekker vol laten en geven naar behoefte. Zo'n kitten is nog in ontwikkeling en mag onbeperkt eten.
Nadat ze gesteriliseerd is moet je dat gaan minderen, anders wordt het een tonnetje.

Maar voor nu: gewoon lekker laten eten. :Y)
ok, dan geef ik haar straks een lekker volle bak als ik wegga (ze is straks weer een paar uurtjes alleen).

ik heb mezelf met en zonder poes gewogen, en het verschil was 900 gram, tot 2 keer toe. ze is 15 april geboren. t is geen raskat he, gewoon een klein rood poesje....
Kwak
pi_115634393
hm, ik heb haar gemeten, ze is van neusje tot kontje in een rechte lijn gemeten 36 cm (kopje lag iets omhoog, dus gestrekt denk ik 40 cm ofzo?)

dit is op de arm, kan haar makkelijk met 1 hand vasthouden onder t kontje tegen me aan
Kwak
pi_115634395
Kun je haar ruggengraat voelen en steken haar ribbetjes uit? Zolang dat niet het geval is, hoef je je niet teveel zorgen te maken. Maar ik ben het wel met Cat22 eens, ze moet nog groeien! En die aantallen die je op de verpakking leest zijn ook maar richtlijnen.

Mijn Kleintje is met 5kg best zwaar voor z'n grootte. Maar hij is absoluut niet dik. De dierenarts zei dat ook al. En als ik geef wat ik ze zou "mogen" geven volgens de verpakking, dan worden ze in de winter te dik en in de zomer te mager...

(en mijn motto in de zomer is: als ze honger hebben zoeken ze maar wat muizen! :P)
pi_115634718
hm, ik kom er niet echt uit met t kattenbmi, pootje tot schouder is ca. 20 cm, schouder tot kontje 23 cm, dan zou ze erg mager zijn (1,95 bmi). maar ik voel geen uitstekende ribben (laagje vet eroverheen) en ook de ruggengraat valt mee, wel taille, schouders zijn wel een beetje puntig.

kortom: ze mag wel wat meer voer, of 1 keer vaker per dag. en ik maak me geen zorgen.
Kwak
pi_115635759
beter plaatje gevonden
pi_115635911
* Puala komt ook even langs met een vraag.

Ik heb vanuit het opvanggezin Cat22 een kitten geadopteerd. De jongedame doet het prima, maar sinds ongeveer 3 weken bijt ze. Als ik met haar speel, haar aai of als ik gewoon lig te slapen. Ze likt een keertje of geeft een kopje en daarna gaan de tanden er in. Het is niet keihard en tot bloedens toe, maar vaak zie je wel een streep/tandafdruk. Ofwel: het doet zeer. En ik heb al vanalles geprobeerd. Nee zeggen, stoppen met aaien/spelen, negeren, zachtjes in t nekvel pakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het werkt niet. En ik wil best er vanuit gaan dat het een fase is en dat ze het wel af leert.. maar ondertussen kom ik op het punt dat ik het niet leuk meer vind.

Hebben jullie tips hoe ik dit af kan leren?
pi_115635987
Wat vervelend, Puala -O- ik zou het echt niet weten, je hebt al zo veel geprobeerd :( Misschien kun je nog terugbijten? :@ :P
pi_115636015
Die optie had ik zelf ook al bedacht, maar een mond vol haar lokte me nog niet zo erg. Ik wilde het eerst hier maar eens proberen.

Wat ook nog kan is kijken of ik haar kan natspuiten, maar dat boeide haar met andere dingen zo weinig.. Ik ben bang dat het hier ook weinig effect heeft.
pi_115636031
ze beet bij mij ook ineens in mijn kleren, onze reactie was nee zeggen, oppakken en op de grond zetten en even negeren. dan gaat ze meestal opzichtig zitten wassen of heel hard rennen om te laten zien dat er niks aan de hand is/ze heus wel dingen mag....maar jullie poes klinkt wel hardleers.

*ze flikkert zojuist van een stoel af waar ze op probeerde te klimmen via de onderkant :')
Kwak
  donderdag 16 augustus 2012 @ 11:44:54 #143
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115636254
Ze ziet er gewoon hartstikke goed uit op de foto's!

Ik denk dat zeuren om eten er een beetje bij hoort. Dat wil niet altijd zeggen dat ze dan vreselijke honger heeft of tekort komt. Zolang ze nog in de groei is, zoumik ook zeggen: laat ze eten naar behoefte.

Ik heb nu een kat die we al jaren op vaste tijden eten geven en dat heeft ook zo zijn voordelen. Maar daar kun je je kat altijd nog aan wennen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115636405
nou ja, na veel gezeur heeft madam nu een bakje staan (ze had het ochtendvoer helemaal opgegeten op 3 brokjes na) en ze kijkt er niet eens meer naar. ik kan het wel laten staan, denk dat ze het toch in de loop van de middag pas opeet.

net een pogign gedaan tot wegen op de keukenweegschaal, lukte natuurlijk niet, maar ik denk dat ze toch wel 1500 gram weegt ofzo. wat betekent dat ik natuurlijk stiekem lichter ben O-) :')
Kwak
pi_115636658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:29 schreef computergirl het volgende:
beter plaatje gevonden
[ afbeelding ]
Hmm, mijn Rooie heeft zo'n hangbuik maar je kunt ook z'n taile perfect zien... Maar dat is wel een handig plaatje!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:48 schreef kwakz0r het volgende:
net een pogign gedaan tot wegen op de keukenweegschaal, lukte natuurlijk niet, maar ik denk dat ze toch wel 1500 gram weegt ofzo. wat betekent dat ik natuurlijk stiekem lichter ben O-) :')
Je moet natuurlijk wel altijd eerst zelf op de weegschaal gaan staan en dan pas de kat erbij nemen (omdraaien mag ook...) Mijn kat blijft trouwens netjes zitten (als hij zin heeft :P)
pi_115636948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:48 schreef kwakz0r het volgende:
nou ja, na veel gezeur heeft madam nu een bakje staan (ze had het ochtendvoer helemaal opgegeten op 3 brokjes na) en ze kijkt er niet eens meer naar. ik kan het wel laten staan, denk dat ze het toch in de loop van de middag pas opeet.

net een pogign gedaan tot wegen op de keukenweegschaal, lukte natuurlijk niet, maar ik denk dat ze toch wel 1500 gram weegt ofzo. wat betekent dat ik natuurlijk stiekem lichter ben O-) :')
1500 gram klinkt een stuk logischer. ^O^ En zo op de foto's ziet ze er niet slecht uit.
Ikzelf vang geen raskatten op maar stumpertjes van de straat die niet altijd de beste start hebben gehad. En omdat die kittens op bijna een kilo weggaan verbaasde mij jouw opgegeven gewicht wel erg.

Maar als ze er goed uitziet denk ik eerder dat het aan je weegschaal of jouw ingeschatte eigen gewicht ligt. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115637039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:33 schreef Puala het volgende:
* Puala komt ook even langs met een vraag.

Ik heb vanuit het opvanggezin Cat22 een kitten geadopteerd. De jongedame doet het prima, maar sinds ongeveer 3 weken bijt ze. Als ik met haar speel, haar aai of als ik gewoon lig te slapen. Ze likt een keertje of geeft een kopje en daarna gaan de tanden er in. Het is niet keihard en tot bloedens toe, maar vaak zie je wel een streep/tandafdruk. Ofwel: het doet zeer. En ik heb al vanalles geprobeerd. Nee zeggen, stoppen met aaien/spelen, negeren, zachtjes in t nekvel pakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het werkt niet. En ik wil best er vanuit gaan dat het een fase is en dat ze het wel af leert.. maar ondertussen kom ik op het punt dat ik het niet leuk meer vind.

Hebben jullie tips hoe ik dit af kan leren?
Liefdesbeetjes! O+ Maar ik kan me voorstellen dat je verrekte lastig vindt. :P Zal ook me thaar ontwikkeling samenhangen, ze wordt een grote meid en begint haar hormoontjes vast te merken.
Ik zou haar niet straffen, het is voor haar een uiting van affectie en dan geef je wel een heel raar signaal af. Maar stoppen met aaien, poes wegzetten of zelf weglopen lijken me prima opties. En het is een faaaaaase! :+
Al heb ik hier nu een opvangpoes zitten die me - vol van hormonen- regelmatig nog keihard in de neus bijt. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115637105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Liefdesbeetjes! O+ Maar ik kan me voorstellen dat je verrekte lastig vindt. :P Zal ook me thaar ontwikkeling samenhangen, ze wordt een grote meid en begint haar hormoontjes vast te merken.
Ik zou haar niet straffen, het is voor haar een uiting van affectie en dan geef je wel een heel raar signaal af. Maar stoppen met aaien, poes wegzetten of zelf weglopen lijken me prima opties. En het is een faaaaaase! :+
Al heb ik hier nu een opvangpoes zitten die me - vol van hormonen- regelmatig nog keihard in de neus bijt. :')
Maar ze bijt ook als ik niets doe. Zijn het dan ook liefdesbeetjes? Want ik zal vast heel lief en leuk zijn als ik slaap, maar ik zit er dan dus niet op te wachten :+

En bijten in mijn neus: check. Likken ook.
pi_115637139
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar ze bijt ook als ik niets doe. Zijn het dan ook liefdesbeetjes? Want ik zal vast heel lief en leuk zijn als ik slaap, maar ik zit er dan dus niet op te wachten :+

En bijten in mijn neus: check. Likken ook.
Ja! Ze vindt je gewoon keileuk. O+ En wil graag met je spelen want wie heeft er nou slaap nodig. :{w Dat haal je overdag toch in? _O- :*

Daarom heb ik dus geen katten op mijn slaapkamer, ik hecht aan mijn nachtrust. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115637211
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ja! Ze vindt je gewoon keileuk. O+ En wil graag met je spelen want wie heeft er nou slaap nodig. :{w Dat haal je overdag toch in? _O- :*

Daarom heb ik dus geen katten op mijn slaapkamer, ik hecht aan mijn nachtrust. :P

Nou ja ergens goed om dit te weten. Ik had het ergens al wel verwacht. Dus dan maar wachten tot deze fase over gaat.

Ze is verder een schatje hoor O+
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:44:46 #151
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115638115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:33 schreef Puala het volgende:
* Puala komt ook even langs met een vraag.

Ik heb vanuit het opvanggezin Cat22 een kitten geadopteerd. De jongedame doet het prima, maar sinds ongeveer 3 weken bijt ze. Als ik met haar speel, haar aai of als ik gewoon lig te slapen. Ze likt een keertje of geeft een kopje en daarna gaan de tanden er in. Het is niet keihard en tot bloedens toe, maar vaak zie je wel een streep/tandafdruk. Ofwel: het doet zeer. En ik heb al vanalles geprobeerd. Nee zeggen, stoppen met aaien/spelen, negeren, zachtjes in t nekvel pakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het werkt niet. En ik wil best er vanuit gaan dat het een fase is en dat ze het wel af leert.. maar ondertussen kom ik op het punt dat ik het niet leuk meer vind.

Hebben jullie tips hoe ik dit af kan leren?
Bij Jiro (nu 3 maanden) lukt het me redelijk goed om hem dingen af te leren door hard NEE! te zeggen en in m'n vingers te knippen.
Als ie het dan nog een keer doet pak ik 'm op en krijgt ie ook een zacht tikje op z'n kop terwijl ik nog een keer hard NEE! zeg en in m 'n vingers knip.
Voordeel is dat hij nu meteen ineen duikt als ik in m'n vingers knip :D
Hij associeert het knippen met straf.
pi_115638153
Ik kan niet met m'n vingers knippen :@
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:49:20 #153
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115638297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:45 schreef Puala het volgende:
Ik kan niet met m'n vingers knippen :@
Dierenwinkel heeft ook van die klikkertjes die ze voor hondentraining gebruiken.
En je kan natuurlijk ook een ander geluidje maken, in je handen klappen of fluiten bijvoorbeeld.
Voordeel is in elk geval dat je niet constant nee hoeft te zeggen.

