abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115285481
Wij krijgen volgende week een knappe rode kater van 5 jaar oud die momenteel Diego heet. Ik vind deze naam eigenlijk verschrikkelijk, maar kan echt geen andere naam bedenken :@ . Heeft iemand hier leuke suggesties? *)
pi_115285638
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:09 schreef Tree het volgende:
Wij krijgen volgende week een knappe rode kater van 5 jaar oud die momenteel Diego heet. Ik vind deze naam eigenlijk verschrikkelijk, maar kan echt geen andere naam bedenken :@ . Heeft iemand hier leuke suggesties? *)
Luistert hij naar zijn naam?

Want dan zou ik het niet doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_115285693
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:09 schreef Tree het volgende:
Karel
Willem

Maar luisteren doen ze toch niet, dus je kan ook 'he dikzak' of Rooie zeggen >:)
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 augustus 2012 @ 13:19:08 #34
22592 crew  Ole
pi_115285801
Mijn twee katers zijn ruim 2 maanden geleden gecastreerd. Is op zich allemaal goed gegaan, maar nu ruik ik bij één van de twee toch een beetje vreemde geur.

Hij lijkt er verder zelf geen last van te hebben. Likt- bijt er niet aan. Zou het misschien een (beginnende) anaalklierontsteking kunnen zijn? Iemand ervaring?

Zodra het erger wordt ga ik uiteraard direct naar de DA.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 augustus 2012 @ 13:21:56 #35
22592 crew  Ole
pi_115285902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:16 schreef computergirl het volgende:

[..]

Karel
Willem

Maar luisteren doen ze toch niet, dus je kan ook 'he dikzak' of Rooie zeggen >:)
Mijn Japie luistert anders heel goed naar zijn naam! Maar die hebben we vanaf dag 1 100 keer per dag geroepen :P . Na 18 jaar luistert hij ook naar: Poes, Grote Poes, Stom Beest. En naar fluiten *O*

Inmiddels staan er 3 katten om me heen te dartelen als ik hem roep. De 2 kittens snappen niets van hun eigen namen :D (Gato en Max)
pi_115285998
quote:

[..]

Karel
Willem

Hoezo, luisteren ze toch niet? Die van mij luisteren wel degelijk! (ook naar Monster, Jut en Jul...)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:19 schreef Ole het volgende:
Mijn twee katers zijn ruim 2 maanden geleden gecastreerd. Is op zich allemaal goed gegaan, maar nu ruik ik bij één van de twee toch een beetje vreemde geur.

Hij lijkt er verder zelf geen last van te hebben. Likt- bijt er niet aan. Zou het misschien een (beginnende) anaalklierontsteking kunnen zijn? Iemand ervaring?

Zodra het erger wordt ga ik uiteraard direct naar de DA.
Wat voor een geur? Die Rooie van ons wil wel eens "druppelen" En dan kun je gelijk alles in de wasmachine gooien want dat ruikt vreselijk sterk. (en die kat dan maar poetsen daar achterin!)
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 augustus 2012 @ 13:28:04 #37
22592 crew  Ole
pi_115286168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Hoezo, luisteren ze toch niet? Die van mij luisteren wel degelijk! (ook naar Monster, Jut en Jul...)

[..]

Wat voor een geur? Die Rooie van ons wil wel eens "druppelen" En dan kun je gelijk alles in de wasmachine gooien want dat ruikt vreselijk sterk. (en die kat dan maar poetsen daar achterin!)
Geur is moeilijk te omschrijven, maar het is geen urine gelukkig. Meer een 'muffige'geur. Zit nu net bij me en nu ruik ik niks. Het is vooral als ie naast me ligt te knorren. Misschien heeft hij gewoon een iets sterkere lichaamsgeur.
pi_115286203
quote:

[..]

Karel
Willem

Valéry luistert naar zijn naam.
pi_115286224
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Luistert hij naar zijn naam?

Want dan zou ik het niet doen :)
Nee, maar ik wil wel graag proberen om dezelfde klank erin te houden, zodat het nog wel bekend klinkt. Misschien moet ik hem maar gewoon EEEEEEEEEY gaan noemen :+
pi_115286285
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:29 schreef Tree het volgende:

[..]

Nee, maar ik wil wel graag proberen om dezelfde klank erin te houden, zodat het nog wel bekend klinkt. Misschien moet ik hem maar gewoon EEEEEEEEEY gaan noemen :+
EEEEEEEYYYYYY kom je eten?! Klinkt best goed ^^
pi_115286331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:28 schreef Ole het volgende:

[..]

Geur is moeilijk te omschrijven, maar het is geen urine gelukkig. Meer een 'muffige'geur. Zit nu net bij me en nu ruik ik niks. Het is vooral als ie naast me ligt te knorren. Misschien heeft hij gewoon een iets sterkere lichaamsgeur.
Als het geen heel indringende geur is, zijn het niet zijn anaalklieren, want dat stinkt echt.

quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:29 schreef Tree het volgende:

[..]