Overigens zitten ze nu nog in de socialisatiefase waaron ze leren wat wel en niet mag.
Dat duurt tot ongeveer 15 weken.
Daarna wordt het wat lastiger om dingen aan en af te leren.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:53:37 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115638436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:33 schreef Puala het volgende:
* Puala komt ook even langs met een vraag.

Ik heb vanuit het opvanggezin Cat22 een kitten geadopteerd. De jongedame doet het prima, maar sinds ongeveer 3 weken bijt ze. Als ik met haar speel, haar aai of als ik gewoon lig te slapen. Ze likt een keertje of geeft een kopje en daarna gaan de tanden er in. Het is niet keihard en tot bloedens toe, maar vaak zie je wel een streep/tandafdruk. Ofwel: het doet zeer. En ik heb al vanalles geprobeerd. Nee zeggen, stoppen met aaien/spelen, negeren, zachtjes in t nekvel pakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het werkt niet. En ik wil best er vanuit gaan dat het een fase is en dat ze het wel af leert.. maar ondertussen kom ik op het punt dat ik het niet leuk meer vind.

Hebben jullie tips hoe ik dit af kan leren?
Je zegt dat het niet helpt, maar ik zou toch willen zeggen: volhouden! Consequent blijven reageren. Het is vervelend, maar er zit niet veel anders op.

En misschien kun je nog een graadje 'minder lief' corrigeren. Ik heb ook wel eens zo hard NEE gebruld dat mijn keel er pijn van deed.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 16 augustus 2012 @ 12:55:20 #155
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_115638489
Het klinkt ook een beetje als liefdesbeetjes :@ En blazen? Dat werkt hier bij alledrie de katten prima als ze te ruig doen :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:03:01 #156
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115638743
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zegt dat het niet helpt, maar ik zou toch willen zeggen: volhouden! Consequent blijven reageren. Het is vervelend, maar er zit niet veel anders op.

En misschien kun je nog een graadje 'minder lief' corrigeren. Ik heb ook wel eens zo hard NEE gebruld dat mijn keel er pijn van deed.
Ze moeten je echt aankijken met een blik van "owjee.. wat heb ik nu gedaan?" inderdaad :)
Een zachte tik helpt het best, die krijgen ze van hun moeder ook als die ze zat is.

Met zachte tik bedoel ik trouwens met 1 vinger even een klopje geven op het koppie, ze hoeven er in elk geval geen pijn van over te houden.
pi_115639776
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:03 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ze moeten je echt aankijken met een blik van "owjee.. wat heb ik nu gedaan?" inderdaad :)
Een zachte tik helpt het best, die krijgen ze van hun moeder ook als die ze zat is.

Met zachte tik bedoel ik trouwens met 1 vinger even een klopje geven op het koppie, ze hoeven er in elk geval geen pijn van over te houden.
Ik reageer dan altijd "ruw". Dus harde stem, niet liefkozend, maar afstotend. Als het beest op tafel springt, oppakken en op de grond laten "vallen" (ipv van lief op de grond zetten), het liefst zonder de kat aan te kijken. Meestal komt hij na een minuut of 5 weer heel zielig naar me toe om liefde te vragen (wat hij dan ook weer krijgt natuurlijk!)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 13:36:39 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_115639973
Ik roep altijd heel hard "au!" als m'n katten me zeer doen, dat heeft ze wel geleerd om wat voorzichtiger te zijn.
pi_115639989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:49 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dierenwinkel heeft ook van die klikkertjes die ze voor hondentraining gebruiken.
En je kan natuurlijk ook een ander geluidje maken, in je handen klappen of fluiten bijvoorbeeld.
Voordeel is in elk geval dat je niet constant nee hoeft te zeggen.

Overigens zitten ze nu nog in de socialisatiefase waaron ze leren wat wel en niet mag.
Dat duurt tot ongeveer 15 weken.
Daarna wordt het wat lastiger om dingen aan en af te leren.
Dana is de 15 weken al ruimschoots voorbij. 11 mei was ze 12 weken, dus nu is ze ?? aantal weken ;)
pi_115641399
Als mijn katten op afstand zitten en iets verkeerds doen fluit ik of knip in mijn vingers.
Als ze mij pijn doen dan zeg ik ook au. Helpt over het algemeen goed.
pi_115641779
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:16 schreef Miriampje het volgende:
Als mijn katten op afstand zitten en iets verkeerds doen fluit ik of knip in mijn vingers.
Als ze mij pijn doen dan zeg ik ook au. Helpt over het algemeen goed.
Ik kan niet fluiten en ik kan niet met m'n vingers knippen. Dus ik doe het met m'n stem. En AU reageren ze ook op ja. ("kut kat" werkt niet zo goed...)
pi_115641936
Ik vind het niet klinken als liefdesbeetjes :@ Ik heb 1 kat die liefdesbeetjes geeft en dat doet hij echt alleen als hij heel lekker gekroeld wordt en het is ook nog eens heel zachtjes. Dat kun je echt geen pijn noemen. Uit het niets bijten klinkt mij niet in de oren als liefdesbeetjes.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:05:17 #163
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115643135
Over bijten gesproken, kreeg nog een leuke tip van de dierenwinkel vandaag: koop krekels voor je katten en laat die los in de tuin..
Goed voor de eiwitten :D
pi_115643195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:05 schreef SiGNe het volgende:
Over bijten gesproken, kreeg nog een leuke tip van de dierenwinkel vandaag: koop krekels voor je katten en laat die los in de tuin..
Goed voor de eiwitten :D
Ja, en dan thuis allemaal krekels vinden... Die kat van mij brengt alles naar binnen (gelukkig vond hij die vleermuis toch een beetje eng...)
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:07:55 #165
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115643275
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, en dan thuis allemaal krekels vinden... Die kat van mij brengt alles naar binnen (gelukkig vond hij die vleermuis toch een beetje eng...)
Insecten worden niet meteen opgegeten?
Zo niet dan is het niet handig nee..
Hoewel het wel schoon op gaat.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 15:09:58 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115643354
Onze kat is een watje. Maar ze is dus een keer met een vleermuis thuisgekomen. Wat een consternatie was dat! Ik heb de vleermuis ongeschonden kunnen pakken en die is gewoon weer weggevlogen.

En wat betreft die krekels: op ons vorige adres pakte ze regelmatig flinke motten. Dat was soms wel griezelig, want soms was het maar wat lastig slikken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115643611
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Insecten worden niet meteen opgegeten?
Zo niet dan is het niet handig nee..
Hoewel het wel schoon op gaat.
Kleintjes wel (vliegen), groter niet, die moeten eerst "getoond" worden. (en dan los gelaten zodat ik erachter aan mag gaan... met twee "helpende" katten)

quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:09 schreef Lienekien het volgende:
Onze kat is een watje. Maar ze is dus een keer met een vleermuis thuisgekomen. Wat een consternatie was dat! Ik heb de vleermuis ongeschonden kunnen pakken en die is gewoon weer weggevlogen.

En wat betreft die krekels: op ons vorige adres pakte ze regelmatig flinke motten. Dat was soms wel griezelig, want soms was het maar wat lastig slikken.
Deze vleermuis heb ik aan de dierenambulance mee gegeven (vleugel was iets beschadigd, dus netjes (met handschoen!) gevangen, en gebeld)
pi_115643662
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 14:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik kan niet fluiten en ik kan niet met m'n vingers knippen. Dus ik doe het met m'n stem. En AU reageren ze ook op ja. ("kut kat" werkt niet zo goed...)
Ik kan dat ook niet, dus ik klap meestal hard in mijn handen. Werkt (meestal) prima.
pi_115655717
leuk idee die krekels!
alleen geen succes op mn balkon denk ik! haha
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:23:52 #170
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115657366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 20:44 schreef nicole89 het volgende:
leuk idee die krekels!
alleen geen succes op mn balkon denk ik! haha
Nog minder ruimte om te ontsnappen :D
Zolang je katten er maar niet overheen springen.
pi_115662996
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 11:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hmm, mijn Rooie heeft zo'n hangbuik maar je kunt ook z'n taile perfect zien... Maar dat is wel een handig plaatje!

[..]

Je moet natuurlijk wel altijd eerst zelf op de weegschaal gaan staan en dan pas de kat erbij nemen (omdraaien mag ook...) Mijn kat blijft trouwens netjes zitten (als hij zin heeft :P)
duh! dat had ik ook gedaan! ;) maar weegschaal is blijkbaar niet betrouwbaar, weten we dat ook weer :(
Kwak
  donderdag 16 augustus 2012 @ 23:35:01 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115663779
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 15:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, en dan thuis allemaal krekels vinden... Die kat van mij brengt alles naar binnen (gelukkig vond hij die vleermuis toch een beetje eng...)
Nou inderdaad! Ik was altijd reuze dol op alle natuâh in onze stadstuin, maar sinds we een jongere kat uit het asiel hebben denk ik: laat maar!

Alles komt in cadeauverpakking naar binnen (=totaal ongeschonden, dus fladderig, springerig of kruiperig, naar gelang de aard van het beestje).
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 16 augustus 2012 @ 23:37:27 #173
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115663893
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou inderdaad! Ik was altijd reuze dol op alle natuâh in onze stadstuin, maar sinds we een jongere kat uit het asiel hebben denk ik: laat maar!

Alles komt in cadeauverpakking naar binnen (=totaal ongeschonden, dus fladderig, springerig of kruiperig, naar gelang de aard van het beestje).
Ben ik me even blij met mijn binnenkatten.. hun prooien zijn de fruitvliegjes en muggen in huis O-)
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_115700487
Bij mij in het studentenhuis heeft een huisgenootje (zonder ook verder overleg) een klein kitten in huisgenomen.

Ik heb totaal geen zin in deze grap aangezien ik bang ben dat het hele huis hier naar gaat ruiken.

Na even met haar gepraat te hebben over deze gang van zaken kreeg ik een verhaal dat het verstoten door haar moeder was en het alleen maar in een paardenstal heeft gezeten. Hierom kon zij de poes gewoon op haar kamer houden zonder dat wij verder in het huis hier last van zouden krijgen. Dit weet ik alleen niet zeker.

Ik vraag mij nu af of dat zo is en of dit wel goed is voor zo'n katje. Mijn huisgenootje heeft een kamer van 13m2 met een even groot (ingesloten) dakterras, en ik ben bang dat dit te weinig ruimte is voor het dier.
pi_115702614
Het lijkt me best weinig ruimte voor een kat, zeker een kitten met alle bijbehorende streken en gekke buien. Ze moet ook zeker rekening houden met het feit dat dit waarschijnlijk geen sociale kat zal zijn. Hij heeft niks kunnen leren van andere katten, dus zal heel ruw spelen met nagels en tanden erbij. Misschien met de juiste verzorging wel heel mensgericht.
Alle spullen die je voor de kat nodig hebt moeten ook in die ruimte komen. Krabpaal, kattenbak, etensbakjes, speeltjes.. Past dit?

Sowieso ben ik van mening dat je altijd 2 katten moet nemen, tenzij bewezen dat de kat alleen kan/moet zijn. Een kitten alleen op een studentenkamertje lijkt me dus helemaal niks..
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 01:08:33 #176
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115704114
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:29 schreef mamaisboos. het volgende:
Bij mij in het studentenhuis heeft een huisgenootje (zonder ook verder overleg) een klein kitten in huisgenomen.

Ik heb totaal geen zin in deze grap aangezien ik bang ben dat het hele huis hier naar gaat ruiken.

Na even met haar gepraat te hebben over deze gang van zaken kreeg ik een verhaal dat het verstoten door haar moeder was en het alleen maar in een paardenstal heeft gezeten. Hierom kon zij de poes gewoon op haar kamer houden zonder dat wij verder in het huis hier last van zouden krijgen. Dit weet ik alleen niet zeker.

Ik vraag mij nu af of dat zo is en of dit wel goed is voor zo'n katje. Mijn huisgenootje heeft een kamer van 13m2 met een even groot (ingesloten) dakterras, en ik ben bang dat dit te weinig ruimte is voor het dier.
13M² is te klein voor een kat, ik heb nu zelf zo'n 30m² plus klein balkon en da's net genoeg voor een kitten van 13 weken, die rent het hele huis door.
Als ie gecastreerd is over 3-4 maanden mag ie ook naar buiten, ik heb een klein bos voor de deur liggen, ruimte zat.