Gewoon "Kut beest", "Monster" of "Luilak" noemen.... Want dat zijn ze gewoon nu eenmaal (maar houden doen we allemaal van ze, vreemd genoeg...)
pi_115286443
:o mijn katten zijn dus gewoon slecht opgevoed :o
_O-
pi_115286586
Hebben jullie trouwens nog tips de overgang voor alle katten makkelijker te maken? Diego zelf is erg schuw en zal sowieso moeten wennen, maar we hebben hier in huis nog een klein monstertje rondlopen die waarschijnlijk van plan is om Diego te terroriseren.
pi_115286707
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:38 schreef Tree het volgende:
Hebben jullie trouwens nog tips de overgang voor alle katten makkelijker te maken? Diego zelf is erg schuw en zal sowieso moeten wennen, maar we hebben hier in huis nog een klein monstertje rondlopen die waarschijnlijk van plan is om Diego te terroriseren.
Heb je al een feliway ding hangen?
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 augustus 2012 @ 13:42:56 #45
22592 crew  Ole
pi_115286760
quote:
17s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:38 schreef Tree het volgende:
Proberen ze het zo veel mogelijk zelf te laten uitzoeken.

Ik had wel voor mijn oude kat een veilig plekje gemaakt waar de kleintjes (toen nog niet) konden komen. Bovenop een kast ;)

Verder: neem de tijd. Het kan echt even duren!
pi_115286772
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb je al een feliway ding hangen?
Nee, was ik wel van plan om te kopen!
pi_115286827
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:42 schreef Ole het volgende:

[..]

Proberen ze het zo veel mogelijk zelf te laten uitzoeken.

Ik had wel voor mijn oude kat een veilig plekje gemaakt waar de kleintjes (toen nog niet) konden komen. Bovenop een kast ;)

Verder: neem de tijd. Het kan echt even duren!
Ja, dat hebben wij ook gedaan. We hebben eerst een ruimte afgezet met wat gaas. Zodat de katten elkaar wel konden zien, horen en ruiken. Eten gegeven met de bakjes tegenover elkaar, met dat gaas er tussen.

Na een of twee hebben we dat gaas verwijderd en ze het zelf laten uitzoeken. Genoeg pekken in huis waar een kat kan schuilen als hij achterna wordt gezeten door de ander. Want dat moet je eigenlijk wel hebben, de opgejaagde kat moet wel ergens heen kunnen waar hij zich kan verdedigen als hij daar de noodzaak toe voelt!
pi_115288202
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:43 schreef Tree het volgende:

[..]

Nee, was ik wel van plan om te kopen!
Oké dat is mooi :)
pi_115320388
Mijn kat komt net binnen met een muis, de horror :'( Nog nooit meegemaakt want ik heb alleen een klein binnenplaatsje. Ik heb hem meteen naar buiten gejaagd. Maar nu zitten die 2 katten in de tuin en die ene laat hem niet los hoe krijg ik hem nou binnen zonder muis? :')
Ik verwacht niet echt een antwoord om deze tijd maar goed :')
Miss ff proberen met snoepjes :'(
pi_115320482
Nou ja hij zal over een uurtje of wat wel uitgespeeld zijn hoop ik... gelukkig hoef ik morgen niet te werken :P
pi_115320594
Als ie dood is zal de lol er wel vanaf zijn :')
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:12:01 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115321044
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 00:55 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Mijn kat komt net binnen met een muis, de horror :'( Nog nooit meegemaakt want ik heb alleen een klein binnenplaatsje. Ik heb hem meteen naar buiten gejaagd. Maar nu zitten die 2 katten in de tuin en die ene laat hem niet los hoe krijg ik hem nou binnen zonder muis? :')
Ik verwacht niet echt een antwoord om deze tijd maar goed :')
Miss ff proberen met snoepjes :'(
Alles barricaderen en je verschansen.
Pas als de muis op is, de deur weer open doen. Mét muis géén kat, is hier het deurbeleid.

Je hebt nog geluk dat Kat de Muis weer mee naar buiten nam.
Een van de mijnes liet hem het liefst binnen los. Ik heb hier wel eens een nacht lang Fred Osters Caviabaan nagebouwd met stapeltjes boeken, vanaf de plek waar de muis onder een kast zat, tot de openslaande tuindeuren. En dan intussen een morrende kat in de gang proberen te negeren.
Maar voordat zo'n licht getraumatiseerde muis die route richting Vrijheid durft te nemen man... uren zat ik op. :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 09-08-2012 01:20:02 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115321152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Alles barricaderen en je verschansen.
Pas als de muis op is, de deur weer open doen. Mét muis géén kat, is hier het deurbeleid.