Maar wat geur betreft, valt reuze mee, katten gebruiken gewoon een kattenbak en als die schoon wordt gehouden (elke dag poep en pies eruit scheppen en wekelijks volledig verschonen) ruik je het amper.
Honden ruiken meer en die schijten buiten op de stoep.
En als die kleine andere mensen tegenkomt is dat alleen maar goed voor de socialisatie, krijg je een kat van die lekker bij je komt liggen als je TV aan het kijken bent bijv. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 00:22 schreef Dragonberry het volgende:
Sowieso ben ik van mening dat je altijd 2 katten moet nemen, tenzij bewezen dat de kat alleen kan/moet zijn. Een kitten alleen op een studentenkamertje lijkt me dus helemaal niks..
Katten zijn in principe solitaire dieren, 1 kat redt het prima in z'n eentje, soms geeft een 2e erbij juist problemen.
Ze hoeven dus niet persé per 2 te leven, dat is meer een menselijke gedachte: "dan hebben ze een maatje en kunnen ze samen slapen als we niet thuis zijn"
pi_115704229
Ik weet niet of ik hier een apart topic moet aanmaken maar ik probeer het eerst hier maar even.

Onze poes, 9 jaar, heeft altijd last van overgewicht gehad en woog op haar zwaarst 7,5 kg. Een paar weken geleden viel het ons op dat ze niet zoveel meer at, het werd steeds minder en uiteindelijk met haar de dierarts gegaan.

Koorts, vuurrode keel (keelontsteking) drie injecties gehad. Poes eet nog steeds niet. Weer naar da, da onder een roesje (poes is beetje schuw dus agressief) bloed afgenomen en ook wat tandsteen verwijdert, gebit is in orde. Poes eet nog steeds weinig.

Natvoer heeft ze nooit gelust. Alleen brokken met grote voorkeur voor Gourmet maar die moet ze niet. Uiteindelijk vanillevla, ham, kip, rosbief geprobeerd. Niks. Uiteindelijk vriend ontdekt dat ze wel kattensnoepjes wil en dat eet ze nu dus mondjesmaat. Ze lijkt wel misselijk omdat ze kokt bij het ruiken van zuivel of gebakken vlees. Dus van de week weer naar de da, daar pilletjes tegen misselijkheid gehaald maar het is een worsteling om die pillen naar binnen te krijgen. Met een spuitje in dr bek is ook drama. Maandag maar bellen of we maar eens echo moeten gaan laten maken. :{ ik weet het ook niet meer. En binnenkort gaan we op vakantie en ik ga helemaal niet lekker weg als die poes niet opknapt.
Oh ja ze knarsetandt ook tijdens het eten, na googlen kwam ik erachter dat dit meestal wijst op maag/darmklachten.
Herkent iemand dit en kan je dat allemaal op een echo zien dan. Ik dacht dat er meer uit de bloedonderzoeken zou komen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 01:12:24 #178
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115704244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 23:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

duh! dat had ik ook gedaan! ;) maar weegschaal is blijkbaar niet betrouwbaar, weten we dat ook weer :(
Ik heb een keukenweegschaal, daar zet ik dan een grote kom op, zet de weegschaal op 0 en doe Jiro in de kom, werkt redelijk, hij wil alleen snel uit de kom :P
Hij zit nu op 1,4kilo

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 18-08-2012 01:18:39 ]
pi_115708421
Goedemorgen,
Sinds kort doet 1 van mijn poezen haar behoefte in het reismandje kwam ik van de week achter :(
Reismandje staat altijd in de woonkamer zodat ze het niet als iets engs ervaren als we naar de DA moeten oid. In het reismandje ligt een dekentje.
Mijn poezen hebben van jongs af aan 1 kattenbak gehad en altijd zonder problemen daar hun behoefte op gedaan. Ik schep elke dag de drollen en urine uit de bak. En de bak wordt 1x in de week helemaal verschoond.
Verder doet ze gewoon normaal en lijkt het niet dat ze ziek is.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:02:55 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115708458
Lastig, te zeggen waar dit door komt.

Ik zou wel het mandje opbergen. Misschien lost dat het probleem al op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115708622
En ik zou ook nog een extra kattenbak neerzetten.
pi_115708887
Vanmiddag na werk dan maar eens mandje weghalen en 2e kattenbak neerzetten.
Hoop dat het probleem dan opgelost is.
pi_115709129
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 01:08 schreef SiGNe het volgende:

Katten zijn in principe solitaire dieren, 1 kat redt het prima in z'n eentje, soms geeft een 2e erbij juist problemen.
Ze hoeven dus niet persé per 2 te leven, dat is meer een menselijke gedachte: "dan hebben ze een maatje en kunnen ze samen slapen als we niet thuis zijn"
Dat is niet waar, als er genoeg eten aanwezig is kiezen katten om in groepen te leven.
Zeker kittens hebben een maatje nodig, voor hun ontwikkeling als kat en gezelschap.
Tuurlijk zijn er ook katten die bewezen niet met andere katten om kunnen gaan, bijv. door territoriaal gedrag, maar de meeste katten zijn echt wel beter af met een maatje, dan alleen naar de muur staren de hele dag als baasje weg is.

En een kat op een slaapkamer houden kan gewoon niet natuurlijk :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_115772610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:48 schreef Novem het volgende:

[..]

Dat is niet waar, als er genoeg eten aanwezig is kiezen katten om in groepen te leven.
Zeker kittens hebben een maatje nodig, voor hun ontwikkeling als kat en gezelschap.
Tuurlijk zijn er ook katten die bewezen niet met andere katten om kunnen gaan, bijv. door territoriaal gedrag, maar de meeste katten zijn echt wel beter af met een maatje, dan alleen naar de muur staren de hele dag als baasje weg is.

En een kat op een slaapkamer houden kan gewoon niet natuurlijk :)
Ik zou niet weten waarom niet. Dat zeiden mensen ook van mijn hond die ik op mijn studentenkamer had. Gewoon leren aan de riem te lopen en lekker 's middags gaan wandelen met je kat.
pi_115777496
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 08:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Dat zeiden mensen ook van mijn hond die ik op mijn studentenkamer had. Gewoon leren aan de riem te lopen en lekker 's middags gaan wandelen met je kat.
Ik ben het niet met je eens.

Al gaat zij dagelijks twee uur met dat beest lopen, de rest van de dag zit hij dus in een kamer, of alleen, of met een mens, dus totaal geen eigen ruimte om terug te trekken of eigen territotium.

Als je een weekendje weggaat, of ´s middags geen tijd hebt, of wat dan ook, zit zo´n dier dus gewoon alleen in een slaapkamer te zitten.

Daarnaast is er nergens gezegd dat het huisgenootje dagelijks met de kat aan de lijn gaat wandelen, dus daar baseer ik mijn reply op.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_115785110
Er zijn natuurlijk bepaalde rassen, of sommige oudere katten, die qua karakter makkelijker binnen kunnen blijven. Mijn pers is ook een binnenkat, die kan ook rustig een weekend in haar eentje in de woonkamer zitten. En er zijn zat katten die gelukkig en oud worden in een flatwoning zonder de mogelijkheid om naar buiten te gaan.

Maar een studentenkamer van 13 m2 lijkt mij ook een wat kleine ruimte... al is er dan wel het dakterras waar de kat kan luchten. Kan ie van daaruit niet verder naar buiten?
pi_115787474
Vraagje,

Wij hebben momenteel in huis op alle ramen die wel eens open staan, haakjes met oogjes in het kozijn zitten zodat de ramen op zo'n 5 cm open kunnen blijven staan zonder dat de katten er met hun koppie doorheen kunnen.
Het gaat om ramen met zo'n gaatjes stang onder en 2 afsluitklemmen aan de zijkant, nou wil ik weleens de ramen wagenwijd openzetten maar dan moeten de deuren weer dicht (zitten ook haakjes in zodat die op een kier kunnen) dus dan kan het nog niet echt doorwaaien!
We gaan eind 2013 verhuizen naar een splinternieuw huis, daar gaan we alles goed aanpakken maar nu wil ik eigenlijk toch nog voor dat laatste jaar iets van gaas voor de ramen zodat ze alsnog helemaal open kunnen op een katveilige manier.

weetjes:

*zitten 2 ramen naast elkaar die tegenovergesteld open gaan waardoor je 1 groot open gat krijgt met een kozijnbalk in het midden.
*kozijnen zijn van hout
* gaatjes boren mag, maar liefst zo min mogenlijk
* het moet echt gaas zijn met dik ijzer erin, een van de katten knaagt graag op dunne touwtjes ect :')
*geen scherp uitstekende delen
* moet ook makkelijk verwijderbaar zijn, en het liefst dat het kan blijven zitten ook als de ramen dicht zijn.

Ik heb al op google gezocht maar ik kom niet verder dan van die kant&klaar rekjes!
Heeft iemand een mooie oplossing voor het laatste jaartje?
ik zal nog even kijken of ik een foto kan maken straks!
pi_115789322
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Vraagje,

Wij hebben momenteel in huis op alle ramen die wel eens open staan, haakjes met oogjes in het kozijn zitten zodat de ramen op zo'n 5 cm open kunnen blijven staan zonder dat de katten er met hun koppie doorheen kunnen.
Het gaat om ramen met zo'n gaatjes stang onder en 2 afsluitklemmen aan de zijkant, nou wil ik weleens de ramen wagenwijd openzetten maar dan moeten de deuren weer dicht (zitten ook haakjes in zodat die op een kier kunnen) dus dan kan het nog niet echt doorwaaien!
We gaan eind 2013 verhuizen naar een splinternieuw huis, daar gaan we alles goed aanpakken maar nu wil ik eigenlijk toch nog voor dat laatste jaar iets van gaas voor de ramen zodat ze alsnog helemaal open kunnen op een katveilige manier.

weetjes:

*zitten 2 ramen naast elkaar die tegenovergesteld open gaan waardoor je 1 groot open gat krijgt met een kozijnbalk in het midden.
*kozijnen zijn van hout
* gaatjes boren mag, maar liefst zo min mogenlijk
* het moet echt gaas zijn met dik ijzer erin, een van de katten knaagt graag op dunne touwtjes ect :')
*geen scherp uitstekende delen
* moet ook makkelijk verwijderbaar zijn, en het liefst dat het kan blijven zitten ook als de ramen dicht zijn.

Ik heb al op google gezocht maar ik kom niet verder dan van die kant&klaar rekjes!
Heeft iemand een mooie oplossing voor het laatste jaartje?
ik zal nog even kijken of ik een foto kan maken straks!
ik denk aan iets van kippengaas, wat je vastmaakt met een klein haakje
pi_115795485
Kan iemand me een indicatie geven van hoe veel een kat zo ongeveer hoort te drinken op een dag? Het beestje in kwestie is vijftien weken oud en krijgt alleen brokjes te eten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:13:42 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115795546
Een kat drinkt wat hij nodig heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115795895
Is er dan geen risico op uitdrogen? Ze drinkt alleen als we melk bij het water doen, maar dat willen we d'r eigenlijk afleren.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:25:08 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115796146
Ja, dat risico is er wel, vooral bij warm weer. (En bij veel overgeven.)

Als je een stuk vel pakt tussen duim en wijsvinger, je trekt het vel een stukje omhoog en laat het weer los, dan moet het onmiddellijk terugveren. Blijft het even staan: teken van uitdroging.

Probeer anders eens kattenmelk, als je er niet gerust op bent.

De enige manier die ik ken om een kat echt meer vocht toe te dienen dan hij zelf drinkt, is natvoer geven. De afgelopen dagen deed ik er nog extra water doorheen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:27:49 #193
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115796297
Ik heb wel eens gehoord dat katten eigenlijk vaak een tikje te weinig drinken dan wat eigenlijk goed is voor de niertjes. Veel mensen geven ook alleen nog brokken, omdat die tegenwoordig in feite compleet zijn en natvoer vroeger veel te zout was, waardoor het een slechte naam kreeg. Nadeel van louter brokken is echter dat katten zo nog minder vocht binnenkrijgen.

Hier geven we ze bijna elke dag (geen vaste routine) een klein hapje natvoer en daar prak ik nog extra water doorheen. Was een tip van de dierenarts.

- oh excuses, ik herhaal zo ongeveer wat Lienekien al zei.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:29:14 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115796370
Ik zweer bij een zakje natvoer per dag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115796456
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. :).

Het is ook kattenmelk, waar we het water mee mengen. Weet je vanaf wanneer het echt niet meer goed voor ze is om dat te drinken?

Ze doorstaat de rest gelukkig prima. We hebben haar vandaag en gister ook maar lekker wat met ijsklontjes laten spelen, daar likt ze ook nog best wel wat van op. Maar zo uit haar bakje drinkt ze vrijwel geen water (tenzij met melk dus).

Ik voel me bijna als een moeder met een pasgeboren kindje of zo. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:31:04 #196
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115796460
quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik zweer bij een zakje natvoer per dag.
:9
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:34:03 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115796643
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. :).

Het is ook kattenmelk, waar we het water mee mengen. Weet je vanaf wanneer het echt niet meer goed voor ze is om dat te drinken?

Ze doorstaat de rest gelukkig prima. We hebben haar vandaag en gister ook maar lekker wat met ijsklontjes laten spelen, daar likt ze ook nog best wel wat van op. Maar zo uit haar bakje drinkt ze vrijwel geen water (tenzij met melk dus).

Ik voel me bijna als een moeder met een pasgeboren kindje of zo. :').
Catmilk is prima hoor. Mag hun leven lang.
Hier drinken ze water (vooral in de tuin, uit schalen. Dat is lekkerder, want dooie rotte slakken erin :9) en soms krijgen ze wat catmilk. Vaak leng ik het wat aan. Eén kat vindt het echt een traktatie, de ander geeft er nauwelijks om.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:36:19 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115796772
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Catmilk is prima hoor. Mag hun leven lang.
Hier drinken ze water (vooral in de tuin, uit schalen. Dat is lekkerder, want dooie rotte slakken erin :9) en soms krijgen ze wat catmilk. Vaak leng ik het wat aan. Eén kat vindt het echt een traktatie, de ander geeft er nauwelijks om.
Dat, dus. Die catmilk kan geen kwaad.

Maar ik denk dat als je alleen water zou neerzetten, ze ook wel water gaat drinken. Alleen is er niet echt een reden om haar daar nu al toe te dwingen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115796883
Mijn katten drinken uit een huiskamerfonteintje :P
Er staat ook altijd wel een bakje naast de brokjes maar dat borrelende water is veel interessanter natuurlijk ;) ze zijn wel meer gaan drinken daardoor.
pi_115796977
We hebben het al geprobeerd met alleen maar water, maar dan drinkt ze echt de hele dag gewoon niets. Dan gaan we gewoon lekker zo door met verdunde kattenmelk en af en toe wat natvoer (toevallig heeft ze dat gister nog gehad, om het ontwormingstabletje in te verstoppen). En ik zal proberen me niet zo druk te maken.

Bedankt beide! :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115796980
onze poes sprong gisteren voluit in de douchebak, ze had niet verwacht dat er nog 5 cm water in zou staan. :') mafferd. daarna wist ze niet hoe snel ze allevier de pootjes in de lucht moest krijgen (ze was heel snel weer eruit hoor, anders had ik haar wel gepakt). ze vond het erg warm afgelopen dagen, maar heeft goed gedronken gelukkig - extra bakje water. en veel geslapen O+
Kwak
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:42:15 #202
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115797048
Onze kat zocht zelf wel de schaduwrijke plekjes op. Maar ik heb me toch nog aan een nat doekje gewaagd, met de bedoeling om de vacht wat nat te maken. Nou, daar stond ik met mijn natte doekje. _O-
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:43:15 #203
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115797091
Ik heb een drinkfontein (Cat Mate), dat stimuleert het drinken ook.
Plus ik heb op m'n balkon ook een bakje water gezet, daar is ie al een keer ingevallen (de mijne is nu 13 weken), had ie in elk geval bij het wassen weer genoeg vocht binnen gehad :D
pi_115797451
Ik heb net weer wat ijsblokjes in de extra water bak gedaan en 1 van de katten heeft zeker 2 minuten aan 1 stuk zitten drinken :o Ik zie ze sowieso veel drinken de afgelopen dagen. Ach, hoef ik ook niet bang te zijn dat ze uitdrogen met dit weer.
  maandag 20 augustus 2012 @ 20:56:18 #205
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_115797789
Die van mij zijn dol op de straal van de plantenspuit, gewoon op de grond richten en ze zien het allebei als prooi.
Resultaat: na 10 minuten 2 zeiknatte en mooi afgekoelde katten O+
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_115797795
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:44 schreef deadly_kiss het volgende:
Vraagje,

Wij hebben momenteel in huis op alle ramen die wel eens open staan, haakjes met oogjes in het kozijn zitten zodat de ramen op zo'n 5 cm open kunnen blijven staan zonder dat de katten er met hun koppie doorheen kunnen.
Het gaat om ramen met zo'n gaatjes stang onder en 2 afsluitklemmen aan de zijkant, nou wil ik weleens de ramen wagenwijd openzetten maar dan moeten de deuren weer dicht (zitten ook haakjes in zodat die op een kier kunnen) dus dan kan het nog niet echt doorwaaien!
We gaan eind 2013 verhuizen naar een splinternieuw huis, daar gaan we alles goed aanpakken maar nu wil ik eigenlijk toch nog voor dat laatste jaar iets van gaas voor de ramen zodat ze alsnog helemaal open kunnen op een katveilige manier.

weetjes:

*zitten 2 ramen naast elkaar die tegenovergesteld open gaan waardoor je 1 groot open gat krijgt met een kozijnbalk in het midden.
*kozijnen zijn van hout
* gaatjes boren mag, maar liefst zo min mogenlijk
* het moet echt gaas zijn met dik ijzer erin, een van de katten knaagt graag op dunne touwtjes ect :')
*geen scherp uitstekende delen
* moet ook makkelijk verwijderbaar zijn, en het liefst dat het kan blijven zitten ook als de ramen dicht zijn.

Ik heb al op google gezocht maar ik kom niet verder dan van die kant&klaar rekjes!
Heeft iemand een mooie oplossing voor het laatste jaartje?
ik zal nog even kijken of ik een foto kan maken straks!
We hebben gewoon in alle ramen horren (wij hebben ook zo'n raam dat jij beschreef en daar zitten ze ook in. Drie katten waarvan een ontsnappingskunstenaar (bijnaam Houdini) en zelfs hij krijgt ze niet stuk of open.(ow zie net dat ze knaagt hihi mijn vader heeft een knaagkat en zij krijgt deze ook niet stuk :) toutjes zitten aan de buitenkant nl) Het zijn van die gamma zelfbouw dingen. Je kan er dan plastic rondjes bij kopen waar mee de horren in het kozijn blijven zitten of scharnieren.
Voorbeeld van de karwei...
Rolhorren waren niks net als rol-hordeuren die hebben ze zo open, en dan zijn ze vaak ook stuk gescheurd.
Inmiddels ook een deel van de tuin als ren afgeschermd,zodat het echt altijd open kan en de katten veilig naar buiten, zij blij ik blij :D
  maandag 20 augustus 2012 @ 21:08:55 #207
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115798595
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
We hebben het al geprobeerd met alleen maar water, maar dan drinkt ze echt de hele dag gewoon niets. Dan gaan we gewoon lekker zo door met verdunde kattenmelk en af en toe wat natvoer (toevallig heeft ze dat gister nog gehad, om het ontwormingstabletje in te verstoppen). En ik zal proberen me niet zo druk te maken.

Bedankt beide! :*.
Als ze catmilk met water lekker vindt... Gewoon blijven geven. Sommige mensen vinden dat je katten dan zou verwennen.
Maar ik geloof erin dat als je een heeeeeel goed leven leidt, je terug mag komen als huiskat.

Dus wie weet heb je Ghandi daar wel aan je voederbakje zitten. En wie zijn wij nou om die een slok melk te ontzeggen...

;)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115799527
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Als ze catmilk met water lekker vindt... Gewoon blijven geven. Sommige mensen vinden dat je katten dan zou verwennen.
Maar ik geloof erin dat als je een heeeeeel goed leven leidt, je terug mag komen als huiskat.

Dus wie weet heb je Ghandi daar wel aan je voederbakje zitten. En wie zijn wij nou om die een slok melk te ontzeggen...

;)
:D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115799644
@lieke81

wij hebben van die hor-flappen voor de ramen hangen, in ons vorige huis klommen ze namelijk gewoon in de vaste hor omhoog en zaten de gaten binnen no-time van boven naar onder :{
het hoeft niet perse vliegwerend te zijn, als er maar geen kat doorheen past :P

de katten komen overigens wel gewoon buiten, alleen als wij zelf ook thuis zijn.. en afhankelijk van het weer.
pi_115811877
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:42 schreef Lienekien het volgende:
Onze kat zocht zelf wel de schaduwrijke plekjes op. Maar ik heb me toch nog aan een nat doekje gewaagd, met de bedoeling om de vacht wat nat te maken. Nou, daar stond ik met mijn natte doekje. _O-
Wij waren zondag bezig om het huis even helemaal schoon te spuiten (smerige spinnen!) met de hogedruk spuit. En kat die erbij stond en keek. En toen was hij nat... (stroom was eraf hoor!)

Die katten van ons hebben heel veel schaduwplekken (ook diepe schaduw) in de tuin. Als het heel warm is, liggen ze vaak onder de bessenstruiken en bewegen ze de hele dag niet totdat het afkoelt...

quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Als ze catmilk met water lekker vindt... Gewoon blijven geven. Sommige mensen vinden dat je katten dan zou verwennen.
Maar ik geloof erin dat als je een heeeeeel goed leven leidt, je terug mag komen als huiskat.

Dus wie weet heb je Ghandi daar wel aan je voederbakje zitten. En wie zijn wij nou om die een slok melk te ontzeggen...

;)
En die mensen nemen zelf nooit wat lekkers? Want dat is jezelf toch ook verwennen?

quote:
6s.gif Op maandag 20 augustus 2012 20:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik zweer bij een zakje natvoer per dag.
Die van mij vinden het niet zo bijzonder... De ene vindt de brokjes lekker, de ander likt alleen de jus eraf... Dus ik geef 1 zakje, soms, per 2 katten :P
pi_115815559
Ik heb een katje van nu 4 maand, maar woon op 3 hoog... Zien katten een beetje hoogte? Als ik hem wel eens bij mij op het balkon houd, dan zie je hem heel schikkerig rondlopen en zeker als hij dicht bij de rand komt...

Maar hoe groot is de kans dat hij er een keer vanaf valt?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:17:06 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115815695
Die kans is zeker aanwezig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115825012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:11 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een katje van nu 4 maand, maar woon op 3 hoog... Zien katten een beetje hoogte? Als ik hem wel eens bij mij op het balkon houd, dan zie je hem heel schikkerig rondlopen en zeker als hij dicht bij de rand komt...

Maar hoe groot is de kans dat hij er een keer vanaf valt?
Ik zou het niet riskeren inderdaad. Kun je het op de een of andere manier afzetten? Of anders misschien alleen naar buiten met een tuigje?

Wij wonen op acht hoog en kunnen de ramen eigenlijk ook niet onbeheerd open laten. Aan de buitenkant loopt een soort vensterbank door over de hele breedte van het gebouw en gisteren keek ik éven de andere kant op en zat kat ineens al bijna bij de buren. :') Dus dat doen we niet meer (wel jammer, met dit warme weer).
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:33:51 #214
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115836944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:11 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een katje van nu 4 maand, maar woon op 3 hoog... Zien katten een beetje hoogte? Als ik hem wel eens bij mij op het balkon houd, dan zie je hem heel schikkerig rondlopen en zeker als hij dicht bij de rand komt...