Je hebt nog gelukt dat Kat de Muis weer mee naar buiten nam.
Een van de mijnes liet hem het liefst binnen los. Ik heb hier wel eens een nacht lang Fred Osters Caviabaan nagebouwd met stapeltjes boeken, vanaf de plek waar de muis onder een kast zat, tot de openslaande tuindeuren. En dan intussen een morrende kat in de gang proberen te negeren.
Maar voordat zo'n licht getraumatiseerde muis die route richting Vrijheid durft te nemen man... uren zat ik op. :O
_O-
Ze zaten net voor de raam zonder muis :D dus heb ze naar binnen gelokt met snoepjes. Nu zitten ze weer voor de raam maar no way :')
pi_115321195
Nu vind ik het weer sneu dat ik ze niet naar buiten laat, beestje zal wel dood zijn toch aaarggh 8)7
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:18:19 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115321241
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:15 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

_O-
Ze zaten net voor de raam zonder muis :D dus heb ze naar binnen gelokt met snoepjes. Nu zitten ze weer voor de raam maar no way :')
Prijs jezelf gelukkig. Jij kan gaan slapen en je katten gaan maar lekker in hun soppie zitten gaarkoken.

Ze kijken je morgen niet aan vanwege Al Het Aangedane Onrecht, maar hé, zo'n dagje beschouw ik altijd als een snipperdag. *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115321288
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Prijs jezelf gelukkig. Jij kan gaan slapen en je katten gaan maar lekker in hun soppie zitten gaarkoken.

Je katten kijken je morgen niet aan vanwege Al Het Aangedane Onrecht, maar hé, zo'n dagje beschouw ik altijd als een snipperdag. *O*
Ja idd normaal zou de raam ook dicht gaan om dit uur :P
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:31:14 #57
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115321664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:19 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ja idd normaal zou de raam ook dicht gaan om dit uur :P
Het raam, de raming.

Onze nieuwe kat brengt levende kikkers binnen. Héél behoedzaam (de beestjes mankeren niets) legt ze ze voor ons neer. Gelukkig zijn we steeds thuis (dát, of er wonen ettelijke kikkers in onze schoenen op de gang).

Laatst kwam ze binnen gerend met overduidelijk 'iets' in haar bek. Ze zwiepte haar kop heen en weer en maaide met haar poot langs de prooi waarop ze half kauwde. Ze stoof als een maniak door de hele huiskamer en ik rekende al op verschrikkelijke taferelen met halfdode mussenkuikens met opengereten buikjes.

Maar toen had ze een dor blaadje gevangen. :+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115321871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het raam, de raming.

Onze nieuwe kat brengt levende kikkers binnen. Héél behoedzaam (de beestjes mankeren niets) legt ze ze voor ons neer. Gelukkig zijn we steeds thuis (dát, of er wonen ettelijke kikkers in onze schoenen op de gang).

Laatst kwam ze binnen gerend met overduidelijk 'iets' in haar bek. Ze zwiepte haar kop heen en weer en maaide met haar poot langs de prooi waarop ze half kauwde. Ze stoof als een maniak door de hele huiskamer en ik rekende al op verschrikkelijke taferelen met halfdode mussenkuikens met opengereten buikjes.

Maar toen had ze een dor blaadje gevangen. :+
De raam, het raam whatever... Zeg eigenlijk altijd de raam, zou het iets brabants zijn? :+

Kikkers bah bah :X
Ben nu ook alleen thuis en dan ben ik zo'n schijterd. Als er hier een kikker rond zou lopen zou ik hem niet durven pakken denk ik. Zou ik me misschien wel opsluiten en morgen mijn vader bellen :')
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:52:06 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_115322211
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

De raam, het raam whatever... Zeg eigenlijk altijd de raam, zou het iets brabants zijn? :+

Kikkers bah bah :X
Ben nu ook alleen thuis en dan ben ik zo'n schijterd. Als er hier een kikker rond zou lopen zou ik hem niet durven pakken denk ik. Zou ik me misschien wel opsluiten en morgen mijn vader bellen :')
Nou nu weet je het voor altijd: het raam.
Zo zie je maar wat een onverwacht voordeel het kan hebben als je kat op muizenjacht gaat!

Wat betreft de kikkers: Een glas of doorzichtig schaaltje eroverheen zetten, voorzichtig een stuk karton/stevig papier onder de pootjes schuiven en het brave beestje een endje verder uitzetten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_115322380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou nu weet je het voor altijd: het raam.
Zo zie je maar wat een onverwacht voordeel het kan hebben als je kat op muizenjacht gaat!

Wat betreft de kikkers: Een glas of doorzichtig schaaltje eroverheen zetten, voorzichtig een stuk karton/stevig papier onder de pootjes schuiven en het brave beestje een endje verder uitzetten.
Dat wist ik al wel, maar ik blijf gewoon de raam zeggen :P Volgens mij gebruik ik het door elkaar maar ja boeiend.

Ja dat zou ik uiteindelijk wel doen denk ik ik ben bijna 30 dus moet het onderhand zelf rooien he :P
Stom dat ik ineens bang voor dat soort beesten ben terwijl ik ze vroeger gewoon oppakte..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')