Maar hoe groot is de kans dat hij er een keer vanaf valt?
Evt een net ophangen dat ze er niet vanaf kunnen. Ga ik ook nog doen, vind het zielig (vooral voor mezelf) dat ik nu alles potdicht houd :P .

Vandaag overigens een nieuwe kattenbak gekocht. Een dichte (zonder deurtje) omdat de korrels door heel de kamer liggen. Het lijkt erop dat ze het snappen en gebruiken en het lijkt ook te schelen in korrels door de kamer *O* .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:55:35 #215
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115837904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 11:11 schreef Remzz het volgende:
Ik heb een katje van nu 4 maand, maar woon op 3 hoog... Zien katten een beetje hoogte? Als ik hem wel eens bij mij op het balkon houd, dan zie je hem heel schikkerig rondlopen en zeker als hij dicht bij de rand komt...

Maar hoe groot is de kans dat hij er een keer vanaf valt?
Als ie net zo is als de mijne van 3 maanden is die kans best aanwezig.
Ik woon 1 hoog en Jiro zat tot m'n schrik ook al een keertje op de rand van m'n balkon, bleef daar gelukkig wel zitten.
Maar soms heeft ie ook van die buien waarbij er door m'n hele woning gerend moet worden, op die momenten heb ik het idee dat katten zelf ook geen gevaren zien of zichzelf overschatten.

Als je een balkon met spijlen hebt zou ik er echt een net voor hangen, liever het zekere voor het onderzekere en zo duur zijn die netten ook niet.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik
Zelf zorg ik er ook voor dat Jiro niet op de rand kan springen, al zal ie dat wel kunnen als hij een paar maandjes ouder is.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:03:54 #216
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_115838272
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als ie net zo is als de mijne van 3 maanden is die kans best aanwezig.
Ik woon 1 hoog en Jiro zat tot m'n schrik ook al een keertje op de rand van m'n balkon, bleef daar gelukkig wel zitten.
Maar soms heeft ie ook van die buien waarbij er door m'n hele woning gerend moet worden, op die momenten heb ik het idee dat katten zelf ook geen gevaren zien of zichzelf overschatten.

Als je een balkon met spijlen hebt zou ik er echt een net voor hangen, liever het zekere voor het onderzekere en zo duur zijn die netten ook niet.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattennet_kattenluik
Zelf zorg ik er ook voor dat Jiro niet op de rand kan springen, al zal ie dat wel kunnen als hij een paar maandjes ouder is.
Daar heb ik mijn net ook besteld. Idd niet echt duur. Moet het alleen nog ophangen, maar daar wil ik mee wachten tot het dakleer vernieuwd is en ik mijn balkon opnieuw ingericht heb. Duurt wel veelste lang met dit weer dat wachten. Zou ze zelfs dan trouwens niet zonder toezicht buiten laten, doerakken dat het zijn :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_115846624
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:28 schreef deadly_kiss het volgende:
@lieke81

wij hebben van die hor-flappen voor de ramen hangen, in ons vorige huis klommen ze namelijk gewoon in de vaste hor omhoog en zaten de gaten binnen no-time van boven naar onder :{
het hoeft niet perse vliegwerend te zijn, als er maar geen kat doorheen past :P

de katten komen overigens wel gewoon buiten, alleen als wij zelf ook thuis zijn.. en afhankelijk van het weer.
Kan je niet een frame maken dat je op dezelfde manier bevestigd als een hor maar dan met gaas. In de ren zit van dat groene gaas met gaatjes van 1 cm bij 1cm. Voliere gaas heet het geloof ik. Het houd onze miep zelfs en die weegt 8 kg :P .
pi_115861948
quote:
Alufolie neerleggen. Of anders keukenfolie. Vinden ze vaak niet prettig om overheen te lopen. Ziet er misschien niet uit, maar je moet toch iets! Anders er iets neer leggen waardoor ze er niet kunnen zitten (paar lege bloempotten, stenen uit de tuin, iets anders)
Bedankt voor de reactie. Dat kan ik inderdaad eens proberen. Heb al allerlei andere dingen gedaan, want heb al eens naar oplossingen gegoogled. Schoonmaken met schoonmaak azijn, werkt niet. Met citroen wrijven, werkt niet. Met dettol, werkt niet. Met peper strooien, werkt niet. Onder de koude kraan of nat maken met een plantenspuit werkt niet. Afleiden door harde geluiden werkt niet. Etensbakjes neerzetten of met de neus erin drukken, het werkt allemaal niet!
Straks dan maar even naar de winkel voor wat aluminiumfolie.
En de boer op de fiets, hij trapte zich rot maar naderde niets...
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:15:26 #219
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115865592
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:43 schreef appelm0es het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie. Dat kan ik inderdaad eens proberen. Heb al allerlei andere dingen gedaan, want heb al eens naar oplossingen gegoogled. Schoonmaken met schoonmaak azijn, werkt niet. Met citroen wrijven, werkt niet. Met dettol, werkt niet. Met peper strooien, werkt niet. Onder de koude kraan of nat maken met een plantenspuit werkt niet. Afleiden door harde geluiden werkt niet. Etensbakjes neerzetten of met de neus erin drukken, het werkt allemaal niet!
Straks dan maar even naar de winkel voor wat aluminiumfolie.
Als je een kat straf moet je het meteen tijdens of vlak na de daad doen, achteraf straffen werkt niet, ze zijn dan alweer vergeten dat ze iets gedaan hebben dat niet mag.

Soms helpt een exrta kattenbak trouwens ook nog, hebben ze meer het idee dat ze privacy hebben ofzo.
pi_115865698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als je een kat straf moet je het meteen tijdens of vlak na de daad doen, achteraf straffen werkt niet, ze zijn dan alweer vergeten dat ze iets gedaan hebben dat niet mag.
Lijkt me heerlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:25:55 #221
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115866014
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk.
Veel blowen, dan vergeet je het vanzelf ;)
pi_115867659
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als je een kat straf moet je het meteen tijdens of vlak na de daad doen, achteraf straffen werkt niet, ze zijn dan alweer vergeten dat ze iets gedaan hebben dat niet mag.

Yep. Dan hebben ze geen idee meer wat ze nou weer misdaan hebben. Het voordeel is wel, dat je je kat ook weer heel snel kunt knuffelen!
pi_115873902
Mijn vader heeft een vriendin leren kennen met een hondje. Mijn kat is daar echter niet tevreden mee dat het hondje(chihuahua) regelmatig op bezoek komt met haar bazin.

De hond is heel rustig tegen over de kat, maar de kat niet tegen over de hond. Ze hebben niet gevochten maar dikke vrienden zijn het zeker niet.

Het probleem is dat de kat telkens achter de bank kruipt als de hond op bezoek komt en daar blijft tot de hond weg is. ze bekijkt de hond grondig en gromt voorturend.

Weet iemand hoe je de kat beetje minder kan laten grommen en minder achter de sofa kan kruipen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:58:09 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115874048
Kan de kat niet naar een andere ruimte of naar buiten zolang die hond er is?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115875268
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:58 schreef Lienekien het volgende:
Kan de kat niet naar een andere ruimte of naar buiten zolang die hond er is?
de bedoeling is om deze 2 in de toekomst overeen te laten komen. want ze zullen mss samen wonen
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:35:32 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115875311
Dan is het een kwestie van geduld. Je kunt een kat niet dwingen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:11:56 #227
92409 Twinky
Little star.
pi_115876614
de dog whisperer had de kat op schoot genomen en de hond lag op de grond, en toen heel lang zo zitten, tot ze allebei rustig lagen. Met dat idee: er is niks om niet rustig om te zijn. En: de kat is de baas, dat is nou eenmaal zo :P
pi_115876983
De kat niet dwingen en dus ook geen ruimtes afsluiten die normaal wel beschikbaar zijn, en zorg dat de kat de hoogte in kan waar de hond niet bij kan. Komt de kat tevoorschijn, belonen en zorgen dat de hond rustig blijft.
pi_115877588
Wij hebben hier 10 dagen op de hond van mijn ouders gepast en dat ging ook pas na 4 dagen pas zonder gegrom van de kat. Kwestie van geduld dus..
  woensdag 22 augustus 2012 @ 19:44:03 #230
92409 Twinky
Little star.
pi_115877678
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:22 schreef Holyme het volgende:
De kat niet dwingen en dus ook geen ruimtes afsluiten die normaal wel beschikbaar zijn, en zorg dat de kat de hoogte in kan waar de hond niet bij kan. Komt de kat tevoorschijn, belonen en zorgen dat de hond rustig blijft.
oja dat ook, mijn kat gaat ook altijd op de kast liggen als de hond van mijn vader komt logeren. Lekker kijken :D
pi_115879492
Mijn kat Amor kwam vorige week zaterdag met een bloedend achterpootje binnen. Schoongemaakt (voor zover hij dat toeliet) en tot maandag gewacht omdat hij er verder prima op liep en het niet zo'n diepe wond leek. Op maandag naar de dierenarts. Die heeft er naar gekeken, maar de wond was niet meer vers genoeg om te hechten (het bleek ook best een diepe wond te zijn :@ oops) , dus een antibioticaspuit gekregen en ontstekingsremmers mee naar huis. Binnenhouden totdat het goed dicht is, was het advies. "Gelukkig genezen kussentjes onder pootjes heel snel". Ze kon niet een indicatie geven hoe snel het zou genezen, maar "meestal wel binnen 10 dagen".

Maar nu mijn vraag: volgens mij geneest het niet zo snel? Ik heb hier een collage van de wond, en hoewel je ziet dat het wel dichtgaat zijn we nu 9 dagen verder en het is nog niet dicht. Ik zit te twijfelen of ik toch weer naar de dierenarts zal gaan of niet. Het lijkt gewoon prima te genezen, hij loopt er goed op, heeft er ook geen pijn aan. Alleen het duurt lang en ik ben gewoon wat ongeduldig, geloof ik. Wat zouden jullie doen? Wel of niet nog even naar laten kijken?

De bovenste drie foto's waren toen hij er mee binnenkwam, de onderste zijn de afgelopen 9 dagen gemaakt (de laatste vandaag).

pi_115879811
Overigens is Amor al 9 dagen Not Amused dat hij niet naar buiten mag ...



Maar heeft hij zich er uiteindelijk toch maar bij neergelegd :')

pi_115881248
Ik dacht dat kussentjes juist niet snel helen?
Heb je geen zalf meegekregen ofzo?
pi_115882535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik dacht dat kussentjes juist niet snel helen?
Heb je geen zalf meegekregen ofzo?
De dierenarts zei van wel, maar ik betwijfel dat nu dus ook.
Geen zalf mee verder.
pi_115896757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet iemand hoe je de kat beetje minder kan laten grommen en minder achter de sofa kan kruipen.
Het grommen en blazen negeren. En zoals iemand hierboven al zei, zorgen dat de kat omhoog kan. Ze kijken alles liever van hoogte (want daar weten ze zeker dat de hond niet kan komen).

quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:44 schreef Twinky het volgende:

[..]

oja dat ook, mijn kat gaat ook altijd op de kast liggen als de hond van mijn vader komt logeren. Lekker kijken :D
Die van mij is gemeen! Mijn moeder heeft een paar honden en een kat. Als ze eens naar Nederland komt, komen ze meestal ook allemaal mee (dus inclusief kat). Een van die honden is een herder en die is dikke vriendjes met de kat.

Wij hebben geen honden, maar Kleintje is absoluut niet bang voor honden (de Rooie zien we niet, hoewel dat wel wat beter begint te worden). Maar die herder is best groot! En die herder wil alleen maar die kat snuffelen en liefde geven (= helemaal schoon likken, doet ze met die kat van m'n moeder ook). Dus wat doet dat rot beest. Gaat daar zitten waar die hond NET niet bij kan... En dan maar staren... En als de hond gaat knuffelen, komt hij eraan, helemaal jaloers dat de hond aandacht krijgt en hij niet :P
pi_115897259
Mijn lieve sullige kater moest vandaag eigenlijk voor controle (tijdje terug operatie ondergaan) naar de dierenarts.
Waar ik voorheen geen problemen had hem in het mandje te krijgen, was het vandaag een groot drama.
Hij is met geen mogelijkheid in het mandje te krijgen, en is nu helemaal over zijn toeren :{
Heeft echt voor het eerst mij gekrabd e.d.

Echter is de controle nu naar volgende week verschoven, maar vrees dat het dan weer een groot drama wordt om hem in het mandje te krijgen.

Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Overweeg om een ander mandje te kopen (waar de deksel van boven zit, zie plaatje) maar weet niet of het een oplossing gaat zijn.

Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:21:10 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115897437
Ja, zo'n mand adviseer ik vaak. Ik zet 'm dan naast het etensbakje (minstens een dag van tevoren) en tegen de tijd dat ze erin moet, geef ik eten. Dan kan ik haar er zo intillen.

Vaak werkt dit. De laatste keer niet. Toen werd het een drama om haar te pakken te krijgen (opgetild worden wil ze sowieso niet en ze heeft het dondersgoed in de gaten dat ik iets van plan ben dat ze niet wil).

Dus volgende keer zet ik de mand nog eerder neer en zorg ik dat ze flink honger heeft. Want een andere manier zou ik met deze kat niet weten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115897484
Zelfde probleem hier, meneer houdt absoluut niet van opgetild worden en heeft ook te goed in de gaten dat er iets tegen zijn zin gaat gebeuren.

Alleen mijn andere kat vindt reismandjes niet erg en kruipt er gerust vrijwillig in _O- :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115897585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:23 schreef roos85 het volgende:
Zelfde probleem hier, meneer houdt absoluut niet van opgetild worden en heeft ook te goed in de gaten dat er iets tegen zijn zin gaat gebeuren.

Alleen mijn andere kat vindt reismandjes niet erg en kruipt er gerust vrijwillig in _O- :')
De ene wel, de ander niet. Die steekt z'n poten uit zodat hij er met geen mogelijkheid meer in past... (want denk maar niet dat je die klauwen van hem dan nog kunt buigen!). Ik zit er aan te denken om ook zo'n mandje als boven aan te schaffen voor hem.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:30:11 #240
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115897602
Ik weet geen betere methode, behalve misschien met zijn tweeën.

Het punt is dat je met zo'n kat eigenlijk maar een paar seconden hebt, als je ze dan vast hebt. Zodra ze in de gaten hebben dat het foute boel is en ze gaan tegenstribbelen, wordt het een drama, helemaal als de kat je ontkomt. Ik heb deze kat ook eens onder een tafel vandaan gesleept en daarna zat ze te hijgen als een hond. Zo sneu. Maar ja, naar de dierenarts ga je ook niet voor de lol. Eenmaal bij de dierenarts is ze overigens een mak lammetje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115897680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

De ene wel, de ander niet. Die steekt z'n poten uit zodat hij er met geen mogelijkheid meer in past... (want denk maar niet dat je die klauwen van hem dan nog kunt buigen!). Ik zit er aan te denken om ook zo'n mandje als boven aan te schaffen voor hem.
Herkenbaar.. meneer ging voor de spreidstand vandaag..
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet geen betere methode, behalve misschien met zijn tweeën.

Het punt is dat je met zo'n kat eigenlijk maar een paar seconden hebt, als je ze dan vast hebt. Zodra ze in de gaten hebben dat het foute boel is en ze gaan tegenstribbelen, wordt het een drama, helemaal als de kat je ontkomt. Ik heb deze kat ook eens onder een tafel vandaan gesleept en daarna zat ze te hijgen als een hond. Zo sneu. Maar ja, naar de dierenarts ga je ook niet voor de lol. Eenmaal bij de dierenarts is ze overigens een mak lammetje.
Klopt, heb hem onder mijn bed vandaan moeten vissen (was vergeten alle deuren dicht te doen :') ) arm beestje was helemaal gestrest...
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115897732
quote:
9s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:12 schreef roos85 het volgende:
Mijn lieve sullige kater moest vandaag eigenlijk voor controle (tijdje terug operatie ondergaan) naar de dierenarts.
Waar ik voorheen geen problemen had hem in het mandje te krijgen, was het vandaag een groot drama.
Hij is met geen mogelijkheid in het mandje te krijgen, en is nu helemaal over zijn toeren :{
Heeft echt voor het eerst mij gekrabd e.d.

Echter is de controle nu naar volgende week verschoven, maar vrees dat het dan weer een groot drama wordt om hem in het mandje te krijgen.

Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Overweeg om een ander mandje te kopen (waar de deksel van boven zit, zie plaatje) maar weet niet of het een oplossing gaat zijn.

[ afbeelding ]
Was hier laatst een topic met filmpjes waar iemand met een truc de kat in het mandje kreeg?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 09:36:35 #243
184769 crew  Deisyy
pi_115897739
quote:
9s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:12 schreef roos85 het volgende:
Mijn lieve sullige kater moest vandaag eigenlijk voor controle (tijdje terug operatie ondergaan) naar de dierenarts.
Waar ik voorheen geen problemen had hem in het mandje te krijgen, was het vandaag een groot drama.
Hij is met geen mogelijkheid in het mandje te krijgen, en is nu helemaal over zijn toeren :{
Heeft echt voor het eerst mij gekrabd e.d.

Echter is de controle nu naar volgende week verschoven, maar vrees dat het dan weer een groot drama wordt om hem in het mandje te krijgen.

Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Overweeg om een ander mandje te kopen (waar de deksel van boven zit, zie plaatje) maar weet niet of het een oplossing gaat zijn.

[ afbeelding ]
Ik had hetzelfde probleem met 1 van mijn katten, door blaasgruisproblemen had hij al zoveel drama meegemaakt bij de dierenarts dat het letterlijk bloed, zweet en leren handschoenen kosten om mijn kat in de reismand te krijgen.

Toen het weer tijd was voor de inentingen heb ik het probleem aan de dierenarts voorgelegd en die is toen fijn aan huis komen prikken. Het kostte me wel 25 euro voorrijkosten, maar omdat ik 2 katten heb en altijd om beurten met ze naar de dierenarts ging is het me die 25 euro dubbel en dwars waard, het scheelde zoveel stress.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:42:20 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115897852
Maar ja, dan zou ik toch ook een probeem hebben. Kat vlucht naar boven en dan moet ik haar alsnog ergens met dwang vandaan halen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115898164
Mijn kater is te zwaar voor die reismand die ik eerder postte, is voor dieren tot 5 kilo.. de mijne weegt 6.
Of zou het niet zo nauw komen?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:59:04 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115898192
Geen idee, eigenlijk. Misschien heeft dat met die draagband te maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115898221
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:59 schreef Lienekien het volgende:
Geen idee, eigenlijk. Misschien heeft dat met die draagband te maken.
Die ga ik toch niet gebruiken.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115898356
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:42 schreef Lienekien het volgende:
Maar ja, dan zou ik toch ook een probeem hebben. Kat vlucht naar boven en dan moet ik haar alsnog ergens met dwang vandaan halen.
Ja, dat zou bij ons ook niet werken... Met een huis wat nog maar half af is (de beneden verdieping) en waar de dozen en andere dingen nog gewoon op zolder opgeslagen liggen, is het soms heel moeilijk om die kat te vinden als hij zich verstopt! De laatste keer dat mijn moeder er was, hebben we een uur lopen zoeken, maar niets gevonden. Toen dachten dat hij toch naar buiten was geglipt. Komt hij een uur nadat m'n moeder naar haar caravan was gegaan, rustig naar beneden zetten...

En er zijn vast grotere manden in datzelfde model te krijgen. 5 kg zou voor mij ook veel te klein zijn...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:51:59 #249
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115901330
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:57 schreef roos85 het volgende:
Mijn kater is te zwaar voor die reismand die ik eerder postte, is voor dieren tot 5 kilo.. de mijne weegt 6.
Of zou het niet zo nauw komen?
Evt zo'n band erom die je ook voor reiskoffers kan gebruiken, het zal opzich niet zo nauw komen denk ik maar het zal je gebeuren dat ie openbreekt midden op straat..

Ik heb mijn reismand zonder hekwerk in de gang staan met een dekentje er in, Jiro gaat er regelmatig zelf in zitten zodat ie dmv. een sneak-attack in m'n benen kan hangen.
Hij is dus totaal niet bang voor die mand.

Een bovenlader zou ikzelf niet nemen, ten eerste moet je de kat optillen om 'm er in te krijgen en ten tweede kan de kat zich dan op de randen afzetten.
Ook bij de DA lijkt het me minder handig omdat de kat dan weer moeilijk kan gaan doen met er uitkomen (moet ie weer opgetild worden)
pi_115901549
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:51 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Evt zo'n band erom die je ook voor reiskoffers kan gebruiken, het zal opzich niet zo nauw komen denk ik maar het zal je gebeuren dat ie openbreekt midden op straat..
Is inderdaad een idee :)
quote:
Ik heb mijn reismand zonder hekwerk in de gang staan met een dekentje er in, Jiro gaat er regelmatig zelf in zitten zodat ie dmv. een sneak-attack in m'n benen kan hangen.
Hij is dus totaal niet bang voor die mand.
:D

quote:
Een bovenlader zou ikzelf niet nemen, ten eerste moet je de kat optillen om 'm er in te krijgen en ten tweede kan de kat zich dan op de randen afzetten.
Ook bij de DA lijkt het me minder handig omdat de kat dan weer moeilijk kan gaan doen met er uitkomen (moet ie weer opgetild worden)
Ik moet hem sowieso al optillen om hem überhaupt in een mandje te krijgen, in een normaal mandje (met zo'n deurtje ervoor) kreeg ik hem niet omdat hij zich tegen de randen ging afzetten.

Heb hem toch besteld, was al afgeprijsd en ging nog eens 20% af vanwege summersale en nog 3% klantenkorting, dus was nu wel erg voordelig.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115908168
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:36 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Was hier laatst een topic met filmpjes waar iemand met een truc de kat in het mandje kreeg?
Jep, dat was een topic en een truc van ElisaB. :)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_115927743
Wij proberen om de katten van de eetkamerstoelen af te houden en dat kost nog best wel heel veel moeite. Iemand tips? We kwamen net een spray tegen die ze vervelend moeten vinden, die je op de stoel kunt spuiten. Kent iemand dat? Ook een spray die de krabpaal ed juist aantrekkelijker moet maken. Iemand die dat kent?
pi_115928070
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:04 schreef LieLie het volgende:
Wij proberen om de katten van de eetkamerstoelen af te houden en dat kost nog best wel heel veel moeite. Iemand tips? We kwamen net een spray tegen die ze vervelend moeten vinden, die je op de stoel kunt spuiten. Kent iemand dat?
Stay-off of Cat-off spray :Y
quote:
Ook een spray die de krabpaal ed juist aantrekkelijker moet maken. Iemand die dat kent?
feliway spray :Y

met feliway heb ik goede ervaringen (vooral als verstuiver in een kamer zodat katten zich meer op hun gemak voelen). Wb je eetkamerstoelen zou je nog kunnen proberen er alufolie op te leggen, dat vinden ze niet fijn aan de pootjes en wellicht dat ze zo de gewoonte afleren. Maar het ze helemaal afleren.. ik heb er een hard hoofd in, het blijven katten. :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115928220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Stay-off of Cat-off spray :Y

[..]

feliway spray :Y

met feliway heb ik goede ervaringen (vooral als verstuiver in een kamer zodat katten zich meer op hun gemak voelen). Wb je eetkamerstoelen zou je nog kunnen proberen er alufolie op te leggen, dat vinden ze niet fijn aan de pootjes en wellicht dat ze zo de gewoonte afleren. Maar het ze helemaal afleren.. ik heb er een hard hoofd in, het blijven katten. :P
Heb je met die eerste twee slechte of geen ervaringen? ;)
Ik heb niet het idee dat ze zich niet op hun gemak voelen, dus wat dat betreft weet ik niet of ik wat aan feliway zou hebben. Alufolie kunnen we proberen, maar ik ben inderdaad bang dat ze er gewoon weer op kruipen als ik het er afhaal, of dat zelf doen :P
pi_115928489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:12 schreef LieLie het volgende:

[..]

Heb je met die eerste twee slechte of geen ervaringen? ;)
Ik heb niet het idee dat ze zich niet op hun gemak voelen, dus wat dat betreft weet ik niet of ik wat aan feliway zou hebben. Alufolie kunnen we proberen, maar ik ben inderdaad bang dat ze er gewoon weer op kruipen als ik het er afhaal, of dat zelf doen :P
Ik heb zo'n spray (Cat-off) geprobeerd op een favo krabplek (was niet de krabpaal maar mijn behang }:| ) en het deed helemaal niks.
Feliway maakt een ruimte of bepaald plekje (waar je sprayt) extra aantrekkelijk voor katten, dus als je het op de krabpaal doet zou het kunnen werken. Wat je ook kunt gebruiken is valeriaan (catnip) spray vinden veel katten helemaal te gek.

Die alufolie moet je er natuurlijk op laten liggen als je zelf niet aan tafel zit, anders werkt het niet. :P Of je zet je stoelen omgekeerd op tafel als je ze niet gebruikt, maar da's ook zo'n gedoe.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115928578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n spray (Cat-off) geprobeerd op een favo krabplek (was niet de krabpaal maar mijn behang }:| ) en het deed helemaal niks.
Feliway maakt een ruimte of bepaald plekje (waar je sprayt) extra aantrekkelijk voor katten, dus als je het op de krabpaal doet zou het kunnen werken. Wat je ook kunt gebruiken is valeriaan (catnip) spray vinden veel katten helemaal te gek.

Die alufolie moet je er natuurlijk op laten liggen als je zelf niet aan tafel zit, anders werkt het niet. :P Of je zet je stoelen omgekeerd op tafel als je ze niet gebruikt, maar da's ook zo'n gedoe.
Oke, dat kunnen we dan wel proberen met de krabpaal. Die vinden ze op zich heel leuk om te spelen en te slapen, maar nog niet zo om te krabben.

En de stoelen omgekeerd op tafel zetten is nogal een klus met deze stoelen, dan moet met twee mensen denk ik :D
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 00:22:08 #257
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_115935145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:17 schreef LieLie het volgende:

[..]

Oke, dat kunnen we dan wel proberen met de krabpaal. Die vinden ze op zich heel leuk om te spelen en te slapen, maar nog niet zo om te krabben.

En de stoelen omgekeerd op tafel zetten is nogal een klus met deze stoelen, dan moet met twee mensen denk ik :D
krab eens met je nagels aan de krabpaal.. soms werkt het erg goed als je het eerst even voordoet :)
Bij mijn kat werkt dat prima, ook bij een krabplank in de gang, heel even met m'n nagels erover en krabgeluiden maken en voor ik het wist leek het alsof Jiro klitteband op z'n pootjes had _O-
pi_115935246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:09 schreef Cat22 het volgende:

[..]

feliway spray :Y

Kan toch ook in een reismandje gebruikt worden?
Zie aantal posts hierboven :@
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115940676
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:09 schreef Cat22 het volgende:

met feliway heb ik goede ervaringen (vooral als verstuiver in een kamer zodat katten zich meer op hun gemak voelen). Wb je eetkamerstoelen zou je nog kunnen proberen er alufolie op te leggen, dat vinden ze niet fijn aan de pootjes en wellicht dat ze zo de gewoonte afleren. Maar het ze helemaal afleren.. ik heb er een hard hoofd in, het blijven katten. :P
Wij hebben niet veel planten in huis (die gaan toch allemaal dood...) maar we hebben 1 struik. Onze kat vindt levende krabpalen leuker dan een dode. Onze krabpaal is namelijk een grote tak (ooit gemaakt door een vriend van m'n moeder). Maar die kamerplant (struik) is veel leuker! Dus daar zit alufolie omheen gewikkeld. Eraf halen heeft geen zin, want dan zit die kat er gelijk weer in...

quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Wat je ook kunt gebruiken is valeriaan (catnip) spray vinden veel katten helemaal te gek.
Ja, die van ons laat het niet meer met rust als je er catnip spray over spuit....
pi_115940688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 00:22 schreef SiGNe het volgende:

[..]

krab eens met je nagels aan de krabpaal.. soms werkt het erg goed als je het eerst even voordoet :)
Bij mijn kat werkt dat prima, ook bij een krabplank in de gang, heel even met m'n nagels erover en krabgeluiden maken en voor ik het wist leek het alsof Jiro klitteband op z'n pootjes had _O-
Leuk verwoord... _O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_115940698
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:04 schreef LieLie het volgende:
Wij proberen om de katten van de eetkamerstoelen af te houden en dat kost nog best wel heel veel moeite. Iemand tips? We kwamen net een spray tegen die ze vervelend moeten vinden, die je op de stoel kunt spuiten. Kent iemand dat? Ook een spray die de krabpaal ed juist aantrekkelijker moet maken. Iemand die dat kent?
Ik heb hetzelfde probleem. Ik weet niet of ik wel iets zou willen sprayen omdat dat natuurlijk weer een beetje op de kleding van de zitter komt.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_115940831
Even nog ingaan op het balkonverhaal. Wij wonen 3 hoog, en voor onze poes zijn de balkons de enige vorm van buiten. Soms laten we de poes het balkon op, maar dan blijf ik goed opletten. Ze gaat dan eerst een beetje snuffelen en zo, maar als ze het dan mooi geweest vind gaat ze met d'r kop over de rand heen om te kijken wat er onder/naast ons gebeurt, ik heb het idee dat het niet snel fout zal gaan, maar soms zit de bijna d'r halve lichaamslengte over de rand, wat ik toch wel eng vind. Ik merk wel dat ze het heel leuk vind om op het balkon te komen, dus wil haar ook niet verbieden daar te komen.
pi_115940881
Voor wat betreft de kattenreismand en de weerwil van de kat om zelfstandig erin te gaan, laat de reismand dan ook gewoon openstaan op een plek waar ze hem prima kunnen gebruiken als "holletje" 1 dag voor je naar dierenarts gaat. Dit werkte voor mij heel goed, de kat gaat nu ofwel zelf erin ofwel met minimale dwang.

Wat betreft de balkon
: ik woon op 5 hoog heb een deur-rolhor en een raam-rolhor. Het heeft in het begin wat moeite gekost om de kat af te leren de hor aan te raken. Nu blijven ze gewoon ervoor zitten en kijken ze erdoorheen. Zelfs als ik wegga ivm boodschappen of zo en ik kom thuis zitten ze nog gewoon binnen. Dit gaat al 2 jaar goed zo.

Zo en nu dan laat ik ze buiten, ik heb buiten aan de linker en rechterkant een gaas geplaatst (eigenlijk bedoelt voor planten) omdat de katten eerst nog wel eens onder de afscheiding tussen mij en buren heen gingen. Ook dat gaat goed. Verder zit er een hoog opstaande rand op het balkonvloer bij de omheining. Daar kijken de katten graag eroverheen naar beneden wat er zoal gebeurd maar het blijft dus bij het kijken.

Ik denk dat dit met opvoeding en voldoende tijd/aandacht om op te letten en dat de katten niet te supereigenwijs zijn te maken heeft. Ik ken enkele gevallen waar het zinloos is iets aan te leren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kloonhommel op 24-08-2012 17:04:27 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_115949774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 00:24 schreef roos85 het volgende:

[..]

Kan toch ook in een reismandje gebruikt worden?
Zie aantal posts hierboven :@

Uiteraard. ^O^
En verder wat de voorgaande poster zegt: mandje al in de kamer neerzetten, dan wordt het wellicht een ligplekje en minder eng als poes er ineens in moet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_115950668
Onze Joey vind zo'n reismandje geweldig :D Als die in de kamer staat hengelt ze net zo lang met der pootje tot ze het deurtje openheeft (echt op slot zit ie dan niet maar valt vanzelf dicht zeg maar) en dan ligt ze een paar uur te slapen als een gevangene :D
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:16:17 #266
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_115983268
Even een vraagje. Vier dagen geleden hebben we onze katten hun maandelijkse pipet Advantage gegeven. De afgelopen jaren is dat altijd prima gegaan. Maar nu ontdekten we gisteravond bij Romey een grote kale plek in haar nek. Alle vacht is weggekracht en je ziet de huid die wat rood is van het krabben. Het is een behoorlijk grote plek (7cm breed). In de bijsluiter staat ook dat Advantage in zeldzame gevallen tot deze huidreactie kan leiden. Het lijkt gedurende de nacht niet erger te zijn geworden, maar het zit me toch niet echt lekker en ik ben geneigd om naar de dierenarts te gaan.

Is er iemand die een keer iets soortgelijks heeft gehad en weet of de DA hier uberhaupt iets aan kan doen? En weet iemand hoe we dit kunnen voorkomen de volgende keer? Ik vind het erg vreemd omdat het de vorige keren prima ging en nu ineens zo'n heftige reactie :{

Foto in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Chanty op 25-08-2012 09:47:55 (foto toegevoegd) ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:22:17 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115983350
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 07:52 schreef Kloonhommel het volgende:
Voor wat betreft de kattenreismand[/b] en de weerwil van de kat om zelfstandig erin te gaan, laat de reismand dan ook gewoon openstaan op een plek waar ze hem prima kunnen gebruiken als "holletje" 1 dag voor je naar dierenarts gaat. Dit werkte voor mij heel goed, de kat gaat nu ofwel zelf erin ofwel met minimale dwang.

Ik heb een kat die niet van holletjes houdt. Ze is ook nog nooit in een doos gesprongen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115983883
Wow Chanty :o ik zou toch even naar de dierenarts gaan dit lijkt me niet echt gezond! denk ook dat de kat er zelf ook wel last van heeft?wat bizar zeg, ik weet dat pipetjes soms allergisch kunnen uitvallen maar had er nog nooit een foto van gezien :{
pi_115984021
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:22 schreef Lienekien het volgende:

Ik heb een kat die niet van holletjes houdt. Ze is ook nog nooit in een doos gesprongen.
dat is een nep-kat. Vast een konijn met te korte oortjes :6
pi_115985658
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:16 schreef Chanty het volgende:
Even een vraagje. Vier dagen geleden hebben we onze katten hun maandelijkse pipet Advantage gegeven. De afgelopen jaren is dat altijd prima gegaan. Maar nu ontdekten we gisteravond bij Romey een grote kale plek in haar nek. Alle vacht is weggekracht en je ziet de huid die wat rood is van het krabben. Het is een behoorlijk grote plek (7cm breed). In de bijsluiter staat ook dat Advantage in zeldzame gevallen tot deze huidreactie kan leiden. Het lijkt gedurende de nacht niet erger te zijn geworden, maar het zit me toch niet echt lekker en ik ben geneigd om naar de dierenarts te gaan.

Is er iemand die een keer iets soortgelijks heeft gehad en weet of de DA hier uberhaupt iets aan kan doen? En weet iemand hoe we dit kunnen voorkomen de volgende keer? Ik vind het erg vreemd omdat het de vorige keren prima ging en nu ineens zo'n heftige reactie :{

Foto in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van mijn katten heeft deze reactie inmiddels ook 2x gehad. De volgende keer in overleg een ander product gebruiken, en hopen dat dat geen reactie geeft. Ik wil zelf de volgende keer Advantage proberen, Profender (wat ik al veel vaker gebruikt had) en daarna Stronghold gaven deze reactie bij die van mij. Ik heb de plek voorzichtig schoongemaakt met wat water voor 't geval dat er nog een klein beetje achtergebleven was, dit vond ze wel fijn. Vooral de tweede keer kreeg ze de reactie veel sneller en heb ik 't dus goed schoongemaakt. Maar heb er verder niks aan gedaan en in overleg met de DA het eerst even aangekeken, het heelde gelukkig vrij snel (al duurde 't natuurlijk wel wat langer voor het vachtje terug was). De DA heeft het ook beide keren in de computer gezet. Ik zou dus de DA even bellen en het sowieso aangeven, mochten hun het nodig vinden kan je natuurlijk even langs gaan.
pi_115985768
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is een nep-kat. Vast een konijn met te korte oortjes :6
_O- _O- _O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:49:22 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115985866
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat is een nep-kat. Vast een konijn met te korte oortjes :6
:6

Kom niet aan mijn kat!
The love you take is equal to the love you make.
pi_115985970
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:6

Kom niet aan mijn konijn!
Fixed.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kloonhommel op 25-08-2012 12:00:00 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:54:23 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115985995
Flauw, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115986211
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:54 schreef Lienekien het volgende:
Flauw, hoor.
Sorrie... :'(

Maar het is wel typisch gedrag voor een kat om holletjes en dozen en (plastic of papieren) tassen te onderzoeken of erin te zitten/liggen. Beetje opmerkelijk dat de jouwe dat niet doet. Hoe oud is je kat en is het een aktieve kat? Brengt je kat wel eens prooien naar binnen? Nagels in behang/gordijnen gedaan?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_115986578
Mijn kat doet dat ook niet, hoor. Zit het liefst gewoon op bank, bed of stoel.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:24:04 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115986717
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:03 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Sorrie... :'(

Maar het is wel typisch gedrag voor een kat om holletjes en dozen en (plastic of papieren) tassen te onderzoeken of erin te zitten/liggen. Beetje opmerkelijk dat de jouwe dat niet doet. Hoe oud is je kat en is het een aktieve kat? Brengt je kat wel eens prooien naar binnen? Nagels in behang/gordijnen gedaan?
Mijn kat komt uit het asiel. Er zijn wel meer eigenaardigheden die waarschijnlijk met een vervelend verleden te maken hebben. Dat ze niet opgepakt wil worden, dat ze dus niet van dozen of holletjes houdt. Ze kan nogal in paniek raken. Vroeger was dat heel erg als ze in de hal zat en er kwam iemand aanlopen. Kennelijk heel bedreigend, in een kleine ruimte. En tegen alle mannen blies ze.

Inmiddels zijn we jaren verder en met veel geduld is er een hoop veranderd. Ze vindt mijn vriend de liefste en we zijn verhuisd naar een huis zonder nauwe gangetjes. We kunnen haar nare situaties grotendeels besparen, alleen de bezoeken aan de dierenarts niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115987142
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef heaven7 het volgende:
Onze Joey vind zo'n reismandje geweldig :D Als die in de kamer staat hengelt ze net zo lang met der pootje tot ze het deurtje openheeft (echt op slot zit ie dan niet maar valt vanzelf dicht zeg maar) en dan ligt ze een paar uur te slapen als een gevangene :D
Ja, maar Joey is dankzij een reismandje gered van een ellendige dood, dus dat is een uitzondering ;)

Overigens springen mijn sphynxen ook altijd nieuwsgierig in de reismand, appeltje eitje!
I had a signature once. It was awful.
pi_115987189
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:44 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja, maar Joey is dankzij een reismandje gered van een ellendige dood, dus dat is een uitzondering ;)

Overigens springen mijn sphynxen ook altijd nieuwsgierig in de reismand, appeltje eitje!
:D Das waar :P Vraag me wel eens af wat ze nog 'weet' (of voelt of associeert) van die tijd..
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:13:10 #280
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_115987774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:04 schreef deadly_kiss het volgende:
Wow Chanty :o ik zou toch even naar de dierenarts gaan dit lijkt me niet echt gezond! denk ook dat de kat er zelf ook wel last van heeft?wat bizar zeg, ik weet dat pipetjes soms allergisch kunnen uitvallen maar had er nog nooit een foto van gezien :{
Ze heeft er geen last van, kunnen haar gewoon aaien op die plek. En ze krabt ook niet meer dus ik heb het vermoeden dat de jeuk over is. Maar het ziet er erg naar uit en wil natuurlijk voorkomen dat ze de huid open krabt.

Holyme: dank je wel :) Nog even schoonmaken kan geen kwaad inderdaad. We houden haar nog even in de gaten vanmiddag, als ze niet meer krabt dan laten we het zo en bel ik maandag onze eigen dierenarts (die is nu dicht) om te overleggen wat we volgende keer moeten geven. Mocht t nog wel blijken te jeuken dan gaan we maar langs de noodDA.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_115987807
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:13 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ze heeft er geen last van, kunnen haar gewoon aaien op die plek. En ze krabt ook niet meer dus ik heb het vermoeden dat de jeuk over is. Maar het ziet er erg naar uit en wil natuurlijk voorkomen dat ze de huid open krabt.

Holyme: dank je wel :) Nog even schoonmaken kan geen kwaad inderdaad. We houden haar nog even in de gaten vanmiddag, als ze niet meer krabt dan laten we het zo en bel ik maandag onze eigen dierenarts (die is nu dicht) om te overleggen wat we volgende keer moeten geven. Mocht t nog wel blijken te jeuken dan gaan we maar langs de noodDA.
Dat soort dingen gebeuren ook altijd in het weekend he :{ Ff goed in de gaten houden idd. Sterkte!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:34:23 #282
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115988340
quote:
9s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:12 schreef roos85 het volgende:
Mijn lieve sullige kater moest vandaag eigenlijk voor controle (tijdje terug operatie ondergaan) naar de dierenarts.
Waar ik voorheen geen problemen had hem in het mandje te krijgen, was het vandaag een groot drama.
Hij is met geen mogelijkheid in het mandje te krijgen, en is nu helemaal over zijn toeren :{
Heeft echt voor het eerst mij gekrabd e.d.

Echter is de controle nu naar volgende week verschoven, maar vrees dat het dan weer een groot drama wordt om hem in het mandje te krijgen.

Iemand tips wat ik het beste kan doen?
Overweeg om een ander mandje te kopen (waar de deksel van boven zit, zie plaatje) maar weet niet of het een oplossing gaat zijn.

[ afbeelding ]
Ik doe de kat altijd op een iets minder vriendelijke manier in het mandje. Ik zet het mandje op de achterkant, met de opening naar boven en pak dan de kat op en dan laat ik hem zo met zijn achterpoten naar binnen glijden. Dan zit hij er zo in. :Y
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:37:35 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115988414
...en pak dan de kat op...

-O-
The love you take is equal to the love you make.
pi_115988430
Hallo kattenexperts!

We hebben sinds een tijdje stront op de stoep rond ons huis. Voor zover ik weet hebben onze katten een mooi hoekje van de tuin in gebruik voor hun behoeftes en ik heb geen idee waar die stront vandaan komt. Is er hier een hond in het spel of poepen katten ook wel eens midden op de stoep en op de (rustige) straat?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:54:32 #285
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_115988812
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:14 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat soort dingen gebeuren ook altijd in het weekend he :{ Ff goed in de gaten houden idd. Sterkte!
Idd :') Alsof ze het erom doen. Maar goed dat boeit me dan eigenlijk ook niet qua geld, meer omdat het dan een vreemde DA is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_115988925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:36 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Was hier laatst een topic met filmpjes waar iemand met een truc de kat in het mandje kreeg?
Ja, ideale truc! _O_

Kat met kont naar mandje, hand ervoor, en dan loopt ie vanzelf achteruit erin _O-

Ik zoek hem ff :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:04:09 #287
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115989041
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:37 schreef Lienekien het volgende:
...en pak dan de kat op...

-O-
Ja, hij gaat niet vrijwillig in dat mandje zitten. :{w
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:05:32 #288
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115989077
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:38 schreef CafeRoker het volgende:
Hallo kattenexperts!

We hebben sinds een tijdje stront op de stoep rond ons huis. Voor zover ik weet hebben onze katten een mooi hoekje van de tuin in gebruik voor hun behoeftes en ik heb geen idee waar die stront vandaan komt. Is er hier een hond in het spel of poepen katten ook wel eens midden op de stoep en op de (rustige) straat?
Ik heb nog nooit een kat op de stoep zien poepen. :N

Al gaat die van mijn ouders wel eens ongegeneerd op het grasveld langs een drukke weg zitten baggeren. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:06:50 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115989123
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja, hij gaat niet vrijwillig in dat mandje zitten. :{w
Ik bedoel dat het ook maar moet lukken om je kat op te pakken.

Als dat kon, dan had ik een probleem minder. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_115989131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:38 schreef CafeRoker het volgende:
Hallo kattenexperts!

We hebben sinds een tijdje stront op de stoep rond ons huis. Voor zover ik weet hebben onze katten een mooi hoekje van de tuin in gebruik voor hun behoeftes en ik heb geen idee waar die stront vandaan komt. Is er hier een hond in het spel of poepen katten ook wel eens midden op de stoep en op de (rustige) straat?
Katten willen iets hebben om te krabben voordat ze iets doen. Dus dat doen ze vast niet snel op straat.
pi_115989161
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:07 schreef LieLie het volgende:

[..]

Katten willen iets hebben om te krabben voordat ze iets doen. Dus dat doen ze vast niet snel op straat.
Ik vond het al vreemd. Nu nog erachter komen wie het dan wel is.
pi_115989186
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:59 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ja, ideale truc! _O_

Kat met kont naar mandje, hand ervoor, en dan loopt ie vanzelf achteruit erin _O-

Ik zoek hem ff :P
Ze heeft ze gewist ;(

Maar hier
[Help!] Kitten wil niet in reismand.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:14:34 #293
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115989321
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het ook maar moet lukken om je kat op te pakken.

Als dat kon, dan had ik een probleem minder. :)
De katten die ik ken(die van ons en die van mijn ouders) zijn aandachtshoeren eerste klas. Pas nadat je ze een paar minuten vast hebt hebben ze zoiets van:"Hé wacht, dit wil ik helemaal niet."
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_115989387
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:34 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik doe de kat altijd op een iets minder vriendelijke manier in het mandje. Ik zet het mandje op de achterkant, met de opening naar boven en pak dan de kat op en dan laat ik hem zo met zijn achterpoten naar binnen glijden. Dan zit hij er zo in. :Y
Zo deed ik het voorheen ook, ging toen zonder problemen.
Echter na de operatie is het echt drama met meneer poes, hij is echt heel bang.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115989421
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:09 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ze heeft ze gewist ;(

Maar hier
[Help!] Kitten wil niet in reismand.
Bedankt voor het zoeken in ieder geval :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:22:15 #296
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115989507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:17 schreef roos85 het volgende:

[..]

Zo deed ik het voorheen ook, ging toen zonder problemen.
Echter na de operatie is het echt drama met meneer poes, hij is echt heel bang.
Dan misschien toch maar het mandje een tijdje in de kamer zetten zodat hij het niet meer associeert met een eng iets.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:26:53 #297
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_115989623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef heaven7 het volgende:
Onze Joey vind zo'n reismandje geweldig :D Als die in de kamer staat hengelt ze net zo lang met der pootje tot ze het deurtje openheeft (echt op slot zit ie dan niet maar valt vanzelf dicht zeg maar) en dan ligt ze een paar uur te slapen als een gevangene :D
Dankzij jullie reismandje heeft ze nu een fijn huisje :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_115989640
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:22 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan misschien toch maar het mandje een tijdje in de kamer zetten zodat hij het niet meer associeert met een eng iets.
Reismandje staat er al paar dagen :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_115991148
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:27 schreef roos85 het volgende:

[..]

Reismandje staat er al paar dagen :)
Dan zou ik hem nog langer laten staan, desnoods maandje. Je kat moet gewoon meer tijd krijgen om eraan te wennen.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_116016243
Vraagje, een van onze (jonge) katten wil, als je haar gaat aaien, alleen maar aan je vingers likken. En na een paar seconden begint ze dan te bijten. Is dat speelsigheid, moeten we dat afleren?
pi_116016941
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:12 schreef LieLie het volgende:

[..]

Heb je met die eerste twee slechte of geen ervaringen? ;)
Ik heb niet het idee dat ze zich niet op hun gemak voelen, dus wat dat betreft weet ik niet of ik wat aan feliway zou hebben. Alufolie kunnen we proberen, maar ik ben inderdaad bang dat ze er gewoon weer op kruipen als ik het er afhaal, of dat zelf doen :P
Wij hebben ook eens die folie geprobeerd ende volgende dag zaten er allerlei stukjes door het hele huis. Waren ze niet van onder de indruk. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')